DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#726 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

Nemas ti bez razloga reputaciju na forumu takvu kakvu imas.

Sa ostalima se moze razviti neka diskusija, nauciti nesto, razviti neku kvalitetnu pricu. Ti to ne znas, nikad nisi naucio i sumnjam da ces, i ne bih vise s tobom o ovoj temi :thumbup:
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#727 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by tempuser »

Industrialyzer wrote: 21/11/2019 13:27 Nemas ti bez razloga reputaciju na forumu takvu kakvu imas.

Sa ostalima se moze razviti neka diskusija, nauciti nesto, razviti neku kvalitetnu pricu. Ti to ne znas, nikad nisi naucio i sumnjam da ces, i ne bih vise s tobom o ovoj temi :thumbup:
@NTS ti je postavio pitanja na koja otprilike daju odgovore na najvaznije, a ti, pored silnih elaborata, nemas odgovor ni na jedno osim prvog, a i na to odgovaras tuc-muc uz razna "ako" itd jer ti tacan i kratak odgovor ne ide u prilog.
To se obicno desi kad pokusavas ubjediti ljude u paradoks i apsurd.
Ako vec tvrdis da je nesto lose rjeseno ili bespotrebno zakomplikovano onda mora znati kako se to moze bolje i jednostavnije rjesiti. S druge strane ja se vodim cistom laickom logikom, kolika je vjerovatnoca da je nesto sto se primjenjuje na globalom nivou bas toliko beskorisno, lose rjeseno i zakomplikovano, a da to niko prije lika sa klix foruma nije skont'o?
Toliko o reputaciji, diskusiji i s kim treba raspravljati na ovoj temi. :thumbup:
Seawolf
Posts: 7734
Joined: 14/06/2012 22:59

#728 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Seawolf »

Industrialyzer wrote: 21/11/2019 13:03 .... Da je EGR osmisljen bolje ne bi bilo potrebe za DPF-om, a da je ovaj osmisljen bolje ne bi bilo potrebe za SCR-om i raznim dodacima koje godinama dodaju kako bi smanjili emisije stetnih gasova i skinuli eko lobi sa grbace....
Zbog ovog tvog razmišljanja, nisam baš siguran da imaš razumijevanje u vezi sa uzrocima nastanka nekih od štetnih sastojaka u izduvnim gasovima.

Hajdemo ovako:

1. Kako nastaju sitne čestice čađi (ugljika) u izduvnim gasovima diesel, a u zadnje vrijeme sve više i u izduvnim gasovima savremenih otto motora i

2. Kako nastaju otrovni azotni oksidi u izduvnim gasovima (uglavnom) diesel motora i (puno manje) u izduvnim gasovima otto motora?
Melo15
Posts: 896
Joined: 13/08/2011 21:36

#729 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Melo15 »

tempuser wrote: 21/11/2019 13:33
Industrialyzer wrote: 21/11/2019 13:27 Nemas ti bez razloga reputaciju na forumu takvu kakvu imas.

Sa ostalima se moze razviti neka diskusija, nauciti nesto, razviti neku kvalitetnu pricu. Ti to ne znas, nikad nisi naucio i sumnjam da ces, i ne bih vise s tobom o ovoj temi :thumbup:
@NTS ti je postavio pitanja na koja otprilike daju odgovore na najvaznije, a ti, pored silnih elaborata, nemas odgovor ni na jedno osim prvog, a i na to odgovaras tuc-muc uz razna "ako" itd jer ti tacan i kratak odgovor ne ide u prilog.
To se obicno desi kad pokusavas ubjediti ljude u paradoks i apsurd.
Ako vec tvrdis da je nesto lose rjeseno ili bespotrebno zakomplikovano onda mora znati kako se to moze bolje i jednostavnije rjesiti. S druge strane ja se vodim cistom laickom logikom, kolika je vjerovatnoca da je nesto sto se primjenjuje na globalom nivou bas toliko beskorisno, lose rjeseno i zakomplikovano, a da to niko prije lika sa klix foruma nije skont'o?
Toliko o reputaciji, diskusiji i s kim treba raspravljati na ovoj temi. :thumbup:
Jesi ti pojavom interneta govorio kako su novine ipak vrh i ne moze bolje, a sad umjesto da popunjavas krizaljku u istim, pises gluposti po forumu?
Ne treba biti inzinjer da znas da od neceg moze bolje, pogotovo kad se radi o inzinjerima koji su radili na prikrivanju istih tih gasova, i o inzinjerima kojima posao ovisi od tog da izbacuju unaprijedjene verzije i skuplje verzije vec postojecih dijelova...To isto da neko dodje i kaze iPhone 11 nije los ali moze bolje i ti ga napadnes jer Boze moj ljudi koji rade te mobitele znaju najbolje... :kiss: :kiss:
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#730 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by tempuser »

Melo15 wrote: 21/11/2019 14:01
Ne treba biti inzinjer da znas da od neceg moze bolje:
Objasni svojim rjecima.
EDIT: Zaoravo ne moras, cim si uporedio jedan model mobitela jednog proizvodjaca sa globalnim tehnickm rjesenjem koje primjenjuju manje-vise svi proizvodjaci sve si rekao. :-)
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#731 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

Seawolf wrote: 21/11/2019 14:01
Industrialyzer wrote: 21/11/2019 13:03 .... Da je EGR osmisljen bolje ne bi bilo potrebe za DPF-om, a da je ovaj osmisljen bolje ne bi bilo potrebe za SCR-om i raznim dodacima koje godinama dodaju kako bi smanjili emisije stetnih gasova i skinuli eko lobi sa grbace....
Zbog ovog tvog razmišljanja, nisam baš siguran da imaš razumijevanje u vezi sa uzrocima nastanka nekih od štetnih sastojaka u izduvnim gasovima.

Hajdemo ovako:

1. Kako nastaju sitne čestice čađi (ugljika) u izduvnim gasovima diesel, a u zadnje vrijeme sve više i u izduvnim gasovima savremenih otto motora i

2. Kako nastaju otrovni azotni oksidi u izduvnim gasovima (uglavnom) diesel motora i (puno manje) u izduvnim gasovima otto motora?

Cijenim da, ako ne razumijem imas argumente koji ce mi pokazati to.

Ugljik nastaje prilikom nepotpunog sagorijevanja goriva, a azotni oksidi vezivanjem azota i kisika pri visokim temperaturama. Mislim da u motorima nastaju NO, NO2 i N2O. Kod dizela je vise zbog same konstrukcije motora, odnosno nacina stvaranja smjese sa zrakom.
Melo15
Posts: 896
Joined: 13/08/2011 21:36

#732 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Melo15 »

tempuser wrote: 21/11/2019 14:04
Melo15 wrote: 21/11/2019 14:01
Ne treba biti inzinjer da znas da od neceg moze bolje:
Objasni svojim rjecima.
EDIT: Zaoravo ne moras, cim si uporedio jedan model mobitela jednog proizvodjaca sa globalnim tehnickm rjesenjem koje primjenjuju manje-vise svi proizvodjaci sve si rekao. :-)
Ahaa, posto je globalno rjesenje treba smatrati kao da ne moze bolje od tog...Jer treba ocekivati od proizvodjaca vozila da naprave nesto perfektno sto ce doprinijeti okolisu i na cemu oni nece moci poslije zaraditi naknadnim doradama, jeste, u pravu si...Vjerovatno su zato i bili oni problemi sa softverom, jer je bio perfektan, bar po njihovim standardima :kiss:
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#733 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by tempuser »

Melo15 wrote: 21/11/2019 14:30 Ahaa, posto je globalno rjesenje treba smatrati kao da ne moze bolje od tog...Jer treba ocekivati od proizvodjaca vozila da naprave nesto perfektno sto ce doprinijeti okolisu i na cemu oni nece moci poslije zaraditi naknadnim doradama, jeste, u pravu si...Vjerovatno su zato i bili oni problemi sa softverom, jer je bio perfektan, bar po njihovim standardima :kiss:
Kad inzenjere budu placali kupci a ne proizvodjaci onda ce biti tako!
User avatar
konektovan
Posts: 40638
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#734 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by konektovan »

Logicno je da su proizvodjaci izabrali za sebe najbolje rijesenje, a ne za konzumente..
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#735 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by tempuser »

konektovan wrote: 21/11/2019 14:47 Logicno je da su proizvodjaci izabrali za sebe najbolje rijesenje, a ne za konzumente..
Pa o tome se radi cijelo vrjeme. Ne mozes za nesto tvrditi da nesto moze biti bolje i jednostavnije rjeseno kad ne znas unutar kojih parametara moras naci rjesenje, a prije svega finansijskih. Cistom logikom, zar bas niko od proizvodjaca da ne nadje drugacije rjesenje.
Sjeti se VW-ovog eksperimenta sa PD-om, svi CR, oni PD. PD je ponesto jaci, ekonomicniji, malo glasniji, ali skuplji za proizvodju. Cao PD welcome CR.
Cilj i jeste naci balans izmedju tehnickih karakteristika i cijene proizvodnje. Kroz neke druge zadatke sam se na svom poslu susretao sa revizijom tehnickih rjesenja gdje su se npr. upotrebom drugih legura poboljsale performanse, ali te cijena proizvodnje automatski izbacuje iz konkurencije.
Seawolf
Posts: 7734
Joined: 14/06/2012 22:59

#736 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Seawolf »

Industrialyzer wrote: 21/11/2019 14:18
Seawolf wrote: 21/11/2019 14:01
Industrialyzer wrote: 21/11/2019 13:03 .... Da je EGR osmisljen bolje ne bi bilo potrebe za DPF-om, a da je ovaj osmisljen bolje ne bi bilo potrebe za SCR-om i raznim dodacima koje godinama dodaju kako bi smanjili emisije stetnih gasova i skinuli eko lobi sa grbace....
Zbog ovog tvog razmišljanja, nisam baš siguran da imaš razumijevanje u vezi sa uzrocima nastanka nekih od štetnih sastojaka u izduvnim gasovima.

Hajdemo ovako:

1. Kako nastaju sitne čestice čađi (ugljika) u izduvnim gasovima diesel, a u zadnje vrijeme sve više i u izduvnim gasovima savremenih otto motora i

2. Kako nastaju otrovni azotni oksidi u izduvnim gasovima (uglavnom) diesel motora i (puno manje) u izduvnim gasovima otto motora?

Cijenim da, ako ne razumijem imas argumente koji ce mi pokazati to.

Ugljik nastaje prilikom nepotpunog sagorijevanja goriva, a azotni oksidi vezivanjem azota i kisika pri visokim temperaturama. Mislim da u motorima nastaju NO, NO2 i N2O. Kod dizela je vise zbog same konstrukcije motora, odnosno nacina stvaranja smjese sa zrakom.
Štetni produkti nepotpunog sagorjevanja gasovite smjese goriva i zraka su ugljični monoksid i nesagorjeli ugljikohidrati.

Čestice čađi (čvrste mikroskopske čestice ugljika) nisu poslijedica nepotpunog sagorjevanja, nego poslijedica neisparavanja dijela goriva, odnosno neprelaska dijela goriva iz tekučeg u gasovito stanje. Pojava je izraženija kod diesel motora, zbog manje isparljivosti plinskog ulja i izraženija je kod motora sa direktnim ubrizgavanjem (otto i diesel), zbog kraćeg vremena koje gorivo ima da pređe iz tekučeg u gasovito stanje prije nego što uđe u proces sagorjevanja.

Azotni oksidi su produkt spajanja azota i kisika iz zraka koji ulazi u motor, na visokim temperaturama i pritiscima. Diesel motori proizvode više azotnih oksida jer su temperature i pritisci koji nastaju u procesu sagorjevanja u diesel motoru viši, nego u procesu sagorjevanja u otto motoru. To je, istovremeno, i razlog zašto diesel motor ima veći stepen iskorištenja od otto motora.

Za tretman štetnih sastojaka u izduvnim gasovima kod savremenih motora (i diesel i otto), mora se koristiti kombinacija svih uređaja i sklopova, a kako bi se postigle vrijednosti ispod graničnih zadanih Euro 6 normom, prilikom mjerenja novim WLTP ciklusom i mjerenja u uslovima realnog voženja (RDE).

Dakle, dobra konstrukcija EGR-a, čak i u dva stepena (ventil niskog i ventil visokog pritiska) ne isključuje potrebu za DPF-om, oksidacijskim katalizatorom i SCR katalizatorom.

Zadatak EGR-a je da stvori termičke uslove za smanjenje količine azotnih oksida.

Zadatak SCR-a (ili više njih) je da stvori katalitičko okruženje za hemijsku reakciju kojom se smanjuje količina azotnih oksida.

Zadatak oksidacijskog katalizatora je da stvori katalitičko okruženje za hemijsku reakciju kojom se smanjuje količina ugljičnog monoksida i nesagorjelih ugljikohidrata.

I na kraju (ali ne najmanje važno), zadatak DPF-a je da izvrši mehaničko filtriranje (zadržavanje) čestica čađi da ne izađu u atmosferu.
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#737 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

U zurbi sam pa kasnije citam, samo ispravi ugljikohidrate u ugljikovodike :mrgreen:
Seawolf
Posts: 7734
Joined: 14/06/2012 22:59

#738 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Seawolf »

Industrialyzer wrote: 21/11/2019 16:49 U zurbi sam pa kasnije citam, samo ispravi ugljikohidrate u ugljikovodike :mrgreen:
Ako azotni oksidi, onda ugljikohidrati.

Ako ugljikovodici, onda dušikovi oksidi.
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#739 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

Odlicno si elaborirao prvi post. Ali moram te ispraviti za ovo zadnje, ugljikohidrati su glukoza, fruktoza, saharoza itd. Ugljikovodici su potpuno drugi tip spojeva :)
Seawolf
Posts: 7734
Joined: 14/06/2012 22:59

#740 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Seawolf »

Industrialyzer wrote: 21/11/2019 19:08 Odlicno si elaborirao prvi post. Ali moram te ispraviti za ovo zadnje, ugljikohidrati su glukoza, fruktoza, saharoza itd. Ugljikovodici su potpuno drugi tip spojeva :)
Pa, jeste, čini se da si u pravu što se toga tiče.

Organski spojevi ugljika i vodika, čija smjesa čini osnovu goriva za motore sa unutrašnjim sagorjevanjem, jesu ugljikovod(on)ici.
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#741 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

Seawolf wrote: 21/11/2019 19:25
Industrialyzer wrote: 21/11/2019 19:08 Odlicno si elaborirao prvi post. Ali moram te ispraviti za ovo zadnje, ugljikohidrati su glukoza, fruktoza, saharoza itd. Ugljikovodici su potpuno drugi tip spojeva :)
Pa, jeste, čini se da si u pravu što se toga tiče.

Organski spojevi ugljika i vodika, čija smjesa čini osnovu goriva za motore sa unutrašnjim sagorjevanjem, jesu ugljikovod(on)ici.

Pa da, inace bi auta imala dijabetes :lol:

Sta dpf radi cesticama karbona u hemijskom smislu? Oksidira ih i sta nastane? Da li su to gasovi koji nemaju los uticaj na okolinu ili se stvara manja kolicina stetnih?

Po nekoj logici oksidacijom karbona dobijemo karbondioksid ili ne daj Boze monoksid, koji je stetan, ispravi me ako grijesim.
Seawolf
Posts: 7734
Joined: 14/06/2012 22:59

#742 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Seawolf »

Industrialyzer wrote: 21/11/2019 19:33 ....
Sta dpf radi cesticama karbona u hemijskom smislu? Oksidira ih i sta nastane? Da li su to gasovi koji nemaju los uticaj na okolinu ili se stvara manja kolicina stetnih?

Po nekoj logici oksidacijom karbona dobijemo karbondioksid ili ne daj Boze monoksid, koji je stetan, ispravi me ako grijesim.
DPF je, kao što mu samo ime kaže, filter.

Dakle, u njemu se ne događa nikakva hemijska reakcija. Hemijske reakcije se dešavaju u katalizatorima.

U filteru se dešava mehaničko zadržavanje čestica čađi, kako bi se sprječio njihov odlazak u atmosferu.

Kada se DPF popuni u tolikoj mjeri da senzori pritiska ispred i iza DPF-a, registruju značajan pad pritiska, vrši se regeneracija DPF-a.

Prilikom regeneracije DPF-a, nakupljena čađ se pod utjecajem visoke temperature, pretvara u pepeo, koji se pod pritiskom izduvnih gasova izbacuje u atmosferu.
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#743 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

Znaci CO2 nastaje jer je sagorjevanje u pitanju. Mora nesto nastati ba, ne moze se materija unistiti, samo prevesti u drugi oblik. Eh to je problem dpf-a, u konacnici stvara polutant.
User avatar
Norm
Posts: 2867
Joined: 27/10/2011 11:29
Location: Prokleta Avlija

#744 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Norm »

tempuser wrote: 20/11/2019 23:33
Norm wrote: 20/11/2019 21:37 ...kako sam ja skont'o, DPF eliminise vecinu cadji, tj zadrzava je u malim sitnim sacima u tom keramickom filteru u DPF-u...e sad sta je to sto u hemijskom smislu izlazi ne znam, treba pitat @tempusera,
Ma da, sta su ti silni inzenjeri spram forumskuh inovatora! :D
Procitaj ponovo, SVE...ne dijelim ja platu, ja samo citam vijesti :D Al fakat, neznas ni ti al se uporno petljas? ;-)
User avatar
Norm
Posts: 2867
Joined: 27/10/2011 11:29
Location: Prokleta Avlija

#745 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Norm »

Seawolf wrote: 21/11/2019 19:51
Industrialyzer wrote: 21/11/2019 19:33 ....
Sta dpf radi cesticama karbona u hemijskom smislu? Oksidira ih i sta nastane? Da li su to gasovi koji nemaju los uticaj na okolinu ili se stvara manja kolicina stetnih?

Po nekoj logici oksidacijom karbona dobijemo karbondioksid ili ne daj Boze monoksid, koji je stetan, ispravi me ako grijesim.
DPF je, kao što mu samo ime kaže, filter.

Dakle, u njemu se ne događa nikakva hemijska reakcija. Hemijske reakcije se dešavaju u katalizatorima.

U filteru se dešava mehaničko zadržavanje čestica čađi, kako bi se sprječio njihov odlazak u atmosferu.

Kada se DPF popuni u tolikoj mjeri da senzori pritiska ispred i iza DPF-a, registruju značajan pad pritiska, vrši se regeneracija DPF-a.

Prilikom regeneracije DPF-a, nakupljena čađ se pod utjecajem visoke temperature, pretvara u pepeo, koji se pod pritiskom izduvnih gasova izbacuje u atmosferu.
:thumbup:
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#746 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by tempuser »

Norm wrote: 21/11/2019 21:48
tempuser wrote: 20/11/2019 23:33
Norm wrote: 20/11/2019 21:37 ...kako sam ja skont'o, DPF eliminise vecinu cadji, tj zadrzava je u malim sitnim sacima u tom keramickom filteru u DPF-u...e sad sta je to sto u hemijskom smislu izlazi ne znam, treba pitat @tempusera,
Ma da, sta su ti silni inzenjeri spram forumskuh inovatora! :D
Procitaj ponovo, SVE...ne dijelim ja platu, ja samo citam vijesti :D Al fakat, neznas ni ti al se uporno petljas? ;-)
Kao sto napisah, ja "neznam" nista, ali mi nije jasno sta vi strucnjaci koji znate dangubite po forumu kad vas u autoindustriji cekaju milioni!
User avatar
Norm
Posts: 2867
Joined: 27/10/2011 11:29
Location: Prokleta Avlija

#747 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Norm »

tempuser wrote: 21/11/2019 22:42
Kao sto napisah, ja "neznam" nista, ali mi nije jasno sta vi strucnjaci koji znate dangubite po forumu kad vas u autoindustriji cekaju milioni!
...ja napisao svoje iskustvo i razloge, zeleci da pomognem onima koji imaju isti ili slican problem (ako je to dangubljenje na forumu po definiciji drugog forumasa OK) dok se neki nasli da napadaju i nasladjuju se 'kokuzluku' i finansijskoj nedoraslosti... :thumbup:
P.S. nismo svi materijalisti koji teze ostvarenju sna o miliJonima...
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#748 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by tempuser »

Kupis auto u sa njega sines dio i onda po forumima ubjedjujes narod da je to nepotreban dio i da to tako treba! :-)
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#749 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by Industrialyzer »

I dalje niko da kaze sta se konkretno desava prilikom regeneracije dpf-a, odnosno sagorijevanjem cadji?! Ne moze biti nista, fizicki je to nemoguce.

Seawolf je uletio u temu kao znalac i ocekivao sam malo detaljnije objasnjenje medjutim najmanje se pricalo o dpf-u, za ostalo je fino napisao.

Ugljikovodik=ugljikohidrat cemo zaboraviti :lol:
User avatar
sime_cipol
Posts: 16334
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#750 Re: DPF/FAP filteri skidanje, off, delete

Post by sime_cipol »

Spali cadj, nusprodukt pepeo. Napisao covjek.
Post Reply