Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
dgL_
Posts: 3037
Joined: 25/09/2014 22:39

#1 Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by dgL_ »

Pozz raja...

neki dan sam na mazdi 1.3 benz. zamjenio termostat jer mi je temperatura padala kad idem niz brdo ili prilikom paljenja grijanja... znaci ona je dostizala temperaturu dosta brzo... problem je bio u tome sto nikada nije mogla dostici tu neku idealnu temperaturu da kazaljka zakuca ravno nego uvijek malo naginje prema lijevo...kad su guzve ili kad je vani 20tak C dostigne bez problema i pali hladnjak haman nasvakom stajanju na semaforu... cim je malo hladnije (zimus) sam imao gore navedenih problema. Jako brzo ona krene da dize temperaturu ali eto nikada onako kako bi trebala...

Nakon zamjene termostata malo pratim stanje prilikom voznje i auto mi od carsije do otoke do parkinga ne uspije dostic temperaturu na nekih 15ak C i sa upaljenim grijanjem na keca... ugasim grijanje malo se vozam kazaljka dodje do sredine... e sad kad dodje do sredine i upalim grijanje prije zamjene mi se uredno malo spustala ... sada to nije slucaj... ne gubi je prilikom paljenja, ali opet imam osjecaj da je tesko dostize... ima li iko ikakav savjet prijedlog do cega bi moglo biti osim termostaata ? Ima li sam permant neke veze sa tim ? Da ga zamjenim da vidim sta ce se desavat ? Auto je naprijed nekako (fabricki) jako otvoreno... jel moguce da ga previse hladi zrak kad vozim recimo petom 70 ... da li je to mozda normalno ? Koliko ja znam nebi trebalo biti... LP
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#2 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by milojicabrzi »

Mozda nije kazaljka termometra ispravna, pa pokazuje 5-10 stepeni manje....

U sustini, na otvorenoj cesti, kada ides npr. za Zenicu, trebala bi biti na sredini, znaci na oko 90 C.

Nije strasno ako je malo ispod toga, niti ima utjecaja na potrosnju ili voznju.
User avatar
klaki
Posts: 2303
Joined: 15/02/2013 17:49
Location: 榛名山峠

#3 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by klaki »

Ovo gore napisano.

Ako se ne pregrijava onda je dobro. Meni u skodi kazaljka zakucana na sredini kad se ugrije, al smijem se zaklet da ima neke varijacije sto se tice temperature motora.
NediM17
Posts: 21655
Joined: 05/11/2009 11:49

#4 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by NediM17 »

klaki wrote:Ovo gore napisano.

Ako se ne pregrijava onda je dobro. Meni u skodi kazaljka zakucana na sredini kad se ugrije, al smijem se zaklet da ima neke varijacije sto se tice temperature motora.
Najbolje ga je staviti na dijagnostiku i pratiti live ocitavanja temperature, neke oscilacije postoje, ali vjerujem da je to u +-5 stepeni, ne vise sigurno.
dgL_
Posts: 3037
Joined: 25/09/2014 22:39

#5 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by dgL_ »

klaki wrote:Ovo gore napisano.

Ako se ne pregrijava onda je dobro. Meni u skodi kazaljka zakucana na sredini kad se ugrije, al smijem se zaklet da ima neke varijacije sto se tice temperature motora.

ne pregrijava se... apsolutno nikada kazaljka nije nagela desno prema crvenom... cim predje pola okom vidljivo (tako je bar na mom autu) ventilator upali, odradi zavrsi i kazaljka se vrati na sredinu... i to je u sustini taj proces...

medjutim grijanje kad upalim jednostavno temperatura se jako tesko dostize... imam osejcaj i u voznji, dok je na leru dostigne jako brzo... cim stanem minuticu, hladnjak se upali... termostat sam zamjenio... :S da li to zaista tako treba nisam pametan...
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#6 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by milojicabrzi »

Heh druze :) Sta bi pola auto-foruma dalo da su im svi problemi ovakvi :)
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#7 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by condy »

dgL_ wrote:Pozz raja...

neki dan sam na mazdi 1.3 benz. zamjenio termostat jer mi je temperatura padala kad idem niz brdo ili prilikom paljenja grijanja... znaci ona je dostizala temperaturu dosta brzo... problem je bio u tome sto nikada nije mogla dostici tu neku idealnu temperaturu da kazaljka zakuca ravno nego uvijek malo naginje prema lijevo...kad su guzve ili kad je vani 20tak C dostigne bez problema i pali hladnjak haman nasvakom stajanju na semaforu... cim je malo hladnije (zimus) sam imao gore navedenih problema. Jako brzo ona krene da dize temperaturu ali eto nikada onako kako bi trebala...

Nakon zamjene termostata malo pratim stanje prilikom voznje i auto mi od carsije do otoke do parkinga ne uspije dostic temperaturu na nekih 15ak C i sa upaljenim grijanjem na keca... ugasim grijanje malo se vozam kazaljka dodje do sredine... e sad kad dodje do sredine i upalim grijanje prije zamjene mi se uredno malo spustala ... sada to nije slucaj... ne gubi je prilikom paljenja, ali opet imam osjecaj da je tesko dostize... ima li iko ikakav savjet prijedlog do cega bi moglo biti osim termostaata ? Ima li sam permant neke veze sa tim ? Da ga zamjenim da vidim sta ce se desavat ? Auto je naprijed nekako (fabricki) jako otvoreno... jel moguce da ga previse hladi zrak kad vozim recimo petom 70 ... da li je to mozda normalno ? Koliko ja znam nebi trebalo biti... LP
Termostat treba da bude orginalni fabrički. Problem može biti ili u termostatu ili u senzoru koji očituje temperaturu odnosno u davaču. Najvjerovatnije da je termostat. Treba provjeriti na dijagnostici taj senzor, tj. da li se poklapaju temperature na dijagnostici koje očitava na laptopu sa temp. što tebi pokazuje na tabli od auta. Ukoliko se poklapaju senzor je uredu. Onda moraš ponovo promjeniti termostat i staviti orginal fabrički.
dgL_
Posts: 3037
Joined: 25/09/2014 22:39

#8 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by dgL_ »

condy wrote:
dgL_ wrote:Pozz raja...

neki dan sam na mazdi 1.3 benz. zamjenio termostat jer mi je temperatura padala kad idem niz brdo ili prilikom paljenja grijanja... znaci ona je dostizala temperaturu dosta brzo... problem je bio u tome sto nikada nije mogla dostici tu neku idealnu temperaturu da kazaljka zakuca ravno nego uvijek malo naginje prema lijevo...kad su guzve ili kad je vani 20tak C dostigne bez problema i pali hladnjak haman nasvakom stajanju na semaforu... cim je malo hladnije (zimus) sam imao gore navedenih problema. Jako brzo ona krene da dize temperaturu ali eto nikada onako kako bi trebala...

Nakon zamjene termostata malo pratim stanje prilikom voznje i auto mi od carsije do otoke do parkinga ne uspije dostic temperaturu na nekih 15ak C i sa upaljenim grijanjem na keca... ugasim grijanje malo se vozam kazaljka dodje do sredine... e sad kad dodje do sredine i upalim grijanje prije zamjene mi se uredno malo spustala ... sada to nije slucaj... ne gubi je prilikom paljenja, ali opet imam osjecaj da je tesko dostize... ima li iko ikakav savjet prijedlog do cega bi moglo biti osim termostaata ? Ima li sam permant neke veze sa tim ? Da ga zamjenim da vidim sta ce se desavat ? Auto je naprijed nekako (fabricki) jako otvoreno... jel moguce da ga previse hladi zrak kad vozim recimo petom 70 ... da li je to mozda normalno ? Koliko ja znam nebi trebalo biti... LP
Termostat treba da bude orginalni fabrički. Problem može biti ili u termostatu ili u senzoru koji očituje temperaturu odnosno u davaču. Najvjerovatnije da je termostat. Treba provjeriti na dijagnostici taj senzor, tj. da li se poklapaju temperature na dijagnostici koje očitava na laptopu sa temp. što tebi pokazuje na tabli od auta. Ukoliko se poklapaju senzor je uredu. Onda moraš ponovo promjeniti termostat i staviti orginal fabrički.
Termostat je uzet po katalogu--- jel moguce da ne radi... malo mi je to cudno.... majstor je ustanovio da je stari bio los (spalo mu je nesto sa opruge govori i ostao je otvoren... )
platio sam ga 20,50 KM u japanautu...
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#9 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by O'zone »

Koliko god glupo zvučalo zavisi i od dotoka zraka u vazdušni filter na karburatoru (kod tebe je karburator verzija ako se dobro sjećam).

Na cijevi prije filtera zraka (ako je nisi skinuo) ima ili ručna klapna za prebacivanje ljeto zima ili sistem vakuma odnosno termo prekidač kao kod mene na Škodi. E sad ako usisava previše toplog zraka pregrijava (imao to) ako usisava previše hladnog (vanjskog zraka) ne postiže radnu temperaturu (imam to) :D
User avatar
Ned071
Posts: 6435
Joined: 27/01/2014 15:32

#10 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by Ned071 »

A kakve veze ima to sto pada temp kad ides nizbrdo? :?
dgL_
Posts: 3037
Joined: 25/09/2014 22:39

#11 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by dgL_ »

Ned071 wrote:A kakve veze ima to sto pada temp kad ides nizbrdo? :?

danas iso u RS sipat gorivo... uz Vraca se popnem trecom 60 ko od sale... temperatura naravno na sredini (dostigao) pustim ga petom tamo prema Lukavici ona blaga nizbrdica... nage se kazaljka prema lijevo (hladno) za mozda milimetar ili 2 ali se primjeti... do Neskovica ugasim, naspem gorivo nazad krenem i nigdje mi se nije palio hladnjak na vraca, sidjem dole do tranzita krenem prema Hrasnom i tek na semaforu kod Revene pekare mi se hladnjak upali kad sam stao na semafor... poslije na otoci se opet upalio ... i nije vise gubila temperaturu... ali realno nije ni hladno vani da bi se to desavalo, niti sam palio grijanje...

EDIT pored toga na šelni mi curio antifriz... uspio sam steci selnu tako da vise nebi trebao curiti... dolio sam u posudu jer je iscurilo od FULL do polovine otprilike... ali mislim da to nema nikakve veze sa temperaturom...

zvao sam majstora koji mi je mjenjao da bi poceo pricu kako su to fuš dijelovi, kako nista bez orginal mazdinog da mi ga neko posalje iz Njemacke ili odnekud.... mislim prica za ne povjerovat... ne znam drugovi, jedino da opet zamjenim termostat... da vidim dal je do njega... iako sumnjam da jeste... nesto drugo mene handri...

btw. PITANJE jedno! Da li je moguce da voda pod pritiskom u rashladnom sistemu prolazi pored termostata i da on u tom slucaju bas i ne igra neku veliku ulogu... pored one plastike sto se on stavi i gurne komplet u kuciste... ?
NediM17
Posts: 21655
Joined: 05/11/2009 11:49

#12 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by NediM17 »

Hoce li ti bit za utjehu ako ti kazem da mi je na novom Peugeotu 307 2.0 HDi temperatura setala po 40 stepeni, ako idem nizbrdo bez gasa, ode na 60 stepeni, ako ga stisnem uzbrdo ode na 100 stepeni. Prema tome, prst u uho i uzivaj, mislim da svaki auto mora imati male oscilacije, samo sto su neki elektornski zakovani na jedno mjesto do +-5 stepeni.
User avatar
ranger
Posts: 2641
Joined: 14/04/2008 14:58
Location: Po sumama i gorama nase zemlje ponosne

#13 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by ranger »

na mom autu ne mrda kazaljka, kad jednom stane na sredinu, uzbrdo nizbrdo gas lagano kako god ona ne mrda, bas u subotu se s mora vracao bilo svakakve voznje al kazaljka se ne pomjera.
a npr.na babinom autu koje je starije par godina od mog, isto seta kazaljka, znala se uz bradinu popet toliko da me zabrinjavalo (al nikad nije prokuhalo)...
dgL_
Posts: 3037
Joined: 25/09/2014 22:39

#14 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by dgL_ »

ranger wrote:na mom autu ne mrda kazaljka, kad jednom stane na sredinu, uzbrdo nizbrdo gas lagano kako god ona ne mrda, bas u subotu se s mora vracao bilo svakakve voznje al kazaljka se ne pomjera.
a npr.na babinom autu koje je starije par godina od mog, isto seta kazaljka, znala se uz bradinu popet toliko da me zabrinjavalo (al nikad nije prokuhalo)...

a meni uz bradinu prosle godine nije otisla milimetra vise nego sto ode po guzvama u Sarajevu...
mozda je mana sto je previse otvoreno naprijed, ulazi zrak, hladi je i to je to... nek stoji sad ljeti, a kadk dodje zima vidjecemo sta ce se desavat...
User avatar
basicm
Posts: 10461
Joined: 16/01/2012 21:38

#15 Re: Dostizanje i odrzavanje radne temperature

Post by basicm »

Znaci brzo vam se digne, ali imate problem da odmah pada, nece da stoji na jednom mjestu. Neka vam to propusu!
Post Reply