Dacia duster 2018

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#701 Re: Dacia duster 2018

Post by 530i »

Nemam ja Dustera, iako se protiv ovog novog ne bih bunio. Vozio sam desetak kilometara dCi 4x4 sa najvećim paketom opreme.

Kako sam imao priliku da vozim i da budem vožen u Dusteru prethodne generacije, kao i u drugim Dacia automobilima, ovo je jedan vrlo lijep odmak na bolje u svakom smislu.

Ugodan je za vožnju, servo su baš dobro pogodili, mjenjač lijepo ide, do nekih 90-100 ubrzava dobro...po krivinama naginjanje klasično, kao i svaki drugi SUV osim sportskih tipa Stelvio, Porschei, AMG i M modeli.

Za te pare takav SUV je veoma dobra opcija. Ako ipak nisi ograničen na SUV vozilo onda se već može razmišljati i o Golfu, Octaviji, Corolli i drugima, za te pare. Ostali SUV-ovi, dizel i 4x4 su skuplji preko deset hiljada maraka.
User avatar
Reventor
Posts: 110
Joined: 11/10/2013 22:43
Location: Gdje se najmanje nadam

#702 Re: Dacia duster 2018

Post by Reventor »

#530i Hvala :thumbup:
User avatar
nepass1
Posts: 9700
Joined: 06/07/2017 07:35

#703 Re: Dacia duster 2018

Post by nepass1 »

Reventor wrote:
530i wrote:Kakvo lično iskustvo te zanima? Vozio sam Duster ovaj novi i dobar je auto, nećeš se prevariti. Zavisi s čim ga porediš. I ako kupuješ za keš traži popust, mogu da daju.
Pa zanima me subjektivni osjećaj vožnje u raznim uvjetima, transmisije, stabilnosti, buke, kvaliteta, itd. jedno je kada čitaš zvanične pamflete, ni ova testiranja na Youtube mi ne mogu dočarati. Opet nekako najviše vjerujem ljudima koji su se navozali tog auta. Da ga i sam testiram, da prođem 50 Km sa njim ne mogu pokupiti dovoljno consumer friendly informacija.
Koji motor je kod tvog dustera?
Hvala puno!
Ja nisam vozio dustera ali nemoj 1,2 motor benzinca. I sad vozim benzinca, prije sam vozio 1,2. Ali kod dacie bih isao na dizela, mada bas ne gotivim dizele.
Ako ko zna uaput zasto su svi ovi novi dusteri u narancastoj boji?
User avatar
Reventor
Posts: 110
Joined: 11/10/2013 22:43
Location: Gdje se najmanje nadam

#704 Re: Dacia duster 2018

Post by Reventor »

Ja nisam vozio dustera ali nemoj 1,2 motor benzinca. I sad vozim benzinca, prije sam vozio 1,2. Ali kod dacie bih isao na dizela, mada bas ne gotivim dizele.
Ako ko zna uaput zasto su svi ovi novi dusteri u narancastoj boji?
Hvala na savjetu. Dok dođe na red, sigurno će već ugrađivati ovog novog 1,3 pa ćemo vidjeti kakav je on :)
Naslovnica
Posts: 27904
Joined: 20/03/2013 15:38

#705 Re: Dacia duster 2018

Post by Naslovnica »

Reventor wrote:
530i wrote:Kakvo lično iskustvo te zanima? Vozio sam Duster ovaj novi i dobar je auto, nećeš se prevariti. Zavisi s čim ga porediš. I ako kupuješ za keš traži popust, mogu da daju.
Pa zanima me subjektivni osjećaj vožnje u raznim uvjetima, transmisije, stabilnosti, buke, kvaliteta, itd. jedno je kada čitaš zvanične pamflete, ni ova testiranja na Youtube mi ne mogu dočarati. Opet nekako najviše vjerujem ljudima koji su se navozali tog auta. Da ga i sam testiram, da prođem 50 Km sa njim ne mogu pokupiti dovoljno consumer friendly informacija.
Koji motor je kod tvog dustera?
Hvala puno!
Kolega imao prethodnu generaciju Dustera, išao na opciju staro za novo i uzeo novog.
Ne, nije narandžasti. :lol:
Vozio sam se nekoliko puta s njim u starom Dusteru, a i u novom.
Uglavnom, sa stanovišta suvozača, skroz novo auto.
Veliki korak naprijed što se tiče interijera i opreme. Dobio je čovjek brdo opreme u standardnoj verziji, nešto još nadoplatio.
Meni je i vanjski izgled poprilično dopadljiv, mada je sve to subjektivno.
Vrata se ne zatvaraju kao na kanti za smeće nego mnogo kvalitetnije.
Nisam ga vozio, ali drug kaže da je prezadovoljan u svakom aspektu.
Uglavnom, veliki korak naprijed za Daciju i svaka preporuka.
User avatar
Optimist
Posts: 13654
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#706 Re: Dacia duster 2018

Post by Optimist »

U firmi imamo tri Dustera 1.5 dCi sa 110 ks, 4x4, 2015-to godiste koji su do sada presli od 120-150k km. Mislim da ne postoji bolji best buy terenac u ovom trenutku kad se sve sabere ulozeno-dobijeno.
Ono sto zahtijeva privikavanje su kratke prve 3 brzine. U gradskoj voznji zahtijeva dosta saltanja. Trimovan je vise na stranu udobnosti, odlicno upija rupe ali se nesto vise naginje u krivinama.
Cijene servisiranja i odrzavanja su u rangu nekog kompakta, potrosnja isto tako (na sva tri je prosjek 5,5-7 litara).
Novog nisam vozio ali sam ga imao prilike detaljno pregledati u salonu. Znatno su unaprijedjene neke stvari, tipa polozaja sjedenja, polozaja navigacije, neke plastike koje su izlozene dodiru i sl.
Sto se tice kupovine samo naprijed, i obavezno idi na verziju sa dizel motorom. Dosad nijednog problema nije bilo sa tim motorom i pogonom. :thumbup:
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#707 Re: Dacia duster 2018

Post by amar1994 »

Optimist wrote:U firmi imamo tri Dustera 1.5 dCi sa 110 ks, 4x4, 2015-to godiste koji su do sada presli od 120-150k km. Mislim da ne postoji bolji best buy terenac u ovom trenutku kad se sve sabere ulozeno-dobijeno.
Ono sto zahtijeva privikavanje su kratke prve 3 brzine. U gradskoj voznji zahtijeva dosta saltanja. Trimovan je vise na stranu udobnosti, odlicno upija rupe ali se nesto vise naginje u krivinama.
Cijene servisiranja i odrzavanja su u rangu nekog kompakta, potrosnja isto tako (na sva tri je prosjek 5,5-7 litara).
Novog nisam vozio ali sam ga imao prilike detaljno pregledati u salonu. Znatno su unaprijedjene neke stvari, tipa polozaja sjedenja, polozaja navigacije, neke plastike koje su izlozene dodiru i sl.
Sto se tice kupovine samo naprijed, i obavezno idi na verziju sa dizel motorom. Dosad nijednog problema nije bilo sa tim motorom i pogonom. :thumbup:
optimisto , kakav je nissanov pogon zimi , snijeg , poledica i tako .. ? :)
User avatar
Optimist
Posts: 13654
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#708 Re: Dacia duster 2018

Post by Optimist »

Ja sam ga vise testirao u blatu nego na snijegu :lol: (takav opis posla)
I vise nego dobar. Mislim da je dovoljno ako kazem da nikad nisam imao potrebu da upalim lock opciju, uvijek je na 4x4auto i nikad nisam stao. Najbitnije gume sa dobrom sarom i samo gas.
Pokusavao sam i na poledici da ga izbacim, ali esp reaguje i ne da se stjerati sa zadate putanje. :)
Last edited by Optimist on 30/07/2018 17:14, edited 1 time in total.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#709 Re: Dacia duster 2018

Post by amar1994 »

extra :thumbup:
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#710 Re: Dacia duster 2018

Post by milojicabrzi »

Obavezno pošalji upit za cijenu i ponudu svim koncesionarima u BiH, ima ih 5-6 a ponude se znaju razlikovati od stanja lagera i dodatne opreme prilicno.

Vozim auto iz Dacia grupe i ponude su bile različite do 1000 KM, što je bilo skoro pa 6-7 % cijene auta.

Uskoro izbacuju ovaj 1,3 Tce koji će zamijeniti stari 1,2 benzinac i biti nešto jači, ali s obzirom na konstrukciju auta, oblik karoserije i težinu, ja bih također išao na diesela ako imaš preko 10-15 hiljada km godišnje.
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#711 Re: Dacia duster 2018

Post by 530i »

Cijene za keš mogu ići 8% od navedenih na stranici, a ako je neki diler raspoložen dobije se još koja stoja gratis u smislu paketa obavezne opreme, fabričkih prostirača za noge i sl. Ovo sve doduše za Duster koji je oko 34 hiljade.
User avatar
konektovan
Posts: 40627
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#712 Re: Dacia duster 2018

Post by konektovan »

E cujj vozi cojek auto iz Dacia grupe?! :mrgreen:
User avatar
Reventor
Posts: 110
Joined: 11/10/2013 22:43
Location: Gdje se najmanje nadam

#713 Re: Dacia duster 2018

Post by Reventor »

Hvala svima na konkretnim informacijama i savjetima :thumbup: :sax:
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#714 Re: Dacia duster 2018

Post by milojicabrzi »

konektovan wrote:E cujj vozi cojek auto iz Dacia grupe?! :mrgreen:
Jeste, sve sa 5 god. garancije ili 100 000 km :D

A svima koji hoće puniti džepove vw marketinškim stručnjacima i plaćat znak skupo, sretno :)
User avatar
basicm
Posts: 10479
Joined: 16/01/2012 21:38

#715 Re: Dacia duster 2018

Post by basicm »

konektovan wrote:E cujj vozi cojek auto iz Dacia grupe?! :mrgreen:
Zar je dacia grupa postala?
User avatar
konektovan
Posts: 40627
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#716 Re: Dacia duster 2018

Post by konektovan »

basicm wrote:
konektovan wrote:E cujj vozi cojek auto iz Dacia grupe?! :mrgreen:
Zar je dacia grupa postala?
Evo postala, nisam ni ja znao.... :mrgreen:
User avatar
Optimist
Posts: 13654
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#717 Re: Dacia duster 2018

Post by Optimist »

Pretpostavljam da je covjek mislio da vozi neki od modela Dacie, tipa Sandero, Logan, Logy, Duster itd.
User avatar
Rockefeller
Posts: 7320
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#718 Re: Dacia duster 2018

Post by Rockefeller »

Ma neki malo jebu :mrgreen:
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#719 Re: Dacia duster 2018

Post by milojicabrzi »

Jeste, Logana MCV, preuzet sa 00000012 km na satu, sada na oko 3600 km predjenih.

Vecina vw ljubitelja, mogu samo slusati legende i predanja, kako je neki amidza, vozio sluzbenog passata, skoro novog, sa dvozonskom klimom, ali niko pouzdano nezna gdje ni kada :)
User avatar
Rockefeller
Posts: 7320
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#720 Re: Dacia duster 2018

Post by Rockefeller »

milojicabrzi wrote:Jeste, Logana MCV, preuzet sa 00000012 km na satu, sada na oko 3600 km predjenih.

Vecina vw ljubitelja, mogu samo slusati legende i predanja, kako je neki amidza, vozio sluzbenog passata, skoro novog, sa dvozonskom klimom, ali niko pouzdano nezna gdje ni kada :)
:thumbup:

Novo!
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#721 Re: Dacia duster 2018

Post by citroen xm »

milojicabrzi wrote:Jeste, Logana MCV, preuzet sa 00000012 km na satu, sada na oko 3600 km predjenih.

Vecina vw ljubitelja, mogu samo slusati legende i predanja, kako je neki amidza, vozio sluzbenog passata, skoro novog, sa dvozonskom klimom, ali niko pouzdano nezna gdje ni kada :)
Kako ti se čini taj 1.0 motor u konkretno tom autu? Ipak imaš najviše iskustva.
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#722 Re: Dacia duster 2018

Post by milojicabrzi »

Ima na jednom forumu u Srbiji, sam na zamolbu, kao jedan od prvih vlasnika u BiH, pravio recenziju ovog auta, pa evo, dat cu i ovdje :)

Dacia Logan MCV Ambience 1,0 Sce 54 kW

Nakon što sam postao vlasnik Dacia Logan karavana, u benzinskoj verziji, 1.0 Sce, sa Ambience opremom, te pređenih oko 500 km u raznim režimima i uvjetima, napisah ovu recenziju, za sve one kojima je ovaj automobil interesantan, a nema ga baš previše na našim prostorima.

1. Pronalazak auta i naručivanje

Za Dacia Logan MCV, supruga i ja smo se odlučili, nakon što nam je u kući definitivno zatrebao drugi auto, zbog djece, posla i obaveza i nismo više mogli stići sve zadaće i aktivnosti pokriti sa jedinom vozilom.

Nakon toga, gledali smo dosta oglasnika, ponuda za auta itd. pa smo ubrzo uvidjeli, da obiteljski auto koji bi trebao nama, otprilike neka Astra karavan, Peugeot 308 dobar Ford Focus, Octavia karavan ili slično vozilo sa velikim gepekom, se može naći za oko 13-17 hiljada KM (uvjet je bio vozilo staro do 4-5 godina i sa cca 100-150 hiljada na satu).

Gledali smo opcije novih vozila i primjetili ove Dacie Logan u limuzinskoj i karavan verziji (iako smo prethodno gledali Lodgy-a, koji nam je bio skroz ok kao monovolumen, od njega smo odustali jer se realno dobije, nešto što je Logan MCV sa malo više prostora iznad glava putnika, koji realno, nikome nešto suštinski ne treba i prtljažnikom za 10% većim, pa smo od Lodgya odustali).

Razmišljali smo, da li novo auto, sa garancijom do 100 000 km ili polovnjak iz uvoza, koji su uglavnom službena vozila ili vozila sa leasinga, iako su u dobrom i ok stanju, nekako smo bili bliže opciji da se kupi novo auto, koje će biti u kući i kojem će se znati istorija i svaki kilometar.

Odlučili smo se za Logana MCV, u benzinskoj varijanti, čisto iz razloga što nemamo ni sa sadašnjim autom jedva godišnju kilometražu koja je isplativa za diesela, a pogotovo sa dva auta je nećemo imati ni preko 10 000 godišnje.

Poučen iskustvima bh tržišta, poslao sam upit za ponudu za svih 5-6 koncesionara Renault- Dacia u BiH, sa zahtjevom za ponudu za navedeno vozilo sa Ambience opremom, uz dodatak cd-usb-radio sistema sa zvučnicima, kao doplata, jer ga nema u osnovnoj verziji.

Ovo preporučujem svima koji kupuju novo vozilo bilo koje marke, jer je situacija sa zalihama, lagerom, dostupnim vozilima i sl. dosta različita, pa cijene znaju varirati, u što sam se i uvjerio.

Nakon što sam dobio ponude, one su se uglavnom kretale oko 18.000 KM, možda 100-200 KM manje, ali uglavnom oko tog iznosa (auto je po zvaničnom Dacia katalogu koštalo 18 900 u osnovnoj verziji, pa je to bilo uglavnom ok, uz značajan popust).

*(1 EUR=1,9596 KM, odnosno približno 2 KM)

Međutim, jedan koncesionar, vjerovatno iskusni Renault vuk, daje ponudu od oko 17 100 KM, što je bilo za skoro 1000 KM, jeftinije od ostalih (zbog svih detalja, auto se naručuje u decembru 2017. a već u 2018. Logan modeli će nešto pojeftiniti , što je ovaj distributer vjerovatno znao), pa izbor pada na tu auto-kuću.

Ono što je loša stvar kod nabavke i gledanja ovih vozila, je što ih nema na stanju kod koncesionara u BiH, uglavnom ima Sandero koji se dobro prodaje i Duster, tako da se nema gdje pogledati auto u prirodnoj veličini, vidjeti gepek i enterijer, probati auto i sl.

Ja sam za vrijeme traženja ovog auta, imao priliku samo jednom vidjeti auto uživo na parkingu, u jednoj auto-kući gdje je stigao pa čekao da kupac dođe po njega.

Vrijeme isporuke je od 90-110 dana, što mislim da značajno „ubija“ volju potencijalnih kupaca, jer ko će još izbrojati 17-18 hiljada, pa onda čekati 3 mjeseca da mu auto dođe... na Balkanu to jednostavno ne ide tako i ako je neko prelomio za kredit ili leasing, daj mu brate da je auto za 7 dana na cesti.

Nama ovo na sreću, zbog obiteljskih okolnosti nije smetalo, već smo imali jedno auto, pa nam je i odgovaralo da novo auto, koje stiže sa ljetnim gumama, dođe nekad u proljeće a ne u ljutom januaru.

Jednostavno, puno je narudžbi i sve što se sastavi unaprijed se proda u Francuskoj, Njemačkoj i tržištima Istočne Europe (Dacia je u Češkoj i Poljskoj, pored popularnosti Škode, dosta traženo vozilo), a Logan MCV odnedavno sastavljaju i u Tangier pogonima u Maroku.

Boje koje su na raspolaganju za Dacia Logana, su sadržane u 9-10 opcija, dosta su moderne, a od tih boja, samo su arktik bijela i mornarsko plava besplatne, metalik boje koštaju u nadoplati oko 800 KM, što smo mi smatrali da je puno, pa smo se odučili za plavu.

Inicijalno, u prvi mah, bijela nam je bila intersantna, jer je stvarno lijepa i blještava kad se opere, ali ovaj Logan Mcv koji sam imao priliku vidjeti na parkingu, bio je bijeli, pa čim je malo zaprljan, podsjeća na općinsko vozilo, samo mu fali grb općine Kalesija na vratima, pa nas je to opredijelilo za plavu.

2. Dolazak auta ili „out of the box“.

Kada muzičari rade recenzije instrumenata, obično se počinje sa rubrikom „Out of the box“ što bi značilo otvaranje potpuno novog proizvoda iz kutije i prvi kontakti i utisci.

Odmah moram reći da je naš Logan MCV „poranio“ i stigao 15-ak dana prije nego što smo očekivali.

Nakon završenih procedura oko administracije, otišao sam po auto, koji je bio u salonu.

Ono što na prvu upada u oči, je da je Logan MCV dosta veliki auto i impozantan karavan, sa svojih 4,51 metara, što je otprilike, za 20-30 cm više od Golfa 6, Citroena C4, Renault Megana i sličnih vozila iz kompakt klase.

Auto izgleda dosta skladno, ima prilično velike staklene površine, a ono čime odiše je jednostavnost. Jednostavna vrata, ulaz u unutrašnjost, entijer je dosta utegnut i „renaultovski“, tako da nekome ko je već vozio Clia, Megana i auta iz Renault porodice, neće biti stran.

Sejdišta su ok, klirens-odnosno udaljenost vozila od tla je malo podignut, vjerovatno zbog lošijih puteva na tržištima gdje ovaj auto ide.

Ovjes je malo tvrđi nego kod klasičnih Renaulta, ali opet znatno „ušuškaniji“ u odnosu na vw grupaciju, ono što je neobično je da je ručica mjenjača prilično visoka, u odnosu na druga vozila.

U enterijeru ima dosta pretinaca i pregrada, držača za čaše i sl.

3. Na cesti

Dacia Logan MCV, nema veliku paletu motora u ponudi i ono što me je iznenadilo, kada sam tražio auto, je da nema benzinca preko 1.0 l zapremine. Osim osnovnog 1,0 sce 73 KS, kojeg sam dobio, ima 0.9 Tce, koji ima turbinu koja daje 90 KS, a mislim da ima još taj isti 0,9 Tce sa fabričkom plinskom instalacijom.
Standardni 1,5 dci iz Renaultove palete je dieselska ponuda, a u Logana ide u opcija od 75 i 90 KS i to je to.

Kada sam izašao na cestu, prvi utisak je da se Logan ponaša dosta tiho. Ovjes je ok, nema neke škripe niti neugodnih zvukova, motor je dosta tih, a s obzirom da je trocilindraš, ima nešto drugačiji zvuk. Izolacija je dosta dobra, zvukovi iz vana se ne čuju puno, jedino što je neobično, je što se sirena čuje kao da je u kabini 

Auto dolazi na 185 / 15 ljetnim gumama i dosta dobro leži na cesti. Dužina Logan karavana, osjeti se npr. na ležećim policajcima, kada specifično zaljuljaju vozilo.

Ono što nas je nasmijalo, kad smo se vozili, je da su putnici na zadnjoj klupi dosta udaljeni od kokpita i prednjih sjedišta, pa smo se morali malo „dovikivati“, u opuštenom razgovoru, naviknuti na blizinu kabine i putnika u kompaktu koji vozimo prije dolaska Logana.

Moja najveća sumnja, kada smo gledali i naručili auto, odnosila se na snagu od 54 kW, benzinac od tri cilindra i karavansku karoseriju.

Strepio sam da će nam doći auto koje je kao „mrtav konj“, znajući iskustva vozača auta sa malom snagom u odnosu na karoseriju (da se niko ne naljuti, naslušao sam se iskustva drivera vw sdi motora, mercedesa 190 i 200 d, pa i nekadašnjih golfova 2 diesel od 40 kW, opel kadeta karavana sa 55 ks, koja nisu bila baš očaravajuća).

Provozao sam auto sam, pa natovario i cijelu obitelj, sa nešto prtljaga i uglavnom, auto nije neka jurilica, ali je sasvim ok za standardnu vožnju. Dosta dobro ubrzava, nema onaj ubojiti okretni moment kao kod diesela, pa je na kvačilu dosta mekši, kočnice ok i stabilne. Definitivno je dobar auto za obiteljsku upotrebu, ko misli da pretiče i juri, neka ovo ne uzima, jer mu nije ni namjena ni namjera da bude auto te vrste.

U prvih nekoliko dana, vozili smo se na relaciji Sarajevo-Tuzla-Sarajevo, nas petoro u autu, sa nešto prtljaga, ide to sasvim ok uzbrdo pre prevoja, ima snage i za preticanje kad je ok situacija itd.

Uglavnom, ok auto za neku mirnu i gradsku vožnju i ne previše jurcanja, što je meni i sasvim ok.

Dacia Logan MCV ima kočioni sistem Bosh 8.1, pa ima iznenadjujuću paletu ABS-ova, ASR-ova 
I sličnih asistencija kod kočenja, tako da ima i hill-assist sistem, da drži auto na uzbrdici zakočenim dok se ne krene, što me je iznenadilo, obzirom na marku vozila i stupanj opreme, jer su to uglavnom opcije koje su se prije 5-6 godina, kad sam kupovao novog Renaulta, prilično naplaćivale.

Ima upozorenje ako pojas nije vezan, ima pokazivač za nezatvorena vrata, ima klimu, koja se ručno podešava, ima pretince za čaše i punjač na 12 v naprijed i nazad.

Zadnja vrata se mogu suspendovati, da se mogu otvarati samo spolja, što je dobro radi djece i njihovih nemirnih trenutaka na zadnjem sjedištu.

Gepek je doista prostran, ima policu koja pokriva sadržaj, a mislim da je među najvećima kod ove klase auta.

Ispod gepeka, ima prostor za rezervni točak, alat itd. a možda se kao mana može istaći da Ambiance oprema ne sadrži rezervni točak niti dizalicu a ima onaj set za opravku gume, a rezervni točak u doplati je oko 120 KM, ako neko želi imati točak punih dimenzija.

4. Eskterijer

Dacia Logan je budžetsko auto, pa dolazi sa dosta serijskih detalja, koji se dobiju, trebali korisniku ili ne, a ono što je doplatna opcija, su uglavnom „sweet spot“ sitnice, koje se nalaze u skupljim modelima opreme (podešavanja volana i sjedišta po visini, putni računar, središnji naslon za ruku, el. podesivi retrovizori i sl), što su stvari koje meni kao vozaču, ne trebaju ili ih tako rijetko koristim, da nisam ni svjestan da ih imam.

Za eskterijer je bitno reći, da auto ima krovne lajsne, ima saćastu masku hladnjaka, klasičnu karavansku konstrukciju, jako veliki otvor gepeka, koji „zine“ toliko da se može ubaciti zamrzivač unutra.
Na felgama su ukrasne ratkape, ima fabrički ugrađena dnevna svjetla, koja se upale čim se da kontakt, farovi su nešto užeg snopa nego kod Renaulta, ili mi se učinilo.

Brisači su dosta dobri, prijanjaju dobro i nema nekih zvukova, jedino što je po meni mana, je što imaju samo dvije brzine, onu 1 / 10 sec i onu brzu konstantnu, ali to je cijena budžetski orijentiranog auta.

Maglenke su doplatna opcija u Ambiance opremi i koštaju cca 60 KM, ja ih nisam uzeo iz prostog razloga što ih nikada ne koristim i kad ih imam na autu, ako neko želi iz estetskih razloga, nije ih loše uzeti.

Šteke za otvaranje vrata, se otvaraju odozdo na gore i u crnoj su boji, tako da su neobične ako je neko navikao na kvake koje se otvaraju povlačenjem prema sebi.

Gepek se otvara na središnje dugme, a vrata gepeka su stvarno velika, pa se mora paziti kad se otvaraju / zatvaraju, da ne stradaju lica i glave obližnjih osoba.

5. Enterijer

Kao što rekog maloprije, enterijer Dacie je klasični renaultovski, sjedišta su slična, podizači prozora itd. Ambiance oprema ima elektro-podizače za prednje prozore i „kurbla“ ručku za zadnje. Mislim da ima u doplati da su sva stakla na struju, ali meni to ne treba, da ne mogu djeca handriti zadnja stakla 

Sjedišta su dobro ugođena, imaju dobro bočno držanje, jedino moju ukućani kažu da nazad nije baš udobno, kao Renault kojeg imamo, što je i za očekivati s obzirom na razliku u klasi i cijeni.

Ima par detalja koji nerviraju, a to je da nema svjetla na plafonu iznad zadnje klupe, nema svjetla u pretincu kod suvozača, ne podiže se sjedište vozača po visini, pa si osuđen na fabričke mjere i „rumunske“ omjere ergonomije i visine, ali to je nešto sa čim se može živjeti, kad se navikne.

Ambiance nema putni računar, nema mjerenja prosječne potrošnje, a što je interesantno, nema ni pokazivača temeprature rashlasne tekućine.

Svjetlo instrument table je narančasto, ablender je klasični, kod Dacie su duga svjetla „ručicom od sebe“ a blicanje je „ručicom prema sebi“.

S obzirom na veliki izbor kočionih i voznih asistencija, ima dosta lampica na tabli mjerač obrtomjera i kilometar sat su analogni, a mjerač goriva je podjeljen na 8 „kockica“, pa nije vozač siguran u koja je doba sa gorivom, s obzirom da nema putni kompjuter, ali kad se upali „crvena“, sve je jasno.

Opruge pojasa su dosta jake, pa kad se otkopča pojas, prilično zna udariti u karoseriju ako se ne pridrži.

Volan je ok, dobro leži u rukama, pedale su dobro podešene.

Ono što je svjetla tačka, definitivno je audio sistem, sa radio / cd i usb opcijom, sa komandama na volanu, dobim zvučnicima, tako da i vizuelno i zvučno, dosta dobro izgleda.

U osnovnoj Ambiance opremi ne dolazi već se mora uplatiti a košta oko 450 KM.

Ključ kod Dacia Logana MCV nema „skakavac“ opciju, već je otvoren, „nožić“ ključa strši, što će biti malo neobično nekom ko je navikao nositi pravougaone ključeve po džepovima.

Centralna brava radi dobro, daljinsko otključavanje također, tako da ove opcije rade svoj posao na ovom autu.



6. Motor, mjenjač i potrošnja

U mojoj Daciji je, kao što sam već rekao, 1,0 Sce motor, sa tri cilindra i 73 KS.
Ovaj motor nema turbo punjač niti plivajući zamajac, nema pdf filter i sve ono što komplikuje moderne motore.

Radi uglađeno, kao pravi benzinac, prilično je tih na smaforu, kada se turira, dobije dosta piskav zvuk.

S obzirom da sam dugo čekao na vozilo, a interesantno mi je bilo odakle baš ovaj motor i koncept, malo sam pratio Renault i Dacia forume, kao i web portale u Europi, ali i brazilske i južno američke web stranice, interesirao se i doznao slijedeće.

Naime, nakon uspjeha legendarnog 1,2 benzinca u Renault autima, (vlasnici Clia i Kangua znaju dobro o kojim se motorima radi), koji su veslali po 500 000 km bez velikih problema, Renault management je shvatio da je kod njih problem blago veća potrošnja, jer u gradskoj vožnji hoće popiti po 9-10 litara.

S obzirom da je downsizing aktuelan u auto industriji, a i eko norme sve strožije, smislili su projekat kako da naprave malu benzinsku zujalicu, koja će radit posao, a neće pretjerano trošiti.

Zadatak su dobili inženjeri i stručnjaci u Airton Sena kompleksu u Brazilu, koji vodi ekspozitura Renaulta za Južnu Ameriku.

U ovaj motor stavljeno je dosta inovacija, koje mogu biti dobra strana a mogu rezultirati i promašajima, jer se o ovom motoru neće moći puno znati ni čitati, dok ne navrši 10-ak godina eksploatacije i okrene po 200-300 hiljada km.

Uglavnom, 1,0 Sce u sličnoj opciji, ide u Twingo i Renault Kwid koji ide na indijskom tržištu, nema ga puno u Renault grupaciji, ide u Dacie Sandero, Logane itd.

Od inovacija, osim da je skinut jedan cilindar, je i to da je varijabilna bregasta, koja se podešava radi bolje iskorištenosti goriva, klipovi su grafitni, uljna pumpa je varijabilna, ne pumpa ulje uvijek isto, već po potrebi i obrtajima.

Razvodni mehanizam i ugađanje ventila je postavljeno sa lancem i lančanicima.

Uglavnom, Renault kaže da troši oko 10% manje od starog 1,2 benzinca, što bi trebalo značiti da u ljutoj gradskoj vožnji ne bi trebao ići preko 8 l benzina.

Obrtni moment mu je dosta nizak, oko 97 Nm (poređenja radi većina benzinaca ide na preko 110, diseli SDI su na 130 a TDI na 200 i više Nm) što se osjeti u smislu da nema jak trzaj i startnost kada kreće iz mjesta, mora se malo zavrtiti i tek tada pokaže polet i startnost.

Uglavnom, onome ko ne vuče prikolicu ili veliki teret neće značiti, a kome treba „vučna mazga“ i auto za prevoženje građe i vodoinstalaterskih cijevi, neka zaobiđe ovaj auto ili neka ne očekuje previše.

Mjenjač je podešen tako, da su brzine dosta niže i indikator mijenjanja brzine, već na 55 km/h zasvijetli sa se prebaci u 5-u. Dobra je stvar što se gradom može krstariti u 4-5 brzini, sa drugom se može nastaviti ako se auto jedva kotrlja, a 3 „grabi“ već od 30 km/h.

Ovaj motor je na 3000 obrtaja, u 5-oj otprilike na 90-95 km/h, tako da je dobar za krstarenje, ali ako se hoće preko 120, treba ga solidno zavrtiti.

Mislim da mu je max brzina negdje oko 160-170 km/ h, što je ok, jer kod nas, teško gdje da može brže.

Deklarirna potrošnja je 6,5 litara u gradskom režimu vožnje, u šta iskreno ne vjerujem i uvijek na fabričke podatke dodam litar ili dva.

Za ovo moje iskustvo i vozanje, mislim da se potrošnja kreće oko 6,5 l neke srednje potrošnje, više prema 6 ako ima otvorene vožnje i ceste a više prema 7-8 ako je više vožnje u gradu.

7. Opći utisak

Izgleda da su Renault i Dacia, shvatili ono što su radili VW i Škoda / Seat, pa prave auta sa provjerenom tehgnologijom za pristojne nove.

U nekoliko riječi ovaj auto se može opisati- za solidne novce-dosta dobra muzika.

On je daleko od top modela vw-a, bmw, audi, forda i ostalih proizvođača, ali nije ni nisko budžetno smeće, kakvo su nekada bile Zastave, stare Lade ili Škode itd., da se niko ne naljuti.

Uglavnom, omjer cijena auta i apetiti fabrika i kompanija, su u zadnje 2-3 decenije porasli, tako da nema više onih Dacia od 12-14 hiljada KM, kakve su bile nove u ponudi prije nekoliko godina.

Danas je najjeftiniji Sandero benzinac, koji kreće od 16 000 KM, pa do Dustera koji dobace i preko 30 000 KM.

Poređenja radi, kada se vratimo u prošlost, Golf 2 je nov koštao oko 16-20 hiljada KM, ovisno o benzin / diesel varijanti i opremi, tako da se danas većina modela iz Dacie nalazi u okviru te cijene, ali ne može se sve tako relativno gledati jer je npr. Golf 1 bio oko 11-12 hiljada KM, Mercedes 132 je nov bio 19 hiljada DEM, a mislim da su vozila iz Zastavinog programa, Stojadin i Yugo, bili negdje oko 7-8 hiljada DEM, kada bi se kurs preračunao u dinare, tako da se za jednog golfa2 mogla kupiti otprilike 2 yuga.

Uglavnom, na Logan MCV postoji fabrička garancija od 3 godine i 100 000 km (mnogi poznati proizvođači ne nude toliko), koja se za 360 KM može produžiti na 5 godina i isto toliko kilometara (da budemo pošteni, rijetko ko će sa malim benzincem prelaziti 20 000 km godišnje pa stići do te cifre), što je značajna hrabrost fabrike.

Auto je dosta udobno, izolacije je ok, ali daleko je od nekih super udobnih limuzina.

Uglavnom, kome treba auto da sluša i služi a da ne košta puno, uz nešto manji konfor, sasvim je ok, za sve ostalo, tu su visoko-budžetne limuzine 

8. Održavanje i troškovi

Kod Dacia Logan MCV predviđeni servisni intervali su na 20 000 km ili jedne godine, pa šta prije nastupi, a iskreno vjerujem da će vozači benzinaca, prije dostići vremensku granicu nego dobaciti te kilometre.

Dacia servisi sa uljem i filterima nisu skupi i mislim da idu do oko 200 KM (100 eur), što nije neka velika stavka za održavanje na godišnjoj razini.

Nema zupčasti remen, već se ventili razvode lancem, tako da nema famoznog velikog servisa koji je sa intervalom od 4 godine ili 60 000 km, „ubijao“ vlasnike novih Renaulta i Dacia iz godišta oko 2010. pa na ovamo.

Vjerujem da se lanac mijenja ako prozuji, ali znajući iskustva drugih vozača auta sa lancem, to se ne desi nikad ili se desi najranije na 150-200 hiljada km.

Uglavnom, fabrički predviđeno održavanje nije puno zahtjevno ni skupo.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#723 Re: Dacia duster 2018

Post by citroen xm »

Čitao sam ovo. :thumbup:

Nego reko neki noviji utisci vezani samo za motor. :)
User avatar
konektovan
Posts: 40627
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#724 Re: Dacia duster 2018

Post by konektovan »

Ovaj motor je komedija u ovolikom autu....
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#725 Re: Dacia duster 2018

Post by amar1994 »

suti ba , hoces da te ko cuje .

nije los , a nije ni ruzan auto ko mk1 logy :)
Post Reply