Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1026 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ramzess Veliki »

Gojeni H wrote:
Ramzess Veliki wrote: Tako se navuku i na Hare Krishnu. Kad insan posrne i ne moze naci snage u sebi potegne za religijom. Koju mu prije gurnu u ruke.
Ili za flasom, spricom?
Prethodno se navuku na flasu i spricu. Mislim ko god im pomogne da se skinu sa toga ucinio je dobro djelo, bili to hipici ili planinari ili religijske organizacije.
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1027 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ramzess Veliki »

Da li ta reforma ide unazad ili unaprijed?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1028 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

Dogmano wrote:"Ako se jaje razbije snagom izvana, život završava. Ako se slomi unutrašnjom snagom, život započinje"
Smatram da se ova rečenica uklapa u Vašu priču oko reforme islama te internih ili eksternih faktora ili pritisaka koji treba da je iniciraju i implementiraju. Po mom skromnom mišljenju, islam će, dok je čovjeka, ostati konglomerat krajnosti kakve poznaje od početaka pa do danas. Pitanje je samo koji će koncept u datom trenutku prevalirati. Nadam se da će se pojaviti neke nove snage koje će smoći hrabrosti ponuditi nešto drugačije, odnosno uzdignuti onu islamsku misao koja je inspiritivna i u službi opšteg dobra. Povijest nas uči da suštinske reforme društva počivaju na harizmi i snazi duha pojedinca.

Lijep pozdrav!
Pozdrav i tebi :thumbup:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1029 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

Gojeni H wrote:
arzuhal wrote:Od ranih sufija, od Hasana el-Basrija, Rabije, Džunejda, Muhasibija, Zunnuna i ostalih iz te plejade, tesavuf nije bio ništa heretično, mistično, nešto mimo islama, nešto pridodato i sl. nego je bio sam islam, praksa i odgoj temeljen na Kur'anu i sunnetu. Taj narativ o tesavufu kao nečemu što stoji u nekoj suprotnosti s "autentičnim" islamom je nastajao u krugovima različitih muslimanskih grupacija, a u novije doba podržano i od strane nekih zapadnjčkih orijentalista...U današnjem dobu taj stari orijentalizam o tesavufu kao "strancu u islamu" je odbačen. I sam Nicholson, kao jedan od najvećih predstavnika tog i takvog orijentalizma, koji je u mladosti zagovarao tu priču, kasnije će odbaciti tvrdeći da se tesavuf temelji u samom islamu...
Ispravi me ako grijesim ... nikada se sufije u proslosti nisu sami izdvajali iz islama. Bili su to njihovi neprijatelji koji su to cinili.
Novije vrijeme donosi, uglavnom sa zapada, neka izvrnuta ucenja koja sufizam ili pojedince iz istog zeloe izopciti iz islama.
Naravno da im je trud uzaludan ...
Tako je.
User avatar
Gojeni H
Posts: 10228
Joined: 28/04/2012 09:54

#1030 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Gojeni H »

Euridika wrote:
Gojeni H wrote:
Euridika wrote:Aha, kontam, ali uviđam i gdje je zabluda. Ne možeš pravilno shvatiti sufizam, ako nemaš bar neke osnove u mainstream religiji. Doduše, ovi zapadnjaci ni ne pokušavaju shvatiti islam, već se samo "svežu" za Mevlaninu poeziju, jer im lijepo zvuči.
Vecina ih citaju Rumijevu poeziju bez razmisljanja odakle je dosla inspiracija ... niti ih to interesuje. Jednostavno, lijepo zvuci.
Ne mora to biti uopste lose, ali nema nikakve veze sa temom.
Kako nema, pa ovo je spomenuto u kontekstu mogućih pravaca reforme islama?


To bi mogao biti hipi, new wave, ili maharisi-mahes-jogi-koji-tukne-na-islam pokret ali ne vjerujem da bi dugo imalo bilo kakvu vezu sa islamom.
User avatar
Gojeni H
Posts: 10228
Joined: 28/04/2012 09:54

#1031 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Gojeni H »

Ramzess Veliki wrote:
Gojeni H wrote:
Ramzess Veliki wrote: Tako se navuku i na Hare Krishnu. Kad insan posrne i ne moze naci snage u sebi potegne za religijom. Koju mu prije gurnu u ruke.
Ili za flasom, spricom?
Prethodno se navuku na flasu i spricu. Mislim ko god im pomogne da se skinu sa toga ucinio je dobro djelo, bili to hipici ili planinari ili religijske organizacije.
Imaju ovi sto samo zamijene drogu, pa nius vise na heroinu vec na nekoj vjerskoj drogi u kojoj se ne mora previse razmisljati kao ni na heroinu.

Ali, imaju i centri za odvikavanje ... ja sam lijepe rijeci cuo za Smolucu. Ustvari znao sam jednog malog koji je dole zavrsio. Ljudi rade prakticne stvari a ako ima neko zainteresovan za vjeru i to je ponudjeno.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1032 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

Nešto na tragu vaše priče, iz Predgovora bosanskom prijevodu, Sufijski put ljubavi: Rumijeva duhovna učenja, William C. Chittick
Gojeni H wrote:
Euridika wrote:Aha, kontam, ali uviđam i gdje je zabluda. Ne možeš pravilno shvatiti sufizam, ako nemaš bar neke osnove u mainstream religiji. Doduše, ovi zapadnjaci ni ne pokušavaju shvatiti islam, već se samo "svežu" za Mevlaninu poeziju, jer im lijepo zvuči.
Vecina ih citaju Rumijevu poeziju bez razmisljanja odakle je dosla inspiracija ... niti ih to interesuje. Jednostavno, lijepo zvuci.
Ne mora to biti uopste lose, ali nema nikakve veze sa temom.
Image
Image
Image
Image
zijancer
Posts: 4749
Joined: 03/08/2004 20:52
Location: 39

#1033 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by zijancer »

Dogmano wrote:"Ako se jaje razbije snagom izvana, život završava. Ako se slomi unutrašnjom snagom, život započinje"
Smatram da se ova rečenica uklapa u Vašu priču oko reforme islama te internih ili eksternih faktora ili pritisaka koji treba da je iniciraju i implementiraju. Po mom skromnom mišljenju, islam će, dok je čovjeka, ostati konglomerat krajnosti kakve poznaje od početaka pa do danas. Pitanje je samo koji će koncept u datom trenutku prevalirati. Nadam se da će se pojaviti neke nove snage koje će smoći hrabrosti ponuditi nešto drugačije, odnosno uzdignuti onu islamsku misao koja je inspiritivna i u službi opšteg dobra. Povijest nas uči da suštinske reforme društva počivaju na harizmi i snazi duha pojedinca.

Lijep pozdrav!
hvala! odmorih se citajuci ovo
User avatar
Euridika
Globalna šefica
Posts: 7926
Joined: 25/08/2015 21:31

#1034 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Euridika »

arzuhal wrote:Nešto na tragu vaše priče, iz Predgovora bosanskom prijevodu, Sufijski put ljubavi: Rumijeva duhovna učenja, William C. Chittick
Gojeni H wrote:
Euridika wrote:Aha, kontam, ali uviđam i gdje je zabluda. Ne možeš pravilno shvatiti sufizam, ako nemaš bar neke osnove u mainstream religiji. Doduše, ovi zapadnjaci ni ne pokušavaju shvatiti islam, već se samo "svežu" za Mevlaninu poeziju, jer im lijepo zvuči.
Vecina ih citaju Rumijevu poeziju bez razmisljanja odakle je dosla inspiracija ... niti ih to interesuje. Jednostavno, lijepo zvuci.
Ne mora to biti uopste lose, ali nema nikakve veze sa temom.
Image
Image
Image
Image
:thumbup:
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1035 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Diwan »

Idemedosumom wrote:@Diwan

Da nam hoćeš već jednom otkriti tajnu o autentičnom učenju...

Hadisi su zlo, treba ih odbaciti. Hodže i mule su zlo. Također si na svojoj temi tvrdio kako ne možemo biti 100% sigurni u autentičnost Kur'ana. Imami iz redova Ehli Behjta nisu živi, Mehdija a.s. ni na vidiku. Šta da radimo?
Nije to za svakoga - moraš prvo biti odgojen, ne-doktriniran, slobodnog uma, nezatrovan, iskren tragalac za istinom, pošten a ne šupak, da nisi munafik, mušrik i tako u tom nekom folu.

Kad prestaneš biti musliman i islamista, onda možda postaneš vjernik - mada to vrijedi i za ostale vjerske sekte i zablude pošto su sve u pet deka. Mi i samo mi, puna usta njihovih idelogija, ubjeđenja i istina, uz pomirujuće i lažne predstave za mase o univerzalnosti, ljubavi, tolerancij i miru. Najgora mraka na svijetu (hodže i ulema, popovi i sveštenici), oni koji skrivaju istinu i svjesno odvode u zabludu ljude.
Oni što ne osjećaju ovu ljubav
što ih zove poput rijeke,
i koji se nisu opili zorom, kao
čistom vodom izvorskom
i oni, kojima zalazak sunca večera nije,
neka i dalje spavaju.
Ova ljubav je iznad učenjaštva,
njihovih trikova i dvoličnosti.
I ako učeni želite biti,
spavajte i dalje.
Ja razum svoj sam odbacio,
na komadiće odjeću isjekao,
i na putu ostavio.
Ako već niste potpuno goli,
ogrnite se haljom
vaše slatkoriječivosti
i nastavite spavati.
Mevlana

Onaj koji bude iole vrijedan i imao imalo imana u srcu će prepoznati istinu kada dođe vrijeme za to, ostali će ostati tamo gdje jesu - uspavani u snu, neprijatelji istine prije, sada i poslije, osim ako se Bog ne smiluje na njima.

Zamjeniće ih iskreni između ljudi i naroda, ateisti, bilo tko drugi, bilo koje puti, imena, religijskog određenja... Voda istine i života nije za munafike i neiskrene, već za tople, nježne i iskrene duše, željne istine.
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#1036 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by riverflow »

Diwan wrote: Nije to za svakoga - moraš prvo biti odgojen, ne-doktriniran, slobodnog uma, nezatrovan, iskren tragalac za istinom, pošten a ne šupak, da nisi munafik, mušrik i tako u tom nekom folu....

...Onaj koji bude iole vrijedan i imao imalo imana u srcu će prepoznati istinu kada dođe vrijeme za to, ostali će ostati tamo gdje jesu - uspavani u snu, neprijatelji istine prije, sada i poslije, osim ako se Bog ne smiluje na njima.

Zamjeniće ih iskreni između ljudi i naroda, ateisti, bilo tko drugi, bilo koje puti, imena, religijskog određenja... Voda istine i života nije za munafike i neiskrene, već za tople, nježne i iskrene duše, željne istine.
I pored toga važno je prihvatiti da su ljudi nesavršeni i da samim tim nisu u stanju promatrati život na savršen način. Što temeljitije čovjek to osvijesti, bliže je istini.
Spomenuo si druga odredjenja, imena i puti, pa mi pade na pamet jedan poseban lik, duhovnjak kojeg rado čitam. Važno je da čovjek istinu govori, ništa više nije važno, a svako ko je iskren (prema sebi) to odmah prepozna.
Svjetlo svjesnosti prolazi kroz film sjećanja i baca sliku na tvoj mozak. Zbog manjkavog i neurednog stanja tvog mozga, ono što doživljavaš je iskrivljeno i obojano osjećajima kao sviđa mi se i ne sviđa mi se. Učini svoje mišljenje urednim i slobodim od emocionalnih dodatnih značenja i i vidjet ćeš ljude i stvari kakve one jesu, sa jasnoćom i milosrđem. Svjedok rođenja, života i smrti je jedan te isti. Svjedok je i bola i ljubavi. Neko vrijeme život u ograničenju i odvojenosti je pun tuge, mi to volimo. Mi to volimo i mrzimo u isto vrijeme. Mi se borimo, mi ubijamo, uništavamo život i vlasništvo, a ipak smo nježni i puni samo-žrtvovanja. Mi nježno njegujemo dijete, ali ga i učinimo siročem. Naš je život pun proturječnosti. Pa ipak se držimo za njega. To grčevito držanje je u korijenu svega. A opet je potpuno površno. Mi se držimo za nešto ili nekoga svom silom, a već sljedeći trenutak to zaboravimo; kao dijete koje oblikuje komad blata i napusti ga olako. Iako će ponekad vrištati u ljutnji, odvrati dijetetu pažnju i on zaboravlja. Jer naš život je sada i ta ljubav je sada. Mi volimo raznolikost, igru bola i užitka, fascinirani smo kontrastima. Za to trebamo oprečnosti i njihove prividne razdvojenosti. Mi uživam u tome neko vrijeme, onda se zasitimo i žudimo za mirom i tišinom čistog bića. Kozmičko srce kuca neprekidno. Ja sam i svjedok i srce...

..Lažno se ne može uništiti jer ga stvaraš, sve vrijeme. U prirodi je iluzije otopiti se u istrazi. Istraži! To je sve. Ono što vidiš kao lažno, otapa se. Povuci se iz njega, ignoriši, idi dalje.


Nisargadatta
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1037 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Irsar »

Gojeni H wrote:Naravno da moze bolje. Trenutna uredjenja su ili monarhisticka de jure i de facto, ili su de facto ali su na papiru republikanska.
Sto je, mislim da cemo se sloziti, prilicno neislamski oblik uredjenja drustvene zajednice.
Ne može bolje. :wink: Trenutne generacije ljudi općenito, a to uključuje i generacije Muslimana, su manje dobre od prethodnih generacija, a pogotovo od prvih generacija Muslimana. Neke stvari više nije moguće imati i ne treba gajiti iluzije u suprotno. Usput, nema nešto naročito loše u monarhijama, ako im se kao alternativa stave današnje republike i demokratije ili kako se već označavaju moderna uređenja država Zapada.
Sta znaci uzimati malo ili mnogo od islama? Dzaferijskog, zejdijskog, ili sunitskog islama? Islam znaci pokornost Bogu. Veoma jednostavna vjera, koju muslimani cesto zakomplikuju.
Nisam upoznat sa Džaferijama niti Zejdijama, niti mislim da je svaka minorna sekta relevantna za diskusiju. Ali i ako uzmemo da jesu relevantni, valjda postoje stvari u kojima se svi oni slažu međusobno? Ili važnije, slažu se sa osnovama Islama u vidu Kur'ana, a rekao bih i Sunneta.
Islam kao ucenje, ili KUr'an kao objava, cesto naglasavaju stvari koje su od opste koristi. Malo sta u danasnjim islamskim drustvima odrazava razmisljanje u pravcu stvari koje su potrebne za opste drustveno dobro.
Dekadenca Islamskog svijeta se ogleda kroz pretjeranu grubost i rigidnost, površnost, pa i barbarizam. No i ta dekadenca, rekao bih, je blaži oblik u odnosu na dekadencu Zapada (pogotovo dekadencu seksualne moralnosti, ali i opsesija sa naukom, tehnologijom i bogaćenjem), unatoč tome što je dekadenca Zapada na prvi pogled "manje fizički destruktivna".
U Saudiji sam najmanje jednom u 3 mjeseca. KSA je islamsko i civilizacijsko dno. Lista bi bila preduga, ali najvaznije: Vjerovatno jedina zemlja koja se zove po porodici kao da je vlasnistvo te porodice,
Nekad su monarhije bile normalna stvar, a svaka monarhija je bazirana na ideji da je država u vlasništvu monarha.
nema prava glasa, slobode stampe,
S druge strane, gledajući Zapad, ove slobode su dvosjekli mač.
vrsi agresiju na suverenu zemlju (Jemen),
A Zapad na mali milion suverenih zemalja, plus u daleko većoj mjeri i uz daleko veću destrukciju istih. A da ne govorimo o propagiranju svakojakih malicioznosti i nemoralnog smeća.
finansiranje svake bjelosvjetske nesorte kojoj je glavni sport eksplozija u autobusu punom civila,
Samo varijacija u odnosu na šta mnoge od Zapadnih zemalja rade širom svijeta.
silovanje kucnih pomocnica je preslo granice epidemije, ubistva kucne pomoci (pomocnice i vozaci), ... treba li dalje?
Praktično jedino s čime se ovdje s tobom mogu složiti.
Saudija je uvreda za razum, islam, i bilo sta pozitivno na svijetu.
Također, s moje tačke gledišta, Zapad je isto takav.

~~~

Pick your poison. To ti otprilike ostaje kao "izbor" danas. S tim što odabir Zapada znači vjerovatni gubitak Ahireta unatoč ugodnostima na Dunjaluku, dok odabir Islama (sa svim njegovim možda negativnim balastom nastalih tokom zadnjih 1400 godina) znači suprotno.
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1038 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ramzess Veliki »

Diwan wrote:Nije to za svakoga - moraš prvo biti odgojen, ne-doktriniran, slobodnog uma, nezatrovan, iskren tragalac za istinom, pošten a ne šupak, da nisi munafik, mušrik i tako u tom nekom folu.

Kad prestaneš biti musliman i islamista, onda možda postaneš vjernik - mada to vrijedi i za ostale vjerske sekte i zablude pošto su sve u pet deka. Mi i samo mi, puna usta njihovih idelogija, ubjeđenja i istina, uz pomirujuće i lažne predstave za mase o univerzalnosti, ljubavi, tolerancij i miru. Najgora mraka na svijetu (hodže i ulema, popovi i sveštenici), oni koji skrivaju istinu i svjesno odvode u zabludu ljude.
...
Onaj koji bude iole vrijedan i imao imalo imana u srcu će prepoznati istinu kada dođe vrijeme za to, ostali će ostati tamo gdje jesu - uspavani u snu, neprijatelji istine prije, sada i poslije, osim ako se Bog ne smiluje na njima.

Zamjeniće ih iskreni između ljudi i naroda, ateisti, bilo tko drugi, bilo koje puti, imena, religijskog određenja... Voda istine i života nije za munafike i neiskrene, već za tople, nježne i iskrene duše, željne istine.
:thumbup:
User avatar
HardcoreMX
Posts: 4087
Joined: 02/05/2016 19:08
Location: das objektiv der objektivität

#1039 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by HardcoreMX »

ne vara munafik ateiste, nego vara muslimane, vjernike...a najvise vara sebe...ne vara musrik ateiste, nego vara vjernike u Boga Jednoga..doduse opet najvise vara sebe...i varalica ne moze nikako da se okvalifikuje kao iskren, posten...a iskrenost je kvalifikacija vjernika po kojoj se odvaja odnosno raspoznaje od drugih...
User avatar
Gojeni H
Posts: 10228
Joined: 28/04/2012 09:54

#1040 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Gojeni H »

arzuhal wrote:Nešto na tragu vaše priče, iz Predgovora bosanskom prijevodu, Sufijski put ljubavi: Rumijeva duhovna učenja, William C. Chittick
Gojeni H wrote:
Euridika wrote:Aha, kontam, ali uviđam i gdje je zabluda. Ne možeš pravilno shvatiti sufizam, ako nemaš bar neke osnove u mainstream religiji. Doduše, ovi zapadnjaci ni ne pokušavaju shvatiti islam, već se samo "svežu" za Mevlaninu poeziju, jer im lijepo zvuči.
Vecina ih citaju Rumijevu poeziju bez razmisljanja odakle je dosla inspiracija ... niti ih to interesuje. Jednostavno, lijepo zvuci.
Ne mora to biti uopste lose, ali nema nikakve veze sa temom.
Image
Image
Image
Image
Odlicne opservacije autora.

Ukoliko pogledamo 70-e, i 80-e godine proslog vijeka u SAD, vidjecemo masu kultova koji pocinju kao nesto novo, sa pozivima ka "univerzalnoj ljubavi", "vratima otvorenim svima", pribjegavajuci retorici koja je privlacila nesto inteligentnije, ali labilnije ljude, koji su se gubili u kulturi konzumerizma, ali se nisu mogli vidjeti u etabliranim vjerskim pravcima.

Nemali broj tih kultova se pretvorio tacno u ono cime su plasili svoje stado - tvrdu dogmu i bespogovornu odanost vodji.
Vise je primjera masovnih samoubistava, ubistava, i krvavih sukoba sa vlastima, te pedofilije, poligamije i silovanja u ovim sektama. Onaj ko je zainteresovan moze guglati Peoples Temple, Heaven's Gate, itd.

Ovaj fenomen New Age bjezanja od ustrojenih vjerskih pravaca odnosno prihvatanja dijelova formiranih ucenja i ne bi bio vrijedan paznje, da nije smisljenog pokusaja otimanja autora od njegovog izvora.
Tako je Rumi "prevazisao islam", a Arebi je govorio "specijalnoj grupi ljudi koji ga mogu razumjeti".
Autor je na prilicno jednostavan nacin objasnio razumnim ljudima da se "Rumi nije obracao nikakvim znanstvenicima" nego "obicnim ljudima njegovog vremena".

To je moc islama - da prenese poruku svakom covjeku na Zemlji.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50323
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1041 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Bloo »

Gojeni H wrote:
Ovaj fenomen New Age bjezanja od ustrojenih vjerskih pravaca odnosno prihvatanja dijelova formiranih ucenja i ne bi bio vrijedan paznje, da nije smisljenog pokusaja otimanja autora od njegovog izvora.
Tako je Rumi "prevazisao islam", a Arebi je govorio "specijalnoj grupi ljudi koji ga mogu razumjeti".
Autor je na prilicno jednostavan nacin objasnio razumnim ljudima da se "Rumi nije obracao nikakvim znanstvenicima" nego "obicnim ljudima njegovog vremena".

To je moc islama - da prenese poruku svakom covjeku na Zemlji.
:thumbup:

Isto bih rekla i za sufizam, a kroz prizmu Rumija i njegove poezije.
Privlačnost njegove poezije, a rekla bih i generalno poezije, leži u tome da postoji više nivoa shvatanja, ali koje možemo pomastrati ne hijerahijski kroz strate, već u istoj ravnini iz slijedećih razloga - prvi layer je taj generalni koji omogućava i nekom ko uopšte ne poznaje islam i tebi da uživa u generalnoj poruci pjesme, te sama interpretacija i uživanje nije ništa manje vrijedno ili ništavno od iskustva nekog ko poznaje širi okvir nastanka. Dalje, kao drugi layer je interpretacija i doživljaj pjesme kroz vizuru islama gdje opet dolazi do raslojavanja po znanju, te bih opet da naglasim da nema ništavnog ili manje vrijednog doživljaja. Zadnji layer je sam sufizam.
Razlog što sam stavila sufizam i islam odvojeno je zbog ranije konverzacija na ovoj temi.
Sufizam stoji na ramenima islama i jedno se bez drugog ne može pojmiti niti shvaćati. Želim da naglasim da je ovo moje lično mišljenje.

Osebujnost i ljepota Rumijeve poezije leži i u tome što ga se može čitati i izvan konteksta islamskog učenja, a bez potrebe da se taj kontekst nasilno briše.
Također, stvarni ljubitelji poezije će se uvijek zaroviti i dublje, u potrazi za istinitijim doživljajem pjesnikovih riječi, želeći što iskrenije i stvarnije doživjeti samu poruku, te se time i islamski kontekst prirodno uspostavlja kao okvir za razumijevanje.
User avatar
Gojeni H
Posts: 10228
Joined: 28/04/2012 09:54

#1042 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Gojeni H »

Irsar wrote: ...
Dekadenca Islamskog svijeta se ogleda kroz pretjeranu grubost i rigidnost, površnost, pa i barbarizam. No i ta dekadenca, rekao bih, je blaži oblik u odnosu na dekadencu Zapada (pogotovo dekadencu seksualne moralnosti, ali i opsesija sa naukom, tehnologijom i bogaćenjem), unatoč tome što je dekadenca Zapada na prvi pogled "manje fizički destruktivna".
...
Pick your poison. To ti otprilike ostaje kao "izbor" danas. S tim što odabir Zapada znači vjerovatni gubitak Ahireta unatoč ugodnostima na Dunjaluku, dok odabir Islama (sa svim njegovim možda negativnim balastom nastalih tokom zadnjih 1400 godina) znači suprotno.
Moguce je da se nismo najbolje razumjeli, a mozda smo se savrseno razumjeli.
Ukoliko si pristalica teorije da je kraj svijeta ili pojava Dedzala (antikrista) iza okuke, onda tesko da dalja rasprava moze imati smisla.

Ukoliko nisi, da krenemo.
Zasto izbor? Zasto musliman ne moze biti musliman ali istrazivati i prihvatati stvari sa Zapada ili Dalekog istoka?
Opsesija bogacenjem nije zaobisla ni islamski svijet. Ne znam tacno o kojoj dekadenciji seksualne moralnosti na Zapadu govoris, ali ni tu islamski svijet nimalo ne zaostaje; nekaznjena silovanja, rasiren homoseksualizam, incest, kultura sramote raportiranja silovanja, prostitucija, ... svega ovoga u islamskom svijetu ima mnogo vise nego sto neki mogu i zamisliti.
Ti se fokusiras na posljedice i vanjske manifestacije.
Ja sam pokusao da govorim o nazovimo je islamskoj filozofiji zivljenja i vrijednosti.

Da se ponovo vratim na tezu postavljenu od strane kolege @ExNihila i moje malenkosti o prelomnom trenutku pocetka dekadencije islama.
Zatvaranje vrata idztihada nije dovelo samo do prestanka istrazivanja osnova islama i aristotelovske filozofije u islamu, vec bilo kakvog istrazivanja. Ponovo, ukoliko je sve jasno, ukoliko je covjekovo samo da zivi i "robuje svome Gospodaru" i ukoliko je "robovanje" shvaceno kao molitva, post, zekat i hadz, te kao najveca odlika ispravnog covjeka, a ne pravednost, hrabrost (ratnicka, ali i gradjanska), i strpljivost, zasto onda bilo sta istrazivati?
User avatar
HardcoreMX
Posts: 4087
Joined: 02/05/2016 19:08
Location: das objektiv der objektivität

#1043 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by HardcoreMX »

Bloo wrote:
Gojeni H wrote:
Ovaj fenomen New Age bjezanja od ustrojenih vjerskih pravaca odnosno prihvatanja dijelova formiranih ucenja i ne bi bio vrijedan paznje, da nije smisljenog pokusaja otimanja autora od njegovog izvora.
Tako je Rumi "prevazisao islam", a Arebi je govorio "specijalnoj grupi ljudi koji ga mogu razumjeti".
Autor je na prilicno jednostavan nacin objasnio razumnim ljudima da se "Rumi nije obracao nikakvim znanstvenicima" nego "obicnim ljudima njegovog vremena".

To je moc islama - da prenese poruku svakom covjeku na Zemlji.
:thumbup:

Isto bih rekla i za sufizam, a kroz prizmu Rumija i njegove poezije.
Privlačnost njegove poezije, a rekla bih i generalno poezije, leži u tome da postoji više nivoa shvatanja, ali koje možemo pomastrati ne hijerahijski kroz strate, već u istoj ravnini iz slijedećih razloga - prvi layer je taj generalni koji omogućava i nekom ko uopšte ne poznaje islam i tebi da uživa u generalnoj poruci pjesme, te sama interpretacija i uživanje nije ništa manje vrijedno ili ništavno od iskustva nekog ko poznaje širi okvir nastanka. Dalje, kao drugi layer je interpretacija i doživljaj pjesme kroz vizuru islama gdje opet dolazi do raslojavanja po znanju, te bih opet da naglasim da nema ništavnog ili manje vrijednog doživljaja. Zadnji layer je sam sufizam.
Razlog što sam stavila sufizam i islam odvojeno je zbog ranije konverzacija na ovoj temi.
Sufizam stoji na ramenima islama i jedno se bez drugog ne može pojmiti niti shvaćati. Želim da naglasim da je ovo moje lično mišljenje.

Osebujnost i ljepota Rumijeve poezije leži i u tome što ga se može čitati i izvan konteksta islamskog učenja, a bez potrebe da se taj kontekst nasilno briše.
Također, stvarni ljubitelji poezije će se uvijek zaroviti i dublje, u potrazi za istinitijim doživljajem pjesnikovih riječi, želeći što iskrenije i stvarnije doživjeti samu poruku, te se time i islamski kontekst prirodno uspostavlja kao okvir za razumijevanje.
sufizam iako se najvise dodjeljuje islamu to ipak nije jer niukom slucaju nije cisto islamski..ima tu iz svih religija manje vise ponesto doduse najvise je uzeo elemenata iz islama, ezoterike etc...uglavnom konvertiti ili ljudi iz tkz mjesanih brakova i pomalo cita trazi ...i onda mu pretesko da uzme islam, da je nesto po sopstvenim zeljama, a i iz zbog okoline ovako je lakse reci da je sufija mistiker to zvuci pomalo in ili tako nesto ko ono svagdje ga ima..a ima jos pokoji ateista, bolje receno klasicni materijalista uglavnom alkos, zene, provodi pa onda problem varo zenu, udaro zenu,rascero djecu itd izgubio smisao, ceprka po poeziji, naleti na poeziju rumija i eto ga sufija..skino se sa jednog navuko se na drugi sablon, a raznoraznim 'ucenjacima' sejhovima sefovima gurus da koju dodatnu pinku zarade...
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1044 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ramzess Veliki »

Pa ... kad bi IVZ javno obznanio da je Kapetan Gradascevic bio borac za slobodu, bio bi to znacajan pomak ...
User avatar
Euridika
Globalna šefica
Posts: 7926
Joined: 25/08/2015 21:31

#1045 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Euridika »

Jao šta se ovdje napisalo u zadnjih par dana... :unesvijest: :-)

Irsar pravda brutalnost islamista na Istoku nauštrb moralno dekadentnog, ali ipak humanijeg Zapada... :shock:
Hardcore prikaza sufizam kao suštinski neislamski i kao vrstu droge na koju se neko navuče... :shock:
Ramzess Veliki wrote:Pa ... kad bi IVZ javno obznanio da je Kapetan Gradascevic bio borac za slobodu, bio bi to znacajan pomak ...
Realno govoreći, on se borio za svoju gujcu, a ne za slobodu Bošnjaka, Bosanaca i ostalih. Niko se od tih uglednika nikad nije bunio kad je narodu bilo loše, već samo onda kad se njima oduzima dio vlasti, zemlje, prihoda i sl. Al' eto treba priznati toliko da se bunio protiv većeg ugnjetavača. :|
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50323
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1046 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Bloo »

Ne znam kako preživim dan, u mislima mi se samo on roji, kao neki sufijski Zahir. Jedva smognem snage da dođem kući u nekom bunilu, rastrojenosti, hladnim znojevima ovisnosti, pristavim Hafezovu poeziju na usijanu kašiku i ubrizgam si je u vene da nađem smiraj duše i tijela....dok padam duboko u san, odjekuju njegove riječi mojim venama...Kose raščupane, smijući se, opijena, halje raskopčane, pjevajući, bocom u ruci, narcis-okom zavodeći, tužne riječi mrmljajući, sinoć, oko ponoći, do ležaja moga dođe. Na uho mi tužno šapne: “Da li spavaš, ljubavi moja..........
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1047 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by seln »

Euridika wrote:Jao šta se ovdje napisalo u zadnjih par dana... :unesvijest: :-)

Irsar pravda brutalnost islamista na Istoku nauštrb moralno dekadentnog, ali ipak humanijeg Zapada... :shock:
Hardcore prikaza sufizam kao suštinski neislamski i kao vrstu droge na koju se neko navuče... :shock:
Ramzess Veliki wrote:Pa ... kad bi IVZ javno obznanio da je Kapetan Gradascevic bio borac za slobodu, bio bi to znacajan pomak ...
Realno govoreći, on se borio za svoju gujcu, a ne za slobodu Bošnjaka, Bosanaca i ostalih. Niko se od tih uglednika nikad nije bunio kad je narodu bilo loše, već samo onda kad se njima oduzima dio vlasti, zemlje, prihoda i sl. Al' eto treba priznati toliko da se bunio protiv većeg ugnjetavača. :|
"nacionalni heroji" i "ocevi drzava" sirom svijeta su se borili uglavnom za sebe ili za vlastitu drustvenu ili socijalnu klasu.
Kao npr. izvjesni George Washington, plantazer i robovlasnik, kojeg su nervirali visoki porezi engleske krune.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1048 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by seln »

Bloo wrote:Ne znam kako preživim dan, u mislima mi se samo on roji, kao neki sufijski Zahir. Jedva smognem snage da dođem kući u nekom bunilu, rastrojenosti, hladnim znojevima ovisnosti, pristavim Hafezovu poeziju na usijanu kašiku i ubrizgam si je u vene da nađem smiraj duše i tijela....dok padam duboko u san, odjekuju njegove riječi mojim venama...Kose raščupane, smijući se, opijena, halje raskopčane, pjevajući, bocom u ruci, narcis-okom zavodeći, tužne riječi mrmljajući, sinoć, oko ponoći, do ležaja moga dođe. Na uho mi tužno šapne: “Da li spavaš, ljubavi moja..........
:shock: :shock:
Ovo su bas jaci simptomi vrbopuca.
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1049 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ramzess Veliki »

seln wrote:
Euridika wrote:
Ramzess Veliki wrote:Pa ... kad bi IVZ javno obznanio da je Kapetan Gradascevic bio borac za slobodu, bio bi to znacajan pomak ...
Realno govoreći, on se borio za svoju gujcu, a ne za slobodu Bošnjaka, Bosanaca i ostalih. Niko se od tih uglednika nikad nije bunio kad je narodu bilo loše, već samo onda kad se njima oduzima dio vlasti, zemlje, prihoda i sl. Al' eto treba priznati toliko da se bunio protiv većeg ugnjetavača. :|
"nacionalni heroji" i "ocevi drzava" sirom svijeta su se borili uglavnom za sebe ili za vlastitu drustvenu ili socijalnu klasu.
Kao npr. izvjesni George Washington, plantazer i robovlasnik, kojeg su nervirali visoki porezi engleske krune.
Da, I Mahatma Ghandi se pobunio jer mu se nije dalo komotni haljetak i sandale zamijeniti engleskim odijelom i cipelama pa poslije ispade nekakav nacionalni lider ... kojesta ... :lol:
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1050 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by seln »

Ramzess Veliki wrote:
seln wrote:
Euridika wrote: Realno govoreći, on se borio za svoju gujcu, a ne za slobodu Bošnjaka, Bosanaca i ostalih. Niko se od tih uglednika nikad nije bunio kad je narodu bilo loše, već samo onda kad se njima oduzima dio vlasti, zemlje, prihoda i sl. Al' eto treba priznati toliko da se bunio protiv većeg ugnjetavača. :|
"nacionalni heroji" i "ocevi drzava" sirom svijeta su se borili uglavnom za sebe ili za vlastitu drustvenu ili socijalnu klasu.
Kao npr. izvjesni George Washington, plantazer i robovlasnik, kojeg su nervirali visoki porezi engleske krune.
Da, I Mahatma Ghandi se pobunio jer mu se nije dalo komotni haljetak i sandale zamijeniti engleskim odijelom i cipelama pa poslije ispade nekakav nacionalni lider ... kojesta ... :lol:
Image

Na silu ces uvijek napabirciti dvojicu-trojicu koji iskacu iz seme, ali to ne mijenja sustinu.
Da se vratimo konkretno na Gradascevica: smatras li ti njega borcem za slobodu, koji je zelio da Bosnu otrgne od turske okupacije?
Post Reply