Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5788
Joined: 12/10/2014 01:12

#1551 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skupljac_zeljeza »

Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 18:19
skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 18:01
Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 16:54

I tu ne treba traziti opravdanje islamu,islam kao i krscanstvo ima neke ideje koje nemaju mjesto u danasnjim vremenom
I ja sam pisao da ne treba više praviti predstave po Šekspirovim djelima jer nije više nikako aktuelno nešto iz 1595. nego da nam AI sastavi remake za Zvjezdane staze i čovjeka sa Kriptona. Sve biblioteke očistiti od te starudije 'koje nemaju mjesto u danasnjim vremenom'. A ne znam stvarno ko više normalan ide da gleda Kralja Edipa i Antigonu.
Dobro poredjenje i jedno i drugo su samo dobre price
Poenta je valjda bila da su vremenski prevaziđene, nisu te teme više aktuelne ili možda jesu više nego ikada jer Aristotel u djelu O pjesničkoj umjetnosti Sofoklu pripisuje kako on prikazuje ljude onakvima kakvi bi trebali biti, a Euripid onakvima kakvi jesu?

A priča, jezik i pričanje je najljudskija osobina jer njima prenosimo informaciju. Koja ima da je više?
Vjecita_zavrzlama
Posts: 88
Joined: 18/05/2024 08:57

#1552 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Vjecita_zavrzlama »

skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 18:28
Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 18:19
skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 18:01

I ja sam pisao da ne treba više praviti predstave po Šekspirovim djelima jer nije više nikako aktuelno nešto iz 1595. nego da nam AI sastavi remake za Zvjezdane staze i čovjeka sa Kriptona. Sve biblioteke očistiti od te starudije 'koje nemaju mjesto u danasnjim vremenom'. A ne znam stvarno ko više normalan ide da gleda Kralja Edipa i Antigonu.
Dobro poredjenje i jedno i drugo su samo dobre price
Poenta je valjda bila da su vremenski prevaziđene, nisu te teme više aktuelne ili možda jesu više nego ikada jer Aristotel u djelu O pjesničkoj umjetnosti Sofoklu pripisuje kako on prikazuje ljude onakvima kakvi bi trebali biti, a Euripid onakvima kakvi jesu?

A priča, jezik i pričanje je najljudskija osobina jer njima prenosimo informaciju. Koja ima da je više?
Hej mani mi filozofije ,nego jel ti smatras da bi mi pricu trebali provesti u dijelo pa smrtno kazniti pedere i bludnike?
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5788
Joined: 12/10/2014 01:12

#1553 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skupljac_zeljeza »

Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 18:49

Hej mani mi filozofije ,nego jel ti smatras da bi mi pricu trebali provesti u dijelo pa smrtno kazniti pedere i bludnike?
Jedno vrijeme sam istraživao i pokušao sabrati broj koliko je smrtnih kazni izvršeno za 23 godine poslanstva Muhammeda a.s. i nisam još došao do broja 10. Smrtna kazna u smislu giljotine, vješanja i linčovanja, električne stolice ili otrovne injekcije nisu nikada bile prioritet Poslanika pa makar se radilo o najvećim zločincima. Bilo je nešto drugo. Prevaspitanje.
Na pitanje Muhammed a. s.: “Kurejšije, šta mislite kako ću s vama postupiti”? Kurejšije su odgovorile: “Blago i humano, jer ti si najplemenitiji brat …” Muhammed a. s. je odgovorio: “Reći ću vam kao što je Jusuf a. s. rekao svojoj braći: “Ja vas sada neću koriti, idite, vi ste slobodni”. PORUKA FETHA: “Idite, slobodni ste”, ostala je zabilježena u povijesti ljudskog roda kao poruka ljubavi, humanizma i tolerancije. Poruka FETHA ostala je neponovljiva i istoriji ljudskog roda. Poslije riječi: “Idite, slobodni ste”, Muhammed a. s. je održao čas istorije protkan humanizmom, ljubavlju, tolerancijom i plemenitošću. Samo je Resulullah mogao izgovoriti riječi: “Idite, slobodni ste”, iako je bio svjestan koja su sve zla i zločine uradili mušrici u periodu od dvadeset i jedne godine. Poslije ovih riječi mekanski narod se okupio na brežuljku Saffa, gdje su vidjeli Muhammed a. s. i gdje su mu iskazali svoju zakletvu vjernosti. Muhammed a. s. jeste stanovnicima Mekke oprostio, ali nikad nije zaboravio zločine koje su oni počinili. Izdao je naredbu da se deset ratnih zločinaca ubije, ali je i njima obećao oprost ako se za učinjene zločine pokaju. Smrtna kazna izvršena je nad trojicom koji se za zločine nisu pokajali.

https://izbih.no/2024/03/28/detaljno-o- ... nju-mekke/
Vjecita_zavrzlama
Posts: 88
Joined: 18/05/2024 08:57

#1554 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Vjecita_zavrzlama »

skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 19:15
Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 18:49

Hej mani mi filozofije ,nego jel ti smatras da bi mi pricu trebali provesti u dijelo pa smrtno kazniti pedere i bludnike?
Jedno vrijeme sam istraživao i pokušao sabrati broj koliko je smrtnih kazni izvršeno za 23 godine poslanstva Muhammeda a.s. i nisam još došao do broja 10. Smrtna kazna u smislu giljotine, vješanja i linčovanja, električne stolice ili otrovne injekcije nisu nikada bile prioritet Poslanika pa makar se radilo o najvećim zločincima. Bilo je nešto drugo. Prevaspitanje.
Na pitanje Muhammed a. s.: “Kurejšije, šta mislite kako ću s vama postupiti”? Kurejšije su odgovorile: “Blago i humano, jer ti si najplemenitiji brat …” Muhammed a. s. je odgovorio: “Reći ću vam kao što je Jusuf a. s. rekao svojoj braći: “Ja vas sada neću koriti, idite, vi ste slobodni”. PORUKA FETHA: “Idite, slobodni ste”, ostala je zabilježena u povijesti ljudskog roda kao poruka ljubavi, humanizma i tolerancije. Poruka FETHA ostala je neponovljiva i istoriji ljudskog roda. Poslije riječi: “Idite, slobodni ste”, Muhammed a. s. je održao čas istorije protkan humanizmom, ljubavlju, tolerancijom i plemenitošću. Samo je Resulullah mogao izgovoriti riječi: “Idite, slobodni ste”, iako je bio svjestan koja su sve zla i zločine uradili mušrici u periodu od dvadeset i jedne godine. Poslije ovih riječi mekanski narod se okupio na brežuljku Saffa, gdje su vidjeli Muhammed a. s. i gdje su mu iskazali svoju zakletvu vjernosti. Muhammed a. s. jeste stanovnicima Mekke oprostio, ali nikad nije zaboravio zločine koje su oni počinili. Izdao je naredbu da se deset ratnih zločinaca ubije, ali je i njima obećao oprost ako se za učinjene zločine pokaju. Smrtna kazna izvršena je nad trojicom koji se za zločine nisu pokajali.

https://izbih.no/2024/03/28/detaljno-o- ... nju-mekke/
I prevaspitanje lgbt populacije danas zvuci brutalno,bavila se crkva time prije 50ak godina
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5788
Joined: 12/10/2014 01:12

#1555 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skupljac_zeljeza »

Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 19:19
I prevaspitanje lgbt populacije danas zvuci brutalno,bavila se crkva time prije 50ak godina
To 'prevaspitanje' je radio Robert Spicer, Emeritus Professor of Earth Sciences, PhD i prije glasanja za skidanje sa liste bolesti, a i poslije se hvalio na svojoj stranici koje osobe je uspio 'prevaspitati' zbog čega je izazvao bijes gay zajednice. Ta priča je kao i zastava u duginim bojama. Ostavljen je + da se ne moraju više dodavati slova jer još nije završena.
Vjecita_zavrzlama
Posts: 88
Joined: 18/05/2024 08:57

#1556 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Vjecita_zavrzlama »

skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 19:27
Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 19:19
I prevaspitanje lgbt populacije danas zvuci brutalno,bavila se crkva time prije 50ak godina
To 'prevaspitanje' je radio Robert Spicer, Emeritus Professor of Earth Sciences, PhD i prije glasanja za skidanje sa liste bolesti, a i poslije se hvalio na svojoj stranici koje osobe je uspio 'prevaspitati' zbog čega je izazvao bijes gay zajednice. Ta priča je kao i zastava u duginim bojama. Ostavljen je + da se ne moraju više dodavati slova jer još nije završena.
I zaistq mislis da je moguce nekog preobratit da voli suprotan spol
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5788
Joined: 12/10/2014 01:12

#1557 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skupljac_zeljeza »

Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 19:48

I zaistq mislis da je moguce nekog preobratit da voli suprotan spol
Nije moja struka, a jedino znam da je tu bilo svašta. Beogradski psiholog koji je bio na glasanju APA, a koje je prethodilo WHO glasanju za koje on tvrdi da po automatizmu preuzimaju od APA je da su preglasani ne velikim brojem i poslije glasanja se vratili uzimanju para za liječenje. Jedan od takvih je i ovaj gore spomenuti Robi oko kojeg se i digla najveća prašina jer je bio gay lobista. Umjesto "poremećaja", upotrebljen je izraz "konfuzija u seksualnoj orijentaciji".
Psychiatrist who championed 'gay cure' admits he was wrong
toska
Posts: 3098
Joined: 26/09/2016 14:08

#1558 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by toska »

Dilibus wrote: 07/06/2024 14:27 Islam moze biti nosioc reformi, kao sto je bio u zlatno doba Islama kada je centar nauke, kulture i prosperiteta bio Bagdad. Ali sam Islam sa svojim propisima i vjerovanjima, nije moguce reformisati ni milimetra, jer to onda vise nije Islam. Vjerujte ni u Arapskom svijetu nije kako se ovdje misli. I dole su se ljudi odaljili od vjere i prepustili se strastima, sva ulema koja nesto vrijedi i ciji se glas nije mogao kupiti je po zatvorima. Oni sto su na slobodi ne smiju ispovijedati istinu, onakva kakva jeste, nego onakva kakva odgovara vlasti. Svaki put kada se muslimani odalje od knjige i suneta bozijeg poslanika, bice ponizeni. Zato danas imamo situaciju u islamskom svijetu takva kakva jeste. Nema strasti a da muslimani nisu prvaci u njoj.
Stanje na terenu je jasno.
- ili glavna ulema pogrešno tumači islam i posljedično su muslimanske države u zaostatku u gotovo svemu prema većini sekularnih.
- ili se islam naučava ispravno, ali jednostavno ne funkcioniše, time onda nije od Boga.

Za vjernika nema dileme, znači vratimo se na početak, da li je ono što je više-manje prihvaćeno kao "pravi" islam tačno i ispravno tumačenje Kur'ana?
Diskusije ne postoje jer podebljana rečenica se uzima kao aksiom i tabu.
User avatar
Ludzak
Posts: 5638
Joined: 23/03/2013 21:56
Location: Grad na Drini

#1559 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ludzak »

liyf wrote: 02/06/2024 18:47
Ludzak wrote: 02/06/2024 10:01 Sve prolazi kroz reformu, zašto ne bi i Islam?
Zato što se ne može reformirati, reforma Islama se direktno protivi glavnim islamskim učenjima i načelima vjere. Ko god zastupa reformu Islama, nije pročitao Kur'an i ne zna ništa o Islamu.
Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
liyf
Posts: 1408
Joined: 08/06/2021 22:55
Location: Foča

#1560 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by liyf »

Ludzak wrote: 09/06/2024 13:49
liyf wrote: 02/06/2024 18:47
Ludzak wrote: 02/06/2024 10:01 Sve prolazi kroz reformu, zašto ne bi i Islam?
Zato što se ne može reformirati, reforma Islama se direktno protivi glavnim islamskim učenjima i načelima vjere. Ko god zastupa reformu Islama, nije pročitao Kur'an i ne zna ništa o Islamu.
Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
Elhamdulillah, interepretacija Kur'ana može imati koliko god jer svaka osoba ima razum i slobodnu volju, ali postoje tefsiri koji su idžmom učenjaka ispravni i zastupaju se kod sunija i pripadaju ehli sunnetu. Gdje piše da mu je sve oprošteno?

Interpretacija će uvijek biti jer je protivno prirodi čovjeka da postoji samo 1 interpretacija.
User avatar
sehohari
Posts: 8812
Joined: 22/03/2018 16:37
Location: Njemačka - Hercegovina - Izvor Bosne - Srce Bosne
Grijem se na: Lož ulje
Vozim: Fijaker
Horoskop: Lav

#1561 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by sehohari »

Ludzak wrote: 09/06/2024 13:49
liyf wrote: 02/06/2024 18:47
Ludzak wrote: 02/06/2024 10:01 Sve prolazi kroz reformu, zašto ne bi i Islam?
Zato što se ne može reformirati, reforma Islama se direktno protivi glavnim islamskim učenjima i načelima vjere. Ko god zastupa reformu Islama, nije pročitao Kur'an i ne zna ništa o Islamu.
Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
Ne, ne protivi se.

Ovaj drugi dio neću komentarisati, nisam ti ja kriv što nisi pazio na vjeronauci.
User avatar
sehohari
Posts: 8812
Joined: 22/03/2018 16:37
Location: Njemačka - Hercegovina - Izvor Bosne - Srce Bosne
Grijem se na: Lož ulje
Vozim: Fijaker
Horoskop: Lav

#1562 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by sehohari »

broj dva wrote: 05/06/2024 08:58
sehohari wrote: 03/06/2024 01:07
broj dva wrote: 02/06/2024 09:39 Varanje nije u redu ali mora biti nekažnjivo, ne možeš kazniti sex osim ako nije silovanje ili pedofilija, dobrovoljan sex je nelažnjiv BEZ OBZIRA šta kuran kaže jer ima bitniji stvari od kurana, recimo zemaljski zakoni.
Ne slažem se sa tim.

Ako se ja ženim/udajem za nekoga, ja sa tom osobom ulazim u zajednički život, to podrazumijeva odgovornost, za budući život, za djecu i tkd.

Ako nisam u stanju da se kontrolišem, onda ne treba ni ulaziti u to.

Nepravedno je da ja cijeli svoj život gradim s nekim, zarađujem, stavljam dobro naše zajednice iznad ličnog dobra, samo da me druga pronevjeri.
I ne samo to, nego da onda i pola onoga što sam stekao moram da predam toj osobi, iako je često jedan supružnik zaslužniji za stvaranje tog imetka od drugog.

Ne kažem da treba biti nekakvo bićovanje, propise treba shvatiti prema kontekstu 21. stoljeća. Smatram da bi bilo pravedno da onaj koji je zaslužan za raspad bračne zajednice snosi i veći teret, da dobije makar manji dio imovine.

Trenutno stanje i jeste razlog zašto bračne zajednice polako izumiru u bogatijim zemljama. Moderna bračna zajednica je jedini slučaj u svijetu gdje sklopiš ugovor gdje strana koja se ne drži dogovorenog na kraju bude nagrađena.

Nisam siguran ali meni izgelda kao da brkas posljedice i kaznu. Nevjera pocesto ima posljedice u vidu razvoda, stresa, svadje, podjele imovine, djeljenje djece i sto sta drugo.
Kazna je nesto drugo. Kazna su sankcije drzavnog aparata (ili nedobog klerodrzavnog aparata, kao u Iranu ili Saudiskoj Shithole ) koji odluci da kazni odraslu osobu za dobrovoljan seks, a to je vec perverzija do daske. Jedno je ako cu se ja razvesti od moje rospije sto me prevari, i svadjat se sa njom oko para i djece i ko zna cega. Drugo je ako je tuzilastvo proganja i smjesi joj se zatvor ili bicevanje.
Ne, to nije istina.
Pa valjda je kazna posljedica.

Ako ti ja uzmem više imovine jer si me ti varao, ako imaš manje prava na kuću ili stan, šta je to nego kazna?
Zapravo, pored takve kazne bićovanje još ispada humano. Karikiram, ali mislim da shvataš poentu.

Danas, žena me prevari, a sistem me još kažnjava ako sam ja više zarađivao od žene. Možda sam ja zaradio kuću 90%, a na kraju dobijem tek pola svega, još izgubim djecu i šta sve ne, ni kriv ni dužan faktički.
User avatar
Dilibus
Posts: 149
Joined: 15/01/2018 08:36

#1563 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dilibus »

toska wrote: 09/06/2024 01:27
Dilibus wrote: 07/06/2024 14:27 Islam moze biti nosioc reformi, kao sto je bio u zlatno doba Islama kada je centar nauke, kulture i prosperiteta bio Bagdad. Ali sam Islam sa svojim propisima i vjerovanjima, nije moguce reformisati ni milimetra, jer to onda vise nije Islam. Vjerujte ni u Arapskom svijetu nije kako se ovdje misli. I dole su se ljudi odaljili od vjere i prepustili se strastima, sva ulema koja nesto vrijedi i ciji se glas nije mogao kupiti je po zatvorima. Oni sto su na slobodi ne smiju ispovijedati istinu, onakva kakva jeste, nego onakva kakva odgovara vlasti. Svaki put kada se muslimani odalje od knjige i suneta bozijeg poslanika, bice ponizeni. Zato danas imamo situaciju u islamskom svijetu takva kakva jeste. Nema strasti a da muslimani nisu prvaci u njoj.
Stanje na terenu je jasno.
- ili glavna ulema pogrešno tumači islam i posljedično su muslimanske države u zaostatku u gotovo svemu prema većini sekularnih.
- ili se islam naučava ispravno, ali jednostavno ne funkcioniše, time onda nije od Boga.

Za vjernika nema dileme, znači vratimo se na početak, da li je ono što je više-manje prihvaćeno kao "pravi" islam tačno i ispravno tumačenje Kur'ana?
Diskusije ne postoje jer podebljana rečenica se uzima kao aksiom i tabu.
Ja razumijem da bi banalizovanje tebi pomoglo da lakse shvatis ovo pitanje. Ali to jednostavno ne funkcionise tako. Kompleksan je to problem. Knjige i knjige su napisane o ovom pitanju. A ti bi da to svedes nivo jednostavne petlje. Il je ovo il je ono. Ko iole ozbiljnije pristupa ovoj materiji, jasno mu je da je to diletantski pristup problemu.
User avatar
Dilibus
Posts: 149
Joined: 15/01/2018 08:36

#1564 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dilibus »

Ludzak wrote: 09/06/2024 13:49
liyf wrote: 02/06/2024 18:47
Ludzak wrote: 02/06/2024 10:01 Sve prolazi kroz reformu, zašto ne bi i Islam?
Zato što se ne može reformirati, reforma Islama se direktno protivi glavnim islamskim učenjima i načelima vjere. Ko god zastupa reformu Islama, nije pročitao Kur'an i ne zna ništa o Islamu.
Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
Nisam siguran da si ikada procitao i jedan tefsir. Razliciti tefsiri se bave ajetima na razlicite nacine. Neki imaju tradicionalni hadiski pristup, neki filozofski, neki se bave fikhskim pitanjima i propisima. Jedni druge ne pobijaju. Niti su suprostavljeni jedni drugima. Opcenito razlike medju ucenjacima ehli suneta su razlike u misljenju i fikhu, nikako u tevhidu i akidetu. Oko najbitniji i esencijalnih stvari su jednoglasno slozni. Upravo je to dokaz da u islamu nije jednoumlje, da postoji kako sirina tako i dubina ucenja. Razliciti su pristupi, ali je sustina ista.
broj dva
Posts: 4638
Joined: 15/07/2014 20:59
Location: Šeher Oslo

#1565 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by broj dva »

sehohari wrote: 09/06/2024 22:51
broj dva wrote: 05/06/2024 08:58
sehohari wrote: 03/06/2024 01:07

Ne slažem se sa tim.

Ako se ja ženim/udajem za nekoga, ja sa tom osobom ulazim u zajednički život, to podrazumijeva odgovornost, za budući život, za djecu i tkd.

Ako nisam u stanju da se kontrolišem, onda ne treba ni ulaziti u to.

Nepravedno je da ja cijeli svoj život gradim s nekim, zarađujem, stavljam dobro naše zajednice iznad ličnog dobra, samo da me druga pronevjeri.
I ne samo to, nego da onda i pola onoga što sam stekao moram da predam toj osobi, iako je često jedan supružnik zaslužniji za stvaranje tog imetka od drugog.

Ne kažem da treba biti nekakvo bićovanje, propise treba shvatiti prema kontekstu 21. stoljeća. Smatram da bi bilo pravedno da onaj koji je zaslužan za raspad bračne zajednice snosi i veći teret, da dobije makar manji dio imovine.

Trenutno stanje i jeste razlog zašto bračne zajednice polako izumiru u bogatijim zemljama. Moderna bračna zajednica je jedini slučaj u svijetu gdje sklopiš ugovor gdje strana koja se ne drži dogovorenog na kraju bude nagrađena.

Nisam siguran ali meni izgelda kao da brkas posljedice i kaznu. Nevjera pocesto ima posljedice u vidu razvoda, stresa, svadje, podjele imovine, djeljenje djece i sto sta drugo.
Kazna je nesto drugo. Kazna su sankcije drzavnog aparata (ili nedobog klerodrzavnog aparata, kao u Iranu ili Saudiskoj Shithole ) koji odluci da kazni odraslu osobu za dobrovoljan seks, a to je vec perverzija do daske. Jedno je ako cu se ja razvesti od moje rospije sto me prevari, i svadjat se sa njom oko para i djece i ko zna cega. Drugo je ako je tuzilastvo proganja i smjesi joj se zatvor ili bicevanje.
Ne, to nije istina.
Pa valjda je kazna posljedica.

Ako ti ja uzmem više imovine jer si me ti varao, ako imaš manje prava na kuću ili stan, šta je to nego kazna?
Zapravo, pored takve kazne bićovanje još ispada humano. Karikiram, ali mislim da shvataš poentu.

Danas, žena me prevari, a sistem me još kažnjava ako sam ja više zarađivao od žene. Možda sam ja zaradio kuću 90%, a na kraju dobijem tek pola svega, još izgubim djecu i šta sve ne, ni kriv ni dužan faktički.

Kakve veze ima moja imovina sa varanjem, ako je moja onda je moja, bez obzira ko koga sta i kako.
Zajednicka imovina je nesto drugo.
Siste te ne kazni jer si sljepo vjerovao svojoj zeni,jer nisi skopio predbracni ugovor sa njom i na kraju jer si pogresnu zenu odabrao, to nisu kazne.
Sistem te kazni ako ti kaze e za taj vanbracni seks ides u zatvor ili nesto slicno.
Sve ovo drugo, jedina "kazna" je razvod i onda problemi oko imovine, djece i slicno. A to nije kazna, to su posljedice.
Vozin auto brzo i sletim sa puta - posljedica.
Murija me vidi sa sam vozio prebrzo i sletio sa puta i da mi prekrsajni nalog da platim - to je kazna.
toska
Posts: 3098
Joined: 26/09/2016 14:08

#1566 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by toska »

Dilibus wrote: 10/06/2024 09:06
toska wrote: 09/06/2024 01:27
Dilibus wrote: 07/06/2024 14:27 Islam moze biti nosioc reformi, kao sto je bio u zlatno doba Islama kada je centar nauke, kulture i prosperiteta bio Bagdad. Ali sam Islam sa svojim propisima i vjerovanjima, nije moguce reformisati ni milimetra, jer to onda vise nije Islam. Vjerujte ni u Arapskom svijetu nije kako se ovdje misli. I dole su se ljudi odaljili od vjere i prepustili se strastima, sva ulema koja nesto vrijedi i ciji se glas nije mogao kupiti je po zatvorima. Oni sto su na slobodi ne smiju ispovijedati istinu, onakva kakva jeste, nego onakva kakva odgovara vlasti. Svaki put kada se muslimani odalje od knjige i suneta bozijeg poslanika, bice ponizeni. Zato danas imamo situaciju u islamskom svijetu takva kakva jeste. Nema strasti a da muslimani nisu prvaci u njoj.
Stanje na terenu je jasno.
- ili glavna ulema pogrešno tumači islam i posljedično su muslimanske države u zaostatku u gotovo svemu prema većini sekularnih.
- ili se islam naučava ispravno, ali jednostavno ne funkcioniše, time onda nije od Boga.

Za vjernika nema dileme, znači vratimo se na početak, da li je ono što je više-manje prihvaćeno kao "pravi" islam tačno i ispravno tumačenje Kur'ana?
Diskusije ne postoje jer podebljana rečenica se uzima kao aksiom i tabu.
Ja razumijem da bi banalizovanje tebi pomoglo da lakse shvatis ovo pitanje. Ali to jednostavno ne funkcionise tako. Kompleksan je to problem. Knjige i knjige su napisane o ovom pitanju. A ti bi da to svedes nivo jednostavne petlje. Il je ovo il je ono. Ko iole ozbiljnije pristupa ovoj materiji, jasno mu je da je to diletantski pristup problemu.
Ne razumiješ, nije banalizovanje već forumsko uprošćavanje, postavke za diskusiju.

Ako imaš ideju za dalje ili pitanje, postavi.
User avatar
Ludzak
Posts: 5638
Joined: 23/03/2013 21:56
Location: Grad na Drini

#1567 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Ludzak »

Dilibus wrote: 10/06/2024 09:12
Ludzak wrote: 09/06/2024 13:49
liyf wrote: 02/06/2024 18:47 Zato što se ne može reformirati, reforma Islama se direktno protivi glavnim islamskim učenjima i načelima vjere. Ko god zastupa reformu Islama, nije pročitao Kur'an i ne zna ništa o Islamu.
Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
Nisam siguran da si ikada procitao i jedan tefsir. Razliciti tefsiri se bave ajetima na razlicite nacine. Neki imaju tradicionalni hadiski pristup, neki filozofski, neki se bave fikhskim pitanjima i propisima. Jedni druge ne pobijaju. Niti su suprostavljeni jedni drugima. Opcenito razlike medju ucenjacima ehli suneta su razlike u misljenju i fikhu, nikako u tevhidu i akidetu. Oko najbitniji i esencijalnih stvari su jednoglasno slozni. Upravo je to dokaz da u islamu nije jednoumlje, da postoji kako sirina tako i dubina ucenja. Razliciti su pristupi, ali je sustina ista.
Zbog čega postoje desetine mezheba ?
Zašto postoji različiti načini obavljanja molitve? Zar način obavljanja molitvi ne treba biti isti za sve? Ali ipak se načini obavljanja molitvi razlikuje od mezheba do mezheba, kao i načini tumačenja Kurana.
User avatar
Dilibus
Posts: 149
Joined: 15/01/2018 08:36

#1568 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dilibus »

Ludzak wrote: 10/06/2024 20:21
Dilibus wrote: 10/06/2024 09:12
Ludzak wrote: 09/06/2024 13:49

Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
Nisam siguran da si ikada procitao i jedan tefsir. Razliciti tefsiri se bave ajetima na razlicite nacine. Neki imaju tradicionalni hadiski pristup, neki filozofski, neki se bave fikhskim pitanjima i propisima. Jedni druge ne pobijaju. Niti su suprostavljeni jedni drugima. Opcenito razlike medju ucenjacima ehli suneta su razlike u misljenju i fikhu, nikako u tevhidu i akidetu. Oko najbitniji i esencijalnih stvari su jednoglasno slozni. Upravo je to dokaz da u islamu nije jednoumlje, da postoji kako sirina tako i dubina ucenja. Razliciti su pristupi, ali je sustina ista.
Zbog čega postoje desetine mezheba ?
Zašto postoji različiti načini obavljanja molitve? Zar način obavljanja molitvi ne treba biti isti za sve? Ali ipak se načini obavljanja molitvi razlikuje od mezheba do mezheba, kao i načini tumačenja Kurana.
Nema desetine mezheba, nego 4 mezheba(pravne skole). Za one neupućene to su pravne skole koje se bave sitnim razlikama unutar Islama kod Sunita.
Za sva krupnija i bitnija pitanja mezhebi su usaglašeni.Što se tiče namaza i razlika prilikom obavljanja, one su opet nebitne(sve dok su pod okriljem suneta), jer je i Poslanik s.a.v.s. nekada obavljao ovako, nekada onako. Ljepota Islama i jeste u širini istog, nije jednoumlje. Namaz je forma, suština je pokornost Allahu dž.š. Naravno neka granica postoji, forma mora postojati, ali nije ona svrha sama po sebi. Da bi čovjek mogao razumiti Islam, potrebno je krenuti od stvaranja prvog čovjeka i razloga njegovog stvaranja, Iblisovog nepokoravanja, uzrocima istog, izgnanstva iz Dzeneta. Upoznati se sa Vjerovjesnicima i Poslanicima koji se spominju u Kur'anu. Da bi se sklopila kakva takva slika o biti Islama i šta je to Islam, koja je njegova svrha.
Što se tiče tumačenja Kur'ana već sam ti odgovorio, ali ti izgleda ignorišeš odgovor. Daj mi primjer različitog tumačenja Kur'ana u tefsirima?
User avatar
Sanjarko
Posts: 23790
Joined: 17/02/2015 19:32
Location: U snu

#1569 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Sanjarko »

Dvije molitve samo Kuran spominje, cak za drugu nisam siguran, znam ujutru da spominje molitvu, a ne 5 puta dnevno, eto razlicito tumacenje Kurana.
broj dva
Posts: 4638
Joined: 15/07/2014 20:59
Location: Šeher Oslo

#1570 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by broj dva »

skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 19:15
Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 18:49

Hej mani mi filozofije ,nego jel ti smatras da bi mi pricu trebali provesti u dijelo pa smrtno kazniti pedere i bludnike?
Jedno vrijeme sam istraživao i pokušao sabrati broj koliko je smrtnih kazni izvršeno za 23 godine poslanstva Muhammeda a.s. i nisam još došao do broja 10. Smrtna kazna u smislu giljotine, vješanja i linčovanja, električne stolice ili otrovne injekcije nisu nikada bile prioritet Poslanika pa makar se radilo o najvećim zločincima. Bilo je nešto drugo. Prevaspitanje.
Na pitanje Muhammed a. s.: “Kurejšije, šta mislite kako ću s vama postupiti”? Kurejšije su odgovorile: “Blago i humano, jer ti si najplemenitiji brat …” Muhammed a. s. je odgovorio: “Reći ću vam kao što je Jusuf a. s. rekao svojoj braći: “Ja vas sada neću koriti, idite, vi ste slobodni”. PORUKA FETHA: “Idite, slobodni ste”, ostala je zabilježena u povijesti ljudskog roda kao poruka ljubavi, humanizma i tolerancije. Poruka FETHA ostala je neponovljiva i istoriji ljudskog roda. Poslije riječi: “Idite, slobodni ste”, Muhammed a. s. je održao čas istorije protkan humanizmom, ljubavlju, tolerancijom i plemenitošću. Samo je Resulullah mogao izgovoriti riječi: “Idite, slobodni ste”, iako je bio svjestan koja su sve zla i zločine uradili mušrici u periodu od dvadeset i jedne godine. Poslije ovih riječi mekanski narod se okupio na brežuljku Saffa, gdje su vidjeli Muhammed a. s. i gdje su mu iskazali svoju zakletvu vjernosti. Muhammed a. s. jeste stanovnicima Mekke oprostio, ali nikad nije zaboravio zločine koje su oni počinili. Izdao je naredbu da se deset ratnih zločinaca ubije, ali je i njima obećao oprost ako se za učinjene zločine pokaju. Smrtna kazna izvršena je nad trojicom koji se za zločine nisu pokajali.

https://izbih.no/2024/03/28/detaljno-o- ... nju-mekke/

Zločini poslje Muhameda se ne pikaju, nisu pod Islamom ili šta ?
User avatar
Dilibus
Posts: 149
Joined: 15/01/2018 08:36

#1571 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dilibus »

Primjer veće razlike u tefsirima
https://ibb.co/BLBtrHs
Prevod Mehanovića je na osnovu tefsira Ibn Kesira
Prevod Korkuta je na osnovu tefsira Taberija
Oba tefsira su ispravna i široko rasprostranjena. To su te razlike, koje ne mijenjaju suštinu. Dok određena forumska populacija pokušava to predstaviti kao neki raskol unutar Islama u tumačenjima.
User avatar
Dilibus
Posts: 149
Joined: 15/01/2018 08:36

#1572 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dilibus »

Sanjarko wrote: 11/06/2024 07:21 Dvije molitve samo Kuran spominje, cak za drugu nisam siguran, znam ujutru da spominje molitvu, a ne 5 puta dnevno, eto razlicito tumacenje Kurana.
Nisi siguran? Tri namaza se spominju u časnome Kur'anu, a ostali nam se prenose od Poslanika s.a.v.s. a on nije govorio po svom nahođenju

“Ono što vam Poslanik dā – to uzmite, a ono što vam zabrani – ostavite” (Hašr, 7)
“O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim. A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u onaj svijet; to vam je bolje i za vas rješenje ljepše.” (Nisa, 59)
“O vjernici, pokoravajte se Allahu i Njegovu Poslaniku, i ne napuštajte ga, ta vi slušate šta on govori” (Enfal, 20)
“Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu; a onaj ko glavu okreće – pa, Mi te nismo poslali da im čuvar budeš” (Nisa, 80)
” Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svom nahođenju postupiti. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s Pravoga puta.” ( Ahzab 36)

5 namaza je naređeno Poslaniku s.a.v.s kada je uzdignut na nebo, i to je u početku naređeno bilo 50 dnevnih namaza, da bi bilo smanjeno na 5, a Allah je zadržao nagradu kao da klanjamo 50.
User avatar
Dilibus
Posts: 149
Joined: 15/01/2018 08:36

#1573 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dilibus »

broj dva wrote: 11/06/2024 07:23
skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 19:15
Vjecita_zavrzlama wrote: 07/06/2024 18:49

Hej mani mi filozofije ,nego jel ti smatras da bi mi pricu trebali provesti u dijelo pa smrtno kazniti pedere i bludnike?
Jedno vrijeme sam istraživao i pokušao sabrati broj koliko je smrtnih kazni izvršeno za 23 godine poslanstva Muhammeda a.s. i nisam još došao do broja 10. Smrtna kazna u smislu giljotine, vješanja i linčovanja, električne stolice ili otrovne injekcije nisu nikada bile prioritet Poslanika pa makar se radilo o najvećim zločincima. Bilo je nešto drugo. Prevaspitanje.
Na pitanje Muhammed a. s.: “Kurejšije, šta mislite kako ću s vama postupiti”? Kurejšije su odgovorile: “Blago i humano, jer ti si najplemenitiji brat …” Muhammed a. s. je odgovorio: “Reći ću vam kao što je Jusuf a. s. rekao svojoj braći: “Ja vas sada neću koriti, idite, vi ste slobodni”. PORUKA FETHA: “Idite, slobodni ste”, ostala je zabilježena u povijesti ljudskog roda kao poruka ljubavi, humanizma i tolerancije. Poruka FETHA ostala je neponovljiva i istoriji ljudskog roda. Poslije riječi: “Idite, slobodni ste”, Muhammed a. s. je održao čas istorije protkan humanizmom, ljubavlju, tolerancijom i plemenitošću. Samo je Resulullah mogao izgovoriti riječi: “Idite, slobodni ste”, iako je bio svjestan koja su sve zla i zločine uradili mušrici u periodu od dvadeset i jedne godine. Poslije ovih riječi mekanski narod se okupio na brežuljku Saffa, gdje su vidjeli Muhammed a. s. i gdje su mu iskazali svoju zakletvu vjernosti. Muhammed a. s. jeste stanovnicima Mekke oprostio, ali nikad nije zaboravio zločine koje su oni počinili. Izdao je naredbu da se deset ratnih zločinaca ubije, ali je i njima obećao oprost ako se za učinjene zločine pokaju. Smrtna kazna izvršena je nad trojicom koji se za zločine nisu pokajali.

https://izbih.no/2024/03/28/detaljno-o- ... nju-mekke/

Zločini poslje Muhameda se ne pikaju, nisu pod Islamom ili šta ?
Jel se zločin koji ti počiniš pripisuje čitavoj tvojoj porodici? Ako da. Da li je to pravda?
User avatar
canvra888
Posts: 4822
Joined: 09/07/2021 15:03

#1574 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by canvra888 »

Ludzak wrote: 10/06/2024 20:21
Dilibus wrote: 10/06/2024 09:12
Ludzak wrote: 09/06/2024 13:49

Hiljadu učenjaka, hiljade koji su pročitali Kuran, i hiljade različitih interpretacija Kurana... Protivi li se to Islamu? Ili tako treba?
Ili ono, pokrade vjernik milione, ode na hadz i sve mu je oprošteno. I to je u redu?
Nisam siguran da si ikada procitao i jedan tefsir. Razliciti tefsiri se bave ajetima na razlicite nacine. Neki imaju tradicionalni hadiski pristup, neki filozofski, neki se bave fikhskim pitanjima i propisima. Jedni druge ne pobijaju. Niti su suprostavljeni jedni drugima. Opcenito razlike medju ucenjacima ehli suneta su razlike u misljenju i fikhu, nikako u tevhidu i akidetu. Oko najbitniji i esencijalnih stvari su jednoglasno slozni. Upravo je to dokaz da u islamu nije jednoumlje, da postoji kako sirina tako i dubina ucenja. Razliciti su pristupi, ali je sustina ista.
Zbog čega postoje desetine mezheba ?
Zašto postoji različiti načini obavljanja molitve? Zar način obavljanja molitvi ne treba biti isti za sve? Ali ipak se načini obavljanja molitvi razlikuje od mezheba do mezheba, kao i načini tumačenja Kurana.
Ne desetine, nego četiri mezheba. Razlike u načinu obavljanja molitve, barem kad pričamo o sunijama tj. 4 mezheba, su samo u dizanju ruku i kažiprstom na sjedenju, što se forme tiče. I uz to, nijedna pravna škola nije rekla za drugu pravnu školu da je neispravan takva molitva s tim manjim razlikama.
broj dva
Posts: 4638
Joined: 15/07/2014 20:59
Location: Šeher Oslo

#1575 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by broj dva »

Dilibus wrote: 11/06/2024 07:38
broj dva wrote: 11/06/2024 07:23
skupljac_zeljeza wrote: 07/06/2024 19:15

Jedno vrijeme sam istraživao i pokušao sabrati broj koliko je smrtnih kazni izvršeno za 23 godine poslanstva Muhammeda a.s. i nisam još došao do broja 10. Smrtna kazna u smislu giljotine, vješanja i linčovanja, električne stolice ili otrovne injekcije nisu nikada bile prioritet Poslanika pa makar se radilo o najvećim zločincima. Bilo je nešto drugo. Prevaspitanje.


Zločini poslje Muhameda se ne pikaju, nisu pod Islamom ili šta ?
Jel se zločin koji ti počiniš pripisuje čitavoj tvojoj porodici? Ako da. Da li je to pravda?

U principu se slažem, sa jednom izuzetno bitnom razlikom a to je da niko nikada nije činio zložin u ime moje familije, što se za vjeru već ne može reći. Da, nije islam odgovoran za svakg isis kretena ali isto nije u redu glavu u pjesak i ignorisati očigledan problem sa kontinuiranim zločinima u ime islama.
Post Reply