Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50452
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1301 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Bloo »

Ah mikromenadzment :D
lorens od arabije
Posts: 56
Joined: 18/07/2013 17:22

#1302 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by lorens od arabije »

Faik Zeki u svome eseju, kao i stotine drugih bošnjačkih preporoditeljskih i reformatorskih pera, utvrdio je dva uzroka zaostalosti muslimanskih naroda. Prvi je ulema, a drugi despotske vlasti pod kojima muslimani žive. Faik Zeki kaže: Islam ne poznaje svećeničke kaste (la rahbaniyyata fi l-islam). Islam ne poznaje nadahnuća svetim duhom (...), nego je svakom učenom muslimanu dopušteno vjerske knjige učiti itumačiti, te ako zbilja pogodi pravo i dobro tumačenje, čeka ga nagrada, a ako (u tumačenju) pogriješi, neće biti kažnjen, jer čovječija pamet ne može sve ni shvatiti. Ali, upravo na nesreću islamskog svijeta razvila se je tečajem vremena svećenička kasta premda je kao takovu islamska religija ne priznaje, niti priznati može. Hodže ili ti tako zvana ulema razlikuje se svojom vanjštinom od ostaloga muslimanskoga svijeta, te kad ih čovjek vidi na ulici, ili u kući s bijelom časnom bradom, velikom bijelom ahmedijom i dugim crnim ili zelenim gjubbetom, pričinjaju mu se kao zbilja učeni ljudi sve dotle dok s njima ne počne razgovarati, ali čim koji usta otvori čovjeku je čisto žao da mu ovako brzo razore iluziju u kojoj je živio (str. 378). Faik Zeki za hodže kaže da „usljed svoje manjkave izobrazbe i manjkavog razuma izvrću religiju po svom mišljenju i mjesto da koriste, škode narodu na svakom koraku...“ (str. 378).
Faik Zeki smatra da je velika šteta što ne proučavamo Zapad, te dodaje da „današnje hodže drže i danas suvišnim, dapače griješnim voditi računa o Zapadu i njegov duševni napredak pobliže upoznavati...“ (str. 379) Završavajući s prvim razlogom zaostalosti islamskih naroda, odnosno ulemom i hodžama, Faik Zeki kratko kaže: „Dakle, jedan glavni uzrok za što muslimanski svijet propada jest taj, što je islam dospio u ruke obscurantnih neznalica, takozvane nadri uleme, koji ne poznaju vjere, a ono što (od vjere) poznaju ne shvaćaju“ (str. 378).

Ahmet Đumišić je, također na tragu reformske publicistike, objavio djelo Ko smeta napretku i prosvjećivanju muslimana, a osobito muslimanki (ovo djelce je objavljeno u Banjoj Luci 1919. godine). Knjiga Ahmeta Đumišića iznosi stavove muslimanskog prosvjetnog i potpornog društva
„Spas“ koje je djelovalo u Banjoj Luci. U cjelini uzevši, ovo Đumišićevo djelo raspravlja o teškom stanju muslimanske žene u vrijeme Prvog svjetskog rata i neposredno nakon njega. Siromaštvo, mnoštvo hudovica koje su ostale iza izginulih Bošnjaka, prostitucija, prosjačenje, izrabljivanje žena..., to su teme o kojima Đumišić govori. Njegova knjižica pruža dosta sumornu sliku Bosne nakon Prvog svjetskog rata. Ahmet Đumišić na samom početku kaže da su za „naše muslimansko stanje“ i „za propadanje našeg ženskinja“ krivi hodže i muslimanski intelektualci. Đumišić kaže: Nisu krive žene, nego mi, kriva je naša muslimanska inteligencija, krive su naše hodže (čast rijetkim izuzecima) te naš muslimanski stariji i bogatiji svijet (str. 3). Hodže su, prema Đumišiću, krivi jer na vazovima govore da će žene, nakon što “nauče čitati (otići) u džehenem”. Time hodže “bacaju žene u nazadak” i oni time “grozno griješe protiv islama...” (str. 4).

Islamski reformistički pokreti kod Bošnjaka (Pregled bosanskih muslimanskih rasprava za i protiv obnove i reforme u XX stoljeću), Enes Karić
User avatar
skrbavi-admin
Posts: 4233
Joined: 31/12/2021 17:16
Location: Pakšobistanski Dikitaturistan

#1303 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skrbavi-admin »

lorens od arabije wrote: 28/12/2023 18:56
Faik Zeki u svome eseju, kao i stotine drugih bošnjačkih preporoditeljskih i reformatorskih pera, utvrdio je dva uzroka zaostalosti muslimanskih naroda. Prvi je ulema, a drugi despotske vlasti pod kojima muslimani žive. Faik Zeki kaže: Islam ne poznaje svećeničke kaste (la rahbaniyyata fi l-islam). Islam ne poznaje nadahnuća svetim duhom (...), nego je svakom učenom muslimanu dopušteno vjerske knjige učiti itumačiti, te ako zbilja pogodi pravo i dobro tumačenje, čeka ga nagrada, a ako (u tumačenju) pogriješi, neće biti kažnjen, jer čovječija pamet ne može sve ni shvatiti. Ali, upravo na nesreću islamskog svijeta razvila se je tečajem vremena svećenička kasta premda je kao takovu islamska religija ne priznaje, niti priznati može. Hodže ili ti tako zvana ulema razlikuje se svojom vanjštinom od ostaloga muslimanskoga svijeta, te kad ih čovjek vidi na ulici, ili u kući s bijelom časnom bradom, velikom bijelom ahmedijom i dugim crnim ili zelenim gjubbetom, pričinjaju mu se kao zbilja učeni ljudi sve dotle dok s njima ne počne razgovarati, ali čim koji usta otvori čovjeku je čisto žao da mu ovako brzo razore iluziju u kojoj je živio (str. 378). Faik Zeki za hodže kaže da „usljed svoje manjkave izobrazbe i manjkavog razuma izvrću religiju po svom mišljenju i mjesto da koriste, škode narodu na svakom koraku...“ (str. 378).
Faik Zeki smatra da je velika šteta što ne proučavamo Zapad, te dodaje da „današnje hodže drže i danas suvišnim, dapače griješnim voditi računa o Zapadu i njegov duševni napredak pobliže upoznavati...“ (str. 379) Završavajući s prvim razlogom zaostalosti islamskih naroda, odnosno ulemom i hodžama, Faik Zeki kratko kaže: „Dakle, jedan glavni uzrok za što muslimanski svijet propada jest taj, što je islam dospio u ruke obscurantnih neznalica, takozvane nadri uleme, koji ne poznaju vjere, a ono što (od vjere) poznaju ne shvaćaju“ (str. 378).

Ahmet Đumišić je, također na tragu reformske publicistike, objavio djelo Ko smeta napretku i prosvjećivanju muslimana, a osobito muslimanki (ovo djelce je objavljeno u Banjoj Luci 1919. godine). Knjiga Ahmeta Đumišića iznosi stavove muslimanskog prosvjetnog i potpornog društva
„Spas“ koje je djelovalo u Banjoj Luci. U cjelini uzevši, ovo Đumišićevo djelo raspravlja o teškom stanju muslimanske žene u vrijeme Prvog svjetskog rata i neposredno nakon njega. Siromaštvo, mnoštvo hudovica koje su ostale iza izginulih Bošnjaka, prostitucija, prosjačenje, izrabljivanje žena..., to su teme o kojima Đumišić govori. Njegova knjižica pruža dosta sumornu sliku Bosne nakon Prvog svjetskog rata. Ahmet Đumišić na samom početku kaže da su za „naše muslimansko stanje“ i „za propadanje našeg ženskinja“ krivi hodže i muslimanski intelektualci. Đumišić kaže: Nisu krive žene, nego mi, kriva je naša muslimanska inteligencija, krive su naše hodže (čast rijetkim izuzecima) te naš muslimanski stariji i bogatiji svijet (str. 3). Hodže su, prema Đumišiću, krivi jer na vazovima govore da će žene, nakon što “nauče čitati (otići) u džehenem”. Time hodže “bacaju žene u nazadak” i oni time “grozno griješe protiv islama...” (str. 4).

Islamski reformistički pokreti kod Bošnjaka (Pregled bosanskih muslimanskih rasprava za i protiv obnove i reforme u XX stoljeću), Enes Karić
"zapadni progres" je prevashodno djelo teskih civilizacijskih zlocina i to moze neko prihvatiti ili ne..... milioni crvenokosaca nespretno nazvanih "indijancima" je likvidirano za ime tog "progresa" u slobodarskom SADu - al to bas puno i nema u knjigama - valjda se smatra da su pokrepali od straha prema kolonistickim bijelcima..... svabo je gospodin jer je moj dido bio zarobljen na prisilnom radu u Njemackoj..... 15 miliona robova je uvezeno iz Afrike u Sj Ameriku..... je l vi mislite da je taj progres bio placen? kako da ne.... radis dok ne umres.... crnacki aparthejd je trajao u USA bogumi donedavno....

belgijski kralj Leopold je (naravno vrlo malo historijski propraceno jer dje ce se to ucit pobogu djecu u skolama) odgovoran za milione mrtvih na prostorima Konga, Zaira, Ruande..... naravno nisu tamo bili izletnicki nego radi kopanja dijamanata i ostalih dragih kamenja za sta je danas Antverpen centar bilo kakvih dijamanata na svijetu....

prije svega toga vise od 10 pljackaskih krstaskih ratova je zapodjenuo krst prema bliskom istoku (uglavnom), o migracijama i prekomorskim putovanjima radi pljacki i osvajanja u daljoj istoriji da ne pricam..... takav progres islam ne poznaje u sustoj je suprotnosti sa ideologijom, za filantropijom koju islam zagovara....


"islamski progres" je stao jer je krstaski izuzetno dobro ekonomski stajao.... toliko dobro da je zacementirana zona uticaja nakon vaskolikih manjih i velikih svjetskih ratova i da se sada svodi na najvise 5 zemalja koje kontrolisu tokove (uglavnom zavrtanjem sije i ruku)..... ukoliko se neko pobuni i napravi budalestinu desi mu se "iracka sloboda" i slicne politicke floskule - koje opet predstavljase samo - izgovor za pljacku..... "islamski progres" ne postoji jer osim "kratke" epizode od 500 godina nije vise nikad dobro vojno politicki i ekonomski stajao - a poceo je da propada zbog pljacke samih muslimana za šićar dvora zlacenja zlata, kurava, hamama i picki materina......

pljackom su se finansirala istrazivanja, razvoji i sada pljacka dostize jedan novi nivo gdje si de fakto reketiran kao sto je to BIH u "Programu stabilizacije i pridruzivanja" gdje je na nasu robu udarena carina i kontrola te je veliki dio propadne dok EU - ulazi maltene nesmetano.....

pljackom su se finansirala istrazivanja na poljima bilo kakvih nauka koja bi prevashodno posluzile u vojne svrhe radi ponovo gore navedenog zavrtanja ruku.....


ne postoji "reforma islamske religije" - to je blasfhemija u najavi - ono o cemu i u cemu narodi sa tzv islamskim predznakom zaostaju je investiranje u znanosti kao nacin zavrtanja ruku, politickog uticaja, poslovnog uspjeha gdje bi se znanost koristila za ostvarivanje geostrateskih politickih ekonomskih i vojnih ciljeva..... lokalni diktatori postavljeni u bliskoj saradnji sa "progresivnim" uticajnim zapadnim oligarhijama tipa Sauda, tipa Sah Reze Pahlavija, Sadama i afterSadama, su opet bili samo instrument pljacke koja je pogodovala samo njima i "zapadnim progresivcima".....

pljacka i sofistikacija pljacke do nivoa gdje se o njoj prica kao ekonomskom uspjehu - je remek djelo "zapadne civilizacije" i olicenje njihovog stvaralastva i tzv "progresa" te enormno bogacenje zaceto impresivnim ulaganjima u sfere znanja koja su donosila prevagu na uticaj prema ostatku svijeta.....
lorens od arabije
Posts: 56
Joined: 18/07/2013 17:22

#1304 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by lorens od arabije »

Naravno, uvijek su drugi krivi.
User avatar
skrbavi-admin
Posts: 4233
Joined: 31/12/2021 17:16
Location: Pakšobistanski Dikitaturistan

#1305 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skrbavi-admin »

lorens od arabije wrote: 28/12/2023 20:00 Naravno, uvijek su drugi krivi.
meni je uvijek jako tesko pricat sa bilo kim ko cita moju repliku samo onako kako mu je cejf tj kako mu politicki odgovara.... no po tom vidim sta je ta stranka ustvari mislila i kako bi tekla ta "reforma islamske """"RELIGIJE""""" " najbolje je "reformirat islam" ko u BIH 90ih, palestini recimo ili iraku. drzim da bi takva vrsta reforme bila prihvatljivija establismentu koji reformu istog prizeljkuje :lol:

PS Mirsad Mrkalj i Emir Hodžić su reformirani muslimani :mrgreen:
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1306 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

skrbavi-admin wrote: 28/12/2023 20:04
lorens od arabije wrote: 28/12/2023 20:00 Naravno, uvijek su drugi krivi.
meni je uvijek jako tesko pricat sa bilo kim ko cita moju repliku samo onako kako mu je cejf tj kako mu politicki odgovara.... no po tom vidim sta je ta stranka ustvari mislila i kako bi tekla ta "reforma islamske """"RELIGIJE""""" " najbolje je "reformirat islam" ko u BIH 90ih, palestini recimo ili iraku. drzim da bi takva vrsta reforme bila prihvatljivija establismentu koji reformu istog prizeljkuje :lol:

PS Mirsad Mrkalj i Emir Hodžić su reformirani muslimani :mrgreen:
ma kakav islam u Bosni, vise islama ima u Svedskoj
User avatar
skrbavi-admin
Posts: 4233
Joined: 31/12/2021 17:16
Location: Pakšobistanski Dikitaturistan

#1307 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by skrbavi-admin »

hamos wrote: 28/12/2023 20:08
skrbavi-admin wrote: 28/12/2023 20:04
lorens od arabije wrote: 28/12/2023 20:00 Naravno, uvijek su drugi krivi.
meni je uvijek jako tesko pricat sa bilo kim ko cita moju repliku samo onako kako mu je cejf tj kako mu politicki odgovara.... no po tom vidim sta je ta stranka ustvari mislila i kako bi tekla ta "reforma islamske """"RELIGIJE""""" " najbolje je "reformirat islam" ko u BIH 90ih, palestini recimo ili iraku. drzim da bi takva vrsta reforme bila prihvatljivija establismentu koji reformu istog prizeljkuje :lol:

PS Mirsad Mrkalj i Emir Hodžić su reformirani muslimani :mrgreen:
ma kakav islam u Bosni, vise islama ima u Svedskoj
ne potcjenjuj inat muslije kad popije :mrgreen:
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1308 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

skrbavi-admin wrote: 28/12/2023 20:13
hamos wrote: 28/12/2023 20:08
skrbavi-admin wrote: 28/12/2023 20:04

meni je uvijek jako tesko pricat sa bilo kim ko cita moju repliku samo onako kako mu je cejf tj kako mu politicki odgovara.... no po tom vidim sta je ta stranka ustvari mislila i kako bi tekla ta "reforma islamske """"RELIGIJE""""" " najbolje je "reformirat islam" ko u BIH 90ih, palestini recimo ili iraku. drzim da bi takva vrsta reforme bila prihvatljivija establismentu koji reformu istog prizeljkuje :lol:

PS Mirsad Mrkalj i Emir Hodžić su reformirani muslimani :mrgreen:
ma kakav islam u Bosni, vise islama ima u Svedskoj
ne potcjenjuj inat muslije kad popije :mrgreen:
Pisao sam kako ce da takvi izumiru kako bosnje postaju sve vise evropljani :D
iClass
Posts: 372
Joined: 18/06/2023 06:33

#1309 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

hamos wrote: 28/12/2023 20:08 ma kakav islam u Bosni, vise islama ima u Svedskoj
De mi onda objasni po kojoj osnovi onda neki govore kako se drugi mogu ugledati na muslimane u BiH, kako su u Bosni dobri muslimani koji prate islam na pravi nacin i kako ih je 2 miliona.

Razumijem da to narod koji nije obrazovan priča, ali kako to muftije i imami pričaju to ne razumijem. Jer kao što rekoh, čitao sam i najliberalniju islamsku literaturu i opet po pravilima progresivaca i liberala, 80% muslimana u BiH nisu kako treba.
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1310 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 20:41
hamos wrote: 28/12/2023 20:08 ma kakav islam u Bosni, vise islama ima u Svedskoj
De mi onda objasni po kojoj osnovi onda neki govore kako se drugi mogu ugledati na muslimane u BiH, kako su u Bosni dobri muslimani koji prate islam na pravi nacin i kako ih je 2 miliona.

Razumijem da to narod koji nije obrazovan priča, ali kako to muftije i imami pričaju to ne razumijem. Jer kao što rekoh, čitao sam i najliberalniju islamsku literaturu i opet po pravilima progresivaca i liberala, 80% muslimana u BiH nisu kako treba.
To su floskule, u Bosni od Bosnjaka daj Boze da 10% prakticirajucih vjernika.evo koliki procenat bosnjakinja hoda s maramom? sigurno ne 1 milion

a sta je za tebe progresivan islam? progresivan musliman je po mom vjernik koji praktikuje vjeru na moderan nacin, realno ima ih sigurno u Bosni vise nego bilo gdje drugo, ali opet najvise ima -nejernika s muslimanskim imenom
User avatar
Arachnoidea
Posts: 723
Joined: 30/11/2019 00:22

#1311 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Arachnoidea »

Site vodi osoba koja je zavrsila menadzment u Travniku, ne znam kako se ovo moze uzeti u bilo kakvo ozbiljno razmatranje.
User avatar
N.N.
Posts: 3031
Joined: 04/04/2012 19:27
Location: 072

#1312 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by N.N. »

Ima li se gdje uzeti ova Metodologija od Sukrije !?
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1313 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

N.N. wrote: 29/12/2023 12:18 Ima li se gdje uzeti ova Metodologija od Sukrije !?
Postavljao sam već.

https://ramic-methodology.com/
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1314 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

Arachnoidea wrote: 29/12/2023 11:10
Site vodi osoba koja je zavrsila menadzment u Travniku, ne znam kako se ovo moze uzeti u bilo kakvo ozbiljno razmatranje.
Malo sam bacio oko i ima finih stvari, samo im treba lektor ili makar kakav plugin za pravopis.
User avatar
N.N.
Posts: 3031
Joined: 04/04/2012 19:27
Location: 072

#1315 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by N.N. »

n+1 wrote: 29/12/2023 12:41
N.N. wrote: 29/12/2023 12:18 Ima li se gdje uzeti ova Metodologija od Sukrije !?
Postavljao sam već.

https://ramic-methodology.com/
:thumbup:

Cim se neka vecina uznemirila, mora se ovo procitati :D
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1316 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

Kad pročitate, javite se da diskutujemo. :D
iClass
Posts: 372
Joined: 18/06/2023 06:33

#1317 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

N.N. wrote: 29/12/2023 13:22
n+1 wrote: 29/12/2023 12:41
N.N. wrote: 29/12/2023 12:18 Ima li se gdje uzeti ova Metodologija od Sukrije !?
Postavljao sam već.

https://ramic-methodology.com/
:thumbup:

Cim se neka vecina uznemirila, mora se ovo procitati :D
Čim ateisti sa ovog foruma koji na više tema pričaju peotiv bilo čega islamskog hvale ovu knjigu, zna se kakva je knjiga.
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1318 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

Pa nisu ni pročitali. :D
AvdijaBH
Posts: 15
Joined: 17/08/2023 14:21

#1319 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by AvdijaBH »

Zamislite samo koja se šteta nanosi islamu njegovim oficijelnim tumačenjem sa arapskih katedri?

Naime, u arapskom svijetu već predugo vlada strah i svako je slobodno promišljanje onemogućeno, gdje se čitaju samo odobrene knjige i gdje je islam davno protumačen i onaj ko hoće da postane velika ulema mora samo da to odobreno tumačenje ispravnog islama nabuba i da od njega ne odstupa.
Tako da je islam sveden na njegovu ibadetsku formu koja se sukobila sa svim drugim validnim, u literaturi i praksi većine muslimana zabilježenim formama. Ono što je još štetnije jeste da se to usko razumijevanje islama uopće ne bavi politikom, političkom teorijom, državom, pitanjima kako islam gleda na organizaciju društva, modele društvenog uređenja,...
Sve od islama u arapskom svijetu što bi moglo kod muslimana probuditi želju za propitivanjem ispravnosti vlasti i državnog uređenja je tabu i zabranjena tema. Ko se usudi kazati javno samo jedan stav, završi u zatvoru. Npr. šejh Selman Awda je 2017. godine na Twitteru samo izrazio nadu da će se spor između Saudijske Arabije i Katara uspješno okončati i uhapšen je gdje je tužilaštvo tražilo smrtnu kaznu fabrikujući dokaze i izmišljajući optužbe.
Dovoljno je pratiti teme koje dominiraju u javnom diskursu arapske uleme i njihovih učenika širom svijeta. Političke, ekonomske i sve druge teme koje prelaze kategoriju ibadeta i individualnog morala, su na razini parola i citiranja kur'ansko-hadiskih principa od prije 14 stoljeća, negirajući ljudsko (pa i muslimansko) iskustvo u tom periodu.
Posljedica toga, u značajnoj mjeri, jeste da se muslimanski puk podučava da je islamu mjesto u džamiji, a ne politici i da je vjera privatna stvar, a ne javna.
A kada islam postane privatna stvar i kada se javni odnosi i organizacija društva ne bude temeljila na njegovim principima, onda je to krnjav i nepotpun pristup islamu.
"A Allahova Riječ, ona je gornja."
A da bi to bila pred društvom, ekonomijom, politikom,... nema zatvaranja očiju.
A arapski islam nam upravo takav islam nudi.

/ S.S. / preneseno sa njegovog FB
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1320 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

AvdijaBH wrote: 30/12/2023 12:30 Zamislite samo koja se šteta nanosi islamu njegovim oficijelnim tumačenjem sa arapskih katedri?

Naime, u arapskom svijetu već predugo vlada strah i svako je slobodno promišljanje onemogućeno, gdje se čitaju samo odobrene knjige i gdje je islam davno protumačen i onaj ko hoće da postane velika ulema mora samo da to odobreno tumačenje ispravnog islama nabuba i da od njega ne odstupa.
Tako da je islam sveden na njegovu ibadetsku formu koja se sukobila sa svim drugim validnim, u literaturi i praksi većine muslimana zabilježenim formama. Ono što je još štetnije jeste da se to usko razumijevanje islama uopće ne bavi politikom, političkom teorijom, državom, pitanjima kako islam gleda na organizaciju društva, modele društvenog uređenja,...
Sve od islama u arapskom svijetu što bi moglo kod muslimana probuditi želju za propitivanjem ispravnosti vlasti i državnog uređenja je tabu i zabranjena tema. Ko se usudi kazati javno samo jedan stav, završi u zatvoru. Npr. šejh Selman Awda je 2017. godine na Twitteru samo izrazio nadu da će se spor između Saudijske Arabije i Katara uspješno okončati i uhapšen je gdje je tužilaštvo tražilo smrtnu kaznu fabrikujući dokaze i izmišljajući optužbe.
Dovoljno je pratiti teme koje dominiraju u javnom diskursu arapske uleme i njihovih učenika širom svijeta. Političke, ekonomske i sve druge teme koje prelaze kategoriju ibadeta i individualnog morala, su na razini parola i citiranja kur'ansko-hadiskih principa od prije 14 stoljeća, negirajući ljudsko (pa i muslimansko) iskustvo u tom periodu.
Posljedica toga, u značajnoj mjeri, jeste da se muslimanski puk podučava da je islamu mjesto u džamiji, a ne politici i da je vjera privatna stvar, a ne javna.
A kada islam postane privatna stvar i kada se javni odnosi i organizacija društva ne bude temeljila na njegovim principima, onda je to krnjav i nepotpun pristup islamu.
"A Allahova Riječ, ona je gornja."
A da bi to bila pred društvom, ekonomijom, politikom,... nema zatvaranja očiju.
A arapski islam nam upravo takav islam nudi.

/ S.S. / preneseno sa njegovog FB
Ko je autor?
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1321 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

AvdijaBH wrote: 30/12/2023 12:30 Zamislite samo koja se šteta nanosi islamu njegovim oficijelnim tumačenjem sa arapskih katedri?

Naime, u arapskom svijetu već predugo vlada strah i svako je slobodno promišljanje onemogućeno, gdje se čitaju samo odobrene knjige i gdje je islam davno protumačen i onaj ko hoće da postane velika ulema mora samo da to odobreno tumačenje ispravnog islama nabuba i da od njega ne odstupa.
Tako da je islam sveden na njegovu ibadetsku formu koja se sukobila sa svim drugim validnim, u literaturi i praksi većine muslimana zabilježenim formama. Ono što je još štetnije jeste da se to usko razumijevanje islama uopće ne bavi politikom, političkom teorijom, državom, pitanjima kako islam gleda na organizaciju društva, modele društvenog uređenja,...
Sve od islama u arapskom svijetu što bi moglo kod muslimana probuditi želju za propitivanjem ispravnosti vlasti i državnog uređenja je tabu i zabranjena tema. Ko se usudi kazati javno samo jedan stav, završi u zatvoru. Npr. šejh Selman Awda je 2017. godine na Twitteru samo izrazio nadu da će se spor između Saudijske Arabije i Katara uspješno okončati i uhapšen je gdje je tužilaštvo tražilo smrtnu kaznu fabrikujući dokaze i izmišljajući optužbe.
Dovoljno je pratiti teme koje dominiraju u javnom diskursu arapske uleme i njihovih učenika širom svijeta. Političke, ekonomske i sve druge teme koje prelaze kategoriju ibadeta i individualnog morala, su na razini parola i citiranja kur'ansko-hadiskih principa od prije 14 stoljeća, negirajući ljudsko (pa i muslimansko) iskustvo u tom periodu.
Posljedica toga, u značajnoj mjeri, jeste da se muslimanski puk podučava da je islamu mjesto u džamiji, a ne politici i da je vjera privatna stvar, a ne javna.
A kada islam postane privatna stvar i kada se javni odnosi i organizacija društva ne bude temeljila na njegovim principima, onda je to krnjav i nepotpun pristup islamu.
"A Allahova Riječ, ona je gornja."
A da bi to bila pred društvom, ekonomijom, politikom,... nema zatvaranja očiju.
A arapski islam nam upravo takav islam nudi.

/ S.S. / preneseno sa njegovog FB
Arapski islam ostavite arapima.Islam kod njih je tacno gdje je krscanstvo u Evropi bilo prije 700 godina
AvdijaBH
Posts: 15
Joined: 17/08/2023 14:21

#1322 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by AvdijaBH »

n+1 wrote: 30/12/2023 13:17
AvdijaBH wrote: 30/12/2023 12:30 Zamislite samo koja se šteta nanosi islamu njegovim oficijelnim tumačenjem sa arapskih katedri?

Naime, u arapskom svijetu već predugo vlada strah i svako je slobodno promišljanje onemogućeno, gdje se čitaju samo odobrene knjige i gdje je islam davno protumačen i onaj ko hoće da postane velika ulema mora samo da to odobreno tumačenje ispravnog islama nabuba i da od njega ne odstupa.
Tako da je islam sveden na njegovu ibadetsku formu koja se sukobila sa svim drugim validnim, u literaturi i praksi većine muslimana zabilježenim formama. Ono što je još štetnije jeste da se to usko razumijevanje islama uopće ne bavi politikom, političkom teorijom, državom, pitanjima kako islam gleda na organizaciju društva, modele društvenog uređenja,...
Sve od islama u arapskom svijetu što bi moglo kod muslimana probuditi želju za propitivanjem ispravnosti vlasti i državnog uređenja je tabu i zabranjena tema. Ko se usudi kazati javno samo jedan stav, završi u zatvoru. Npr. šejh Selman Awda je 2017. godine na Twitteru samo izrazio nadu da će se spor između Saudijske Arabije i Katara uspješno okončati i uhapšen je gdje je tužilaštvo tražilo smrtnu kaznu fabrikujući dokaze i izmišljajući optužbe.
Dovoljno je pratiti teme koje dominiraju u javnom diskursu arapske uleme i njihovih učenika širom svijeta. Političke, ekonomske i sve druge teme koje prelaze kategoriju ibadeta i individualnog morala, su na razini parola i citiranja kur'ansko-hadiskih principa od prije 14 stoljeća, negirajući ljudsko (pa i muslimansko) iskustvo u tom periodu.
Posljedica toga, u značajnoj mjeri, jeste da se muslimanski puk podučava da je islamu mjesto u džamiji, a ne politici i da je vjera privatna stvar, a ne javna.
A kada islam postane privatna stvar i kada se javni odnosi i organizacija društva ne bude temeljila na njegovim principima, onda je to krnjav i nepotpun pristup islamu.
"A Allahova Riječ, ona je gornja."
A da bi to bila pred društvom, ekonomijom, politikom,... nema zatvaranja očiju.
A arapski islam nam upravo takav islam nudi.

/ S.S. / preneseno sa njegovog FB
Ko je autor?
https://www.facebook.com/sijamhodzic.sa ... &ref=notif
AvdijaBH
Posts: 15
Joined: 17/08/2023 14:21

#1323 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by AvdijaBH »

hamos wrote: 30/12/2023 13:20
AvdijaBH wrote: 30/12/2023 12:30 Zamislite samo koja se šteta nanosi islamu njegovim oficijelnim tumačenjem sa arapskih katedri?

Naime, u arapskom svijetu već predugo vlada strah i svako je slobodno promišljanje onemogućeno, gdje se čitaju samo odobrene knjige i gdje je islam davno protumačen i onaj ko hoće da postane velika ulema mora samo da to odobreno tumačenje ispravnog islama nabuba i da od njega ne odstupa.
Tako da je islam sveden na njegovu ibadetsku formu koja se sukobila sa svim drugim validnim, u literaturi i praksi većine muslimana zabilježenim formama. Ono što je još štetnije jeste da se to usko razumijevanje islama uopće ne bavi politikom, političkom teorijom, državom, pitanjima kako islam gleda na organizaciju društva, modele društvenog uređenja,...
Sve od islama u arapskom svijetu što bi moglo kod muslimana probuditi želju za propitivanjem ispravnosti vlasti i državnog uređenja je tabu i zabranjena tema. Ko se usudi kazati javno samo jedan stav, završi u zatvoru. Npr. šejh Selman Awda je 2017. godine na Twitteru samo izrazio nadu da će se spor između Saudijske Arabije i Katara uspješno okončati i uhapšen je gdje je tužilaštvo tražilo smrtnu kaznu fabrikujući dokaze i izmišljajući optužbe.
Dovoljno je pratiti teme koje dominiraju u javnom diskursu arapske uleme i njihovih učenika širom svijeta. Političke, ekonomske i sve druge teme koje prelaze kategoriju ibadeta i individualnog morala, su na razini parola i citiranja kur'ansko-hadiskih principa od prije 14 stoljeća, negirajući ljudsko (pa i muslimansko) iskustvo u tom periodu.
Posljedica toga, u značajnoj mjeri, jeste da se muslimanski puk podučava da je islamu mjesto u džamiji, a ne politici i da je vjera privatna stvar, a ne javna.
A kada islam postane privatna stvar i kada se javni odnosi i organizacija društva ne bude temeljila na njegovim principima, onda je to krnjav i nepotpun pristup islamu.
"A Allahova Riječ, ona je gornja."
A da bi to bila pred društvom, ekonomijom, politikom,... nema zatvaranja očiju.
A arapski islam nam upravo takav islam nudi.

/ S.S. / preneseno sa njegovog FB
Arapski islam ostavite arapima.Islam kod njih je tacno gdje je krscanstvo u Evropi bilo prije 700 godina
ako gledamo na interpretaciju islama prilagodjenu potrebam rezima, onda od te problematike niko nije sacuvan gdjegod imaju muslimani rezimske vlasti
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1324 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

Samo da vas obavijestim da je šejh Kuduzović izbacio još 3.5h kvalitetnog contenta povodom aktuelnih dešavanja.
User avatar
Snake Eyes
Posts: 5190
Joined: 12/04/2013 14:02

#1325 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Snake Eyes »

Prva dva obraćanja su bila izmjena dova za Ramića, nevjerice i borbe da ne spusti priču na lični nivo.
Ni naredna tri nisu nešto puno bolja.

U nekoliko navrata pobijajući Ramića zapravo je potvrdio njegove tvrdnje/sumnje.

Razočaran sam.
Post Reply