Pod tim "sve" misliš i na na puku protuvjersku retardiranu sektu pod imenom ateizam, je li?Irsar wrote:Ili ćeš robovati Bogu ili nekom drugom, ali robovat ćeš sigurno. Pod "satanizmom" mislim na sve protuvjerske ideologije i ubjeđenja, koje su suštinski zle, ne na puku retardiranu sektu koja "obožava" Iblisa ili šta već.Hakiz wrote:Ateizam ne može biti satanizam. Da bi se vjerovalo u Satanu, mora se vjerovati u boga. Kako je riječ o ateizmu, to...
Ja, iako sam ateista, ne mislim, i nije mi ni na kraj pameti da mislim za ljude koji obožavaju boga da su retadirani. To što mislim da religije lažu ljude ne znači da ne razumijem da puno razloga ima zbog kojih mnogim ljudima vjera u ono šta zovemo bogom treba. Recimo, upravo zbog naslova ove teme, da se nadaju da će nepravda koja im je učinjena biti kažnjena barem na onom svijetu ako ne na ovom. Nekim ljudima ta nada može spasiti život poslije doživljene nepravde. Nema to veze sa tim da li je neko retardiran ili nije.
Tako da ako ljudi imaju pravo da obožavaju šta hoće, ne smije ih se zvati retardiranima što obožavaju Satanu ili Iblisa. Obožavati Satanu je legitimno i ima smisla isto kolko obožavati boga. Jer, neko ko vječno prkosi bogu i to mu prolazi, ne biva kažnjen za to, legitiman je subjekt obožavanja.
Obožavati zlo nije isto što i raditi ga. Raditi zlo je kažnjivo ili barem nemoralno. Evo ti primjer legalnog zla. U kompaniji treba otpustiti ljude. Neko ko je zao može odlučiti da otpusti ljude kojima će otkaz donijeti najviše štete u životu, koji su od svih uposlenika u najtežoj situaciji ako ostanu bez posla, a zadržati na poslu ljude kojima život ili porodica i ne zavise od tog konkretnog posla, možda će lakše naći drugi ili imaju i druge prihode. To je primjer zla koje će uraditi neko ko zlo obožava, a ne možeš ga kazniti po zakonu.
Usput, kada se počnu koristiti uvredljivi izrazi za nekoga ko ima ubjeđenja suprotna našima, izrazi kao što su glup, retardiran i slični to samo govori o nemoći onoga ko te izraze koristi. O kulturi dijaloga takođe, ali sada je bitnije da govori o nemoći.
P. S:
Prije nego što se spomenu Hitler ili Staljin, da se odmah dogovorimo da ih ne koristimo u raspravi.