Countdown(7 dana do ramazana)

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

LudoALudjiJA
Posts: 993
Joined: 09/08/2004 16:14
Location: Sarajevo

#51

Post by LudoALudjiJA »

A wrote:Ako je tako, evo hitam da promjenim mog veselog smajlija sa sarkasticnim, ako ce to da ostavi bolji dojam.
ne izlizuj jagodice dzaba, nece
jer, od tebe je u ovom slucaju "smile" smajli jednak sarkazmu
a sarkasticni bi od tebe bio neuvijeno misljenje
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#52

Post by ragib »

Neki Angelini komentari poput ovih:

Ali je cinjenica da bi joj bilo korisnije da je naucila francuski ili sto ti kazes - programski jezik.(odnosilo se na najmladju hafizu u BiH)

Postujem i cijenim ja jako finu i simpaticnu Angelu ali ne sa ovakvim komentarima i ponizavanjem Kur'ana(Allahove.dz.s rijeci). Pa sam pomislio da se slucajno nije malo popravila?
G Lotus
Posts: 11
Joined: 23/09/2004 17:57

#53

Post by G Lotus »

Ramazan, vaktija:

Image
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#54

Post by ragib »

19 dana
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#55

Post by ragib »

18
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#56

Post by ragib »

16
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#57

Post by ragib »

15
Kwaheri
Posts: 3273
Joined: 30/04/2004 12:33

#58

Post by Kwaheri »

:) :) :)
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#59

Post by ragib »

jos 13 ih sto se blizi polako nas najdrazi mjesec
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#60

Post by ragib »

12
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#61

Post by ragib »

11
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#62

Post by ragib »

10
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#63

Post by ragib »

10

U susret ramazanu (Nezim Halilovic Muderris)



Braco i sestre u Islamu, prvi dan Ramazana je inša-Allah u Ponedjeljak, 27.11.2000.g., pa ce današnja hutba uz Allahovu pomoc biti posvecena upravo postu, kao jednom od stubova islama i Ramazanu kao odabranom mjesecu. Odmah na pocetku, želim vam uputiti najiskrenije želje u povodu nastupajuceg mubarek mjeseca Ramazana, moleci Allaha dž.š. da od nas primi: post, namaze, dove i sva naša dobra djela! Molim Milostivog Gospodara da nam oprosti grijehe, ucvrsti naše vjerovanje i pomogne nas u nastojanjima da sacuvamo svjetlo islama na ovom rovitom i mracnom prostoru! Molim Allaha dž.š. da Ramazan ucini Bedrom za našu bracu u Ceceniji, Palestini, Kašmiru i na svakom mjestu gdje se vodi borba za istinu i da nam Ramazan bude Fethom za sve protjerane muslimane, kao što je 8. Ramazan po Hidžri bio Fethom za Poslanika s.a.v.s. i njegove ashabe! Braco i sestre, iz Cecenije dolaze radosne vijesti o svakodnevnim znacajnim uspjesima mudžahida na bojnom polju! Molim Allaha dž.š. da pobjede mudžahida budu vece i snažnije!

Allah dž.š. u Suri Bekare kaže:
"O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste bili bogobojazni!" (Sureti-l-Bekare: 183)

Post je propisan kako Allah dž.š. u citiranom ajetu kaže, radi takvaluka (bogobojaznosti), što je pravi smisao posta. Post je kako ga Ibn Kesir tumaci, jedna vrsta zekata na tijelo vjernika . Post je propis koji je bio nareden i prošlim narodima i on cisti tijelo i dušu. Post takode sputava ljudske strasti, a Poslanik s.a.v.s. je i mimo Ramazana za muslimansku omladinu, koja nije u mogucnosti da se oženi, preporucio post. U tom smislu u dva Sahiha se nalazi hadis: "O skupino mladica, ko od vas ima mogucnost, neka se oženi, a ko ne može neka posti, jer je post štit!" (Buharija i Muslim)

"I to odredeni broj dana; a onome od vas koji bude bolestan ili na putu - isti broj drugih dana. onima koji ga jedva podnose - otkup je da jednog siromaha nahrane. A ako drage volje da više, za njega je bolje. A bolje vam je, neka znate da postite!" (Suretu-l-Bekare: 184)

Milost Allaha dž.š. je što je propisao post mjeseca Ramazana, "ejjamen ma'dudat" (odredeni broj dana), a da je propisan svaki dan (cijelu godinu), to bi mnogima bilo teško i iscrpljivalo bi tijelo i umanjivalo radne sposobnosti ljudi. Prenose Muaz, Ibn Mes'ud, Ibn Abbas, Ata' i Dahhak bin Muzahim, da je propis posta po tri dana od svakog mjeseca bio od vremena Nuha a.s., pa ga je Allah dž.š. dokinuo i naredio post mjeseca Ramazana ummetu Muhammed a.s., druge godine po Hidžri.
Bolesnici i putnici su dužni propuštene dane napostiti poslije Ramazana ili nahraniti siromaha, ali je post za one koji to mogu bolji, kao što prethodni ajet govori. Postoje i neke druge zapreke za post mjeseca Ramazana, kao što su hajd i nifas, ali i one podrazumijevaju naknadno napaštanje propuštenih dana. Prenosi se od Aiše r.a. da je rekla: "U vrijeme Poslanika s.a.v.s. kada smo imale mjesecno pranje, on nam je neredio da napostimo propuštene dane, ali da ne naklanjavamo namaze!" Zabranjeno je postacima da imaju intimni odnos danju, dok poste, a ako im se to desi, moraju napostiti 60 dana uzastopno, ili nahraniti 60 siromaha, kao kefaret.

"U mjesecu Ramazanu, pocelo je objavljivanje Kur'ana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz pravog puta i razlikovanja dobra od zla. Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuce, neka ga u postu provede, a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti, - Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoce imate -, da odredeni broj dana ispunite, i da Allaha velicate zato što vam je ukazao na pravi put i da zahvalni budete!" (Suretu-l-Bekare: 185)

Mjesec Ramazan je mjesec Objave, jer je u njemu zapocela objava Kur'ana. on je mjesec Bedra, jer se u njemu dogodila bitka na Bedru 17. dan mjeseca Ramazana (druge godine po Hidžri). on je mjesec "Fetha" jer se u njemu desio povratak muslimana u Meku (osme godine po Hidžri). on je mjesec Kadra jer je u njemu noc vrijednija od hiljadu mjeseci, kao što je i mjesec solidarnosti, cišcenja i odricanja, jer je za njega vezan "Sadekatu-l-fitr"!

Za mjesec Ramazan je vezan pocetak objave Kur'ana, koji je uputa covjecanstvu do Sudnjeg dana. Ponavljam, uputa, a ne ono što se može prodavati ili kupovati. Podsjecam na ovo zbog toga što je Ramazan kod mnogih od nas i mjesec trgovine Kur'anom. Braco i sestre, Kur'an se ne može prodati, niti kupiti i oni koji ga budu prodavali ili kupovali bice prokleti na obadva svijeta. Kur'an je uputa živim ljudima, a ne Knjiga koja se uci i poklanja mrtvima. Najbolja "hatma" umrlim roditeljima ili bližnjima je naše cvrsto pridržavanje propisa islama, kao i sadaka i dova. Mi smo narod koji je toliko osiromašen, obešcašcen, ponižen i uvrijeden, da je mnogo nacina na koje možemo uciniti dobro raznim ugroženim kategorijama društva, koje se nalaze na ivici egzistencije i ljudskog dostojanstva. ono što damo u ime Allaha dž. š. ostaje i za to djelo slijedi nagrada. Mnogo naših dobrih majki i oceva ciji sinovi su pali na Allahovu putu, postignuvši šehadet, iz svojih skromnih primanja izdvajaju znacajna sredstva za ucenje hatmi i jasina njihovoj djeci, kojima su grijesi Allah najbolje zna oprošteni, ako su upisani medu šehide. Braco i sestre, moja i tvoja "hatma" su onoliko velike i jake, koliko se budemo pridržavali Kur'ana, a ne koliko ce ko platiti za koga. Braco i sestre, nemojmo od Ramazana praviti pijacu za trgovinu Kur'anom, nego ga ucinimo preporodom naših griješnih duša! Nemojmo u Ramazanu samo razmišljati šta nam je za sehur i iftar, nego razmišljajmo šta smo pripremili za kabur i Kijamet! Neka Ramazan bude mjesec naše cvrste odluke da cemo se nepokolebljivo držati islama!

Post je uzdržavanje (imsak) od svega što ga kvari (npr. jelo, pice, pušenje, intimni odnos i sl.) u vremenu od zore do zalaska Sunca. Da bi post bio ispravan, potrebno je ispuniti još jedan rukn a to je nijet, bez cega nema ispravnog posta. Taj nijet je obavezan i dovoljan srcem. Post mjeseca Ramazana je stroga obaveza propisana i potvrdena Kur'anom, sunnetom i idžma'om. Poslanik s.a.v.s. u hadisu kaže:
Prenosi Ebu Salih Ez-Zejjat da je cuo Ebu Hurejru r.a. kada govori: "Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s.: "Allah je rekao (u Kudsi hadisu): "Svako djelo sina Ademova (covjekovo) pripada njemu, osim posta, koji pripada Meni i Ja cu za njega nagraditi!" "Post je štit, pa kada neko od vas posti, neka ne govori bestidan govor, neka ne podiže svoj glas (ne vice), a ako ga neko od ljudi bude grdio ili ga bude napadao, neka kaže: "Ja sam postac!" "Tako mi onoga u cijoj Ruci je Muhammedov (s.a.v.s.) život, zadah iz usta postaca je bolji kod Allaha dž.š. od mirisa miska. Postac ima dvije radosti: kada se iftari i kada susretne svoga Gospodara!" (Buharija)

U drugom hadisu stoji:
Prenosi Ebu Hurejre r.a., da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Kada dode Ramazan, otvaraju se džennetska vrata, zatvaraju džehennemska i šejtani se vežu u okove!" (Buharija)

Gospodaru, pomozi mudžahidima, ma gdje bili! Pomozi nam da mubarek Ramazan ispostimo i time zaslužimo Tvoju Milost! Ucvrsti naše vjerovanje! Uputi našu omladinu i budi nam Milostiv na Danu polaganja racuna!



http://--- NO LINKS ---
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#64

Post by ragib »

8

Cijenjena i uvažena braćo i sestre, približio nam se časni mjesec i velika svečanost u kojoj Allah, dž.š., umnožava nagradu za urađena djela, obilno daruje i otvara vrata dobra svakom onom ko žudi za dobrom. Mjesec natkriven Allahovom milošću sa sobom donosi oslobađanje velikog broja ljudi od džehennemskih okova. Ako malo prelistamo stranice hadiskih zbirki u kojima je sabrano svjetlo Poslaničke riznice, uočit ćemo mnogobrojne hadise koji potvrđuju ovo što smo rekli i na upečatljiv, ubjedljiv i primamljiv način pozivaju ljude ka riznicama dobra, sreće i milosti koje posjeduje njihov Gospodar.

., a Allah je Taj koji prašta i prima pokajanje. Kaže Allah, dž.š.: "Ja
praštam onome koji se pokaje, uzvjeruje, počne raditi dobra djela, a

zatim ustraje u tome." (Prijevod značenja - Ta ha, 82.)

Hadis Ebu Hurejre u kome se navodi da je rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Rekao je Uzvišeni Allah: "Svako djelo koje uradi sin Ademov, pripada njemu, osim posta koji pripada Meni i Ja za njega posebno nagrađujem." Post je zaštita čovjeku. Onaj ko bude postio, neka se čuva snošaja (polnog odnosa), i svega onog što vodi njemu i neka se ne prepire. Ako ga neko bude grdio (psovao) ili htio započeti kavgu sa njim, neka kaže: "Ja postim". Tako mi Onoga u čijoj je ruci Muhammedova duša, zadah iz usta postača će biti ljepši kod Allaha na Sudnjem danu od mirisa mošusa. Postač ima dvije radosti; kada se iftari, raduje se iftaru, a kada susretne svoga Gospodara, raduje se svome postu." (Bilježe ga Buhari 4/152 br.1904, Muslim 2/807 br.1151)

Riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Kada nastupi prva noć ramazana, šejtani i nepokorni džini bivaju povezani u okove, pozatvaraju se sva vrata Džehennema i pootvaraju se sve džennetske kapije." Svake noći ramazana doziva neki od Allahovih glasnika: "O ti koji žudiš za dobrom, pohrli, a ti koji žudiš za zlom, zastani. Svake noći Allah, dž.š., iskupljuje (oslobađa) neke od Svojih robova od džehennemske vatre." (Bilježi Tirmizi br.677, Nesai br.2107, Ibn Madže br.1643. Šejh Nasirudin el-Albani ocijenio je ovaj hadis dobrim u Sahihu-Džamiu' br.759)

Riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Post i Kur'an će se zauzimati na Sudnjem danu za čovjeka. Reći će post: "Gospodaru! Ja sam ga spriječio od hrane i prohtjeva u danima ramazana, zato mi dozvoli da se zauzimam za njega." Reći će Kur'an: "Gospodaru! Ja sam ga spriječio da spava noću, zato mi dozvoli da se zauzimam za njega. Nakon toga Allah će im dozvoliti da se zauzimaju za njega." (Bilježi ga Imam Ahmed u Musnedu tom II, 174 str. a šejh Albani ga je ocijenio ispravnim u Sahihul-Džamiu' 3882)

Riječi Poslanika, s.a.v.s.: "Sedam je djela kod Allaha dž.š. Dva od njih su obvezavajuća (zahtijevajuća), dva donose jednostruku nagradu (kaznu), jedno se nagrađuje desetorostruko, jedno sedamstorostruko, a za jedno se daje nagrada čiju veličinu zna samo Allah, dž.š. Što se tiče djela koja su obvezavajuća ona su: iskreno obožavanje Allaha i nepripisivanje Allahu druga. Onaj ko sretne Allaha sa iskrenim ibadetom i ne bude Mu pripisao sudruga, obavezan mu je Džennet, a onaj ko Ga sretne nakon što Mu je pripisao sudruga, obavezan mu je Džehennem. Djela koja donose jednostruku nagradu (kaznu) su: loše djelo i namjera da se uradi dobro djelo. Onaj ko uradi loše djelo, bit će kažnjen jednostruko, i onaj ko naumi uraditi dobro djelo, pa ga ne uradi, bit će nagrađen jednostruko. Onaj ko uradi dobro djelo, bit će nagrađen desetorostruko, a onaj ko udijeli imetak na Allahovom putu, bilo dinare bilo dirheme, imat će sedamstorostruku nagradu. A što se tiče djela čiju nagradu ne zna niko osim Allaha, to je post." (Bilježi ga Ahmed tom IV, 345-346 str., Bejheki u Šu'abul-Iman tom VII, 198 str., Ibn Hibban u Sahihu tom VIII, 17. str., Hakim tom II, 87. str., lanac prenosioca ovog hadisa je vjerodostojan, kao što se navodi u Mudžme'uz-Zevaid tom I, 21. str.)

Odnos ljudi prema ramazanu

U svome odnosu prema ramazanu ljudi se mogu podijeliti na nekoliko vrsta:

-Oni koji dočekuju ramazan sa velikom nestrpljivošću, osjećaju veliku radost u njemu i natječu se u činjenju različitih vrsta ibadeta (dobrovoljnog namaza, sadake, savjetovanja, spominjanja Allaha, učenja Kur'ana i sl.). Uzor ovoj skupini je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, za kojeg kaže Ibn Abbas, r.a.: "Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je bio najdarežljiviji čovjek, a njegova darežljivost posebno se isticala u ramazanu kada se sretao sa Džibrilom. Džibril mu je dolazio svaku noć i on je pred njim učio Kur'an. U vrijeme susreta je bio darežljiviji od blagog povjetarca." (Buhari)

-Oni koji dočekuju i isprate ramazan bez ikakve posebne promjene. Ramazan na njih ostavlja slab uticaj i ne povećava se njihova želja za dobrom i natjecanjem u njemu. Nema sumnje da ova vrsta ljudi propušta veliku priliku, jer dobra djela dobijaju na vrijednosti u posebnim vremenskim periodima, a jedno od tih vremena je vrijeme mjeseca ramazana.

-Oni koji znaju za Allaha samo u ramazanu. Kada nastupi ramazan vidiš ih kako padaju Allahu na sedždu, odlaze u džamiju, izbjegavaju određene javne grijehe(koje obično rade) kao što je pijenje alkohola, uzimanje kamate, prevara u trgovini, zakidanje ljudskih prava, a samo što se završi ramazan, vidiš ih kako se žurno vraćaju svim ili većini grijeha, koje su ostavili u toku ramazana.

Rekao je Imam Ahmed i Fudajl ibn Ijjad za ovakvu vrstu ljudi: "Loši li su ljudi koji znaju za Allaha samo u ramazanu. Poručujemo takvima da na taj način sami sebe varaju, pozivamo ih da se oslobode šejtanskih okova sačinjenih od lažnih obećanja i riječi i da iskoriste želju (volju) koja se kod njih pojavila u ramazanu, za iskreno pokajanje i ostavljanje grijeha i nepokornosti Allahu, dž.š., a Allah je Taj koji prašta i prima pokajanje. Kaže Allah, dž.š.: "Ja praštam onome koji se pokaje, uzvjeruje, počne raditi dobra djela, a zatim ustraje u tome." (Prijevod značenja - Ta ha, 82.)

-Oni koji ostavljaju hranu i piće, a ne ostavljaju ono što je puno bitnije, tj. grijehe. Mogu slobodno reći da veliki broj postača ulazi u ovu skupinu i da je glavni razlog tome neispravno poimanje ramazanskog posta. Post je propisan da bi ljude odvratio od grijeha i poroka i da bi ih navikao na plemenite osobine kao što su lijepo ponašanje, ustrajnost, strpljivost i saosjećanje sa drugima, a ne da bi ispitao ljudske sposobnosti za ostavljanjem hrane i pića. Potvrdu za ovu konstataciju nalazimo u riječima Allaha, dž.š.: "Propisuje vam se post kao što je propisan onima prije vas ne bi li ste se grijeha sačuvali." (Prijevod značenja - El-Bekare, 183.), i riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Allahu nije potrebno da čovjek ostavlja hranu i piće ako neće ostaviti lažno svjedočenje i rad po njemu i vrijeđanje drugih ljudi." (Buhari)

Duhovna komponenta posta

Preciznije rečeno post ima svoju materijalnu i duhovnu komponentu. Duhovna komponenta je cilj dok je materijalna komponenta samo sredstvo do tog cilja. Zbog toga ćemo u narednom tekstu kazati nešto više o duhovnoj strani posta, tj. o njegovim najbitnijim segmentima: postu srca, jezika i očiju.

Post srca

Vjerničko srce treba da ostavlja samodopadanje (umišljenost) što znači: viđenje vlastite ličnosti na jednom zavidnom nivou i sa osobinama koje ne posjeduju drugi. Najbolji lijek za ovu vrstu bolesti je osvrtanje na hiljade manjkavosti i slabosti koje posjeduje i koje možda na tren zaboravi, jer je njegovo prirodno svojstvo zaborav. Nadam se da niko od nas ne bi volio da mu Onaj koji ne zaboravlja i zna ono što je vidljivo i nevidljivo, pokaže sve njegove pogreške, mahane i propuste pred ljudima. Vjerničko srce ostavlja zavist i mržnju koji upropaštavaju dobra djela, zatamnjuju srce i otežavaju na taj način kretanje čovjeka ka njegovom Gospodaru. U Džennet neće ući osim čisto i sačuvano srce kao što kaže Allah, dž.š.:"Na dan kada neće nikakvo blago, a ni sinovi, od koristi biti, samo će onaj koji Allahu srca čista dođe spašen biti." (Prijevod značenja - Eš-Šu'ara' 88.-89.)
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#65

Post by ragib »

6 :)
Gazz
Posts: 1779
Joined: 25/05/2004 15:39
Location: Sarajevo

#66

Post by Gazz »

:D
Musafir
Posts: 102
Joined: 01/04/2004 04:02

#67

Post by Musafir »

ma sha Allah :)
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#68

Post by ragib »

5

Post jezika

Koliko je postača upropastilo svoj post onoga trenutka kada su dozvolili da sa njihovih jezika izlaze otrovne, ružne i teške riječi koje zagorčavaju život njihovim bližnjima, unose nemir u njihova srca i siju nered i nepravdu među vjernicima?

Jezik je izvor velikog broja zala i ne može ga pobijediti osim onaj koji uloži veliki trud i često moli Allaha da mu pomogne u tome. Najveća zla koja proizvodi jezik su: ogovaranje, laž, prenošenje tuđih riječi sa ciljem širenja nereda među ljudima, bestidan govor, psovka, proklinjanje, lažno svjedočenje i dr.

Jezik može biti put ka dobru i ka zlu. Blago onome ko njime bude spominjao Allaha, tražio oprosta od Njega, hvalio Ga i slavio, zahvaljivao Mu i kajao se pred Njim, a teško onome ko njime bude narušavao časti drugih, vrijeđao Allahove svetinje (mislimo na sve ono što je u Islamu sveto) i omalovažavao tuđe vrijednosti.

Cijenjena i uvažena braćo i sestre postači! Ovlažite vaše jezike spominjanjem Allaha i ispravite njihove pogreške bogobojaznošću i strahopoštovanjem prema vašem Velikom i Uzvišenom Gospodaru.

Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:"Onaj ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan neka govori dobro ili neka šuti."(Buhari i Muslim)

Post očiju

Post očiju se očituje u njihovom čuvanju od onoga što je Allah zabranio, kao što je gledanje razvratnih slika (na TV ekranu i časopisima), tuđih žena (ljudi) i sl. Oči su prolaz ili kapija koja vode srcu i onaj ko ne bude čuvao pogled od onoga što je zabranjeno, bit će pogođen sa četiri zla:

-Raštrkanost ili nesređenost srca

-Umaranje (slamanje) duše gledanjem u ono do čega ne može doći.

-Gubitak slasti u ibadetu.

Kaže pjesnik:

Pozdravi se sa svjetlošću imana

ako ne sputaš svoje oči

i ne budeš ih čuvao od harama

neće osjetiti slast imana

osim onaj ko svoj pogled obara

- Kazna koju mu je Allah pripremio zbog narušavanja tuđe časti i gledanja tuđih sramota. Suprotno ovome, onaj ko bude obarao pogled, snaći će ga tri velika dobra:

-Svjetlost u srcu, povećanje imana, bježanje šejtana od njega.

Specifičnosti ramazana

Povezivanje šejtana u okove i lance tako da ne mogu doći do Allahovih robova, postača i odvratiti ih sa puta istine i dobra. Na ovaj način Allah, dž.š., ih pomaže i veže njihovog ljutog neprijatelja, koji poziva svoje sljedbenike da budu od stanovnika ognja užarenog. Zbog toga nalazimo kod postača veliku želju za činjenjem dobra i ostavljanjem zla, za razliku od drugih mjeseci.

Zadah iz usta postača ljepši je kod Allaha od mirisa mošusa. Kada kažemo zadah (ar. haluf) mislimo na neugodni miris koji dolazi iz usta usljed ispražnjenosti želuca od hrane. Taj zadah je ljudima neprijatan (neugodan) ali je, kao što smo čuli, kod Allaha ljepši od mirisa mošusa. Razlog tome je što je on produkt ibadeta i pokornosti Allahu, dž.š., a sve što je produkt ibadeta i pokornosti Allah, dž.š., voli i daje u zamjenu za njega ono što je bolje i ljepše.

Nagrada za post nije ograničena određenim brojem i količinom. Allah za njega posebno nagrađuje kao što smo naveli u hadisu Ebu Hurejre (… osim posta. On je Moj i Ja za njega nagrađujem.) Kako smo zaključili iz ovih Allahovih riječi da je nagrada za post neograničena? Poznato je da se za dobra djela dobiva desetorostruka ili sedamstorostruka nagrada, a što se tiče posta Allah, dž.š., je nagradu za njega pripisao Sebi bez spominjanja određenog broja, a On je Najplemenitiji i Najdarežljiviji. U drugom hadisu jasno se navodi da je nagrada za post neograničena i poznata samo Allahu, dž.š. Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Što se tiče djela čiju nagradu ne zna niko sem Allah, to je post."

Allah, dž.š., je pripisao post Sebi i izdvojio ga između ostalih djela zbog toga što je iskrenost u njemu posebno izražena i teško ju je pomiješati sa licemjerstvom i pretvaranjem. Post je tajna između roba i njegova Gospodara i nemoguće je da za nju zna iko osim njih. Drugim riječima rečeno; nije li postač u stanju, kada se osami, prekinuti post, jesti, piti i raditi sve ono što mu je Allah zabranio samim postom, a zatim pred ljudima glumiti da posti? Jeste, u stanju je da takvo što uradi, ali to on ipak ne radi jer je svjestan da ga njegov Gospodar nadzire kada je s ljudima i kada je sam i da Mu i najsitnija stvar ne može promaći. Zbog toga kaže Allah, dž.š., u hadisu kudsijju hvaleći postače:"… ostavlja hranu, piće i prohtjeve radi Mene."

Post je štit koji štiti i čuva postača od bezvrijednog i bestidnog govora kao što kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Kada čovjek bude postio, neka izbjegava bestidni govor i neka se ne prepire." Također post čuva postača od Vatre, da nas Allah sačuva i udalji od nje.

Neke zdravstvene koristi posta

Mnogi učenjaci našeg vremena posvetili su pažnju pojašnjenju zdravstvenih koristi islamskog posta oslanjajući se u tome na dostignuća (otkrića) savremene medicine. Organizovali su posebne seminare i kongrese na kojima su govorili o znanstvenoj nadnaravnosti Kur'ana i njegovih propisa. Iznijeli su naučne činjenice koje potvrđuju pozitivan uticaj posta na sve dijelove tijela i pomaže u liječenju stomačnih bolesti, što nije bilo poznato prijašnjim učenjacima. Bitno je napomenuti da cilj navođenja zdravstvenih koristi posta nije podstaći ljude na post zbog zdravstvenih razloga, nego povećanje ubjeđenja vjernicima i podsticanje slabih duša na ozbiljno razmišljanje o Allahovoj vjeri, veličini, mudrosti i nadnaravnosti njenih propisa.

Ovdje ćemo spomenuti koristi koje je naveo doktor Abdulaziz b. Ismail u knjizi "El-Islamu vet-Tibbul-hadisu"(Islam i savremena medicina), koji kaže: "Pokazalo se da je post koristan u mnogim situacijama, predstavlja jedinstven lijek u određenim bolestima, a najvažniji lijek u zaštiti od sljedećih bolesti:

Trajni poremećaj crijeva popraćen fermentacionim reakcijama unutar bjelančevina i škroba, u ovom slučaju pomaže post a posebno nekonzumiranje vode između dva obroka ili veliki razmak između dva obroka kao što je slučaj s postom.

2. Naglo povećanje tjelesne težine koje dolazi od mnoštva hrane i malo kretanja. Post je najkorisniji lijek za ovu bolest s time da je potrebno umjereno uzimanje hrane u vrijeme iftara i zadovoljavanje vodom u vrijeme sehura.

3. Povećanje krvnog pritiska što se posebno manifestuje u vrijeme povećanog raskoša (ugodnosti) i duševnih afekata. Mjesec ramazan je blagodat i blagoslov za ovakvu vrstu poremećaja, a pogotovo ako se radi o osobama kod kojih je tjelesna težina prešla prirodnu granicu.

4. Trajna upala bubrega popraćena kihanjem i podbuhlošću (otečenošću).

5. Srčane bolesti popraćene podbuhlošću.

6. Trajna upala zglobova naročito ako je popraćena debljinom, što je karakteristično za žene iznad 40 godina.

Možda će neko reći: "Osoba koja je pogođena nekom od navedenih bolesti mora se savjetovati sa doktorom po pitanju posta (tj. da li može postiti ili ne), dok je post propisan zdravim osobama?

Kažemo: "Slažemo se sa tom konstatacijom, međutim, post je koristan zdravim osobama sa tog aspekta što ih čuva od navedenih bolesti. Sve ove bolesti razvijaju se postepeno tako da ih čovjek ne može otkriti u njihovom početnom stadiju. Ono što je sigurno i medicinski potvrđeno jeste da post predstavlja preventivnu zaštitu od ovih bolesti. Statistički podaci u koje nema nikakve sumnje, pokazali su da debljina (gojaznost) čini tijelo podobnim za prihvatanje različitih vrsta oboljenja, kao što su šećer, povećanje krvnog pritiska, trajna upala zglobova i sl. Suprotno od toga smanjenje tjelesne težine čini tijelo otpornim prema spomenutim bolestima. (23,24 str.)
The_Fluid
Posts: 5591
Joined: 02/08/2002 00:00
Location: Earth

#69

Post by The_Fluid »

4

:)
Gazz
Posts: 1779
Joined: 25/05/2004 15:39
Location: Sarajevo

#70

Post by Gazz »

fata me panika :-? al' mi je i drago sto jes-jes :D
BigusDickus
Posts: 3832
Joined: 09/07/2004 09:49
Location: Sarajevo
Contact:

#71

Post by BigusDickus »

eh :roll: :sad:
ragib
Posts: 2342
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#72

Post by ragib »

3:D
Post Reply