Članak iz MOTORRAD-a o problemima s ABSom

Podforum za motocikliste...
Post Reply
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#1 Članak iz MOTORRAD-a o problemima s ABSom

Post by TouringBiker »

MOTORRAD je još 2017 objavio dobar članak o problemima s BMW-ovim i ostalim ABS-ovima, sa adresama radionica koje rade reparature kao i nekim savjetima kako probleme pokušati spriječiti. S obzirom da je ABS mnoge vlasnike pogotovu GS-ova zavio u crno i malne im ogadio korištenje tog sistema koji inače spašava i život i kosti, nije se loše upoznati...

https://www.scribd.com/document/4013707 ... AD-19-2017
User avatar
dadoka84
Posts: 3476
Joined: 04/08/2006 00:30

#2 Re: Članak iz MOTORRAD-a o problemima s ABSom

Post by dadoka84 »

Kako bi meni godio abs... Često idem po brdima, a asfalt je grozan, klizav i mastan. Više puta sam glumio alberta tombu, srećom bez padova.
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#3 Re: Članak iz MOTORRAD-a o problemima s ABSom

Post by Ramzess Veliki »

Eine kleine problemen ne kontam njemacki ni sekunde. :sad:

Sta kazu, ako se pokvari da ga treba popraviti?
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4 Re: Članak iz MOTORRAD-a o problemima s ABSom

Post by TouringBiker »

Ramzess Veliki wrote:Eine kleine problemen ne kontam njemacki ni sekunde. :sad:

Sta kazu, ako se pokvari da ga treba popraviti?
Ja sam tekst preskenirao, proturio kroz OCR softver da ga dobijem kao Word dokument, onda kroz Google Translate (dosta dobro radi za Njemački > Hrvatski ili Srpski, za Bosanski navalja gluposti) i onda korigirao što je Google zeznuo da koliko-toliko ima smisla.

Evo rezultata (za tkstove uz slike i tabelu, jbg, snalazite se s Google-om):

POJAVE KVAROVA

ABS je najvažnija, najstarija i najčešća sigurnosna funkcija modernih motocikala, međutim, defekti u ABS kontrolnim jedinicama mogu vas uznemiriti: oni su kontraproduktivni, komplicirani i skupi za popravak. BMW je osobito često pogođen, što je često uzrokovano dijelovima vrijednim par feniga.

"Članak koji je usmjeren samo na probleme bez hvaljenja milijuna vozila koji ispravno rade, pomalo je pristrasan", napisao je Uwe Dörner, o pozivu čitateljima MOTORRAD-a da prijavljuju nedostataka u ABS opremi. On je prešao 55.000 bezbrižnih kilometara na BMW-u R 1150 GS do 2016. Kao i mnogi drugi vozači na mašinama sa ABS-om. Nema sumnje o ogromnoj važnosti protublokirajućih kočionih sistema na motociklima, oni sprječavaju nezgode i spašavaju vaše kosti. BMW R 1100 S s ABS-om lijevo na slici ostaje potpuno stabilan pri kočenju na klizavim cestama, a desnom bez ABS-a potrebni su podupirači da ne padne.

No, čitatelj Mare Sille doživio je trenutak šoka na svom BMW R 1200 GS iz 2007. godine: "Odjednom je nakon samo 13.800 kilometara ABS otkazao, u gradskoj vožnji pri opasnom kočenju. Osjetio sam kako je stražnji kotač blokiran, i tek tada sam vidio ABS upozoravajuće svjetlo." Mare Sille je poznavao motocikle bez ABS-a, pustio je kočnicu i još uvijek mogao izbjeći prepreku. "Ipak, ova situacija se mogla okončati na drugačiji način, budući da se oslanjamo na ABS." Mare Sille je ranije imao kvar ABS-a na svom BMW K 1200 S, također iz 2007. godine.

Bez ABS funkcije postaje neugodno i skupo. Na tehničkom pregledu motocikl ne prolazi glavnu inspekciju prema članu 29. zakona. Da ABS više ne radi pokazuju indikatorska svjetla na instrument tabli, ovisno o prirodi kvara s različitim frekvencijama treperenja. Tako je propisano. Kao i naši čitatelji (vidi opise na idućim stranicama), BMW-ovi trgovci i neovisna servisna preduzeća često prijavljuju probleme s BMW-om. Za to postoji mnogostrani razlozi: njemački pionir ABS već je 1988. godine ugradio najvažniju sigurnosnu tehnologiju. Takvi K-modeli s "ABS I" sada su već oldtajmeri, rezervni dijelovi za njihov ABS više nisu dostupni. Također su se Bavarci već rano oslonili na visoku stopu ABS-O: Tako je F 650 GS iz 2000. godine dugo bio jedini motocikl srednje klase s ABS-om!

BMW nije prodavao ni jedan novi model vjoš od 2013. godine bez ABS-a. Ipak, ili možda upravo zbog toga, neki od ponekad vrlo složenih BMW sistema upravljanja pokazuju tipične obrasce pogrešaka nakon godina. Osnovni princip ABS-a je uvijek isti: Senzori na točkovima, obično vijenci sa 100 ili 120 signala po okretaju, mjere trenutnu brzinu točka. Ako brzina kočenja padne previše naglo pri kočenju u usporedbi s drugim točkom, postoji opasnost od blokiraanja. Upravljačka elektronika preko ventila, klipova i pumpi regulira pritisak kočnice na čeljusti tako da se točak nastavlja okretati i može preuzeti bočne sile skretanja.

Kod "ABS II" iz 1992. godine, BMW-ovi dobavljači počeli su kombinirati elektroničku upravljačku jedinicu s modulatorom pritiska za prednji i stražnji točak u centralno postavljenom hidro bloku ili hidrauličkoj jedinici: ABS upravljačka elektronika kao i pumpe pogonjene elektromotorima sjede u jednom kućištu. U sistemu za pojačavanje kočenja, dvije pumpe povečavaju pritisak kočenja do 120 bara na kočione čeljusti, dok elektromotor održava povratni pritisak na ručici kočnice, tako da današnji ABS više ne pulsira tokom potpunog kočenja. No često upravo elektromotori predstavljaju problem. Posebno kod BMW integralnog ABS-a II od Continental Tevesa iz 2006. godine (MK 60/61), istroše se kolektori, četkice motora.

"Nadalje mogu se stvoriti naslage grafita od četkica i, u ekstremnim slučajevima, uzrokovati blokadu, kratki spoj ili spaljen tranzistorski izlazni stepen u upravljačkoj jedinici", kaže Rainer Hutterer, voditelj specijalista za ABS firme RH Electronics, koji popravlja u 90 posto slučajeva BMW komponente. "Namotaji elektromotora izrađeni su od čistog bakra, mogu oksidirati s kisikom i vodom." Kao i elektronske ploče, četkice se ne mogu mjenjati, poklopac elektromotora u obliku čaše čvrsto je pričvršćen na hidro blok a ako su četke istrošene, cijeli hidro blok mora biti zamijenjen. Kod 1200 GS-a Mare Silles je dijagnostika prijavljivala grešku "Napajanje strujom motora pumpe (kodovi SDFO i SDF1)." Čest slučaj, priznaje čak i BMW.

Defekti kod ABS-uređaja

Novi dio, uključujući troškove ugradnje, košta zavisno od radionice preko 1.500 eura. Za popravke uskaču specijalisti u branši: stručno otvaraju uređaje s CNC strojevima, popravljaju i remontiraju zahvaćene sklopove i djelomično zapečate elektroniku. To košta od oko 300 eura, plus poštarina, demontaža i montaža. "Ovo je kao operacija na otvorenom srcu, ali samo za apsolutne specijaliste", kaže Felix von Sparr iz radionice Reitwagen Motorrad Hamburg.

Rainer Hutterer: "U BMW-ovom Integralnom ABS I s elektrohidrauličkim pojačivačem kočenja nalazi se samo na dnu hidrobloka šest ventila za odzračivanje teško pristupačno ispod rezervoara. Ako ne radite dovolno oprezno, staro kočiono ulje će uvijek zaostati u sistemu.

Problemi u stvarnom životu: Izvadci iz mnogih iskustava čitalaca

Do nas su došla pisma čitatelja sa 141 kvarova ABS-a, s kilometražom od 800 do 392.000 kilometara, u prosjeku oko 49.000. Među njima je bilo 121 BMW, 85%. ABS kvar je zadesio čak 39 vozača R 1200 GS s prvom registracijom od 2006. do 2008. (sistem Conti Teves). Niko nije opisao nedostatke na BMW-ovim F-modelima (650 s jednim, 800 s dva cilindra). Svi pokvareni bokseri i K-tipovi s tri i četiri cilindra prvi put su registrovani su prije 2010. godine. Mlađi su toliko pouzdani ili još nisu dovoljno stari za nedostatke. 20 drugih mašina s ABS problemima (uključujući i mlađe!) dolaze od Aprilije (jedan), Honde (šest), Kawasakija (šest), Suzukija (četiri) i Yamahe (tri).

Voda koja je prodirala u mojoj Suzuki Bandit 1200 S iz2006. dovela je nakon 24.000 kilometara u 2015. godini, do korozija konektora ABS jedinice: zelena skrama je prekinula protok struje. Uzrok je bila neispravna zaptivka između kablovskog svežnja i ABS jedinice. Ispad ABS-a pokazao se nakon zimske pauze porukom o pogrešci na instrument tabli. Popravak je koštao s polovnom ABS kontrolnom jedinicom oko 500 eura (120 eura za polovnu umjesto 1.500 eura nova), uključujući potrebno punjenje i odzračivanje kompletnog kočionog sistemaa. Sada je još bilo potrebno zamijeniti cijeli kablovski svežanj, jer se zaptivka na upravljačkoj jedinici ne prodaje odvojeno. (Bastian Riebesell)

Kupio sam Kawasaki Versys 650 krajem 2010. u Tajlandu. Provjerena je i održavana na dugim putovanjima (ja sam diplomirani inženjer mašinstva). Kočione tekućine su se uvijek mijenjale. Ipak, ABS je otkazao 2016. godine nakon 49.574 kilometarO: Pedala je bila iznimno kruta, zadnji točak je blokirao pri naglom kočenju. Neuspješno smo pokušavali kod prodavača da dobijemo ventile hidroblokova. Tako sam uređaj promijenio, za oko 600 eura plus ruke. Od drugih vozača i mehaničara čuli smo da je pogotovo pogođen krug zadnjeg točka Bosch ABS-a i nakon tri do četiri godine se pokvari. (Torsten Schumann)

BMW K 1200 R Sport, 39.000 km, 8,5 godinO: "Modulator pritiska neispravan." Zamjena košta 1.500 eura, samo rezervni dio 1.280 eura. Moj brat i moj prijatelj voze K 1200 S, imaju isti problem. Izgleda da je to kod K serije standardni kvar. Prema BMW-ovim trgovcima, RH Electronics popravlja modulator tlaka za 415 eura plus instalacija / demontaža. (Stefan Schirra)

Na mom BMW-u R 1100 S s integralnim ABS I, otkazala je prednja kočnica u 2013. godini. Razlog tome bilo je kočiono ulje koja je ušlo u posebno zatvorenu upravljačku jedinicu. To mi se dogodilo čak i kad sam odzračivao šest krugova, čiji se vijci nalaze neposredno uz elektroniku. Popravak u RH Electronicsu koštao je 850 eura, zajedno s poboljšanjima u području elektronike. Od tada, ABS radi iznimno pouzdano i sa znatno boljim kočionim dejstvom nego na mom drugom "S" bez ABS-a. (Winfried Riegert)

Za mene je česti ispad ABS upravljačkih jedinica / modulatora kod BMW-a očigledan. Kod mene je bio K 100 RS sa ABS I iz 1989. (popravak koštao 2.000 eura) i moj R 1150 GS iz 1999. već čak dva puta pogođen (popravak: jednom 1.070 eura, jednom besplatno u garantnom roku kod RH Electronics). (Joachim Breunig)

Već sam imao dva defekta ABS-a na BMW-u, prvo s novokupljenim R 1150 GS 2002. godine, šteta je nastala 2008. godine nakon oko 69.000 kilometara. Drugi kvar bio je 2016. godine s R 1200 GS 2007. godine, s kilometražom od oko 32.000 (Norbert Reiser)

Na mom BMW-u R 1150 GS, prva registracija 2003 s djelomičnim integralnim sistemom, pokvarili su se je nakon 392.000 kilometara, ABS pozadi i pojačivač kočionog pritiska. Regulator je poslan od strane rpodavca RH Electronics na remont. Nadalje, zbog pojave dima
se morao zamjeniti kablovski svežanji. (Hannes Wienands)


Defekti kod ABS-uređaja

"Ona je higroskopna, veže vodu iz okolnog zraka. "To može uzrokovati hrđu koja oštećuje osjetljive hidrauličke pumpe od keramike i metalO: "Imaju samo nekoliko mikrona hoda i brzo stradaju." Yamahin trgovac Dominik Klein upozorava na zamjenu kočione tekućine: "Samo specijalni čepovi i dijagnostički testeri simuliraju kontrolni raspon ABS upravljačke jedinice - tek tada rade svi klipovi i ventili, potpuno ispumpavajući staru kočionu tekućinu napolje." Stoga redovita zamjena tekućine za kočnice u ovlaštenim ovlaštenim servisnim radionicama predstavlja od A do Z za dug vijek trajanja hidrauličnih jedinica prema tvorničkim specifikacijama. Iako ni to ne jamči 100% sigurnost od oštećenja.

Jednako je važno i redovito korištenje ABS-a! To pomaže u zadržavanju klipova i ventila kako bi se spriječilo njihovo buđanje. Nerijetko se nakon zimske stanke javljaju greške u najsloženijim kočionim sustavima, jer gotovo 315.000 puta ugradio je BMW Integral ABS I od firme FTE od 2001. godine. Ovdje su dvije pumpe i motori u isfrezanomkućištu. Čista cijena rezervnog dijelO: oko 1.700 eura.


Šta je kad došlo: Mala historija BMW-ABS

ABS i BMW pripadaju zajedno od 1988. godine. Prvi je bio "ABS I" u četverocilindričnoj K-seriji. U to vrijeme, upravljačka elektronika i tada dva odvojena modulatora tlaka s klipnim pumpama sjedili su odvojeno na motociklu. U modernim sistemima, elektronička upravljačka jedinica i modulator tlaka kombiniraju se u "Hidrobloku".

Defekti kod ABS-uređaja

Ukupno uključujući instalaciju i demontažu do 2.500 eura. Za 15-godišnjeg R 1150 to je gotovo vrijednost u oglasima. RH Electronics popravlja ove osjetljive uređaje praktički ekskluzivno za oko 950 eura, uključujući dvogodišnju garanciju. Osim toga, postoje troškovi lokalne radionice - demontaža i montaža uređaja.

Rainer Hutterer: "Smatram da je mjerna površina keramičkih senzora pritiska prečnika četiri milimetra premala za prisutne tlakove." Ova uzrokuje naprezanja i oštećenja osjetljivih mjernih mostovO: "Tlak je sila po površini." Nadalje s vremenom ostare u uređajima s pojačivačem snage kočenja oko 50(!) ugrađenih zaptivki i brtvi. "Ako tekućina za kočnice istekne, ona može uništiti elektroniku na senzoru." U slučaju električnog, hidrauličkog ili mehaničkog kvara, servo sistem se spušta u funkciju zaostale kočnice preko obilaznih ventila. "U središtu autoceste u Francuskoj, upozoravajuća svjetla ABS-a mojeg BMW-a R 1150 GS odjednom su počela brzo bljeskati", kaže Readers Thomas Hellmann. "Osjećao sam da je 90% snage kočenja izgubljeno."

Thomas Hellmann je sada morao vući polugu poput vola. Jasno: "pojačalo kočnice naglo je ispalo. Njezina dva e-motora se inače čuju kad se paljenje uključuje svaki put kada se poluga kočnice pritisne.

ABS defekti na japanskim mašinaima manje su uobičajeni, ali su tada skuplji. Na primjer, za Yamahu FZ6 hidroblok stoji oko 1.600 eura, za FJR 1300 čak 2.700 eura, plus instalacija i uklanjanje. Skupi simptomi neuspjeha. Ipak, ako vam nekad stvarno ustreba ABS, isplatilo se.


Intervju:
„Senzori pritiska i četkice mgu otkazati.“
Gerhard Lindner. BMW-glasnogovornik zauzima stav nakon razgovora s inženjerima.

P: Kako je poznato BMW Motorradu, javljaju li se ponekad se u nekim ABS sistemima kočnica nedostaci?

O: Kod većine ABS sustava nisu nam prijavili nedostatke. Zahtjevi za rezervne dijelove za prvu generaciju Integrai ABS-a (FTE) su zbog senzora tlaka koji su podložni izlasku iz mjera tolerancije s povećanjem starosti. Ako je to slučaj, sistem se vraća u funkciju preostale kočnice bez pojačivača kočnice. Čak i u tom stanju kočnica i dalje doseže propisane vrijednosti kočenja zakonodavca. (Napomena urednika: 5,8 m / s2 kada se aktiviraju obje kočnice, 4,4 m / s2 s prednjom kočnicom). Međutim, takvi se nedostaci otkrivaju vrlo rano tijekom održavanja. U drugoj generaciji lntegralABS (Continental Teves) su se jednim dijelom u prvim mjesecima proizvodnje javljale neispravne četkice u elektromotoru.

P: Jesu li neki ABS sistemi u BMW Motorradu češće pogođeni kvarovima od drugih - ključno pojačivač kočnice?

O: Po svim saznanjima, odlučujuće je stanje održavanja. Dakle, ovdje ne postoje specifične abnormalnosti sustava.

P: Mogu li parametri kao što su starost motocikla, kilometraža, vrijeme promjene tekućine za kočnice i redovito ili rijetko dostizanje ABS kontrolnog raspona utjecati na učestalost oštećenja?

O: Ako su zadovoljeni zahtjevi za održavanjem BMW Motorrad, nismo svjesni nikakvih uvjeta koji bi mogli skratiti vijek trajanja. Svaki tehnički sistem dobar je koliko i njegovo održavanje! Kako bi se osiguralo da su sistemi protiv blokiranja točkova uvijek u optimalnom stanju, preporučujemo da se pridržavate propisanih intervala provjere i održavanja.

P: Zašto su zamjena i popravak hidrauličnih jedinica izuzetno skupi kod modela s pojačivačem kočnice?

O: BMW Motorrad predstavio je prvu generaciju sistema s pojačivačem kočnica još 2001. godine i bio je pionir ABS-a na dva točka. Zbog male proizvodnje rezultiralo je to visokim troškovima. Tijekom cijelog devetogodišnjeg proizvodnog razdoblja, ukupno je proizvedeno 314.575 motocikala s pojačivačima kočnica do 2010. i distribuirano diljem svijeta. Dugačko vrijeme izgradnje je zbog okolnosti da smo nastavili razvijati jedan ili drugi (maloserijski) model do kraja serije. Međutim, većina sistema instalirana je samo do uvođenja sistema Conti 2006. godine. Trenutno se za potrebe rezervnih dijelova proizvodi samo vrlo malo komponenti, što neizbježno vodi do visokih cijena.

P: Što savjetujete vozačima koji imaju problema s ABS upravljačkim jedinicama / hidrauličnim jedinicama, posebno ako su motocikli već stari između 10 i 15 godina?

O: Kupcima koji ustanove problem s ABS sustavom savjetujemo da se posavjetuju sa svojim BMW Motorrad partnerom, budući da tamo postoje potrebni dijagnostički sustavi i stručnost. Tamo se također može provjeriti u kojoj mjeri vozilo može biti popravljeno kao čin dobre volje distributrera („Kulanz“).

Savjeti i djela: savjeti i adrese servisa na temu problem ABS kvarova

Moguće sprečavanje oštećenja vozača ABS motocikala:

• Zamijenite tekućinu za kočnice najkasnije svake dvije godine, ili bolje svake godine za BMW s pojačivačem kočnice (oko 200 eura!). To moraju obaviti ovlaštene servisne tvrtke - s posebnim alatom / dijagnostičkim testerom za složeno odzračivanje.

• Ne ostavljajte vozilo predugo da stoji kako biste izbjegli oštećenje od ležanja.

• Kočenje nekoliko puta godišnje u rasponu ABS kontrole. Najbolje je to učiniti na slobodnom, ravnom potezu (obratite pažnju na saobraćaj otpozada!),pParkiralištima ili sigurnosnim treninzima. Za tipove s odvojenim upravljačkim krugovima uvijek aktivirajte ABS na prednjoj i stražnjoj kočnici.

• Za BMW s pojačalom kočnice, pad napona ugrađene baterije može uzrokovati ispad ABS / BKV ("Reset") Voditi računa o tome ako je baterija slaba, pri vožnji nizbrdo ili dugim treninzima.

• Bolje je da motor ne čistite visokotlačnim uređajima (Kärcher): voda koja je prodrla može dovesti do korozije i neispravnog kontakta.

• Ako je ABS neispravan, obavezno posjetite markiranu radionicu i kontaktirajte odgovarajuće stručnjake.

• Prilikom ugradnje akumulatora motocikla nikada ne mijenjajte polove! Pri punjenju ugrađene baterije u vozilu (s velikim punjačima za automobile) mogu se pojaviti vršni naponi koji oštete upravljačku jedinicu ABS.

• Nikada nemojte sami popravljati ABS hidraulične jedinice i upravljačke jedinice!

Lista provjere za kupce polovnih motora sa ABS sistemom:

• Je li plan održavanja u potpunosti ispunjen? Jesu li svi pregledi obavljeni po datumima ili kilometraži? Je li motocikl održavan u ovlaštenom servisu?

• Dobra odvagati: Da li stvarno mora biti upravo taj tip motocikla? U slučaju kvara na ABS-u, BMW-ovi s pojačivačem kočenja i integralom funkcijom kočenja su posebno skupi i zahtjevni za popravak. Isto tako, svi F-modeli (!) kao i Boxer i K modeli iz 2010. barem do danas prouzrokuu mnogo manje problema.

• Budite oprezni kada su ABS motocikli stajali dulje vrijeme: mogu se odmah nakon ponovnog pokretanja oštetiti.

• Razmišljanje iza ugla: Vjerojatno je da motor koji rse edovito servisira s većom kilometražom manje je izložen rizicima od ABS-a neg jedan s manje kilometara, ali dugim vremenom stajanja.

ABS-specijalisti i radionice za opravak:

• RH Electronics, profesionalci za kontrolne jedinice više od 25 godina i tržišni lider, renomirani stručnjak za sve tipove ABS motocikala s ekspresnom uslugom; telefon 08145/997650, www.rhelectronics.de

• Glaubitz GmbH / ECU Zittau, popravak kombiniranih instrumenata (instrument tabli) različitih tipova BMW-a i nekih ABS upravljačkih modula, telefon 0 35 83/55 47 80, www.ecu.de

• ABS upravljačke jedinice, specijalizirani za BMW Integral ABS II MK 60/61 od 2006. (Conti), popravak uključujući poboljšane vodilice za četkice: oko 299 eura, telefon 0162/44 736 31 (Laatzen / Hannover), www.abs-steuergeraete .com•

• ACtronics GmbH, s uredima u osam europskih zemalja, koji isporučuje samo radionicama i trgovcima, telefon 0 59 24/78 34 99, www.actronics.eu/en

• "Radionica" specijalista za BMW motocikle u Kölnu 50739, specijaliziran za BMW-Integrai-ABS II (Conti) uključujući visokokvalitetnčetkice od bronze, popravak samo kada se isporuči kompletan motor, www.motorrad-reparaturen.de

Intervju:
"Upadljivo često podložan kvarovima: Integral-ABS I"
Rainer Hutterer, 45, je majstor informatičke elektronike i osnivač RH Electronicsa. Njegova firmaa godišnje popravlja hiljae ABS ECU-ova za kupce širom svijeta - za BMW i Japance.

P: Koja se vrsta oštećenja ABS-om zapravo događa?

O: Mnoga dolaze u obzir, šteta može biti elektronička ili električna, hidraulička i mehanička. U svakom motornom vozilu postoje velike temperaturne fluktuacije, kondenzacija i kod motocikala također jake vibracije. Kvarovi na elektroničkim pločama obično se temelje na defektima kod lemljenja, oksidaciji ili savijenim pinovima - kontakti na št6ekerima su osjetljivi na savijanje. U hidro blokovima sjede fini kuglični ventili. Ovaj filigranski mehanizam može korodirati kao i ABS-klipovi - osobito ako ima vode u kočionoj tekućini. Općenito, ključna je uloga vode: u BMW-u K 1200 S i R, na primjer, uređaj se nalazi u području prskanja vode od stražnjeg točka, ali nije optimalno zadihtovan. Naravno, to potiče koroziju i potencijalne kratke spojeve.

P: Zašto ne mogu utjecati vozači jednostavno instalirati polovne ECU-ove?

O: S polovnom opremom kupujete mačku u vreći, ne znate porijeklo i predhistoriju. Da li se kupljeni uređaj stvarno uklapa u moj motocikl? Je li njegov softver kompatibilan? Uređaji se moraju kodirati na vozilu. Jeftini Ebay ne donosi ništa, ako ne znate radi li ili nakon dva mjeseca opet uzrokuje probleme. Posebno neugodne su sporadične pogreške koje se događaju samo povremeno.

P: Namještate li često neispravne elektromotore s komponentama koje ne zahtijevaju održavanje?

O: Ne, optimiziramo, ako je moguće, kvalitetnijim trenutnim komponentama. Ali ne smijemo prerađivai opremu: to bi bila tehnička promjena i morala bi biti atestirana od strane KBA (operativna dozvola). Za elektromotore koji su remontirani kod nas očekujemo duži vijek trajanja od šest do osam godina.

P: Koliko košta popravak u RH Electronicsu?

O: Ovisno o ABS sistemu, kvar i troškovi testiranja popravljene opreme obično 300 do 850 eura, plus isporuka i instalacija / uklanjanje. To je sve u redu fer popravak vrijednosti. Ako se ABS-modul više ne može popraviti, još uvijek imamo oko 400 obrađenih zamjenskih jedinica na skladištu, sortirane prema vrsti. Upadljivo ranjiv je kompleksni integralni sustav ABS I s elektrohidrauličkim pojačivačem kočnica (BKV): Neki kupci su već imali drugi ili treći popravak, unatoč dvogodišnjoj garancijina zamijenjene dijelove. Stoga sada nudimo tri kilograma lakši "Plug & Play" komplet za konverziju za 939 eura, za konvencionalno kočenje bez integralne funkcije, ABS i BKV.
Post Reply