Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

User avatar
Laplace
Posts: 10317
Joined: 19/11/2012 18:37

#51 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Laplace »

basicm wrote:A fhev?
Full hybrid electric vehicle, ako sam dobro upratio logiku.
radostan dan
Posts: 27091
Joined: 31/01/2010 20:26
Location: madera

#52 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by radostan dan »

nešto razmišljam...nikad kod nas neće uvesti zabranu dizela.
računam, nezaposlenost...nizak standard, male plate, nepotizam, mito, korupcija...pa dalje - lopovluk, nesigurnost, seks afere, ratni zločin, ranija osuđivanost, potpuno neznanje...akcize, pdv na 23 posto, i tako dalje, i tako dalje.

i šta- ništa...

halo ljudi...pa nisu bh vlasti lude...znaju oni šta je zadnja linija odbrane prosječnog napaćenog glasača...NE DIRAJ DIZELKU!!!
Seawolf
Posts: 7681
Joined: 14/06/2012 22:59

#53 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Seawolf »

Laplace wrote:
basicm wrote:A fhev?
Full hybrid electric vehicle, ako sam dobro upratio logiku.
To je, valjda, nešto kao Prius u standardnoj, ne Plug-In izvedbi.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24784
Joined: 08/09/2005 20:08

#54 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Haris.ba »

Treba ovo nagdje zapisati od Marušića:

"Kupiti dizel, je ko uložiti u bitcoin". :D
Seyfo
Posts: 4336
Joined: 23/08/2011 14:12

#55 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Seyfo »

Neki dan je objavljeno da u BiH vozi 35.000 dvičina koje više zagađuju nego bilo koji drugi auti. Vlasnici tih vozila su najčešće oni kojima najmanje fali da sravne sa zemljom Vladu i šta god treba. Nek im to ukine i zabrani ko god misli da može. Baš bih volio da ga vidim.

Ili: uvedi kakve hoćeš eko norme, zabrane i sankcije za aute koji više zagađuju, ali šta ćeš sa dvičinama? To se u zakonu mora posebno tretirati.
gurabija78
Posts: 1242
Joined: 03/06/2008 15:24

#56 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by gurabija78 »

Seyfo wrote:Neki dan je objavljeno da u BiH vozi 35.000 dvičina koje više zagađuju nego bilo koji drugi auti. Vlasnici tih vozila su najčešće oni kojima najmanje fali da sravne sa zemljom Vladu i šta god treba. Nek im to ukine i zabrani ko god misli da može. Baš bih volio da ga vidim.

Ili: uvedi kakve hoćeš eko norme, zabrane i sankcije za aute koji više zagađuju, ali šta ćeš sa dvičinama? To se u zakonu mora posebno tretirati.
:thumbup:
lex dvičina
Seyfo
Posts: 4336
Joined: 23/08/2011 14:12

#57 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Seyfo »

Slazem se,eko norme i lex dvicina, jer u protivnom imamo novi bosnjacki/srpski/majorizirani ustanak,kojem ni ove blokade skupa sa sedmim februarom 2014.g kad su popalili institucije,nisu ravni.
Seawolf
Posts: 7681
Joined: 14/06/2012 22:59

#58 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Seawolf »

Ne postoji nikakva generalna zabrana za putničke automobile sa dizel motorima.

Postoji samo ograničenje za kretanje, za putničke automobile sa dizel motorima, čiji izduvni gasovi ne zadovoljavaju propisane norme u vezi sa količinom štetnih sastojaka.

Putnički automobili sa dizel motorima će se proizvoditi sve dok postoje proizvođači koji su, uz razumne troškove, sposobni razviti i proizvesti dizel motore čiji izduvni gasovi, mjereno u uslovima realnog voženja (RDE Test), imaju izmjerene vrijednosti emitovanih štetnih sastojaka unutar vrijednosti propisanih normom Euro 6d.

Ja znam za dva takva proizvođača.

Svi ostali proizvođači će, svoju nesposobnost da razviju i proizvedu takve dizel motore za svoja putnička vozila, maskirati pompeznim izjavama o "prestanku proizvodnje dizelaša od te i te godine".
User avatar
konektovan
Posts: 40496
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#59 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by konektovan »

ti veliki mudri morski vuče, mozes li nam docarati ko su ta dva proizvodjaca???? :mrgreen:
Seawolf
Posts: 7681
Joined: 14/06/2012 22:59

#60 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Seawolf »

konektovan wrote:ti veliki mudri morski vuče, mozes li nam docarati ko su ta dva proizvodjaca???? :mrgreen:
To su oni koji u svojoj ponudi, pored igračaka u vidu putničkih automobila, imaju i velika cestovna vozila za prevoz tereta i za prevoz putnika.

Kod razvoja motora za takva vozila, pored pritiska ekologa koji ih ograničavaju sastavom izduvnih gasova dizel motora, izvrgnuti su još većem pritisku kupaca (i konkurencije) da se bore za svaki gram potrošenog goriva i za svaki cent troška održavanja.
User avatar
konektovan
Posts: 40496
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#61 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by konektovan »

Seawolf wrote:
konektovan wrote:ti veliki mudri morski vuče, mozes li nam docarati ko su ta dva proizvodjaca???? :mrgreen:
To su oni koji u svojoj ponudi, pored igračaka u vidu putničkih automobila, imaju i velika cestovna vozila za prevoz tereta i za prevoz putnika.

Kod razvoja motora za takva vozila, pored pritiska ekologa koji ih ograničavaju sastavom izduvnih gasova dizel motora, izvrgnuti su još većem pritisku kupaca (i konkurencije) da se bore za svaki gram potrošenog goriva i za svaki cent troška održavanja.
Ja znam najmanje 4 takva proizvodjaca iz Evrope, mozda i 5. :wink:
Seawolf
Posts: 7681
Joined: 14/06/2012 22:59

#62 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Seawolf »

konektovan wrote:
Seawolf wrote:
konektovan wrote:ti veliki mudri morski vuče, mozes li nam docarati ko su ta dva proizvodjaca???? :mrgreen:
To su oni koji u svojoj ponudi, pored igračaka u vidu putničkih automobila, imaju i velika cestovna vozila za prevoz tereta i za prevoz putnika.

Kod razvoja motora za takva vozila, pored pritiska ekologa koji ih ograničavaju sastavom izduvnih gasova dizel motora, izvrgnuti su još većem pritisku kupaca (i konkurencije) da se bore za svaki gram potrošenog goriva i za svaki cent troška održavanja.
Ja znam najmanje 4 takva proizvodjaca iz Evrope, mozda i 5. :wink:
U EU ima ukupno 7 proizvođača velikih cestovnih vozila (najveća dopuštena masa veća od 7,5 t) sa dizel motorima.

Dva (M.A.N. i SCANIA) od njih dijelom pripadaju V.A.G. koncernu, ali ne razmjenjuju razvojne informacije sa timovima koji rade na dizel motorima putničkih automobila. U stvari, ne razmjenjuju ih čak niti međusobno, nego svaki od ta dva proizvođača ima vlastiti razvoj.

Tri (DAF, Renault Trucks i Volvo Trucks) od spomenutih sedam proizvođača, niti na koji način nemaju povezanost sa proizvođačima putničkih automobila i motora za njih.

Ostaju dva.
User avatar
drndalo
Posts: 22797
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#63 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by drndalo »

FAP & TAM...

Kljucaj temu... :lol:
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#64 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by mali_milojica »

Mercedes i Iveco (Fiat) :D
User avatar
basicm
Posts: 10455
Joined: 16/01/2012 21:38

#65 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by basicm »

drndalo wrote:FAP & TAM...

Kljucaj temu... :lol:
:thumbup: giganti!
User avatar
problemnatravunu
Posts: 15604
Joined: 26/10/2014 07:41
Location: Sarajevo

#67 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by problemnatravunu »

Image
:mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Haris.ba
Posts: 24784
Joined: 08/09/2005 20:08

#68 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Haris.ba »

Jesam ja dobro shvatio. Dizeli u Njemackoj mogu pojeftiniti, ali dok dodju do BiH ce cak i poskupiti. :bih:

Elem, ja sam prvi kritikovao idiotsku voznju par/nepar.

Ali sada su zazivjele euro naljepnice. Sta kada se zabrani euro 4 i nize? A pocne se sprovoditi. Pa makar i 5 dana u godini? To nece uticati na cijenu automobila?
kidney
Posts: 548
Joined: 10/02/2018 12:19

#69 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by kidney »

Gledajte. U Njemačkoj je sustav takav da već godinama privatnom vlasniku koji radi neku umjerenu godišnju kilometražu ne isplati imati dizel. A imati stari dizel se nikako ne isplati jer već dok poplaćaš registraciju i osiguranje to te izađe višestruko više nego za benzinca.

Tako da ništa novo sa Njemačkom. Druga je stvar što mediji u regiji sve to prenesu senzacionalistički.
ja71
Posts: 5400
Joined: 31/03/2006 14:45

#70 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by ja71 »

do 31. decembra 2017 su neki proizvodjaci u Njemackoj davali nekakve eko-premije ako unistis starog dizela i kupis nova kola.
Pod "novim" su se takodje ubrajali dizeli sa Euro 6 normom.
Evo citam, sada bi i neki Euro 6 dizeli mogli pasti pod zabranu ako se pokaze da u realnom saobracaju zagadjuju preko dozvoljene granice.
Niko tada nije spominjao Euro 6a, Euro 6b, Euro 6c, Euro 6d, Euro 6d-TEMP i konacni Euro 6.

gdje je tu logika ?

imam osjeca da je u pitanju veliki zajeb na racun vlasnika dizela.
Throttle
Posts: 12960
Joined: 10/06/2016 12:35

#71 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Throttle »

A sta je sa zabranama benzinaca, ima li ista oko toga? Il se moze vozit sve i svuda?
User avatar
Optimist
Posts: 13628
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#72 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by Optimist »

Sva ova doadjanja su medijski malo prenapuhana i tendeciozno napisana. Ogranicenja za starije dizele mogu uvesti pojedini gradovi, i to u dane velikog zagadjenja (kao sto je bilo u Sarajevu prosle godine). Mogu uvesti stalne restrikcije za odredjene zone. U ostalim danima kao i ostalim gradovima ce se voziti sasvim normalno, tako da nema nista od velikog otpisa cak 12 miliona dizel vozila kako se to na sva zvona spominje.
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#73 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by condy »

Na mobile.de dizelasi su jeftiniji nego kod nas. U pitanju su vecinom prethodni modeli, a i aktuelni modeli polovni su povoljniji. Prethodni model Passata star 4 godine sa oko 80 kkm na satu i najvisim paketom opreme ide za 14 hiljada eura. Kod nas za taj novac ide sa srednjom opremom i sa + 60 hiljada km na satu. Slican ovom vani kod nas je skuplji za nekih 5 hiljada KM.
ja71
Posts: 5400
Joined: 31/03/2006 14:45

#74 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by ja71 »

Throttle wrote:A sta je sa zabranama benzinaca, ima li ista oko toga? Il se moze vozit sve i svuda?
Edit:

Evo ko ce sve moci dobiti plavu plaketu:

1. Benzinci bez direktnog ubrizgavanja sa min. Euro 3 normom
2. Benzinci sa direktnim ubrizgavanjem sa min. Euro 6b normom
3. Strujasi (bez motora sa unutrasnim sagorijevanjem)
4. Auta na gas (CNG i LPG) sa min. Euro 3 normom
5. Dizelasi sa SCR Katalizatorom AKO zadovoljavaju Euro 6 normu

Evo znaci da i najnovjji dizelasi bez SCR katalizatora ne mogu dobiti plavu plaketu iako zadovoljavaju Euro 6 normu.
SCR katalizatoru se mora sipati ad blue
Last edited by ja71 on 05/03/2018 10:46, edited 2 times in total.
ja71
Posts: 5400
Joined: 31/03/2006 14:45

#75 Re: Budućnost dizelskih motora sa osvrtom na BiH

Post by ja71 »

Optimist wrote:.. Ogranicenja za starije dizele mogu uvesti pojedini gradovi, ...
kao sto vec napisah, cak ni najnoviji Euro 6 dizeli nece biti izuzeti iz zabrane ako se ustanovi da zagadjuju preko granice
Post Reply