super ...Muđi pojednostavljuje drevna učenja, npr neodoljivo podsjeća na ovoriverflow wrote:
“Kada je krug lica postao čist”, piše šejh, “on izlijeva svjetla poput izvora koji izlijeva svoju vodu, tako da mistik posjeduje osjetilni opažaj (snagom nadosjetilnih čula) izviranja onih svjetala koja emanira njegovo lice. To izviranje nastaje izmedju dva oka i izmedju dviju obrva. Potom ono završava razotkrivanjem cijeloga lica. U tom trenutku pred tobom, naspram tvoga lica, postoji jedno drugo, takodjer svjetlosno Lice; iz njega se takodjer izlijevaju svjetla, dok iza njegova prozračnog zastora postaje vidljivim jedno Sunce, samo letimično pokazujući ljubljeno. To Lice je, zapravo, tvoje vlastito lice, a ono Sunce je Sunce Duha (shams al-rűh) koje nabrzinu bljesne u tvome tijelu. Potom, ona čistota preplavi cijelu tvoju osobu, i, gle, ti kontempliraš pred sobom svjetlosnu osobu (shakhmin nűr) koja takodjer izlijeva svjetlosti. Mistik posjeduje osjetilno opažanje onog izlijevanja svjetala koja izviru iz cijele njegove osobe. Zastor često pada pred svakom osobnom zbiljom, a onda, cijelim svojim tijelom ti opažaš cjelinu. Otvaranje unutarnjeg vida (basîra, svjetlosni organ gledanja) započinje očima, potom licem, najzad prsima i, na kraju, cijelim tijelom. To je ona svjetlosna osoba (shakhs nűrânî) pred tobom koja je označena, u pojmovlju sufizma, kao nadosjetilni Vodič (moqaddam al-ghayb). Takodjer se naziva osobnim nadosjetilnim Učiteljem (shaykh al-ghayb); ili, pak, duhovnom Vagom nadosjetilnog (mîzân al-ghayb) (paragraf 66) (90).” Isto tako su mu prirečena i neka druga imena, koja pobudjuju brojne uspomene na “ponoćno sunce”, svjedoka Hermesove vizije kod Suhrawârdija (supra II, 1 i III, 1). Najmoddîn Kobrâ označava svjetlosnog Vodiča u smislu srčanog sunca, sunca pouzdanja, sunca vjere, sunca znanja, duhovnog sunca Duha. (91) Još izričitije on veli: "Znaj da mistik ima Svjedoka (shâhid). On je taj koga zove osobnim Učiteljem u nadosjetilnom svijetu. On podiže mistika prema Nebu; on je taj koji se takodjer ukazuje na Nebu (paragraf 69).”