Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Moderator: anex
- zemomak
- Posts: 1686
- Joined: 30/08/2008 14:47
#1 Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Pečuh, 07.05.2010 - Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Bošnjaci ili Bošnjani ili Baranjski Bošnjaci (mađarski:Baranyai bosnyákoku)
Žive u Baranji, u gradu Pečuhu, , a i u selima Kukinju, Semelju, , Udvaru , u Salanti (gdje su došli u 18.vijeku, a danas čine 32% sela) , Nijemetu, Poganu.. Došli su iz Bosne u Baranju, velikim dijelom u 16. i 17. vijeku, kada je taj kraj bio pod turskom vlašću. Ipak, u znatnijem broju ih je bilo već u 14. vijeka u Pečuhu .
Bosanci i Hercegovci rasuti su po cijelom svijetu i u gotovo svim zemljama imaju svoje male zajednice unutar kojih djeluju i oživljavaju svoju tradiciju. U Mađarskoj djeluje zajednica građana bh. porijekla, katolika, koji se nazivaju Bošnjacima. Svakodnevno čuvaju bosansku tradiciju, nose bosanske nošnje, a u Pečuhu čak jedna od glavnih ulica nosi ime Bošnjačka. U BiH se o bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj ne zna gotovo ništa. Tek nedavno, boravkom jednog od članova zajednice u Tuzli saznali su se vrijedni detalji.
Činjenica koja je u BiH gotovo nepoznata je da u Mađarskoj djeluje bošnjačka zajednica katolika koji vuku porijeklo iz BiH, a koji se nazivaju Bošnjacima. Bošnjačka zajednica broji 8.000 članova. Svi oni čuvaju bosansku tradiciju. Na čelu bošnjačke zajednice je sveučilišni profesor i sociolog Ivica Đurok iz Mađarske. Kaže da u nekim naseljima u okolini Pečuha ljudi čak nose nošnju bosanskih krajeva:
„Suočiti ćete se s činjenicom da je ta nošnja gotovo istovjetna s nošnjom koja je u okolici Olova i nekim tim područjima. Pitanje je moralnog i identičkog aspekta jako važno za te ljude, za tu zajednicu.“
I dok se neki bh. državljani dans odriču svoje domovine, ljudima koji pripadaju bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj veoma je važno da ih BiH zaštiti, jer oni žele upravo svoju matičnu zemlju. Oni na taj odgovor još uvijek čekaju, kaže profesor Đurok:
„U Pečuhu ima sedam naselja gdje kažu za sebe da su Bošnjaci. Kažu da su katolici, iz Bosne i pitaju: imamo li mi pravo na svoju matičnu domovinu koja se zove Bosna i Hercegovina? Na ovo pitanje netko treba da nam odgovori. Mi znamo odgovor. Ima li BiH neku obavezu brinuti se o tim ljudima? Ne financijski, to nam ne treba, ali u moralnom smislu – ima li Sarajevo, Tuzla, općenito BiH, neke obaveze da se brine o nama?“
Bez obzira na bilo kakvu podršku iz BiH, pa i moralnu, bošnjačka zajednica u Mađaskoj ima sjajnu budućnost. U nju se sve više uključuju mladi koji žele pronositi bosansku tradiciju. Na to je profesor Đurok veoma ponosan:
„Evo, radi primjera, ovo se dogodilo prije par dana. Studentica dolazi kod mene i ja kažem: „Šokice“, a ona kaže: „Ne, ne, ja sam Bošnjakuša“. Ja opet kažem: „Ne, vi ste Šokica“, a ona: „Ne, ja sam Bošnjakuša“. Da li trebam išta osim toga kazati?“
Mađarski grad Pečuh, koji je ove godine europska prijestolnica kulture, u bogati kulturni program uvrstio je i promociju knjige Jasmina Imamovića „Molim te, zapiši“ koja je prema tamošnjim književnim kritikama najznačajnije književno djelo u Mađarskoj u 2010. godini. Umjetnički direktor EKF (Europska prijestolnica kulture), Tamás Szalay:
„Ne zbog osobe, vašeg načelnika, već zbog značaja tog romana, povjesnog romana, mišljenja smo da je to jedan od naših najznačajnijih projekata u cijeloj godini.“
Jasmin Imamović, načelnik Tuzle, kaže da će grad na zrnu soli također biti europskim gradom kulture kada BiH za to dođe na red. Imamović kaže da su veze Tuzle i Pečuha stoljetne, ali da se o njima vrlo malo zna:
„Supruga njihovog najznačajnijeg vladara svih vremena, srednjevjekovnog kralja Lojoša I Velikog – je bosanska princeza Elizabeta, koja se 1353. godine udala za Lajoša I Velikog i postala najmoćnija evropska kraljica, koju Mađari zovu kraljicom Eržebet. Ona je rođena u Srebreniku. Valja napomenuti i da se mađarski „so“ kaže „šo“, pa otud Šokci samo oko Tuzle i oko Osjeka, znači gdje su išli putevi soli. Jedna velika zajednica, bošnjačka zajednica – izjašnjavaju se kao Bošnjaci – opstala je tamo, sa svojim jezikom, sa svojim imenima. Sedam, osam hiljada građana koji se izjašnjavaju kao Bošnjaci, a oni koji su vjernici, oni su katoličke vjere. Nema nikakve diskriminacije. A oni su vezani za Bosnu i Hercegovinu.“
http://www.bosona.ba/ba/Default.aspx
Bošnjaci ili Bošnjani ili Baranjski Bošnjaci (mađarski:Baranyai bosnyákoku)
Žive u Baranji, u gradu Pečuhu, , a i u selima Kukinju, Semelju, , Udvaru , u Salanti (gdje su došli u 18.vijeku, a danas čine 32% sela) , Nijemetu, Poganu.. Došli su iz Bosne u Baranju, velikim dijelom u 16. i 17. vijeku, kada je taj kraj bio pod turskom vlašću. Ipak, u znatnijem broju ih je bilo već u 14. vijeka u Pečuhu .
Bosanci i Hercegovci rasuti su po cijelom svijetu i u gotovo svim zemljama imaju svoje male zajednice unutar kojih djeluju i oživljavaju svoju tradiciju. U Mađarskoj djeluje zajednica građana bh. porijekla, katolika, koji se nazivaju Bošnjacima. Svakodnevno čuvaju bosansku tradiciju, nose bosanske nošnje, a u Pečuhu čak jedna od glavnih ulica nosi ime Bošnjačka. U BiH se o bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj ne zna gotovo ništa. Tek nedavno, boravkom jednog od članova zajednice u Tuzli saznali su se vrijedni detalji.
Činjenica koja je u BiH gotovo nepoznata je da u Mađarskoj djeluje bošnjačka zajednica katolika koji vuku porijeklo iz BiH, a koji se nazivaju Bošnjacima. Bošnjačka zajednica broji 8.000 članova. Svi oni čuvaju bosansku tradiciju. Na čelu bošnjačke zajednice je sveučilišni profesor i sociolog Ivica Đurok iz Mađarske. Kaže da u nekim naseljima u okolini Pečuha ljudi čak nose nošnju bosanskih krajeva:
„Suočiti ćete se s činjenicom da je ta nošnja gotovo istovjetna s nošnjom koja je u okolici Olova i nekim tim područjima. Pitanje je moralnog i identičkog aspekta jako važno za te ljude, za tu zajednicu.“
I dok se neki bh. državljani dans odriču svoje domovine, ljudima koji pripadaju bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj veoma je važno da ih BiH zaštiti, jer oni žele upravo svoju matičnu zemlju. Oni na taj odgovor još uvijek čekaju, kaže profesor Đurok:
„U Pečuhu ima sedam naselja gdje kažu za sebe da su Bošnjaci. Kažu da su katolici, iz Bosne i pitaju: imamo li mi pravo na svoju matičnu domovinu koja se zove Bosna i Hercegovina? Na ovo pitanje netko treba da nam odgovori. Mi znamo odgovor. Ima li BiH neku obavezu brinuti se o tim ljudima? Ne financijski, to nam ne treba, ali u moralnom smislu – ima li Sarajevo, Tuzla, općenito BiH, neke obaveze da se brine o nama?“
Bez obzira na bilo kakvu podršku iz BiH, pa i moralnu, bošnjačka zajednica u Mađaskoj ima sjajnu budućnost. U nju se sve više uključuju mladi koji žele pronositi bosansku tradiciju. Na to je profesor Đurok veoma ponosan:
„Evo, radi primjera, ovo se dogodilo prije par dana. Studentica dolazi kod mene i ja kažem: „Šokice“, a ona kaže: „Ne, ne, ja sam Bošnjakuša“. Ja opet kažem: „Ne, vi ste Šokica“, a ona: „Ne, ja sam Bošnjakuša“. Da li trebam išta osim toga kazati?“
Mađarski grad Pečuh, koji je ove godine europska prijestolnica kulture, u bogati kulturni program uvrstio je i promociju knjige Jasmina Imamovića „Molim te, zapiši“ koja je prema tamošnjim književnim kritikama najznačajnije književno djelo u Mađarskoj u 2010. godini. Umjetnički direktor EKF (Europska prijestolnica kulture), Tamás Szalay:
„Ne zbog osobe, vašeg načelnika, već zbog značaja tog romana, povjesnog romana, mišljenja smo da je to jedan od naših najznačajnijih projekata u cijeloj godini.“
Jasmin Imamović, načelnik Tuzle, kaže da će grad na zrnu soli također biti europskim gradom kulture kada BiH za to dođe na red. Imamović kaže da su veze Tuzle i Pečuha stoljetne, ali da se o njima vrlo malo zna:
„Supruga njihovog najznačajnijeg vladara svih vremena, srednjevjekovnog kralja Lojoša I Velikog – je bosanska princeza Elizabeta, koja se 1353. godine udala za Lajoša I Velikog i postala najmoćnija evropska kraljica, koju Mađari zovu kraljicom Eržebet. Ona je rođena u Srebreniku. Valja napomenuti i da se mađarski „so“ kaže „šo“, pa otud Šokci samo oko Tuzle i oko Osjeka, znači gdje su išli putevi soli. Jedna velika zajednica, bošnjačka zajednica – izjašnjavaju se kao Bošnjaci – opstala je tamo, sa svojim jezikom, sa svojim imenima. Sedam, osam hiljada građana koji se izjašnjavaju kao Bošnjaci, a oni koji su vjernici, oni su katoličke vjere. Nema nikakve diskriminacije. A oni su vezani za Bosnu i Hercegovinu.“
http://www.bosona.ba/ba/Default.aspx
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#2 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
za tvoj info izjasnjavaju se hrvatima,,to znam 100% zbog toga sto ih neke poznavao ovdje
mozda je doduse politika ta stigla injih pa su to tek sad poceli ali uglavnom sada su hrvati.A kao da je to i bitno,ja sam bosanac,bosnjak,musliman ali mi to nije glavni dio identiteta
mozda je doduse politika ta stigla injih pa su to tek sad poceli ali uglavnom sada su hrvati.A kao da je to i bitno,ja sam bosanac,bosnjak,musliman ali mi to nije glavni dio identiteta
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#3 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
http://en.wikipedia.org/wiki/Bosniaks_% ... Hungary%29
a bosona ko bosona,poznat nacionalisticki sajt
a bosona ko bosona,poznat nacionalisticki sajt
- zemomak
- Posts: 1686
- Joined: 30/08/2008 14:47
#4 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
ucinilo mi se interesantnim i smatram da je vazno za izucavanje bosanske xistorije i naroda, vidis da se svi u regiji slomise da nas negiraju kao etnicitet, da lafo izmisljamo kojekakve istorije, da ne postoji bosanski jezik itd...theTruePath wrote:za tvoj info izjasnjavaju se hrvatima,,to znam 100% zbog toga sto ih neke poznavao ovdje
mozda je doduse politika ta stigla injih pa su to tek sad poceli ali uglavnom sada su hrvati.A kao da je to i bitno,ja sam bosanac,bosnjak,musliman ali mi to nije glavni dio identiteta
mozda si ti upoznao neku koja i jeste xrvatica, siuran sam da ima i etnickix "xrvata" u madjarskoj, posebno tu grancinom pojasu ...jesi li siguran da je iz ovix gore pobrojanix mjesta, kraja???
ja vjerujem da je istina iznesena u ovom clanku...
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#5 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
jesam,jer se ona smatrala "bosanskom hrvaticom" i Bosnu je smatrala zemljom porijekla,doduse opet ne znam
Ne negira nas niko kao etnicitet ali pokusaji da se bh hrvati i srbi stave pod bosnjastvo ce uspjeti isto onoliko koliko je njihov pokusaj da bosnjacke muslimane strpaju pod srpstvo ili hrvatstvo
Ne negira nas niko kao etnicitet ali pokusaji da se bh hrvati i srbi stave pod bosnjastvo ce uspjeti isto onoliko koliko je njihov pokusaj da bosnjacke muslimane strpaju pod srpstvo ili hrvatstvo
- Jazz_Junkie
- Posts: 3052
- Joined: 16/03/2008 22:35
- Location: Wien
#6 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Ja sam vec ranije pisao o njima. Najvise ih ima u mjestu Szalánta (Pecuski kotar) i pripadaju hrvatskoj nacionalnoj manjini sto se u ovom tekstu svjesno izbjegava spomenuti, ali pak nisu zaboravili odakle su dosli, za razliku od recimo theTruePath-a.
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#7 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Jazz_Junkie wrote:Ja sam vec ranije pisao o njima. Najvise ih ima u mjestu Szalánta (Pecuski kotar) i pripadaju hrvatskoj nacionalnoj manjini sto se u ovom tekstu svjesno izbjegava spomenuti, ali pak nisu zaboravili odakle su dosli, za razliku od recimo theTruePath-a.
de der mi reci s cim se gore ne slazes`?
- zemomak
- Posts: 1686
- Joined: 30/08/2008 14:47
#8 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
pripadaju iz razloga sto se bosansko-bosnjacka nacija tek 1992 ponovo vratila na xistorijsku scenu...a trebala je da se formira u vrijeme kad i srpska i xrvatska medjutim to ne znaci da nema xistorijsko utemeljenje...Jazz_Junkie wrote:Ja sam vec ranije pisao o njima. Najvise ih ima u mjestu Szalánta (Pecuski kotar) i pripadaju hrvatskoj nacionalnoj manjini sto se u ovom tekstu svjesno izbjegava spomenuti, ali pak nisu zaboravili odakle su dosli, za razliku od recimo theTruePath-a.
- Jazz_Junkie
- Posts: 3052
- Joined: 16/03/2008 22:35
- Location: Wien
#9 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
"Nacionalni preporod" je i njih zahvatio, ali su otisli drugim smjerom, tj. hrvatskim i nema potrebe filozofirati oko toga, jer se ljudi samo identificiraju kao hrvatska zajednica u Madjarskoj. Cine hrvatsku podgrupu kao recimo Sokci, Bunjevci, Krasovani i drugi. Bosnjaci su u Madjarsku poceli odlaziti od 16. vijeka i mislim da je najveci val tamo dospio tokom 1690ih. Oni su najbolje "istrazivacko polje" ukoliko vas zanima stari bosanski govor koji u jezikoslovlju pripada istocnobosanskom dijalektu, dakle stara stokavstina.zemomak wrote:pripadaju iz razloga sto se bosansko-bosnjacka nacija tek 1992 ponovo vratila na xistorijsku scenu...a trebala je da se formira u vrijeme kad i srpska i xrvatska medjutim to ne znaci da nema xistorijsko utemeljenje...Jazz_Junkie wrote:Ja sam vec ranije pisao o njima. Najvise ih ima u mjestu Szalánta (Pecuski kotar) i pripadaju hrvatskoj nacionalnoj manjini sto se u ovom tekstu svjesno izbjegava spomenuti, ali pak nisu zaboravili odakle su dosli, za razliku od recimo theTruePath-a.
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#10 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Bosanci i Hercegovci rasuti su po cijelom svijetu i u gotovo svim zemljama imaju svoje male zajednice unutar kojih djeluju i oživljavaju svoju tradiciju. U Mađarskoj djeluje zajednica građana bh. porijekla, katolika, koji se nazivaju Bošnjacima. Svakodnevno čuvaju bosansku tradiciju, nose bosanske nošnje, a u Pečuhu čak jedna od glavnih ulica nosi ime Bošnjačka. U BiH se o bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj ne zna gotovo ništa. Tek nedavno, boravkom jednog od članova zajednice u Tuzli saznali su se vrijedni detalji.
Činjenica koja je u BiH gotovo nepoznata je da u Mađarskoj djeluje bošnjačka zajednica katolika koji vuku porijeklo iz BiH, a koji se nazivaju Bošnjacima. Bošnjačka zajednica broji 8.000 članova. Svi oni čuvaju bosansku tradiciju. Na čelu bošnjačke zajednice je sveučilišni profesor i sociolog Ivica Đurok iz Mađarske. Kaže da u nekim naseljima u okolini Pečuha ljudi čak nose nošnju bosanskih krajeva:
„Suočiti ćete se s činjenicom da je ta nošnja gotovo istovjetna s nošnjom koja je u okolici Olova i nekim tim područjima. Pitanje je moralnog i identičkog aspekta jako važno za te ljude, za tu zajednicu.“
I dok se neki bh. državljani dans odriču svoje domovine, ljudima koji pripadaju bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj veoma je važno da ih BiH zaštiti, jer oni žele upravo svoju matičnu zemlju. Oni na taj odgovor još uvijek čekaju, kaže profesor Đurok:
„U Pečuhu ima sedam naselja gdje kažu za sebe da su Bošnjaci. Kažu da su katolici, iz Bosne, Hrvati i pitaju: imamo li mi pravo na svoju matičnu domovinu koja se zove Bosna i Hercegovina? Na ovo pitanje netko treba da nam odgovori. Mi znamo odgovor. Ima li BiH neku obavezu brinuti se o tim ljudima? Ne financijski, to nam ne treba, ali u moralnom smislu – ima li Sarajevo, Tuzla, općenito BiH, neke obaveze da se brine o nama?“
Bošnjakuša
Bez obzira na bilo kakvu podršku iz BiH, pa i moralnu, bošnjačka zajednica u Mađaskoj ima sjajnu budućnost. U nju se sve više uključuju mladi koji žele pronositi bosansku tradiciju. Na to je profesor Đurok veoma ponosan:
„Evo, radi primjera, ovo se dogodilo prije par dana. Studentica dolazi kod mene i ja kažem: „Šokice“, a ona kaže: „Ne, ne, ja sam Bošnjakuša“. Ja opet kažem: „Ne, vi ste Šokica“, a ona: „Ne, ja sam Bošnjakuša“. Da li trebam išta osim toga kazati?“
Mađarski grad Pečuh, koji je ove godine europska prijestolnica kulture, u bogati kulturni program uvrstio je i promociju knjige Jasmina Imamovića „Molim te, zapiši“ koja je prema tamošnjim književnim kritikama najznačajnije književno djelo u Mađarskoj u 2010. godini. Umjetnički direktor EKF (Europska prijestolnica kulture), Tamás Szalay:
„Ne zbog osobe, vašeg načelnika, već zbog značaja tog romana, povjesnog romana, mišljenja smo da je to jedan od naših najznačajnijih projekata u cijeloj godini.“
Jasmin Imamović, načelnik Tuzle, kaže da će grad na zrnu soli također biti europskim gradom kulture kada BiH za to dođe na red. Imamović kaže da su veze Tuzle i Pečuha stoljetne, ali da se o njima vrlo malo zna:
„Supruga njihovog najznačajnijeg vladara svih vremena, srednjevjekovnog kralja Lojoša I Velikog – je bosanska princeza Elizabeta, koja se 1353. godine udala za Lajoša I Velikog i postala najmoćnija evropska kraljica, koju Mađari zovu kraljicom Eržebet. Ona je rođena u Srebreniku. Valja napomenuti i da se mađarski „so“ kaže „šo“, pa otud Šokci samo oko Tuzle i oko Osjeka, znači gdje su išli putevi soli. Jedna velika zajednica, bošnjačka zajednica – izjašnjavaju se kao Bošnjaci – opstala je tamo, sa svojim jezikom, sa svojim imenima. Sedam, osam hiljada građana koji se izjašnjavaju kao Bošnjaci, a oni koji su vjernici, oni su katoličke vjere. Nema nikakve diskriminacije. A oni su vezani za Bosnu i Hercegovinu.“
Činjenica koja je u BiH gotovo nepoznata je da u Mađarskoj djeluje bošnjačka zajednica katolika koji vuku porijeklo iz BiH, a koji se nazivaju Bošnjacima. Bošnjačka zajednica broji 8.000 članova. Svi oni čuvaju bosansku tradiciju. Na čelu bošnjačke zajednice je sveučilišni profesor i sociolog Ivica Đurok iz Mađarske. Kaže da u nekim naseljima u okolini Pečuha ljudi čak nose nošnju bosanskih krajeva:
„Suočiti ćete se s činjenicom da je ta nošnja gotovo istovjetna s nošnjom koja je u okolici Olova i nekim tim područjima. Pitanje je moralnog i identičkog aspekta jako važno za te ljude, za tu zajednicu.“
I dok se neki bh. državljani dans odriču svoje domovine, ljudima koji pripadaju bošnjačkoj zajednici u Mađarskoj veoma je važno da ih BiH zaštiti, jer oni žele upravo svoju matičnu zemlju. Oni na taj odgovor još uvijek čekaju, kaže profesor Đurok:
„U Pečuhu ima sedam naselja gdje kažu za sebe da su Bošnjaci. Kažu da su katolici, iz Bosne, Hrvati i pitaju: imamo li mi pravo na svoju matičnu domovinu koja se zove Bosna i Hercegovina? Na ovo pitanje netko treba da nam odgovori. Mi znamo odgovor. Ima li BiH neku obavezu brinuti se o tim ljudima? Ne financijski, to nam ne treba, ali u moralnom smislu – ima li Sarajevo, Tuzla, općenito BiH, neke obaveze da se brine o nama?“
Bošnjakuša
Bez obzira na bilo kakvu podršku iz BiH, pa i moralnu, bošnjačka zajednica u Mađaskoj ima sjajnu budućnost. U nju se sve više uključuju mladi koji žele pronositi bosansku tradiciju. Na to je profesor Đurok veoma ponosan:
„Evo, radi primjera, ovo se dogodilo prije par dana. Studentica dolazi kod mene i ja kažem: „Šokice“, a ona kaže: „Ne, ne, ja sam Bošnjakuša“. Ja opet kažem: „Ne, vi ste Šokica“, a ona: „Ne, ja sam Bošnjakuša“. Da li trebam išta osim toga kazati?“
Mađarski grad Pečuh, koji je ove godine europska prijestolnica kulture, u bogati kulturni program uvrstio je i promociju knjige Jasmina Imamovića „Molim te, zapiši“ koja je prema tamošnjim književnim kritikama najznačajnije književno djelo u Mađarskoj u 2010. godini. Umjetnički direktor EKF (Europska prijestolnica kulture), Tamás Szalay:
„Ne zbog osobe, vašeg načelnika, već zbog značaja tog romana, povjesnog romana, mišljenja smo da je to jedan od naših najznačajnijih projekata u cijeloj godini.“
Jasmin Imamović, načelnik Tuzle, kaže da će grad na zrnu soli također biti europskim gradom kulture kada BiH za to dođe na red. Imamović kaže da su veze Tuzle i Pečuha stoljetne, ali da se o njima vrlo malo zna:
„Supruga njihovog najznačajnijeg vladara svih vremena, srednjevjekovnog kralja Lojoša I Velikog – je bosanska princeza Elizabeta, koja se 1353. godine udala za Lajoša I Velikog i postala najmoćnija evropska kraljica, koju Mađari zovu kraljicom Eržebet. Ona je rođena u Srebreniku. Valja napomenuti i da se mađarski „so“ kaže „šo“, pa otud Šokci samo oko Tuzle i oko Osjeka, znači gdje su išli putevi soli. Jedna velika zajednica, bošnjačka zajednica – izjašnjavaju se kao Bošnjaci – opstala je tamo, sa svojim jezikom, sa svojim imenima. Sedam, osam hiljada građana koji se izjašnjavaju kao Bošnjaci, a oni koji su vjernici, oni su katoličke vjere. Nema nikakve diskriminacije. A oni su vezani za Bosnu i Hercegovinu.“
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#11 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
gore je receno da se radi o hrvatima,u ostalom taj tekst je isti kao i ovaj autora teme
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#12 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Upravo tako Bosanskim katolicima ili kako se zovu oni sami "Bošnjaci". Nevidim sta je tu problem?theTruePath wrote:gore je receno da se radi o hrvatima,u ostalom taj tekst je isti kao i ovaj autora teme
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#13 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
BHCluster wrote:Upravo tako Bosanskim katolicima ili kako se zovu oni sami "Bošnjaci". Nevidim sta je tu problem?theTruePath wrote:gore je receno da se radi o hrvatima,u ostalom taj tekst je isti kao i ovaj autora teme
ne bosanskim katolicima vec bosanskim hrvatima
ima ih i ateista
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#14 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Da onako kako se oni zovu "Bošnjaci"!theTruePath wrote:BHCluster wrote:Upravo tako Bosanskim katolicima ili kako se zovu oni sami "Bošnjaci". Nevidim sta je tu problem?theTruePath wrote:gore je receno da se radi o hrvatima,u ostalom taj tekst je isti kao i ovaj autora teme
ne bosanskim katolicima vec bosanskim hrvatima
ima ih i ateista
A ima li tamo Hrvatskih Bosanaca?
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#15 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
ne zovu se bosnjacima vec bosnjackim hrvatima,ne moze bosona biti relevantan izvor kada imas masu drugih na internetu koji tvrde drugacije
- Jazz_Junkie
- Posts: 3052
- Joined: 16/03/2008 22:35
- Location: Wien
#16 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Ljudi gaje svoj bosnjacki identitet (koji nema veze s danasnjim bosnjastvom u BiH) i kolektivno sjecanje na zemlju porijekla, ali u sastavu hrvatskog narodnog korpusa odnosno hrvatske nacionalne manjine u Hrvatskoj. Na pitanje da li je zena Sokica, ona odgovara da je Bosnjakusa. Pitanje nije glasilo da li je Hrvatica ili Bosnjakusa nego da li je Sokica. Kako sigurno znas, Sokci su Hrvati. Bosnjastvo ovih ljudi koji su davno napustili svoj zavicaj nije ono koje su zamisljali Adil Zulfikarpasic i Tunjo.BHCluster wrote: Da onako kako se oni zovu "Bošnjaci"!
A ima li tamo Hrvatskih Bosanaca?
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#17 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
theTruePath wrote:ne zovu se bosnjacima vec bosnjackim hrvatima,ne moze bosona biti relevantan izvor kada imas masu drugih na internetu koji tvrde drugacije
I nije Bosona nego slobodnaevropa.org.U Mađarskoj djeluje zajednica građana bh. porijekla, katolika, koji se nazivaju Bošnjacima.
Nego imali tampo u Madarskoj Hrvatskih Bosanaca?
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#18 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
A jeli njihovo Hrvatsvo ono sto su zamislili dr Franjo Tudman ili Susak? To nije ni poenta, poenta je da se neodricu svoje Drzave i svoga identiteta iako je njih drzava za sada zapostavila kao neki drugi koji su ta identitet prodali za neke ideale koji su neostvarljivi.Jazz_Junkie wrote:Ljudi gaje svoj bosnjacki identitet (koji nema veze s danasnjim bosnjastvom u BiH) i kolektivno sjecanje na zemlju porijekla, ali u sastavu hrvatskog narodnog korpusa odnosno hrvatske nacionalne manjine u Hrvatskoj. Na pitanje da li je zena Sokica, ona odgovara da je Bosnjakusa. Pitanje nije glasilo da li je Hrvatica ili Bosnjakusa nego da li je Sokica. Kako sigurno znas, Sokci su Hrvati. Bosnjastvo ovih ljudi koji su davno napustili svoj zavicaj nije ono koje su zamisljali Adil Zulfikarpasic i Tunjo.BHCluster wrote: Da onako kako se oni zovu "Bošnjaci"!
A ima li tamo Hrvatskih Bosanaca?
- Jazz_Junkie
- Posts: 3052
- Joined: 16/03/2008 22:35
- Location: Wien
#19 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Ovi ljudi su se za hrvatstvo odlucili davno prije rodjenja Tudjmana i Suska. Mozda bi danas bili Bosnjaci u etnickom smislu da je ta ideja naisla na odjek tada (austrougarski period), ali kako su bosnjastvo i sami muslimani odbili i ono tako u BiH ostalo marginalizirano na nekoliko skolovanih zemljoposjednika, kako bi tek dospjelo do Madjarske. Hrvatski nacionalni pokret u 19. stoljecu je dobrim dijelom nastao kao reakcija na agresivnu madjarizaciju, pa je upravo to hrvatstvo odigralo bitnu ulogu u spasavanju jezika i identiteta ovih Bosnjaka.BHCluster wrote:A jeli njihovo Hrvatsvo ono sto su zamislili dr Franjo Tudman ili Susak? To nije ni poenta, poenta je da se neodricu svoje Drzave i svoga identiteta iako je njih drzava za sada zapostavila kao neki drugi koji su ta identitet prodali za neke ideale koji su neostvarljivi.Jazz_Junkie wrote:Ljudi gaje svoj bosnjacki identitet (koji nema veze s danasnjim bosnjastvom u BiH) i kolektivno sjecanje na zemlju porijekla, ali u sastavu hrvatskog narodnog korpusa odnosno hrvatske nacionalne manjine u Hrvatskoj. Na pitanje da li je zena Sokica, ona odgovara da je Bosnjakusa. Pitanje nije glasilo da li je Hrvatica ili Bosnjakusa nego da li je Sokica. Kako sigurno znas, Sokci su Hrvati. Bosnjastvo ovih ljudi koji su davno napustili svoj zavicaj nije ono koje su zamisljali Adil Zulfikarpasic i Tunjo.BHCluster wrote: Da onako kako se oni zovu "Bošnjaci"!
A ima li tamo Hrvatskih Bosanaca?
Bosna i Hercegovina je tada bila otvoreno polje za razne nacionalne eksperimente kao sto je cak i danas, tako da identiteti kakvi su danas tada u BiH jednostavno nisu postojali. I ne samo u BiH nego sirom jugoistocne Evrope i sire. Cak ni austrijski nacionalni identitet nije postojao do zavrsetka Drugog svjetskog rata. Tvoja retorika da su bosanski katolici i pravoslavci prodali svoje identitete za neke idela koji su neostvarivi slici bas onoj da su muslimani prodali vjeru za veceru. Projicirati danasnje politicke prilike u period od prije 200-300 i vise godina je cisti anahronizam i paranoja. Kada smo vec kod osoba koji su "prodali identitet za neke ideale koji su neostvarivi", mozemo kao primjer uzeti forumasa ikrime koji za sebe kaze da mu je pripadnost tzv. ummetu primordijalni identitet, te da je on tako i Pakistanac, Iranac, Turcin etc., te da bosnjastvo ne igra nekakvu ulogu u njegovom zivotu. To je njegovo pravo, ali tebi sada postavljam pitanje da li ta "prodaja identiteta" vazi i za njega?
Katolici i pravoslavci u BiH od kraja 19. stoljeca adaptiraju hrvatstvo i srpstvo kao svoje nacionalne identitete. To je realnost i tko je muslimanima kriv sto su se primarno identificirali sa vjerom. Nacionalnost bazira na mitovima i u Evropi je zauzela ono "sveto mjesto" koje je nekoc pripadalo vjeri. To je bio slucaj u 19. stoljecu, pa sve do kraja Drugog svjetskog rata. Nacionalni konstrukt je mit kao i vjera, ali mi ovdje diskutujemo u okviru tih nekakvih zavicajnih identiteta i ovi madjarski Bosnjaci to ocito gaje. Ali oni nisu Bosnjaci u etnickom slislu nego Hrvati, jer se sami tako izjasnjavaju. I u BiH danas zive Bosnjaci, Srbi i Hrvati i s time imas da se pozdravis, inace nema mira i napretka. Biti Srbin ili Hrvat se ne kosi sa priznavanjem BiH kao domovine. Za BiH bi najbolje bilo neko otvoreno bosanstvo, bez mitova i opterecenja proslosti, bez trabunjanja o nekakvom Kulinu banu i kralju Tvrtku, nego ideja suzivota i buducnosti kao alternativa gradjanima. Medjutim, ta ideja nazalost ne samo da ne uziva popularnost medju Srbima i Hrvatima, nego i Bosnjacima. Povijesno iskustvo Bosnjaka je negiranje njihove posebnosti, tako da se covjek mora zapitati zasto neki Bosnjaci osjecaju potrebu da negiraju druge?
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#20 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Znaci ovaj tekst koji je objavljen na slobodnaevropa.org a zadnji put izmjenjen 01.05.2010 09:22, je potpunona laz i neistina kada katolici porijeklom iz BiH koji zive u Madarskoj a nazivaju sebe Bosnjacima, zar je to tako lose. A to sto ti napisa za katoloke i pravoslavce Bosne i Hercegovine od 19. vijeka stoji i odnosi se na Bosnu i Hercegovinu samo u ovom clanku se neradi o BiH nego o Madarskoj gdje se tih 8000 ljudi usudlilo sebe nazvati Bosnjacima, jedino ako je ovaj tekst od novinarke "slobodne europe" lazan i neistinit.Jazz_Junkie wrote: Ovi ljudi su se za hrvatstvo odlucili davno prije rodjenja Tudjmana i Suska. Mozda bi danas bili Bosnjaci u etnickom smislu da je ta ideja naisla na odjek tada (austrougarski period), ali kako su bosnjastvo i sami muslimani odbili i ono tako u BiH ostalo marginalizirano na nekoliko skolovanih zemljoposjednika, kako bi tek dospjelo do Madjarske. Hrvatski nacionalni pokret u 19. stoljecu je dobrim dijelom nastao kao reakcija na agresivnu madjarizaciju, pa je upravo to hrvatstvo odigralo bitnu ulogu u spasavanju jezika i identiteta ovih Bosnjaka.
Bosna i Hercegovina je tada bila otvoreno polje za razne nacionalne eksperimente kao sto je cak i danas, tako da identiteti kakvi su danas tada u BiH jednostavno nisu postojali. I ne samo u BiH nego sirom jugoistocne Evrope i sire. Cak ni austrijski nacionalni identitet nije postojao do zavrsetka Drugog svjetskog rata. Tvoja retorika da su bosanski katolici i pravoslavci prodali svoje identitete za neke idela koji su neostvarivi slici bas onoj da su muslimani prodali vjeru za veceru. Projicirati danasnje politicke prilike u period od prije 200-300 i vise godina je cisti anahronizam i paranoja. Kada smo vec kod osoba koji su "prodali identitet za neke ideale koji su neostvarivi", mozemo kao primjer uzeti forumasa ikrime koji za sebe kaze da mu je pripadnost tzv. ummetu primordijalni identitet, te da je on tako i Pakistanac, Iranac, Turcin etc., te da bosnjastvo ne igra nekakvu ulogu u njegovom zivotu. To je njegovo pravo, ali tebi sada postavljam pitanje da li ta "prodaja identiteta" vazi i za njega?
Katolici i pravoslavci u BiH od kraja 19. stoljeca adaptiraju hrvatstvo i srpstvo kao svoje nacionalne identitete. To je realnost i tko je muslimanima kriv sto su se primarno identificirali sa vjerom. Nacionalnost bazira na mitovima i u Evropi je zauzela ono "sveto mjesto" koje je nekoc pripadalo vjeri. To je bio slucaj u 19. stoljecu, pa sve do kraja Drugog svjetskog rata. Nacionalni konstrukt je mit kao i vjera, ali mi ovdje diskutujemo u okviru tih nekakvih zavicajnih identiteta i ovi madjarski Bosnjaci to ocito gaje. Ali oni nisu Bosnjaci u etnickom slislu nego Hrvati, jer se sami tako izjasnjavaju. I u BiH danas zive Bosnjaci, Srbi i Hrvati i s time imas da se pozdravis, inace nema mira i napretka. Biti Srbin ili Hrvat se ne kosi sa priznavanjem BiH kao domovine. Za BiH bi najbolje bilo neko otvoreno bosanstvo, bez mitova i opterecenja proslosti, bez trabunjanja o nekakvom Kulinu banu i kralju Tvrtku, nego ideja suzivota i buducnosti kao alternativa gradjanima. Medjutim, ta ideja nazalost ne samo da ne uziva popularnost medju Srbima i Hrvatima, nego i Bosnjacima. Povijesno iskustvo Bosnjaka je negiranje njihove posebnosti, tako da se covjek mora zapitati zasto neki Bosnjaci osjecaju potrebu da negiraju druge?
A sto se tice tog forumasa i njegovog osjecaja pripadnosti ili ti ga da je Pakistanac, Iranac, Turcin etc.. to on moze biti ako moze dokazati to porijeklo. I jos nesto ja nigdje nisam napisao da su katolici i pravoslavci u Bosni i Hercegovini prodalii svoj identitet za neostvarljive ideale to si ti sam zakljucio!
Last edited by BHCluster on 16/05/2010 21:44, edited 1 time in total.
- Jazz_Junkie
- Posts: 3052
- Joined: 16/03/2008 22:35
- Location: Wien
#21 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Halo, nisam nigdje negirao da se ljudi nazivaju Bosnjacima nego da to bosnjastvo nije njihov nacionalni nego zavicajni identitet. Gdje ste bili kada sam ja prije nekoliko mjeseci pokrenuo temu o njima ovdje?
-
- Posts: 8483
- Joined: 26/12/2009 15:23
#22 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Malo sam istrazivao i naidjoh da ih u skolama uce hrvatskim(dobrovoljno),u crkvama se koristi hrvatski takodjer..smatraju se hrvatima,a bosnjak im oznacava geografski polozaj,,znaci bosanac,dakle u prevodu bosanski hrvati,.ili kod njih bosnjacki hrvati
http://www.vjrktf.hu/carus/honisme/ho000503.htm
http://www.vjrktf.hu/carus/honisme/ho000503.htm
-
- Posts: 874
- Joined: 04/06/2009 14:13
#23 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Nije lažan vec je malo izvuceno iz konteksta pa ispada kao da se izjasnjavaju nacionalno bosnjaci.BHCluster wrote:Znaci ovaj tekst koji je objavljen na slobodnaevropa.org a zadnji put izmjenjen 01.05.2010 09:22, je potpunona laz i neistina kada katolici porijeklom iz BiH koji zive u Madarskoj a nazivaju sebe Bosnjacima, zar je to tako lose. A to sto ti napisa za katoloke i pravoslavce Bosne i Hercegovine od 19. vijeka stoji i odnosi se na Bosnu i Hercegovinu samo u ovom clanku se neradi o BiH nego o Madarskoj gdje se tih 8000 ljudi usudlilo sebe nazvati Bosnjacima, jedino ako je ovaj tekst od novinarke "slobodne europe" lazan i neistinit.Jazz_Junkie wrote: Ovi ljudi su se za hrvatstvo odlucili davno prije rodjenja Tudjmana i Suska. Mozda bi danas bili Bosnjaci u etnickom smislu da je ta ideja naisla na odjek tada (austrougarski period), ali kako su bosnjastvo i sami muslimani odbili i ono tako u BiH ostalo marginalizirano na nekoliko skolovanih zemljoposjednika, kako bi tek dospjelo do Madjarske. Hrvatski nacionalni pokret u 19. stoljecu je dobrim dijelom nastao kao reakcija na agresivnu madjarizaciju, pa je upravo to hrvatstvo odigralo bitnu ulogu u spasavanju jezika i identiteta ovih Bosnjaka.
Bosna i Hercegovina je tada bila otvoreno polje za razne nacionalne eksperimente kao sto je cak i danas, tako da identiteti kakvi su danas tada u BiH jednostavno nisu postojali. I ne samo u BiH nego sirom jugoistocne Evrope i sire. Cak ni austrijski nacionalni identitet nije postojao do zavrsetka Drugog svjetskog rata. Tvoja retorika da su bosanski katolici i pravoslavci prodali svoje identitete za neke idela koji su neostvarivi slici bas onoj da su muslimani prodali vjeru za veceru. Projicirati danasnje politicke prilike u period od prije 200-300 i vise godina je cisti anahronizam i paranoja. Kada smo vec kod osoba koji su "prodali identitet za neke ideale koji su neostvarivi", mozemo kao primjer uzeti forumasa ikrime koji za sebe kaze da mu je pripadnost tzv. ummetu primordijalni identitet, te da je on tako i Pakistanac, Iranac, Turcin etc., te da bosnjastvo ne igra nekakvu ulogu u njegovom zivotu. To je njegovo pravo, ali tebi sada postavljam pitanje da li ta "prodaja identiteta" vazi i za njega?
Katolici i pravoslavci u BiH od kraja 19. stoljeca adaptiraju hrvatstvo i srpstvo kao svoje nacionalne identitete. To je realnost i tko je muslimanima kriv sto su se primarno identificirali sa vjerom. Nacionalnost bazira na mitovima i u Evropi je zauzela ono "sveto mjesto" koje je nekoc pripadalo vjeri. To je bio slucaj u 19. stoljecu, pa sve do kraja Drugog svjetskog rata. Nacionalni konstrukt je mit kao i vjera, ali mi ovdje diskutujemo u okviru tih nekakvih zavicajnih identiteta i ovi madjarski Bosnjaci to ocito gaje. Ali oni nisu Bosnjaci u etnickom slislu nego Hrvati, jer se sami tako izjasnjavaju. I u BiH danas zive Bosnjaci, Srbi i Hrvati i s time imas da se pozdravis, inace nema mira i napretka. Biti Srbin ili Hrvat se ne kosi sa priznavanjem BiH kao domovine. Za BiH bi najbolje bilo neko otvoreno bosanstvo, bez mitova i opterecenja proslosti, bez trabunjanja o nekakvom Kulinu banu i kralju Tvrtku, nego ideja suzivota i buducnosti kao alternativa gradjanima. Medjutim, ta ideja nazalost ne samo da ne uziva popularnost medju Srbima i Hrvatima, nego i Bosnjacima. Povijesno iskustvo Bosnjaka je negiranje njihove posebnosti, tako da se covjek mora zapitati zasto neki Bosnjaci osjecaju potrebu da negiraju druge?
A sto se tice tog forumasa i njegovog osjecaja pripadnosti ili ti ga da je Pakistanac, Iranac, Turcin etc.. to on moze biti ako moze dokazati to porijeklo. I jos nesto ja nigdje nisam napisao da su katolici i pravoslavci u Bosni i Hercegovini prodalii svoj identitet za neostvarljive ideale to si ti sam zakljucio!
Ivica đurok je presjednik hrvatske pečuške samouprave
http://www.croatica.hu/fileadmin/glasni ... ternet.pdf
i u dnu imas fin komentar
"Ivica Đurok smatra sebe Hrvatom, a Bošnjak mu je samo bliže hrvatsko određenje, hrvatski subetnikum, poput Šokac, Bunjevac, Gradišćanski Hrvat i sl. Novinaru je to, svjesno ili nesvjesno, promaklo"
Last edited by Geronimo81 on 16/05/2010 22:14, edited 1 time in total.
-
- Posts: 874
- Joined: 04/06/2009 14:13
#24 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Ti puno znas koce se kaciti sa tobom ovako mozda mimoiđeš temuJazz_Junkie wrote:Halo, nisam nigdje negirao da se ljudi nazivaju Bosnjacima nego da to bosnjastvo nije njihov nacionalni nego zavicajni identitet. Gdje ste bili kada sam ja prije nekoliko mjeseci pokrenuo temu o njima ovdje?
- BHCluster
- Posts: 23421
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#25 Re: Bošnjačka zajednica katolika u Mađarskoj
Ma i Sulejman Tihic bi se smatro Hrvatom kada bi mu neko sukno stolicu malo krupniju.Geronimo81 wrote:Nije lažan vec je malo izvuceno iz konteksta pa ispada kao da se izjasnjavaju nacionalno bosnjaci.BHCluster wrote:Znaci ovaj tekst koji je objavljen na slobodnaevropa.org a zadnji put izmjenjen 01.05.2010 09:22, je potpunona laz i neistina kada katolici porijeklom iz BiH koji zive u Madarskoj a nazivaju sebe Bosnjacima, zar je to tako lose. A to sto ti napisa za katoloke i pravoslavce Bosne i Hercegovine od 19. vijeka stoji i odnosi se na Bosnu i Hercegovinu samo u ovom clanku se neradi o BiH nego o Madarskoj gdje se tih 8000 ljudi usudlilo sebe nazvati Bosnjacima, jedino ako je ovaj tekst od novinarke "slobodne europe" lazan i neistinit.Jazz_Junkie wrote: Ovi ljudi su se za hrvatstvo odlucili davno prije rodjenja Tudjmana i Suska. Mozda bi danas bili Bosnjaci u etnickom smislu da je ta ideja naisla na odjek tada (austrougarski period), ali kako su bosnjastvo i sami muslimani odbili i ono tako u BiH ostalo marginalizirano na nekoliko skolovanih zemljoposjednika, kako bi tek dospjelo do Madjarske. Hrvatski nacionalni pokret u 19. stoljecu je dobrim dijelom nastao kao reakcija na agresivnu madjarizaciju, pa je upravo to hrvatstvo odigralo bitnu ulogu u spasavanju jezika i identiteta ovih Bosnjaka.
Bosna i Hercegovina je tada bila otvoreno polje za razne nacionalne eksperimente kao sto je cak i danas, tako da identiteti kakvi su danas tada u BiH jednostavno nisu postojali. I ne samo u BiH nego sirom jugoistocne Evrope i sire. Cak ni austrijski nacionalni identitet nije postojao do zavrsetka Drugog svjetskog rata. Tvoja retorika da su bosanski katolici i pravoslavci prodali svoje identitete za neke idela koji su neostvarivi slici bas onoj da su muslimani prodali vjeru za veceru. Projicirati danasnje politicke prilike u period od prije 200-300 i vise godina je cisti anahronizam i paranoja. Kada smo vec kod osoba koji su "prodali identitet za neke ideale koji su neostvarivi", mozemo kao primjer uzeti forumasa ikrime koji za sebe kaze da mu je pripadnost tzv. ummetu primordijalni identitet, te da je on tako i Pakistanac, Iranac, Turcin etc., te da bosnjastvo ne igra nekakvu ulogu u njegovom zivotu. To je njegovo pravo, ali tebi sada postavljam pitanje da li ta "prodaja identiteta" vazi i za njega?
Katolici i pravoslavci u BiH od kraja 19. stoljeca adaptiraju hrvatstvo i srpstvo kao svoje nacionalne identitete. To je realnost i tko je muslimanima kriv sto su se primarno identificirali sa vjerom. Nacionalnost bazira na mitovima i u Evropi je zauzela ono "sveto mjesto" koje je nekoc pripadalo vjeri. To je bio slucaj u 19. stoljecu, pa sve do kraja Drugog svjetskog rata. Nacionalni konstrukt je mit kao i vjera, ali mi ovdje diskutujemo u okviru tih nekakvih zavicajnih identiteta i ovi madjarski Bosnjaci to ocito gaje. Ali oni nisu Bosnjaci u etnickom slislu nego Hrvati, jer se sami tako izjasnjavaju. I u BiH danas zive Bosnjaci, Srbi i Hrvati i s time imas da se pozdravis, inace nema mira i napretka. Biti Srbin ili Hrvat se ne kosi sa priznavanjem BiH kao domovine. Za BiH bi najbolje bilo neko otvoreno bosanstvo, bez mitova i opterecenja proslosti, bez trabunjanja o nekakvom Kulinu banu i kralju Tvrtku, nego ideja suzivota i buducnosti kao alternativa gradjanima. Medjutim, ta ideja nazalost ne samo da ne uziva popularnost medju Srbima i Hrvatima, nego i Bosnjacima. Povijesno iskustvo Bosnjaka je negiranje njihove posebnosti, tako da se covjek mora zapitati zasto neki Bosnjaci osjecaju potrebu da negiraju druge?
A sto se tice tog forumasa i njegovog osjecaja pripadnosti ili ti ga da je Pakistanac, Iranac, Turcin etc.. to on moze biti ako moze dokazati to porijeklo. I jos nesto ja nigdje nisam napisao da su katolici i pravoslavci u Bosni i Hercegovini prodalii svoj identitet za neostvarljive ideale to si ti sam zakljucio!
Ivica đurok je presjednik hrvatske pečuške samouprave
http://www.croatica.hu/fileadmin/glasni ... ternet.pdf
i u dnu imas fin komentar
"Ivica Đurok smatra sebe Hrvatom, a Bošnjak mu je samo bliže hrvatsko određenje, hrvatski subetnikum, poput Šokac, Bunjevac, Gradišćanski Hrvat i sl. Novinaru je to, svjesno ili nesvjesno, promaklo"