Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

doktor78
Posts: 3017
Joined: 14/09/2006 11:02

#5201 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by doktor78 »

Jedino da Lukavčani izađu i blokiraju put...
costacurta
Posts: 3515
Joined: 05/05/2005 08:25

#5202 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by costacurta »

sumirprimus wrote: 05/03/2024 19:54
escobar__ wrote: 04/03/2024 21:47 SDA već neko vrijeme ne vlada resorom zaduženim za magistralnu cestu M4, ne znam o čemu ti pričaš?
Za sve su crveni krivi a pogotvou na tk :izet:
Moj sumi,
Eno kod Zvijezde rade kružni evo u šesti mjesec ulaze :lol: . Nisu "zelembaći".
Iako su trebali završiti 2. februara, to što jeprobijen rok koji je sam po sebi bio smiješan (120 dana za 200 kvadrata) ne znači da će bilo ko snositi sankcije.
Tako da je to sve isti qur. Samo što su zeleni toliko u kriminalu da je običnom čovjeku prosto neprijatno prozivati nekoga za ovih 200 kvadrata.
Nek' kradu. Sto šta fali :bih:
sumirprimus
Posts: 81697
Joined: 10/02/2010 07:54
Location: Bunker :D Saj ops

#5203 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by sumirprimus »

Naravno sve, ali da postoje penali pa bi se zajebavali, a ko radi kod. Zvijezde? Hvala prijatno.
Ko odrzava puteve u tk? Hvala prijanto.
Ko je neosporni vladar kantona? Hvala prijatno..
A za zvijezdu zao mi zbog nacelnika nije se jos tu uspio slikat i snimit, inace iskace iz pastete :lol:
Rade likovi one makadam kocke oko glavnog okretanja evo skoro mjesec sunce ti zarko
User avatar
BarbaDue
Posts: 63359
Joined: 03/02/2008 22:28
Location: pogledaj iza sebe

#5204 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by BarbaDue »

Nije Bosanska cesta ali je možda bitna za naše gradove u blizini, pogotovo Goražde.

Crnogorska javna firma za izgradnju puteva Monteput objavila je u nedjelju, 3. marta, raspisivanje tendera za izgradnju brze ceste Crnča – Pljevlja – Goražde.

Code: Select all

https://radiosarajevo.ba/vijesti/regija/raspisan-javni-tender-za-jos-jednu-brzu-cestu-prema-bih-ovo-su-detalji/535969?fbclid=IwAR0CxtptFX7GjEjsQfKAZ0xDVF8WHtF51iGDpLKNAni5RlD_EfkmDOreTco
User avatar
escobar__
Posts: 8885
Joined: 07/06/2010 22:48
Location: 🇪🇺

#5205 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by escobar__ »

Milion planova, tendera, nacrta, u praksi go kurac.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#5206 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Fotografije sa magistralnih cesta u SRBiH @ Nihad Hamzic
Malo cestovne infrastrukture, po mojoj procjeni iz kasnih 1980-ih godina.

Fotografije su skenirane 2000. god., ali nemam podatke o godini fotografisanja. Čak i da su fotografisane te godine, opet se zbog rata i poslijeratnih godina u ovim kadrovima nije mnogo toga mijenjalo od kasnih 1980-ih godina.

Uz svaku fotografiju sam dodao odgovarajući opis.
Image
Magistralna cesta M-17 kroz Zenicu. Nisam siguran koja tačno petlja. (Petlja Blatuša)

Image
Istočni ulaz u grad Jajce. Raskrsnica za Donji Vakuf, Jajce i Banja Luku. Odmah lijevo pored je most preko rijeke Vrbas. (M16)

Image
Lašvanska petlja cesta M-17 i M-5 pri ušću rijeke Lašve u rijeku Bosnu. Pogled nizvodno niz rijeku Bosnu. Rijeka Lašva dolazi iz donjeg lijevog ugla (ne vidi se) i utječe u rijeku Bosnu odmah kod mosta (ne vidi se od drveća).

Image
Lašvanska petlja cesta M-17 i M-5 pri ušću rijeke Lašve u rijeku Bosnu. Pogled od zeničke strane uzvodno rijekom Bosnom. Ušće rijeke Lašve u rijeku Bosnu je gore lijevo blizu povećeg mosta koji se vidi na fotografiji. Uža cesta koja se vidi između šire magistralne i rijeke je lokalna cesta od ove petlje do Zenice preko sela Janjići i Drivuša. To je nekada bila jedina i glavna cesta u ovom području.

Image
Cesta M-17 u kanjonu rijeke Neretve između Jablanice i Mostara, blizu mjesta gdje prelazi s desne na lijevu obalu rijeke pomoću mosta Begića i Begovića (koji se vidi u daljini). Mislim da je pogled uzvodno rijekom Neretvom. Ispod mosta se vide stara cesta, kao i bivša uskotračna pruga.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#5207 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Image
Istočna mostarska obilaznica, cesta M-17. Pogled sjeverozapadno.

Image
Ribićki most ceste M-17 između Konjica i Jablanice. Pogled uzvodno uz rijeku Neretvu. Preko ovog mosta je svojevremeno 1950-ih i 1960-ih godina išla i uskotračna pruga (kombinovani cestovno-željeznički promet).

Image
U pronađenom opisu uz fotograiju je pisalo "Cesta Sarajevo - Zenica, dionica Begov Han - Lašnja". Meni je ovo nebulozno. Neka neko drugi pronađe tačnu lokaciju.

Image
U pronađenom opisu uz fotograiju je pisalo "Cesta Sarajevo - Zenica, most preko rijeke Bosne". Ja nisam siguran gdje bi ovo tačno moglo da bude.

Image
Štur opis uz fotografiju: "Cesta Sarajevo - Zenica". Mislim da je ovo tadašnja cesta M-17 (kasnije nadograđena u autoput A1) namalo prije termoelektrane Kakanj kad se dolazi od Visokog. Pogled nizvodno rijekom Bosnom prema TE Kakanj, koja bi trebalo da se vidi u daljini?

Image
Pronađeni opis uz fotografiju: "Cesta Zenica - Doboj (tunel Karaula)".
zippoo87
Posts: 15657
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#5208 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by zippoo87 »

NiĐe zakrpe na putu ni na jednoj slici. A pogledajte sta danas imamo...nigdje komad puta bez zakrpe :-)
neki
Posts: 6701
Joined: 17/02/2005 07:57

#5209 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by neki »

Nidje ni zakrpe a ni auta...
User avatar
drug_profi
Posts: 50618
Joined: 16/07/2012 16:00

#5210 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#5211 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44
neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Meni su starije generacije pricale, da su se sankale na lokalnim cestama, pogotovo onoj izmedju Tesnja i Jelaha, sto je meni nadrealno, jer ja ga nikad praznog nisam zapamtio.

Moze se reci, pogotovo sa ovih slika, gdje je magistrala M17 prakticno nova, kakav je to cestovni projekat bio za nasu zemlju, koja u to vrijeme i nije imala veliki broj vozila na cesti.

Ne smijem ni zamisliti na sta bi drzava licila, da smo morali ovo napraviti poslije rata ili barem dovrsiti, imali bi potpunu paralizu saobracaja.

Poslije rata, eksplozija uvoza i jednostavno zelja svakog domacinstva haman da ima njemacki automobil u avliji ili garazi je dovela do ovog sto sad imamo. Nastala je eksplozija uvoza automobila i moze ga imati manje vise svako, ljudi putuju van BiH, vide kako to moze bolje i konstantna ogorcenost situacijom kod nas.

A situacija je jednostavno takva, do 1992. godine, cestovna infrastruktura je mogla podrzati broj vozila koji se nalazio na cestama, nakon 1996. godine, promjenom pravila s uvozom automobila, te sve vecom upotrebom kamionskog transporta, dolazi do ovog sto imamo danas. Sta god da se napravi, u zaostatku je minimalno 20 godina.
Dzematlija
Posts: 567
Joined: 29/04/2015 12:06

#5212 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Dzematlija »

drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44
neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Bravo, tačno tako!

https://www.klix.ba/vijesti/bih/rast-br ... /240226030
S druge strane, prema podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDEEA), 2013. je bilo 98.490 registrovanih vozila dok je 2021. bilo 158.307 registrovanih vozila. To znači da je broj vozila u periodu od 2013. do 2021. porastao za čak 59.817 ili 60,7 posto. Godišnja stopa rasta broja vozila u Kantonu Sarajevo iznosi 6,55 posto.
neki
Posts: 6701
Joined: 17/02/2005 07:57

#5213 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by neki »

drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44
neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Tako nekako..u SFRJ je putna mreža više-manje zadovoljavala potrebe. Danas bukvalno ni jedan magistralni putni pravac u BiH ne zadovoljava potrebe
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#5214 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

neki wrote: 13/03/2024 12:36
drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44
neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Tako nekako..u SFRJ je putna mreža više-manje zadovoljavala potrebe. Danas bukvalno ni jedan magistralni putni pravac u BiH ne zadovoljava potrebe
Ali tu se i krije odgovor:

- Tokom devedesetih, broj vozila na cestama pocetkom decenije i krajem decenije dozivljava ogroman skok, od minimalno 50%
- Sredinom iste decenije, drzava se nasla u razornom ratu, koji je i postojecu infrstrukturu resetovao
- Zeljeznicki transport pocinje gubiti primat i drumski transport ga uveliko mijenja
- Da bi se zadovoljile nove potrebe drumskog saobracaja, potrebna je cijela mreza brzih cesta, novih magistralnih pravaca i autoputeva
- Nove saobracajnice traze da se savlade tezak reljef drzave, u medjuvremenu postavljen je visi standard izgradnje, a sve kosta nenormalno mnogo novca

Otprilike, ono sto ja pokusavam dokazati ovdje godinama je, izgradnja puteva u BiH je poslije rata bila kao kredit za stan u svicarskim francima. Uzeo si kredit i uredno ga otplacivao, a onda ti je stan izgorio, a franak ojacao i rata kredita enornmno skocila. Pa sad pored toga sto moras i renovirati, moras pronaci nacin da otplatis i toliki kredit.

U ovom slucaju moras da skontas kako u zemlji s reljefom Svicarske, a istocnoevropskim budzetom da izgradis sve puteve koji zavoljavaju potrebe trenutnog saobracaja, koji se samo povecava.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#5215 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Ono gdje tvrdim da je SFRJ pogrijesila jeste da nikada nisu ni planirali neki veci skok saobracaja, a u sustini projekti koje su oni proveli jesu bili znacajni za nas, jer putevi kroz BiH su do sedamdesetih godina bili primitivni, ali se i dalje radilo o jeftinim projektima.

Drzava koja je imala toliku gradjevinsku operativu u svojim rukama, nije se morala boriti po sudovima sa ovim povratnicima i nacionalno ugrozenim oko eksproprijacije, nije imala zabrinute ekologe i arheologe koji traze da se sacuva neka kolonija vrabaca na trasi kljucnog projekta, nije imala ovakve nacionalne podjele i komplikovanu administraciju i nije imala nikakvu kritiku javnosti je mogla i morala bolje da uradi.

Cak i grandiozni projekat M17 magistrale, koja je najskuplji izgradjeni cestovni projekat u drzavi i dalje, predstavlja jedan jeftin projekat, cak i za danasnje vrijeme. Tunel Sikola 1 kod Maglaja je duzine 1190 m i najduzi je drumski tunel ikada izgradjen u SRBiH, a iza njega je Vranduk 2 koji je dug 1090 m, to su ujedno i dva jedina tunela cija je duzina prelazila 1 km, a da su izgradjeni prije rata.

To je malo smijesno, s obzirom na cinjenicu koliko je BiH brdovita zemlja .Sada realno, tesko da postoji i jedan cestovni projekat koji ne ukljucuje neki tunel od jedan kilometar duzine. Dakle sve sto je bilo teze za izgraditi, prakticno nikada nije ni izgradjeno. Mozemo se sloziti da u tom trenutku nije bilo nekog prevelikog saobracaja, ali kao sto rekoh, bilo je jako plitko predvidjati da se u BiH nikada nece ni voziti veci broj automobila.
BAK-eV
Posts: 1857
Joined: 17/10/2012 18:53

#5216 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by BAK-eV »

So What! wrote: 13/03/2024 13:21 Ono gdje tvrdim da je SFRJ pogrijesila jeste da nikada nisu ni planirali neki veci skok saobracaja, a u sustini projekti koje su oni proveli jesu bili znacajni za nas, jer putevi kroz BiH su do sedamdesetih godina bili primitivni, ali se i dalje radilo o jeftinim projektima.

Drzava koja je imala toliku gradjevinsku operativu u svojim rukama, nije se morala boriti po sudovima sa ovim povratnicima i nacionalno ugrozenim oko eksproprijacije, nije imala zabrinute ekologe i arheologe koji traze da se sacuva neka kolonija vrabaca na trasi kljucnog projekta, nije imala ovakve nacionalne podjele i komplikovanu administraciju i nije imala nikakvu kritiku javnosti je mogla i morala bolje da uradi.

Cak i grandiozni projekat M17 magistrale, koja je najskuplji izgradjeni cestovni projekat u drzavi i dalje, predstavlja jedan jeftin projekat, cak i za danasnje vrijeme. Tunel Sikola 1 kod Maglaja je duzine 1190 m i najduzi je drumski tunel ikada izgradjen u SRBiH, a iza njega je Vranduk 2 koji je dug 1090 m, to su ujedno i dva jedina tunela cija je duzina prelazila 1 km, a da su izgradjeni prije rata.

To je malo smijesno, s obzirom na cinjenicu koliko je BiH brdovita zemlja .Sada realno, tesko da postoji i jedan cestovni projekat koji ne ukljucuje neki tunel od jedan kilometar duzine. Dakle sve sto je bilo teze za izgraditi, prakticno nikada nije ni izgradjeno. Mozemo se sloziti da u tom trenutku nije bilo nekog prevelikog saobracaja, ali kao sto rekoh, bilo je jako plitko predvidjati da se u BiH nikada nece ni voziti veci broj automobila.
"Sta ce Bosni putevi, kad imaju brdskog konja."
I taj konj jos na kraju dadne Herceg Novi za komad planine.
User avatar
Ajatolah_
Posts: 8518
Joined: 11/02/2009 15:21

#5217 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Ajatolah_ »

So What! wrote: 12/03/2024 12:54 Image
U pronađenom opisu uz fotograiju je pisalo "Cesta Sarajevo - Zenica, most preko rijeke Bosne". Ja nisam siguran gdje bi ovo tačno moglo da bude.
To ti je slikano otprilike s ove tačke:
https://maps.app.goo.gl/xKXLaW2eThHeFKYXA
User avatar
Haris.ba
Posts: 24900
Joined: 08/09/2005 20:08

#5218 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

So What! wrote: 13/03/2024 13:21 . Mozemo se sloziti da u tom trenutku nije bilo nekog prevelikog saobracaja, ali kao sto rekoh, bilo je jako plitko predvidjati da se u BiH nikada nece ni voziti veci broj automobila.
Pa nije se predvidjao rat i slom ekonomije,.

Da nije bilo rata pravile bi se ceste. Sarajevo Zenica je vec bila pripremljena za prosirenje za dodatne dvije trake prije rata. Znaci, nije da se nije planiralo.

Isto bi bilo i sa drugim magistralnim pravcima gdje postoji potreba.
Last edited by Haris.ba on 13/03/2024 14:06, edited 1 time in total.
BAK-eV
Posts: 1857
Joined: 17/10/2012 18:53

#5219 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by BAK-eV »

drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44
neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Dobro je onda bilo znaci Bosni jer nismo imali auta kao drugi pa nam ni ceste nisu trebale. :D
User avatar
drug_profi
Posts: 50618
Joined: 16/07/2012 16:00

#5220 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

BAK-eV wrote: 13/03/2024 14:06
drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44
neki wrote: 12/03/2024 19:57 Nidje ni zakrpe a ni auta...
A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Dobro je onda bilo znaci Bosni jer nismo imali auta kao drugi pa nam ni ceste nisu trebale. :D
Izvrći ti kako hoćeš. Činjenice su da autoput nije bio uopšte potreban sedamdesetih-osamdesetih. Iza Olimpijade raste broj vozila značajnije i tad se počela planirati gradnja autoceste Sava-more.
BAK-eV
Posts: 1857
Joined: 17/10/2012 18:53

#5221 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by BAK-eV »

drug_profi wrote: 13/03/2024 14:22
BAK-eV wrote: 13/03/2024 14:06
drug_profi wrote: 13/03/2024 02:44

A kazu ljudi sto nije Juga pravila autoputeve po Bosni. Ne mozes im objasniti da nije bilo auta.
Sjecam se parkinga ispred zgrade kad su moji kupili auto sredinom sedamdesetih. Jedan red auta samo, a mi igrali lopte na cesti.
Tek nekad pred rat poceo se praviti drugi red.
Dobro je onda bilo znaci Bosni jer nismo imali auta kao drugi pa nam ni ceste nisu trebale. :D
Izvrći ti kako hoćeš. Činjenice su da autoput nije bio uopšte potreban sedamdesetih-osamdesetih. Iza Olimpijade raste broj vozila značajnije i tad se počela planirati gradnja autoceste Sava-more.
Neka nama Titinog bunkera. To nam je trebalo.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#5222 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Uz svo duzno postovanje Jugoslaviji, ali da je autoput po BiH bilo praviti lahko, napravili bi ga. I autoput Bratstva i Jedinstva nikada nije zavrsen u potpunosti, izgradjene su lakse dionice. Jugoslavija jednostavno nije tu pratila neke evropske trendove.

Oko autoputa prema Hercegovini, napatili bi se, pored sve organizovanosti i lakse administracije, pravili bi ga 60-70% dinamikom koju mi imamo, jer nigdje u SFRJ nije izgradjen autoput na takvom terenu.

Mozda najveca stvar, koju jedan prosjecan Bosnjo zamjera toj drzavi su ulozene milijarde u vojne objekte, a npr. nedovrsetak pojedinih projekata putne infrastrukture, poput magistralne ceste M5 ili gradskog autoputa.

Ja tvrdim da tu imam raznoraznih nijansi koje treba razumiti i da situacija nije tako crna i bijela. Ko zna kakve je obavjestajne podatke tada imao drzavni vrh, a mozda i nije.

Prica da BiH zbog svoje geografije, nije dobivala jacu civilnu infrastrukturu jer je bila pripremana da bude bastion u slucaju napada, meni malo baca na pricu o bunkerima po Albaniji. Ta zemlja se izolovala i novac koji su mogli potrositi da budu moderna zemlja, potrosili su na silne bunkere i vojne objekte jer su zivjeli u strahu od invazije koja se nikada nije desila. Nakon pada komunizma, niko nikada nije pronasao ijedan dokument ili plan da je neko planirao izvrsiti invaziju na tu zemlju.

Isto kao sto niko nikada nije uspio dokazati da je neko planirao invaziju na Jugoslaviju. Ta silna vojna infrastruktura pokazala se bezvrijednom 1999. godine nakon NATO invazije, koja je bila zracna, niko nije ni pokusavao kopneno da napadne tadasnje ostatke Jugoslavije.

Tako da mislim da mozemo debatirati, da li je taj novac bio racionalno utrosen u to vrijeme ili nije. Istina politicka klima tokom Hladnog rata se stalno mijenjala i niko ziv nije mogao znati sta ce se desiti na kraju sa zemljom koja nije ni tamo ni ovamo.

Sumarno, moze se reci da je BiH za vrijeme u SFRJ zakoracila u 21. vijek kada je putna infrastruktura u pitanju, ali da je u sustini dobila neki minimum u tom svemu.
BAK-eV
Posts: 1857
Joined: 17/10/2012 18:53

#5223 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by BAK-eV »

So What! wrote: 13/03/2024 14:56 Uz svo duzno postovanje Jugoslaviji, ali da je autoput po BiH bilo praviti lahko, napravili bi ga. I autoput Bratstva i Jedinstva nikada nije zavrsen u potpunosti, izgradjene su lakse dionice. Jugoslavija jednostavno nije tu pratila neke evropske trendove.

Oko autoputa prema Hercegovini, napatili bi se, pored sve organizovanosti i lakse administracije, pravili bi ga 60-70% dinamikom koju mi imamo, jer nigdje u SFRJ nije izgradjen autoput na takvom terenu.

Mozda najveca stvar, koju jedan prosjecan Bosnjo zamjera toj drzavi su ulozene milijarde u vojne objekte, a npr. nedovrsetak pojedinih projekata putne infrastrukture, poput magistralne ceste M5 ili gradskog autoputa.

Ja tvrdim da tu imam raznoraznih nijansi koje treba razumiti i da situacija nije tako crna i bijela. Ko zna kakve je obavjestajne podatke tada imao drzavni vrh, a mozda i nije.

Prica da BiH zbog svoje geografije, nije dobivala jacu civilnu infrastrukturu jer je bila pripremana da bude bastion u slucaju napada, meni malo baca na pricu o bunkerima po Albaniji. Ta zemlja se izolovala i novac koji su mogli potrositi da budu moderna zemlja, potrosili su na silne bunkere i vojne objekte jer su zivjeli u strahu od invazije koja se nikada nije desila. Nakon pada komunizma, niko nikada nije pronasao ijedan dokument ili plan da je neko planirao izvrsiti invaziju na tu zemlju.

Isto kao sto niko nikada nije uspio dokazati da je neko planirao invaziju na Jugoslaviju. Ta silna vojna infrastruktura pokazala se bezvrijednom 1999. godine nakon NATO invazije, koja je bila zracna, niko nije ni pokusavao kopneno da napadne tadasnje ostatke Jugoslavije.

Tako da mislim da mozemo debatirati, da li je taj novac bio racionalno utrosen u to vrijeme ili nije. Istina politicka klima tokom Hladnog rata se stalno mijenjala i niko ziv nije mogao znati sta ce se desiti na kraju sa zemljom koja nije ni tamo ni ovamo.

Sumarno, moze se reci da je BiH za vrijeme u SFRJ zakoracila u 21. vijek kada je putna infrastruktura u pitanju, ali da je u sustini dobila neki minimum u tom svemu.
Realno, tako je bilo ali to nije sve.

Cinjenica je,da su kako onda tako i danas Srbi i Hrvati kocili razvoj Bosne.
Uz to dolazi inas bosanski javasluk i lopovluk ali i neki refleks nize vrijednosti i nedosatatk odlucnosti.

Zasto Njiva sa NIP ne lupi sakom o stol i kaze da ce sve biti napravljeno za 3 godine plus AP Tuzla-Brcko i brza cesta Bihac-SA.

Nedostaje i odlucnost AP Sarajevo-Podgorica, koji je po meni vazniji od bilo svega.

Na kraju je poteban i AP Neum-Pocitelj i luka u Neumu ali to je druga tema.
Last edited by BAK-eV on 13/03/2024 15:10, edited 1 time in total.
User avatar
drug_profi
Posts: 50618
Joined: 16/07/2012 16:00

#5224 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

BAK-eV wrote: 13/03/2024 14:49
drug_profi wrote: 13/03/2024 14:22
BAK-eV wrote: 13/03/2024 14:06

Dobro je onda bilo znaci Bosni jer nismo imali auta kao drugi pa nam ni ceste nisu trebale. :D
Izvrći ti kako hoćeš. Činjenice su da autoput nije bio uopšte potreban sedamdesetih-osamdesetih. Iza Olimpijade raste broj vozila značajnije i tad se počela planirati gradnja autoceste Sava-more.
Neka nama Titinog bunkera. To nam je trebalo.
To nam i jeste trebalo, a sad mozda jeste i jasnije zasto.
Oni koji pamte svijet samo nakon zavrsetka hladnog rata ne shvataju nista.
BAK-eV
Posts: 1857
Joined: 17/10/2012 18:53

#5225 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by BAK-eV »

drug_profi wrote: 13/03/2024 15:10
BAK-eV wrote: 13/03/2024 14:49
drug_profi wrote: 13/03/2024 14:22

Izvrći ti kako hoćeš. Činjenice su da autoput nije bio uopšte potreban sedamdesetih-osamdesetih. Iza Olimpijade raste broj vozila značajnije i tad se počela planirati gradnja autoceste Sava-more.
Neka nama Titinog bunkera. To nam je trebalo.
To nam i jeste trebalo, a sad mozda jeste i jasnije zasto.
Oni koji pamte svijet samo nakon zavrsetka hladnog rata ne shvataju nista.
Naravno, da nam je trebalo.
U strategiji bivse Juge je otkriveno, da se u slucaju rata (bilo sa NATO ili SSSR) BG, ZG i Ljubljana proglasavaju otvorenim gradovima i tu nema rata.

Ali zato bi rokali po Bosni a avio bombe, rakete pa cak i nuklearni udari bi bili po Bihacu, Travniku, Konjicu, Bugojnu i Sarajevu.
Post Reply