BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#176 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

NASTAVAK KORIDORA 5C

Brojni radnici neprekidno rade na probijanju tunela Zenica kod Vranduka


E. M.

10h 39m

Koridor 5C JP Autoceste FBiH tunel Zenica

Image

Grandiozni tunel Zenica čiji početak radova je ozvaničen krajem prošle godine gradi se punom parom 24 sata dnevno, a na gradilištu je uposleno 120 radnika.

Tunel Zenica na poddionici Ponirak - Vraca predstavlja jedan od najvećih projekata na ovoj dionici čija izgradnja košta 59,4 miliona eura bez PDV-a. Gradnja tunela za sada ide prema planiranoj dinamici, a problemi s kojima su se susreli radnici prilikom izvođenja radova se saniraju.

Dok se čeka otvorenje Zeničke obilaznice, radnici užurbano rade i na nastavku gradnje Koridora 5C prema Nemili, a zatim i Žepču te sjeveru naše zemlje.

Upravo put ka sjeveru zemlje tunel Zenica će skratiti za šest kilometara, a doprinijet će i tome da vozači neće morati prolaziti vrandučkim kanjonom, nego će zahvaljujući tunelu stizati mnogo brže i sigurnije na svoje odredište.

"Poddinica Ponirak – Vraca je ustvari Tunel Zenica koji je dug 2,4 kilometra, a radove izvodi bh. kompanija Euro-Asfalt. Nadzor nad izvođenjem radova izvodi turska kompanija PROYAPI. Trenutno na tunelu radi 120 radnika, a radovi se odvijaju 24 sata", kazao je Ahmed Mušija, Šef projekta JP Autoceste FBiH za poddionicu Ponirak – Vraca.

Tunel Zenica izvodi se kao dvocijevni tunel dužine 2.475 metara lijeva cijev i 2.420 metara desna cijev. Prolazi ispod planine Vepar i najveći nadsloj tunela je 500 metara. Tunel će imati devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše.

Radnici koji rade 24 sata dnevno do sada su iskopali 750 metara lijeve tunelske cijevi i 780 metara desne tunelske cijevi.

"U lijevoj tunelskoj cijevi izvode se radovi na sekundarnoj oblozi prema planiranoj dinamici, a rok izvođenja radova je 900 dana. Već radimo skoro godinu, moram reći da je zavidan kvalitet radova, tako da nemamo problema. Ono što bih posebno istakao je da nismo imali težih povreda na radu. Disciplina na radu je veoma visoka i to nas čini sretnim, jer radovi u podzemnim prostorijama su izuzetno opasni i teški", dodao je Mušija.

Ipak, složena geologija terena zbog prisustva podzemnih voda otežala je radove, ali nije usporila planiranu dinamiku izvođenja zahvata u tunelu Zenica.

"Prilikom iskopa tunela imamo stalni priliv podzemnih voda. U jednom trenutku smo imali skoro 1.600 litara u minuti, što su izuzetno visoki prilivi podzemnih voda za ovakve geotehničke radove", zaključio je Mušija.

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 59.408.825 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura, što je osigurano u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.

https://www.klix.ba/biznis/brojni-radni ... /201118001
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:10, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#177 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

BIH

Subota 5. decembar 2020.

Pogledajte gradilište autoputa od Tarčina do Ivan planine: Probijanje tunela Ivan na jesen 2021

Grandiozno izgleda gradilište autoputa od Tarčina do Ivan planine

Image

Do planiranog okončanja radova na dionici autoputa Tarčin-Ivan ostalo je 17 mjeseci, a novi snimci iz zraka pokazuju dosadašnji napredak na pojedinim dijelovima.

Dionica Tarčin–Ivan duga je 6,9 kilometara i čine je dva dijela. LOT 1 je dužine 4,9 kilometara i kreće od Tarčina do ulaza u tunel Ivan, a LOT 2 je sam tunel Ivan, dužine 1.760 metara, s dijelovima otvorene trase u dužini od 150 metara.

Tunel Ivan se probija s obje strane pa se spajanje očekuje u jesen 2021. godine.

Jednom kada se dionica završi, na LOT-u 2 pored tunela Ivan i dijelova otvorene trase građani će imati i privremenu spojnu cestu sa magistrale, na koju će biti smješteno bočno naplatno mjesto. Spoj će biti dugačak 700 metara i nalaziće se kod Bradine.

Zanimljive karakteristike LOT-a 1 su mostovi Raštelica 1, dužine 518 metara, i Raštelica 2 s dužinom od 609 metara. Oni se nalaze na zahtjevnim mjestima i za njih treba od 16 do 17 mjeseci da se izgrade.

Osim toga, planirana su četiri potputnjaka, jedno odmorište i sanacija i izrada lokalne infrastrukture puteva.

Gradnja poddionice Tarčin-Ivan finansira se iz zajma kod Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke u visni od 100 mil EUR i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 23,1 mil EURA

Rok za završetak kompletne autoceste od Tarčina do Bradine je kraj maja 2022. godine, a izvođači radova su Euro-Asfalt i Granit AD Skoplje, prenosi Klix.

PIŠE: OSLOBOĐENJE PORTAL

https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih ... 021-609977

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:11, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#178 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

SVE PO PLANU: Dionica Tarčin - Ivan dobiva obrise, pogledajte kako će izgledati (VIDEO)

Radovi na poddionici autoceste na Kordidoru 5C Tarčin – Ivan su u punom jeku, prenosi Hrvatski medijski servis. Poddionica je podijeljena na dva lota. LOT 1 uključuje dio od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan, dok je LOT 2 sam Tunel Ivan. Jedan od zaštitnih znakova LOT-a 1 je vijadukt Raštelica 2, dug 610 metara, koji sa svojih 19 raspona premoštava magistralnu cestu M-17 i širu dolinu.

Ekonomija

Prije 1h Prije 1h

Image

„Radovi su počeli 31. kolovoza 2020. godine. Imali smo ozbiljne zahvate od samog početka tako da sada imamo i ozbiljan rezultat nakon nekih 4-5 mjeseci. Na vijaduktu Raštelica 2 urađeni su svi šipovi, ukupna dužina šipova je bila nekih 4,3 kilometra, urađeno je 50 odsto temeljnih stopa i stubova, na desnom objektu urađene su dvije rasponske konstrukcije i na lijevoj jedna, te se vrši priprema za daljnji nastavak radova na ovome vijaduktu“, kazao je Ermin Handžar, šef projekta na poddionici Tarčin – Ivan.

Foto: AC FBiH
Image

Na vijaduktu Raštelica 1 urađeno je pola od ukupne količine šipova, započeti su radovi na temeljnim stopama, te su počeli radovi na jednom stubu. Pripremljeni su i obalni stubovi tako da je dinamika u planiranom okviru, na nekim mjestima i ispred. Ovaj ugovor je podijeljen na sedam sektora i na svakome od sektora se odvijaju radovi.

LOT 2 ukupne dužine je dva kilometra, a sam tunel Ivan 1.750 metara. Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer prometa. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nekih nezgoda.

„Do sada je iskopano 75 odsto tunela. Dinamika je zadovoljavajuća, čak smo i ispred što se tiče radova iskopa i primarne podgrade. Tunel se izvodi po novoj austrijskoj tunelskoj metodi, što je već kod nas postala klasična metoda, tako da, kada se uzmu svi parametri, s dinamikom radova nećemo imati problema“, kazao je Handžar.

FOTO: AC FBiH
Image

Tunel Ivan nastavlja se na LOT 1 koji iznosi 4,9 kilometara tako da je ukupna dužina poddionice Tarčin – Ivan 6,9 kilometara. Na ovu poddionicu nadovezuje se spojna cesta na kojoj će se nalaziti buduće naplatne kućice, a koja će osigurati komunikaciju između magistralne ceste M-17 i autoceste A1.

Na ovoj poddionici trenutno je angažirano 200 radnika, a u jeku sezone bit će angažirano više od 400 radnika koji će raditi aktivno na oba lota. Na tunelu se radi u tri smjene, dok se na trasi radi u jednoj smjeni. Dnevna dinamika je na zadovoljavajućem nivou i u skladu je s dostavljenom dinamikom radova.

FOTO: AC FBiH
Image

„Što se tiče radova na Tunelu Ivan, bilo je poteškoća s geologijom i zbog pojave podzemnih voda. Rješavamo i to tako da se radovi odvijaju nesmetano i bez zastoja. U lijevoj tunelskoj cijev nam je preostalo 411 metara, a u desnoj tunelskoj cijevi ostalo je još za iskopati 566 metara. Proboj tunela predviđa se sredinom lipnja mjeseca“, izjavio je Damir Peštelić, predstavnik izvođača radova.

Plan je da se poddionica Tarčin – Ivan pusti u promet na početku ljeta 2022. godine.

Izvor teksta: https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/19 ... video.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:12, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#179 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

SJAJNE VIJESTI UOČI POČETKA TURISTIČKE SEZONE: Do ljeta okončanje radova na dionici Hutovo - Neum, pogledajte snimke s lica mjesta (VIDEO)
Izgradnja ceste Neum - Stolac, unatoč pandemiji koronavirusa, teče u skladu s ugovorima i planiranom dinamikom, potvrđeno je za Fenu iz JP "Ceste Federacije BiH" d.o.o. Sarajevo.

Ekonomija

Prije 13h Prije 9h

Image

Do ljeta 2021. bit će okončani radovi na dionici Hutovo - Neum u dužini od 18 kilometara, zajedno s tunelom Žaba, koji je dugačak 975 metara. Također, do ljeta će biti završeni i radovi na dionici Stolovi - Drenovac u dužini od devet kilometara.

Rok za završetak radova na dionici Hutovo - Cerovica, dužine pet kilometara, i Cerovica - Stolovi, dužine 4,95 kilometara, je januar 2022. godine.

- Izvođači na izgradnji ove ceste ulažu maksimalne napore kako bi prevazišli probleme vezane za Covid-19. Vrlo je teško nadoknaditi kvalificiranu radnu snagu kada se dogodi slučaj da pojedini radnici i tehničko osoblje 'ispadnu' iz tehnološkog procesa zbog pandemije - kazali su iz navedenog poduzeća.

Ističu kako je, također, otežana nabavka repromaterijala potrebnog za realizaciju tog projekta, ali da je, bez obzira na sve navedene probleme, izvođenje radova u planiranoj dinamici.

Iz "Cesta Federacije BiH" podsjećaju kako ugovorena vrijednost radova na kompletnoj dionici iznosi 88.971.237,92 maraka s PDV-om.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/19 ... video.html

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:12, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#180 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

KAPITALNI PROJEKTI

Uprkos restrikcijama izazvanim pandemijom: BiH dobiva novih 18 kilometara autoceste! ! !


Dvije poddionice na kojima se aktivno radi bit će jedan od ključnih dijelova mozaika autoceste od Mostara prema jugu te će uvelike skratiti vrijeme potrebno za putovanje ljudi i roba

Večernji list prije 1 sat

Radovi se odvijaju nesmetano!

FOTO: AUTOCESTE FBIH
Image

Bosna i Hercegovina u razdoblju koje je pred nama dobiva novih 18 kilometara moderne autoceste koja će je dodatno pozicionirati na međunarodno važnu kartu evropskih prometnih pravaca.

To sa sobom, osim bržeg putovanja, otvara i brojne ekonomske perspektive.

Stanje na aktivnim gradilištima na jugu zemlje, i to na poddionicama Počitelj – Zvirovići, kao i Buna – Počitelj, pokazuje kako se planovi realiziraju utvrđenom dinamikom te se u ovom trenutku može zaključiti kako proces prometnog povezivanja ide svojim tokom bez poteškoća, piše Večernji list BiH.

Sve navedeno pokazatelj je motiviranosti kojom se krenulo u realizaciju kapitalnih projekata. Uprkos restrikcijama izazvanim pandemijom, sva gradilišta na jugu Hercegovine su aktivna, a na poddionici Buna – Počitelj radovi ulaze u završnu fazu, dok na poddionici Počitelj – Zvirovići teku planiranom dinamikom i njihov završetak očekuje se iduće godine.

Kada je riječ o poddionici Buna – Počitelj, radovi su u završnoj fazi, a kako je kazao Bože Talić, predstavnik JP Autoceste Federacije BiH, na izgradnji poddionice Buna – Počitelj geološki uvjeti su s jedne strane povoljni što se tiče stabilnosti, no s druge strane otežavajući jer su se svi iskopi vršili na čvrstoj stijeni, isključivo miniranjem.

Radovi se odvijaju nesmetano!

Image
FOTO: AUTOCESTE FBIH

– Radovi na gradilištu trenutno su u završnoj fazi. Znači, na glavnoj trasi ostalo je uraditi samo habajući sloj, što će biti završeno za nekih mjesec dana. Trenutačno se izvode asfalterski radovi na odmorištu Rotimski potok. Nakon toga zapravo ostaje pospremanje gradilišta, odnosno samo završni radovi – objasnio je Talić.

Inače, navedena dionica se s jedne strane veže na dionicu Počitelj – Zvirovići koja je već u poodmakloj fazi realizacije i spoj na već izgrađenu cestu Zvirovići, dok se s druge veže na dionicu tunel Kvanj – Buna, za koju vrlo brzo predstoji potpisivanje ugovora za izvođenje.

Nešto južnije radi se na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići, a koja je od iznimne važnosti za cijelu Hercegovinu. Vanja Podhratski, šef sektora za poddionicu Počitelj – Zvirovići, kazao je kako su u proteklom razdoblju izvršeni zemljani radovi, praktično, na cijelom potezu te poddionice, što je omogućilo prelazak u iduću fazu radova.

– Na cijeloj trasi predstoje radovi na gornjem stroju, što podrazumijeva izvođenje posteljice, cemente stabilizacije i u konačnici postavljenje asfalta na dionici – naglasio je.

Pritom je značajno za naglasiti kako je početkom godine i kolosalni most Počitelj počeo poprimati prve obrise. Bit će to najduži most na koridoru 5C sa svojih 945 metara i visinom od 100 metara, koji će spojiti dvije obale rijeke Neretve.

Dvije poddionice na kojima se aktivno radi bit će jedan od ključnih dijelova mozaika autoceste od Mostara prema jugu te će uvelike skratiti vrijeme potrebno za putovanje ljudi i roba. Za potpuno povezivanje potrebno je završiti dio autoceste od Bune do Mostara.

https://avaz.ba/vijesti/bih/640608/uprk ... -autoceste
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:14, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#181 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

EFENDIĆ OTKRIO DETALJE: Ovako bi trebao izgledati kružni vijadukt u naselju Boljakov Potok (FOTO)

Radovi u okviru treće faze IX transverzale, odnosno veze IX transverzale s ulicom Safeta Zajke, gdje će biti izgrađen kružni vijadukt, a čija je izgradnja ugovorena, počeli su prije mjesec.

Ekonomija

Prije 5h Prije 36 min

Image

Semir Efendić, načelnik općine Novi Grad Sarajevo, objavio je na Facebooku fotografije na kojima se vidi transformacija prostora u Boljakovom Potoku, odnosno kako će izgledati kružni vijadukt na spoju Devete transverzale i ulice Safeta Zajke.

https://www.facebook.com/EfendicSemir/? ... E-5CQ-_Tpk

Radovi u okviru treće faze IX transverzale, odnosno veze IX transverzale s ulicom Safeta Zajke, gdje će biti izgrađen kružni vijadukt, a čija je izgradnja ugovorena, počeli su prije mjesec.

Kompletan objekt kružnog toka nalazit će se na stubovima, cijeli prostor platoa od oko 2.000 kvadrata ispod njega bit će u funkciji naselja. Jedan dio tog prostora će biti namijenjen za parkiranje vozila, ali i za poslovne i druge sadržaje, kao i za pješačku zonu.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/19 ... _foto.html

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobro, ova kratica ce rasteretiti malo izlazak/ulazak od Cengic Vile do Autoputa A1 ali nece uopste rijesiti saobracajne guzve u sarajevu i kroz Sarajevo. Medjutim kompletno rasterecenje saobracaja i rjesavanje saobracajnih guzvi nece se rijesiti sve dok se ne izgradi zaobilazni Gradski Autoput, duzine samo nekoliko kilometara, od Buljakovog potoka i duz Drinske ulice preko Pofalica do Zeljeznicke stanice i dalje do Darive na jednu stranu i Vogoscu na drugu stranu.
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:14, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#182 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

VRANDUK, PONIRAK, NEMILA

Intenzivirani radovi na Koridoru 5C kod Zenice, u Vranduku se grade tuneli, vijadukti, mostovi!


E. M.

JP Autoceste FBiH

Image

Izgradnja Koridora 5C od Zenice ka Doboju teče planiranom dinamikom, a osim izgradnje vijadukta i mostova kod Vranduka, mnogo posla u proteklih nekoliko mjeseci obavljeno je na poddionici Tunel Zenica - Donja Gračanica.

Poddionica Tunel Zenica - Donja Gračanica veže se na Zeničku obilaznicu koja još uvijek nije u funkciji, a prema riječima nadležnih uskoro bi trebala biti otvorena nakon što dobije i posljednju dozvolu za puštanje u rad.

Gradnja dvije poddionice autoputa kod Zenice nizvodno niz rijeku Bosnu vrijednosti 136 miliona eura trebalo bi biti izgrađeno do 2022. godine čime bi sa Zeničkom obilaznicom Koridor 5C imao nešto više od 20-ak novih kilometara autoputa. Međutim, sve ovisi o intenzitetu radova, ali i geologiji terena.

Radovi na izradi kolovozne konstrukcije odvijaju se na poddionici Tunel Zenica - Donja Gračanica. Na desnom kolovozu završena su oba nosiva sloja, dok je na lijevom kolovozu urađen prvi nosivi sloj.

Na vijaduktima koji se nalaze na ovoj poddionici u toku je postavljanje hidroizolacije, ugradnja sistema odvodnje, čeličnih rukohvata i zaštite od buke, a na trasi se izvode i radovi na vanjskoj i unutrašnjoj odvodnji.

Na području Vrandučke kotline radi blizu 500 radnika koji svakog dana s inženjerima dolaze u nove izazove stanja na terenu. Mostovi, vijadukti, cijevi tunela Vranduk grade se otežano zbog geoloških uslova.

Predstavnik investitora JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija ranije je kazao da jursko-kredni fliš Vrandučke klisure svakih 15-20 metara ima promjenu geoloških uslova što otežava rad, ali ni loši vremenski uslovi u proteklim mjesecima nisu usporili dinamiku radova.

S druge strane, još veći izazovi su u tunelu Zenica gdje se prilikom probijanja cijevi pojavljuju veće količine podzemnih voda, a sve zbog neslaganja projekta i geoloških i geotehničkih uslova zbog čega će najvjerovatnije doći do promjene idejnih rješenja.

Na Koridoru 5C koji prolazi kroz Federaciju BiH aktivno je 11 gradilišta, a tenderisano pet dionica i to Putnilkovo brdo - Medakovo, Nemila - Vranduk, Mostar Jug - Kvanj, Tunel Kvanj - Buna te Vitez - Nević Polje. Važno je pomenuti da je Doboj već povezan s Banja Lukom i GP Gradiška.

https://www.klix.ba/biznis/intenziviran ... /210424026
Last edited by Bumerang on 14/04/2023 22:26, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#183 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

PRAŠINA U ZRAKU, AUTOPUT SE NEPRESTANO GRADI: Tunel Ivan bit će probijen za dva mjeseca, autocesta od Tarčina do Bradine za manje od...

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, danas je posjetio gradilišta na Koridoru Vc, koja će skratiti cestovnu udaljenost Hercegovine sa sjeverom zemlje, prenosi portal "HMS".

Ekonomija

Prije 2h

U mjestu Bradina, Lasić je posjetio gradilište na južnoj strani tunela Ivan. Tunel Ivan je dvocijevni tunel s po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 m, koje će biti pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m.

altFoto: hms.ba
Image

-Izgradnjom poddionice Tarčin – Ivan odnosno tunela Ivan, završiti ćemo jednu etapu a samim tim skraćujemo put između Sarajeva i Mostara kao dva ekonomski najvažnija grada u Federaciji BiH. Danas ovdje možemo vidjeti zadovoljavajuću dinamiku izvođenja radova. S obzirom na ukupnu dužinu tunela i obadvije cijevi do sada je iskopano oko 75% tunela, što je i prije predviđenog roka jer ćemo krajem šestog mjeseca imati prokopan tunel Ivan, izjavio je Lasić.

altFoto: hms.ba

Tunel je projektovan da se izvodi po novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom cestom spaja s magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta s po jednom trakom, duga je oko 700 m. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 m, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.

altFoto: hms.ba
Image

Osim aktivnosti vezanih za tunel Ivan (LOT 2), u izgradnji je dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan, LOT 1. Dužina ove poddionice je 4,9 km, a značajniji objekti na poddionici su most Raštelica 1 dužine 518 metara i most Raštelica 2 dužine 609 metara. Na ovoj poddionici su planirana i dva odmorišta. Gradnja ove poddionice financira se bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 11,7 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF) i s 50 miliona eura osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB). Rok za završetak ove poddionice je mjesec mart 2022.godine.

Lasić je posjetio i gradilište na Koridoru Vc poddionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica.

Image

Dionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – tunel Pečuj i predstavlja treći lot tzv. zeničke obilaznice. Građevinski radovi su u punom jeku bez značajnih poteškoća, uz primjenu sigurnosnih mjera kako bi se spriječilo širenje koronavirusa. Ovo je jako zahtjevna dionica, pored otvorenog dijela trase tu je i vijadukt Donja Gračanica dužine 400 m, tunel Hum u dužini 420 m, dva kraća vijadukta kao i tunel Vraca dužine 350 m. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever s naplatnim mjestom, kao i prometnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju povezati autocestu Koridora Vc s gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.

Trenutno se vrše radovi na izradi saobraćajne konstrukcije. Na desnj saobraćajnici završena su oba nosiva sloja, dok je na lijevoj urađen prvi nosivi sloj. Na vijaduktima radi se hidroizolacija, ugradnja sustava odvodnje, postavljanje čeličnog rukohvata i postavljanje zaštite od buke. Također, na trasi se izvode radovi na vanjskoj i unutarnjoj odvodnji.

Image

U punom jeku radovi i na mostu Vranduk (Foto: hms.ba)
Image

Trasa autoceste poddionica Ponirak – Vraca je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Vranduk – Ponirak i na jugu na poddionicu Tunel Zenica – Donja Gračanica. Ukupna dužina dionice je 2,65 km, a glavni objekt na ovoj dionici je Tunel Zenica koji čini preko 90% trase autoceste i sastoji se od dvije cijevi, desna cijev dužine 3371 metara i lijeva cijev dužine 3324 m. Metoda iskopa je nova austrijska tunelska metoda (NATM) koja je jako pogodna s obzirom na očekivane promjene geoloških i geotehničkih uslova. Izvođač radova na ovoj poddionici je Euro-asfalt Sarajevo.

Ulaganje u održivu infrastrukturu, za ekonomiju Bosne i Hercegovine od velike je važnosti a posebno pružiti priliku na izgradnji Koridora Vc domaćim kompanijama u ovoj krizi uzrokovanoj pandemijom COVID-19, izjavio je Lasić.

Image

Lasić je izrazio zahvalnost svim angažiranim izvođačima radova na izrazito dobro obavljenom poslu do sada, a posebno onima koji svoje radove završavaju i prije predviđenog roka.

Lasić je obišao i gradilište poddionice Vranduk – Ponirak koja je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), te koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5.3 km. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 dužine 390 m i Vranduk 2 dužine 340 m, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk u dužini 400 m, te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 m.

Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji se rade tehnologijom armirane zemlje. Izvođači radova na ovoj poddionici je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/19 ... _foto.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#184 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

KORIDOR 5C

Pogledajte kako izgleda izgradnja mosta Počitelj u sklopu autoputa ka jugu BiH!


N. V.

Image
Foto: Facebook

Most Počitelj se nalazi u okviru poddionice Počitelj - Zvirovići na Koridoru 5C. Radovi su uveliko u toku, a plan je da bude završeno do kraja 2021. godine.

Ovaj most će biti dužine 980 metara s visinom stubova 92, 97, 92, 91, 88 i 66 metara. To je kontinurani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje.

Do sada je urađena zaštita jame na stubovima S2, S3 i S4, temelji stubova S3, S4 i S5 i izgrađeni su segmenti stubova S3, S4 i S5.

Izvođač radova za LOT 2, odnosno most Počitelj, je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenom s Evropskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

https://www.klix.ba/biznis/pogledajte-k ... /210524100
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#185 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Zeleni most wrote: 24/05/2021 16:55 U Hrvatskoj postoji mogucnost gradilista onlajn uzivo pratiti. Steta da nisu to kod nas bar za koridor Vc napravili.


https://www.livecamcroatia.com/hr/kategorija/gradilista

Image
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#186 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

KAPITALNI PROJEKT

Vlada FBiH ubrzava gradnju autoputa kroz Sarajevo: Od Butila do Darive za samo šest minuta!


B. T.

Image
Autoput kroz Sarajevo jedan od prioriteta u FBiH

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija pripremilo je prijedlog odluke o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnja gradskog autoputa, odnosno brze ceste u Sarajevu.

Kako saznajemo, ministri su voljni podržati prijedlog te bi projekt o kojem se priča decenijama na sjednici Vlade FBiH u četvrtak trebao biti proglašen javnim interesom Federacije.

U prijedlogu koji je ministar Denis Lasić dostavio kolegama predviđeno je da se pristupa izradi investicijsko-tehničke dokumentacije, pribavljanju urbanističke saglasnosti, postupku eksproprijacije, odnosno početku realizacije projekta izgradnje sarajevskog gradskog autoputa.

Jedan od prioriteta u Federaciji BiH

Predviđeno je da za realizaciju ove odluke budu zaduženi Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, Ceste Federacije BiH te Vlada i Direkcija za ceste KS.

Kako se navodi u obrazloženju, izgradnja autoputa/brze ceste u Sarajevu je jedan od prioritetnih projekata u Federaciji BiH, a njegovom realizacijom značajno bi se smanjile trenutne saobraćajne gužve, skratilo vrijeme putovanja i poboljšala sigurnost svih učesnika u saobraćaju na pravcu Stup - Buća potok – Pofalići - Velešići - Bentbaša.

"U toku implementacije ovog projekta neophodno je obaviti veliki broj poslova, kao što su pribavljanje saglasnosti od vlasnika nekretnina i instalacija, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, pribavljanje urbanističke saglasnosti i građevinske dozvole, nakon čega slijedi priprema dokumentacije i provođenje postupaka javne nabavke radova i usluga nadzora", navodi se u obrazloženju prijedloga.

Autoput sada završava u Buljakovom potoku (Foto: Facebook)
Image

Kako se dalje navodi, sve navedeno je složen, obiman i dugotrajan posao i zbog toga se implementator projekta, JP Ceste FBiH obratio Ministarstvu prometa i komunikacija sa zahtjevom da Vlada FBiH donese odluku o proglašenju javnog interesa.

"Cijeneći sve navedeno, smatramo da je donotešenje odluke opravdano i da će se na taj način stvoriti preduvjeti za efikasniju i bržu implementaciju projekta", zaključuje se u obrazloženju.

Izdvojen dio novca za dokumentaciju i ekspropijaciju

Aktivnosti za nastavak gradnje gradskog autoputa, odnosno brze ceste su počele prošle godine, kada ja na prijedlog Odbora za promet i komunikacije PFBiH Vlada FBiH izdvojila određena sredstva za izradu projektne dokumentacije, a prije nekolika mjeseca i dio sredstava za izgradnju i eksproprijaciju.

"Da bi se projekat realizovao, pribavile neophodne saglasnosti potrebne za građevinsku dozvolu, Vlada je zadužila Ceste FBiH, kao pravnog nasljednika bivšeg Fonda za puteve, koji je ranije vodio aktivnosti oko ovoga projekta, kada su urađeni tuneli kroz Koševsko Brdo i dio stubova u Velešićima, da pokrene neophodne aktivnosti, u okviru čega je i proglasenje općeg interesa.

Elmedin Voloder, građevinski inženjer i zastupnik u Federalnom parlamentu, a koji je angažiran na ovome projektu, objašnjava u razgovoru za Klix.ba da je u toku je izrada studije i dijela projektne dokumentacije, odnosno glavnog projekta od sadasnjeg kraja autoputa do buduće petlje Buča Potok.

Gradnja dionice do Buča Potoka krajem godine?

"U narednom periodu će se projektovati nastavak sve do kraja, odnosno do Darive. Plan je da se grade manje dionice, kako bi gradnja krenula što prije, a i zbog finansijskih sredstava koje treba osigurati, tako da bi gradnja dionice do Buča Potoka trebala početi krajem ove ili početkom naredne godine", objašnjava nam Voloder.

Elmedin Voloder (Foto: Arhiv)
Image

Prema njegovim riječima, brzina izgradnje će zavisiti od spremnosti svih sudionika da seuključe u realizaciju projekta, od općina, kantona i federalnih ministarstava. Kako podcrtava, politika ne bi trebala smetati da se ovakav kapitalan projekat gleda kao stranački ili bilo kojih interesa a koji nisu interes građana.

"Vrijeme putovanja od Darive do Petlje Butila će biti oko 6 do 8 minuta umjesto sadasnjih 30 do 60 minuta, zavisno u koje doba se vozi. Mogucnost uključenja i isključenja na više mjesta u gradu, vožnjom bez ukrštanja, bez kružnih tokova, semafora u mnogome ce rasteretiti gradske saobraćajnice, a sav tranzitni saobraćaj više neće prolaziti kroz grad", objašnjava Voloder.

Kako dodaje, brže i kraće povezivanje saobraćaja iz istocnog dijela BiH pa i dalje će povećati promet na koridiru Vc, a time i veće ubiranje prihoda od putarina i brzeg vremena putovanja.

"Novac za ovako značajan projekat je jednostavno osigurati, s obzirom na ekonomsku opravdanost, rentabilnos i znacaj koji ima, ne samo stanovnike Sarajeva, nego za sve one koji dodju ili prolaze pored Sarajeva. Za sada su to sredstva koje Vlada FBiH izdvaja iz dobiti javnih preduzeca, a trebaju se proširiti na ostale izvore koji su uobicajni. I Kanton Sarajevo treba osigurati dop sredstava", zaključuje Voloder, upitan o načinu finansiranja.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /210602097



Ovo je sve sto treba, sa ovim autoputem bi se rasteretilo sigurno polovina danasnjeg saobracaja koji ide glavnom cestom kroz grad Sarajevo.


Last edited by Bumerang on 22/10/2021 01:04, edited 3 times in total.
User avatar
shiljak
Posts: 6496
Joined: 13/01/2005 11:58
Location: internet

#187 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by shiljak »

Pelješki most, sve detaljno

User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#188 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

PUT SPASA

Kuda ide sarajevska Prva transverzala: Aktuelna mapa, trenutni radovi i budući problemi!


I. P. 21.09.2019.

Prvi dio (satelitski prikaz) Centar - Kobilja Glava
Image

Prva transverzala, pored Gradskog autoputa, možda je i najvažnija saobraćajnica koja bi trebala dramatično poboljšati cirkulaciju saobraćaja u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. Aktualizacijom teme kroz početak gradnje prvih dionica značajan broj građana ostao je uskraćen za definiciju Prve transverzale i informaciju o tome gdje bi ona trebala biti izgrađena.

Počnimo redom. Ova famozna cesta je jedna od 13 saobraćajnica u Sarajevu koje nose naziv "transverzala". To su saobraćajnice koje glavnu sarajevsku gradsku magistralu sijeku u pravcu sjever-jug. One se razlikuju po svojoj dužini i značaju, ali ih na okupu drži specifično brojčano imenovanje od nule do broja 12.

Naprimjer, Nulta transverzala je najistočnija od ovih cesta i praktično najkraća dužine svega 500 metara, dok je najzapadnija 12. transverzala, koja se proteže od Dobrinje do Briješća, duga gotovo pet kilometara.

Drugi dio (satelistki prikaz), Kobilja Glava - Vogošćanska petlja
Image

S druge strane, Prva transverzala je "druga s istoka" i u isto vrijeme najduža takva saobraćajnica. Proteže se od Srednje tehniče škole do Vogošćanske petlje u dužini od oko deset kilometara.

Tačnije, jednom kada Prva transverzala bude završena, svojim ćete se automobilom iz centra Sarajeva moći otisnuti u Vogošću bez zaustavljanja. Stvar je ipak malo bolja pa ćete se vozilom dalje moći uključiti direktno na autoput A1.

Prvi dio (mapa), Centar - Bare
Image

Kontrasta radi, danas se u Vogošću putuje saobraćajnicom s po jednom trakom u oba smjera, koja nije dostatna za broj vozila koji njom svakodnevno saobraća, a posebno u poslijepodnevnoj špici. Također, istom rutom idete ukoliko želite na autoput. Tuda ili direktno kroz grad, pa su vozači često primorani da biraju "između dva zla".

Put saobraćajnog spasa
A kuda, konačno, Prva transverzala treba proći, s prema dostupnim podacima Vlade Kantona Sarajevo? Počevši od raskrsnice između Američke ambasade i Srednje tehničke škole, široka cesta u profilu brze ceste sa tramvajskim pojasom (s po dvije trake u oba smjera) proteže se putanjom današnje saobraćajnice koja ide prema centru Penny. Dalje bi se saobraćajnica trebala pružati zelenim pojasom između Koševskog Brda i Velešića. Zeleni pojas uključuje zemljište ispod Pennyja, prolazi pokraj Bosnalijeka, a završava istočno od groblja Bare.

Drugi dio (mapa), Bare - Hotonj
Image

Od te tačke pa do Kobilje Glave saobraćajnica će se pružati prvo dalje ka sjeveru pa zaokretom ka zapadu, iza Šipa, preuzima položaj zapad-istok i završava tunelom Kobilja Glava. Upravo se ovaj navedeni dio trenutno gradi.

Nakon tunela Kobilja Glava Prva transverzala nastavlja ka zapadu južno od gusto naseljenog područja Hotonja i Vogošće, a uglavnom paralelno prateći postojeću cestu M18, a onda prelazeći južno od rijeke Jošanice povezujući se s Vogošćanskom petljom na području današnjeg zapadnog ulaza u Vogošću.

Trenutni radovi i planovi
Radovi koje danas možemo vidjeti dešavaju se iza Šipa, a kompletan dio od tržnog centra Bingo gdje je planirana raskrsnica do tunela Kobilja Glava košta 12.700.000 KM.

Treći dio (mapa), Hotonj - Vogošćanska petlja
Image

Kako je izvijestio ministar saobraćaja Adnan Šteta, spreman je elaborat s metodologijom rušenja 28 objekata na trasi od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić (do Pennyja).

Direkcija za puteve Kantona Sarajevo će od 7. do 11. oktobra raspisati javni poziv za odabir izvođača radova na spomenutoj trasi. Također, Općina Centar će dati urbanističku saglasnost za "produženje" Prve transverzale na prostor između Zemaljskog muzeja BiH i Historijskog muzeja BiH.

REALIZACIJA U TOKU
Prva transverzala sve izvjesnija: Općina Centar izdaje još jednu urbanističku dozvolu
Najveći problemi za Prvu transverzalu, u kontekstu prostojećih objekata, je upravo Penny, stambeni objekti kod groblja Bare i objekti na području općine Vogošća. Dionica koja se trenutno gradi jeste najlakša s obzirom na to da su imovinskopravni odnosi riješeni i pošto u većem dijelu trase ne postoje objekti za uklanjanje.

Zbog upravnog spora koji je pokrenula firma Penny plus odluka Općine Centar kojom je proglašen javni interes za izgradnju Prve transverzale ne može biti implementirana. Radi javnog interesa Ministarstvo pravde i uprave Kantona Sarajevo uputilo je urgenciju Kantonalnom sudu Sarajevo da se navedeni predmet uzme u prioritetno rješavanje, što je sud i uvažio.

Dio od Kobilje Glave ka Vogošćanskoj petlji je još uvijek na dugom štapu s obzirom na to da okončanje eksproprijacije tek predstoji. Slično je i sa stambenim objektima u blizini groblja Bare.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/kud ... /190920057
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#189 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

JOHANN SATTLER DAO ROK: Evo do kada se treba završiti KORIDOR Vc

Fokus sastanka bio je na ubrzanju radova te unapređenju i ubrzanju procesa kandidovanja i procedura odobravanja projekata.


Ekonomija

Prije 5h

Buduci most Pocitelj!

Image

Ambasador Johann Sattler, šef Delegacije Evropske unije u BiH i specijalni predstavnik EU u BiH, bio je domaćin trećeg sastanka na visokom nivou o Koridoru Vc, na kojem se razgovaralo o trenutnoj situaciji u pogledu ovog ključnog, kapitalnog infrastrukturnog projekta te o budućim planovima. Fokus sastanka bio je na ubrzanju radova te unapređenju i ubrzanju procesa kandidovanja i procedura odobravanja projekata.

Sastanku su prisustvovali najvažniji sudionici u procesu završavanja radova na Koridoru Vc, uključujući predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Zorana Tegeltiju, premijera Federacije BiH Fadila Novalića, premijera Republike Srpske Radovana Viškovića, direktora Stalnog sekretarijata Transportne zajednice Mateja Zakonjšeka, nadležne ministre, direktore javnih preduzeća za autoputeve, kao i predstavnike Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Ambasador Evropske unije Sattler naglasio je da je Koridor Vc važan prioritet Evropske unije u okviru Ekonomskog i investicijskog plana za Zapadni Balkan, dodajući:

"Drago mi je da je od posljednjeg sastanka na visokom nivou, došlo do konkretnog poboljšanja u vidu potpisivanja sporazuma o dodjeli bespovratnih sredstava EU te da štaviše, radovi na više dionica napreduju bez većih zastoja, uprkos krizi uzrokovanom Covid-19. Također iščekujem da vlasti brzo iznađu rješenje za pitanja vezana za otvaranje mosta Svilaj, te zaobilaznice u Zenici. Koridor Vc je infrastrukturni projekat od velikog značaja kako za Bosnu i Hercegovinu, tako i za region i EU. Iz tog razloga zabrinjava to što procesi koji vode do efikasne isplate bespovratnih sredstava i zajmova i dalje traju predugo. Pozivam sve uključene u proces da učine sve što je u njihovoj moći kako bi osigurali da Koridor Vc bude završen do 2028. godine kako je planirano.”

Evropska unija je najveći donator Koridora Vc, dodijelivši preko 230 miliona eura bespovratnih sredstava za 13 projekata izgradnje u BiH, uključujući izgradnju mostova Svilaj i Gradiška.

Tokom sastanka, predstavnici vlasti potvrdili su opredjeljenje za ubrzavanje priprema i provedbe dosadašnjih ulaganja u Koridor Vc.

Predstavnici Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke istakli su svoju spremnost da pomognu u tom pravcu.

Evropska unija nastoji potaknuti dugoročni ekonomski oporavak, podržati zelenu i digitalnu tranziciju te podržati regionalne integracije i povezanost sa Evropskom unijom.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/20 ... or_vc.html
Last edited by Bumerang on 02/07/2021 00:47, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#190 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

NOVOSTI

Image

Image

- JULI 2, 2021 -
Na dionici Tarčin – Ivan kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo je probijena lijeva cijev tunela Ivan dužine 1761,50 metara.

Radovi na probijanju tunela započeli su u januaru prošle godine. Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nezgoda.

Tunel Ivan koji je pozicioniran ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17 i radovi su se izvodili u jako izazovnoj i složenoj geološkoj strukturi, litološki sastav je bio heterogen, tako da je bilo nepredviđenih okolnosti koje su prevaziđene.

Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).

Proboj tunela Ivan izvršila je kompanija Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo, a ukupno je u lijevoj tunelskoj cijevi iskopano 170.000 kubnih metara materijala.

Krajem augusta se očekuje i proboj desne tunelske cijevi.

Poddionica Tarčin – Ivan ukupne dužine 6,9 kilometara bit će u prometu početkom ljeta 2022. godine.

Poddionica je podijeljena na LOT 1, koji uključuje dio od Tarčina do ulaza u tunel Ivan, dok je LOT 2 sam tunel Ivan.

Vrijednost Ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 11,4 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

S druge strane vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 66.584.028,91 eura bez PDV-a i finansira se sredstvima osiguranim kod Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim EU sredstvima odobrenim od WBIF-a od 11,7 miliona eura.

https://www.jpautoceste.ba/probijena-li ... VKJj6Mp5sI
Last edited by Bumerang on 17/07/2021 17:18, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#191 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

IPAK SE KREĆE: Pogledajte kako napreduju radovi na Koridoru 5C od Zenice prema sjeveru BiH, sve će biti gotovo do…

Radovi će, uprkos brojnim izazovima uzrokovanim lošim geološko-morfološkim uvjetima, kako tvrde u Autocestama, biti okončani u zacrtanim rokovima.


Ekonomija

Prije 4h

Image

Svi radovi na izgradnji koridora 5C kroz BiH bit će završeni do 2028. godine, najavio je ministar prometa i komunikacija Federacije BiH, Denis Lasić.

Iz Autocesta Federacije saopćili su da je finansijska konstrukcija cijelog koridora zaokružena i da ne bi trebalo biti većih problema u dinamici izgradnje autoputa kroz BiH.

Kada je riječ o centralnom dijelu zemlje, aktivna su gradilišta na dionicama od Zenice prema Žepču.

Radovi na izgradnji koridora V-C od Zenice prema sjeveru teku planiranom dinamikom. Trenutno su aktivna gradilišta na poddionicama Zenica sjever – Ponirak i Ponirak – Vranduk ukupne dužine 8 kilometara.

Radovi će, uprkos brojnim izazovima uzrokovanim lošim geološko-morfološkim uvjetima, kako tvrde u Autocestama, biti okončani u zacrtanim rokovima.

Trenutno su u toku tenderske procedure za izvođača radova na poddionici Nemila – Vranduk koja je duga 5,6 km. Nakon ove poddionice slijedi Poprikuše – Nemila gdje je okončana kompletna procedura i izabran izvođač radova.

Na lolalitetu Topčić Polja počinju prvi metri poddionice Nemila – Poprikuše budućeg koridora V-c kroz BiH. Do juna 2024 godine, za kada je najavljen završetak radova na ovoj poddionici čija je dužina 5,5 kilometara, bit će potrošeno ukupno 178 miliona eura.

Loši geološko-morfološki uvjeti otežavaju gradnju autoceste kroz tzv „Zeničku klisuru“.

Nakon završetka poddionice Nemila – Poprikuše za očekivanja su znatno povoljniji uvjeti za izgradnju autoceste prema sjeveru zemlje, ističu u autocestama Federacije.

Napominju i da je rok 2028. godina kao završetak svih radova na koridoru V-C sasvim realan i da ne bi trebalo biti probijanja zadatog roka od Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

Opširnije u prilogu BHRT-a.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/20 ... vo_do.html


User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#192 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

NAKON DUGOG ČEKANJA

Autoceste FBiH potvrdile: Zenička obilaznica konačno od sutra u saobraćaju


B. R.

Zenička obilaznica (Foto: E. M./Klix.ba)
Image
Zenička obilaznica (Foto: E. M./Klix.ba)

Iz preduzeća Autoceste FBiH su potvrdili da će konačno sutra Zenička obilaznica, koja je dugačka 10,5 kilometara, sutra biti puštena u saobraćaj.

Kako su saopćili iz ovog preduzeća, završen je tehnički pregled izvedenih radova kao i cjelokupne gradilišne dokumentacije čiji su prethodno utvrđeni nedostaci otklonjeni.

"Upotrebnu dozvolu, kojom je utvrđeno da dionica Zenica sjever - Zenica jug zadovoljava sve sigurnosne, građevinske i druge segmente, sutra će u 9 sati v.d. direktora Autocesta FBiH Elmedin Voloder preuzeti od federalnog ministra prostornog uređenja Josipa Martića u kabinetu Ministarstva. Dionica Zenica sjever - Zenica jug je uvedena u zatvoreni sistem naplate cestarina", obrazložili su.

Zakonska naplata i visina naknade za korištenje autoceste je regulisana, kako su naveli, izmjenama Uredbe o naplati naknade za korištenje autoceste A. Cjenovnik cestarine za autocestu A1 je dostupan na web stranici preduzeća.

Puštanjem u promet dionice Zenica sjever - Zenica jug tzv. zeničke obilaznice Bosna i Hercegovina je dobila 10,5 novih funkcionalnih kilometara autoceste, saopćili su iz Autocesta FBiH.

Podsjećamo, Zenička obilaznica je svečano otvorena za saobraćaj prije sedam mjeseci, a onda je nekoliko dana poslije zatvorena jer je utvrđeno da nema upotrebne dozvole. Mještani naselja Hece, koje se nalazi kod obilaznice, tvrde da kišnica sa ove saobraćajnice uzrokuje plavljenje njihovih domova. U Autocestama FBiH uvjeravaju da to nije posljedica loših radova na saobraćajnici. Potom su mještani pozvali predstavnike ovog preduzeća da ih posjete i da sami vide o čemu je riječ.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/autoces ... /210714136

Last edited by Bumerang on 14/04/2023 22:27, edited 4 times in total.
User avatar
dr_Evil
Posts: 12168
Joined: 01/07/2019 15:35
Location: Ispod Koscele

#197 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by dr_Evil »

https://federalna.ba/mjestani-ne-daju-z ... dine-oned4
Mještani ne daju zemlju, gradnja autoputa kod Mostara stala do kraja godine
Objavljeno: 08.10.2022. 21:45 Uređeno: 10.10.2022. 02:00


Kada je u pitanju izgradnja autoputa na Koridora Vc, još nisu otklonjeni problemi na dionici trase Mostar sjever - Mostar jug. Naime, već više godina traje pravna borba mještana da se autoput gradi na okolnim brdima umjesto što bi išao preko plodnih polja, većinom povratničkih porodica. Cijeli proces zakočen je do kraja godine, kada se čeka odluka Evropske komisije za obnovu razvoj o daljnjem postupanju Autocesta FBiH.

Mostarka Nura Stain na početku priče pokazala je mjesto gdje su prije nekoliko godina, preskačući zid, radnici autocesta zabili kolce u imanje kuda bi trebala ići trasa autoputa Mostar sjever - Mostar jug: „Oni su bili pobijeni, ja sam ih povadila i bacila. Ja zemlju ne dam, ovo je moje i ovo sam ja grdno stvorila, radeći. Moje je 1/1 i neka je svakome jasno da moj ni kvadratni centimetar zemlje ne može uzeti, ne dam. Dobro je da je otišao Čović jer je politika ovo ganjala“.

Njena borba traje već više godina, ali kaže da, bez obzira na sve poteškoće, svoju zemlju ne da.

Komentarišući nezadovoljstvo građana, zbog dijelova kuda bi trebala ići trasa puta, direktor Autocesta FBiH Elmedin Voloder ranije je izjavio kako postoje pravne institucije koje će riješiti postojeće probleme. Konkretno, problem sa ovom trasom autoputa pojavio se početkom 2017. godine: „Eventualno oni ljudi koji su nezadovoljni mogu da tuže Autoceste FBiH, odnosno da na sudu traže naknadu, a Vlada FBiH daje saglasnost za uvođenje u posjed izvođača radova“.

„Šta se desilo krajem 2016. godine? Pa, su oni u januaru 2017. odlučili da to se spusti dolje, to samo znaju oni u Federalnom parlamentu“, kaže Amna Popovac, predsjednica Udruženja Eko dvogled.

Problem sa izgradnjom autoputa javlja se i na prostoru cijele BiH, najviše zbog netrasparentnog rada Autocesta FBiH, koji bez javne rasprave sa mještanima donose odluke. Osim juga, i sjever Mostara se ne slaže sa odlukom da Koridor Vc prolazi pored deponije Uborak, gdje su također zaustavljeni radovi.

„Ovdje imamo mi i M17, željeznicu i aerodrom, te sada još tu na nekih kilometar i po treba i Koridor Vc. To nije normalno za jedan ovako mali grad i to je sve udaljeno nekoliko kilometara od Starog mosta - sa sjevera je sedam kilometara od Starog mosta. I uz deponiju Uborak, koja ionako nije sanirana, kese i dalje lete“, dodaje Popovac.

Do kraja tekuće godine mještani ovih naselja neće imati problema sa izgradnjom Koridora Vc jer se čeka odluka odbora Evropske banke za obnovu i razvoj. Najbolja opcija bila bi, ističu sagovornici, kada bi se proces vratio na početak i da se krene sa izborom nekoliko trasa nakon čega bi se uradila komparativna analiza puta i odabrala dionica povoljna za građane, okoliš i državu.

Ljubi majka @Bumerang
User avatar
Truba
Posts: 81191
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#198 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Truba »

a što čović nabija komplekse
sanjaju ga
ko ja brankovića
i bičakćića
User avatar
dr_Evil
Posts: 12168
Joined: 01/07/2019 15:35
Location: Ispod Koscele

#199 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by dr_Evil »

Black swan wrote: 11/10/2022 08:42 a što čović nabija komplekse
sanjaju ga
ko ja brankovića
i bičakćića
Ma pusti Covica, nebitan u ovome, ovo je bratija. Slucajem nekim ova zena koja je dala intervju ima stres, izgubi zivce u sekundi.

Kad se sjetim fakulteta, i profe iz matematike, uvijek je govorio Picakcic, nesto ga nije volio :D
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#200 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Sarajevo - Bradina (Tunnel Ivan Sedlo)

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:17, edited 1 time in total.
Post Reply