BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Hajlac
Posts: 3837
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#101 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by Hajlac »

neki wrote:Haj nam definisi pojam "zeleni nadvoznjak" :-)
Nemam ga šta definisati - ovi PR botovi ga stalno reklamiraju (u vidu vještačke animacije):
Bumerang wrote:Image
User avatar
Hajlac
Posts: 3837
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#103 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by Hajlac »

Bumerang wrote: Image

Image
Ekologija se svodi na AutoCAD...
User avatar
dustaban
Posts: 6516
Joined: 10/07/2012 10:55

#104 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by dustaban »

Trebalo bi ovako nesta napraviti preko Santiceve u Mostaru, da konacno pocnu prelaziti sa jedne na drugu stranu!
:mrgreen:
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#105 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by Bumerang »

Image
Last edited by Bumerang on 12/10/2016 22:39, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#106 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by Bumerang »

Image

Autocesta
http://www.wnyc.org/i/raw/1/transportat ... lmori2.jpg
Image

http://media.komonews.com/images/120507_crossing.jpg
Image

http://www.jpautoceste.ba


BIZNIS 26.07.2014. u 10:47 38

Koridor 5C: Tunelom kroz Prenj uštedjeti 300 miliona eura


Izgradnja dionice Koridora 5C od Konjica do Mostara sjever mogla bi biti jeftinija za čak 300 miliona eura, umjesto dosadašnjih 700 miliona eura, koliko je predviđeno prema trenutnom planu gradnje Koridora na ovoj dionici.

Koridor 5C: Tunelom kroz Prenj uštedjeti 300 miliona eura Foto: Arhiv/Klix.ba
Federalna vlada prihvatila je Informaciju o potrebi optimiziranja i povećanja fizibilnosti trase na dionici Konjic - Mostar sjever, koju je uputila državna kompanija Autoceste Federacije BiH, a u kojoj se navodi da bi probojem planine Prenj odnosno skraćivanjem ove dionice za oko 18 kilometara državi moglo ostati čak 300 miliona eura od izgradnje ove dionice.

Ensad Karić, direktor Autocesta Federacije BiH, kazao je za agenciju Patria kako su njihove pretpostavke da bi uz korištenje prirodnih pogodnosti terena i novih tehnoloških dostignuća u tunelogradnji za proboj kroz planinu Prenj, trasa Koridora 5C od Konjica od Mostara sjever bila skraćena za 18 kilometara što bi ostvarilo uštede veće od 300 miliona eura.

"To su naše grube pretpostavke", rekao je Karić.

"Odmah ćemo pristupiti detaljnijoj analizi i za nekoliko mjeseci imati tačne pokazatelje koliko se može uštedjeti na ovoj dionici", dodao je on.

Ukoliko analize pokažu da je na ovoj dionici moguće uštedjeti, morat će doći do izmjene plana prostornog uređenja. No, Karić smatra da tome ništa ne bi smjelo biti prepreka. Federalni parlament morao bi podržati ovakvu odluku, jer ušteda od nekoliko stotina miliona eura našoj zemlji značila bi mnogo.

(NAP)
Tagovi: koridor 5C

http://www.klix.ba/biznis/koridor-5c-tu ... /140726023


---------------------------------------------------------------------------------
Ovo je dobra vijest, ako se sta moze ustedjeti na kostanjima izgradnje ali da ne bude na stetu drugih stvari. Autoput je potreban iz ekonomsko/turistickih/privrednih razloga. Autoput je interesantniji sa sto manje tunela ako je to moguce radi razvoja turizma na tom dijelu opstina i regija gdje bi se turisti zadrzavali i uzivali u prirodnim ljepotama tih planina a to su veliki turisticko potencijali. Treba obratiti paznju i na ekoloske posljedice sto se tice trase sa dosta tunela i slicno.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#107 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by Bumerang »

BIZNIS PRIVREDA01.08.2014. u 12:51 138

Autoceste FBiH: Tunel 1. mart će biti otvoren sredinom augusta

Autoceste FBiH će sredinom augusta pustiti u promet novih šest kilometara autoceste, u okviru čega će biti otvoren i tunel 1. mart, potvrđeno je za Klix.ba u ovom preduzeću.

http://static.klix.ba/media/images/vije ... .11_xl.jpg
Image

http://static.klix.ba/media/images/vije ... 1.9_xl.jpg
Image

Foto: JP Autoceste FBiH

Kako navode iz Autocesta, tunel 1. mart je najduži i najsavremeniji tunel u regionu.

"Unutrašnjost tunela je osvijetljena specijalnom led rasvjetom, a u potpunosti je pokriven i video nadzorom koji će detektovati i najmanji problem u tunelu. Obje tunelske cijevi su opremljene ventilacijom, potpunom svjetlosnom i znakovnom signalizacijom, izlazima u slučaju nužde, proširenjima za zaustavljanje u slučaju nužde, protivpožarnim sistemom, te uređajima koji distribuiraju radijski i internet signal", navode iz Autocesta FBiH.

Ističu kako je tunel 1. mart uspjeh bh. građevinarstva jer su radeći na njemu domaće kompanije stekle potrebne reference kada je u pitanju izgradnja tunela na autocesti.

"Svi radovi na izgradnji i opremanju su završeni. U toku je ispitivanje sigurnosti tunela. Izgradnjom autoceste smanjena je udaljenost i vrijeme putovanja između Zenice i Sarajeva čime ova dva privredna centra nisu bila nikada bliže", naglašavaju naši sagovornici iz Autocesta FBiH.

(Klix.ba) Tagovi: koridor 5C JP Autoceste FBiH

http://www.klix.ba/biznis/privreda/auto ... 0801051#11

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=737

http://www.jpautoceste.ba
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#108 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

OVO SU SAOBRAĆAJNI PRIORITETI FEDERACIJE:
Koridor 5C najvažniji, ali nije jedini srednjoročni cilj


Vlada Federacije BiH uvrstila je na listu prioriteta izgradnju brze ceste Lašva - Nević Polje (Travnik), Nević Polje - Jajce, Žepče - Tuzla, ali i brze ceste Tuzla - Orašje, čime će naša država dobiti najbolju saobraćajnu vezu s centralnom Evropom. Navodi se to u dokumentu o strateškim projektima koji se nalaze među "100 prioriteta Vlade FBiH".


Image

Ekonomija


07. Maj 2016 07. Maj 2016

Ukupna vrijednost ovih radova iznosi 3,6 milijardi maraka (1,8 milijardi eura), a izgradnja prve dionice Lašva - Nević Polje već je dogovorena putem modela koncesije.

Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje (Travnik) koštat će 183 miliona eura, Nević Polje - Jajce 550 miliona eura, brze ceste Žepče - Tuzla 511 miliona eura te Tuzla - Orašje 635 miliona eura.

No, izgradnjom ovih dionica brze ceste od Lašve do Jajca stvaraju se i preduvjeti za spajanje Sarajeva s Krajinom, na što se čeka skoro 20 godina. Realizacija ovih projekata najavljena je za sredinu ove godine, a rok za završetak do kraja 2018.

Povezivanjem brze ceste Lašva – Nević Polje s Koridorom 5C centralno područje BiH će dobiti najbolju saobraćajnu vezu s centralnom Evropom i Jadranom na jugu. Ovaj projekt uključuje gradnju oko 24 kilometra ceste na dionici od četiri trake s međunarodnim standardima između Lašve i Nević Polja.

Cijela dionica je podijeljena na tri poddionice: Lašva - Kaonik, Kaonik - Vitez i Vitez – Nević Polje. Polazna tačka gradnje je na Koridoru 5C (Lašvanska petlja) i završava na petlji Nević Polje u blizini Travnika. Glavne strukture su gradnja tri tunela i osamnaest mostova i vijadukata. Na ovom dijelu su četiri petlje (Lašva, Kaonik, Vitez, Nević Polje).

Prema dokumentaciji, u koju je imao uvid naš list, glavni projekt za izgradnju ove dionice već je završen, kao i studija izvodljivosti. Sada se očekuje dobivanje okolišne dozvole. Vlada FBiH već je za eksproprijaciju zemljišta izdvojila oko deset miliona KM.

Kada je u pitanju izgradnja brze ceste Nević Polje - Jajce u vrijednosti od 550 miliona KM, ona spada u historijski važnu rutu, jer će se preko Sarajeva brže povezivati sa Srbijom i Hrvatskom. Ovaj projekt uključuje izgradnju oko 51 kilometra ceste na dionici s četiri brze trake. Za ovu dionicu još nije preciziran model finansiranja, ali priprema tenderske dokumentacije je u toku.

Izgradnjom dionice Žepče - Tuzla planirano je povezivanje Tuzle s Osijekom u Hrvatskoj te gradom Pečuhom u Mađarskoj. Realizacija ovog projekta postavljena je kao primarni cilj. Ovaj projekt pruža izgradnju brze ceste s ciljem povezivanja putne komunikacije sjeveroistoka BiH, koji sadrži najvažnije koncentracije ekonomskih i ljudskih resursa u zemlji, s Dunavom, Savom, Dravom u regiji. Ova cesta predstavlja nastavak dionice Tuzla - Orašje i početak trase sa selom Mihatovići. Predviđena trasa planirana je da prolazi pored Lukavca, Zavidovića pa do Žepča, gdje se spaja s Koridorom 5C.

Druga dionica brze ceste Tuzla - Orašje, čiji će radovi koštati 635 miliona eura, uključuje izgradnju oko 61 kilometra ceste na dionici od četiri trake s međunarodnim standardima.

Sekcija počinje u Orašju (Šićki Brod) i rutu okružuje Orašje, Brčko, Majevica, a zatim se spaja s Tuzlom. Realizacija projekata najavljena je za sredinu ove godine, a rok za završetak je kraj 2018.

PRIORITETI U BROJKAMA

1,8 milijardi eura ukupna vrijednost projekata
183 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Lašva – Nević Polje
550 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Nević Polje – Jajce
511 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Žepče - Tuzla
635 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Tuzla - Orašje
2018. godina rok za završetak izgradnje


http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/315 ... _cilj.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#109 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

U 2016. u FBiH u promet neće biti pušten nijedan novi kilometar autoputa

Piše: Š. B./Klix.ba
prije 20h 34 min
289 138

Image

U Federaciji BiH u 2016. neće biti pušten nijedan novi kilometar autoputa, potvrđeno je za Klix.ba u Javnom preduzeću Autoceste FBiH.

Foto: Arhiv/Klix.ba
Radovi koji su u toku neće biti okončani u 2016. i otvaranje novih kilometara autoputa na Koridoru 5C možemo očekivati tek krajem 2017. godine.

Javno preduzeće Autoceste Federacije BiH trenutno je u fazi okončanja procedure dodjele ugovora za dva LOT-a na dionici Počitelj-Međugorje, čija je ukupna dužina 11,07 kilometara čime se nastavlja sa izgradnjom autoputa A1.

Na ovoj dionici se nalazi i najduži most na koridoru 5C, most Počitelj, dužine jedan kilometar. Ukupna procijenjena vrijednost izgradnje je oko 200 miliona KM, a sredstva je obezbijedila Evropska investicijska banka.

Nakon potpisivanja ugovora, rok za završetak radova na izgradnji južnog dijela koridora 5C je 30 mjeseci.

Također, početkom 2017. godine nastavljaju se radovi na dionici Svilaj-Odžak, u dužini od 10 km, a koji podrazumijevaju završne radove postavljanja asfalta, horizontalne i vertikalne signalizacije. To bi se uskladilo sa završetkom mosta na rijeci Savi, a otvorenje se očekuje krajem 2017. godine.

Početkom naredne godine aktivirat će se još dva gradilišta, odnosno krenut će radovi na izgradnji dionica Počitelj – Buna (7,2 km)

U zeničkoj regiji aktivna su dva gradilišta ukupne dužine osam kilometara, dok se završetak radova očekuje do kraja ljeta 2018. godine, potvrđeno je za Klix.ba iz JP Autoceste FBiH.

Hamed Ramić, vlasnik građevinske kompanije Euro-Asfalt ranije je za Klix.ba rekao da je izgradnja autoputa faktički u zastoju u proteklih 18 mjeseci što je imalo negativan utjecaj na bh. građevinare.

"Već godinu i pol prekinut je proces izgradnje autocesta i to je prouzrokovalo propadanje mnogih kompanija, koje su se tokom prethodnog ciklusa gradnje autoputa pripremale za dalju gradnju, nabavile potrebnu opremu, zadužile se kod banaka i slično. Zastoj u gradnji prouzrokovao je probleme sa kojima se veoma teško, gotovo nemoguće, nositi", rekao Ramić.


http://www.klix.ba/vijesti/bih/u-2016-u ... /160725016
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#110 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Autoceste FBiH: Uskoro ugovori za izgradnju dionice Počitelj - Zvirovići

FENAprije 4h 3 26

Image

Autoceste FBiH: Uskoro ugovori za izgradnju dionice Počitelj - Zvirovići 3

Javno preduzeće Autoceste FBiH naredna dva nova ugovora o izgradnji će potpisati tokom augusta, čim dobiju saglasnost Evropske investicijske banke (EIB) za oba lota, a riječ je o dionici Počitelj - Zvirovići.
Autoceste FBiH: Uskoro ugovori za izgradnju dionice Počitelj - Zvirovići
Ukupna dužina dionice je 11,07 km i na njoj se nalazi najduži most na Koridoru 5-C, most Počitelj dužine jedan kilometar. Ukupna procijenjena vrijednost izgradnje je 100 miliona eura, a sredstva su osigurana od EIB-a.

Navode da je izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići neophodna kako bi saobraćaj s magistralne ceste M-17 bio preusmjeren na autocestu prema Bijači, čime bi bila osigurana puna funkcionalnost izgrađene poddionice Bijača - Zvirovići i povećana njena isplativost.

JP Autoceste FBiH imaju aktivna dva gradilišta u zeničkoj regiji, a to su Drivuša - Klopče i Klopče - Donja Gračanica.

Početkom 2017. imat će aktivna još dva gradilišta, odnosno počet će radovi na izgradnji dionica Počitelj - Buna (7,2 km) i Donja Gračanica - tunel Zenica (3,9 km). JP Autoceste FBiH je 14. jula 2016. uputilo javni poziv za pretkvalifikaciju za postupke nabavke za izgradnju dviju dionica Počitelj - Buna i Donja Gračanica - tunel Zenica, te je u završnoj fazi za odobrenje 80 miliona eura kod EBRD-a za finasiranje navedenih dionica.

Za dionicu Mostar jug - Buna, poddionica Buna - tunel Kvanj, upućena je inicijativa za osiguranje finansijskih sredstava za izgradnju u visini od 100 miliona eura kod EIB-a.

Također, JP Autoceste FBiH je izvršilo optimizaciju trase dionice autoceste Konjic - Mostar sjever čime će, uz korištenje prirodnih pogodnosti terena (prolaz kroz dolinu Bijela) te nova tehnološka dostignuća u tunelogradnji za proboj kroz planinu Prenj, trasa biti skraćena za 18 km i ostvarena ušteda oko 300 miliona eura.

Na dionici Tarčin - Konjic završen je glavni projekt i u toku je eksproprijacija zemljišta. Procijenjena vrijednost je oko 450 miliona eura bez PDV-a i ne predstavlja prioritet u ovom momentu.

Dionica Nemila - Zenica sjever (izlaz iz tunela Zenica) je podijeljena na tri lota i pokrenuta je inicijativa za zaduženje kod tri različite međunarodne finansijske institucije: EBRD u visini od 80 miliona eura, OFID - Opec fond za međunarodni razvoj u visini od 49 miliona eura i KFAED u visini 36 miliona eura.

Za radove na izgradnji na južnom dijelu Koridora 5-C očekuju da će biti završeni za 30 mjeseci od dana potpisivanja ugovora, dok dionice u zeničkoj regiji mogu biti završene do kraja ljeta 2018.

Nastavak radova koji obuhvataju završne radove postavljanja asfalta, horizontalne i vertikalne signalizacije na dionici Svilaj - Odžak planiran je početkom 2017., što bi se uskladilo sa završetkom mosta na rijeci Savi, uz očekivano puštanje u promet krajem 2017. Za završetak te najsjevernije dionice osiguran je grant od 17,4 miliona eura i privode se kraju završne aktivnosti za 40 miliona eura kod EBRD-a.

U toku su i aktivnosti vezane za provođenje postupka izbora privatnog partnera/koncesionara za izgradnju brze ceste Lašva - Nević Polje.

Osim toga, JP Autoceste FBiH u narednom periodu uvodi novi billing sistem u cilju optimizacije ACC usluge kreiranjem novih paketa ACC usluge i mogućnošću punjenja ACC uređaja putem Interneta, SMS-a, elektronske banke i slično.

http://www.klix.ba/biznis/autoceste-fbi ... /160803073
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#112 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Radončić o gradnji autocesta: U naredne dvije godine vidjet ćemo veliko gradilište u BiH

Klix.ba
15.9.2016. u 12:20

U Sarajevu je održan sastanak lidera stranaka vladajuće koalicije u FBiH, na kojem je bilo riječi o gradnji autoputeva i brzih cesta u Federaciji BiH. Na sastanku kojem su prisustvovali Bakir Izetbegović, Dragan Čović i Fahrudin Radončić istaknuti su optimizam i želja za ubrzanjem procesa gradnje.
Radončić o gradnji autocesta: U naredne dvije godine vidjet ćemo veliko gradilište u BiH

Image

Fahrudin Radončić (Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)
"Ovo je dokaz da će se lideri stranaka prvi put u BiH, potpuno dinamično i koncentrisano baviti operativnim poslom, biti podrška nadležnim direktorima i ministarstvima kako bi se autoputevi, brze ceste i hidrocentrale počeli graditi", rekao je predsjednik SBB-a Fahrudin Radončić nakon sastanka u zgradi Predsjedništva BiH.

S druge strane, Radončić je naglasio kako postoje problemi u vidu nedostatka ozbiljne građevinske dokumentacije koja jednostavno ne postoji.

"U tom smislu, parlamenti i ljudi koji rade u Autocestama FBiH i RS moraju da se aktiviraju i mi ćemo im u tome pomoći. Ja sam kao iskusan investitor pokušao implementirati to i na autoceste, Bakir Izetbegović je bio direktor Zavoda za izgradnju KS, a Dragan Čović ima poznatu biografiju u menadžerskom smislu. Vrlo smo kompetentni i možemo napraviti drugačiji način rada", kazao je Radončić.

On je zaključio kako se prije bilo kakvih investicija prvo morala stabilizirati politička situacija u Federaciji BiH te da je sada optimističan.

"Građani će rezultat našeg rada osjetiti za godinu-dvije i mislim da ćemo 2017. godine, a pogotovo 2018. vidjeti jedno veliko gradilište u BiH", rekao je Radončić.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/radoncic ... /160915046
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#113 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Federalna vlada donijela šest rješenja o ulasku u posjed nekretnina na trasi Koridora 5C

FENA 22.9.2016. u 13:19

Image

Nastavljajući aktivnosti na stvaranju uvjeta za gradnju autoceste na trasi Koridora 5C, dionica Počitelj-Bijača, poddionica Počitelj-Zvirovići na području općine Čapljina, Federalna vlada je danas, na zahtjev JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, donijela još šest rješenja o uvođenju u posjed nekretnina prije isplate naknade za nekretnine, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.
Federalna vlada donijela šest rješenja o ulasku u posjed nekretnina na trasi Koridora 5C
Foto: Arhiv/Klix.ba
Riječ je o nekretninama koje su potpuno izvlaštene rješenjem Službe geodetskih i imovinsko-pravnih poslova općine Čapljina.

Ulazak u posjed izvlaštenih nekretnina ne narušava prava vlasnika u postupku određivanja naknade pred nadležnim sudom, a Autocestama FBiH, kao korisniku izvlaštenja, omogućava ulazak u posjed prije isplate naknade u cijelosti, što je u skladu načelu poštene ravnoteže između legitimnog javnog interesa i zagarantovanih prava vlasnika.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/federaln ... /160922052
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#114 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

BIH

Koridor 5C: Počela gradnja odmorišta Lepenica sa benzinskom stanicom, trgovinom, restoranom...

Klix.ba 26.9.2016. u 12:05

Počela je izgradnja pratećih uslužnih objekta na odmorištu Lepenica, dionica Sarajevo zapad – Tarčin s ciljem da se putnicima osigura puni komfort, kako je to i uobičajeno u svijetu, saopćeno je iz Autocesta FBiH.

"Ova dva nova objekta na autocesti A1 za vozače znače sigurniju i udobniju vožnju, ugodan predah, ali isto tako upoznavanje turističkih i ambijentalnih znamenitosti okruženja", istakao je Đenan Salčin, v.d. direktor JP Autoceste FBiH.

Ugovorni korisnik Holdina d.o.o. Sarajevo, članice INA grupe u BiH, nakon otvaranja benzinskih stanica na odmorištu Kravice na najjužnijoj dionici Koridora 5C, gradi i dvije nove benzinske stanice s trgovinom, caffe barom i restoranom na dvostranom odmorištu Lepenica.

"Benzinske stanice na odmorištu Lepenica predstavljaju drugu fazu naše saradnje sa JP Autoceste FBiH na izgradnji objekata duž Koridora 5C. Na cjelokupnom projektu će biti angažirana 21 kompanija od kojih je 17 iz Bosne i Hercegovine. Tokom same gradnje bit će angažirano oko 140 ljudi. Završetak radova se očekuje početkom 2017. godine, kada ćemo nove INA benzinske stanice predstaviti javnosti", izjavio je Ante Aralica, generalni direktor Holdine Sarajevo.

Investicija od 4,5 miliona KM će osigurati izgradnju objekata po najvišim evropskim standardima objekata slične namjene, gdje će se vozačima ponuditi bogat izbor proizvoda, te ugodno mjesto za odmor. Korisnicima će usluge biti pružane 24 sata dnevno.

U novim objektima na autocesti će biti zaposleno oko 35 ljudi.

JP Autoceste FBiH je ustupilo na korištenje cestovno zemljište za izgradnju pratećih uslužnih objekata i obavljanje pratećih djelatnosti na osnovu javnog oglasa na rok od 20 godina.

Prihodi od naknade za korištenje cestovnog zemljišta JP Autoceste FBiH će uložiti u daljnju izgradnju autoceste na Koridoru 5C.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/koridor- ... /160926040
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#115 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Tunel Pečuj u okviru poddionice Koridora 5C najveće gradilište na autoputu

Piše: A. B./Klix.ba

Za vrijeme gradnje poddionice Koridora 5C Klopče - Donja Gračanica posebna pažnja posvećena je izgradnji tunela Pečuj.

Image

Foto: Elmedin Mehić/Klix.ba
Inače, radovi na području Zeničko-dobojskog kantona, vrijedni 107 miliona KM, predstavljaju najveće gradilište na autoputu.

Gradnja dvije poddionice Drivuša - Klopče i Klopče - Pečuj su počele prije tri mjeseca, odnosno Donja Gračanica, a koje prolaze vrlo zahtjevnim terenom s kompleksnom morfologijom i geologijom, jer su skoro cijelom dionicom vidljiva klizišta.

Iz Javnog preduzeća (JP) Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine navode da će tunel Pečuj biti dug 870 metara te da su u toku pripremni radovi na podzemnom iskopu s ulazne strane tunela.

U prethodnom periodu je završena priprema terena iz pravca Klopče ispod Klopačkih stijena te je sve spremno za nastavak radova. Vijadukt Babina rijeka dužine 390 metara bit će izgrađen iznad zeničkog naselja Crkvice, s kojeg će se pružati pogled na Zenicu.

Image

Na otvorenoj trasi je završena izrada pretpristupnih puteva, a zbog kompleksnosti terena u pogledu geoloških uslova trenutno se izvode dodatni geoistražni radovi. Iz Autocesta FBiH dodatno navode da se na poddionici Drivuša - Klopče trenutno izvode radovi na rasponskoj konstrukciji mosta Drivuša i da je do sada urađeno deset pari stubova.

Podsjećamo, osim tunela Pečuj, u sklopu dionice Zenica jug - Zenica sjever bit će još izgrađeni i vijadukt Klopče dužine 106 metara, vijadukt Babina rijeka dužine 390 metara, vijadukt Pehare 389 metara, vijadukt Ričice 1.368 metara te tunel Ričice 522 metra. Njegova gradnja trajat će dvije godine, a s obzirom da će tunel imati nagib, tokom probijanja problem predstavlja voda. Danas su se na mjestu izgradnje vijadukta postavile žice za noseće betonske stubove, a uskoro bi se trebalo krenuti sa probijanjem i drugog tunela na istoj lokaciji.

Krajem juna Vlada Federacije BiH odobrila je zaduženje FBiH po Ugovoru o zajmu između Evropske banke za obnovu i razvoj i BiH za realizaciju projekta Koridora 5C u iznosu od 80 miliona eura.

http://www.klix.ba/biznis/tunel-pecuj-u ... 61006092#6

User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#116 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

NVESTICIJE

Azerbejdžan spreman investirati milijardu eura u projekte infrastrukture u BiH

Klix.ba prije 4h 15 min

Image

Ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko primio je danas u posjetu šefa diplomatske misije Azerbejdžana u BiH Ismayila Jafarova.
Azerbejdžan spreman investirati milijardu eura u projekte infrastrukture u BiH
Predstavnik Azerbejdžana izrazio je snažnu zainteresiranost za investiranje u prometnu infrastrukturu u BiH, pri čemu je izdvojio četiri konkretna projekta: brza cesta Lašva – Travnik, tunel Prenj na Koridoru 5C, te dionice Mostar – sjever i Mostar – jug na autocesti na Koridoru 5C.

Azerbejdžanska strana, odnosno kompanije iz ove zemlje, žele da se što prije završi administrativno-pravna procedura kada su u pitanju navedeni projekti i odrede rokovi za realizaciju, a spremni su da rade i na izradi projektne dokumentacije.

Pored ovih projekata, Azerbejdžan je zainteresiran i za sve druge infrastrukturne projekte za čiju su realizaciju zaduženi niži nivoi vlasti i druga nadležna ministarstva u cijeloj BiH.

Ministar Jusko izrazio je zadovoljstvo konkretnim ponudama azerbejdžanske strane, naglasivši da je izgubljeno isuviše vremena i da se sada mora maksimalno ubrzati rad na projektima prometne infrastrukture, a da je jedan od glavnih mehanizama uspostava javno-privatnog partnerstva sa kompanijama koje žele raditi na izgradnji autoceste na Koridoru 5C.

Šef diplomatske misije Azerbejdžana Jafarov je ministra Jusku upoznao sa namjerom Azerbejdžana da u infrastrukturne projekte u BiH uloži milijardu eura.

Jafarov je čestitao ministru Juski na donošenju Okvirne strategije prometa BiH i naglasio da je u vrlo kratkom vremenu prepoznat njegov lični angažman na dinamiziranju poslova vezanih za infrastrukturne projekte.

Ministar Jusko prenio je šefu diplomatskog predstavništva Azerbejdžana u Sarajevu uvjerenje da će MKP i dalje biti otvoren i spreman na saradnju sa svim potencijalnim investitorima, jer veliki infrastrukturni projekti poput tunela Prenj i dionica Mostar – sjever i Mostar – jug na autocesti na Koridoru 5C znače i otvaranje novih radnih mjesta i šansu za domaće kompanije koje bi mogle biti angažirane na takvim projektima.


http://www.klix.ba/biznis/investicije/a ... /161010083
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#117 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Image

BIH

Ministar Jusko obišao gradilište autoputa na Drivuši kod Zenice

Klix.ba prije 2h 12 min

Ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko i direktor JP Autoceste FBiH Đenan Salčin u pratnji cijele Uprave obišli su u utorak 12. oktobra gradiliša u zeničkoj regiji.

Image
1 / 5
Ovo je bila prilika da se ministar upozna sa dinamikom radova na gradilištima i da se održi radni sastanak sa predstavnicima izvođač radova i nadzora s ciljem insistiranja na ubrzanju radova.

"Na ovim gradilištima u proteklih 14 mjeseci postojala su dva problema od kojih je jedan izmještanje gasovoda nastao zbog kolizije gasovoda i trase autoceste a drugi se odnosi na geologiju na navedenim gradilištima. Izvršena je sanacija dva klizišta, a vrši se dodatno geološko istraživanje terena. Nakon što smo otklonili probleme stekli su se uslovi za ubrzanje radova i na tragu smo željene dinamike", istaknuto je Đenan Salčin, direktor JP Autoceste FBiH.

Ministar je iskazao važnost nastavka izgradnje Koridora 5C od Zenice prema sjeveru zemlje.

"Želja nam je da izgradnja autoceste u BiH povezuje ljude, države u regionu, da utiču na razvoj ekonomije, spajaju kao i da doprinesu povećanju sigurnosti u saobraćaju", poručio je Jusko.

Završetak radova na poddionicama Drivuša – Klopče i Klopče – Pečuj (Donja Gračanica) predviđen je 2018. godine. Značajniji radovi obuhvaćaju izgradnju pet vijadukta, dva tunela i jedan most.

U proteklom periodu pokrenuta je tenderska procedura za izbor izvođača radova i nadzora nad izgradnjom dionice Donja Gračanica – tunel Zenica. Objavljen je tender i rok za predaju ponuda je bio krajem septembra a početak radova očekuje se na proljeće 2017. godine.

Ukupna dužina autoceste od mjesta Klopče do mjesta Nemila je 24,5 kilometra a kompletna dionica će biti izgrađena 2019. godine.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/ministar ... /161012116

Image

http://www.jpautoceste.ba/
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#118 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekolo

Post by Bumerang »

quote="Micko+"]
Bumerang wrote:
glockov kolac wrote:
Bumerang wrote:Subota, 29. Decembar 2012 u 15:42

Prometna deblokada Tuzle

Image
Autocesta

Koridor 5C kod Žepča „preusmjeren“ je na Tuzlu i dalje na Orašje, tako da bi se cijela trasa koridora 5C od Save na sjeveru do Zvirovića na jugu države nalazila na teritoriji Federacije BiH.

Sarajevskom Institutu IPSA povjerena je izrada investiciono-tehničke dokumentacije za autocestu Žepče-Tuzla, preko koje bi se cijeli tuzlanski bazen priključio na autocestu 5C. Ideja o izgradnji ovog priključka u dužini od oko 65 kilometara, stara je već cijelu deceniju a nastala je kao odgovor prometnih stručnjaka u Federaciji BiH na izostanak interesa svih prehodnih vlada RS-a za izgradnju koridora 5C kroz Republiku Srpsku.

Dapače, još prije deset godina Vlada RS-a jasno je istaknula prometne prioritete manjeg bh. entiteta. Na prvo mjesto postavljena je izgradnja autoceste od Gradiške do Banje Luke, koja je već izgrađena, pa dalje od Banje Luke do Doboja, čija se izgradnja upravo ugovara. Za dionica autoceste 5C kroz RS, od Doboja do Svilaja, nije bilo interesa, što dokazuje i činjenica da za taj dio koridora još uvijek ne postoji ni elementarna dukumentacija na nivou idejnih rješenja.

U takvim okolnostima, Vlada Federacije BiH okrenula se alternativnom rješenju - koridor 5C kod Žepča „preusmjeren“ je na Tuzlu i dalje na Orašje, tako da bi se cijela trasa koridora 5C od Save na sjeveru do Zvirovića na jugu države nalazila na teritoriji Federacije BiH.

S druga strane, na izgradnji ovog priključka insistirale su i sve dosadašnje vlade Tuzlanskog kantona koji se, iako najmnogoljudniji kanton u FBiH, našao u svojevrsnoj prometnoj izolaciji. Još prije pet godina u Tuzli je promoviran idejni projekt prometnog priključka ove regije na koridor 5C, pa je sarajevskom Insitutu IPSA preostao teži dio posla - da idejni projekat protoči u izvedbeni.

(A. M.)

http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/405 ... tuzle.html
:thumbup:
Evo jednog dijela informacija s jedne druge teme
Autoputevi u BiH - pregled izgradnje: http://www.klix.ba/forum/autoputevi-u-b ... 92842.html

Pametno, svaka cast za ovu promjenu trase autoputa tako da vise RS ne moze ucjenjivati, sabotirati Bosnjake i Hrvate, usporavati i slicno izgradnju kao i promet trase autoceste koja bi isla kroz RS. Ujedno ovaj autoput ce u isto vrijeme razviti ekonomski i na sve druge nacine grad Tuzlu kao i kompletnu tuzlansku regiju. Sjeverozapadni dio entiteta R:Srpska nece imati vise sa cim ucjenjivati i sabotirati Bosnjake i Hrvate u FBiH te ce njihov dio autoputa koji su izgradili od Gradiške do Banje Luke i autoput koji ce da grade od BL do Doboja ostati slijepo crijevo na sjeverozapadnom dijelu teritorije entiteta RS-a. :thumbup: :bih:
nije to loša opcija, ali nema to veze sa realnošću, jer jednostavno taj pravac nije na ZACRTANOM od strane EU
koji ide od Osijeka do Svilaja i jednostavno tu ulazi u BH a ne na Orašju
osim toga sve što se ide istočnije sa trasom je u korist HR jer njima plačaš putarinu
čak i dio od Tuzle do Orašja predviđen kao AC je čista glupost
pametnije je praviti krak od Tuzle do Johovca i tu se spojiti sa AC na koji se inače spaja i AC četniteta od Banja Luke

Image[/quote]
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#119 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Putokaz za privredni razvoj: Izgradnja brze ceste Mostar - Široki Brijeg - Hrvatska počet će 2017. godine


Piše: A. B./Klix.ba prije 4h 22 min

Izgradnja brze ceste Mostar - Široki Brijeg - Hrvatska koja predstavlja veliki značaj za infrastrukturu Hercegovačko-neretvanskog kantona počet će 2017. godine, potvrđeno je za Klix.ba iz Javnog preduzeća (JP) Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine.

Image
Foto: Bljesak.info

Riječ je o cesti koja bi se nalazila na trasi Mostar - Široki Brijeg - Grude - Zagvozd, a kojom bi se povezali čvor Mostara na autocesti na Koridoru 5C s čvorom Zagvozd na Dalmatini, odnosno Jadransko-jonskoj autocesti.

Iz Autocesta FBiH navode da početak trase brze ceste Mostar-Široki Brijeg-granica s Hrvatskom duge 66 kilometara predstavlja priključak na Koridor 5C na širem području Mostara. Za dio brze ceste (od čvora Polog prema granici s Hrvatskom, op.a.) postoji ranije izrađena tehnička dokumentacija na nižem nivou razrade.

"S obzirom na to da do sada nije usvojen prostorni plan Federacije BiH, koji je temeljni akt za izradu projekata, kao i da je tek u julu 2016. godine usvojena 'Strategija transporta' na nivou BiH, neke od aktivnosti predviđene za 2016. nisu mogle biti realizirane. Nakon usvajanja Transportne strategije BiH stekli su se uslovi za pokretanje postupka nabavke izrade generalnog projekta brze ceste odgovarajućih studija", navode iz JP Autoceste FBiH.

Urađena je također i prethodna procjena utjecaja na okoliš, Saobraćajna studija i Preliminarna studija opravdanosti s ciljem odabira koridora brze ceste za daljnju razradu.

Pokretanje tenderske procedure za brzu cestu Mostar - Široki Brijeg - granica s Hrvatskom se očekuje u ovoj godini, a realizacija projekta će biti u 2017. godini.

Prema riječima predstavnika vlasti Hercegovačko-neretvanskog kantona, brza cesta će regiju izvući iz saobraćajne izolacije.

Ministar prostornog uređenja i zaštite okoliša Zapadnohercegovačkog kantona ranije je izjavio kako se na osnovu prostorno-saobraćajne studije i strategije kantona utvrdilo kako su ovom području potrebna dva ovakva projekta koja bi stvorila brze ceste te kako bi navedeni projekat u velikoj mjeri stvorio putokaz privrednom razvoju.

Iz Regionalne agencije za razvoj Hercegovine također navode važnost u projektu koji bi doprinio razvoju zemlje, odnosno regije, čime bi se zaposlilo znatno više ljudi unutar BiH.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/putokaz- ... /161101005
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#120 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

U ponedjeljak počinju radovi redovnog održavanja sistema u tunelima na autoputu A1

Klix.ba prije 36 min

Dana 07. 11. 2016. godine od 22:00 sata započinju radovi polugodišnjeg redovnog održavanja sistema u tunelima na autocesti A1. Vršit će se čišćenje ventilacijskog sistema, mijenjanje izgorjelih žarulja, provjera radio sistema, vatrodojavnog sistema i drugih sigurnosnih sistema, kako bi se istima produžio vijek trajanja i rada.

Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Radovi će trajati do 23.11.2016. godine do 04:00 sati.
Zbog izvođenja radova na snazi će biti izmjena režima prometa prema sljedećem rasporedu:

Zatvaranje dionice Sarajevo zapad – Lepenica, desna strana (smjer Sarajevo zapad – Lepenica) u periodu od 07.11. u 22:00 sata do 08.11.2016. godine u 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelima Gaj i Igman koji se nalaze na navedenoj dionici.

Zatvaranje dionice Sarajevo zapad – Tarčin, lijeva strana (smjer Tarčin - Sarajevo zapad) u periodu od 08.11. u 22:00 sata do 09.11.2016. godine u 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelima Gaj i Igman koji se nalaze na dionici Sarajevo Zapad – Lepenica.

Zatvaranje dionice Lepenica – Tarčin, lijeva strana (smjer Tarčin - Lepenica) u periodu od 09.11. u 22:00 sata do 10.11.2016. godine u 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelima Grab, 25. Novembar i Vis koji se nalaze na navedenoj dionici.

Zatvaranje dionice Sarajevo zapad – Tarčin, desna strana (smjer Sarajevo zapad - Tarčin) u periodu od 10.11. u 22:00 sata do 11.11.2016. godine u 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelima Vis, 25. Novembar i Gaj koji se nalaze na dionici Lepenica - Tarčin.

Zatvaranje dionice Sarajevo sjever – Butila, lijeva strana (smjer Butila - Sarajevo sjever) u periodu od 14.11. u 23:00 sata do 15.11.2016. godine u 02:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelima Vukov Gaj i Oštrik koji se nalaze na navedenoj dionici.

Zatvaranje dionice Sarajevo sjever – Butila, desna strana (smjer Sarajevo sjever - Butila) 15.11.2016. godine, od 02:00 do 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelima Vukov Gaj i Oštrik koji se nalaze na navedenoj dionici.
Zatvaranje dionice Zenica jug – Lašva, desna strana (smjer Zenica jug - Lašva) u periodu od 16.11. u 22:00 sata do 17.11.2016. godine u 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelu 1. Mart koji se nalazi na navedenoj dionici.

Zatvaranje dionice Zenica jug – Lašva, lijeva strana (smjer Lašva - Zenica jug) u periodu od 17.11. u 22:00 sata do 18.11.2016. godine u 05:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelu 1. Mart koji se nalazi na navedenoj dionici.

Zatvaranje dionice Međugorje - Bijača, desna strana (smjer Međugorje - Bijača) u periodu od 22.11. u 22:00 sati do 23.11.2016. godine u 01:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelu Bijela Vlaka koji se nalazi na navedenoj dionici.

Zatvaranje dionice Međugorje - Bijača, lijeva strana (smjer Bijača - Međugorje) 23.11. u 01:00 – 04:00 sati. U navedenom periodu je planiran servis u tunelu Bijela Vlaka koji se nalazi na navedenoj dionici.

Privremena prometna signalizacija će se postaviti u skladu sa Pravilnikom o prometnim znakovima i signalizaciji na cestama, načinu obilježavanju radova i prepreka na cesti i znakovima koje učesnicima u prometu daje ovlaštena osoba.

Sve informacije o radovima i privremenim regulacijama na autocesti A1 redovno će biti objavljivane putem web stranice JP Autoceste FBiH d.o.o. i BIHAMK-a.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/u-ponedj ... /161104051
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#121 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

JP Autoceste FBiH godinu dana sa privremenom upravom i bez novih kilometara autoputa


Piše: N. N./Klix.ba prije 2h 37 min

Javno preduzeće Autoceste FBiH punu godinu dana nema upravu koja je imenovana na standardni četverogodišnji mandat.

Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Nakon što je krajem oktobra tadašnjem direktoru JP Autoceste FBiH Ensadu Kariću, kadru SDP-a, istekao mandat, Vlada FBiH propustila je da u redovnoj konkursnoj proceduri imenuje novu upravu ovog preduzeća.

Nakon Karića, na funkciju v. d. direktora imenovan je Jasmin Bučo, jedan od dotadašnjih izvršnih direktora koji je aktivno sudjelovao u radu Autocesta u mandatnom periodu 2011.-2015.

U međuvremenu, ulaskom SBB-a u koaliciju na nivou FBiH, Autoceste FBiH su u raspodjeli fotelja pripale ovoj stranci pa je bilo jasno da Bučo neće moći ostati na funkciji v. d. generalnog direktora.

Vlada FBiH je u martu 2016. imenovala, kao kadar SBB-a, Đenana Salčina za v. d. generalnog direktora. No, zbog nesporazuma u vezi s podjelom pozicija izvršnih direktora, Salčin je Buču naslijedio tek u julu 2016. godine. Istovremeno, Autoceste FBiH su u jednom trenutku poslovale i bez nadzornog odbora, mada je Zlatan Lovrić, predsjedavajući Nadzornog odbora, za Klix.ba tvrdio kako to nije preveliki problem.

I kada se očekivalo da uprava na čelu sa Salčinom dobije četverogodišnji mandat, SBB je u novom kadrovskom preokretu odlučio "otpisati" Salčina.

Predsjednik SBB-a Fahrudin Radončić je mogućnost odlaska Salčina najavio još početkom oktobra, da bi ove sedmice to bilo i definitivno odlučeno. Spekuliše se da će u direktorsku fotelju zasjesti Adnan Terzić, bivši predsjedavajuću Vijeća ministara BiH, za kojeg je Radončić rekao da bi "mogao dobro obavljati posao".

Zanimljivo je i da je Radončić rekao da je konkurs raspisan i da ne zna je li se na njega prijavio i Terzić. Istina je da konkurs nije raspisan niti je poznato kada će uopće biti raspisan pa je vjerovatnija opcija da i Terzić bude imenovan za vršioca dužnosti kada krajem decembra Salčinu istekne mandat.

Šta je posljedica haosa koje su proizvele vladajuće stranke u JP Autoceste? Ranije je za Klix.ba potvrđeno da u 2016. u promet neće biti pušten nijedan novi kilometar autoputa. Sada je sasvim jasno da bolja neće biti ni 2017. za kada bi u promet, i to tek krajem godine, mogla biti puštena dionica kod Zenice.

Sadašnji član uprave JP Autoceste za Klix.ba kaže da trenutno ovo preduzeće jednostavno ne funkcioniše i da je to suština cijele priče. Istina je da bez akciza nema novih kilometara, kao i što je istina da trenutno Autoceste, čak i sa povećanjem akciza, ne bi uspjele napraviti značajniji zamah, jer očigledno nije riješena politička pozadina cijele priče.

Toliko o pretvaranju BiH u najveće gradilište u Evropi.

https://static.klix.ba/media/images/vij ... 15.jpg?v=1


http://www.jpautoceste.ba/
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#122 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Zastoj u gradnji Sarajevske zaobilaznice zbog lokalnih izbora, rok će biti produžen

Piše: I. P./Klix.ba prije 6h 8 min

Tok gradnje LOT-a 2C Sarajevske zaobilaznice trenutno je u zastoju i ne postoje naznake o novom roku završetka gradnje ostatka saobraćajnice koja čini početak Gradskog autoputa.

Početak radova bio je maj 2016. godine, a ugovorni rok je novembar 2016. pod uslovom da se riješe svi imovinsko-pravni odnosi. Njih rješava Općina Novi Grad, Ministarstvo saobraćaja KS i Zavod za izgradnju KS.

"Znajući da ćemo imati probleme dogovoreno je da dobijemo parcijalnu građevinsku dozvolu za riješeni dio imovinsko-pravnih odnosa na Sekciji 1 dužine oko 720 metara, od čega 600 metara trase i 120 metara objekta pergola, gdje je većim dijelom trasa u nasipu i pergoli koja ide preko željezničkih pruga. Radovi na tom dijelu su najvećim dijelom završeni (nasip, tampon, asfalti) i privode se kraju te možemo reći da je nasip završen, osim dijela pred samu pergolu, jer ona nije dovršena", rekao je za Klix.ba Mirsad Dizdarević iz Cesta Federacije BiH.

Kako je objašnjeno, ostaje da se uradi završni sloj asfalta, tzv. habajući sloj, za što se čekaju povoljni vremenski uslovi. Urađeni su betonski rigoli, ivičnjaci i razdjelni pojas, postavljena je zaštitna odbojna ograda, urađena rasvjeta i humusiranje kosina.

"Pergola se privodi kraju, urađeni su joj temelji, naglavne grede, zidovi najvećim dijelom, a sada se vrši postavljanje armirano-betonskih nosača nakon čega će se uraditi monolitna ploča koja će statički spojiti kompletnu kontrukciju. Naša procjena je da ćemo s tim radovima nekoliko dana ući u decembar", kazao je Dizdarević.

Nastavak gradnje

"Ono što je evidento jeste da nemamo građevinsku dozvolu za Sekciju 2 jer nisu završeni imovinsko-pravni odnosi. Informacija kojom raspolažemo jeste da je Općina Novi Grad sve dovela do samog kraja i da je novac osiguran. Vlasnici (najvećim dijelom ŽGP) spremni su da potpišu sporazum nakon plaćanja", rekao je naš sagovornik.

Ipak, ključni problem su prošli izbori. Načelnici općina su tek nedavno dobili svoje certifikate i sada dolazi do formiranja općinskih vijeća.

"Čim se stvore uslovi, sporazumi bi trebali biti potpisani i mi ćemo ući u posjede i pristupiti nastavku gradnje. Sekcija 2 prostire se između pergole i ulice Safeta Zajke (lokalitet skladišta ŽGP) gdje će se sa nasipa spuštati kolovoz (rampa) konektovanjem na ulicu u vidu kružnog toka ili klasične T-raskrsnice, zavisno od toga kako se riješe IP odnosi", objašnjava Dizdarević.

Riječ je o privremenom rješenju iz prostog razloga što pravac Sarajevske obilaznice odgovara pravcu Gradskog autoputa, čiji se nastavak gradnje u ovom trenutku ne može očekivati. Da bi se nova cesta koristila, rješenje je rampa koja će biti povezana sa ulicom Safeta Zajke.

Ugovor je vrijedan blizu 9,5 miliona KM od čega je potrošeno dvije trećine.

Ono što je također moguće jeste da i pored postojećih zastoja, a zbog nepovoljnih vremenskih uslova, dođe do dodatne pauze u radovima.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/zastoj-u ... /161116088


User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#123 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Bumerang wrote:Image
Image
Zar Tuzla Kanton i njeni lokalni politicari ne mogu sami obezbjediti finansije i izgradti autoput Tuzla - Brcko - Doboj kopcanje na autoput 5C prema slikama iznad. To je sve ukupno negdje oko 90 km autoceste?
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#124 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

SBB: Autoputa nema zbog Izetbegovića, zato je BiH gora i od Kosova

Klix.ba prije 9h 25 min

Nakon intervjua Bakira Izetbegovića za Klix.ba, u kojem je za zastoj u izgradnji autoputa u BiH okrivio ministre i direktore koji dolaze iz SBB-a i HDZ-a, reagovali su iz SBB-a, gdje u Izetbegoviću vide najvećeg krivca za takvo stanje.
SBB: Autoputa nema zbog Izetbegovića, zato je BiH gora i od Kosova


Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Izetbegović je za Klix.ba kazao da SDA nema nijednog ministra niti direktora preduzeća ili agencije koja je nadležna za izgradnju novih dionica autoputa, rekavši da je za potpuni zastoj izgradnje autoputa kriva garnitura SBB i HDZ.

"Zar je SBB, kao relativno nova stranka s djelimičnim i jednogodišnjim prisustvom u vlasti, kriv što je Bakir Izetbegović, najmoćniji čovjek u Bošnjaka od 1995. do danas, u prosjeku gradio žalosnih 4-5 km autoputa godišnje? U Federaciji BiH je do sada izgrađeno samo 94 kilometra, a u Hrvatskoj je u istom periodu završeno blizu 1.800 kilometara. Čak i Albanija i Kosovo već imaju po nekoliko stotina kilometara završenih autoputeva", naglašavaju iz SBB-a

Naglašavaju da su kilometražu koju je Izetbegovićeva vlast napravila za 20 godina mira, Kosovo i Albanija izgradili tokom samo jedne godine.

"Također, zar je SBB kriv što već dva desetljeća nema nikakvih radova na brzoj cesti Sarajevo - Tuzla ili putevima od Sarajeva ka Krajini, Goraždu, primorju. Uporna nastojanja SBB-a da se nadoknadi 20-godišnji zastoj u ovoj oblasti, potpuno su blokirana. Između ostalog, zato što se gospoda Izetbegović i Čović nikako ne mogu dogovoriti u međusobnom ucjenjivanju da li je važnije prvo graditi tunel Prenj ili dionicu Mostar sjever - Mostar jug", poručuju iz SBB-a.

Ističu da je prijedlog SBB-a da se sve dionice trebaju i moraju istovremeno početi raditi praktično odbijen zato što SDA u Parlamentu Federacije BiH, pozivajući se na peticije građana, ne želi glasati za amandmane na Prostorni plan Federacije.

Smatraju da se time se koči paralelna i masovna izgradnja. Dodatno, time se s druge strane otvara prostor i daju izgovori predstavnicima HDZ-a da prave nove blokade.

"Potpuno je jasno da ovdje nema nikakve odgovornosti SBB-a. Uz to, ideja da se u okviru BH Telecoma napravi nova kompanija, kako bi se podiglo više stotina miliona KM kredita za izgradnju brzih cesta, nije pokrenuta s mrtve tačke. Razlog, uporna i višemjesečna indolencija Bakira Izetbegovića i njegovih direktora. Zato je Izetbegovićevo skrivanje vlastite odgovornosti istovremeno i poznati pokušaj koji je godinama prakticirao, da svoju višedecenijsku odgovornost u svim segmentima društva propagandno prebacuje na svoje koalicione partnere. Kao nekada, u slučaju SBiH, SDP-a ili DF-a, sada se i SBB pokušava gušiti. Ali, umjesto toga, SBB poziva one koji ne umiju ili ne žele da grade da to prepuste onima koji znaju i hoće. I ne opstruiraju ih političko-administrativnim smicalicama. Građani zbog svega plaćaju najveću cijenu, ima previše mrtvih na cestama, a narod nema tu privilegiju da ih najlošijim putevima u Evropi voze državni auti pod rotacijama i pratnjom policije", navodi se u saopćenju.

Dodaju da je i Izetbegović ponekad u pravu.

"Tačno je da SBB ima direktora Autocesta Federacije BiH. Ali, jednako je tačna irelevantnost te pozicije u društvu kojom feudalno upravlja pet familija. To potvrđuje i podatak da samo dvije rođene sestre, sa svojim sinovima i njihovim rođacima i prijateljima, imaju više premijerskih i drugih važnijih pozicija u vlasti nego cijeli SBB, kao druga najjača stranka u FBiH na Općim izborima 2014. godine. Kad je riječ o prigovaranju SBB-u zbog spominjanja čuvenog trotoara kao 'graditeljskog uspjeha', taj mali prostor ispod fotelje velike Bakirove vlasti ostaje mjesto budućeg demokratskog iskazivanja raspoloženja građana", zaključuje SBB u svom saopćenju.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/sbb-aut ... /170103059
Android Knego
Posts: 1555
Joined: 13/03/2012 08:11

#125 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Android Knego »

lijepa i pregledna tema.
kad bi jos neko imao arhivu da doda kakva su se sve nebulozna obecanja davala oko nasih autoputeva i brzih cesta...
Post Reply