BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#151 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:18, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#152 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


RASPISAN TENDER

Gradit će se novih 35 kilometara autoputa i Tunel Prenj, koji je najduži u regiji


A. D.

JP Autoceste FBiH EBRD Prenj

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i JP Autoceste FBiH objavili su jučer obavijest o raspisivanju tendera za izgradnju dionica Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever dužine 35 kilometra te Mostar sjever - Mostar jug dužine 15 kilometara, čime je započeta procedura odabira izvođača za izgradnju ovih dionica.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Nabavka radova za izgradnju će se vršiti po principu Žutog FIDIC-a uz elemente Zelenog FIDIC-a kako bi se u progledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio na minimum.

Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug će se graditi 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.

Najsloženiji građevinski poduhvat na ovoj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela po Idejnom projektu iznosi 10,165 kilometar, što ga čini najdužim tunelom u regiji. Zbog velike dužine prilikom projektovanja i izgradnje, te kasnije eksploatacije tunela bit će nužno primjeniti posebne mjere sigurnosti u tunelima u skladu sa Direktivom 2004/54/EC.

JP Autoceste FBiH je kroz saradnju sa finansijskim institucijama za finansiranje izgradnje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever osiguralo ponudu za zajedničko finansiranje Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 600 miliona eura. Uz ovakav finansijski aranžman otvara se i mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 120 miliona eura.

Također za dionicu Mostar sjever – Mostar jug je osiguralo ponudu za zajedničko finansiranje od strane konzorcija domaćih banaka i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu od 240 miliona eura, što otvara mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva iznosu do 12 miliona eura.

https://www.klix.ba/biznis/gradit-ce-se ... /191219076

Image

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:22, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#153 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

UBRANI MILIONI

Dvije godine akciza: Obećani nam autoputevi, a dobili smo kredite i pad nataliteta

Autoput JP Autoceste FBiH EBRD akcize kredit Faruk Hadžić


Image

Dvije godine akciza: Obećani nam autoputevi, a dobili smo kredite i pad natalitetaFoto: E. H./Klix.ba
Prije tačno dvije godine Bosna i Hercegovina je svojim građanima uvela povećanje nameta u narodu poznatog kao "akciza" koji se ubire preko plaćanja goriva. Javnost je ubjeđivana da će prikupljena nova sredstva biti usmjerena ka gradnji autoputeva, ali u 24 mjeseca niti jedna dionica nije finansirana iz te gomile novca.

Kako smatra ekonomski analitičar Faruk Hadžić, od 1. februara 2018. godine do danas rastom akciza osigurano je dodatnih 550 miliona konvertibilnih maraka koji bi inače, u ove dvije godine, građani samostalno potrošili.

Ukupni iznos sakupljen u dvije godine, uključujući postojeće akcize i putarine, veći je od dvije milijarde KM.

PODACI UIO BIH9.2.2019. u 09:11
Prošle godine u BiH prikupljeno 1,1 milijardu KM od putarina i akciza na naftu

"Sve ono što sam upozoravao sa kolegama, koje čine progresivni dio struke, kao i apelovao prije povećanja, ali i kasnije da će doći do rasta cijena goriva, hrane, prevoza, povećanja troškova života, a da neće doći do cestogradnje, pokazalo se tačnim. Doduše, otvoreno je nekoliko dionica, ali na YouTubeu", naveo je Hadžić.

Sve trenutne dionice u izgradnji, te one koje će uskoro početi da se grade, finansijski smo osigurali preko kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, Evropske investicione banke i pojedinih manjih banaka iz arapskog svijeta.

Niti jedan metar nije finansiran od novca kojeg su građani BiH osigurali točenjem goriva.

S obzirom da su vlasti građanima obećali i "rađanje djece" ako se akcize povećaju, Hadžić navodi podatak da je 2018. godine, u mjesecima nakon poskupljenja goriva, rođeno 603 manje djece nego u 2017. godini. Također, navodi Hadžić, za samo prvih devet mjeseci 2019. godine rođeno je 835 djece manje u odnosu na isti period 2018. godine.

Ekonomski analitičar podcrtava i činjenicu o masovnom iseljavanju građana u vrijeme kada su političari najavljivali poboljšanje stanja uprav zbog akciza.

"Nisu uložene u cestogradnju, ali jesu zato podignuti krediti, a pitanje je ko će te kredite vraćati, jer nam ljudi masovno napuštaju državu svaki dan. Da li je slučajnost ili ne, ali od 2018. godine, kada su povećane putarine (akcize), krenulo je masovno iseljavanje iz BiH. Samo u toj godini je izdato rekordnih 53.000 dozvola za naše građane u EU", napisao je Hadžić na svom Facebook profilu.

A GRADNJA PUTEVA? 21.1.2020. u 10:48
Od 2006. godine BiH je od akciza i putarina prikupila i potrošila više od 11 milijardi KM

Podsjetimo se šta je zapravo stajalo u prijedlogu zakona koji je donio poskupljenje goriva:

"Stoga ne bi bilo utemeljeno da se uvećanje akciza i cestarina posmatra kao udar na stanovništvo, jer cilj zbog kojeg se uvodi u potpunosti opravdava razloge uvođenja, a navedene prednosti koje izgradnja ove vrste infrastrukture nosi sa sobom ukazuju na to da je realno očekivati poboljšanje standarda stanovništva kroz nova zapošljavanja, stvaranje novih prihoda, izgradnju dodatne infrastrukture u vidu izgradnje vrtića, škola, bolnice, domova za stare i iznemogle osobe i drugo, i u krajnje očekivani rast standarda stanovništva će možda potaknuti i natalitet, što je izuzetno važno za BiH s demografske tačke gledišta"

Podsjetimo, Od 1.2.2018. godine se primjenjuju Izmjene i dopune Zakona o akcizama, kojima je uvedena posebna putarina/akciza u iznosu od 0,25 KM po litri derivata koji se proda na tržištu BiH.

Prije izmjene zakona ovaj namet iznosio je 0,10 KM po litri.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/dvi ... /200201012
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#154 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Image

PUNOM PAROM

Ušli smo u tunel Hranjen: Iskopano je više od 300 metara, minusi nisu problem


Image

Najzahtjevniji dio posla na trasi brze ceste koja će povezati Goražde i Sarajevo, probijanje tunela Hranjen, bez obzira na vremenske uslove i zahtjevan teren napreduje bez problema.

Radnici Euro-Asfalta probijaju tunel istovremeno sa sjeverne i južne strane, iz pravca Goražda i Prače. Do sada je iskopano oko 310 metara tunela, a na južnom portalu tunela iz pravca Goražda polako, ali sigurno napreduju radovi prema sjevernom portalu kod Hrenovice, udaljenom oko pet kilometara. U isto vrijeme radi se i sa sjeverne strane.

"Veoma je hladno posljednjih nekoliko sedmica što nam je stvorilo dosta problema, ali smo poduzeli neophodne mjere na zaštiti ljudi i mehanizacije tako da se radovi odvijaju bez problema i prema planu. U ovom trenutku smo u glavnoj cijevi na nekih 310 metara. Iskop glavne tunelske cijevi se sastoji iz otkopa čela, odnosno kaotnog dijela, i stepenice koja slijedi iza. Praktično svaki korak napredovanja radimo sa upotrebom manjih ili većih količina eksploziva, bušenjem i miniranjem, dok se stepenice najvećim dijelom otkopavaju bagerima, a na nekim mjestima eksplozivom", kaže Enes Ajanović, tehnički rukovodilac radova.

On ističe kako je riječ o kompleksnom terenu, posebno na južnoj strani, ali da bez obzira na to prilikom ulaska u utrobu tunela nije bilo nepredviđenih situacija.

"Radovi se izvode po austrijskoj metodi. Sa južne strane geološki je veoma zahtjevan teren zbog čega smo skratili korak napredovanja na nekih metar do dva, onako kako sama stijena dozvoljava koja je četvrta –peta kategorija. To će nam diktirati i potrebnu mehanizaciju, ali i broj ljudi kvalifikovanih za ovaj posao. Na ovoj strani vrlo važno je geološko zalijeganje koje će nam diktirati tempo. Kada imate pred sobom tvrdu stijenu, krečnjak, dnevno možete napredovati i po sedam-osam metara u dvije smjene, a kada je ovakav teren to je nekih dva i po do tri metra" , pojašnjava Ajanović.

Radovi se izvode 24 sata u tri smjene i za to vrijeme moguće je iskopati dva i po do tri metra tunela, a sve se odvija pod nadzorom predstavnika Instituta IPSA iz Sarajeva.

Radove nadzire i Odbor za praćenje realizacije projekta cestovnog povezivanja Goražda i Sarajeva. Predsjednica odbora, premijerka BPK Goražde Aida Obuća naglašava da je ohrabrujuća činjenica da je JP Autoceste FBiH kao investitor, uporedo sa izgradnjom tunela raspisalo i tender za izradu glavnog projekta za izgradnju saobraćajnice

Rok za izgradnju tunela Hranjen je tri godine međutim teško je procijeniti da li će on biti ispoštovan do 2022. godine. S druge strane riječ je o investiciji vrijednoj 82 miliona KM i jednom od najznačajjnijih državnih projekata.

Image

"Ovaj dio države je komunikacijski odsječen i nekih 110 km sa obje strane ide se preko Romanije ili preko Foče. Ovom komunikacijom put će biti skraćen na ispod sigurnih sat vremena, što mislim da je nešto što se u BiH događa svakih 20, 30 ili 40 godina, da se ovako značajni objekti izgrađuju. Tunel Hranjen dužine 5, 5 km bit će najduži u BiH i drugi po veličini u bivšoj Jugoslaviji, tako da sam počastvovan što sam dio ovog projekta", kaže Enes Ajanović, tehnički rukovodilac radova na tunelu "Hranjen".

https://www.klix.ba/biznis/privreda/usl ... /200201026
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:23, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#155 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


AUTOPUT Na području Hercegovine intenzivirani radovi

Probijeni prvi metri tunela Počitelj

Trenutno je angažirano 160 radnika i inžinjera te više od 90 mašina

Image

Avaz.ba
22.02.2020 12:35
- Avaz, Dnevni avaz, avaz.ba

Osim aktivnosti na poddionici Buna – Počitelj, na kojoj radovi polako dolaze u završnu fazu, na području Hercegovine intenzivirana je i izgradnja 11 kilometara duge poddionice Počitelj – Zvirovići.

Poddionica Počitelj – Zvirovići, koja je dio dionice Počitelj – Bijača, podijeljena je na dva lota. Prvi obuhvata trasu autoputa od petlje Počitelj do početka mosta Počitelj i od kraja mosta Počitelj do petlje Zvirovići. Na kompletnoj dužini trase izvršen je površinski iskop i trenutno se rade zemljani radovi i temeljanje pojedinih objekata. Na tunelu Počitelj približne dužine 1.200 metara, na južnom portalu počelo se s podzemnim iskopom i probijanjem tunela za obje cijevi (trenutno desna cijev probijena na dužiniod 35 m, a lijeva 10 m).

U narednom periodu planiran je nastavak zemljanih radova, prvenstveno na iskopu i izgradnji nasipa. Također se planira početi s radovima na izgradnji potputnjaka Ševaš Njive, natputnjaka Gradina, mostova M2, M3 i M4 kao i proboj tunela Počitelj sa sjeverne strane. Trenutno je na izgradnji angažirano 160 radnika i inžinjera te više od 90 mašina.

Image
Avaz, Dnevni avaz, avaz.ba +11

Regionalna cesta
LOT 2 obuhvata izgradnju kolosalnog mosta Počitelj, jednog od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru 5C, dužine 975 metara i maksimalne visine stubova od 100 metara, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Radovi na izradi pristupnog mosta preko rijeke Neretve su pri kraju – trenutno se izvodi nasip kod upornjaka na desnoj obali rijeke. Od daljnjih aktivnost planirana je izrada šipova na stubnom mjestu S4 za potrebe izvođenja statičkog ispitivanja šipa, a planira se i nastavak uređenja gradilišnih ureda i gradilišne betonare.

Izvođač radova za LOT 1 je "China State Construction Engineering Corporation Limited" (Kina), dok izgradnju mosta (LOT 2) izvodi konzorcij koji čine "Azvirt Limited Liability Company" (Azerbejdžan), "Sinohydro Corporation Limited" (Kina) i "Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd." (Kina).

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura osiguranih u okviru Agende za povezivanje putem Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je 24 mjeseca, a za LOT 2 je 30 mjeseci.

Na jugu Hercegovine, uz aktivnosti na dionicama Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, ove godine počinje izgradnja dionice Tunel Kvanj – Buna, ukupne dužine 5,25 kilometara. Na dionici Tunel Kvanj – Buna gradit će se dvocijevni tunel Kvanj, desna tunela cijevi dužine 2.645 m i lijeva cijev dužine 2.720 m, vijadukt i nadvožnjak, a ostatak trase se nadovezuje na dionicu Buna – Počitelj. Također, u okviru ovog projekta biti će rekonstruirana i regionalna cesta Buna – Domanovići, ukupne dužine 14,5 km.

Dionica Tunel Kvanj – Buna finansirat će se iz sredstava osiguranih kod Evropske investicijske banke (EIB) i mogućim bespovratnim grant sredstvima odobrenim od WBIF-a.

https://avaz.ba/vijesti/bih/550380/prob ... 58&slide=6
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:23, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#156 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


IZGRADNJA KORIDORA 5C: Pogledajte dva gradilišta na jugu BiH (VIDEO)

Na jugu Bosne i Hercegovine grade se novi kilometri autoceste. Užurbano se radi na dvije poddionice:
Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići.

Ekonomija


Image

Intenzivno se radi na izgradnji 11 kilometara poddionice Počitelj – Zvirovići koja je dio autoceste Počitelj – Bijača. Na kompletnoj duljini trase izvršen je površinski kop i trenutno se rade zemljani radovi i temelji pojedinih objekata. Čitava poddionica podijeljena je na dva lota, a rok za završetak radova je 24 mjeseca za lot 1, odnosno 30 mjeseci za lot 2, izvještava BHRT.



– Na sekciji jedan imamo tri propusta, dvije petlje su predviđene za izgradnju, predviđen je i veliki most Počitelj, a pored njega još tri mala mosta, tunel koji vidite iza mojih leđa i jedan potputnjak, rekao je šef projekta Vanja Podhradski.

Počeli su i pripremni radovi za izgradnju mosta Počitelj koji će sa predviđenom duljinom od 945 i visinom od 100 metara biti najdulji na koridoru Vc. Iskopani su i prvi metri izlazne strane tunela Počitelj koji će biti duljine oko 1100 metara. Na iskopu tunela radi se u tri smjene austrijskom tunelskom metodom, što znači da se radi iskop punog profila tunela.

– Na ovoj lokaciji predviđene su određene kaverne koje se mogu javiti i te kaverne se moraju sanirati, a što se ostalog dijela tiče smatram da ne bi trebalo biti zapreka za završetak, kaže za BHRT nadzorni inženjer za tunel Počitelj Hrvoje Antičević.

Antičević navodi kako bi tunel trebao biti gotov do kraja ove godine. Na drugom gradilištu u Hercegovini, na poddionici Buna – Počitelj, radovi se odvijaju predviđenom dinamikom. Trenutno se radi na ukopavanju podzemnih instalacija.

– Do sada su završeni grubi radovi na iskopima i nasipima, riješene su i sve kolizije s postojećim dalekovodima i vodovodnim instalacijama. Svi objekti su uglavnom završeni, još se radi na nadvožnjaku Kevčić, pojasnio je šef projekta Bože Tadić.

Završetak radova na ovoj poddionici predviđen je u trećem tromjesečju ove godine.

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići financira se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom, u visini od 100 miliona eura, dok su sredstva za poddionicu Buna – Počitelj osigurana od EBRD-a, u iznosu od oko 25 miliona eura.

U video prilogu dolje pogledajte vizuelizaciju poddiobica Buna - Počitelji te Počitelj - Zvirovići.




https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/14 ... video.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:22, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#157 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


UZBUDLJIVA DIONICA

Vozili smo preko Svitave do Neuma, prolazeći zgode i nezgode sve do nove ceste


G. Š.

Image

Odlazak u Neum preko Svitave je prava avantura puna adrenalina pa čak i za iskusne vozače, uvjerila se ekipa portala Klix.ba prolazeći zgode i nezgode na tom putu, sve do novog djela ceste.

Uska cesta kojom je vožnja kao vječnost duga prilikom uspinjanje uz brdo, tu ne dozvoljava ni treptaj oka. Sekunda nepažnje čak i za iskusnog vozača može biti pogubna. Susret sa gotovo svakim vozilom zahtjeva stajanje kako bi se mimoišli bez posljedica. Adrenalin dodatno jača pogled na beskrajne padine i dubine brda.

U tom avanturističkom pohodu od gotovo sat vremena na dionici od 30-ak kilometara su širom otvorene oči i onima koji inspirirani prirodnim ljepotama i u tom ambijentu stvaraju umjetnička djela.

Ako skrenete na neki sporedni put koji se teško razlikuje od glavnog, tu ne pomaže ni online navigacija, jer ni mobilni operateri nisu našli interes za taj dio BiH.

Vozačima najveću radost nakon paklene vožnje donosi pojava bijele crte na asfaltu i spoznaja da imaju svoju traku za vožnju. Zbog svega toga vožnja zadnjih 12 kilometara do Neuma na novoj cesti se pokazala predragocjena.

U povratku preko Stoca gdje je putovanje mnogo duže, a cesta ništa nije bolja osim što je manje pogleda na visoke padine brda, dragocjeno je vidjeti radove na novom putu koji će ovu priču spremiti u prošlost.

Izgradnja magistralne ceste M17.3 Neum – Stolac počela je 2018. godine a prema predviđenim rokovima treba biti završena 2022.

Podsjetimo da je izgradnja ove magistralne ceste projekt o kojem se priča tridesetak godina i košta 40 miliona eura, te se radi u više faza. Investitor je Javno preduzeće Ceste FBiH, a finansira se iz kreditnih sredstava Svjetske banke i Evropska banka za obnovu i razvoj.

Cesta je duga 48,8 kilometara i po prvi put će jedini bh. grad na moru povezati magistralom sa ostatkom države. Izgradnja ove ceste će nedvojbeno poboljšati položaj Neuma kao i turističku sezonu, a time i državne blagajne.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/vozili- ... /200511107

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:21, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#158 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image



GRADI SE 40 KILOMETARA

Pogledajte kako iz drona izgledaju sva gradilišta na Koridoru 5C


I. P.



Koridor 5C JP Autoceste FBiH autoput A1

Preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine objavilo je video u kojem su na jednom mjestu obuhvaćena sva gradilišta na Koridoru 5C u većem bh. entitetu.

Riječ je o ukupno 40 kilometara autoceste u izgradnji, a dijelovi će biti otvoreni već krajem ove godine, kao što je Zenička zaobilaznica na Dan državnosti. Za druge dionice bit će potrebno najmanje jedna ili dvije godine.

Prva snimljena dionica je Vranduk - Ponirak koja će biti dugačka 5,3 kilometra, a koja košta 49 miliona eura, a odmah na nju se nadovezuje tunel "Zenica" dužine 2,6 kilometara koji košta oko 69 miliona eura. Od tunela Zenica do Donje Gračanice proteže se treća dionica u izgradnji, a dugačka je 3,9 kilometara i vrijedna oko 69 miliona eura.

Od Donje Gračanice do lokacije Klopče nalazi se istoimena dionica dužine 5,78 kilometara koju čini jedan od najimpresivnijih vijadukta u državi. Ova dionica košta oko 96 miliona eura. Peta dionica dugačka 2,23 km je Drivuša - Klopče i u potpunosti je završena.

Navedene dionice su dio Zeničke zaobilaznice, a šesto gradilište je malo južnije i nalazi se na kapiji Hercegovine. Riječ je o tunelu Ivan koji će biti dugačak dva kilometra i koji će koštati oko 61 milion eura. Rok izgradnje ističe sredinom 2022. godine, a korištenje tunela imat će smisla s izgrađenom dionicom Tarčin - Ivan, s tim da gradnja nije počela.

Još južnije je dionica Buna - Počitelj dugačka 7,2 kilometra, a karakterišu je relativna ravnica i krš, za razliku od prethodno navedenih dijelova autoputa koji su sačinjeni od mnoštva tunela i vijadukta. Ova hercegovačka autocesta košta oko 32 miliona eura. Za funkcionalnost dionice potreban je most Počitelj.

S druge strane Neretve nalazi se dionica Počitelj - Zvirovići dugačka nešto više od 11 kilometara. Gradi se na sličnom, ali nešto komplikovanijem zemljištu kao prethodno navedena dionica i ona košta oko 105 miliona eura. Potpuna izgradnja ovog dijela autoputa planirana je sredinom 2022. godine, a most Počitelj se gradi upravo u sklopu ove dionice.



https://www.klix.ba/biznis/privreda/pog ... /200727106
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:24, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#159 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 22/10/2021 00:37, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#160 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


VAŽAN PROJEKT

Konačno oživljena priča o gradskom autoputu u Sarajevu, traži se idejni projekt


I. P.

6.8.2020. u 09:22

Ceste FBiH JP Ceste FBiH gradska brza cesta Gradski autoput

Konačno oživljena priča o gradskom autoputu u Sarajevu, traži se idejni projektFoto: Klix.ba
Prošle sedmice Javno preduzeće Ceste Federacije Bosne i Hercegovine raspisalo je međunarodni tender za projektovanje izgradnje gradskog autoputa u Sarajevu. Ovo je prvi konkretan potez nakon više decenija, koji ide u smjeru nastavka izgradnje najvažnije ceste u glavnom gradu države.

Naime, na domaćim i međunarodnim stranicama za objavu tendera našla se "Nabavka usluga projektovanja: Izgradnja gradskog autoputa u Sarajevu". Naime, u tenderu je naglašeno nekoliko stvari - traži se izrada idejnog projekta od Stupa do Pofalića i izrada glavnog projekta od Stupa do Buća Potoka.

Vrijednost tendera je 1.282.051 konvertibilnih maraka, a rok za dostavu ponuda je 8. septembar 2020. godine. Ponuđaču s najnižom cijenom bit će dodijeljen posao.

Iako se u tenderu navodi termin "autoput", portal Klix.ba je ranije pisao da se od ovog standarda odustalo te da će Sarajevo umjesto gradskog autoputa dobiti gradsku brzu cestu.

Radi se o zahtjevnoj saobraćajnici koja bi imala najveću ulogu u rasterećenju gradskih gužvi u Sarajevu. Na taj način Sarajevo bi dobilo jednu vrstu prave zaobilaznice urbanog dijela grada, čime bi se "obične" ulice, uključujući i glavne gradske ulice, znatno rasteretile.

Bila bi to i prva prava zaobilaznica jednog urbanog dijela velikog grada u našoj zemlji. Zaobilaznice tog tipa osiguravaju da vozilo iz bilo kojeg dijela grada može brzo napustiti grad ili otići u suprotni dio grada, bez potrebe za navigacijom kroz standardnu mrežu ulica.

Podsjetimo, jedan dio buduće brze ceste je već izgrađen i on se nadovezuje na postojeću Sarajevsku zaobilaznicu na autoputu A1. Nažalost, ona trenutno završava na spoju s ulicom Safeta Zajke u Boljakovom Potoku.

Produžetak do Pofalića je komplikovan, što zbog ilegalne gradnje u proteklim decenijama, što zbog pruge koja će morati biti savladana.

Dužina ceste od izgrađenog dijela do Pofalića iznosila bi oko 4,5 kilometara, a njen najveći dio paralelan je ili se poklapa sa željezničkom prugom te je kao rješenje u ranijim nagađanjima predviđena gradnja ceste iznad pruge.

Objava tendera za izgradnju projekta plod je sastanka koji je održan u novembru 2019. godine na inicijativu premijera Federacije BiH Fadila Novalića, a na kojem su učestvovali tadašnji ministri saobraćaja i finansija Kantona Sarajevo Adnan Šteta i Amel Kovačević, načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić, predstavnici Grada, Općine Novo Sarajevo te Odbora za promet i komunikacije i za prostorno uređenje, stambenu i komunalnu politiku, ekologiju i turizam Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH. Na sastanku su bili i direktori JP Željeznice FBiH Enis Džafić, JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić, Direkcije za puteve KS Selmir Kovač i izvršni direktor JP Autoceste FBiH Adem Zolj.

Ipak, idejni projekt je jedan od prvih koraka ka realizaciji te će tek onda biti poznata cijena gradnje jedne dionice do Buća Potoka, te procjena cijene dionice do Pofalića. Također, nije poznato ko će biti glavni realizator - Ceste Federacije ili Vlada Kantona Sarajevo.




https://zpr.ks.gov.ba/sites/zpr.ks.gov. ... iglane.pdf

https://zpr.ks.gov.ba/sites/zpr.ks.gov. ... 0Zetra.pdf

https://zpr.ks.gov.ba/sites/zpr.ks.gov. ... C5%A1a.pdf

https://zpr.ks.gov.ba/sites/zpr.ks.gov. ... %C5%A1.pdf

https://zpr.ks.gov.ba/sites/zpr.ks.gov. ... gavina.pdf

Evo ovdje ima ucrtan taj gradski autoput zutom bojom od Ciglana prema Darivi
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:24, edited 6 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#161 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


"AUTOCESTE FBiH" DALE POSAO FIRMI IZ ZAGREBA: Za dva miliona eura vršit će nadzor gradnje dionice Tarčin – Ivan

Predviđeni rok pružanja usluga je 46 mjeseci od uvođenja u posao, navodi se u objavi.


Ekonomija

Image

Institut IGH, d. d. Zagreb potpisao je ugovor s Javnim preduzećem "Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine" d. o. o. Mostar o pružanju konsultantskih usluga na nadzoru gradnje autoceste na Koridoru 5C, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, ulaz u tunel Ivan.

Vrijednost ugovora iznosi 2.098.260 eura (bez PDV-a), objavio je Institut IGH na Zagrebačkoj berzi.

Predviđeni rok pružanja usluga je 46 mjeseci od uvođenja u posao, navodi se u objavi.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/16 ... _ivan.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:21, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#163 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


KADROVI SNIMLJENI DRONOM: Pogledajte buduću dionicu Koridora 5C Buna - Počitelj (VIDEO)

Dionica Buna - Počitelj dugačka je 7,2 kilometra, a karakterišu je relativna ravnica i krš, koštala je oko 32 miliona eura i za njenu funkcionalnost potreban je most Počitelj, koji je trenutno u izgradnji.


Ekonomija

Prije 1h Prije 56 min

Image

Dionica hercegovačkog autoputa između buduće petlje i mosta Počitelj i sela Hodbina kod Bune gradi se od maja 2018. godine. Kompanija "Hering" objavila je video snimljen dronom, a koji prikazuje cjelokupnu saobraćajnicu od početka do kraja.

Poddionica Buna - Počitelj duga je 7,2 kilometra i dio je dionice autoputa na Koridoru 5C Mostar jug - Počitelj. Poddionica je locirana na geološki izuzetno povoljnom, relativno ravnom terenu. Počinje na oko 4 kilometra južno od sela Hodbina. Trasa autoputa je položena tako da ne presijeca gušće naseljena područja nego prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj.

Trasa uključuje dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak i dva prolaza za životinje, kao i izgradnju dvostranog odmorišta Rotimski potok, pišu "Nezavisne novine".

Dionica Buna - Počitelj dugačka je 7,2 kilometra, a karakterišu je relativna ravnica i krš, koštala je oko 32 miliona eura i za njenu funkcionalnost potreban je most Počitelj, koji je trenutno u izgradnji.

Iako je gradnja trebala trajati 18 mjeseci, odnosno do juna 2020., rokovi su evidentno probijeni. Ipak, krajem septembra obavljeno je probno postavljanje asfalta, koje je svojevrsna najava početka posljednje faze radova.

Trasa počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbine i ne presijeca gušće naseljena područja nego prolazi iznad kanjona Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj, pojašnjeno je iz "Autocesta FBiH".


Ugovor koji je "Hering" potpisao u maju 2018. godine s JP "Autoceste FBiH", vrijedan je 25,7 miliona eura, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj, a nadzor nad gradnjom vrši kompanija "Aecom S.L.U." iz Španije.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... video.html

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:25, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#165 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


ROK ZAVRŠETKA MAJ 2022.

Sarajevo i Mostar sve bliže: Autoput između Tarčina i Ivana gradi se punom parom


R. D.

1h 54m

Koridor 5C JP Autoceste FBiH

Približiti Sarajevo i Mostar i skratit udaljenost na ovoj dionici spajanjem ceste M17 s koridorom 5c jedan je od prioriteta Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovina, kažu u javnoj kompaniji.

Osim bržeg i ugodnijeg putovanja izgradnjom moderne autoceste Tarčin – Ivan otvara se i ekonomska perspektiva i poboljšava zaštita okoliša kroz ovaj projekat ukupne vrijednosti 124 miliona eura bez PDV-a.

"Poddionica Tarčin Ivan duga je 6,9 kilometara, podijeljena je na dva LOT-a na LOT 1, koji je dužine 4,9 kilometara i kreće od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan i LOT 2 je sam Tunel Ivan sa nekim dijelovima otvorene trase u dužini od 150 metara, tako da je ukupna dužina LOT-a 2 cca. 2 kilometra", kazao je Ermin Handžar šef projekta JP Autoceste FBiH za poddionicu Tarčin-Ivan.

Prvi korak ka ostvarenju tog cilja bio je početak radova na probijanju tunela Ivan gdje se radovi intezivno izvode već 11 mjeseci.

"Tunel je dug 1.760 metara sa dvije cijevi profila autoceste. Tunel se sastoji od šest poprečnih veza od toga je pet poprečnih veza pješačkih i jedna poprečna veza za vozila. Mi smo sada na nekih 550 metara u lijevoj tunelskoj cijevi, gdje smo izvršili iskop i primarnu podgradu. U desnoj smo negdje oko 450 metara do 500 metara je izvršen iskop. Radove izvodimo po Novoj austrijskoj metodi. Napredujemo u skladu sa geologijom koja je na ovom projektu veoma zahtjevna i koja se mijenja sa svakim korakom iskopa. Do sada smo imali veoma loše materijale s tim da smo na južnoj strani ušli u bolji materijal i korak se malo pojačava, tako da ćemo malo ubrzati sa radovima na iskopu", izjavio je Damir Peštelić, direktor projekta ispred izvođača Euro Asfalt.

Trenutna lokacija čela Tunela Ivan je neposredno ispod magistralnog Tunela Ivan tako da smo sada negdje u ukrštanju sa magistralom, prilazom i izlazom magistralnog Tunela Ivan, dodao je Handžar.

Uprkos epidemiji koronavirusa radovi su se izvodili bez ikakvih zastoja. Na gradilištu za sada nije bilo oboljelih od koronavirusa, a tome se može zahvaliti ponajviše zbog poštivanja svih mjera i preporuka nadležnih institucija.

Na terenu je ukupno 130 radnika koji rade na obje poddionice. Radovi se izvode u tri smjene.

"Budući da se Tunel Ivan kopa sa obje strane, obje cijevi, i sa sjevera i juga spajanje se očekuje prema nekim dinamičkim planovima oktobar/novembar 2021. godine. Paralelno uz te aktivnosti pri izvođenju vršit će se i neke finalne faze u tunelogradnji kao što je hidroizolacija, sekundarna obloga. Na LOT-u 2 pored Tunela Ivan i dijelova otvorene trase imamo i privremenu spojnu cestu kako bismo osigurali nesmetan promet između Tarčina i Ivana na koju će biti smješteno bočno naplatno mjesto, ona je dužine 700 metara spojena je na magistralnu cestu u mjestu Bradina", izjavio je Handžar.

Prije mjesec dana počeli su i radovi na poddionici Tarčin – ulaz u tunel Ivan.

Trenutno imamo tri napadna mjesta, nalazimo se na prvom to je početak samog LOT-a 1 u dužini od nekih 1200 metara. Izvode se iskopi zamjene podtla, ojačavanje tla. Na drugoj lokaciji izvodimo duboko fundiranje mosta M2 Raštelica 2, gdje smo izveli već značajan broj možda čak i pola od ukupne količine šipova, kumulativne dužine cca. 1700 metra tako da smo u dobroj dinamici, čak i boljoj nego što je planirano, čijenicom zato što se izvođač na vrijeme aktivirao i krenuo sa angažmanom izvođenja radova.

Zanimljive karakteristike LOT-a 1 su mostovi Raštelica 1 dužine 518 metara i Raštelica 2 s dužinom 609 metara. Raštelica 1 je predviđena na 13 raspona, većina raspona su dužine 42 metra, dok je visina stubova nešto iznad 20 metara do 23 metra maksimalno. Raštelica 1 se nepovoljno ukršta sa magistralnom cestom i rijekom Kalašnicom tako da imamo koliziju sa magistralom zbog čega premoštavamo taj potez sa mostom jedan. Most Raštelica 2 predviđen je da se gradi na 19 raspona i većina raspona je negdje oko 30 metara do 32 metra. Stubovi su nešto niži od mosta jedan visine cca. 15 metara i ovaj most se nepovoljno ukrštava sa magistralom.

Kažu da je najteže je naći prvi posao. Partnerskom saradnjom Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovina i Evropske banke za obnovu i razvoj 25 mladih ljudi je dobilo priliku da rade na projektu tunel Ivan, i na taj način se edukuju te steknu nova znanja i iskustava. Kroz ovaj projekat ulazak na tržište rada dobila je i Adela Salkić, inžinjer geologije.

"Već tri mjeseca radim na projektu Tunela Ivan na poziciji inžinjera geologije. Mogu reći da se inžinjering u realnom sektoru razlikuje od onoga kako nam predstavljaju na fakultetu. To je svakako istina, ali mogu da svjedočim tome da se kvalitetan posao ne može odraditi bez dobre teoretske prakse. Moja lična očekivanja su se ispunila, veoma sam sretna što radim na jednom ovakvom dobrom i velikom i zahtjevnom projektu i što stičem radna iskustva zajedno sa svojim starijim iskustveno bogatijim i stručnijim kolegama", kaže Adela Salkić – inžinjer geologije.

Radovi izgradnje poddionice Tarčin-Ivan se finansiraju iz sredstava osiguranih kod međunarodnih finansijskih banaka Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke u visni od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 23,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Rok za završetak kompletne autoceste od Tarčina do Bradine je kraj maja 2022.

https://www.klix.ba/biznis/sarajevo-i-m ... /201013143

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:20, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#166 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


SARAJEVO POSTAJE VELIKO GRADILIŠTE: U toku je rušenje objekta na ulazu u tunel “Kobilja Glava”, gradnja Prve transverzale počinje...

S obzirom na to da će gradnja prve dionice Prve transverzale, koja prolazi kroz ulicu Halida Kajtaza, od raskrsnice s Kranjčevićevom do raskrsnice s Tešanjskom, započeti do 23. oktobra, u prvoj fazi izvođenja radova neće biti potrebe za alternativnim saobraćajnim pravcima.

Ekonomija

Prije 11h

Image

Ovo je konstatovano na redovnom koordinacijskom sastanku predstavnika nadležnih institucija Kantona, Grada i općina, kojim je predsjedavao premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić.

Po riječima projekt menadžera projekta Prve transverzale Direkcije za puteve KS Satka Filipovića, u prvoj fazi gradnje radit će se samo desna strana kolovoza, te će se dionicom puta od ulice Halida Kajtaza do samog ulaska u tunel saobraćaj moći nesmetano odvijati.

Na sastanku je poseban akcent stavljen i na dopunu projekta budućeg nadvožnjaka kod hotela “Grand”, kojim bi se projektovao spoj Prve transverzale s Gradskom brzom cestom.

Image

S tim u vezi, Filipović je informisao prisutne kako je dan ranije s kantonalnim ministrima Kapidžićem, Kalemom te direktorom Kovačem na sastanku sa predstavnicima Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH dogovoreno da se u najkraćem roku pokrene inicijativa prema Vladi Federacije Bosne i Hercegovine i za hitno projektovanje Gradske brze ceste od Pofalića do Građevinskog fakulteta, a sve s ciljem njenog usklađivanja sa projektom Prve transverzale.

Potrebna funkcionalna rješenja
Tim povodom, premijer Nenadić je najavio naredne sedmice sastanak s predstavnicima Vlade Federacije, kako bi se pokrenulo i što hitnije projektovanje pomenutog nadvožnjaka.

– Kontinuitet radova je neophodno održati i unaprijediti. Treba učiniti sve da se pronađu brza i funkcionalna rješenja za spojeve saobraćajnica, jer je Prva transverzala od posebnog značaja za građane i razvoj Kantona Sarajevo – poručio je premijer Nenadić.

Dodao je kako su trenutni procesi otkočeni, ali se s gradnjom nastavlja, zbog čega je potrebno sve naredne korake ubrzati, uz preciznu analizu svih eventualnih problema koji su postojali i na prvom dijelu Prve transverzale, od imovinsko – pravnih problema, izmještanja instalacija i drugih.

Dogovoreno je da Općina Centar dostavi Direkciji za puteve plan prve transverzale u digitalnoj formi, kako bi se za sve naredne dionice mogli unaprijed poduzeti svi potrebni koraci i time ubrzao kompletan proces.

Probijanje tunela Kobilja Glava
Ministar saobraćaja KS Adi Kalem je naveo da je vrlo važno da se vodi računa i o organizaciji budućeg gradilišta, kako se ne bi pojavili eventualni problemi na terenu, što nikome nije u interesu.

U toku je rušenje objekta na ulaznom portalu u tunel “Kobilja Glava”. Uskoro će biti uklonjen i još jedan objekt u ulici Braće Begić, kao i onaj u ulici Halida Kajtaza 26, čime će biti okončano rušenje svih objekata iza „kasarne“, najavljeno je.

Naglašeno je i da će se do naredne srijede pripremiti detaljni izvještaji i planovi o svim budućim koracima.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... hinje.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:25, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#167 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


DIREKTOR AUTOPUTEVA RS-a IMA POJAŠNJENJE: Zašto se sporije grade putevi u FBiH...

Tunel Ivan, koji je u sklopu Koridora Vc, počeo je da se gradi sredinom godine, a završetak radova trebao bi da se dogodi krajem 2022. godine. Posjetio ga je Johann Sattler, šef Delegacije EU, upravo zbog toga što je EU mnogo novca donirala BiH kako bi se konačno izgradio Koridor Vc

Ekonomija

Prije 2h Prije 29 min

Image

Evropska unija je Bosni i Hercegovini do sada dala veliki novac kako bi se izgradio Koridor Vc. U avgustu se navršilo 20 godina od kada je počela gradnja Koridora. Od 334 km, kolika je dužina Koridora Vc, koji treba spojiti sjever sa jugom zemlje, tek trećina se izgradila. Oni koji su dali najviše novca negoduju zbog sporosti, oni koji grade poručuju, brže ne može.

Na posljednjem sastanku direktora Autocesta i Autoputeva FBiH i Republike Srpske, dogovorena je gradnja tunela na Koridoru Vc koji će po prvi put spojiti Koridor u oba entiteta. Početak gradnje je planiran za deset mjeseci. Nadležni poručuju da hvataju zamajac. U Federaciji BiH, ako ne bude problema, 25. novembra otvoriće se novih 11 km Koridora kod Zenice. Dionica Počitelj, važna da spoji Mostar sa krajnjim jugom. Uskoro i svečanost na ovoj dionici.

"U srijedu imamo obilježavanje probijanja tunela kao najvećeg objekta na tom lotu. Znači posao ide", kaže Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH.

U Republici Srpskoj i dalje je pitanje autoputa koji će spojiti Banjaluku i Prijedor. Koncesioni ugovor potpisan u decembru 2018. Rokovi su se probijali iz raznih razloga, ali se očekuje da će početak gradnje biti na mikrolokacijama početi možda i naredne godine. Veći zalogaj je izgradnja autoceste koji treba da spoji Banjaluku sa Bijeljinom. Do Doboja je autoput završen. Sada treba izgraditi dio od 35 km Koridora Vc prema Vukosavlju. Nakon toga, treba se početi gradnja autoputa koji treba da vodi preko Brčkog i Bijeljine, dalje do granice sa Srbijom. Ali je nezahvalno govoriti o godini početka gradnje.

"Prva faza je ta predkvalifikacija koja je sada u toku. Druga faza će biti takmičarski dijalog i pregovori o tehničkim i finansijskim uslovima eventualnog ugovora. Treća faza će biti poziv za dostavljanje konačne ponude, gdje će se vrijednovati cijena izgradnje i uslovi finansiranja", ističe Dušan Topić, direktor Autoputeva Republike Srpske.

Tunel Ivan, koji je u sklopu Koridora Vc, počeo je da se gradi sredinom godine, a završetak radova trebao bi da se dogodi krajem 2022. godine. Posjetio ga je Johann Sattler, šef Delegacije EU, upravo zbog toga što je EU mnogo novca donirala BiH kako bi se konačno izgradio Koridor Vc

Sattler je juče imao razgovor i sa entitetskim premijerima i predsjedavajućim Savjeta ministara. Kaže, zaostajemo sa susjedima koji su mnogo više izgradili u posljednjih dvadeset godina u odnosu na BiH

novcem od poreza EU da bi uspostavili koncekciju BiH sa EU. Da li sam zadovoljan sa progresom, da budem iskren posljednjih deset godina sve izgleda sporo, zato moramo "Evropska Unija je investirala mnogo novca u ovaj koridor, to je više od 4 milijarde eura, 200 miliona grant sredstava. Mi finansiramo u grantove, ubrzati izgradnju", jasan je Sattler.

No, nadležni kažu kako ništa ne ide sporo, već sve u predviđenom roku. Početak jeste bio spor, ali sada sve ide ustaljenom dinamikom. Adnan Terzić je zadovoljan, a njegov kolega iz Republike Srpske ima objašnjenje zašto ne ide brže u FBiH koja gradi 280 km Koridora.

"Ja ne znam otkud vama ideja da su radovi spori. Postoje standardi koji se primjenjuju u gradnji. I nešto za šta treba 30 mjeseci, ne može se uraditi za 15", tvrdi Terzić.

"Kolege iz FBiH imaju mnogo više posla, težeg terena koji treba da se savlada na Koridoru Vc. Imaju mnogo tunela sa prelaska iz Bosne u Hercegovinu. Kod nas je to prilično jednostavna trasa. Mislim da nemamo problema. Pitanje je samo dinamike finansiranja i nekih prioriteta", dodaje Topić.

No gledajući na susjedstvo, što konstatuje i prvi čovjek EU u BiH, naša zemlja zaostaje. Poručuje, mora se graditi brže. Novac nije problem jer je EU pripremila novu pomoć za Zapadni Balkan, a dobar dio tog kolača od devet milijardi eura pripašće BiH. Samo taj novac treba pametno i brzo iskoristiti.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... _fbih.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:20, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#168 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Image

IZGRAĐENO VEĆ 12 KM

Izgradnja ceste Neum - Stolac odvija se po planu, završetak u februaru 2022.


Image

Izgradnja ceste Neum - Stolac teče prema zamišljenom planu, završetak radova planiran je za februar 2022. godine.

Navode da su radovi na dionici Stari Neum - Broćanac u dužini 12 km završeni, a trenutno se izvode radovi na dionici Broćanac - Prapratnica u dužini tri km i dvije petlje Oskrušnica i Babin Do. Rok završetka tih radova je 1. juli 2021.

Također, očekuju da dionica Prapratnica - Hutovo u dužini 2,7 km i tunel Žaba dužine 975m budu završeni do kraja oktobra 2020.

Radovi na dionici Stolovi - Drenovac u dužini 8,95 km bi trebali biti okončani do kraja januara 2021.

Ugovoreni su i radovi na dionici Hutovo - Cerovica u dužini pet km i Cerovica - Stolovi u dužini 4,95 km, a rok završetka tih radova je 2. februar 2022.

Osim toga, neki od projekata koje JP Ceste FBiH trenutno izvodi ili su planirani za izvođenje sukladno Planu aktivnosti za 2020. su nastavak izgradnje Južne obilaznice Mostara, izgradnja obilaznice Stoca, rekonstrukcija tunela Crnaja na dionici Konjic - Jablanica, rekonstrukcija tunela Jasen na dionici Jablanica - Prozor, rekonstrukcija ceste Posušje - Grude - Široki Brijeg, izgradnja obilaznice Gruda, izgradnja dijela obilaznice Ljubuškog, rekonstrukcija crne tačke ne sjevernom ulazu u Mostar itd.

Kada je riječ o izvođenju radova u doba pandemije COVID-19, napominju da se svi izvođači i svi učesnici u projektima koje implementira JP Ceste FBiH strogo pridržavaju svih mjera i preporuka i provode sve preventivne mjere zahvaljujući kojima nisu imali slučajeva zaraze na gradilištima.

Image

Dodaju da su se usljed zatvorenosti granica susretali s problemima nabavke i dostave materijala neophodnih za ciklus proizvodnje (npr. nabavka tečnih goriva, nabavka opreme za tunel Žaba, nabavka rezervnih djelova za postrojenja i strojeve angažovane na projektu itd.), ali ističu da su se izvođači uspješno snalazili u takvim okolnostima.

https://www.klix.ba/biznis/izgradnja-ce ... /201018035
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:26, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#169 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


USKORO JOŠ KRAĆE DO MORA: Izgradnja ceste Neum - Stolac odvija se po planu, završetak u...
Ugovoreni su i radovi na dionici Hutovo - Cerovica u dužini pet km i Cerovica - Stolovi u dužini 4,95 km.


Ekonomija

Prije 10h

Tunel "Zaba"
Image

Izgradnja ceste Neum - Stolac u dužini 36,41 km odvija se prema planiranoj dinamici, a završetak svih radova planiran je za februar 2022. - potvrđeno je Feni iz JP Ceste Federacije BiH.

Navode da su radovi na dionici Stari Neum - Broćanac u dužini 12 km završeni, a trenutno se izvode radovi na dionici Broćanac - Prapratnica u dužini tri km i dvije petlje Oskrušnica i Babin Do. Rok završetka tih radova je 1. juli 2021.

Također, očekuju da dionica Prapratnica - Hutovo u dužini 2,7 km i tunel Žaba dužine 975m budu završeni do kraja oktobra 2020.

Radovi na dionici Stolovi - Drenovac u dužini 8,95 km bi trebali biti okončani do kraja januara 2021.

Ugovoreni su i radovi na dionici Hutovo - Cerovica u dužini pet km i Cerovica - Stolovi u dužini 4,95 km, a rok završetka tih radova je 2. februar 2022.

Osim toga, neki od projekata koje JP Ceste FBiH trenutno izvodi ili su planirani za izvođenje sukladno Planu aktivnosti za 2020. su nastavak izgradnje Južne obilaznice Mostara, izgradnja obilaznice Stoca, rekonstrukcija tunela Crnaja na dionici Konjic - Jablanica, rekonstrukcija tunela Jasen na dionici Jablanica - Prozor, rekonstrukcija ceste Posušje - Grude - Široki Brijeg, izgradnja obilaznice Gruda, izgradnja dijela obilaznice Ljubuškog, rekonstrukcija crne tačke ne sjevernom ulazu u Mostar itd.

Kada je riječ o izvođenju radova u doba pandemije COVID-19, napominju da se svi izvođači i svi učesnici u projektima koje implementira JP Ceste FBiH strogo pridržavaju svih mjera i preporuka i provode sve preventivne mjere zahvaljujući kojima nisu imali slučajeva zaraze na gradilištima.

Dodaju da su se usljed zatvorenosti granica susretali s problemima nabavke i dostave materijala neophodnih za ciklus proizvodnje (npr. nabavka tečnih goriva, nabavka opreme za tunel Žaba, nabavka rezervnih djelova za postrojenja i strojeve angažovane na projektu itd.), ali ističu da su se izvođači uspješno snalazili u takvim okolnostima.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... tak_u.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:26, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#170 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


U PRISUSTVU ZVANICA

Svečano obilježen proboj tunela Počitelj - Zvirovići, korona ne utječe na izgradnju Koridora 5C


G. Š.

Koridor 5C JP Autoceste FBiH Tunel Počitelj

Svečano je obilježen završetak proboja tunela Počitelj, dužine 1.163 metra, čime su završeni radovi na iskopu duž desne cijevi tunela.

Premijer Vlade Federacije BiH Fadil Novalić je rekao da današnja svečanost pokazuje da Koridor 5C nije osjetljiv na utjecaj pandemije.

"On nam daje šanse da održimo investicionu temperaturu u BiH i značajno utječe da nam se ekonomija ne sroza", kazao je premijer Novalić čestitavši svim sudionicima koji su na bilo koji način učestvovali u ovom značajnom projektu.

Ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić je kazao kako je ovo projekt od velikog značaja za čitavu Hercegovinu, ali i Bosnu i za sve buduće generacije. Istaknuo je kako je razvoj Koridora 5C najveći katalizator razvoja.

"Realizacijom ovog projekta stvaramo uslove za razvoj BiH", kazao je ministar Lasić.

Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić kaže da su ovo pokazatelji da BiH u građevini ima perspektivu i stručnjake.

''Ovaj je objekt i pored svih okolnosti urađen prije roka. Imamo jasan pokazatelj da naša operativa može probijati 12 metara tunela dnevno i mislim da svi na tome trebamo čestitati. Naravno, ovo je samo mali dio dionice'', rekao je Terzić.

Prema ugovoru, rok za završetak radova na poddionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 je planiran za septembar 2021. godine. Poddionica Počitelj – Zvirovići je dio dionice Počitelj – Bijača, a duga je 11,7 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a.

LOT 1 obuhvata trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do petlje Zvirovići. Vrijednost ugovora za radove LOT 1 iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.

Ugovor za izgradnju potpisan je 20. juna 2019. godine s kineskom kompanijom China State Construction Engineering Corporation Limited. Radove na probijanju tunela Počitelj izvodi bh. firma Euro-Asfalt d.o.o. kao podizvođač.

https://www.klix.ba/biznis/svecano-obil ... /201021076

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:19, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#171 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:26, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#172 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

PROBIJEN TUNEL POČITELJ: Evo kako izgleda cijela dionica Počitelj-Zvirovići (VIDEO)

Radovi na iskopu duž desne cijevi tunela Počitelj završeni su ceremonijom probijanja tunela dugog 1.163 metra.


Ekonomija

Image

Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići potpisan je u junu 2019. godine.

LOT 1 obuhvata trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do Petlje Zvirovići. Veliki most Počitelj nije sastavni dio ovog lota. Izvođač radova je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), a vrijednost ugovora iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.

Izvođač radova za LOT 2 (Most Počitelj) je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889,53 eura bez PDV-a.

Nadzor nad gradnjom za oba lota vrši kompanija IRD Engineering S.R.L. (Italija).

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići financira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 5 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je 24 mjeseca, a za LOT 2 30 mjeseci.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... video.html

User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#173 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


HISTORIJSKI DAN ZA SARAJEVO: Počela gradnja Prve transverzale, pogledajte kako će izgledati (FOTO, VIDEO)

Načelnik općine Centar Nedžad Ajnadžić obišao je danas lokalitet Prve transverzale na kojoj je gradnja prve dionice počela u petak, 23. oktobra 2020. godine. Riječ je o dionici između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom.

Ekonomija

Prije 1h Prije 45 min

Image

Potreba za gradnjom transverzale iskazana je prije skoro četiri decenije.

U ime premijera Kantona Sarajevo Marija Nenadića, prisutnima se obratio v. d. premijera, ministar Anis Krivić.

- Veliki su napori učinjeni i prisustvujemo historijskom danu. Nadamo se da će se pokazati koliko je projekt koristan za građane Kantona Sarajevo - kazao je Krivić.

Adi Kalem, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, potcrtao je kako je početak gradnje Prve transverzale svečani čin koji je rezultat zajedničke koordinacije Kantona, općina Centar i Novo Sarajevo, općinskih načelnika te nadležnih institucija.

- Ovo je prioritetni projekt u mandatu. Radovi će se odvijati u dvije faze: od ulice Halida Kajtaza do Tešanjske ulice te od Tešanjske do ulice Braće Begić. Krećemo s desnom saobraćajnom trakom, dok će lijeva biti osposobljena za saobraćaj kako se ne bi stvarala gužva. Rokovi za prvu fazu su potpisani okvirnim sporazumom na četiri godine, u zavisnosti od toga kako budemo rješavali imovinskopravne odnose. Također, napreduju i razgovori kada je riječ o imovinskopravnim odnosima vezanim za objekat 'Penny Plus'. Formiran je pregovarački tim i već je održan radni sastanak - kazao je Kalem, zahvalivši općinskim načelnicima na razumijevanju i svesrdnoj pomoći pri realizaciji.

Načelnik Ajnadžić naglasio je kako je Općina do sada ulagala maksimalne napore kako bi se pitanje imovinskopravnih odnosa što prije razriješilo te da će učiniti sve da se riješe i ostala pitanja radi što skorijeg početka gradnje i druge dionice.

- Ovo je prioritetan infrastrukturalni projekt Općine Centar. Ono na čemu će biti poseban fokus jeste rješavanje imovinskopravnih odnosa na kompletnoj poziciji objekta 'Penny Plus' u imovinskopravnom smislu i širem pojasu benzinske pumpe 'El Tarik Oil' tako da cijelu trasu možemo povezati. Sasvim je dovoljan četverogodišnji okvirni sporazum, uz nastojanja kantonalnog Ministarstva saobraćaja, Zavoda za izgradnju KS, Direkcije za ceste KS i Općine Novo Sarajevo da to zajednički harmoniziramo u smjeru iznalaženja najboljeg i najbržeg rješenja - poručio je načelnik Ajnadžić.

Direktor Zavoda za izgradnju KS Mirza Hulusić istaknuo je kako je ovo najznačajniji infrastrukturalni projekt u gradu, ali i općini Centar s obzirom na to da je riječ o gradnji autoputa koji prolazi kroz gradsku jezgru.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... video.html

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:27, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#174 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Godina 2020. Izgradnja autoputa A1, juzni krak kroz Hercegovinu odnosno Bosnu i Hercegovinu!
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#175 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


POGLEDAJTE KAKO ĆE IZGLEDATI: Počinje izgradnja dionice Poprikuše – Nemila

Cengiz insat Sanayi ve Ticaret A.S. gradit će dionicu autoputa na Koridoru Vc Poprikuše – Nemila. Riječ je o firmi koja je s velikim uspjehom izgradila dioncu Sarajevo - Tarčin, uključujući i dva velika tunela.

Ekonomija

Prije 4h Prije 3h

Cengiz insat Sanayi ve Ticaret A.S. gradit će dionicu autoputa na Koridoru Vc Poprikuše – Nemila.

Vrijednost ugovora za izgradnju dionice ionicu autoputa na Koridoru Vc Poprikuše – Nemila je 208 miliona eura sa PDV-om.

Dionica Poprikuše – Nemila je duga 5,5 kilometara i gradit će se prema ugovoru "design and build" (projektuj i izgradi – žuti FIDIC).Od značajnih objekata gradit će se tunel Golubinja 3.659 kilometara, dva mosta, dva vijadukta, petlja Poprikuše i Centar za kontrolu prometa.

Izgradnjom tunela Golubinja skratit će se udaljenosti između Nemile i Poprikuša za oko pet kilometara.

Ugovor o izgradnji ove dionice bit će potpisan u ponedjeljak 16. novembra.

Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstva osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj u visini od 70 miliona eura, Evropske investicijske banke u visini od 90 miliona eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.

Rok za završetak radova je 42 mjeseca.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... emila.html

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:19, edited 1 time in total.
Post Reply