BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#126 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

ImageBIZNIS

INTERVJU /Senad Olovčić, direktor Porschea BH: Država mora kontrolisati kakva vozila se uvoze u BiH

Piše: S. H./Klix.ba prije 4h 48 min

Porsche Centar Sarajevo je već godinu i po glavni distributer za vozila Volkswagen koncerna, a zastupa putnička i privredna vozila VW, Audi, SEAT, Škoda i Porsche. Direktor Porschea BH Senad Olovčić u razgovoru za Klix.ba ističe zadovoljstvo zbog povećanja prodaje novih automobila, napominjući da je za zadržavanje tog trenda potrebna stimulacija države.

Image
Senad Olovčić, direkor Porschea BH

Senad Olovčić, direktor Porschea BH: Država mora kontrolisati kakva vozila se uvoze u BiH

Kako ocjenjujete poslovnu godinu iza Vas. Kojim segmentima ste najviše zadovoljni, a gdje postoji prostor za dodatno unapređenje?

Zadovoljni smo 2016. godinom iz dva razloga. Ovo je naša prva puna poslovna godina i Porsche BiH bilježi stabilnu prodaju na tržištu BiH koje je na naše zadovoljstvo u porastu od 27 posto. Mi smo uspjeli zadržati naš tržišni udio koji je konstantan već duži niz godina i iznosi više od 40 posto od prodaje novih vozila u BiH. Škoda je lider u prodaji novih vozila na tržištu BiH, ali svakako ne smijemo zanemariti činjenicu da je progres i stabilnu prodaju zabilježio VW, kako putnički, tako i komercijalni program. Audi skupa s markom Porsche drži stabilno tzv. "Premium segment", dok Seat bilježi također značajne rezultate iskazujući svoj potencijal kroz odnos"uloženo-dobiveno". Također je značajno spomenuti naše postprodajne aktivnosti koje imaju za cilj dati podršku našoj prodaji, a prije svega našim kupcima, kako bismo osigurali adekvatan lanac snabdijevanja rezervnim dijelovima, odnosno usluga na najvišem mogućem nivou.

Uvijek ima i postoji mjesta za napredak u poslu kada je riječ o odnosu s kupcima, te stoga mi kao menadžment kompanije postavljamo nove i veće ciljeve, kako za sebe, tako i za naše saradnike te prodajno-servisnu mrežu u BiH.


Koliko je Porsche BiH u 2016. godini uvezao automobila u BiH?

Naša procjena je da će ukupno tržište prodaje novih vozila u BiH biti blizu 8.500 vozila, što bi bio neki porast od 27 posto u odnosu na 2015. godinu. Porsche BiH će u prvoj punoj poslovnoj godini isporučiti blizu 3.500 vozila do kraja 2016. godine, što govori da smo shodno prethodnim godinama zadržali našu lidersku poziciju u prodaji novih automobila. Naša obaveza jeste i ostaje da ukazano povjerenje naših kupaca opravdamo kroz naše redovne i dodatne usluge kako bismo osigurali prostor za daljnji napredak i djelovanje na tržištu koje se i pored ekonomske krize lagano oporavlja.

Kako je na poslovanje kompanije Porsche BiH utjecala odluka Vijeća ministara BiH da se od 1. aprila 2016. godine u BiH mogu uvoziti automobili koji imaju minimalno Euro 4 standard?

Svakako pozitivno, s obzirom na to da imamo rast uvoza novih vozila u BiH u 2016. god. No, i dalje ćemo ne samo mi, nego i drugi uvoznici, kroz naše udruženje pri Komori Federacije BiH raditi na ovom pitanju. Prvi korak je učinjen prelaskom uvoza sa EU 3 na EU 4. Ipak smo i dalje svjedoci da se u BiH uvoze vozila sumnjivog kvaliteta s "potencijalom" manipuliranja, kako prema krajnjim kupcima, tako i prema državi. Odgovorni na državnom i drugim nivoima, ako ne sada sigurno će se u budućnosti morati ozbiljno zabaviti ovim problemima, jer isti odnose znatna finansijska sredstva iz budžeta BiH koja su, kako znamo, prijeko potrebna.

Neophodno je stimulisati uvoz novih vozila iz najmanje dva razloga. Prvi, nova vozila nisu zagađivači zraka kao rabljena, čiji je vijek korištenja većinom dotrajao. Potrebno je različitim tzv. EKO testovima stimulisati vozila koja na tehničkim pregledima imaju ugrađenu bolju i kvalitetniju ekološku opremu. Vrlo jednostavno, po ugledu na naše susjedne zemlje, recimo Hrvatsku, uvesti tj. stimulirati registraciju savremenijih vozila sa manjim dažbinama. Stavke koje se plaćaju danas prilikom registracije apsolutno ne tretiraju ovu problematiku. Direktna posljedica toga jasno je enormno zagađenje svih naših većih gradova u BiH.

Da li je afera s ispušnim plinovima kod Volkswagenovih automobila utjecala na poslovanje Porschea BiH?

Tzv. "Diesel Gate" afera koja je potresla VW koncern i imala određen negativan utjecaj generalno na VW koncern se nije odrazila na našu ukupnu prodaju u BiH. Kako zakonska legislativa uvoza novih vozila u BiH ni u jednom dijelu nije bila prekršena (vozila su bila normi EU 5 i više), a i zahvaljujući povjerenju kupaca na našem nivou, u BiH smo uspješno apsolvirali ovu temu.

Da li je zabilježen porast uvoza novih automobila u posljednjih godinu dana?

Došlo je do porasta prodaje novih vozila od otprilike 27 posto u odnosu na 2015. godinu. Ova činjenica nas svakako raduje, ali isto tako govori da ima pomaka u ekonomskim tokovima koji su sigurno temeljni preduvjet za veću prodaju i ponudu, te bolje uslove finansiranja na tržištu.

Da li ste zadovoljni prodajom uvezenih automobila i kako ocjenjujete kupovnu moć bh. građana?

Automobilska industrija u BiH, prodaja ili proizvodnja (zanačajan udio čini proizvodnja komponenti za vozila iz VW grupacije) su neodvojiv proces. Mi trebamo veći fokus i podršku države u ovom dijelu. Nova vozila na ulicama, proizvodnja i izvoz su pozitivan trend, ambijent u kojem će pored investicija doći i do bolje podrške finansijskog sektora. Skupa s početkom našeg rada u BiH rad je počeo i Porsche Leasing BiH, koji već u 2016. godini također bilježi izuzetne rezultate i vjerni je pratilac u našim prodajnim projektima. Dakle, pored dizanja stepena platežne moći stanovništva, koja je direktno vezana s poslovima i novim projektima u BiH, potrebno je pored političko-ekonomskog faktora osigurati uslove finansiranja i kupovine kako bi se prirodni ekonomsko-tržišni tok zatvorio.

Kakvi su planovi za budućnost, da li pripremate određene inovacije?

U narednim godinama kompletnu automobilsku industriju očekuju velike promjene usmjerene prvenstveno na sferu novih izvora energije potrebnih za pogon vozila, sferu mobilnosti i digitalizacije. VW koncern namjerava ostati na poziciji na kojoj je danas u globalnom okruženju, dakle biti lider kako u prodaji tako i u inovacijama. Utoliko se sasvim prirodno poklapaju i naši ciljevi u BiH. Našim kupcima bih poželio da ih vozila koja su kupljena u našoj kompaniji ili prodajno- servisnoj mreži u BiH dobro služe te da se zadovoljni vrate u naše prodajno- servisne centre u BiH.

https://www.klix.ba/biznis/senad-olovci ... /161227023
Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:03, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#127 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIZNIS

Brza cesta Travnik - Jajce omogućit će bolju saobraćajnu vezu Sarajeva sa Krajinom

Piše: A. B./Klix.ba prije 16h 3 min

Autoceste Federacije BiH će krajem 2019. godine početi graditi brzu cestu Travnik - Jajce dužine blizu 40 kilometara sa četiri trake međunarodnih standarda između Lašve i Nević Polja.

Brza cesta Travnik - Jajce omogućit će bolju saobraćajnu vezu Sarajeva sa Krajinom

Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje (Travnik) koštat će 183 miliona eura i Nević Polje - Jajce 550 miliona eura. Izgradnjom ovih dionica brze ceste od Lašve do Jajca stvaraju se i preduslovi za spajanje Sarajeva s Krajinom, na šta se čeka skoro 20 godina.

Brza cesta Travnik - Jajce poboljšat će saobraćajno povezivanje BiH.

Gradnja je podijeljena na tri poddionice: Lašva - Kaonik, Kaonik - Vitez i Vitez - Nević Polje. Polazna tačka gradnje je na Koridoru 5C (Lašva petlja) i završava sa na petlji Nević Polje u blizini Travnika. Glavne strukture su gradnja tri tunela i 18 mostova i vijadukata. Na ovom dijelu su četiri petlje (Lašva, Kaonik, Vitez i Nević Polje).

Javno preduzeće Autoceste FBiH je raspisalo nabavku idejnog projekta i studijske dokumentacije brze ceste Travnik (koja obuhvata pružanje usluga izrade idejnog projekta, saobraćajne studije na osnovu idejnog projekta, studije utjecaja na okoliš, studije za dobijanje prethodne vodne saglasnosti i studije izvodljivosti brze ceste.

"Glavni projekt dionice brze ceste Lašva - Nević Polje je završen te je izrada idejnog projekta za nastavak brze ceste do Jajca prirodan nastavak aktivnosti na izradi i stvaranju preduvjeta za izgradnju navedene saobraćajnice. Jedan od projektnih zadataka na koje treba odgovoriti odabrani projektant već u prvim fazama projekta jeste tačno definiranje vrijednosti izgradnje dionice. Ukoliko tenderska procedura bude okončana u predviđenom roku, dostava prvog dijela projektne dokumentacije (studija ekonomske opravdanosti) očekuje se sredinom 2017. godine. Drugi dio projektne dokumentacije očekujemo do kraja 2017. godine. Gradnja ove dionice je uvjetovana gradnjom prethodne dionice brze ceste Lašva - Nević Polje koja bi trebala biti završena do 2019. godine", kazali su za Klix.ba iz JP Autoceste FBiH.

Planirana brza cesta će centralna područja BiH (Vitez, Travnik, Donji Vakuf) povezati s autocestom na Koridoru 5C u blizini petlje Lučani (Lašva) te će predstavljati najvažniji putni pravac za FBiH u smjeru zapad-istok. Izgradnjom ove nove cestovne komunikacije ranga brze ceste znatno će se poboljšati uslovi odvijanja saobraćaja duž pravca Sarajevo - Banja Luka.

Izgradnja dionice je uvrštena među "100 prioriteta Vlade FBiH" koje je ova institucija pripremila početkom godine kako bi investitorima ponudila konkretne projekte za finansiranje i ujedno im olakšala tenderske procedure.

Dodatno, izgradnja brze ceste od Lašve do Travnika je ključni projekat za privredni razvoj Srednjobosanskog kantona (SBK).

https://www.klix.ba/biznis/brza-cesta-t ... /161220018
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#128 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Sarajevo - Jajce 158 km

Kupres - Bihac 155 km

Nije mi jasno zasto trasa ove brze ceste nije planirana da ide od Sarajeva pa preko Bugojna do Bihaca kompletnom teritorijom Federacije Bosne i Hercegovine? takodjer mi nije jasno zasto ce se cekati 3 god da bi izgradnja pocela krajem 2019 god a ne odmah, na sta se i na koga ceka?
Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:04, edited 1 time in total.
User avatar
jao_situacije
Posts: 17943
Joined: 29/03/2014 19:20

#129 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by jao_situacije »

Bumerang wrote:Image
Sarajevo - Jajce 158 km

Image
Kupres - Bihac 155 km

Nije mi jasno zasto trasa ove brze ceste nije planirana da ide od Sarajeva pa preko Bugojna do Bihaca kompletnom teritorijom Federacije Bosne i Hercegovine? takodjer mi nije jasno zasto ce se cekati 3 god da bi izgradnja pocela krajem 2019 god a ne odmah, na sta se i na koga ceka?
čekaju se pare, kojih neće biti ni 2019.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#130 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Autoputevi u 2016. godini: Srbija je lider regije, BiH malo bolja od Kosova

Klix.ba prije 5h 44 min

Zemlje regije, ne uključujući Srbiju, ove godine nisu isuviše osvjetlale obraz kada je riječ o novim i otvorenim kilometrima autoputeva i brzih cesta.
Autoputevi u 2016. godini: Srbija je lider regije, BiH malo bolja od Kosova


Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Počevši sa Bosnom i Hercegovinom, jedini novootvoreni kilometri u zemlji pušteni su u saobraćaj 11. septembra. Riječ je o prvim kilometrima autoputa Banja Luka – Doboj na dionici Prnjavor – Doboj na dužini od blizu 36 kilometara.

Kada je riječ o kilometrima u izgradnji, ni tu se BiH ne može previše pohvaliti jer je ima nešto manje od 55 kilometara, što u Republici Srpskoj, što u Federaciji BiH.

Srbija je imala bolji "urod" tokom 2016. godine. Naime, Na Koridorima X i XI srbijanski političari u promet su svečano pustili 51 kilometar autoputa na tri različite dionice. Riječ je o dionicama Leskovac – Grdelice, Kragujevac – Batočina i Ljig – Preljina. Ako računamo sve završene, a ne nužno i otvorene dionice, dolazimo do novih stotinjak kilometara.

Naše komšije s istoka trenutno grade 200 kilometara autoputa, dok će u 2017. biti završena izgradnja kompletnog Koridora 10 kroz Srbiju, kao i kompletiran autoput od Obrenovca do Preljine na Koridoru 11.

Na Kosovu je situacija nešto lošija nego u BiH. Čekajući posljednji dan u godini, kosovske vlasti su u promet pustile 20 kilometara dionice budućeg autoputa Priština – Skoplje.

Za sljedeću godinu kosovske vlasti očekuju završetak dodatnih 40-ak kilometara spomenutog autoputa.

Albanija također ove godine nije izgradila ni metar autoputa. Zapadni i južni susjedi u Hrvatskoj i Crnoj Gori ove godine nisu izgradili nijedan novi kilometar autocesta. S druge strane, Hrvatska je gotovo završila svoju mrežu autoputa dugačku više od 1.300 kilometara.

Albanija ima blizu 180 kilometara autoputa, Srbija trenutno raspolaže sa više od 750 kilometara autoputa, dok Bosna i Hercegovina raspolaže sa 160 kilometara uključujući i brzu cestu Banja Luka - Bosanska Gradiška.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/autoput ... a/17010406
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#131 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

'JP Autoceste FBiH: Vizualizacija buduće dionice autoceste oko Mostara

Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:04, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#133 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


SARAJEVO

Potpisan sporazum za grant EIB-a od 25 miliona eura za autocestu Svilaj-Odžak


Piše: El. B./FENA prije 46m

1 / 7
Foto: Harun Muminović/Klix.ba
Image

Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH i ministar finansija i trezora Vjekoslav Bevanda i voditelj odjela za kreditno poslovanje Evropske investicijske banke (EIB) za Sloveniju, Hrvatsku i zemlje zapadnog Balkana Matteo Rivelini potpisali su danas u Sarajevu Sporazum o investicijskom grantu - Koridor 5C ''Izgradnja dionice autoceste Svilaj-Odžak'', u vrijednosti 25,09 miliona eura.

Bevanda je nakon potpisivanja izjavio da su ovim stvoreni uvjeti za ubrzanje izgradnje strateški bitne dionice autoceste Svilaj-Odžak duge 10,7 km.

"Ova dionica je veoma bitna, ne samo za poboljšanje cestovne infrastrukture nego i za regionalnu saradnju i bolju komunikaciju s EU", rekao je Bevanda.

Pojasnio je da ukupan projekt, osim same te dionice, uključuje i izgradnju graničnog prijelaza i prekograničnog mosta na Savi u Svilaju čiju će izgradnju finansirati BiH i Hrvatska u omjeru 50:50.

Rivelini je naveo da je taj grant signal podrške EIB-a i EU Bosni i Hercegovini. Također je najavio još 200 miliona eura podrške za cestovnu infrastrukturu BiH u ovoj godini.

"EIB od 2001. u BiH uložio oko dvije milijarde eura u sektor malih i srednjih preduzeća, energetike, okoliša i zdravstva. Potpisivanje ovog sporazuma predstavlja nastavak potpore transportnom sektoru BiH", rekao je Rivelini.

Potpisivanju je prisustvovao i šef Delegacije Evropske unije u BiH i specijalni predstavnik EU u BiH ambasador Lars-Gunnar Wigemark koji je istakao da je riječ o bespovratnom grantu, a ne kreditu.

Rekao je da je taj projekt korak ka boljem uvezivanju regiona zapadnog Balkana kroz zajedničku Agendu za povezivanje.


https://www.klix.ba/biznis/potpisan-spo ... 70427075#1
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:28, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#134 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

VELIKO INTERESOVANJE

Jusko: Kineske kompanije žele učestvovati u gradnji cestovne infrastrukture u BiH


FENA prije 8m

Ismir Jusko (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Image

Tokom 8. Međunarodnog infrastrukturnog investicijskoginvesticijskog i građevinskog foruma, održanog 1. i 2. juna u Kini, kineske kompanije za investicije i gradnju infrastrukturnih objekata izrazile su spremnost za aktivno učešće u gradnji cestovne infrastrukture Bosne i Hercegovine, prije svega u gradnji preostalih dionica Koridora 5C.

Također su izrazili spremnost za gradnju Koridora 5C po dosadašnjem modelu, kao i mogućnosti gradnje putem koncesionog modela i javno-privatnog partnerstva.

Dvodnevnoj konferenciji u Kini je u ime Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine sudjelovao ministar Ismir Jusko, saopćeno je iz tog ministarstva.

Konferencija je okupila oko 60 ministara prometa i komunikacija, mnogobrojne međunarodne stručnjake iz oblasti prometa i investicija, izaslanike nacionalnih banaka, predstavnike Svjetske banke, Kineske razvoje banke, Azijske razvojne banke, Islamske banke za razvoj, kao i najvećih svjetskih kompanija uključenih u građenje i održavanje infrastrukture. Konferencija je bila prilika za otvaranje tema o novim inicijativama kojima bi se unaprijedio dalji razvoj cestovne infrastrukture u svijetu te olakšao prijelaz na učinkovit, siguran i održiv sistem mobilnosti. Aktivnu ulogu na konferenciji imao je ministar Ismir Jusko koji je pored ostalog prezentirao infrastrukturni potencijal što ga nudi geoprometni položaj Bosne i Hercegovine, prvenstveno kad je riječ o gradnji Koridora 5C. Ulaganja u gradnju infrastrukture u Bosni i Hercegovini višestruko će utjecati na razvoj privrede, što će donijeti veću zaposlenost, uštedu vremena, ali i unapređenje razvoja infrastrukture cestovnog saobraćaja te istodobno pridonijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova i očuvanju okoliša.

Ministar Jusko naglasio je dominantno angažovanje domaće operative kad je riječ o gradnji infrastrukture u BiH bez obzira na to koja strana kompanija pobijedi na tenderu. Kako je tokom konferencije izraženo veliko interesovanje većeg broja kompanija za investiranje i gradnju cestovne infrastrukture Bosne i Hercegovine, na poziv organizatora je ministar Jusko učestvovao na završnoj press konferenciji.

Odgovarao je na pitanja vezana za projekte cestovne infrastrukture Bosne i Hercegovine, kao i drugih investicija koje se realiziraju u Bosni i Hercegovini, prije svega od kineskih kompanija te o značaju angažovanja domaće operative prilikom izvođenja radova. Učesnici dvodnevne konferencije, među njima i međunarodni financijski stručnjaci, investitori i izaslanici nacionalnih promotivnih banaka, imali su priliku upoznati se i s novim inicijativama za prijevoz, kao što je program podrške za čistiju i održivu mobilnost.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/jusko-k ... /170603044
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#135 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Njemačka ima poseban plan za Balkan: Povezati BiH i Srbiju autoputevima, smanjiti tenzije u regionu

Objavljeno: 06. 06. 2017 - 14:29 Globus » Svijet

Image

Njemačka je, kako pišu “Večernje novosti“, pripremila poseban program za zapadni Balkan, koji bi bio kompenzacija za dugo čekanje na ulazak u Evropsku uniju.

Pozivajući se na diplomatske izvore, “Novosti” navode da je Berlin spremio “mini Maršalov plan” za Balkan, koji bi u narednih nekoliko godina trebalo da podigne ekonomiju regiona i taj prijedlog će se uskoro naći na stolu Evropskog vijeća u Briselu, koji bi trebalo da ga odobri i odredi poseban fond za balkanske države.

Pomenuti plan nazvan je “Berlin plus”, a novac za njegovu realizaciju trebalo bi da, između ostalih, obezbijede Evropska ekonomska zona (EEA), koju čine sve zemlje članice EU, Island, Lihtenštajn i Norveška, kao i Evropska asocijacija za slobodnu trgovinu (EFTA), kojoj uz navedene države, pripada i Švajcarska.

Sume još nisu poznate, jer bi tek trebalo da se organiziraju donatorske akcije, ali bi, zbog obima projekata, svakako trebalo da budu značajne. Ideja je da se od našeg regiona u kratkom roku od nekoliko godina stvori atraktivan ekonomski prostor.

Fondovi bi, između ostalog, mogli da se koriste i za osnivanje novih firmi.

Kako pišu “Novosti”, jedan od ciljeva je i da se zapadni Balkan premreži infrastrukturnim vezama kao što su autoputevi koji bi spojili Srbiju s Bosnom i Hercegovinom ili Beograd s Tiranom, preko Prištine.

Evropska unija bi na ovaj način dobila obučene radnike i tehnološki pripremljen region, a cilj je i da se povećanjem standarda zapadni Balkan više približi evropskim partnerima.

Namjera je da se tako “preskoči” neizvjestan period od sljedećih nekoliko godina, u kome EU, pritisnuta mnogobrojnim krizama, ne namjerava da se dalje širi.

Jak razlog za aktiviranje “Berlina plus” je i smanjenje tenzija u regionu.

Za Njemačku zapadni Balkan ima veliki sigurnosni značaj, navodi se u tekstu. Prilika da se nešto konkretnije uradi po pitanju “Berlina plus” bit će već sredinom sljedećeg mjeseca, kada se u Trstu održava redovni godišnji samit o zapadnom Balkanu, pišu “Novosti.”

- See more at: http://www.avaz.ba/clanak/296501/njemac ... UtIpJ.dpuf
Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:05, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#136 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Koridor 5C

Najpovoljniju ponudu za izgradnju poddionice Počitelj-Zvirovići ima konzorcij firmi iz Azerbejdžana i Kine


Klix.ba prije 2h 12m

Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Azerbejdžansko-kineski konzorcij Azvirt Limited Liability Company i Power Construction Corporation of China Ltd predao je najpovoljniju ponudu za izgradnju poddionice Počitelj-Zvirovići na Koridoru 5C.

Ovu informaciju za Klix.ba je potvrdio direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Adnan Terzić.

Jučer popodne u sjedištu Autocesta FBiH u Mostaru otvorene su pristigle ponude, nakon čega je tenderska komisija detaljno provjerila pristiglu dokumentaciju, a uslijedit će odabir izvođača radova sa kojim će biti potpisan ugovor.

Kako saznajemo, konzorcij firmi iz Azerbejdžana i Kine imao je najnižu ponudu, a slijede ga Strabag AG and Euro- Asfalt d.o.o. (Austrija i BiH), Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska), Fernas & Ozgun Insaat (Turska) i na kraju China Gezhouba Group Company Limited (Kina).

Poddionica Počitelj-Zvirovići duga je 11,75 km, a najznačajniji objekti na poddionici su most Počitelj (945 m), petlja sa naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalne ceste Buna-Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.

Procijenjena vrijednost radova iznosi 100 miliona eura. Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci.

Izgradnja poddionice finansira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB), saopćeno je ranije iz Autocesta FBiH.

https://www.klix.ba/biznis/najpovoljnij ... /170718105


___________________________________________________________________________________________________________

Hebote kakve gluposti, grade 12 km autoputa za 30 mjeseci ili 400 m mjesecno ili 13 m dnevno, pa to nema ni u biafri :oops:
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:28, edited 1 time in total.
zrakomlat
Posts: 10235
Joined: 23/09/2012 17:22

#137 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by zrakomlat »

A dobro, ipak je most, tri vijadukta i tunel, plus sve ostalo. Ali da je sporo ono uopšte, jest, pa i više od toga.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#138 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Sandžak i Bosansko Podrinje saglasni – Autoput Sarajevo-Goražde-Novi Pazar

14. Novembar 2017

Image

Trasa autoputa Sarajevo – Beograd mora uključiti Goražde, Višegrad i Sandžak, zaključeno je na sastanku predstavnika vlasti iz jugoistočne Bosne i dijelova Srbije i Crne Gore, čiji su domaćini bili premijer BPK Emir Oković i gradonačelnik Goražda Muhamed Ramović.

Na sastanku je iskazan zajednički interes gradova iz tri države, te su iznijeti brojni argumenti u prilog potrebi da se dugogodišnja nepravda prema nerazvijenim područjima konačno treba ispraviti. Jedan od kriterija, prema riječima premijera BPK Emira Okovića, je poštivanje odluke o uspostavljanju mreže evropskih koridora.

Narodni poslanik u Skupštini Republike Srbije Muamer Zukorlić izrazio je zadovoljstvo zbog učešća na skupu koji je okupio predstavnike Podrinja, Zlatiborskog okruga i Sandžaka, te dijela Crne Gore.

– Postigli smo konsenzus oko nužnosti da autoputno povezivanje Beograda i Sarajeva prođe ovim prostorom, najpovoljnijom linijom prema koridoru 11, čime se uvažavaju ekonomski i svi drugi momenti koji bi opravdali mogućnost i potrebu izgradnje ovog autoputa. Time bi se u značajnoj mjeri ukinula historijska nepravda zapostavljanja ovih prostora, prije svega kroz saobraćaj, još ukidanjem pruge koja je povezivala ova prostor – naglasio je Zukorlić.



– Ne mogu da shvatim da politički faktori u BiH nemaju u vidu taj južni, jugoistočni saobraćajni potencijal. Ukoliko se izgradi autoput od Sarajeva do Novog Pazara, ma kuda on prošao, imate još nepunih 30 kilometara da se spojite sa autoputem koji je već došao do Kosovske Mitrovice. To bi značilo otvaranje BiH za nekoliko miliona putnika i ne znam koliko tona roba sa Kosova, iz Albanije, Makedonije i dalje – kazao je poslanik u Skupštini Srbije, Muamer Zukorlić.

On je dodao da političari u Sarajevu, preferiranjem trase preko Bijeljine i Tuzle, ignoriraju činjenicu da je projektirani koridor 5C veza sjeverozapadne Bosne sa Sarajevom i Beogradom – Tako bismo imali paradoks da na nekih 50-tak kilometara imamo dva autoputa, a cjelokupnu istočnu Bosnu, istočnu Hercegovinu, Podrinje, Sandžak i Zlatiborski okrug zapostavljamo. To je nedostatak državne strategije, državotvorne politike i ignorisanje Bošnjaka u Sandžaku koji predstavljaju važan dio bošnjačkog nacionalnog korpusa – poručio je Zukorlić.

Trasa Sarajevo – Goražde – Višegrad – Kotroman – koridor 11 u Srbiji je najpovoljnija trasa koja bi omogućila razvoj ovih područja, te jednaku udaljenost Sarajeva od Beograda i od luke Bar, kazao je predsjednik BNV Sandžaka, Sulejman Ugljanin.

– Za nas je ključni argument potpuna opredijeljenost kako Vlade Srbije tako i predsjednika Aleksandra Vučića, da će Srbija graditi autoput koji će spajati koridor 11, od Požege do Kotromana kod Višegrada, u dužini od oko 60 kilometara. To automatski podrazumijeva da mi sa naše strane imamo posvećenost da gradimo vezu ovom našom trasom koja je u zajedničkom interesu – kazao je Nemanja Nešić, zamjenik gradonačelnika Užica.

Poslanik u Domu naroda PFBiH, Sanel Mušović, očekuje da se o predloženim trasama uskoro izjasni i struka, navodeći kako će autoput od Soluna, preko Prištine, Novog Pazara, Višegrada, Goražda do Sarajeva biti prometniji od koridora 5C. Poslanik u Skupštini RS, Zdravko Krsmanović upozorio je da „semberski lobi“, odlukom o određivanju kriterija za odabir trase puta, koja je trenutno na dnevnom redu Parlamentarne skupštine BiH, pokušava autoput „na mala vrata“ projektirati preko Tuzle i Bijeljine.

Sastanku u Goraždu, iako pozvani, nisu prisustvovali predstavnici Vlade FBiH, državnih institucija i jednog broja općina.

izvor: Avaz

http://sandzakpress.net/sandzak-i-bosan ... novi-pazar
Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:05, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#139 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Bihać, Cazin i Velika Kladuša bit će povezani brzom cestom (VIDEO)

Image

Lokalna zajednica i Vlada Unsko-sanskog kantona imaju odgovornost da se usaglase oko trase brze ceste Bihać-Cazin-Velika Kladuša.

"Postoje dvije trase brze ceste, a odgovornost je na lokalnim zajednicama i Vladi USK-a da se usaglase", rekli su za Radiosarajevo.ba iz ureda premijera Vlade USK-a.

Na radnom sastanku sa premijerom USK-a Huseinom Rošićem prezentirana je trasa brze ceste predviđena prostornim planom Unsko-sanskog kantona.

"Prostorni plan USK-a je u prednacrtu. On potom ide na odobravanje u Vladu USK-a, pa na Skupštinu", rekao nam je gradonačelnik Bihaća Šuhret Fazlić.

Sastanku su prisustvovali i gradonačelnik Cazina Nermin Ogrešević, direktor JP Autocesta FBiH Adnan Terzić i izvršni direktor Federalne direkcije cesta Dedo Pjanić.

Prednacrt Prostornog plana Unsko-sanskog kantona za period 2012. do 2032. godinaje pripremljen i ovaj značajni dokument će Vlada razmatrati na sjednici naredne sedmice, te ga uputiti u skupštinsku proceduru, naglasili su premijer Rošić i ministar Burnić.

Direktor Terzić istakao je da će JP Autoceste FBiH krenuti sa izradom idejnog projekta brze ceste kojom se ovaj dio BiH povezuje sa Sarajevom ali da je odgovornost lokalnih zajednica i Kantona da se usaglase oko trase ceste.

"To bi bilo od izuzetnog značaja za naš Kanton. Važna nam je povezanost sa Sarajevom i graničnim prijelazima", rekao nam je Fazlić.

Trenutno, u razmatranju su dvije moguće trase i oko ove ceste a od predstavnika gradova, općina i kantonalne vlasti se očekuje da se usaglase oko najoptimalnijeg rješenja kako bi konkretne aktivnosti otpočele, naveli su iz Vlade USK-a.



https://www.cazin.net/vijesti/bihac-caz ... stom-video
Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:06, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#140 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

KONFERENCIJA CPU-A

Pejić o gradnji autoputa: Nemogućnost efikasnog provođenja tendera usporilo značajne projekte

Klix.ba prije 58m

Image

Pejić o gradnju autoputa: Nemogućnost efikasnog provođenja tendera usporilo značajne projekte
U organizaciji Centra za politike i upravljanje danas je održana konferencija o temi javnih investicija u BiH na kojoj su kao panelisti učestvovali sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH Igor Pejić, viši bankar Evropske banke za obnovu i razvoj Josip Polić, predsjednik Skupštine CPU-a Haris Abaspahić i istraživač CPU-a Tarik Moćević.

Cilj konferencije bio je inicirati diskusiju o trenutnom stanju javnih investicija, planiranoj dinamici provođenja značajnih investicionih projekata te mogućim izazovima i preprekama na putu povećanja javne investicione potrošnje u Bosni i Hercegovini.

Konferencija je organizirana i sa ciljem ocjene trenutnog provođenja značajnijih investicionih projekata u zemlji te procjene realne dinamike provođenja aktuelnih projekata javnih i ključnih izazova i prepreka za ostvarenje rasta javnih investicija u obimu koji je predviđen unutar makroekonomskog scenarija sadržanog u programu Proširenog aranžmana sa MMF-om.

Sekretar Pejić je istakao važnost izgradnje Koridora 5C te najavio poštivanje najavljenog roka za otvaranje mosta preko rijeke Save kod Svilaja. Sa druge strane, očito je da provođenje i planiranje projekata javnih investicija nisu u skladu, te da imamo problem u realizaciji projekata. Nadopunio je i zaključke analize CPU-a da je nemogućnost efikasnog provođenja tenderskih procedura usporila nekoliko značajnijih projekata javnih investicija, te da BiH do sada i nije mogla očekivati kvalitetno projektno planiranje bez specijaliziranih strateških dokumenata.

Ono što je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH pripremilo Okvirna je strategija prometa BiH – koja obuhvata oba entiteta i Brčko distrikt – dokument koji je, po svemu sudeći, otvorio pristup BiH ka međunarodnim finansijskim sredstvima.

Također, ključno je i uključivanje javno-privatnog partnerstva i omogućavanje koncesionog pristupa, kao što to rade zemlje iz regiona, u izgradnju infrastrukturnih projekata i sektor javnih investicija. Proces usvajanja i davanja koncesija, onakav kakav je trenutno, usporava rast investicija. Međutim, Pejić je naglasio i uzimanje u obzir faktora da ulaganja ne moraju nužno biti ona u infrastrukturu te da je, kada se razgovara o državnim ulaganjima, ključna društvena dobit.

Konferenciji su prisustvovali poslanici Parlamentarne skupštine BiH i FBiH, Doma naroda BiH, resornih ministarstava iz oba entiteta, predstavnici međunarodnih organizacija (EBRD-a, IFC-a), Ambasade SAD-a, Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i brojnih drugih domaćih i međunarodnih organizacija.

https://www.klix.ba/biznis/pejic-o-grad ... /180329108
Last edited by Bumerang on 29/03/2018 18:46, edited 4 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#141 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


RVE PROCJENE

Cesta Sarajevo - Beograd: Trasa kroz BiH će koštati 3 milijarde eura

Klix.ba prije 3h 2m

Image

U okviru posjete visoke državne turske delegacije Bosni i Hercegovini, danas je u prostorijama Ministarstva komunikacija i prometa BiH održan bilateralni sastanak ministra Ismira Juske s turskim ministrom prometa, pomorstva i komunikacija Ahmetom Arslanom.

Pored ostalih tema, razgovarano je o trenutnim aktivnostima koje turska strana provodi na projektu izgradnje moderne prometnice Sarajevo – Beograd. Ministar Arslan upoznao je prisutne da dosadašnja analiza pokazuje složenost cjelokupnog projekta, posebno ističući teren kojim prometnice trebaju prolaziti. U tom smislu, konstatirao je da je na trasi autoceste koja ide kroz BiH, od Sarajeva prema Tuzli do granice sa Srbijom i od Sarajeva prema Višegradu do granice sa Srbijom, potrebno izgraditi blizu 133 mosta ukupne dužine 25,8 kilometara, kao i 53 tunela ukupne dužine 37,5 kilometara.

Turski ministar je dodao da su do sada konstatirane dužine trasa i prateći objekti na trasama koje idu kroz BiH te izvršena preliminarna procjena vrijednosti projekta u iznosu od 3 milijarde eura. Finansijska konstrukcija projekta, odnosno način i modeli finansiranja trebali bi biti poznati do juna ove godine.

Ministar Jusko upoznao je Arslana o problematici prometnih dozvola bosanskohercegovačkih prijevoznika te zatražio od turskog ministra liberalizaciju prijevoza. Turski ministar je iskazao zainteresiranost za liberalizaciju i zatražio da se u što kraćem roku imenuju i sastanu delegacije dviju zemalja kako bi unaprijedili poslovanje prijevoznika obje zemlje, što su obje delegacije prihvatile.

Također, ministar Jusko zatražio je od ministra Arslana da Turska strana uloži dodatne napore da se Sporazum o priznavanju vozačkih dozvola između dviju zemalja potpiše u što skorije vrijeme, za šta je dobio potvrdu ministra Arslana.

Turska delegacija je naglasila razvoj zračnog prometa pa je sa ciljem daljnjeg unapređenja predloženo da se u narednom periodu unaprijede odredbe postojećeg sporazuma između BiH i Turske.

Arslan je izrazio zahvalnost Juski na današnjem gostoprimstvu, uz posebnu ponovnu zahvalu na podršci i ličnoj solidarnosti kada se u Republici Turskoj desio teroristički napad na aerodromu Ataturk.

Turski ministar pozvao je Jusku na otvorenje novog aerodroma u Istanbulu, planirano za 29. oktobar 2018. godine.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/cesta-s ... /180329093
Last edited by Bumerang on 28/09/2018 09:06, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#142 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Pogledajte kako će izgledati autoput Tarčin - Ivan

Klix.ba
5.6.2018. u 11:01

JP Autoceste FBiH objavilo je vizualizaciju buduće dionice autoputa A1 od Tarčina do Ivana, odnosno do kapije Hercegovine iz pravca Sarajeva u dužini od oko 8 kilometara.

Dionica će imati monumentalne objekte u vidu tunela i mostova. Most Raštelica 1 bit će dugačak 517 metara, most M2 bit će dugačak 609 metara, a tunel Ivan bit će dugačak 1.761 metar i bit će pozicioniran ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnom putu M17. Na dionici su planirana i dva odmarališta.

Podsjećamo, JP Autoceste FBiH je u maju objavilo generalno obavještenje o nabavci za tender za izgradnju dionice Tarčin - Konjic, podionica Tarčin - Ivan dužine 6,8 km, LOT 2 tunel Ivan dužine 1,7 km, a koji bi trebao da bude raspisan u drugoj polovini 2018. godine.

Istovremeno će biti raspisani i tenderi za usluge nadzora na ovim dionicama autoceste.

Vijednost investicije za izgradnju ove dvije dionice iznosi blizu 100 miliona eura, od čega je do sada osigurano blizu 23 miliona KM, dodatni novac će uglavnom biti osiguran ugovorom s Evropskom bankom za obnovu i razvoj i Evropskom investicijskom bankom.

Projektovanje je gotovo okončano, kao i eksproprijacija, a početak radova se može očekivati krajem 2018. godine.

https://www.klix.ba/biznis/kapija-herce ... /180605026

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:29, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#143 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


(VIDEO) Radovi počinju u ponedjeljak: Pogledajte trasu Prve transverzale

Sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) dogovorili smo dobijanje sredstava u iznosu od 35 miliona eura za izgradnju tunela na Kobiljoj glavi, ukupne dužine 740 metara, čiji početak izgradnje planiramo također naredne godine, kazao je premijer Zolj

U ponedjeljak počinje izgradnja Prve transverzale. Građevinsku dozvolu za prvu fazu radova, koja će se odvijat na dionici od Bara do Kobilje glave, Nedžad Ajnadžić načelnik Općine Centar uručio je premijeru Vlade KS-a Ademu Zolju.

- Vlada FBiH je obezbijedila sredstva za izgradnju dijela transverzale od Kranjčevićeve ulice do El Tarik pumpe u Velešićima, čiji početak izgradnje planiramo početkom naredne građevinske sezone, odnosno kada Zavod za izgradnju riješi imovinsko-pravne odnose. Sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) dogovorili smo dobijanje sredstava u iznosu od 35 miliona eura za izgradnju tunela na Kobiljoj glavi, ukupne dužine 740 metara, čiji početak izgradnje planiramo također naredne godine, kazao je premijer Zolj naglasivši kako će ugovor sa izvođačem radova na prvoj dionici biti postpisan u petak.

Izgradnja prve faze će koštati 12,7 miliona KM, a sredstva je obezbijedila Vlada KS-a i već su na računu Ministarstva saobraćaja KS-a. Prva transverzala će se graditi u nekoliko faza, ali će svaka faza biti funkcionalna odmah po završetku radova.

- Ovo je početak rješavanja gužvi od Šipa do Vogošće. Također, ovo predstavlja dobre pretpostavke za izgradnju kružnog toka na Šipu i izmještanje Alipašine ulice koji će biti povezani na Prvu transverzalu. Obezbijedili smo sredstva u iznosu od 3,5 miliona KM i projektnu dokumentaciju, ali nam problem predstavlja rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na 1.780 metara kvadratnih zemljišta vojne imovine. Stoga sam odlučio da prvo krenemo u izgradnju kružnog toka na Šipu, a u međuvremenu ćemo rješavati ostale probleme, objasnio je Nedžad Ajnadžić, načelnik Centra.

HULUSIĆ I FIŠO: PUNA PODRŠKA REALIZACIJI PLANA
U rješavanju imovinsko-pravnih odnosa tokom procedure izdavanja građevinske dozvole veliku pomoć su pružili zavodi za izgradnju i planiranje razvoja Kantona Sarajevo, te Općinski sud u Sarajevu. Dinamika radova zavisi od mnogo faktora, ali prema procjenama, do kraja naredne godine trebali bi biti okončani planirani radovi na prvoj fazi. Premijer Zolj je ovom prilikom najavio buduće korake u izgradnji Prve transverzale čija ukupna dužina, od Zagrebačke ulice do Vogošćanske petlje, iznosi 9,3 kilometara. Direktor Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo Mirza Hulusić smatra da je ovo velika stvar za KS, jer je Prva transverzala bila okosnica razvoja grada Sarajeva koji se treba širiti ne samo niz Miljacku, nego i prema Vogošći.

- Imamo izabranog izvođača, riješene imovinsko-pravne odnose od ulice Halida Kajtaza do tunela Ciglane. Ima tu pedeset godina priče, a vrlo malo rada. To je kompleksan projekt jer se radi autoput kroz urbani dio grada. Nije u redu da građani Vogošće do centra putuju sat vremena, a s aerodroma se za sat stigne do Berlina. Moramo mnogo više uraditi kako bi Sarajevo postalo metropola, kazao je Hulusić.

U realizaciji ovog kapitalnog projekta najkompleksnija dionica za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa je između ulica Halida Kajtaza i Alipašine.

ELDINA ZOLJ-BALENOVIĆ

https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/sar ... jak-396743

Image

Image

User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#144 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image



Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:29, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#145 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Izgradnja autoputeva u Crnoj Gori (Monte Negro)

Autoput Bar - Boljare, godina treća

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:30, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#146 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


ISTOČNO SARAJEVO Predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine nakon sastanka s resornim ministrima

Dodik: Usaglasili smo trasu autoputa Sarajevo - Beograd kroz BiH koju ćemo ponuditi Turskoj


Avaz.ba

Image

U Istočnom Sarajevu danas je održan sastanak predsjedavajućeg Predsjedništva BiH Milorada Dodika s entitetskim ministrima i u Vijeću ministara iz resora komunikacije i transporta, a sve zbog razgovora o ponudi Turske za izgradnju mreže autoputeva.

Dodik je istaknuo da je usaglašena jedinstvena trasa koja će biti predložena vlastima Turskoj i koja će biti ucrtana u kartu BiH u narednim danima, da bi se to u Predsjedništvu BiH moglo kasnije potvrditi kao jedinstven prijedlog naše zemlje.

- Zahvaljujući naporima svih, usaglasali smo da ta trasa ide od Rače preko Bijeljine, Brčkog, od Lončara prema Tuzli i spušta se prema Sarajevu, ide preko Pala, Rogatice, Višegrada i tu se pravi konekcija za Goražde. To bi bila jedinstvena trasa koju ćemo predložiti turskoj strani - kazao je Dodik okupljenim novinarima u Istočnom Sarajevu.

Također je zahvalio i resornim ministrima koji su dali svoj doprinos za ovaj sastanak.

- Države moraju praviti puteve jer velikim putevima ljudi dolaze, a malim odlaze - naveo je Dodik.

https://avaz.ba/vijesti/bih/461595/dodi ... ti-turskoj
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:30, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#147 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


JOŠ KRAĆE DO MORA, NA REDU JE TUNEL "IVAN": Potpisivanje Ugovora o izgradnji dionice Tarčin - Konjic, 11,4 miliona eura bespovratnih sredstava...

Potpisivanje Ugovora o izgradnji dionice Tarčin - Konjic, poddionica Tarčin - Ivan, LOT 2, Tunel Ivan održat će se danas, 28. listopada, u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru, s početkom u 11 sati

Image

Ugovor će potpisati direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić i uime izvođača radova direktor Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH) Hamed Ramić te ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić u svojstvu svjedoka JP Autoceste FBiH, a u svojstvu svjedoka Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo Munir Ramić.

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tunel Ivan je 57.628.570 eura bez PDV-a, a bit će financiran sredstvima osiguranima kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,4 milijuna eura.

Tunel Ivan dio je autoceste na dionici Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2. Ovaj tunel je dvocijevni sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761 m, a bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH

Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci.

Također, JP Autoceste BiH objavile su i Poziv za dostavu ponuda za izgradnju autoceste na Koridoru Vc, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan, LOT 1.

Dužina poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 4,9 kilometra. Značajniji objekti na navedenoj poddionici su most Raštelica 1 dužine 518 metara i most Raštelica 2 dužine 609 metara. Na poddionici su planirana i dva odmarališta u mjestu Raštelica. Gradnja ove poddionice bit će financirana iz sredstava Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 milijuna eura.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/13 ... stava.html
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:30, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#148 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:31, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#149 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


OTVARANJE 25. NOVEMBRA

Pogledajte kako izgleda nova dionica puta preko planinskog prevoja Karaula


Radovi na putnoj dionici, kojom se zabilazi sabraćaj preko planinskog prevoja Karaula, na magistralnoj cesti Sarajevo - Tuzla, u završnoj su fazi.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Službeno otvaranje očekuje se, kako su ranije najavili iz Cesta Federacije BiH, za 25. novembar - Dan državnosti BiH.

Izgradnjom ove dionice magistralna cesta bit će skraćena za oko tri kilometra.

Završna, treća faza, odnosi se na radove na dva mosta, ukupne dužine jedan kilometar. Također i asfaltiranje trase, postavljanje horizontalne signalizacije i zaštitnih mreža.

Ukupno visinsko snižavanje dionice iznosi 120 metara, a najveći značaj bit će tokom zimskih mjeseci. U ovaj projekt uloženo je oko deset miliona KM.

Treba istaći da radovi na magistralnoj cesti Sarajevo - Tuzla traju od 2014. godine, dvije faze dosad su završene, dok se i trećoj nazire kraj. Drugi rok za završetak radova koji je bio do 31. oktobra ove godine je probijen, a iz Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH za Klix.ba su kao obrazloženje naveli poteškoće prilikom izvođenja radova.

Kompletiranjem treće faze radova bit će zaokružena cjelina ukupne dužine od 4,5 kilometara moderne ceste koja će imati tri trake, od kojih je jedna predviđena za kretanje sporih vozila, što je vrlo značajno za odvijanje prometa na ovom prevoju, pogotovo u zimskim uvjetima.

https://www.klix.ba/biznis/pogledajte-k ... /191109080

Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:31, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#150 Re: BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


PROJEKTI U petak svečanost u kasarni Dretelj u Čapljini

Kreće izgradnja deset kilometara duge dionice Počitelj - Zvirovići

Dionica Počitelj - Zvirovići LOT 1, u ukupnoj dužini od 10,1 kilometar, od iznimne je važnosti, jer će izgradnjom te dionice Hercegovina biti izravno povezana s Evropskom unijom

Izvođač radova je kineska firma

Image
Foto: Ilustracija

Početak radova na dionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 bit će obilježen svečanošću u petak, 22. novembra, u 10 sati u kasarni Dretelj u Čapljini.

Dionica Počitelj - Zvirovići LOT 1, u ukupnoj dužini od 10,1 kilometar, od iznimne je važnosti, jer će izgradnjom te dionice Hercegovina biti izravno povezana s Evropskom unijom, odnosno graničnim prijelazom Bijača, saopćeno je iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

Lot 1 obuhvata trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do Petlje Zvirovići, a izvođač radova je kineska firma ''China State Construction Engineering Corporation Limited'' (CSCEC).

Veliki most kod Počitelja nije sastavni dio ovog lota. Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB).

Na svečanosti će govoriti čelnik CSCEC-a Tang Hao, federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, kineski ambasador u BiH Dži Ping i predsjedavajući Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Dragan Čović.

https://avaz.ba/vijesti/bih/529911/krec ... -zvirovici
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:32, edited 1 time in total.
Post Reply