BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#1 BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Central Intellegence Agency
THE WORLD FACTBOOK (Kompletne informacije Bosnia & Herzegovina)
https://www.cia.gov/library/publication ... os/bk.html


http://www.jpautoceste.ba/

Image
Last edited by Bumerang on 14/04/2023 22:33, edited 34 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#2 Re: Ekologija i izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH

Post by Bumerang »

Oficijelna stranica: http://www.jpautoceste.ba

Vise info na:http://bs.wikipedia.org/wiki/Koridor_Vc

Izgradnja autoputeva u Bosni i Hercegovini. Vise informacija i slika na: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=140

Entitet Fedracija BiH izgradila od 2000 - 2011 (11 godina) 37 kilometara autoputa na koridoru 5c. Znaci gradilo se u prosjeku oko 3,3 kilometra autoputa godisnje. To opet znaci da ako nastave da grade istim tempom da ce da izgrade za 100 godina ca 333 kilometara autoputa. Cestitam! :D :bih:
Last edited by Bumerang on 12/10/2016 22:05, edited 6 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#3 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Dionica Autoputa koridor 5c Sarajevo - Zenica

Vise info na: http://www.sa-c.info

Da li nadlezni organi u entitetu EFBiH, experti iz raznih domena vode brigu o ekoloskoj strani i zastiti covjekove sredine pri projektovanju i izgradnji autoputeva? :-D
Last edited by Bumerang on 14/04/2023 22:31, edited 7 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#4 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Za koridor 5c kredit od 180 miliona evra

Image

http://www.nezavisne.com/dogadjaji/vije ... -evra.html

Datum: 12.09.2008 20:35

Autor: M. Taušan

SARAJEVO – Predstavnici BiH i FBiH u Londonu su uspješno zaključili pregovore sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) o kreditu od 180 miliona evra za izgradnju četiri dionice na koridoru 5c, saopšteno je iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.

Kredit se odnosi na dionice Svilaj - Odžak, Drivuša - Kakanj, Vlakovo - Tarčin i Počitelj - južna granica s Hrvatskom.

"Kredit će biti operativan već u 2009. godini, kada će otpočeti izgradnja prve dionice", navedeno je u saopštenju.

Iz Ministarstva najavljuju da će radovi na ostalim dionicama početi 2010. godine, a završetak radova predviđaju do 2012.

Na pregovorima s predstavnicima EBRD-a bili su ministar transporta i komunikacija BiH Božo Ljubić, federalni ministar komunikacija Nail Šećkanović, kao i predstavnici ministarstava finansija BiH i FBiH.

Čelnici ovih ministarstava, kao i direktor Direkcije autocesta FBiH Erdal Trhulj, juče nisu odgovarali na naše pozive kako bismo saznali više detalja o planovima za izgradnju ovih dionica.

Zvanično potpisivanje ugovora sa EBRD-om biće obavljeno u Sarajevu 5. novembra.

U FBiH do sada je izgrađeno 28 kilometara autoputa na koridoru 5c, na dijelu od Sarajeva prema Zenici. Za ovaj dio počela je i naplata putarine na naplatnom mjestu u Jošanici, a u toku je izgradnja novih kilometara puta.
Last edited by Bumerang on 04/07/2021 00:55, edited 8 times in total.
bauhaus
Posts: 109
Joined: 11/04/2007 15:17
Location: sarajevo

#5 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by bauhaus »

otkud to samo alpine bau vodi pregovore. zar nije strabag tu glavni, sta se tu sad desava,nikako da to krene?
da li je to naznaka da od posla sa strabagom ipak nema nista? sta je koncano od te koncesije i posla od 3 mil. eura?
User avatar
Mx
Posts: 1073
Joined: 17/07/2003 00:00

#6 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Mx »

.
Last edited by Mx on 18/11/2011 13:18, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#7 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


http://www.sarajevo-x.com/clanak/081008093

08.10.2008. u 16:12

Razgovori o izgradnji autoceste Banja Luka-Split

Ministar gospodarstva Hercegbosanske županije Vlatko Zrilić razgovarao je u Livnu s direktorom tvrtke Alpine bau GmbH za BiH Nikolom Pilipovićem o izgradnji autoceste Banja Luka – Split.

Image

Na sastanku je bilo riječi o tehničkoj i gospodarskoj opravdanosti izgradnje autoceste Banja Luka-Mlinište-Glamoč-Livno-

Kamensko-Split u dužini od 85 kilometra koja prolazi kroz Hercegbosansku županiju.

Po svim pokazateljima ova trasa je za Alpinu, koja je jedina ozbiljno zainteresirana za izgradnju navedene autoceste, najrentabilnija investicija u BiH, priopćeno je nakon sastanka.

Ministar Zrilić je izjavio da je Republika Hrvatska izrazila ogromni interes za izgradnjom navedene autoceste koja spaja dva dijela Europe, istočni dio i Jadransku obalu te da prema procjenama vrijednost ovog projekta iznosi oko 850 milijuna maraka.

"Sada slijedi izrada dokumentacije i ukoliko sve pripreme budu tekle po predviđenom planu izgradnja autoceste Banja Luka- Split počela bi za godinu i pol dana, a izgradnja bi trajala oko 2 godine", pojasnio je ministar Zrilić.

Na današnjem sastanku dogovoreno je da direktor tvrtke Alpine uputi pismo namjere koje će na jednoj od sjednica razmatrati i Vlada Hercegbosanske županije.
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:32, edited 6 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#8 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


http://www.sarajevo-x.com/clanak/081028050

BiH i EBRD

Potpisana dokumentacija za kredit za Koridor 5-C

Image

Ministar trezora i finansija BiH Dragan Vrankić i direktor Poslovne grupacije za jugoistočnu Evropu, zapadni Balkan i telekomunikacije Evropske banke za obnovu i razvitak (EBRD) Peter Reiniger potpisali su danas u Sarajevu Ugovor o zajmu između BiH i EBRD-a za Projekt koridor 5-C.
Ugovor je vrijedan 180 miliona eura i predstavlja važan korak u konačnoj realizaciji Projekta izgradnje koridora 5-C.

"Koridor 5-C predstavlja infrastrukuru koja je neophodna BiH. Ovaj kredit nije veliko opterećenje za BiH, s obzirom na to da je BiH umjereno zadužena zemlja, i ovaj kredit će se moći servisirati bez ikakvih problema", kazao je Vrankić.

Vrankić je informirao prisutne da je pokrenuta inicijativa za uvođenje dodatnih akciza na gorivo, od kojih bi godišnje, BiH prikupila od 100 do 120 miliona eura. To, tvrdi Vrankić, neće biti drastično uvećanje i iznosit će svega 10 feninga po litru goriva.

U okviru ceremonije potpisana su još tri ugovora. Ugovor o podršci zajmu između FBiH i EBRD-a potpisali su Reiniger i predsjednica FBiH Borjana Krišto, Projektni ugovor između FBiH i EBRD-a potpisali su federalni ministar prometa i veza Nail Šećkanović i direktorica transportnog tima EBRD-a Sue Barett, a Supsidijarni ugovor o zajmu između Ministarstva finansija i trezora BiH i Ministarstva finansija FBiH potpisali su ministri Dragan Vrankić i Vjekoslav Bevanda.

Koridor 5-C, istakao je Reiniger nakon potpisivanja ugovora,od iznimne je važnosti ne samo za BiH već i za zemlje u regionu, prvenstveno Hrvatsku i Mađarsku.

"Kao što je već poznato, koridor vodi iz Budimpešte, prolazi kroz cijelu BiH i završava u Pločama. EBRD će i u budućnosti podržavati ovaj i slične projekte u finansijskoj infrastrukturi, korporativnom sektoru i infrastrukturi", kazao je Reiniger.

EBRD je do sada u BiH uložio 780 miliona eura kroz 71 projekt, prvenstveno iz infrastrukture i bankarskog sektora. S današnjim ugovorom ta cifra iznosi gotovo milijardu eura što je najviše novca što je uloženo u bilo koju zemlju zapadnog Balkana.

Prema najavama iz resornih ministarstava, prvi radovi na koridoru 5-C bi trebalo početi već u aprilu.
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:33, edited 5 times in total.
bauhaus
Posts: 109
Joined: 11/04/2007 15:17
Location: sarajevo

#9 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by bauhaus »

kredit je dobra opcija da da je drzava u redu i nema korupcije.ovako veliki dio tih zaduzenja ode u dzepove onih koji se "ugrade u posao" i tako gradjani otplacuju nesto sto nije njihovo i njihova direktna korist, sto je zapravo pljacka.
i to ce ce sve sve vuci godinama i godinama...
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#10 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Sljedeće godine počinje izgradnja 12. transverzale

http://www.oslobodjenje.ba/index.php?op ... &Itemid=48

Piše: Safet HUREMOVIĆ

25/09/08

Uređenje Stupske petlje

http://www.jpautoceste.ba/

Izgradnjom 12. transverzale stvorio bi se brži protok motornih vozila i riješile svakodnevne gužve i kilometarskih kolona na ulasku u glavni grad. Ovaj projekat mogao bi ući u realizaciju već sljedeće godine, a Ministarstvo prometa i komunikacija Kantona Sarajevo apliciralo je za kredit Svjetske banke na koji je prijavilo projekat izgradnje dvije ceste, 12. transverzale i južne longitudinale.

Prema riječima Alme Zilić, stručnog saradnika u Direkciji za ceste Kantona Sarajevo, dužina 12. transverzale je 3,9 kilometara, a vrijednost investicije iznosi oko 25 miliona maraka.

“Bez obzira na kredit, počećemo realizaciju projekta 12. transverzale. Ukoliko kreditna sredstva ne budu odobrena, izgradnja će početi od sredstava budžeta kantonalnog Ministarstva prometa i komunikacija“, istakla je Zilić.

Za razliku od većine drugih planiranih projekata saobraćajne infrastrukture, na koridoru 12. transverzale nema puno neriješenih imovinskopravnih odnosa, što uveliko olakšava samu izgradnju ceste.

“Na dionici gdje će se graditi ova saobraćajnica nemamo prevelikih problema s neriješenim imovinskopravnim odnosima. U toku je dobijanje urbanističke saglasnosti, a projekat je već završen i revidiran“, istakla je Zilić.

Prva faza ovog projekta, prema riječima Zilićeve, trebala bi obuhvatiti izgradnju objekta, odnosno konstrukcije mosta na Stupskoj petlji. Projektom je predviđena i regulacija pješačkog saobraćaja koji bi se trebao odvijati ispod saobraćajnice. U podhodnicima bi se trebao nalaziti cijeli niz prodavnica, čime bi se bolje iskoristio prostor, te spriječile kriminalne radnje.

Groblje u blizini Stupske petlje neće biti izmješteno i ono ne pravi smetnje u realizaciji projekta.
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:33, edited 4 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#11 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

bauhaus wrote:kredit je dobra opcija da da je drzava u redu i nema korupcije.ovako veliki dio tih zaduzenja ode u dzepove onih koji se "ugrade u posao" i tako gradjani otplacuju nesto sto nije njihovo i njihova direktna korist, sto je zapravo pljacka.
i to ce ce sve sve vuci godinama i godinama...
Tacno, slazem se ;-)

Image
Last edited by Bumerang on 12/10/2016 22:13, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#12 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Info izvor: http://www.nezavisne.com/ekonomija/vije ... orivo.html

Nova taksa, skuplje gorivo

Datum: 29.10.2008 19:42

Autor: Predrag Klincov

BANJALUKA - Naftni distributeri u BiH upozorili su juče da će teret nove takse na gorivo, čije uvođenje najavljuju bh. vlasti, plaćati građani preko većih cijena naftnih derivata na benzinskim pumpama i to za 12 feninga po litru.

Naftaši su negirali nedavne ocjene federalnog ministra saobraćaja i komunikacija Naila Šećkanovića da uvođenje takse na gorivo od deset feninga po litru za potrebe finansiranja izgradnje autoputeva neće uticati na skok maloprodajnih cijena benzina, jer za to, kako smatra, postoji rezerva u maržama naftaša.

"Priče zvaničnika nisu tačne, jer mi nemamo rezervi u maržama koje su sada najmanje i iznose do deset odsto. Stoga će cijene naftnih derivata na pumpama biti povećane čim se uvede nova taksa i to ne za deset, već 12 feninga po litru zato što se na nju zaračunava PDV", istakao je Vojin Mitrović, predsjednik Udruženja vlasnika benzinskih pumpi u RS.

S njim se potpuno slaže i Izudin Ahmetlić, predsjednik Sekcije naftnih distributera FBiH. Navodeći da podržava odluku vlasti BiH o uvođenju takse ukoliko se prikupljeni prihodi budu striktno namjenski trošili za izgradnju autoputeva, Ahmetlić je naglasio da će to na kraju plaćati kroz skuplje gorivo na pumpama za 12 feninga po litru.

Dragan Vrankić, ministar finansija i trezora BiH, je prije dva dana potvrdio da je pokrenuta inicijativa za uvođenje nove takse na gorivo, koja bi u budžete godišnje trebalo da upumpa između 100 i 120 miliona maraka koji će ići u izgradnju autoputeva.

Direktor Poslovne grupacije Evropske banke za obnovu i razvoj Piter Rejniger apelovao je tom prilikom na bh. vlasti da što prije uvedu tu taksu, ističući da je to preduslov za uspješno ispunjenje projekta izgradnje koridora 5c.

Predstavnici potrošača u BiH imaju, pak, podijeljeno mišljenje o opravdanosti uvođenja nove takse na gorivo i njenim posljedicama. Dok u Udruženju potrošača iz FBiH, na čijem je čelu Mesud Lakota, vjeruju da će najavljena odluka značiti samo novi udar na džepove građana, koji zauzvrat od države neće dobiti nove autoputeve, njihove kolege u RS podržavaju inicijativu vlasti.

"Ta je odluka opravdana ako se ne mogu na drugi način obezbijediti sredstva za izgradnju autoputeva. Potrebno je samo kontrolisati da ta sredstva ne odu u tekuću potrošnju", kazao je Dragutin Bošković, predsjednik Pokreta potrošača RS.

Lakota, pak, naglašava da su vlasti tu inicijativu morale uputiti u javnu raspravu i građanima predočiti plan korištenja sredstava i dinamike izgradnje autoputeva.

"Bojim se da će se ovdje uvesti dodatni namet na leđa građana, koji će zauzvrat dobiti samo mrvice, kao što je to slučaj kod postojećih putarina koje se plaćaju pri registraciji vozila, a putevi nam puni rupa", ističe Lakota.
Uskoro jeftinije gorivo i u RS

Gorivo na benzinskim pumpama u RS će za nekoliko dana pojeftiniti za desetak feninga zbog snažnog pada cijena sirove i prerađene nafte na svjetskom tržištu, kazali su u Udruženju vlasnika benzinskih pumpi RS.

Cijena litra evro dizela, koja sada prosječno iznosi 2,15 KM, pašće na dvije marke, a bezolovnog benzina sa 1,95 na 1,83 do 1,85 KM. Naftaši u FBiH ranije su najavili da će sniziti cijene, pa će evro dizel koštati 2,05, bezolovni benzin 1,99, a super 1,94 KM.
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:33, edited 2 times in total.
User avatar
moa
Posts: 3622
Joined: 19/09/2007 13:08
Location: nestala lokacija

#13 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by moa »

Ovo je krajnji bezobrazluk naplacuje ti prilikom same registracije vozila, pa ti onda naplacuje putarinu na "autoputu" i sad jos da uvedu 10-12 pfeninga koje njima nije puno jer se vozaju na racun drzave..treba da se gradi i podrzavam svaki centimetar koji se napravi ali ovo je stvarno vise bezobrazluk...
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#14 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Image
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:34, edited 7 times in total.
amidža Idriz
Posts: 8
Joined: 29/02/2008 23:32

#15 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by amidža Idriz »

Ne mislim da će izgradnja autoputa Banja Luka-Mlinište-Glamoč-Livno-Kamensko-Split ukoliko se realizira ugroziti izgradnju koridora 5C. Naprosto ovoj državi je potreban svaki kilometar autoputa i tu dvojbe nema. Evo ideje dragi moji političari kako da riješite problem nezaposlenosti u BiH. Neka država otvori javne radove i neka se ubrzano krene u izgradnju koridora 5C. Neka se osiguraju sredstva kroz kreditiranje. Zaposlite ljude tako što ćete im platiti socijalno, zdravstveno, obezbjediti topli obrok i "nadprosječnu" platu. Neka se država obaveže da će plaćati radnike na koridoru 5C u skladu sa mogućnostima jedan dio na mjesečnoj bazi, a ostatak prema dinamici povećanja prihoda od putarina. Razgovarao sam sa puno ljudi jer svoje ideje volim provjeriti u direktnom razgovoru. Odgovor svih kako zaposlenih i nezaposlenih je bio pozitivan. Ljudi su spremni da rade i to je evidentno. Koridor 5C je kičma Bosne i Hercegovine, a svi znamo šta znači zdrava kičma. Gospodo uradite samo ono što je trebalo početi realizirati još prije 12 godina. Još nije kasno da to uradite i osigurate bolju budućnost za sve građane BiH.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#16 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


EKSKLUZIVNO Fantastična zarada od “kapitalnog projekta“ u Hercegovini

http://www.oslobodjenje.ba/index.php?op ... &Itemid=44

Piše: Edina Kamenica

17/11/08

Četiri feninga po kvadratu za 138 hektara uz autoput!

Skoro je puna godina prošla otkako se stišala buka zbog prelaska 138 hektara državnog zemljišta u hercegovačkim mjestima Kruševo, Gubavica i na Pijescima u privatne ruke Nike Marušića, direktora tvrtke Vinine.

Četiri feninga po kvadratu za 138 hektara uz autoput!

Skoro je puna godina prošla otkako se stišala buka zbog prelaska 138 hektara državnog zemljišta u hercegovačkim mjestima Kruševo, Gubavica i na Pijescima u privatne ruke Nike Marušića, direktora tvrtke Vinine. No, sudeći po saznanjima Oslobođenja, prava buka će tek nastati: naš pouzdani izvor tvrdi da koridor 5c ide direktno uz sporno zemljište (Pijesci i Gubavica). Otkud to kada je Marušić, po vlastitom priznanju, trebalo posaditi modre vinograde?

Cijeli slučaj za direktora Federalne uprave za inspekcijske poslove Ibrahima Tirka zvanično još nije maknut od prošloga decembra - kada su tamošnji mještani onemogućili rad Marušićeve mehanizacije, a Tirak im dao za pravo.

Osude i optužbe

“Mi smo prošlog mjeseca uputili novo rješenje o zabrani rada. Marušić nema dokumentaciju. Mi ćemo svoj stav braniti, ako treba i na sudu“, ističe glavni federalni inspektor, napominjući da je prvo rješenje Inspekcije, zbog formalno-pravnih razloga, bilo oboreno.

“Izdali smo novo rješenje koje je Marušić primio, a primili su ga, ili će ovih dana, i drugi nadležni organi“, napominje Tirak.

Nije bilo malo onih kojima je zasmetala pomenuta kupovina. Inžinjer Ibrahim Rahimić (novi član Gradskoj vijeća Grada Mostara) bio je najglasniji. Nije ni čudno, jer se on nalazio na čelu Udruženja povratnika u mjesnu zajednicu Gubavica - Pijesci, jednim od rijetkih naselja u koja se vratilo sto posto prijeratnih stanovnika: oko 250 porodica. Marušić je krajem prošle godine optužio Rahimića da je “nahuškao“ pretežno muslimanski živalj protiv njega govoreći im da će - naseljavati Hrvate i graditi crkve.

“Mi smo multietnička sredina i svi smo kao jedan složni u odnosu na tu pljačku društvene imovine, na taj direktni atak na cjelokupni naš život“, govori Rahimić, dodajući da je otuđeno zemljište “gdje je stanovništvo napasalo svoju stoku“, što je znak da trebaju seliti.

“Pazite, 25. jula 2006. godine, tadašnji federalni ministar šumarstva Marinko Božić izdao je rješenje o krčenju šume. Dan kasnije je formirana komisija o kupoprodaji, a narednog dana je sklopljen ugovor! Ali, oni su se prevarili, mislili su da smo mi seljaci, da se ni u šta ne razumijemo i da ćemo to odšutjeti“, govori Rahimić. Direktor Tirak kaže da je osnovni problem što se šumsko zemljište nije moglo privatizovati.

“Moglo se dati u koncesiju, na dvadeset, trideset godina... Ali, inspekciju interesuje dokumentacija, koju, odgovorno tvrdim, Marušić ne posjeduje. Tog čovjeka i ne poznajem, i ne interesuju me nikakve priče o pozadini te kupovine, nego samo fakti“, ističe Tirak, dodajući da zakon predviđa mogućnost da se i takvo zemljište proda, ali samo pod određenim uslovima kojih, u ovom slučaju, nema.

Radi li se, radi

Rahimić napominje da se na zemlji koja je već i uknjižena na novog vlasnika nalaze imanja 80 mještana.

“Kako će oni do njih, helikopterima?“, pita Rahimić, koji je podnio krivičnu prijavu protiv sedam dužnosnika, nakon čega je Gradsko vijeće Mostara zatražilo obustavu procesa investiranja.

Javno pravobranilaštvo Mostara je, prema nekim izvorima, upozorilo Gradsko vijeće da ne može biti uključeno u te postupke. Građani su se, s obzirom na to da je riječ o površini za koju je nadležna Federacija BiH, obratili federalnom pravobraniocu.

Rahimić tvrdi da nikad nisu dobili reakciju Augustina Jančika, a ni mi nismo u tome uspjeli. Ni Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona još nije ništa odlučilo povodom Rahimićeve krivične prijave.

“Još radimo na njoj“, odgovorio je zamjenik tužioca Zdenko Kovač i veza se prekinula. Sagovornik je u to vrijeme bio na seminaru. Spekulira se da su u pripremi četiri optužnice, što nismo mogli provjeriti.

Brojni pokušaji da razgovaramo s Marušićem bili su bezuspješni. U imeniku Hrvatskih pošta ne postoji registrovan broj njegove tvrtke Vinina, broj na Niki Marušiću je “u kvaru“, na broj Hrvatske demokratske zajednice Široki Brijeg se, opet, javlja samo faks.

Prošle godine Marušić je saopćenjem odgovorio na napade na “kapitalni projekat podizanja voćnjaka i vinograda, popraćenih eko-turizmom, s početnim ulaganjem većim od 30 miliona KM“. On je tada tvrdio da se “sve radilo u skladu sa zakonom i sa strategijom razvoja poljoprivrede“, jer je “jedan od uslova pristupanja BiH Evropskoj uniji da se, umjesto dosadašnjih 3.000 hektara, zasadi još 10.000 hektara voćnjaka i vinograda“.

Prijećeno smrću

Ističući da je njemu i onima uz njega prijećeno smrću, Marušić je, kao dokaz pritiska, navodio preko 200 članaka te televizijske i radio-emisije o ovom slučaju. Cijenu od četiri feninga je objašnjavao uvjetnom kupovinom: “U prvoj fazi se plaćaju sve naknade koje prethode, od kojih samo jedna od dozvola košta pola miliona KM. U drugoj se plaća cijena propisana zakonom o eksproprijaciji, a u trećoj se ispunjavaju uvjeti iz ugovora...”

“Kada prodate nekome zemlju, vlasnik može s njom uraditi što god hoće“, naglašava Tirak.

I laik može pretpostaviti koliko će skočiti cijena ovog zemljišta kojim će proći autoput. Tako da se priča o evropskim vinogradima i nacionalnoj pozadini ne čini više vjerodostojnom. Autoput baca novo svjetlo. Ili novi mrak, kako kome.
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:34, edited 4 times in total.
User avatar
semmy
Posts: 2610
Joined: 02/02/2007 09:23
Location: mars

#17 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by semmy »

samo cu reci da smo mi iza i albanije, pa vi mislite o njima sta god hocete...al' ljudi grade li grade a ceste su milion puta bolje od nasih
Utokkha
Posts: 777
Joined: 20/05/2008 14:52

#18 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Utokkha »

a zašto niko ne prenese vijest da je FBiH ostala dužna građevinarima pare za dovršetak dionice prema Kaknju?
kako je divno samo voziti se cik-cak, pa malo po makadamu, pa malo izbjegavati udarne rupe u iščekivanju da se autoput nekad završi.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#19 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Last edited by Bumerang on 14/04/2023 22:34, edited 5 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#20 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/aktu ... c-kroz-bih

Blokirana izgradnja autoputa na koridoru 5c kroz BiH

Projekt koridora 5C ne smije ovisiti o pojedincima na način da oni ne dozvoljavaju korekcije trase zbog opravdanih zahtjeva lokalne zajednice, ističe Šećkanović...

12.04.2009. 09:05

I dok se nadležni u BiH, državni i federalni ministar prometa i komunikacija Božo Ljubić i Nail Šećkanović hvale da smo preduhitrili svjetsku ekonomsku krizu, osiguravši oko milijardu KM kredita za izgradnju autoputa na koridoru 5C, zbog očite nesposobnosti da se realiziraju uvjeti tih zaduženja građani danas nemaju autoput, građevinske firme su bez posla, ali se zato svakodnevno plaća novčana kazna zbog loših poteza odgovornih.

Potpuno razočarenje

- Zbog kašnjenja u realizaciji kredita, jer su oni potpisani i aranžmani su stupili na snagu, dnevno se za plaćanje naknade na ime nepovlačenja sredstava izdvaja oko 5.000 KM i to traje već 15 dana - izjavio je za naš list Šećkanović, koji je razočaran dešavanjima oko gradnje autoputa na državnom nivou.

Prema njegovim riječima, nijedan projekt, pa tako ni gradnje autoputa, ne smije ovisiti o pojedincima na način da oni ne dozvoljavaju korekcije trase, a sve s ciljem da se odgovori i na opravdane zahtjeve lokalne zajednice.

- Sujeta ne smije biti. Imali smo peticiju od mještana Zabrđa, koji su mislili da idejni projekt dionice Vlakovo-Tarčin ugrožava stanovništvo, a da autoput prelazi preko katoličkog groblja i šehidskog mezarja. U skladu sa zahtjevom građana, to smo riješili i izmjestili dionicu 200 metara ulijevo u smjeru Tarčina. Kod Rakovice smo korigirali idejno rješenje i sačuvali čak 90 kuća - kaže Šećkanović, dodajući da se rješenja mogu naći i za sporni dio trase kod Počitelja.

Praktičan prijedlog

Direktor Direkcije za gradnju autocesta FBiH Erdal Trhulj za naš list ističe da je apsurdno nekorištenje već odobrenog novca za gradnju autoputa.

- Meni je logično da se počne graditi, imamo pare, možemo uposliti operativu. Naš praktičan prijedlog je bio da počnemo graditi dionicu Bijača-Zirojević, dugu 10 kilometara, koju niko ne spori. Ona bi se mogla početi graditi od marta iduće godine i siguran sam da bi tada splasnule tenzije, da bi pravim stručnjacima bilo dopušteno da odrede pravu lokaciju mosta - kaže Trhulj.

Neiskorišteno već 60 miliona eura

Iako smo od državnog ministra komunikacija Bože Ljubića jučer pokušavali saznati do kada će građani plaćati kaznu za nekorišenje novca za gradnju autoputa, on nije odgovarao na naše pozive. Zbog spora oko trase koja treba proći blizu Počitelja na računima je neiskorištenih 60 miliona eura.

Mehmed Dujso i Namik Kapetanović, članovi Jedinice za implementaciju projekta koridora 5C, jučer nisu htjeli razgovarati na ovu temu, pravdajući se da ne mogu govoriti bez odobrenja ministra Ljubića.

Glavni projekt u julu?

Prema najavama državnog ministra Ljubića, glavni projekt gradnje 130 kilometara autoputa trebao bi biti završen do jula ove godine. FBiH će, prema Šećkanovićevim tvrdnjama, ove godine aktivirati poslove na nastavku gradnje autoputa od Kaknja do Zenice i gradnji Sarajevske obilaznice, zašto je ukupno osigurano oko 510 miliona eura.
Last edited by Bumerang on 12/10/2016 22:16, edited 5 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#21 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Osman Džiho
http://www.dnevniavaz.ba/profil/osmandz ... oput-13710

Nije nas protjerao ni Karadžić ni Boban, a sad će - autoput

Gradnja autoputa novi oblik etničkog čišćenja: do prije 15 godina su dolazili sa puškama, granatama, a sada sa bagerima...


Image

Po svemu sudeći, ni gradnja autoputa kod nas ne može proći bez ozbiljnih političkih problema i komplikacija. Mole me nedavno poznanici iz Dračevića kod Mostara da progovorim o tome da ministar Ljubić hoće da realizuje etničko čišćenje pružajući trasu autoputa preko njihovih duluma, njiva i kuća.

- Ostali smo cijeli rat ovdje, nije nas uspio protjerati ni Karadžić ni Boban, a sad će nas protjerati autoput.

Jedan od njih je ubijeđen kako je gradnja autoputa novi oblik etničkog čišćenja: do prije 15 godina su dolazili sa puškama, granatama, a sada sa bagerima.

Kažem im: pa, ljudi, svi se bore da autoput prođe kraj njihove kuće, jer tu odmah raste vrijednost parcela, možete napraviti benzinske pumpe, restorane... što to ne bi iskoristili?

Ma, jok, kaže mi jedan od njih: oni će ga pružiti, a nama će otkupiti zemlju po cijeni po kojoj hoće pa će je onda doći kupiti neko drugi.

Tek za napomenu, tu se nalazi i kuća i babovina Mirsada Kebe. Nešto mi to čudno...
Last edited by Bumerang on 06/12/2023 16:11, edited 5 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#22 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

http://www.nezavisne.com/dogadjaji/ufok ... embra.html

Nastavak gradnje autoputa krajem septembra

Image

Datum: 28.07.2009 20:54

Autor: Borivoje Simić

SARAJEVO - Izgradnja naredne dionice autoputa na koridoru 5c od Kaknja do Bilješeva trebalo bi da počne krajem septembra ili početkom oktobra, saznajemo u Direkciji za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta FBiH.

Nastavak gradnje autoputa krajem septembra


"Pretkvalifikacije za izgradnju ove dionice autoputa, duge 9,4 kilometara, su završene, a prijavilo se 11 kompanija. Riječ je o tri kompanije iz Austrije, dvije iz Hrvatske, po jednoj iz Slovenije, Turske i Portugala, te konzorciju iz BiH i jednom mješovitom konzorciju iz Hrvatske i BiH", kaže direktor ove direkcije Eldar Trhulj.

Iako nailaze na teškoće, u Direkciji za autoceste FBiH očekuju da će pripremne poslove obaviti u predviđenim rokovima.

"Za desetak dana Direkcija cesta FBiH, koja je radila glavni projekat za ovu dionicu autoputa, trebalo bi da dostavi predmjer radova, te bi u skoro vrijeme mogle biti raspisane kvalifiakcije za ponude", kaže Trhulj.

Takođe, uskoro se očekuje dobijanje saglasnosti nadležnog kantonalnog ministarstva za šume, što je uslov za dobijanje urbanističke saglasnosti.

"Uporedo s ovim obavljamo eksproprijaciju. Sav terenski posao je završen. Izdali smo oko 300 rješenja, a očekujemo uskoro da ćemo izdati i preostalih 200. U narednih sedam dana počećemo i isplate", najavljuje Trhulj.

Rok za završetak ove dionice autoputa je 18 mjeseci.

Istovremeno, dodaje, završene su pretkvalifikacije za izgradnju tunela Vijenac, dužine 2,9 kilometara, a u toku je analiza petnaest prispjelih ponuda.

Izgradnja tunela, koja je zahtjevom investitora EBRD-a rezervisana za strane kompanije, trebalo bi da počne u decembru.

Takođe, za treću dionicu od tunela Vijenac do Zenice, dugu tri kilometra, završena je pretkvalifikacijska dokumentacija.

"Nadamo se da bismo ugovore za radove na ovoj dionici mogli imati krajem decembra ili početkom januara", kaže Trhulj.

Predviđeno je da izgradnja tunela Vijenac traje 36 mjeseci, dok je za radove na preostaloj dionici autoputa do ulaza u Zenicu planirano dvadeset mjeseci.

Trhulj naglašava da je većina uslova koje su glavni investitori izgradnje ovih dionica autoputa, Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investicijska banka, postavili za povlačenje novca, ispunjeni ili su na putu da ubrzo budu ispunjeni.

"Dinamika poslova podudara se s rokovima koji su utvrđeni i vjerujem da neće biti probijanja", istakao je Trhulj.
Dugovi izvođačima 3,1 milion KM

Dugovanja izvođačima radova na dionici Dobrinje - Kakanj dostigla su 3,1 milion KM, a završetak radova očekuje se za oko mjesec.

"U posljednje vrijeme stvorene su nove obaveze prema izvođačima nakon što je prethodna dugovanja Vlada FBiH izmirila. Oko 1,67 miliona KM dugovanja odnosi se na radove izvršene u aprilu i maju, a 1,45 miliona KM u junu", kaže Trhulj.

Podsjeća da je preostalo da na ovoj dionici budu obavljeni manji radovi kao što je asfaltiranje jedne trake u dužini 150 metara i izgradnja odmorišta.

Dionica Dobrinje - Kakanj u dužini 8,7 km trebalo je da bude završena 6. aprila, godinu nakon uvođenja izvođača u posjed, ali je rok, zbog dugovanja Vlade FBiH i loših vremenskih uslova, produžen do 30. juna, međutim, i on je probijen.
Last edited by Bumerang on 12/10/2016 22:19, edited 6 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#23 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


http://sarajevo-x.com/biznis/news/clanak/090903002
03.09.2009. u 08:25

Hrvatski ministri u Vladi FBiH
"Autoput 5C se drsko i neutemeljeno mijenja"


Hrvatski ministri u Vladi Federacije BiH utvrdili su zajedničko stajalište u kojemu su ocijenili da je preglasavanje oko Prostornoga plana područja posebnih obilježja na posljednjoj sjednici jedino bilo motivirano zaustavljanjem izgradnje autoceste na koridoru 5C te su naveli pravne, stručne, finansijske i političke razloge protiv pokušaja zaustavljanja ovoga projekta na duže vremensko razdoblje.

Image
Foto: Ilustracija

"Ne radi samo o novoj trasi nego o sasvim drugom koridoru. Ko je taj koji dopušta sebi slobodu kršenja Odluke vrhovnog zakonodavnog tijela u Federaciji BiH. Mi na to nikad ne možemo i nećemo pristati. To bi bilo ne samo protuzakonito, nego bi dovelo u pitanje već potpisane ugovore, kao i dobivanje odobrenih i obećanih finansijskih sredstava od strane međunarodnih finansijskih institucija“, navodi se o očitovanju hrvatskih ministara.

Podsjeća se kako se za izmjenu prostorne osnove u cjelosti zanemarila činjenica postojanja ranije usvojenih dokumenata kao što su Prostorni plan Bosne i Hercegovine, Prostorni plan grada Mostara, Prostorno-prometna studija cestovne mreže u HNK.

"Predloženi materijal je direktno u suprotnosti s člankom I i člankom II Odluke Parlamenta Federacije BiH. U članku III, stavak drugi je predviđena i moguća izmjena trase pod određenim uvjetima. Nijedan od tih uvjeta za moguću izmjenu trase nije ispunjen. Ne postoji potrebna stručna planersko – studijska dokumentacija, a kamoli ona koju je mjerodavno tijelo prihvatilo, navodi se u pravnim razlozima osporavanja nacrta dokumenta koji je prihvaćen preglasavanjem hrvatskih ministara.

Dodaje se da bi u vremenu krize bila neoprostiva pogreška da se zbog 'naše selektivnosti, anarhičnosti i različitog tretmana pojedinih prostora i regija čitav Projekt izgradnje autoceste kroz Federaciju BiH bude doveden u pitanje.

"U potpisanom ugovoru o zajmu između EBRD-a i BiH, članak III stoji obaveza da će se svi projekti (dionice) tretirati na jednak način što do sada nije bio slučaj, a još jedna potvrda za to je i ovakav odnos Federalnog ministarstva prostornog uređenja. Poigravanje s međunarodnim finansijskim institucijama i moguće otkazivanje već potpisanih finansijskih ugovora imalo bi nesagledive posljedice“, navodi se u očitovanju hrvatskih ministara u Vladi Federacije BiH.

Dodaje se kako je nedopustivo da se na području Hercegovine predlaže oko 71 kilometar sasvim nove trase ili oko 78% u ovom dijelu BiH. Ovakav radikalan izbor sasvim novog koridora, od rijeke Save do mora, predložen je samo u široj zoni grada Mostara i Hercegovine.

"Za to nemamo nikakve valjane argumente niti kvalitetno i stručno izrađene studije (građevinsko-tehnička studija, Studija zaštite utjecaja na okoliš, Studija utjecaja na vodotoke, zaštita spomenike kulture, Studija opravdanosti, Prometna studija itd.). Za izradu ovih studija potrebno je najmanje 3-4 godine i to ne računajući vrijeme izrade Idejnog rješenja, Idejnog projekta i Glavnog projekta autoceste“, navode hrvatski ministri.

Da bi se predložena prostorna osnova Prostornog plana, odnosno predložena izmjena trase uopće mogla razmatrati, potrebno je da se ta ideja o izmjeni razradi u potpunosti studioznim promišljanjem prostora i cestovnog prometa na području Hercegovine.

"Kao alternativa ovim dostignućima trasa autoceste se drsko i neutemeljeno mijenja po nečijem diktatu. Ovakav pristup Federalnog ministarstva prostornog uređenja koji nije zasnovan na stručnim saznanjima, niti općeprihvaćenoj metodologiji je u najmanju ruku neozbiljan, a sigurno vodi zaustavljanju čitavog Projekta i povratku u prošlost za najmanje četiri godine“.

Zbog ignoriranja Hercegovačko-neretvanskog kantona, grada Mostara kao i nekoliko općina otvaraju se i politički problemi, upozoravaju hrvatski ministri.

"Nedopustivo je da bilo ko po svom osobnom ophođenju utvrđuje nove trase i nove koridore koje su po svemu sudeći rezultat dogovaranja u nekim otuđenim centrima moći, a ne rezultat rada u institucijama legalno izabranih vlasti“, navodi se u zajedničkom stajalištu hrvatskih ministara i poziva na dogovor te poštivanje do sada prihvaćenih odluka.

(FENA)
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:35, edited 5 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#24 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Image

U Sarajevu potpisan sporazum. Kuvajtski kredit od 30 miliona eura za autoput.

Info izvor: http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/clanak/091124060

Biznis|24.11.2009. u 14:18

Image
Danas je u Sarajevu potpisan Kreditni sporazum između Bosne i Hercegovine i kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvitak za Projekat autocesta Kakanj-Donja Gračanica.

Kreditni sporazum u iznosu od 10,5 miliona kuvajtskih dinara (KD), odnosno 30 miliona eura danas su u Sarajevu potpisali zamjenik predsjednika Vijeća ministara i ministar financija i trezora, Dragan Vrankić i zamjenik premijera i ministar vanjskih poslova države Kuvajt šeik dr. Mohamad Sabah Al-Salem Al - Sabah.

Kredit će biti alociran na Federaciju Bosne i Hercegovine.

„Projekt se sastoji od izgradnje jedne dionice autoceste na Koridoru Vc u Bosni i Hercegovini a dionica uključena u Projekt je Drivuša – Klopče, dužine 2,5 km i nalazi među prioritetnim dionicama, planiranim za realizaciju, prema Feaasibility studiji, do kraja 2012. godine. Zahvaljujem Vladi Kuvajta koja je spremna i dalje nas pomagati, a na nama je da osiguramo kvalitetne projekte. Također, napomenuo bih , kako je ovo dobar primjer investiranja drugim ulagačima, koje i ovaj put pozivam u Bosnu i Hercegovinu", kazao je ministar Vrankić nakon potpisanog sporazuma.


Koridor Vc se proteže kroz Bosnu i Hercegovinu od juga ka sjeveru, povezujući Ploče sa Sarajevom i Osjekom (oko 340 km).

Projekt će provesti Federalno ministarstvo transporta i komunikacija preko svoje Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta i brzih cesta.

Rok otplate kredita je 25 godina , grace period pet godina s kamatom od dva posto.

(Sarajevo-x.com)
Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:35, edited 7 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1601
Joined: 27/06/2003 00:00

#25 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Last edited by Bumerang on 22/03/2023 18:36, edited 2 times in total.
Post Reply