BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#51 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 25/09/2016 20:49, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#53 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »

Objavljeno 02.07.2012. u 13:19 | Komentari: 100

POSLOVNI VOZ

Niskopodni voz počeo saobraćati na liniji Zenica - Mostar - Sarajevo


Moderni niskopodni elektromotorni voz počeo je jutros saobraćati kao poslovni voz na relaciji Zenica - Mostar - Sarajevo sa polaskom iz Zenice u 06:40 sati.

Image
Foto: Nedim Grabovica/Arhiv/Klix.ba

"Ovaj voz nudi vrhunski komfor i užitak putovanja uz neznatno povećanje cijena. Odnosno, cijene prevoznih karata ostale su iste uz obavezan dodatak i rezervaciju. Dodatak za poslovni voz iznosi 5 KM, a rezervacija 2 KM", saopćeno je iz Željeznica FBiH.

Navedeni voz saobraća radnim danima od ponedjeljka do petka, a subotom saobraća na relaciji Sarajevo - Mostar - Sarajevo.

"Uvođenjem ovog voza u saobraćaj, Željeznice FBiH najavljuju novu eru svoga poslovanja koja će se ogledati prvenstveno u uvođenju kvalitetne putničke usluge, jer nakon promocije i uvođenja niskopodnog elektromotornog voza u saobraćaj, slijedi promocija i uvođenje u saobraćaj visokokvalitetnih Talgo vozova", saopćeno je iz ovog preduzeća.

http://www.vlakovi.hr

http://www.klix.ba/biznis/news/niskopod ... /120702065
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:02, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#54 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »

http://i735.photobucket.com/albums/ww35 ... _007-1.jpg
Image

Objavljeno 17.07.2012. u 14:46 | Komentari: 28

SASTANAK HADŽIĆ - ČUBRILOVIĆ

Od jeseni niskopodni i talgo vozovi povezat će cijelu BiH

Najesen bi trebalo da bude uspostavljena putnička linija na relaciji Bihać- Bosanski Novi-Banja Luka- Zenica-Sarajevo-Mostar novim niskopodnim vozom, proizvedenim u firmi "Končar" u Hrvatskoj i "talgo" vozova, najavili su nakon današnjeg sastanka u Banjoj Luci ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić i ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović.

Hadžić je nakon sastaka rekao u izjavi novinarima da su u posljednih nekoliko dana izdate i četiri dozvole na nivou BiH za "talgo" vozove.

"To znači da bismo već od jeseni, na osnovu usaglašenih stavova, mogli imati putničku liniju za koju će dvije entitetske željeznice definirati formalne okvire za uspostavljanje ove linije", naglasio je Hadžić, izrazivši zadovoljstvo što će to biti prvi put da se uspostavlja linija koja će integrirati cijeli prostor BiH, od svjeverozapadnog dijela, preko sjevernog pa do gotovo samog juga, odnosno do Mostara.

On ističe da se na ovaj način pokušavaju riješiti pitanja koja su u BiH dugo prolongirana.

"Mislim da će putnički saobraćaj na ovaj način zaživjeti", kazao je državni resorni ministar, naglašavajući da će u narednih mjesec dana biti razmotrene sve tehničke karakterstike za uspostavljanje ove linije, pa i o pitanju instrastrukturnih ulaganja na pojedinim dionicama.

Na sastanku, kojem zbog obaveza nije prisustvovao i ministar transporta i komunikacija u Vladi Federacije BiH Enver Bijedić, razgovarano je i o modalitetima subvencioniranja spomenutih linija, ali su to pitanje ostavili za početak jeseni kada će i zvanično biti objavljen početak putničkog saobraćaja na ovoj liniji.

Ministri Hadžić i Čubrilović danas su dogovorili i IPA programiranje, odnosno da na nivou ministara imaju usaglašen stav o tom pitanju za oblast transporta na nivou BiH.

Razgovarano je i rekonstrukciji ceste Foča-Šćepan Polje, uz očekivanje da bi se u ovoj godini pripremila, a naredne godine izradila projektna dokumentacija, a zatim da bi se prekograničnom saradnjom realizirala ta vitalna saobraćajnica i za Crnu Goru i BiH, posebno njen istočni dio.

I ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović je potvrdio da je taj put veoma zahtjevan, a vrijednost projekta je oko 55 miliona eura, te da, iako ta sredstva nije lako osigurati, postoji interes Crne Gore i BiH da se to završi.

Budući da RS nema "talgo" vozove, Čubrilović je dodao da će zato biti u funkciji vozne kompozicije Željeznica FBiH.

Očekuje i da izvođač završi dokraja radove na rekonstrukciji pruge Doboj-Banja Luka te podsjeća da su zbog produženja rokova platili i "penale" u iznosu od nekoliko miliona.

Uvođenje ove putničke linije, smatra on, trebalo bi da poboljša stanje u putničkom željezničkom saobraćaju i "vrati putnike u vozove".

Na sastanku je bilo riječi i o kontroli zračnog prometa u BiH te o digitalizaciji, kao jednom od krupnih koraka koji mora biti završen do polovine 2014. godine.

Ministar Hadžić je rekao da sve ove projekte pokušavaju što više ubrzati, izrazivši zadovoljstvo što je saradnja resornih ministara u BiH na zavidnom nivou.

Ministar saobraćaja i veza RS-a je također rekao da problemi na Željeznicama RS-a, na koje je ukazao i premijer RS-a Aleksandar Džombić, nisu od jučer, a da se i zaključci koji su usvojeni na tematskoj sjednici o potrebi jasnog plana spasavanja tog preduzeća od daljnjih gubitaka i propadanja "treba da budu vjetar u leđa" menadžmentu da nastavi rad.

Očekuje i podršku Udruženja evropskih željeznica (CER), sa čijim predstavnicima je danas razgovarao, a u rješavanje organizacionih problema u Željeznicama RS-a, davanjem stručne pomoći.

http://www.klix.ba/biznis/news/od-jesen ... /120717092
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:05, edited 2 times in total.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#55 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by 155_mm »

http://www.klix.ba/vijesti/crna-hronika ... /130617085
pa sto ne prebace te opasne terete na zeljeznicu vise? fali im vagona-cisterni kad se i dalje ovakve stvari vozikaju po magistralnim cestama? hajd da bar imamo autocestu da je barem koliko toliko sigurnije. jos samo fali da se neki teretnjak cisterna prevrne u neretvu i sve u njoj potruje. :sad:
neki
Posts: 6636
Joined: 17/02/2005 07:57

#56 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by neki »

155_mm wrote:http://www.klix.ba/vijesti/crna-hronika ... /130617085
pa sto ne prebace te opasne terete na zeljeznicu vise? fali im vagona-cisterni kad se i dalje ovakve stvari vozikaju po magistralnim cestama? hajd da bar imamo autocestu da je barem koliko toliko sigurnije. jos samo fali da se neki teretnjak cisterna prevrne u neretvu i sve u njoj potruje. :sad:
Ne fali im nista, zeljeznica je potpuno opremljena i osposobljena za prevoz ovakvih tereta. Cak je i zakon donesen prije 5 godina da se nafta uvozi iskljucivo zeljeznicom.
Al koga to interesuje kad kamionski lobi diktira masu stvari u ovoj zemlji..
User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#57 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Eborg »

Nažalost smo taoci kamiondžija.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#58 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by 155_mm »

Željeznice FBiH: Teretni saobraćaj povećan, putnički reduciran
Željeznice Federacije BiH prevezle su u prvih šest mjeseci 2013. 4.152.260 tona robe, što je tri posto više u odnosu na isti period prošle godine i tri posto manje u odnosu na plan.


U istom periodu ostvareno je 431.666.555 NTKM, što je 23 posto više u odnosu na isti period prošle godine i osam posto više u odnosu na plan.

U putničkom saobraćaju došlo je do smanjenja broja putnika, najviše iz razloga što su ŽFBiH od decembra prošle godine bile prinuđene reducirati određeni broj putničkih linija.

U prvih šest mjeseci 2013. prevezeno je 200.857 putnika, što je 17,49 posto manje u odnosu na isti period 2012., ali i 6,35 posto više u odnosu na plan.

U prvih šest mjeseci 2013. ostvareno je 11.365.727 PKM što je 29,23 posto manje u odnosu na isti period prošle godine i 12,75 posto manje u odnosu na plan, a prosječan put jednog putnika iznosio je 56,59 km.

Iz Željeznica FBiH podsjećaju da su u decembru prošle godine ukinuta tri para međunarodnih putničkih vozova na relaciji Sarajevo - Budimpešta - Sarajevo; Sarajevo - Beograd - Sarajevo i noćni voz Sarajevo - Zagreb - Sarajevo, dok dnevni voz koji je saobraćao iz Ploča za Zagreb, u važećem redu vožnje saobraća iz Sarajeva za Zagreb.

U Poslovnim područjima Bihać i Tuzla putnički saobraćaj je potpuno reduciran, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću ŽFBiH.
"strucnjaci" nabavili talgo vozove a putnicki saobracaj se gasi, posebno medjunarodni. umjesto da je ulozeno u infrastrukturu (npr. drugi kolosjek do zenice i elektrificirana pruga do tuzle pa mozda i do brckog) i onda nabaviti nekoliko regionalnih niskopodnih vozova i povezati TZ-ZE-SA-MO sa vise dnevnih linija i adekvatnom brzinom. a nasi "strucnjaci" poceli odmah od medjunarodnog putnickog saobracaja. stvarno neznam ko je dosao na tu "genijalnu" ideju sa talgo vozovima.

cinjenica da teretni saobracaj biljezi rast govori koliko je zeljeznica vazna za bosnu i to rast uprkos ovakvog dugogodisnjeg katastrofalnog vodjenja zeljeznice od strane politicki podobnih "strucnjaka".

stvarno zalosno do bola sta se radi od zeljeznice :-?
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#59 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by 155_mm »

http://www.klix.ba/biznis/nezakonito-pr ... /130822121
Dio Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) je privatiziran nezakonito i uz niz proceduralnih grešaka, utvrdili su revizori, piše Centar za istraživačko novinarstvo.


Nezakonito privatiziran dio Željeznica FBiH, predloženo poništenje Foto: Klix.ba Omjer privatnog i državnog vlasništva nad ŽFBiH je još uvijek nejasan, iako je prošlo dvanaest godina od privatizacije koju bi najbolje bilo poništiti, piše u Izvještaju o privatizaciji ovog preduzeća, koji je po nalogu Vlade FBiH uradila revizorska firma Revicus iz Zenice.

Izvještaj je u augustu prošle godine dostavljen Vladi na daljnje postupanje. Jedina konkretna akcija vlasti od tada bilo je održavanje sastanka predstavnika Vlade, Željeznica FBiH, Agencije za privatizaciju i Revicusa.

Nadležno Ministarstvo prometa i komunikacija FBiH je trebalo prijedloge revizije dati Vladi FBiH na izjašnjenje.

Iz Vlade FBiH kažu da to nije urađeno uglavnom zbog teškog stanja u Željeznicama FBiH i nesređene političke situacije unutar Vlade.

Revizori su u Izvještaju naveli niz problema i propusta učinjenih tokom nezakonite privatizacije, o kojoj je CIN pisao 2007. godine te predložili moguća rješenja nastale vlasničke ''zavrzlame''.

Preduzeće Željeznice Federacije BiH (ŽFBIH) je osnovano početkom 2002. godine. Nastalo je spajanjem preduzeća Željeznice BiH (ŽBiH) iz Sarajeva i Željeznice Herceg-Bosne (ŽHB) iz Mostara, koja su djelomično privatizovana godinu dana ranije.

Agencija za privatizaciju FBIH je dozvolila privatizaciju iako preduzeća nisu dostavila dokaz o vlasništvu nad nekretninama, što propisuju Zakon o privatizaciji FBiH i drugi propisi koji uređuju privatizaciju.

Plan privatizacije je bio odvojiti Infrastrukturu (tračnice i signalizaciju) od Operatera (putničkih i teretnih vozova) te privatizirati 49 posto Operatera. Država bi zadržala u svom vlasništvu infrastrukturu i mogućnost da je iznajmljuje svim zainteresovanim operaterima.

Međutim, privatizacije mostarskog i sarajevskog preduzeća su provedene prije nego što su Zakonom o željeznicama FBIH definisani pojmovi ključni za privatizaciju kao što su željeznička kompanija, željeznički operater i infrastruktura.

Ni privatizirana preduzeća niti novoosnovane ŽFBiH nisu podijeljena na operatera i infrastrukturu, pa je postalo nejasno ko je vlasnik kojeg kapitala u novoosnovanim ŽFBiH i koji je omjer privatnog i javnog vlasništva.

To je otvorilo put i Agenciji za privatizaciju i dioničarima da svojim odlukama iz 2004. 2005. godine mijenjaju postotak i omjer privatnog i državnog kapitala ŽFBiH bez ikakvih realnih osnova za takve promjene, stoji u Izvještaju.

Naknadni proces privatizacije novoosnovanog preduzeća ŽFBiH iz 2005. godine je osmišljen samo kako bi ranije privatizovani kapital mogao biti registrovan u novom preduzeću, odnosno kako bi se formalno privatiziralo nešto što je bilo privatizirano još u vrijeme postojanja odvojenih željezničkih preduzeća u Mostaru i Sarajevu, stoji u izvještaju.

U Izvještaju Revicusa također stoji da treba poništiti Odluku o ovakvom načinu privatizacije ŽFBiH. Vladi je predloženo da kao većinski vlasnik dogovori preregistraciju ili ponovno osnivanje jedinstvenog željezničkog preduzeća, ali da ima na umu eventualno obeštećenje dioničara.

Novo željezničko preduzeće bi trebalo registrovati kao holding dva odvojena preduzeća Infrastruktura i Operater, jer bi se samo na taj način mogla planirati eventualna privatizacija Operatera.

Revizori su predložili vlastima da, bez obzira na sve opisane nedostatke privatizacije, priznaju postojeću strukturu vlasništva nad kapitalom, prema kojoj je 91,816 posto ŽFBIH u državnom a 8,184 posto u privatnom vlasništvu, jer je ovo realističan iznos i omjer strukture kapitala koji je uz to registrovan na sudu, stoji u Izvještaju.
e jesu zgovnali ovu zeljeznicu do bola. a zeljeznice su pored namjenske industrije, elektro energetskog sektora i autocesta od neizmjernog strateskog znacaja za BiH. ali nazalost te stvari (osim autocesta pa su zato autoceste i radjene ovim tempom zadnjih 10-tak godina) su i od velikog stranackog znacaja a zna se sta ima prednost. :sad:
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#60 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by 155_mm »

http://www.klix.ba/biznis/privreda/zelj ... /130819065
"Uveli smo vanredno stanje, jer je većina vozova prestala da saobraća. Zalihe nafte su ispražnjene, a ugrožen je i putnički i teretni saobraćaj. Problem je veći jer imamo mali broj električnih lokomotiva, dok je većina na dizel pogon", naveo je Puzić.
ljudi voze vecinski nadizel elektrificranom prugom jer im fali elektro lokomotiva. ali zato imaju talgo vagone. ma selo veselo u zeljeznicama.

pa zar nisu neke elektrololomotive iznajmljene turskoj. zna li ko na koliko su iznajmljene te lokomotive turcima?
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#61 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by 155_mm »

MUDRO: FBiH će Turskoj iznajmiti "Talgo" vozove za koje se zadužila 66,7 miliona eura
"Talgo" vozovi nabavljeni kreditom od 66,7 miliona eura još 2010. otkad stoje u hangarima jer FBiH nema dodatnih pet miliona eura koliko treba za njihovo puštanje u promet, na koncu će najvjerovatnije biti iznajmljeni Turskoj.

Iako su "stručnjaci" iz Željeznica FBiH i Vlade FBiH znali da su pruge u BiH dotrajale i da najviša prosječna brzina dostiže oko 60 kilometara na sat, nabavili su najmodernije Talgo i Končar vozove koji mogu ići čak do 240, odnosno 160 kilometara na sat i predviđeni su za saobraćanje na modernim prugama. Talgo garnitura i Končar voz koštali su ukupno oko 150 miliona maraka. Končar će vjerovatno biti vraćen, a Talgo iznajmljen.

Kad su vozovi stigli, političari su se gurali da sebi pripišu zasluge za dolazak najmodernijih vozova, slikali se po promotivnim vožnjama, obećavane su linije za Bihać, Banja Luku, Beograd... Od toga nema ništa, a kada je postalo jasno da su investicije propale, niko od političara ih ne spominje.

Tako je na primjer ministar prometa BiH Damir Hadžić nakon sastanka s entitetskim resornim ministrima u julu 2012. slavodobitno kazao da su u samo nekoliko dana izdate i četiri dozvole na nivou BiH za "talgo" vozove.

"To znači da bismo već od jeseni, na osnovu usaglašenih stavova, mogli imati putničku liniju za koju će dvije entitetske željeznice definirati formalne okvire za uspostavljanje ove linije", naglasio je tada Hadžić, "izrazivši zadovoljstvo što će to biti prvi put da se uspostavlja linija koja će integrirati cijeli prostor BiH, od svjeverozapadnog dijela, preko sjevernog pa do gotovo samog juga, odnosno do Mostara".

"Mislim da će putnički saobraćaj na ovaj način zaživjeti", kazao je državni resorni ministar, naglašavajući da će do avgusta 2012. biti razmotrene sve tehničke karakterstike za uspostavljanje ove linije, pa i o pitanju instrastrukturnih ulaganja na pojedinim dionicama.

Međutim, iz Turslestižu drugačije vijeti. Kako javlja Fena, uz potpisivanje Ugovora o najmu osam elektrolokomotiva serije 442 u vlasništvu ŽFBiH upriličenom jučer u Ankari, a svečanosti upriličenoj u Ankari povodom potpisivanja Ugovora, predsjednici željezničkih kompanija FBiH i Republike Turske, NIjaz Puzić i Sulejman Karaman, razgovorali su i o najmu "talgo garnitura" turskim željeznicama.

S obzirom na to da Turska trenutno provodi velike projekte u oblasti modernizacije i razvoja svoje željeznice, generalni direktor TCDD-a Sulejman Karaman i njegovi saradnici izrazili su veliku zainteresiranost za najam svih devet "talgo garnitura" u vlasništvu ŽFBiH, koje već godinama, zbog mnogih teškoća, nisu uvedene u saobraćaj na bh. prugama, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću ŽFBiH.

Potpisani Ugovor nastavak je dugogodišnje saradnje koju ŽFBiH imaju sa TCDD-om, započete 1997. kada su ŽFBiH iznajmile Turskim željeznicama 19 elektrolokomotiva.

Ugovori su obnavljani svake godine, s tim da je 2011. broj lokomotiva koje su ŽFBiH iznajmljivale TCDD-u smanjen s 19 na 11, zbog povećane potrebe ŽFBiH za vlastitim vučnim vozilima.

Tokom narednih 12 mjeseci ŽFBiH iznajmljivat će TCDD-u osam lokomotiva, što će imati pozitivne finansijske efekte po bh. kompaniju, a Turci su izrazili interesovanje za najam još dodatnih šest elektrolokomotiva koje ŽFBiH imaju obavezu pripremiti za potrebe TCDD-a.
http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/102 ... _eura.html

mozda ovo iznajmljivanje talgo garnitura turcima i nije tako losa stvar. da se bar ima ikakva korist ot tog apsolutnog "talgo promasaja". koji su to "strucnjaci" bili kad dosli na ideju za kupovinu talgo garnitura, to je za ne povjerovati. to je isto kad bi stanovnici sela lukomir digli kredit da kupe ferari da se vozaju po selu.
swanfilter
Posts: 7476
Joined: 06/06/2008 18:52

#62 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by swanfilter »

Nit nakon 20 godina Unska pruga, prije svega rampe, nije obnovljena. Znaci, rampe ne rade, voz se fakticki zaustavi i automobili su ti koji imaju prednost. 20 godina nakon rata .. O cemu to da pricamo ...
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#63 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »



Željeznicama FBiH uručena licenca za pružanje usluga željezničkog prijevoza

Ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić danas je predsjedniku Uprave i generalnom direktoru Željeznica FBiH (ŽFBiH) Nijazu Puziću uručio Licencu za pružanje usluga željezničkog prijevoza ŽFBiH za putnički i teretni saobraćaj.

Željeznicama FBiH uručena licenca za pružanje usluga željezničkog prijevoza

"Ova licenca je rezultat bosanskohercegovačkog Zakona o željeznicama koji je potpuno usklađen sa EU direktivama. Ujedno je to potvrda da su ŽFBiH uredile potrebne segmente u skladu sa Zakonom o željeznicama BiH", izjavio je tom prilikom Hadžić.

Ispunjenost uslova za dobijanje licence, kako je naglasio, podatak je koji govori o tome da su razdvojeni troškovi poslovanja infrastrukture od troškova poslovanja operatora.

"Dodjelom licence, praktično smo na cijelom prostoru BiH ispunili prvi dio EU zahtjeva. Pred nama je, i to će biti velika obaveza Uprave i NO, izvršavanje dodatnih uslova EU na kojima se mora predano raditi, kako bi se stvorila pretpostavka da licenca ne bude ugrožena", dodao je Hadžić.

Najveći prioritet je ulaganje u infrastrukturu i u tom smislu, kako je kazao Hadžić, trebale bi uslijediti i konkretne incijative koje bi omogućile da se poboljša stanje infrastrukture.

"Vrijedi razmišljati i o ideji koja je u posljednje vrijeme sve interesantnija i ozbiljnija, a to je da željeznička kompanija u neko dogledno vrijeme prestane biti entitetska, a postane državna, odnosno bosanskohercegovačka", dodao je Hadžić.

Generalni direktor Željeznica FBiH Nijaz Puzić je kazao da se dodjelom ove licence završava proces restrukturiranja ŽFBiH u skladu sa prvim paketom EU direktiva.

Licenca znači tržišni princip poslovanja, jasno definisanje i troškova i prihoda, plaćanje naknada menadžeru infrastrukture za korištenje infrastrukture, te pojačanu odgovornost svake organizacione cjeline ponaosob s obzirom na činjenicu tržišnog poslovanja operatora.

Govoreći o ciljevima kojima teže, Puzić je, među ostalim, naveo adekvatan strukturalni model organizacije željezničkog sektora prema EU legislativi, implementaciju direktiva i uredbi EU pretočenih u nacionalno zakonodavstvo, modernizaciju pruga prema kriterijima za panevropske transportne koridore, te finansijsku stabilnost modernizacije i održavanja željezničke infrastrukture.

Federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić, koji je prisustvovao uručenju licence, čestitao je novoj upravi Željeznica FBiH na imenovanju i poželio im uspješan rad, koji će biti dostojan ovog velikog kolektiva.

"Očekujemo od nove uprave da izvrši racionalizaciju dosadašnjih troškova, te da se postigne optimalan broj zaposlenih u ŽFBiH, s tim da to ne bude istjerivanje ljudi na ulicu, već uz neke realne otpremnine, penzionisanje ili premještanje na druga mjesta", izjavio je Bijedić.

Željeznice FBiH, kako je dodao Bijedić, od vlasnika, Federacije BiH, odnosno Vlade FBiH, mogu očekivati, prije svega, redovne tranše koje se svakog mjeseca isplaćuju tom preduzeću, a ukupna suma na godišnjem nivou je 22 miliona KM, što ide na infrastrukturu i subvenciju putničkog i kombinovanog saobraćaja.

"Također, možete računati na to da ćemo na sjednici Vlade FBiH razmatrati mogućnost povećanja sredstava koja idu prema Željeznicama FBiH. Ta sredstva neće biti usmjerena na plaće, nego na održavanje infrastrukture koja je sto posto vlasništvo Federacije BiH", istakao je Bijedić.

Također će se, kako je dodao, razmotriti mogućnost vanbudžetskih sredstava koja bi išla u Željeznice.

http://www.klix.ba/biznis/privreda/zelj ... /130924080
Last edited by Bumerang on 23/09/2016 13:41, edited 1 time in total.
User avatar
dustaban
Posts: 6516
Joined: 10/07/2012 10:55

#64 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by dustaban »

sedamdesetih se vozom islo na posao u Njemacku, osamdesetih se islo u BG i ZG naobdan u salon vagonima sa TV-om, devedesetih se vozom vuko u auto...
Nakon rata se slavila uspostava linije Sarajevo-Mostar, pa Sarajevo-Bihac, pa sad su cak dobili i licencu da uopce mogu voziti...
Vrijeme ocigledno ide unazad. Nezaustavivo idemo u PM!
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#65 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »



Stručnjaci se dogovarali da obnove i osposobe željeznice u jugoistočnoj Evropi

Učesnici dvodnevnog Kongresa o željeznicama u jugoistočnoj Evropi, koji je završen danas u Sarajevu, dogovorili su da se radi na zajedničkom sistemu željeznica u regionu.

POVEZANO

Željeznicama FBiH uručena licenca za pružanje usluga željezničkog prijevoza
Povećana bezbjednost na pruzi Doboj - Banja Luka
Potvrđena uprava Željeznica FBiH
Ugovor o obnovi i modernizaciji plovnog puta rijeke Save

Željeznice FBiH: U prvoj polovini 2013. prevezeno 33.423 tone nafte
Stručnjaci se dogovarali da obnove i osposobe željeznice u jugoistočnoj Evropi Foto: Klix.ba Učesnici, njih više od 250 iz 11 zemalja, saglasili su se oko potrebe da se drumski saobraćaj usmjeri na željeznički, razvije prateća infrastruktura i terminali, te da se ojačaju lanci logistike i uzajamno djelovanje po pitanju povećanja kvaliteta usluga u transportnoj mreži.

Na Kongresu je konstatovano da su željeznice najbezbjedniji način kopnenog prevoza putnika i roba koje su u poređenju sa drugim sistemima prevoza i najprihvatljivije i najekonomičenije u smislu zaštite životne sredine.

Teme koje su se razmatrale na Kongresu obuhvataju transportnu politiku, strategiju razvoja, upravljanje željeznicama, željezničku infrastrukturu, mobilne kapacitete, bezbjednost saobraćaja, međusobno djelovanje, zaštitu životne sredine i finansiranje.

U svom obraćanju ministar veza i saobraćaja BiH Damir Hadžić istakao je da željeznice treba posmatrati u kontekstu ekonomskih politika, pri tome uvažavajući društvenu i regionalnu jednakost i zaštitu životne sredine.

"Željeznička infrastruktura predstavlja okosnicu kopnenog saobraćaja, ali je zapostavljena što je dovelo do njenog propadanja. Potrebno je da ubrzamo napore na revitalizaciji željeznica, a regionalna saradnja u tom smislu ima značajnu ulogu", rekao je Hadžić.

Stručnjak za infrastrukturu u Sekretarijatu Savjeta za regionalnu saradnju Svetlana Gligorovska rekla je da je modernizacija infrastrukture, naročito željezničke, u regionu od najvećeg značaja za oživljavanje privrede u vrijeme krize.

Prema njenim riječima, u idealnom slučaju bi sve željeznice u jugoistočnoj Evropi sprovele seriju sinhronizovanih i raspoređenih aktivnosti.

"Savjet za regionalnu saradnju je u okviru svoje strategije jugoistočna Evropa 2020 utvrdio potrebu da se naglasak stavi na međusobno djelovanje, konkurentnost i sprovođenje usvojenog akvisa EU, kao i na jedan istinski regionalni pristup radu sa složenim sistemima kakva je željeznica", dodala je ona.

Predsjednik Udruženja konsultanata inženjera BiH Esref Gačanin podsjetio je da je cilj evropske transportne politike da se poboljša mobilnosti ljudi i roba, unaprijedi bezbjednost saobraćaja i obezbjedi održiv razvoj transportnih sistema.

"Kongres o željeznicama je izvanredna prilika za vladin i finansijski sektor da razmjene iskustva o izradi i sprovođenju transportnih politika", ocijenio je Gačanin.

Na Kongresu je učestvovalo 250 stručnjaka za razvoj sistema željezničkog saobraćaja, upravljanje, izgradnju, održavanje, zaštitu životne sredine, bezbjednost željeznica, savjetovanje i finansiranje željezničke infrastrukture, kao i naučnika i predstavnika iz BiH, drugih zemalja jugoistočne Evrope i međunarodnih organizacija.

Učesnici su analizirali situaciju i izazove razvoja željezničke infrastrukture u BiH i regionu.

Doprinos unapređenju i modernizaciji željezničke infrastrukture je prioritet sektora transporta strategije i programa rada Sekretarijata Savjeta za period od 2014. do 2016, kao i strategije jugoistočne Evrope 2020, čiji je on glavni element.

Skup su zajednički organizovali Udruženje konsultanata inženjera BiH i Sekretarijat Savjeta za regionalnu saradnju, uz podršku Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH.

http://www.klix.ba/vijesti/strcnjaci-se ... /130927060
Last edited by Bumerang on 25/09/2016 20:54, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#66 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »

dustaban wrote:sedamdesetih se vozom islo na posao u Njemacku, osamdesetih se islo u BG i ZG naobdan u salon vagonima sa TV-om, devedesetih se vozom vuko u auto...
Nakon rata se slavila uspostava linije Sarajevo-Mostar, pa Sarajevo-Bihac, pa sad su cak dobili i licencu da uopce mogu voziti...
Vrijeme ocigledno ide unazad. Nezaustavivo idemo u PM!
Ma dobro, ali zato je kriv rat i posljedice istog kao i u isto vrijeme lose vodjenje politike, ekonomje, investicija, razvoja i slicno, Bice valjada bolje sa novim i mladim generacijama Bosnjackih politicara, ekonomista i drugih?
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:20, edited 1 time in total.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#67 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by 155_mm »

Željeznice FBiH u prvih osam mjeseci prevezle 5,3 miliona tona tereta
Željeznice Federacije BiH su u prvih osam mjeseci ove godine prevezle 5.366.904 tona tereta što je više za 1 posto u odnosu na isti period prošle godine.


U tom periodu ostvareno je 535.851.530 NTKM (neto tonskih kilometara), što je više za 15 posto.

Prevoz putnika je manji za 21 posto i u prvih osam mjeseci željeznicom je prevezeno 236.147 putnika.

"Dugovanja Željeznica FBiH po svim osnovama iznose oko 600 miliona KM", istakao je nedavno predsjednik Uprave-generalni direktor ŽFBiH Nijaz Puzić tokom kongresa o željeznicama u Sarajevu.

Govoreći o aktulnim problemima finansijske održivosti ŽFBiH, Puzić je dodao da su godišnji gubici u Željeznicama proporcionalni iznosu kojeg država ne uplaćuje, a obavezna je. Ti gubici, po njegovim riječima, godinama su se knjižili na račun kapitala preduzeća, zbog čega je on umanjivan.

Puzić je izdvojio da je osnovni razlog neimplementacija Zakona o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja, te Zakona o finansijskoj konsolidaciji ŽFBiH.

Puzić, koji je nedavno preuzeo tu dužnost, kazao je da je zatekao vrlo ozbiljno stanje u Željeznicama, ali da vjeruje da zajedno sa svojim saradnicima i vlasnikom - Vladom Federacije BiH i resornim ministarstvom, mogu naći optimalna rješenja i sačuvati osnovnu funkciju Željeznica, a to je redovno i sigurno odvijanje željezničkog putničkog i robnog saobraćaja.

Naglasio je da su osnovni planski projekti za naredni period: nastavak rekonstrukcije gornjeg i donjeg stroja pruge (prioritetno na Koridoru 5-C), zatim izgradnja mreže optičkog kabla na prugama ŽFBiH, ugradnja savremenih signalno-sigurnosnih uređaja elektronskog tipa, nabavka pružne mehanizacije, elektrifikacija pruga Doboj-Tuzla-Zvornik i Brčko-Banovići, te dalji nastavak informatizacije kompanije.
dokle su doveli zeljeznicu da danas traze rijesenje za sacuvanje osnovne funkcije zeljeznice a to je prevoz robe i putnika. stvarno za ne povjerovati ovaj dosadasnji odnos federalnih vlada prema zeljeznici.

nego zna li ko dokle je dosla ova pomenuta rekonsrukcija pruge na koridru 5C.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#68 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

PRIVREDA

Željeznice FBiH: Talgo vozovi u prometu tek krajem godine

Piše: A. B./Klix.ba prije 2h 47 min

Generalni direktor Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine Enis Džafić za Klix.ba je kazao da do kraja mjeseca talgo vozovi neće biti u funkciji na željezničkim prugama u BiH i Hrvatskoj, demantirajući tako navode određenih medija.

Image

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Iako su garniture talgo vozova ranije pregledane i pripremljene za željeznički saobraćaj u BiH i susjednoj Hrvatskoj, do realizacije neće doći zbog velikih troškova održavanja.

"Potpuno je nerealno očekivati saobraćanje do kraja mjeseca, jer su finansijske potrebe izuzetno velike, ali možemo potvrditi da će vozovi saobraćati do kraja godine. Vozovi će saobraćati na relaciji Sarajevo-Zagreb i Sarajevo-Banja Luka, ali je o tome još uvijek rano govoriti", kazao je direktor Džafić.

Prije nekoliko mjeseci pojavile su se informacije da bi garniture talgo vozova koje su već godinama parkirane u depoima Željeznica FBiH mogle biti iznajmljene turskim i i italijanskim željeznicama, međutim i taj plan je propao.

Željeznice FBiH napominju da nemaju nikakvih neizmirenih obaveza prema Upravi za indirektno oporezivanje BiH. U saopćenju za javnost navode da je firma danas isplatila bruto plaće za prošli mjesec ove godine svim zaposlenicima.

"Podsjećamo javnost da su Željeznice FBiH u periodu od 2004. do 2015. uplatile po osnovu doprinosa na plate blizu 140 miliona KM, što je jedan dio zakonom propisanih obaveza, te da je ukupan dug Željeznica FBiH po ovom osnovu blizu 180 miliona KM. Željeznice FBiH su u navedenom periodu utrošile 696 miliona KM u održavanje željezničke infrastrukture. Od toga je Vlada FBiH uplatila 229 miliona KM, a bila je obavezna po navedenom Zakonu uplatiti još 467 miliona KM. I pored toga, ovaj iznos koji je Vlada bila u obavezi uplatiti, ŽFBiH su izdvojile iz vlastitih obrtnih sredstava", navode iz Željeznica FBiH.

S obzirom na to da Vlada FBiH nije u cijelosti izvršavala svoje obaveze Željeznice nisu bile u mogućnosti izvršavati u cijelosti sve obaveze prema javnim fondovima.

“Napominjemo da je Odlukom Vlade FBiH utvrđen troškovnik za 2016. godinu za željezničku infrastrukturu u iznosu od 64 miliona KM. Od ovog iznosa Vlada FBiH će uplatiti ukupno 19,2 miliona KM. Ukoliko Vlada FBiH ispoštuje svoju odluku u cijelosti i uplati 64 miliona KM, Željeznice FBiH će biti u mogućnosti da također u cijelosti izmire svoje obaveze prema javnim fondovima za 2016. godinu,
i ostvarit će pozitivan poslovni rezultat", zaključuju iz Željeznica FBiH.


http://www.klix.ba/biznis/privreda/zelj ... 60719070#3
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:22, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#69 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Pruga od Sarajeva do Bradine spremna za talgo vozove: Najmoderniji tunel u regionu u funkciji od septembra

Piše: A. B./Klix.ba prije 5h 40 min

Remont pruge na dionici od Sarajeva do Bradine bit će završen do septembra, kada se može očekivati saobraćanje talgo vozova Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine. Četrdeset kilometara pruge i tri kilometra najmodernijeg tunela u Evropi "Ivan" finansiraju se kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicione banke (EIB), u iznosu blizu 25 miliona eura.

1 / 17
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Projekat je radila kompanija Generale Costruzioni Feroviarie (GCF) iz Italije i Hering iz Širokog Brijega zajedno s podizvođačem radova firmom Step iz Sarajeva. Prema riječima predstavnika firme GCF Enesa Haračića, rekonstrukcija pruge je počela u aprilu prošle godine, a svečano otvaranje pruge se može očekivati u septembru.

"Pruga je u potpunosti spremna za talgo vozove jer se radi o najmodernijim vozovima u Evropi. Željeznice FBiH su izuzetno zadovoljne našim radom te su izrazili nadu i volju da nakon remonta pruge talgo vozovi počnu saobraćati prema jugu BiH. Prilikom izvođenja radova naišli smo na loše stanje postojeće pruge koja već godinama nije bila održavana na pravi način. Stare šine i drveni pragovi su zamijenjeni novim i betonskim, po uzoru na evropske. Radnici su također imali problema s određenim područjima koja su bila minirana, što je stvaralo dodatni problem prilikom remonta pruge. Postavljene su moderne šine koje su duže od 100 metara, a većina materijala je nabavljana od firmi iz BiH", kazao je Haračić.

U različitim vremenskim periodima na remontu pruge je bilo angažirano više od 300 radnika. Najkompleksniji dio rekonstrukcije željezničke pruge od Sarajeva do Bradine uključuje čak 19 mostova i 11 tunela te tri kilometra tunela "Ivan", poznatog saobraćajnog "uskog grla", kroz koji se do sada zbog dotrajalosti pruge saobraćaj odvijao vrlo otežano brzinom od 20-ak kilometara na sat.

Firma GCF, kao jedna od vodećih firmi koja se bavi remontom pruge u Evropi, s velikim iskustvom na području Maroka, Italije, Švicarske, Turske, Danske i BiH, potpisala je ugovor sa Željezničkom korporacijom BiH i Željeznicama FBiH. Enes Haračić iz GFC-a navodi kako su već ušteđena velika finansijska sredstva koja se namjeravaju utrošiti na remont pruge do Sarajeva.

"Konkretno želimo nastaviti raditi na dionici od Alipašinog Mosta do Željezničke stanice u Sarajevu i tako zaokružiti priču. Remont pruge se radi pod saobraćajem, u smislu da se on zatvori na deset sati, radnici urade svoj dio posla i onda se mašine sklone kako bi vozovi mogli nesmetano saobraćati", dodaje naš sagovornik.

Prije 125 godina u Sarajevo je stigao prvi voz koji je uspostavio komunikaciju od unutrašnjosti zemlje ka moru. Najveći problem predstavljalo je rješavanje najteže dionice pruge - vododijelnice na Ivan Sedlu (876 m) koja je u zračnoj udaljenosti svega 14 kilometara od Konjica, s visinskom razlikom od 600 metara, i predstavljala je posebne tehničke poteškoće.

Pored turističkog, željeznički saobraćaj na ovoj dionici, koja je sastavni dio međunarodnog Koridora 5C uvrštenog u tzv. Sveobuhvatnu mrežu željezničkih pruga regiona (SEETO Rail Comprehensive Network), imat će direktan i pozitivan efekat na konkurentnost pojedinih industrijskih grana u BiH, navode iz GFC-a.

Nakon potpunog remonta željezničke pruge bit će osigurani svi tehnički uslovi i zadovoljeni standardi koji će dozvoljavati brzinu vozova od 100 do 120 km/h uz ograničenja trase i uspone na remontiranoj dionici. Podsjećamo, u periodu od 2010. do 2012. godine trajalo je remontiranje pruge od Bradine do Čapljine i granice s Hrvatskom.

http://www.klix.ba/biznis/pruga-od-sara ... 0809080#13
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:23, edited 1 time in total.
User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#70 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Toto »

Sta znaci ovo najmoderniji tunel u regiji? Ako je to onaj sto je Franjo Josif placo da se probije- pa je moderniziran- onda ne znaci da je najmoderniji.
Ima modernijih u atomobislkom saobracjau - sto su probijani prije koju godinu.
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#71 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by O'zone »

http://www.klix.ba/biznis/zeljeznice-fb ... /160812049
Kupovinom ove radionice za proizvodnju i popravku željezničkih vozila, Željeznice FBiH u potpunosti će ovladati održavanjem vlastitog voznog parka i postati jedina željeznica u regionu koja u segmentu održavanja lokomotiva i vagona ne ovisi o vanjskim remonterima.
User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#72 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Toto »

Eborg wrote:Nažalost smo taoci kamiondžija.
sitna indusrija pa na sitno i prevozi

Kamiondzije su unistile i nekad mocnu USA zeljenicu koja je i izgradika USA.

saobracaj u mnogim velikim gradovima USA je cesto u kolapsu pa se zeljenica vraca kao jedina alternativa
GOlden Ggate u San Franciscu je postao usko grlo, pa se obnavlja stara zeljnica trasa koja pocinje par stotin km sjeverno od SF.
Amerika pravi planove da superbrzim zeljenicama opet premrezi Ameriku jer su guzve na aerodromima tako velike: da se za krace letove vise provede na aerodrima, vec sto let trajae.
Americi takodje treba velikih javnih investicija i radova da bi digla zaposlenost.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#73 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Talgo vozovi od ponedjeljka u redovnom saobraćaju


Klix.ba prije 4h 40 min

Željeznice FBiH će od ponedjeljka, 26. septembra 2016. godine, zvanično pustiti u željeznički putnički saobraćaj talgo garniture.

Image
1 / 5
Nakon uspješno izvršenih priprema i obavljenih testnih vožnji, voz će, za sada, saobraćati po redu vožnje 714/715 na relaciji Sarajevo-Doboj.

"Našem novom savremenom putničkom vozu dali smo ime 'BH voz' i očekujemo verifikaciju. Zapravo, to i jeste njegova najvažnija funkcija – da povezuje cijelu Bosnu i Hercegovinu, brzo, sigurno i efikasno. U ime Uprave Željeznica FBiH zahvaljujem se svima koji su doprinijeli realizaciji ovog dugo očekivanog projekta - radnicima ŽFBiH, kolegama iz Željeznica RS-a kao i Regulatornom odboru Željeznica BiH", kazao je Enis Džafić, generalni direktor ŽFBiH.

"BH voz" će iz Sarajeva polaziti u 16:28 sati, a dolazak u Doboj bit će u 19:35 sati, dok je polazak voza iz Doboja u 03:49 sati, a dolazak u Sarajevo u 06:53 sati. Cijene karata će ostati iste, uvećane za cijenu rezervacije. Stanice na kojima će voz primati putnike su Sarajevo, Visoko, Kakanj, Zenica, Žepče, Zavidovići, Maglaj i Doboj.

Kapacitet "BH voza" je 237 sjedišta (200 sjedišta II razreda, 36 sjedišta I razreda i jedno sjedište za invalide). Riječ je o savremenim, brzim nagibnim vozovima koji putnicima pružaju izuzetan komfor, pristup internetu i ostale pogodnosti po uzoru na najsavremenije evropske vozove.

Planirano je da se trenutno usaglašena linija produži i do Banje Luke. Na ovoj relaciji bit će omogućeno i putnicima iz Tuzle koji putuju za Sarajevo i obratno, da imaju kvalitetnu konekciju u Doboju na "BH voz", čime bi se praktično i Tuzla uključila u ovaj projekat. Također, po završetku remonta tzv. "južne pruge", planirano je uvođenje "BH voza" i na relaciji Sarajevo-Mostar-Čapljina, a u ljetnom periodu i na relaciji Sarajevo-Ploče.

"U toku su pregovori sa Hrvatskim željeznicama da se 'BH voz' uvede i na međunarodnoj liniji Sarajevo-Zagreb i to stupanjem na snagu novog reda vožnje za 2016/2017. godinu u decembru ove godine, te i ponovno uspostavljanje željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo-Ploče. Osim navedenih projekata, u planu je i uspostava željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo-Bihać za što je potrebno elektrificirati još jedan dio pruge,a potreban iznos za ovu investiciju je 2,3 miliona KM. Željeznice FBiH su do sada bile kičma teretnog saobraćaja i razvoja privrede BiH, a uvođenjem 'BH voza'
Željeznice FBiH žele postati i lider u putničkom saobraćaju. Konačnom provedbom ovog projekta, deblokirat ćemo željeznički putnički saobraćaj i kreirati ambijent za uspostavu i oživljavanje putničkog saobraćaja na cijelom domaćem, regionalnom i evropskom željezničkom koridoru. Naš cilj je povezati Bosnu i Hercegovinu i biti sastavni dio evropskih transportnih tokova", kazao je Džafić.

Željeznice FBiH su ispunile svoj zadatak, na potezu su relevantne institucije da ovo Javno preduzeće bude po mjeri građana i države BiH, navodi se u saopćenju iz ove kompanije.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/talgo-vo ... /160923007
User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#74 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Eborg »

Je li ima samo jedna kompozicija ili vise?
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#75 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

. rezervisan post :-D
Last edited by Bumerang on 25/09/2016 21:02, edited 2 times in total.
Post Reply