BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Slutim Konje
Posts: 138
Joined: 25/06/2017 19:18

#101 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Slutim Konje »

kad će metro neum-sarajevo-zagreb-beograd?
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#102 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

POKRENUTA INICIJATIVA

Iz Sarajeva ka Hadžićima i Ilijašu mogli bi saobraćati brzi vozovi!


B. T.

21.06.2021.

Vozovi bi saobraćali do Željezničke stanice (Foto: Općina Hadžići)
Image

S ciljem rješavanja problema javnog gradskog prijevoza ozbiljno se razmatra ideja uspostave svakodnevne linije, više termina, brzog voza na relaciji Hadžići - Željeznička stanica.

Ova kratka informacija, bez navođenja detalja, objavljena je na zvaničnoj Facebook stranici Općine Hadžići https://hadzici.ba

Više informacija potražili smo od Hamde Ejubovića, načelnika ove općine. Iako nije bio rječit i uputio nas na kantonalnog ministra saobraćaja Adnana Štetu, potvrdio nam je da je danas kod ministra održan sastanak o ovoj temi.

Osim Ejubovića, prisustvovali su i načelnici, odnosno predstavnici općina Ilidža, Novi Grad i Novo Sarajevo te direktor Željeznica FBiH. Ejubović kaže da su imali "fin dogovor".

"Lijepo izgleda, po uzoru na velike gradove, koji imaju prigradske vozove. Od Hadžića bi išao osam - deset puta dnevno. Mi ovo prihvatamo objeručke. Trebamo ljude vratiti starim navikama, da u grad idu vozom", kaže kratko Ejubović.

Kako nam je prenio, razmišlja se o istom načinu prijevoza i s druge strane grada, iz Ilijaša.

Detalje projekta pokušali smo saznati od ministra Štete, ali on nije odgovorio na naš poziv.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/iz-sara ... /210621112
Last edited by Bumerang on 24/05/2023 18:55, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#103 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

ISTRAŽILI SMO

Kuda idu bh. vozovi: Kako izgleda naša željeznička mreža i šta je sa međunarodnim linijama

Piše: S. Grebović

Foto: A. L.
Image

Željeznički saobraćaj smatra se daleko najsigurnijim i najefikasnijim vidom transporta ljudi i roba. Ekonomski uspjeh jedne države prevashodno se ogleda u kvalitetnoj saobraćajnoj infrastrukturi u kojoj željeznički saobraćaj čini njen značajan dio.

Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić prošle se sedmice sastao sa komesarom Evropske unije za susjedsku politiku i proširenje Oliverom Varhelyem sa kojim je potpisao grant EU za izgradnju brze pruge Beograd - Niš vrijednu 600 miliona eura.
Nakon potpisivanja Vučić se zahvalio Evropskoj uniji rekavši da je paket od 600 miliona evropskih novčanica najveći bespovratni iznos novca koji je Srbija dobila od EU.

Radovi na izgradnji ove pruge bi trebali biti okončani u naredne četiri godine, odnosno do 2027., a brzina vozova će dostizati i 200 kilometara na sat.

Time će Željeznice Srbije značajno proširiti svoju ionako odličnu željezničku infrastrukturu sa novih 230 kilometara željeznice, po čemu su apsolutni lideri u regionu.

Šta je sa bosanskohercegovačkom mrežom pruga?

Danas posjedujemo ukupnu dužinu od 1.032,7 kilometara pruga, od čega je u Federaciji Bosne i Hercegovine njih 608,5 kilometara, a u entitetu Republika Srpska 424,2 kilometra.

Ukidanjem uskotračnih pruga, dužina željezničkih pruga u Bosni i Hercegovini u odnosu na stanje od prije stotinu i više godina je smanjena za oko 580 km ili 36 posto.

Više je nego apsurdno je da ulaganje u bosanskohercegovačke željeznice postaje zanemarivo u odnosu na region. O evropskim i svjetskim trendovima nije ni potrebno trošiti riječi.

Image

Od rata pa na ovamo, nije izgrađena niti jedna nova dionica pruge, a postojeće se sporo modernizuju i slabo održavaju. Razlog tome leži kako u izostanku adekvatne finansijske i svake druge podrške od strane države, tako i u nepostojanju jasne vizije željezničkih upravljačkih struktura.

Jasno je da je tromost bosanskohercegovačkih političara, kako prijašnjih tako i sadašnjih, jedini razlog nerazvijenosti mreže naših pruga.

Tome svjedoči i podatak da ni do danas nije uspostavljen željeznički saobraćaj između dva najveća bh. grada na relaciji Sarajevo - Banja Luka, kao ni veći dio lokalnih putničkih linija u Federaciji Bosne i Hercegovine.

Temu modernizacije pruga u BiH ponovno je aktuelizirao državni ministar komunikacija i prometa Edin Forto nedavno ocijenivši da revitalizacija i elektrifikacija postojećih pruga u BiH, kao i uspostavljanje novih pravaca mora biti prioritet rada njegovog ministarstva u narednom periodu.

Najavio je da postoji mogućnost rješavanja takvih projekata u njegovom mandatu poput revitalizacije Unske pruge, elektrifikacije poteza između Tuzle i Doboja te brojnih drugih.

Ko koči te projekte?

Govoreći o kapitalnim investicijama, Forto je naglasio da je jednako važno da Bosna i Hercegovina pored gradnje cesta počne raditi i na revitalizaciji i izgradnji pruga.

"Budućnost komercijalnog i putničkog transporta je u prugama. Evropa mnogo ulaže u taj segment, a BiH kao i u mnogim stvarima kaska", podsjetio je ministar Forto na ono što svi već znamo.

Prošle godine je pokrenuta inicijativa za uspostavom nove pruge na relaciji Sarajevo-Zagreb koja bi išla preko Banja Luke, a za koju nije pronađen zajednički jezik ili bolje rečeno interes.

Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine i Željeznice Republike Srpske izrazile su želju za realizaciju ovog projekta, no čini se kako problem leži u "trećoj strani", odnosno u Hrvatskim željeznicama.

Da je kojim slučajem došlo do dogovora, voz na liniji između glavnih gradova BiH i Hrvatske trebao je da počne saobraćati 11. decembra prošle godine, no ta je inicijativa, barem za sada, propala.

"Trenutno postoji određeni zastoj budući da Željeznice Hrvatske nisu uložile dovoljno napora i želje za uvođenje ove linije. Sa njihove strane jednostavno nije iskazana spremnost. Oni smatraju da ne bi bilo dovoljno putnika i da naše nadležne institucije ne bi bile sposobne finansijski podržati ovaj projekat", potvrdio je za portal Klix.ba Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.

Da su ove tvrdnje neutemeljene, svjedoči i to da su Željeznice FBiH prošle godine ostvarile odličan finansijski rezultat i zabilježile drastično povećanje broja putnika, koje se može dovesti u vezu sa uspostavom linije Sarajevo - Ploče.

U 2022. GODINI

Iz Željeznica FBiH kažu da su ostvarili najbolji finansijski rezultat u posljednjih 30 godina
Džafić je dodao da je i za ovu ljetnu sezonu osigurana pomenuta linija Sarajevo - Ploče koja će saobraćati petkom, subotom i nedjeljom u periodu od 1. juna do 1. augusta ove godine.

On je istakao da su Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine od hrvatskih kolega tražile ovu liniju i za ostale dane, što su oni kategorično odbili.

"Na isti odgovor naiđemo i kada su u pitanju druge međunarodne linije koje bi išle preko teritorije Republike Hrvatske kao što su one za Budimpeštu i Beograd. Svaki put su nam rekli kako država Hrvatska od toga prosto ne bi imala interesa", podvukao je Džafić.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/kuda-id ... /230306064
User avatar
Novi_Nick
Posts: 2839
Joined: 24/08/2003 00:00

#104 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Novi_Nick »

ZA ISTI PERIOD

Prijevoz putnika željeznicom u FBiH u prvom kvartalu povećan za 7,4 posto u odnosu na 2022. godinu


Image

U Federaciji BiH u prvom kvartalu ove godine željeznicom je prevezeno 75.326 putnika, što je više za 7,4 posto u odnosu na isti period prošle godine, te ostvareno 5.309.095 kilometara, što je više za 18,6 posto u odnosu na prva tri mjeseca prošle godine.

Od ukupnog broja, u unutrašnjem putničkom prevozu broj prevezenih putnika veći je za 7,4 posto, dok su ostvareni putnički kilometri veći za 18,6 posto, saopćeno je iz Federalnog zavoda za statistiku.

U željezničkom teretnom prevozu u prvom tromjesečju prevezeno je 1.694.250 tona robe, a ostvareno je 208.314.598 tonskih kilometara, što je u odnosu na isti period lani manje za 4,4 posto tona prevezene robe i više za 21,3 posto tonskih kilometara.

Od toga, u unutrašnjem teretnom prevozu u prva tri mjeseca prevezeno je manje za 17,2 posto tona robe, a ostvareni tonski kilometri manji su za 8,2 posto u odnosu na isti period 2022. godine.

U međunarodnom teretnom prevozu u prvom kvartalu prevezeno je manje za 4,1 posto tona robe, a ostvareni tonski kilometri manji su za 6,5 posto u odnosu na isti period prošle godine.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/pri ... /230510058
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#105 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

EVOLUCIJA U PUTOVANJIMA

Kinezi razvijaju maglev voz koji će dostizati brzinu veću od 1.000 km/h


D. B.

Image

Kada je riječ o transportu, čini se da mogućnosti postaju bezgranične zahvaljujući napretku tehnologije koja konstantno pomijera granice, a dokaz tome je kineski projekt novog maglev voza.


Kinezi rade na ultra brzom maglev vozu koji će moći dostići brzinu veću od 1.000 km/h. To znači da će biti dvostruko brži od trenutno najbržeg voza koji je u funkciji, a to je Shanghai Maglev. Ovaj voz dostiže maksimalnu brzinu od 460 km/h.

Novi maglev voz će biti testiran u Harbinu, glavnom gradu kineske sjeveroistočne provincije Heilongjiang.

Na realizaciji projekta radi kineska kompanija World Artery, a vjeruje se da će ovaj eksperiment dati doprinos lokalnom turizmu.

Ultra brzi vozovi koriste "Maglev", odnosno magnetnu letivaciju, koja im omogućava da lebde i kreću se velikim brzinama pokretani snažnim magnetnim poljima. Za razliku od tradicionalnih vozova koji se oslanjaju na točkove zasnovane na renju, maglev vozovi "lebde" iznad šina eliminišući trenje. Samo Kina, Japan i Južna Koreja koriste takve vozove.

Novi projekt koristi tehnologiju u transportnoj cijevi niskog vakuuma, koja je najvažniji dio programa jer omogućava vozu da postigne velike brzine uz relativno umjerene troškove i bez ugrožavanja sigurnosti. Predsjednik kompanije Word Artery, Zheng Bin, rekao je za Global Times da će "izgradnja probne rute biti veliki napredak u ovom polju, kao i veliki skok u tehnologiji u prijenosu koncepta u stvarnost".

Međutim, brzine veće od 1.000 km/h će donijeti probleme, koji bi mogli pod upitnik staviti sigurnost putnika i infrastrukture. Izazovi poput održavanja uvjeta niskog vakuuma cijevi i nošenje s tako velikim brzinama i snažnim ubrzavanjima moraju biti riješeni.


Pored toga, troškovi povezani s razvojem i implementiranjem sistema maglev voza se također moraju uzeti u obzir. Izgradnja maglev šina, stanica i povezane infrastrukture zahtijeva značajne investicije.

Global Times piše da će cijev niskog vakuuma i fabrike za proizvodnju biti izgrađene u partnerstvu kompanija World Artery i Harbin Industrial Investment Group Co., a dogovor među njima je već postignut.

Ako nova tehnologija postane održiva za komercijalnu upotrebu, brzi sistem će unijeti revoluciju u daleka putovanja, smanjit će udaljenost i približiti regije kao nikad ranije.

https://www.klix.ba/scitech/tehnologija ... 026?widget
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#106 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Novi_Nick wrote: 10/05/2023 20:07 ZA ISTI PERIOD

Prijevoz putnika željeznicom u FBiH u prvom kvartalu povećan za 7,4 posto u odnosu na 2022. godinu[/size]

Image

U Federaciji BiH u prvom kvartalu ove godine željeznicom je prevezeno 75.326 putnika, što je više za 7,4 posto u odnosu na isti period prošle godine, te ostvareno 5.309.095 kilometara, što je više za 18,6 posto u odnosu na prva tri mjeseca prošle godine.

Od ukupnog broja, u unutrašnjem putničkom prevozu broj prevezenih putnika veći je za 7,4 posto, dok su ostvareni putnički kilometri veći za 18,6 posto, saopćeno je iz Federalnog zavoda za statistiku.

U željezničkom teretnom prevozu u prvom tromjesečju prevezeno je 1.694.250 tona robe, a ostvareno je 208.314.598 tonskih kilometara, što je u odnosu na isti period lani manje za 4,4 posto tona prevezene robe i više za 21,3 posto tonskih kilometara.

Od toga, u unutrašnjem teretnom prevozu u prva tri mjeseca prevezeno je manje za 17,2 posto tona robe, a ostvareni tonski kilometri manji su za 8,2 posto u odnosu na isti period 2022. godine.

U međunarodnom teretnom prevozu u prvom kvartalu prevezeno je manje za 4,1 posto tona robe, a ostvareni tonski kilometri manji su za 6,5 posto u odnosu na isti period prošle godine.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/pri ... /230510058
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Najbolji su ovakvi Koncarevi niskopodni vozovi za lokalni saobracaj oko Sarajeva recimo do nekih 50 km precnika
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#107 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

POTREBNO JE PRATITI TRENDOVE: Hoće li glavni gradovi Zapadnog Balkana ponovo biti povezani željeznicom?

Direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek izjavio je da je glavni zadatak Transportne zajednice da vrati željeznicu tamo gdje joj je mjesto i da u skladu s tim dosta rade na uspostavljanju putničkih konekcija. Njima bi trebali biti povezani glavni gradovi na Balkanu.

Regija

Image

Transportna zajednica (TZ) predstavlja međunarodnu organizaciju osnovanu 2017. godine sa ciljem razvoja saobraćajne mreže između Evropske unije i zemalja Jugoistočne Evrope čiji članovi su Evropska unija i šest zemalja zapadnog Balkana - Albanija, Bosna i Hercegovina, Sjeverna Makedonija, Kosovo, Crna Gora i Srbija.

“Trenutno imamo samo jednu konekciju između Beograda i Bara, a cilj nam je da uspostavimo i konekciju između Sarajeva i Zagreba, kao i između Sarajeva i Ploča i da to funkcioniše kao standardna ponuda”, istakao je Zakonjšek.

Dodao je da vrijednost projekata zavisi od njihove vrste, te da je najvažnije biti spreman za njihovu realizaciju u smislu zakonskih osnova i pripreme projekata.


“Novca ima, Evropska komisija je to definisala u investicionom planu, a što se tiče cijene ona zavisi od standarda koji se želi postići u smislu naprimjer elektriifikacije, brzina i drugo. Zakonska osnova i reforme uz investicije u infrastrukturu su opcija za obostranu korist”, naveo je Zakonjšek.


Sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH Igor Pejić rekao je kako treba pomoći donositeljima odluka da utvrde rješenja u pravcu integracije u evropski željeznički sistem. Pejić je naveo da je u tom smislu potrebno pratiti trendove sa kojima smo u velikom zaostatku.

“U vremenu od donošenja Okvirne prometne strategije do danas desile su se velike promjene, nama su potrebni novi željeznički pravci i obnova postojećih i da se što prije integriraju na TEN-T mrežu (Transevropska mreža prometnica). U tom dijelu nam treba podrška struke i svakako donositelja odluka”, istakao je Pejić, prenosi klix.ba.

Podsjetio je da je 2021. godina bila godina željeznica u EU i da su potrebni žurni koraci da bi se pratili evropski trendovi.

Kongres, koji je organizovalo Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BIH/ ACE BH) održava se u vrijeme globalne revitalizacije željeznica kao prihvatljivog rješenja u borbi protiv klimatskih promjena.


Predsjednik Udruženja konsultanata inženjera BiH Ešref Gačanin je rekao da su željeznice, kao dio transportnog rješenja, jedna od ključnih komponenti razvoja svakog društva. Kongres ima internacionalni karakter i kao i prethodni okupio je eksperte i naučne radnike, predstavnike institucija vlasti, kao i nevladinih organizacija.

“Učesnici koji će predstaviti svoje referate na ovom kongresu su iz BiH, Austrije, Crne Gore, Češke, Hrvatske, Italije, Njemačke, Slovenije, Srbije, Turske i Kine, a radi se o 33 autorska rada. Svi radovi i prezentacije će biti objavljeni u zborniku.

Veliki odziv je posljedica činjenice da je u velikoj globalizaciji i brzom povećanju trgovine, transport došao na prvom mjesto po značaju”, dodao je Gačanin.

Evropska zajednica, kako je istakao, donijela je svoja pravila o željeznicama još prije 30 godina i transportna politika je jedna od zajedničkih politika Evropske unije.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/30 ... nicom.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#108 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

RAZGOVORI MINISTRA EDINA FORTE U BRISELU: "Brzu cestu Bihać - Sarajevo - Podgorica..."
(...) uvrstiti u mrežu evropskih koridora.


Društvo

Image

Uvrštavanje brze ceste Bihać-Sarajevo-Podgorica u mrežu evropskih koridora, što bi omogućilo njeno lakše finansiranje i osiguralo bespovratna EU sredstva, modernizacija postojeće i izgradnja nove željezničke infrastrukture u Bosni i Hercegovini, digitalna transformacija i čišćenje javnog prostora od govora mržnje, samo su neke od tema o kojima je ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto razgovarao u Briselu.

Forto je u Briselu razgovarao sa vršiteljicom dužnosti direktorice Direktorata za mobilnost i transport (DG MOVE) Majom Bakran Marcich, zamjenicom direktora Direktorata za komunikacijske mreže, sadržaje i tehnologije (DG CONNECT) Renatom Nikolay te sa direktorom Direktorata za susjedsku politiku i proširenje (DG NEAR) Gert-Janom Koopmanom, prenosi BHRT.

Prisustvo Bosne i Hercegovine u Briselu mora biti jače i proaktivnije, jedinstven je zahtjev i konstatacija brojnih sagovornika u sjedištu Evropske unije.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/30 ... orica.html
Post Reply