BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#26 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Toto »

jel to negdje vodje sublizu????

Image

Image

Image
Image

Image
User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#27 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by ljubav_aha »

2005 godine je bila napravljena odlicna stranica www.prometing.org

Udruga inľenjera prometa i djelatnika u prometu u BiH

na zalost,stranica vise ne postoji :sad:
User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#28 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Eborg »

Kada bi bili pametni više bi investirali u željeznički saobraćaj. Ja bih se rado vozio vozom da nisu napravili tako glupe linije da mora stati u svakom selu. Konkretno, Zenica-Sarajevo je 2h a autobusi koji idu svakih sat vremena su uglavnom puni i znaju upasti u gužvu.
User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#29 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Toto »

Kazu ovi iz Sa da bi oni uveli i poslovni do Zenice ali nema poslovnih ljudi u Ze pa im se ne ispalti :D :D .
User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#30 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Eborg »

Ima, da vidiš kako su oni rudarski autobusi za Sarajevo od 05:30 do 07:30 puni! :D A u vozu bi se i sendvič mogao pojesti, novine pročitati pa i oko ubiti na sat vremena, ah dajte nam voz evo vam Mittal! :lol:
fišek
Posts: 38
Joined: 05/02/2010 21:18

#31 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by fišek »

Toto,

one prve slike su ti iz kanjona Neretve od Jablanice do brane Grabovica,a one zadnje dvije su ti na ulazu u Bradinu malo ispod mjesta gdje je ona mini centrala napravljena.

Na željeznici kažu nema viška radnika (naprimano u zadnje dvije-tri godine guta uglavnom u kancelarije),samo ako se ukaže potreba za nekim radnicima treba izvršiti prekvalifikaciju i nema problema-nema otpuštanja.
Eto prilike vezano za pitanje zaštite vozova od huligana i ostale marve.Ove iz kancelarija prekvalifikovati u zaštitare i naročito zaštitarke i problem rješen.Ionako od njih slaba vajda ovako. :dance:
User avatar
macan prvi
Posts: 3328
Joined: 24/08/2008 23:24

#32 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by macan prvi »

Toto wrote:jel to negdje vodje sublizu????

Image

Image

Image
Image

Image
Jest, i ako imas kad priliku, pro-voz-aj se tom prugom. :-D
User avatar
macan prvi
Posts: 3328
Joined: 24/08/2008 23:24

#33 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by macan prvi »

Eborg wrote:Kada bi bili pametni više bi investirali u željeznički saobraćaj. Ja bih se rado vozio vozom da nisu napravili tako glupe linije da mora stati u svakom selu. Konkretno, Zenica-Sarajevo je 2h a autobusi koji idu svakih sat vremena su uglavnom puni i znaju upasti u gužvu.
Iz Zenice za Sarajevo i obrnuto imas brzih vozova koji staju samo u Kaknju, Visokom i Podlugovima, a treba im sat i dvadeset minuta do Sarajeva. Dakle, isto trajanje putovanja kao autobus, ali je cijena karte u jednom pravcu ispod sest maraka (za studente jos manje).
User avatar
kurty
Posts: 45056
Joined: 17/08/2008 23:29
Location: Made in Breza

#34 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by kurty »

macan prvi wrote:
Eborg wrote:Kada bi bili pametni više bi investirali u željeznički saobraćaj. Ja bih se rado vozio vozom da nisu napravili tako glupe linije da mora stati u svakom selu. Konkretno, Zenica-Sarajevo je 2h a autobusi koji idu svakih sat vremena su uglavnom puni i znaju upasti u gužvu.
Iz Zenice za Sarajevo i obrnuto imas brzih vozova koji staju samo u Kaknju, Visokom i Podlugovima, a treba im sat i dvadeset minuta do Sarajeva. Dakle, isto trajanje putovanja kao autobus, ali je cijena karte u jednom pravcu ispod sest maraka (za studente jos manje).
Taj iz Zenice...staje svagdje gdje ima izac... Znam sta vidjam svaki dan kad putujem u sarajevo sa autobusom
User avatar
macan prvi
Posts: 3328
Joined: 24/08/2008 23:24

#35 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by macan prvi »

kurty wrote:
macan prvi wrote:
Eborg wrote:Kada bi bili pametni više bi investirali u željeznički saobraćaj. Ja bih se rado vozio vozom da nisu napravili tako glupe linije da mora stati u svakom selu. Konkretno, Zenica-Sarajevo je 2h a autobusi koji idu svakih sat vremena su uglavnom puni i znaju upasti u gužvu.
Iz Zenice za Sarajevo i obrnuto imas brzih vozova koji staju samo u Kaknju, Visokom i Podlugovima, a treba im sat i dvadeset minuta do Sarajeva. Dakle, isto trajanje putovanja kao autobus, ali je cijena karte u jednom pravcu ispod sest maraka (za studente jos manje).
Taj iz Zenice...staje svagdje gdje ima izac... Znam sta vidjam svaki dan kad putujem u sarajevo sa autobusom
Lokal staje, a ja nikad nisam vidio da brzi voz stalno staje (s mozda jednim izuzetkom u Rajlovcu kad je dodatni masinovodja usao u lokomotivu :D ).
User avatar
kurty
Posts: 45056
Joined: 17/08/2008 23:29
Location: Made in Breza

#36 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by kurty »

macan prvi wrote: Lokal staje, a ja nikad nisam vidio da brzi voz stalno staje (s mozda jednim izuzetkom u Rajlovcu kad je dodatni masinovodja usao u lokomotivu :D ).

eh to je vec nesto drugo... ja kad idem busom, onaj sto ga svako jutro svako poslije podne srecem, je lokalni onda...
Bo Bo
Posts: 117
Joined: 04/02/2010 09:04
Location: Sarajevo

#37 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bo Bo »

Juče su se pojavile dvije slike Talga željeznica FBiH, slike su iz Španije, autor slika je gustavier.

Pozdrav Bo Bo ;) .

Image

Image
User avatar
Nacionalniid_BOSANCI
Posts: 767
Joined: 02/09/2003 00:00

#38 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Nacionalniid_BOSANCI »

Ovog ljeta kreću Talgo vozovi * Od Sarajeva do Ploča za manje od dva sata[/size]

Vise info na: http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/c ... 23109&id=2

Image


Image

Zadnje vijesti na: http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/c ... 23109&id=2

Vise info na: http://--- SPAM ---

Vise slika na:http://--- SPAM ---/forum/index.php

Odlicno, konacno lijepa vijest za putnike ljubitelje zeljeznickog saobracaja uz zelju da im putovanje bude lijepo i da uzivaju u ovim vagonima, na dobrim prugama, niskim cijenama karti, odlicnom konforu, ponudama kao sto su Restorani, TV, Internet itd...

Vagoni su kupljeni na kredit, naruceno je 9 garintura sa po 9 vagona = 81 vagon koji su kostali sve skupa oko 67 miliona Eura ili oko 140 miliona KM. Znaci ako se ova suma podjeli svaki vagon je kostao oko 1,7 miliona KM plus kamate. Pitanje je da li su ovi vagoni po komadu skupo placeni i da li su se mogli naci u nekoj drugoj drzavi jeftiniji sa istim komforom i kvalitetom?

Vise info o Talgo vozovima sa jedne druge teme.
Novi Talgo vozovi VII generacijeza ŽFBH:
http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... 6#p6247556
Last edited by Nacionalniid_BOSANCI on 18/11/2011 00:27, edited 4 times in total.
User avatar
potpuni stranac
Posts: 807
Joined: 13/03/2008 09:54
Location: Lost at space and time

#39 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by potpuni stranac »

Nacionalniid_BOSANCI wrote:[

Pitanje je da li su ovi vagoni po komadu skupo placeni i da li su se mogli naci u nekoj drugoj drzavi jeftiniji sa istim komforom i kvalitetom?
za mene je veće pitanje koliko dugo će ovi vagoni ovako lijepo izgledati. siguran sam da će ih vandali vrlo brzo uništiti.
User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#40 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Eborg »

Još uvijek čekam da se Željeznice FBiH smiluju i postave online red vožnje jer se jako teško snaći ovako izračunavajući kada neki voz kreće, koliko vozi, kada stiže i sl. :-)

A niti pojma nemam s kojim smo gradovima u inostranstvu povezani. :-)
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#41 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Bosna i Hercegovina teritorijalno je mala drzava i relativno brzo se moze preci i postojecim zeljeznickim saobracajem i prugama. Mislim da nama u BiH i ne trebaju neke super brze pruge do nekih boljih ekonomskih vremena. Nama su potrebni sada moderni i komforni vozovi za udobno putovanje na postojecim prugama. Da li ce to putovanje uzeti sat vise ili sat manje nije bitno, bitno je da se uziva u komforu tih vozova u toku putovanja.



http://www.youtube.com/watch?v=kPwsICf- ... r_embedded

Vise info i slika na:http://www.zfbh.ba

Za zeljeznice FBiH meni licno izvana ljepse izgledaju ovi Hrvatski Koncarevi vozovi od Talgovih. Jos ako su funkcionalniji i jeftiniji od talgovih onda bi zeljeznice FBiH njih trebale kupiti ili jos bolje ako postoji mogucnost da se od Hrvatske iznajmljuju u formi leasing.
Last edited by Bumerang on 25/09/2016 20:44, edited 7 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#42 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Objavljeno 16.05.2011. u 14:30
Podijeli: http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/c ... 0516075#10
3
FOTO
Interes Hrvatske, Grčke i Albanije
Gradnja pruge Čapljina - Trebinje - Nikšić važna je za cijeli region


U Sarajevu je danas upriličen stručni simpozij i prezentacija projekta pod nazivom "Razvoj jadransko-jonskog željezničkog koridora Čapljina - Trebinje - Nikšić".

Foto: Feđa Krvavac/Sarajevo-x.com
Image

"Za izradu studije izvodljivosti za trasu ove pruge, gdje postoji velika mogućnost priključka za Dubrovnik, Neum i druge gradove u tom području, Evropska komisija izdvojila je 510.000 eura i studija daje dobre rezultate", rekao je danas pomoćnik ministra komunikacija i transporta BiH Izet Bajrambašić.

Memorandum o zajedničkim aktivnostima na izradi projektno-studijske dokumentacije za povezivanje BiH i Republike Crne Gore željezničkom prugom Čapljina - Nikšić potpisan je 5. marta 2008. godine u Sarajevu.

Tenderskom procedurom za realizaciju tog projekta odabrana je konsultantska firma INOCSA (Španija), a uradila je sljedeću dokumentaciju: preliminarnu saobraćajnu studiju, preliminarnu studiju o procjeni uticaja na okoliš, preliminarnu procjenu troškova, kao i preiliminarno projektno rješenje.

Ovim projektom, koji će osigurati usklađenost sa evropskim standardima, kako je danas rečeno, nastoji se omogućiti povezivanje BiH sa Crnom Gorom, što je od vitalnog značaja za ekonomiju i transportnu mrežu BiH. Projekt je, također, izuzetno značajan i za cijeli region i za njega su, osim BiH i Crne Gore, zainteresirani Grčka, Albanija i Hrvatska.

Potvrđen je i današnji dolazak na simpozij predstavnika ambasada tih država u BiH, Misije Evropske komisije u BiH, Sekretarijata SEETO, ministarstava saobraćaja Crne Gore i Hrvatske, kao i predstavnika općina Čapljina, Stolac, Ravno, Bileća, Trebinje, Dubrovnik i Neum te predstavnika željezničkih kompanija i banaka.

"Osnovni cilj svih naših aktivnosti u ovom periodu jeste priprema osnovne mreže koja će biti dio evropske mreže na onom standardu i potrebama koju imaju ljudi u Evropi. Svaka zemlja će graditi na svom teritoriju, a najviši teritorij je u BiH i ona će raditi isključivo s evropskim bankama. Nakon studije pristupit ćemo izradi drugih dokumenata koji prethode izgradnji, a EU je uvijek spremna da one projekte koje finasira u studijskom dijelu finansira i u izgradnji", kazao je Bajrambašić.

Renzo Daviddi, vršilac dužnosti šefa Delegacije EU u BiH, izrazio je uvjerenje da će se sredstva, iako će biti velika, za ovaj projekt iznaći bilo putem nekih međunarodnih finansijskih institucija , bilo putem sredstava kojima raspolaže BiH za njegovu realizaciju.

"Prvo moramo vidjeti šta kaže studija kada bude u konačnoj verziji. Kroz ovaj projekt povezuju se dvije zemlje koje imaju jasne stavove prema članstvu u EU. Tu je i politika koja se odnosi na ovaj jadranski region i sve zemlje tog regiona,a naravno tu je i veoma bitan aspekt umanjivanja negativnih efekata i posljedica na sredinu u kojoj živimo", kazao je Daviddi.
Drzave Balkana kao sto su Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Makedonija, Kosovo, Albanija i Grcka leze geografski centralno i fantasticno za izvoz i uvoz roba i usluga kao i putnickog saobracaja u odnosu na Zapadnu Evropu, Rusiju, Aziju i Afriku. Modernim zeljeznickim i brodskim saobracajem kao i modernim autoputevima ove drzave Balkana mogu biti glavni svjetski transfer roba i putnika a stim razviti odlicnu ekonomiju i biti vazne drzave i faktori u svijetu.

Ovo je odlican projekat i uvezivanje modernog zeljeznickog putnickog i teretnog saobracaja od zapadne evrope do Grcke sa kombinacijom autoputeva i brodskog saobracaja. S tim dalje ide razvoj turizma, novih radnih mjesta i svega ostalog u raznim granama privrede. Sve drzave u regiji bi imali velike ekonomske koristi od ovog projekta. Posebno je dobro sto sve drzave u regiji koje su involvirane u ovaj razvojni infrastrukturni/privredni projekat mogu dobiti velika investiciona nepovratna sredstava od Evropske Unije za razvoj ovog kao i drugih projekata.
Last edited by Bumerang on 18/11/2011 00:20, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#43 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Biznis |Objavljeno 01.08.2011. u 10:34

http://www.sarajevo-x.com/biznis/clanak/110801032

Izgradnja automatske praonice
Željeznice FBiH pripremaju uvođenje Talgo vozova

Na prostoru koji zauzima RJ Tehnički pregled kola "Sušica" u sarajevskom naselju Velešići, započele su aktivnosti vezane za dostavu i izgradnju nove automatske praonice čija je namjena vanjsko pranje Talgo garnitura, putničkih vagona, elektromotornih vozova, kao i pranje električnih lokomotiva.

Image
Foto: ZFBH.ba

Na istom prostoru, na kolosječnim kapacitetima, bit će smještene i nove Talgo garniture na čuvanje, zajedno sa ostalim putničkim vagonima, jer je ovo jedini prostor takve namjene koji Željeznice FBiH posjeduju.

Planirano je da se kompletan prostor stavi pod video nadzor radi lakšeg čuvanja opreme i vagona, te da svi radovi budu gotovi prije puštanja Talgo vozova u promet, saopćeno je iz Željeznica FBiH.

Podsjećamo da su iz Željeznica FBiH krajem marta prošle godine najavili uvođenje Talgo vozova u međunarodni saobraćaj u decembru 2010. godine, ali do toga nije došlo.

Ostaje da vidimo da li će ovo biti još jedna najava bez pokrića.
Last edited by Bumerang on 18/11/2011 00:16, edited 1 time in total.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#44 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by 155_mm »

veoma me raduje da se radi na modernizaciji vozova ZFBiH. ali zna li ko kakvi su planovi na modernizaciji pruga i ima li teoretske sanse da se spoji onih 40-tak km izmedju varesa i banovica. sa time bi se dobila direktna veza izmedju sarajeva i tuzle i dalje prema brckom i vinkovcima. a preko zvornika prema beogradu.
User avatar
macan prvi
Posts: 3328
Joined: 24/08/2008 23:24

#45 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by macan prvi »

Tesko... koliko sam cuo, zbog brdovitog terena i opcenite besparice to se ne planira. A bila bi dobra investicija za povezivanje Sarajeva i Tuzle...
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#46 Re: Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by 155_mm »

macan prvi wrote:Tesko... koliko sam cuo, zbog brdovitog terena i opcenite besparice to se ne planira. A bila bi dobra investicija za povezivanje Sarajeva i Tuzle...
A kakav je teren od Zavidovica do Tuzle. To bi bila moguca alternativa.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#47 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 25/09/2016 20:47, edited 1 time in total.
User avatar
macan prvi
Posts: 3328
Joined: 24/08/2008 23:24

#48 Re: Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by macan prvi »

155_mm wrote:
macan prvi wrote:Tesko... koliko sam cuo, zbog brdovitog terena i opcenite besparice to se ne planira. A bila bi dobra investicija za povezivanje Sarajeva i Tuzle...
A kakav je teren od Zavidovica do Tuzle. To bi bila moguca alternativa.
Meni koliko je poznato to se ne razmatra jer bi se morao praviti polukrug u principu na putu iz Sarajeva u Tuzlu, a osim toga pruga prema Varesu vec postoji i ima bar donekle svoju opravdanost (transport tereta) pa se zato i namece kao prirodna mogucnost za produzenje prema Tuzli. Za Zavidovice ja nikad nisam cuo za takve planove.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#49 Re: Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Objavljeno 13.06.2012. u 10:20 | Komentari: 196

OTPUTOVALI PRVI PUTNICI I NOVINARI Novi voz, kupljen prije tri godine, tek danas krenuo za Mostar.

Novi niskopodni elektromotorni voz, koji su Željeznice Federacije BiH kupile prije tri godine, konačno je jutros iz Sarajeva krenuo prema Mostaru.


Piše: N. Grabovica

Image
FOTO: NEDIM GRABOVICA/KLIX.BA

Prvi putnici i novinari jutros su u devet sati krenuli iz Sarajeva prema Mostaru novim niskopodnim elektromotornim vozom, čime je ozvaničeno puštanje u funkciju voza, koji će dosta unaprijediti poslovanje Željeznica FBiH.

Nedžad Osmanagić, predsjednik Uprave Željeznica Federacije BiH, je istakao kako su u realizaciji ovog projekta učestvovali i naši domaći stručnjaci iz Željeznica FBiH.

"Do danas je kvalitet usluga bio na niskom nivou, međutim, uvođenjem ovog voza otvaramo novo poglavlje, koje predstavlja veliki kvantitativni i kvalitativni pomak u pružanju usluga putnicima, što je i naš osnovni cilj. Nadamo se da ćemo na ovaj način dobiti još više putnika", naglasio je Osmanagić, koji je dodao da se na ovo čekalo 30 godina.

Voz je proizvela hrvatska firma "Končar eklektična vozila" u saradnji sa stručnjacima iz Željeznica FBiH.

To je kompaktni četverodijelni voz sa dva pogonska modula i sa 176 sjedećih mjesta u prvom i drugom razredu, te 94 stajaća mjesta u drugom razredu. Maksimalna brzina koju može razviti je 160 km/h, a razmještaj opreme odlikuje se funkcionalnošću i estetskim karakteristikama.

U prostoru namijenjenom za putnike ugrađene su djelimične transparentne pregrade koje vizuelno ne zatvaraju prostor, a štite putnike od hladnog zraka pri otvaranju vrata.

Osmanagić je u svom obraćanju kazao i kako će krajem ljeta, odnosno krajem mjeseca augusta u funkciji biti i ostali talgo vozovi te će time biti dosta unaprijeđena ova vrsta saobraćaja u BiH.

Naveo je i mnogo podataka o pozitivnom poslovanju Željeznica FBiH posljednjih godina, ali jedna bitna činjenica, koju čelni čovjek Željeznica FBiH nije spomenuo, jeste da su ovi vozovi nabavljeni još 2009. godine, ali zbog nedostatka sredstava nisu mogli biti pušteni u funkciju.

Još tada su čelni ljudi Željeznica FBiH bili prisiljeni da traže kredit od Razvojne banke kako bi izmirili taj dug. Vrijednost voza koji je "Končar" isporučio u decembru 2009. bila je 5,3 miliona eura, a zbog neplaćanja u predviđenom vremenskom periodu, taj iznos dosegao je cifru od 11 miliona eura.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

http://www.klix.ba/vijesti/bih/novi-voz ... 20613027#1

--------------------------------------------------------
Konacno lijepa vijest i sve cestitke sto je izbor kupovine ovih lijepih i udobnih vozovao pao na hrvatske proizvodjace i prodavce vozova. Lijepo bi bilo vidjeti jos ovakvih vozova po cijeloj Bosni i Hercegovini kao i u drzavama u okruzenju. Mozda bi Hrvatska u buducnosti kombinacijom leasinga i prodaje mogla i prodavati i iznajmljivati po cijelom svijetu ove njihove lijepe, moderne i komforne vozove.
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 00:59, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#50 Re: Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Ne znaju kad kreće promovisani voz

D. MUMINOVIĆ - 13.06.2012 18:08
Image
FOTO

SARAJEVO - U "Željeznicama Federacije BiH" ne znaju kada i na kojim relacijama će saobraćati novi niskopodni elektromotorni voz, koji je danas imao promotivnu vožnju od Sarajeva do Mostara, potvrđeno je u "Željeznicama FBiH".

Moderni "Končarov" voz jutros je sa sarajevskog perona krenuo u promotivnu vožnju u Mostar. Čelnici ŽFBiH kazali su da je promotivnom vožnjom "ozvaničeno" puštanje u pogon tih vozova koji su kupljeni 2009. godine. Mjesto u promotivnom vozu našli su putnici, novinari, kao i Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija FBiH, koji je vozom otišao na sjednicu Vlade FBiH, koja je danas održana u Mostaru.

U "Željeznicama" su planirali da voz saobraća tokom turističke sezone na relaciji od Sarajeva do Ploča.
"Planirali smo da od 15. juna do 15. septembra voz saobraća od Sarajerva do Ploča, ali su iskrsli određeni problemi, tako da će se to promijeniti. Sada je plan da voz saobraća na relaciji Zenica - Sarajevo - Mostar. Međutim, ne znamo kada će krenuti u redovan saobraćaj", kazala je Senka Racić, glasnogovornica "Željeznica FBiH", koja nije mogla precizirati o kakvim se "problemima" radi. Racićeva je istakla da će i vozne karte biti skuplje, ali nije mogla reći tačnu cijenu. "To će biti neznatno povećanje. Oko pet ili šest dodatnih KM koje su dodatak na luksuz i dodatak na rezervaciju", kazala je Racićeva.

Nedžad Osmanagić, predsjednik Uprave "Željeznica Federacije BiH", kazao je da će puštanje u funkciju novih vozova unaprijediti poslovanje "Željeznica FBiH". Novi niskopodni voz proizvela je hrvatska firma "Končar". Prema informacijama iz "Željeznica FBiH", novi voz se sastoji iz četiri dijela sa dva pogonska modula. Raspolaže sa 176 sjedećih mjesta u prvom i drugom razredu, te 94 stajaća mjesta u drugom razredu. Maksimalna brzina koju može razviti je 160 kilometara na sat. Zbog lošeg stanja naših pruga, voz neće ići maksimalnom brzinom.
U ŽFBiH istakli su da voz pruža veći komfor za putnike.

Ove vozove su "Željeznice FBiH" kupile još 2009. godine za 5,3 miliona KM, ali je cijena porasla zbog neplaćanja u predviđenom periodu.

http://www.nezavisne.com/novosti/drustv ... 45228.html
Post Reply