BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#76 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Eborg »

Super je to.

Jos da uloze 300 KM u web-stranicu da znamo kada ti vozovi uopce i idu i po kojim cijenama. :-)
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#77 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Image
Eborg wrote:Super je to.

Jos da uloze 300 KM u web-stranicu da znamo kada ti vozovi uopce i idu i po kojim cijenama. :-)
Tako je, treba im jedna lijepo dizajnirana web stranica sa pregledom voznji, mogucnoscu bukiranja i placanja karata :thumbup: :thumbup: :-D
Za prve 3 godine dok se ne poboljsa ekonomska situacija zeljeznica i putnika, snizenje/popust karata za putnike bi zeljeznice FBiH mogle mozda traziti i dobijati novac iz fondova EU za ekologiju i slicno.
Last edited by Bumerang on 14/07/2021 01:21, edited 2 times in total.
User avatar
Eborg
Posts: 10629
Joined: 20/09/2006 20:58
Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...

#78 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Eborg »

Treba im jedna (ali bukvalno jedna) stranica na kojoj pisu vozne linije sa rasporedom i cijene. I eventualno brojevi telefona stanica. I to je to. Ni to nisu sposobni.
benjen
Posts: 940
Joined: 17/07/2016 12:05

#79 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by benjen »

Eborg wrote:Treba im jedna (ali bukvalno jedna) stranica na kojoj pisu vozne linije sa rasporedom i cijene. I eventualno brojevi telefona stanica. I to je to. Ni to nisu sposobni.
Privatizacija ili iznajmljivanje privatnoj kompaniji je lijek za sve.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#80 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

benjen wrote:
Eborg wrote:Treba im jedna (ali bukvalno jedna) stranica na kojoj pisu vozne linije sa rasporedom i cijene. I eventualno brojevi telefona stanica. I to je to. Ni to nisu sposobni.
Privatizacija ili iznajmljivanje privatnoj kompaniji je lijek za sve.
Slazem se jednim dijelom sa tvojim misljenjem ali bi to dovelo do veoma skupih kostanja karti za putnike i smanjenja zaposlenih?
benjen
Posts: 940
Joined: 17/07/2016 12:05

#81 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by benjen »

Da bi napokon poslovali barem na nuli htjeli ne htjeli moraju smanjiti troskove,ili povecati cijene usluga.
Vec decenijama ovise o pomoci vlade .
Jasno mi je da je prevoznicki lobi jedan od glavnih uzroka tome ali u jednom momentu cemo morati poceti funkcionisati kao svaka normalna drzava i iskoristiti potencijal koji imamo a neiskoristen je(izgradjene pruge sposobne preuzeti gro prometa roba i time rasteretiti puteve).
Gledao sam dokumentarac o Amtrack-u kojemu da skratim menadzeri kompanije govore da im je core prevoz robe a prevoz putnika maltene rade bez profita zbog cijena karata da bi mogli konkuriasti avio i drumskom prevozu ali sve nadoknade prevozom roba.
Uvijek postoji rjesenje samo je bitna volja da se dodje do nj.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#82 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

tech10 wrote:
Bumerang wrote: TGV voz, 575 kilometara na sat:

Ovaj krene za Konjic i zaustavi se u Ostroshcu. :D
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#84 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Talgo vozovi



Koncarevi vozovi



Mislim da bi dobro bilo da se Talgo vozovi koriste samo na medjudrzavnim linijama a Koncarevi samo unutar Bosne i Hercegovine. I sve te vozove ne kupovati nego ih iznajmljivati u vidu leasing-a.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#85 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Talgo vagoni krenuli na prvu vožnju, od Sarajeva do Doboja za tri sata

Piše: I. P./Klix.ba prije 36 min

Talgo vagoni krenuli na prvu vožnju, od Sarajeva do Doboja za tri sata 114
Voz Željeznica FBiH sa talgo vagonima konačno je počeo saobraćati, a prvi putnici danas su mogli putovati iz Sarajeva za Doboj preko Visokog, Zenice i Maglaja. Put će trajati tri sata.

Image

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Voz je sa sarajevske Željezničke stanice krenuo u 16:38, tj. sa deset minuta zakašnjenja. Prvoj vožnji prisustvovao je vrh preduzeća Željeznice FBiH.

Dozvola Regulatornog odbora željeznica Bosne i Hercegovine za prometovanje, odnosno upotrebu voza sa talgo vagonima uručena je Željeznicama Federacije BiH još 15. septembra, a kao što je ranije najvaljeno, u ponedjeljak je sa sarajevske Željezničke stanice krenuo prvi voz sa osam vagona.

"Ovo je stalna garnitura i uvijek će saobraćati sa osam vagona. Njegov kapacitet je 237 sjedišta, a u Sarajevu je prodat 100-postotni kapacitet polazne stanice", rečeno je iz Željeznica FBiH.

BH voz ima 200 sjedišta II razreda, 36 sjedišta I razreda i jedno sjedište za invalide.

Planirano je da se trenutno usaglašena linija produži i do Banje Luke, a radi se na uspostavi linije Sarajevo - Ploče. Prema riječima čelnika ŽFBiH, talgo vagoni bi se mogli uvesti i na liniju Sarajevo - Zagreb, a za liniju Sarajevo - Bihać potrebno je elektrificirati dio trase.

Devet talgo garnitura sa 81 vagonom koštalo je 67,6 miliona eura. Kupovina je obavljena kada je na čelu Vlade FBiH bio Nedžad Branković i u vrijeme mandata bivšeg predsjednika Uprave ŽFBiH Narcisa Džumhura.

Vagoni su dostavljeni 2010. godine, a tada su najavljene i prve vožnje na međunarodnim relacijama prema Beču, Budimpešti i Beogradu. Obećanja za konačan početak korištenja vagona uslijedila su 2011. i 2012. godine, a 2015. godine razmatrano je iznajmljivanje turskim željeznicama.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/talgo-va ... 0926070#10
User avatar
Edin H.
Posts: 46898
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#86 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Edin H. »

Iskocio iz sina, je'l to nisu popravili prugu kako treba.


http://www.klix.ba/vijesti/bih/talgo-vo ... 61110124#4
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#87 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Željeznice FBiH: Nećemo više dozvoliti ucjene željeznica Hrvatske i RS

Klix.ba prije 10h 39 min
241 132

Nakon što smo jučer objavili da Željeznice FBiH ukidaju liniju Sarajevo - Zagreb - Sarajevo, iz ovog javnog preduzeća objasnili su razloge zbog kojih je došlo do ovog nepopularnog poteza.

Image

Željeznice FBiH: Nećemo više dozvoliti ucjene željeznica Hrvatske i RS

Kako navode u saopćenju, novim redom vožnje za 2016/2017. godinu imali su u planu uvesti BH voz - Talgo garniture u međunarodni i međuentitetski željeznički putnički saobraćaj na sljedećim relacijama: Sarajevo - Zagreb, Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Vinkovci čime bi se ujedno ostvarila veza sa Beogradom te liniju Sarajevo - Banja Luka.

"Upravo iz tog razloga, od maja 2016. godine vođeni su intenzivni pregovori sa Hrvatskim željezničkim putničkim prijevozom (HŽPP) i Željeznicama Republike Srpske (ŽRS) u vezi novog reda vožnje za 2016/2017. sa predloženim navedenim relacijama. JPŽFBiH su dale prijedlog da svojim lokomotivama koje ispunjavaju sve potrebne uslove za prometovanje prugama HŽ i RS, voze do krajnjeg odredišta kako bi se skratilo vrijeme putovanja. Nažalost, pregovori nisu dali željeni rezultat jer su HŽPP i ŽRS odbile da učestvuju u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS na način kako je to regulisano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vozova u međunarodnom putničkom saobraćaju", istaknuto je iz Željeznica FBiH.

Sporazumom je regulisano da željeznička uprava čiji se mobilni kapaciteti koriste na određenim putničkim linijama od strane druge željezničke uprave plaća naknada po voznom kilometru, a ostvareni prihod na teritoriji željezničke uprave zadržava ta željeznička uprava.

"Dosadašnji sporazumi sa navedenim kompanijama bili su isključivo na štetu Željeznica Federacije BiH. Iz tih razloga ŽFBiH uradile su reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od strane drugih kompanija"“, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.

Nakon uvođenja “Talga” Željeznice FBiH povećale su broj putnika u oktobru u odnosu na septembar ove godine za 10%. Povećanje je uslijedilo nakon uvođenja Talgo voza u redovno saobraćanje krajem septembra na relaciji Sarajevo - Doboj.

"Željeznice Federacije su spremne nastaviti pregovore kako bi se postigli dogovori oko ponovnog uspostavljanja ukinutih linija. Naš cilj je da savremenim putničkim vozom povezujemo cijelu Bosnu i Hercegovinu brzo, sigurno i efikasno. Naš krajnji cilj je da provedbom ovog projekta deblokiramo željeznički putnički saobraćaj, i tako kreiramo uvjete za uspostavu putničkog saobraćaja između najudaljenijih centara naše zemlje, ali i za povezivanje Bosne i Hercegovine sa regijom, i Evropom", kazao je Džafić.

O svakoj narednoj izmjeni u saobraćanju naših vozova, javnost će biti blagovremeno obaviještena, navedeno je u saopćenju.


http://www.klix.ba/vijesti/bih/zeljezni ... /161209076
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 00:12, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#88 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Kamenovani vagoni u Doboju, policija sve istražuje

"Avaz" saznaje: Razbijen skupocjeni Talgo voz!

Objavljeno: 25. 12. 2016 - 22:21 Novosti AAA Times Arial

Talgo: U deset dana kamenovan dva puta

Image

Skupocjeni voz Talgo koji saobraća na liniji Sarajevo - Doboj kamenovan je prije nekoliko dana u Doboju, čime je na vagonima nastala velika materijalna šteta, saznaje "Avaz". Radi se o vozovima koji su plaćeni 132 miliona KM, a koji saobraćaju na lokalnim dionicama, umjesto na međunarodnim linijama i evropskim metropolama, zbog čega su i nabavljeni.

Image
talgo-4

Uklonjen s pruge

Na vozu su razbijena stakla, a oštećen je i limeni dio vagona od siline udaraca kamenja. Da stvar bude gora, kako naš list saznaje, voz Talgo na ovoj dionici u posljednjih deset dana kamenovan je čak dva puta, i to u dvije odvojene sačekuše, što istražuje i policija.

Image
talgo-1

Uprava "Željeznica FBiH", s Enisom Džafićem na čelu, iz samo njemu razumljivih razloga, krila je danima ovu informaciju, čak i od radnika. Ipak, slike koje su u posjedu "Avaza", a koje je napravio naš fotoreporter, govore sasvim dovoljno.

Image
talgo-3

Uprava firme, koja je, istina, nakon incidenta obavijestila policiju o nemilom događaju, voz je uklonila s pruge, a dovela zamjenski. No, samo nekoliko dana kasnije i zamjenski je kamenovan. Nezvanično saznajemo da samo jedno staklo na vagonu Talgo košta i do 3.000 maraka. Rifat Čabrić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora ŽFBiH, potvrdio je da je voz kamenovan i da je cijeli slučaj prijavljen policiji.

Image
talgo-2

Rezervni dijelovi


- Razbijena su stakla na vozu. Policija sada sve to ispituje. Ne znamo kolika je šteta, ali imamo rezervne dijelove - kaže Čabrić.

http://www.avaz.ba/clanak/269059/avaz-s ... -talgo-voz
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:28, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#89 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Image
Last edited by Bumerang on 14/07/2021 01:22, edited 4 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#90 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

.
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:10, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#91 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

INVESTICIJE

Kina ulaže 500 milijardi dolara u dodatnih 11.000 kilometara željeznice


Klix.ba

Image

Kineska vlada ima namjeru u razvijanje mreže brzih željeznica u naredne tri godine uložiti 500 milijardi dolara, što je dio petogodišnjeg plana o rastu kineske ekonomije.

Kina ulaže 500 milijardi dolara u dodatnih 11.000 kilometara željeznice
Peking namjerava povećati željezničku mrežu na više od ukupno 30.000 kilometara, što znači dodavanje novih 11.000 kilometara šina.

Željeznice će povezivati 80 posto velikih kineskih gradova, mišljenja je Yang Yudong, zamjenik ministra transporta.

"Vjerujemo kako će se novi dio željeznica itekako isplatiti tokom vremena", kazao je i dodao kako će vlada pozvati i privatne investitore da učestvuju u projektu.

Projekat uključuje izgradnju transportnih čvorova, renovacije ekspresnih linija i bržu izgradnju željeznica koje bi služile u manje razvijenim dijelovima zemlje, prenosi Reuters.

U srijedu je u kini otvorena najduža linija brzog voza koja povezuje krajnji istok sa krajnjim zapadom zemlje. Novih 2.264 kilometra pruge proteže se duž pet provincija te skraćuje vrijeme putovanja sa 34 na 11 sati. Vozovi putuju i do 330 kilometara na sat.

Kina se okreće održivijem modelu rasta i restruktuiranju spore ekonomije.

Kina je trenutno druga ekonomski najjača država na svijetu. Međutim, postoji bojazan kako bi to mjesto mogla izgubiti vrlo brzo, zbog čega se kineski zvaničnici okreću modelima koji će Kinu zadržati na tom mjestu ili poboljšati njen položaj.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /170101052
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:11, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#93 Re: Obnova zeljeznickog saobracaja u F BiH i Ekologija

Post by Bumerang »

Istorija zeljeznica Bosne i Hercegovine!
http://forum.vozovi.com/viewtopic.php?f=32&t=474
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:17, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#94 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »

Zeljeznicka i Autobuska stanica Sarajevo

Image
Postby Eborg » 23. Sep. 2016. 12:48

Super je to.

Jos da uloze 300 KM u web-stranicu da znamo kada ti vozovi uopce i idu i po kojim cijenama. :-)
Slazem se i moje je misljenju da im webstranica nije lijepa i izgleda potpuno amaterski ali ok promijenice valda i to!

Zeljeznice entiteta Federacije Bosne i Hercegovine http://www.zfbh.ba/zfbhbax/index.php
Last edited by Bumerang on 03/01/2017 01:11, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#95 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekolo

Post by Bumerang »

Karta zeljeznickog saobracaja kroz Bosnu i Hercegovnu (entiteti Federacija BiH i R. Srska)

Image
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#96 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Nakon potpisivanja desetogodišnjeg sporazuma

Tehnološko čudo: Vjetar pokreće sve vozove u Holandiji!


Objavljeno: 13. 01. 2017 - 09:57 Nauka

Image

Nakon potpisivanja desetogodišnjeg sporazuma Tehnološko čudo: Vjetar pokreće sve vozove u Holandiji!

U Holandiji se korištenjem energije vjetra bave već dugo, koriste je već stoljećima kako bi isušili močvare, rezali drvnu građu i vadili naftu, a sada su otišli korak dalje.


Nakon potpisivanja desetogodišnjeg sporazuma željeznice u ovoj zemlji su počele koristiti energiju vjetra.

Sve vozove u Holandiji danas u potpunosti pokreće električna energija proizvedena iz energije vjetra, što je prvi takav slučaj u svijetu, objavilo je nacionalno željezničko preduzeće NS, prenose agencije.

Plan je bio da do 2018. godine sve vozove na električni pogon opskrbljuju strujom proizvedenom u vjetrenim elektranama, a cilj su uspjeli ostvariti godinu dana prije roka.

Električni vozovi u Holandiji prevoze 600 hiljada ljudi dnevno u oko 5.500 putovanja, koristeći 1,2 milijarde kilovatsati godišnje.

U samo sat vremena rada vjetrena turbina proizvede dovoljno energije za gotovo 200 kilometara putovanja, ali Holanđani planiraju smanjiti potrošnju lokomotiva za 35 posto do 2020., pa bi taj domet mogao biti i značajno bolji.


http://www.avaz.ba/clanak/271945/tehnol ... -holandiji
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#97 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

A NEMAJU PODVELEŽJE: Sve električne vlakove u Nizozemskoj pokreće isključivo energija vjetra

Nizozemska nacionalna želježnička kompanija NS objavila je kako su njeni električni putnički vlakovi 100% pokretani energijom vjetra
HiTec

29. Jan. 2017 30. Jan. 2017

Izvor: Facebook

Image

NS je prvi put objavio da im je cilj imati cijelu flotu vlakova pogonjenih energijom vjetra još 2015., no postigli su ono što su namjeravali punih godinu dana ranije, jer je originalni plan ispunjenje predviđao tek za 2018., piše Science Alert.

“Od 1. siječnja 100% naših vlakova ide na energiju vjetra”; izjavio je glasnogovornk NS-a Ton Boon. “U stvari postigli smo svoj cilj godinu dana ranije nego što smo planirali.”

Bile su potrebne dodatne vjetrenjače

U 2015. NS je ušao u partnerstvo s nizozemskom električnom tvrtkom Eneco. Njihov je cilj bio prebaciti cijelu NS-ovu flotu električnih vlakova na energiju vjetra. Polovica vlakova već su koristila tu energiju, ali kako bi cijeli sustav oslobodili potrebe za fosilnim gorivima, morali su izgraditi još lokalnih farmi vjetrenjača ili kupovati energiju vjetra od susjednih zemalja, poput Danske.

No zahvaljujući povećanom broju farmi vjetrenjača širom Nizozemske, kao i na površini mora, cilj je postignut ranije, te tako sada oko 600.000 putnika svakoga dana putuje zahvaljujući energiji vjetra.
Nizozemci imaju dugu povijest korištenja vjetra kao izvora energije, te su koristili vjetrenjače za isušivanje zemlje i mljevenje žitarica još od 17. i 18. stoljeća. Sada koriste sofisticiranije vjetrene turbine kako bi dobijali električnu struju.

Klimatski neutralno putovanje

Po podacima Eneca i NS-a, sat rada vjetrenjače može pokretati vlak 200 kilometara. A iako se za električne vlakove općenito smatra da su bolji za okoliš od automobila koji gutaju benzin, NS-ovi vlakovi godišnje konzumiraju 1,2 milijarde kWh energije vjetra od Eneca, što je ekvivalent količini energije koju potroše sva kućanstva u Amsterdamu u godinu dana.

“Prijevoz je odgovoran za 20% emisije CO2 u Nizozemskoj, i ako želimo nastaviti putovati, važno je da to činimo bez da opteretimo okoliš s CO2 i otrovnim česticama”, izjavio je direktor Eneca Michel Kerkhof.
“Ovaj ugovor omogućuje svim građanima Nizozemske da im put bude klimatski neutralan, bez obzira na prijeđenu udaljenost.”

I dok se planet još uvijek zagrijava, izgleda da smo napokon prošli točku kada obnovljiva energija generira veću snagu nego fosilna goriva.

(Tehnoklik/SB)

http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/452 ... jetra.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#98 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

Putnici oduševljeni. Čudo tehnologije: Ovaj voz iz Kine je brži od Formule 1

Objavljeno: 03. 02. 2017 - 22:08 Zanimljivosti

Image

Kina se zadnjih desetak godina ubrzano gradi, neboderi niču na sve strane, a sve to prati i moderna saobraćajna infrastruktura. Širom zemlje grade se najmoderniji aerodromi, a jedan od njih može se pohvaliti i najbržim vozom na svijetu.

Image

Vlak u Šangaju, koji povezuje Internacionalni aerodrom Pudong s gradskom podzemnom željeznicom, slobodno može nositi nadimak "munja". Naime, već smo do sad više puta čuli za brze vozove, ali niti jedan nije bio ovako brz, s maksimalnom brzinom od 430 kilometara na sat! S tom brzinom šangajski se voz može pohvaliti kako je najbrži komercijalni voz na svijetu.

Image

Za njegovo pokretanje koristi se magnetska levitacija. Voz ne dodiruje prugu i ne kreće se po njima već zapravo "lebdi". Ovakve brzine, koje lagano podsjećaju na one avionske, moguće je postići jer nema trenja pa nas ne bi trebalo čuditi ni da vozovi ovakve vrste uskoro probiju brzinu i od 500 kilometara na sat, prenosi Punkhofer.hr.

Karta za ovaj stoji 80 yuana, a vožnja traje tek 7, 8 minuta, a za to vrijeme preći ćete 30 kilometara. Vagoni su udobni i dovoljno prostrani, a prema riječima putnika "truckanje" se osjeti minimalno.



http://www.avaz.ba/clanak/275311/cudo-t ... -formule-1


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cuj putnici odusevljeni? ljudi se zaledili od straha :lol: lijepi i spori BH vozovi :-D
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#99 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

DUG 200 MILIONA KM

Hoće li Željeznice FBiH biti spašene: Vlada FBiH budućnost vidi u teretnom prijevozu

Piše: S. H./Klix.ba prije 2h 49m

Image
Foto: Arhiv/Klix.ba

Kompanija Željeznice FBiH je od završetka rata do danas možda i najveći dužnik kada je riječ o plaćanju poreza državi. Ukupni dug ove kompanije iznosi više od 200 miliona KM. Ipak, premijer FBiH Fadil Novalić smatra kako se vrijedi boriti za ovu kompaniju te obećava veća budžetska izdvajanja kako bi Željeznice FBiH ostavili u finansijskoj ravnoteži.

Poslijeratne uprave ovog nekada perspektivnog preduzeća pravile su štetne ugovore i sklapale nepovoljne poslove, što je rezultiralo, ne samo velikim dugovanjima, već i brojnim tužbama s kojim se ova kompanija i danas bori.

Željeznice FBiH trenutno zapošljavaju 3.339 radnika, a kako ističu, u posljednje 2 i po godine nije bilo novih zapošljavanja.

Kompanija svoj trenutni opstanak zasniva na prijevozu robe, dok je putnički transport tek sporedna opcija romantičara za nekada najpopularniji vid prijevoza. Razloga za takvo stanje je mnogo. Prije svega loša infrastruktura, zastarjeli vozovi i loša željeznička mreža. Vozovi su trenutno opcija prijevoza tek između nekoliko gradova, uglavnom u srednjobosanskom bazenu i tek odnedavno prema jugu, odnosno Mostaru i Čapljini.

Nekada popularne linije između Sarajeva i Zagreba te veza s Beogradom i Budimpeštom su već odavno ukinute i sada se tek spominju kao asocijacija na lijepa vremena.

"U prvih pet mjeseci ove godine Željeznice FBiH prevezle su 105.974 putnika. Nakon ponovnog uvođenja u saobraćaj linija ka jugu, očekujemo povećanje broja putnika, posebno u turističkoj sezoni". poručuju iz Željeznica FBiH.

S druge strane, prosječni dnevni transport robe na mreži pruga ŽFBiH iznosi blizu 25.000 tona, a godišnji promet robe iznosi blizu 9 miliona tona.

Premijer FBiH Fadil Novalić ističe da u posljednjih nekoliko godina FBiH bilježi stalni pad putničkog prijevoza, iako postoji interes putnika.

"Veliki interes putnika za željeznički saobraćaj najbolje pokazuje nedavno pokrenuta linija prema jugu, no to nije dovoljno da Željeznice postanu održive. Budućnost vidimo u teretnom prijevozu koji je u Federaciji u stabilnom rastu. Posebno ćemo insistirati na tome da se željeznicom vrši transport nafte i naftnih derivata od Luke Ploče", kazao je Novalić u razgovoru za Klix.ba.

Ipak, jasno je da su potrebne investicije u već postojeću infrastrukturu.

"Prioritet je da zavšimo proces elektrifikacije koji će znatno povećati isplativost prijevoza. Druga stvar je informatizacija, kako za putnike, tako i u teretnom saobraćaju. Neophodan je i razvoj kontejnerskog prijevoza, zato je u planu izgradnja kontejnerskih terminala. Za razvoj Željeznice Federacije BiH imaju vlastita sredstva od sopstvenih prihoda, mi ćemo osigurati novac iz budžeta, a Transportna stategija podrazumijeva i investicije iz akciza koje će, nadam se, biti uskoro deblokirane", poručuje Novalić.

S druge strane, iz Željeznica FBiH ističu da uvođenje međunarodnih linija prema Beogradu, Zagrebu i Pločama zavisi od bilateralnih dogovora s nadležnim kompanijama.

"Zalažemo se za ravnopravan status kod pružanja usluga putnika na ovim linijama, a ne kao do sada, da Željeznice FBiH snose same sve troškove za održavanje ovih linija", istakli su iz Željeznica FBiH.


https://www.klix.ba/vijesti/bih/hoce-li ... /170618070
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#100 Re: BiH. Entitet FBiH Obnova zeljeznickog saobracaja i Ekologija

Post by Bumerang »

BH VOZ

Građani sve češće koriste voz za putovanje prema jugu BiH, uskoro i linija za Banju Luku


Klix.ba prije 3h 50m

Image
10 / 10

Nepune tri sedmice nakon puštanja u promet BH Voza sa Talgo garniturama na liniji Sarajevo – Čapljina, jutros je prema jugu krenula dupla kompozicija vagona.

“Redovna kompozicija od 9 vagona bila je u cjelosti rasprodana tokom jučerašnjeg dana, tako da smo bili primorani povećati kapacitete sa još jednom garniturom. Razlog za to su podignuta razina kvaliteta usluge, atraktivne cijene i povećan interes u okviru turističke sezone. Povezali smo Sarajevo sa Jadranom, a uvođenjem dodatnih putničkih linija Sarajevo - Zenica koje su usklađene sa postojećim prema jugu, omogućit ćemo i putnicima iz ovog grada da ugodno, kvalitetno i jeftino putuju prema Mostaru i dalje prema moru. Očekujemo još veći interes građana ali i stranih turista, tim više jer ćemo uskoro otvoriti saobraćaj prema Banjoj Luci i drugim gradovima na sjeveru države, ali i zbog toga jer smo spremili čitav niz pogodnosti za putnike BH Voza”, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.

U posljednjih 15 dana na ovoj relaciji prevezeno je 5.260 putnika, čime je ostvaren dnevni prosjek od 350 putnika.

U skladu sa svojom važećom tarifskom politikom ŽFBiH odobravaju komercijalne povlastice na redovne vozne cijene za određene kategorije putnika uz odgovarajući dokument i to:
- za povratna putovanja povlasticu od 20 posto;
- za putovanja studenata, novinara, penzionera i lica starijih od 60 godina povlasticu od 30 posto;
- za putovanja djece starosti od 4 do 12 godina povlasticu od 50 posto. Djeca starosti do 4 godine prevoze se besplatno.

Također, ŽFBiH odobravaju i povlasticu za kolektivna putovanja i to za grupe od 6 do 30 putnika 30 posto, a za grupe preko 30 odraslih putnika povlasticu od 50 posto.

Putnički voz Zenica - Sarajevo polazi u 04:54 sati sa dolaskom u Sarajevo u 06:39 sati. Putnici iz ovog voza moći će ostvariti vezu na voz koji saobraća na relaciji Sarajevo – Čapljina sa polaskom iz Sarajeva u 07:01 sati i dolaskom u Čapljinu u 09:35 sati.

Putničkim vozom na relaciji Čapljina – Sarajevo sa polaskom iz Čapljine u 19:25 sati i dolaskom u Sarajevo u 21:59 sati, putnici će moći ostvariti i vezu na voz Sarajevo – Zenica i to sa polaskom iz Sarajeva u 22:24 sati i dolaskom u Zenicu u 00:09 sati od 05.07.2017. godine.

Podsjećamo da BH Voz na relaciji Sarajevo – Čapljina ostvaruje vezu na autobusku liniju autobusima Autoherc d.o.o Grude za pravac Neum i Makarsku. Vrijeme polaska iz Čapljine je u 10:15 sati, a vrijeme dolaska u Neum je u 11:20 sati, dok je vrijeme polaska iz Neuma u 18:00 sati, a vrijeme dolaska u Čapljinu je u 19:05 sati.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/gradjan ... /170701015
Post Reply