Neću ovdje reklamirati, ali s ponosom moram da se pohvalim da sam jednu igru završio
Nije nikakav big deal - Pong clone sa raznim dodacima (powerups, customization, local multiplayer, nove arene) i sa mojom muzikom
Nikad nije ni trebalo da bude komercijalni uspjeh, nego da sebi dokažem da ću biti istrajan i završiti igru. I uradio sam to, začudo i pored svih obaveza i životnih poteškoća
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Kao što rekoh - nije big deal - ali za mene, kome je gamedev tu i tamo hobi tek godinu-dvije, je to ogroman korak i uspjeh.
Razmišljam da mi sljedeća lekcija bude neka fina igrica za mobitele, da vidim kako ide i taj proces kreiranja, a i postavljanja na play store. Vidjeću...
Ono što sam naučio kroz ovaj projektić:
-
Planiranje je možda i najbitniji dio cijelog procesa. Zahvaljujući GDD-u, uspio sam se držati pravca koji sam prvobitno zamislio, a samim time sam i izbjegao da me želje i OCD odvuku u pravcu natrpavanja nekakvih milion gluposti i dodataka. Ne previše strogo, ali dovoljno odlučno sam se držao tih prvobitnih tačaka koje sam sebi zapisao i urodilo je plodom - itekako. Nikad nisam volio planiranje, ali u ovom hobiju sam došao do saznanja koliko ono može biti dobro i korisno - pogotovo da me održi na "pravom putu"
-
Kreiranje asseta je veoma zahtjevno. Iako sam u startu odlučio da apsolutno sve u igri sam napravim, nisam bio svjestan koliko je to posla i koliko to vremena iziskuje za nekoga poput mene, ko nije grafičar/crtač/animator itd. Ipak, naučio sam dosta, ali najveća lekcija mislim da mi je da nema bruke u korištenju kupljenih ili free asseta - ako se uklapaju u opštu temu igre. Probaću to uraditi u sljedećoj koju budem radio.
-
Što se programiranja tiče - mnogo sam sposobniji nego što sam mislio ![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Posljednje ozbiljnije programiranje mi je bilo u Visual Basic 6.0 (prije 200 godina), a u C# skripte u Unityju sam se veoma brzo uhodao i nije mi problem riješiti 99% prepreka i pitanja tokom razvoja. Istina, google mnogo pomaže, ali mislim da sam se najviše "pokazao" u onim dijelovima s kojima mi google ne može pomoći
- Sve se može kad se hoće.
Strast je najjača droga - opila me i kao opsjednut sam poslije posla sjedio satima i smišljao, tipkao, crtao, svirao, zapisivao, skicirao. Za ovako mali projekat, baš sam dosta toga imao da uradim i naučim. Isto tako - ne smijem ni zamisliti kako bi to izgledalo da sam htio napraviti nešto veće
-
Ideja je najlakši dio - barem meni. Ja u ovom trenutku imam nekih 20ak ideja zapisanih, od kojih znam da bih 5 već znao napraviti (s izuzetkom grafike/vizuelnih asseta). Međutim taj proces da se nešto iz ideje pretvori u opipljivo/vidljivo/igrivo - tu se stvari komplikuju i tu se pokazuje koliko je GameDev posao zahtjevan.
Sve u svemu, mislim da mi je moja tendencija da me ima "svugdje po malo" dosta pomogla. Isto tako, da me ta tendencija ne bi zajebala u nekim fazama izrade igre, mnogo mi je pomoglo planiranje i skiciranje.
Sve u svemu, super iskustvo. Sad ću malo da odmorim, a onda ću da smislim i da se bacim na sljedeći projekat
![:bih:](./images/smilies/bih.gif)