Aviaticar wrote:BH Airlines je kompanija koja se podigla iz pepela bivše Air Bosne sa dijelom radnika Air Bosne ali bez i jednog člana starog menadžmenta kojemu se još sudi za radnje počinjene tokom mandata. Prilikom pokretanja sa sobom je ponjela teško breme dugova i zlog glasa nastalih lopovlukom bivših menadžera i predstavnika AB u raznim inostranim zemljama. Mnogo ljudi je ostalo oštećeno zbog lošeg poslovanja gore navedenih ali niko kao obični uposlenici koji ne mogu birati svoje menadžere. Porediti Croatiu ili JAT sa BH Airlinesom je stvarno smješno jer su oni pokrenuti od strane daleko bogatijih i močnijih država (Croatiu je pokrenuo Tuđman, dekretom izdvojio ogroman državni novac i kupio im avione koje većinom imaju i do danas, a JAT je decenijama gradila čitava bivša Juga od novaca naših očeva i djedova). BH Airlines sa druge strane kreće na zgarištima poharane i opljačkane BiH i na temeljima propale AB. Za mene je kao rodoljuba stvarno tužno vidjeti kako države poput Kazahstana, Albanije, Rumunije pa i Crne Gore imaju velike flote a BiH samo ova naša dva ATR-a ali to svoje stajalište stvarno nemam namjeru nametati bilo kome. Uvjerenja sam da je ovo samo jedno teško istorijsko razdoblje za našu zemlju i naš narod (Bosance i Hercegovce Bez obzira na vjeru) koje će kao i sva protekla proći. Konkurisanje u ravnopravnoj tržišnoj utakmici (open sky) koju evropa sada tako licemjerno nameće (nakon što su u svojim državama državnim novcem izgradili nacionalne aviokompanije) je skoro pa nemoguće. Jedina opcija BH Airlines-a je orjentacija na manje tržišne niše poput npr. naših mnogobrojnih izbjeglica koje su rasprostrti svuda po svijetu. Sa druge strane postoji i veliki broj vanjskih i unutarnjih zapreka razvoju i napretku ove kompanije. Vanjske zapreke su mnogobrojni lobiji velikih aviokompanija koji nalaze jako dobar prijem kod naših vrlih korumpiranih političara a unutarnje su svakodnevno političko međunacionalno prepucavanje i pokušaji zatiranja svega što nosi ime Bosna i Hercegovina. Opet veliki problem predstavlja i nedostatak know-how kod samog vrha BH Airlinesa jer se zbog nesretnog načina postavljanja čelnih ljudi u Bosni i Hercegovini najmanje na struku gleda, iako, bojim se kada bi se i gledalo vjerovatno se za sada ne bi imalo šta i vidjeti. Vrlo je važno da što se bezbjednosti operacija i održavanja aviona tiče, ne prave nikakvi kompromisi jer međunarodne organizacije u avijaciji (IATA) ne dopuštaju bilo kakva odstupanja bez obzira na veličinu kompanije (na veliku sreću svih nas zaposlenih), BH Airlines prolazi redovne inspekcije kod iste auditorske kuće koja vrši inspekcije u Lufthansi i mnogo iznenadnih (poput ostalih aviokompanija) na svim aerodromima gdje slećemo. Imamo zaista moderne i pouzdane avione (nije ih niko izbacio iz službe kako je neki pametnjaković napisao) koji lete i u mnogim drugim puno etabliranijim kompanijama i posade koje su obučavane po najstrožijim standardima u inostranstvu. Vidljivo je da se osjeti nedostatak većih i bržih aviona koji bi preuzeli neke od daljih destinacija koje BH Airlines sada drži i sa kojima bi se moglo krenuti u nove (Skandinavija). Obzirom na ogroman profesionalni napor i troškove koje je BH Airlines od svog osnivanja prije 3 godine do danas morala poduzeti (sa vrlo ograničenim ljudstvom) u svrhu udovoljavanja svih tih standarda, mnogi aspekti poslovanja su bili zapostavljeni pa i e-ticketing koji je danas nezaobilazan dio poslovanja modernih komapnija. Proteklu godinu se intenzivno radi na tome i rezultati tog rada bi trebali biti vidljivi vrlo brzo, naime uveden je sistem Mona Liza koji je bio preduslov za uvođenje e-ticketing-a i u izradi je i web stranica koja će povezati internet rezervaciju sa ovim sistemom.
Ulaskom Turkish Airlinesa u partnerstvo sa BH Airlinesom je fantastičan i jedini logičan potez koji je menadžment mogao preduzeti. To partnerstvo će prije svega donijeti know-how, pozitivne poslovne prakse jedne od rijetkih aviokompanija sa pozitivnim bilansom u 2008, pristup njihovoj prodajnoj mreži, dva veća aviona (za sada najvjerovatnije B 737). Nadam se da će ovo gore navedeno pomoći i u utakmici protiv German Wingsa mada također smatram da je u tom slučaju (znajući ko stoji iza njih) bolje što prije odrezati gubitke. Turkish istina postaje vlasnikom 49% kompanije ali to ni u kom slučaju ne znači da će ostaviti stručne i strateške odluke vladi Federacije na konto preostalih 51%. Na partnerstvo se sigurno nisu odlučili jer ne znaju šta da rade sa onih neto 600 miliona dolara profita iz prvih 10 mjeseci ove godine niti iz merhameta već zbog toga što su prepoznali dobru poslovnu priliku koju BH Airlines za sada samo djelomično iskorištava.
Evo meni ne bi mrsko odvojiti pola sata i napisati nešto jer vidim dosta neistina i poluistina koje pojednici pišu. Nekako najviše blaćenja dolazi upravo od (nekih) ''naših'' ljudi iz dijaspore koji su kao vidjeli kako to negdje ide pa sada bi nama ovdje objašnjavali i kritikovali ''kako vi to neznate'' i ''dok ne naučite ja ću u JAT-om i Croatiom''. Bujrum gospodo samo nemojte merhametluka molim vas to ovdje nikome ne treba. Ako neko smatra da je avijacijski stručnjak neka se fino sa kredencijama javi u direkciju kompanije (jer je velika potreba za tim kadrom) vjerujem da će ga primiti. Inače stvarno nije u redu kritikovati iz posta u post i zbog jednog lošeg iskustva sve množiti sa nulom i ''izbacivati dijete sa prljavom vodom''. Na kraju stvarno se ne bojim propasti kompanije jer lično uvijek mogu naći posla ali vjerujte da ću sve uraditi da se to ne desi pa makar zato što sam tvrdoglavi patriota koji je čvrstog ubjeđenja da su naši ljudi inteligentni i sposobni minimalno koliko i svi ostali a u bezbroj slučajeva i bolji.
Neću ulaziti u to koji je poslovno-pravni status predstavnika ali ću se složiti sa jeffersonom da ga kupac doživljava kao prvo lice, predstavnika kompanije koje vidi prilikom svog putnog iskustva. Kada čovjek doživi jedno loše iskustvo sa djelatnikom bilo kojeg preduzeća postoji način na koji se takve stvari rješavaju, pismene žalbe protestna pisma i sl (i sam sam to koristio nekoliko puta). Ne treba očekivati da će taj radnik/ca smjesta dobiti otkaz kako bi nezadovoljna mušterija dobila svoju zadovoljštinu i osvetu, ali opomene i ribanja šefova svakako neće izostati ni u GRANAP-u a kamoli u aviokompaniji.
Možda pretjeram ponekada pa mi nemojte zamjeriti molim ali se obzirom da sam hljebom vezan za BH Airlines osjećam dužan neke stvari objasniti i staviti u kontekst.
Izvrstan post, cestitam. Potpuno se slazem sa svim sto si gore naveo. Radujem se pobjedi BiH u pikadu, a ne kamoli u etabliranju jake i stabilne (domace) avio kompanije, niko sretniji od mene! Zivim sa Dancima, gledam i proucavam sta i kako rade, gdje je tajna njihovog uspjeha. Danci kazu:"Mi smo jedna jaka siromasna zemlja, u kojoj se jako dobro zivi"! I to je istina.
Pa kako, na koji fol...
Danac nece kupiti francusku, delises jabuku, mirise na kilometar! Ceka domacu, nazor zrelu, polu kiselu i skoro duplo skuplju (!?)...zasto??
Odgovor je jednostavan, zato sto taj isti kupac mora materijalno izdrzavati proizvodjaca jabuka,ako doticni propadne.
Banalan i jednostavan primjer, namjerno sam ga izabrao da docaram sta hocu reci, na najsitnijem primjeru globalne ekonomije.
Nema BH-Airlines kapacitete za velike stvari, ali mora se menadzment potruditi uzeti novac tamo gdje se moze.
80.000 nasih ljudi u Svedskoj, 20.000 u Danskoj, preko 15.000 u Norveskoj, garantuju siguran profit.
Svaka nasa nena ce savladati normalan i prirodan strah od letenja (ha nije insan ptica da leti..), ako je na ulasku u avion doceka neka nasa lijepa i ljubazna stjuardesa, i zivi i zdravi slete na Butmir. Kud ces vece srece, pogotovo za nase starije ljude, istraumirane godinama,ratom, tudjinom i stranim jezikom...
Mislim da je jedina sansa BH-Airlinesa, potpuno oslanjanje na domace potencijale.
Nece Nijemac, Svicarac ili Turcin uzeti kartu kod njih, ako bas ne mora...