Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
Bobi
Forum administrator
Posts: 31997
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
Vozim: TDI sve crveno
Contact:

#751 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Bobi »

Tri glavna motora sluze za lansiranje, dva manja sluze kako za re-entry(smanjivanje oribitalne brzine radi ulaska u atmosferu) ili za ubrazavanje letjelice u oribiti. Modifikovan 747 je sluzio kako za transport tako za testna sljetanja prije upotrebe( nisu bili montirani motori nego se postavi aerodinamički poklopac otpozada) ...ukratko :D.
RJ57
Posts: 3345
Joined: 10/04/2017 15:12

#752 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by RJ57 »

@general war, nisi skonto šta sam napisao, tamo je izložen testni prototip space shuttlea, mislim da se zove enterprise, ako se ne varam.
taj prototip je korišten samo za testove slijetanja još prije prve ekspedicije i nije imao motor. dizali su ga sa jumbo jetom i onda ga otpajali i testirali

edit: evo bobi je bio brži
Bobi
Forum administrator
Posts: 31997
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
Vozim: TDI sve crveno
Contact:

#753 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Bobi »

RJ57 wrote: 06/09/2020 11:07 @general war, nisi skonto šta sam napisao, tamo je izložen testni prototip space shuttlea, mislim da se zove enterprise, ako se ne varam.
taj prototip je korišten samo za testove slijetanja još prije prve ekspedicije i nije imao motor. dizali su ga sa jumbo jetom i onda ga otpajali i testirali

edit: evo bobi je bio brži
Da, mislim da su i svaki sljedeci model testirali na takav način, dignu ga sa 747 i otkače da testiraju sisteme za sljetanje sto uobičajno u avijaciji.
RJ57
Posts: 3345
Joined: 10/04/2017 15:12

#754 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by RJ57 »

evo ima na wikipediji video kako se shuttle odvaja sa krova jumbo jeta

https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... ration.ogv

ili ovo malo duže:
User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#755 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

General War wrote: 06/09/2020 10:42

Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
prva operacija poslije povlacenja rucice katapulta (0.2sec) je povlacenje nogu pilota
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#756 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 06/09/2020 10:42
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 09:59
General War wrote: 11/08/2020 09:10

Ne bas, ako vidis smjestaj posade vidjet ces razliku...SR71 ima tandem raspored sjedista a F111 sjede jedan pored drugoga...naravno da moze doci do ostecenja odjela na velikim visinama. Drugo F 111 bas leti jako nisko za razliku od SR 71. Ali izbaciva sjedista na F111 nisu bila u opciji zato sto katapultiranje jednog clana ce definitivno povrijediti drugog zbog paljenja piro patrona, zato se pribjeglo kapsulama ali nije ni to sretno bas resenje...posebno ako u vodu padas.
ejection pod je bolji od ejection seat :thumbup:

nije ostenje odjela problem, vec osteccenje nogu :)
Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
eh aj sma za to cula na predavanju , jer tokom izbacivanja , noge najcesce zapnu na gornji dio , rub, kabine :)

nema bezbonlnog kapituliranja , ali kapsula mi izgleda bolje opcija, jer , mislim da je manje sansi za povrede :)
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#757 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

Toto wrote: 06/09/2020 13:22
General War wrote: 06/09/2020 10:42

Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
prva operacija poslije povlacenja rucice katapulta (0.2sec) je povlacenje nogu pilota
Image
Image
Image
Image
Image
hvala Toto, ali problem je zapinjanje stopala na gornji rub kabine :thumbup:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#758 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

Bobi wrote: 06/09/2020 11:07 Tri glavna motora sluze za lansiranje, dva manja sluze kako za re-entry(smanjivanje oribitalne brzine radi ulaska u atmosferu) ili za ubrazavanje letjelice u oribiti. Modifikovan 747 je sluzio kako za transport tako za testna sljetanja prije upotrebe( nisu bili montirani motori nego se postavi aerodinamički poklopac otpozada) ...ukratko :D.
streberu, gdje si ovo naucio :D
Bobi
Forum administrator
Posts: 31997
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
Vozim: TDI sve crveno
Contact:

#759 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Bobi »

Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:51
Bobi wrote: 06/09/2020 11:07 Tri glavna motora sluze za lansiranje, dva manja sluze kako za re-entry(smanjivanje oribitalne brzine radi ulaska u atmosferu) ili za ubrazavanje letjelice u oribiti. Modifikovan 747 je sluzio kako za transport tako za testna sljetanja prije upotrebe( nisu bili montirani motori nego se postavi aerodinamički poklopac otpozada) ...ukratko :D.
streberu, gdje si ovo naucio :D
Image
Imao sam prvi broj ali je u ratu zavrsio u šporetu :mrgreen:
User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#760 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

Bobi wrote: 06/09/2020 13:58
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:51
Bobi wrote: 06/09/2020 11:07 Tri glavna motora sluze za lansiranje, dva manja sluze kako za re-entry(smanjivanje oribitalne brzine radi ulaska u atmosferu) ili za ubrazavanje letjelice u oribiti. Modifikovan 747 je sluzio kako za transport tako za testna sljetanja prije upotrebe( nisu bili montirani motori nego se postavi aerodinamički poklopac otpozada) ...ukratko :D.
streberu, gdje si ovo naucio :D
Image
Imao sam prvi broj ali je u ratu zavrsio u šporetu :mrgreen:
:thumbup: :thumbup:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#761 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

Bobi wrote: 06/09/2020 13:58
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:51
Bobi wrote: 06/09/2020 11:07 Tri glavna motora sluze za lansiranje, dva manja sluze kako za re-entry(smanjivanje oribitalne brzine radi ulaska u atmosferu) ili za ubrazavanje letjelice u oribiti. Modifikovan 747 je sluzio kako za transport tako za testna sljetanja prije upotrebe( nisu bili montirani motori nego se postavi aerodinamički poklopac otpozada) ...ukratko :D.
streberu, gdje si ovo naucio :D
Image
Imao sam prvi broj ali je u ratu zavrsio u šporetu :mrgreen:
prvi broj :

https://issuu.com/galaksija/docs/1972_03

:kiss: :-D
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#762 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Toto wrote: 06/09/2020 13:22
General War wrote: 06/09/2020 10:42

Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
prva operacija poslije povlacenja rucice katapulta (0.2sec) je povlacenje nogu pilota
Image
Image
Image
Image
Image
Ok super, ali ja prvi put cujem da moze biti problem povrede nogu a ne za ovo sto si postavio kao replika karlinki.
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#763 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:46
General War wrote: 06/09/2020 10:42
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 09:59

ejection pod je bolji od ejection seat :thumbup:

nije ostenje odjela problem, vec osteccenje nogu :)
Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
eh aj sma za to cula na predavanju , jer tokom izbacivanja , noge najcesce zapnu na gornji dio , rub, kabine :)

nema bezbonlnog kapituliranja , ali kapsula mi izgleda bolje opcija, jer , mislim da je manje sansi za povrede :)
Jos jedno sto nisam nikad cuo, pogledaj sekvence katapultiranja, vidjet ces da ima sina koja je blago ukosena unazad tako da pilot ne izlece pod 90 stepeni.
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#764 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

RJ57 wrote: 06/09/2020 11:07 @general war, nisi skonto šta sam napisao, tamo je izložen testni prototip space shuttlea, mislim da se zove enterprise, ako se ne varam.
taj prototip je korišten samo za testove slijetanja još prije prve ekspedicije i nije imao motor. dizali su ga sa jumbo jetom i onda ga otpajali i testirali

edit: evo bobi je bio brži
:thumbup:
Nesto si spominjao motore( sad vidim da sam ja spominjao), pa sam konto da o tome pricas...do mene.
User avatar
Toto
Posts: 8103
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#765 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

General War wrote: 06/09/2020 15:12
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:46
General War wrote: 06/09/2020 10:42

Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
eh aj sma za to cula na predavanju , jer tokom izbacivanja , noge najcesce zapnu na gornji dio , rub, kabine :)

nema bezbonlnog kapituliranja , ali kapsula mi izgleda bolje opcija, jer , mislim da je manje sansi za povrede :)
Jos jedno sto nisam nikad cuo, pogledaj sekvence katapultiranja, vidjet ces da ima sina koja je blago ukosena unazad tako da pilot ne izlece pod 90 stepeni.
gledao u zivo kad su ugradjivane u avione koje smo nekad pravili
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#766 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 06/09/2020 15:12
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:46
General War wrote: 06/09/2020 10:42

Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
eh aj sma za to cula na predavanju , jer tokom izbacivanja , noge najcesce zapnu na gornji dio , rub, kabine :)

nema bezbonlnog kapituliranja , ali kapsula mi izgleda bolje opcija, jer , mislim da je manje sansi za povrede :)
Jos jedno sto nisam nikad cuo, pogledaj sekvence katapultiranja, vidjet ces da ima sina koja je blago ukosena unazad tako da pilot ne izlece pod 90 stepeni.
ali ja jesam i cula i vijdela video prezentacije :thumbup:

naravno da je blago ukoso, ali nije dovoljno :)

Image

fotka je sa ciljem nekakve vizuelne prcepcije

ali to jos nije savrseno

pogledaj na narednoj fotki , stopala lutke ispaljene iz aviona:

Image
The Gloster Meteors first took flight in 1943 and were used to intercept German V1 flying bombs, but they have been employed by Martin-Baker for testing since 1946.

The plane is still in use despite its age because it is affordable and ticks most of the boxes required for seat testing. Using a newer plane would be far more expensive and would lead to little gain for the purposes of the test.

The ejector seats are fitted with dummies installed in the rear cockpits of the two planes, which have completed more than 700 ejector seat tests between them.
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#767 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Toto wrote: 06/09/2020 15:38
General War wrote: 06/09/2020 15:12
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:46

eh aj sma za to cula na predavanju , jer tokom izbacivanja , noge najcesce zapnu na gornji dio , rub, kabine :)

nema bezbonlnog kapituliranja , ali kapsula mi izgleda bolje opcija, jer , mislim da je manje sansi za povrede :)
Jos jedno sto nisam nikad cuo, pogledaj sekvence katapultiranja, vidjet ces da ima sina koja je blago ukosena unazad tako da pilot ne izlece pod 90 stepeni.
gledao u zivo kad su ugradjivane u avione koje smo nekad pravili
Ok, imao i MB sjedista MKYu, u orlu i supergalebu...ova starija ni ne brojim...ne znam je li potvrdjujes ili negiras sto sam napisao.
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#768 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 18:56
General War wrote: 06/09/2020 15:12
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 13:46

eh aj sma za to cula na predavanju , jer tokom izbacivanja , noge najcesce zapnu na gornji dio , rub, kabine :)

nema bezbonlnog kapituliranja , ali kapsula mi izgleda bolje opcija, jer , mislim da je manje sansi za povrede :)
Jos jedno sto nisam nikad cuo, pogledaj sekvence katapultiranja, vidjet ces da ima sina koja je blago ukosena unazad tako da pilot ne izlece pod 90 stepeni.
ali ja jesam i cula i vijdela video prezentacije :thumbup:

naravno da je blago ukoso, ali nije dovoljno :)

Image

fotka je sa ciljem nekakve vizuelne prcepcije

ali to jos nije savrseno

pogledaj na narednoj fotki , stopala lutke ispaljene iz aviona:

Image
The Gloster Meteors first took flight in 1943 and were used to intercept German V1 flying bombs, but they have been employed by Martin-Baker for testing since 1946.

The plane is still in use despite its age because it is affordable and ticks most of the boxes required for seat testing. Using a newer plane would be far more expensive and would lead to little gain for the purposes of the test.

The ejector seats are fitted with dummies installed in the rear cockpits of the two planes, which have completed more than 700 ejector seat tests between them.
Razumijem, ali polozaj nogu je onakav jer strepovi povlace noge prema sjedistu automatski prije izbacivanja..neko je vec postavljao slike...ne kazem da je nemoguce se povrijediti...ali prije ce sve drugo stradati u zavisnosti od rezima leta...prije iskakanja jer su sile ogromne.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#769 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 06/09/2020 21:42
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 18:56
General War wrote: 06/09/2020 15:12
Jos jedno sto nisam nikad cuo, pogledaj sekvence katapultiranja, vidjet ces da ima sina koja je blago ukosena unazad tako da pilot ne izlece pod 90 stepeni.
ali ja jesam i cula i vijdela video prezentacije :thumbup:

naravno da je blago ukoso, ali nije dovoljno :)

Image

fotka je sa ciljem nekakve vizuelne prcepcije

ali to jos nije savrseno

pogledaj na narednoj fotki , stopala lutke ispaljene iz aviona:

Image
The Gloster Meteors first took flight in 1943 and were used to intercept German V1 flying bombs, but they have been employed by Martin-Baker for testing since 1946.

The plane is still in use despite its age because it is affordable and ticks most of the boxes required for seat testing. Using a newer plane would be far more expensive and would lead to little gain for the purposes of the test.

The ejector seats are fitted with dummies installed in the rear cockpits of the two planes, which have completed more than 700 ejector seat tests between them.
Razumijem, ali polozaj nogu je onakav jer strepovi povlace noge prema sjedistu automatski prije izbacivanja..neko je vec postavljao slike...ne kazem da je nemoguce se povrijediti...ali prije ce sve drugo stradati u zavisnosti od rezima leta...prije iskakanja jer su sile ogromne.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

pogledaj 1:35 :)
People have hit their chins on their chest. The weight of a standard head, plus helmet, plus mask, is about seven kilograms. At 9G it is 63 kilograms of mass. If you have a 25G ejection, with a standard seat-back angle, the force driving your head forward and down is about eight times the force of gravity. There is also a risk of leg fracture
.

nijedan pilot ne zeli dozivjeti ovo, to je samokataputliranje sebe poput rakete , a svaki pilot dozivi odredjeni oblik porede :)
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#770 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Connaisseur Karlin wrote: 07/09/2020 08:56
General War wrote: 06/09/2020 21:42
Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 18:56

ali ja jesam i cula i vijdela video prezentacije :thumbup:

naravno da je blago ukoso, ali nije dovoljno :)

Image

fotka je sa ciljem nekakve vizuelne prcepcije

ali to jos nije savrseno

pogledaj na narednoj fotki , stopala lutke ispaljene iz aviona:

Image

Razumijem, ali polozaj nogu je onakav jer strepovi povlace noge prema sjedistu automatski prije izbacivanja..neko je vec postavljao slike...ne kazem da je nemoguce se povrijediti...ali prije ce sve drugo stradati u zavisnosti od rezima leta...prije iskakanja jer su sile ogromne.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

pogledaj 1:35 :)
People have hit their chins on their chest. The weight of a standard head, plus helmet, plus mask, is about seven kilograms. At 9G it is 63 kilograms of mass. If you have a 25G ejection, with a standard seat-back angle, the force driving your head forward and down is about eight times the force of gravity. There is also a risk of leg fracture
.

nijedan pilot ne zeli dozivjeti ovo, to je samokataputliranje sebe poput rakete , a svaki pilot dozivi odredjeni oblik porede :)
To nikad nisam ni rekao da pilot zeli bilo koji katapultiranje, a nije se jednom desilo da je slomio vrat pri katapultiranju...upravo se to desilo kopilotu na sr 71, gdje je jedan ostao nepovredjen a drugi slomio vrat pri katapultiranju.
A ne znam sya trebam da vidim na onom videu, pilot se katapultirao iz F16 pri relativno niskoj brzini i povoljnim uglom, zamisli da je bio naopako :mrgreen:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#771 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 07/09/2020 13:16
Connaisseur Karlin wrote: 07/09/2020 08:56
General War wrote: 06/09/2020 21:42

Razumijem, ali polozaj nogu je onakav jer strepovi povlace noge prema sjedistu automatski prije izbacivanja..neko je vec postavljao slike...ne kazem da je nemoguce se povrijediti...ali prije ce sve drugo stradati u zavisnosti od rezima leta...prije iskakanja jer su sile ogromne.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

pogledaj 1:35 :)
People have hit their chins on their chest. The weight of a standard head, plus helmet, plus mask, is about seven kilograms. At 9G it is 63 kilograms of mass. If you have a 25G ejection, with a standard seat-back angle, the force driving your head forward and down is about eight times the force of gravity. There is also a risk of leg fracture
.

nijedan pilot ne zeli dozivjeti ovo, to je samokataputliranje sebe poput rakete , a svaki pilot dozivi odredjeni oblik porede :)
To nikad nisam ni rekao da pilot zeli bilo koji katapultiranje, a nije se jednom desilo da je slomio vrat pri katapultiranju...upravo se to desilo kopilotu na sr 71, gdje je jedan ostao nepovredjen a drugi slomio vrat pri katapultiranju.
A ne znam sya trebam da vidim na onom videu, pilot se katapultirao iz F16 pri relativno niskoj brzini i povoljnim uglom, zamisli da je bio naopako :mrgreen:
pa na videu moze opaziti polozaj nogu, narocito stopala nakon samotorpediranja ;-)

ne postoji nepvorijedjen piilot poslije izbacivanja sebe iz pilotske kabine , ali postoje manje ozljede :-D
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#772 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Connaisseur Karlin wrote: 07/09/2020 13:57
General War wrote: 07/09/2020 13:16
Connaisseur Karlin wrote: 07/09/2020 08:56

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

pogledaj 1:35 :)

.

nijedan pilot ne zeli dozivjeti ovo, to je samokataputliranje sebe poput rakete , a svaki pilot dozivi odredjeni oblik porede :)
To nikad nisam ni rekao da pilot zeli bilo koji katapultiranje, a nije se jednom desilo da je slomio vrat pri katapultiranju...upravo se to desilo kopilotu na sr 71, gdje je jedan ostao nepovredjen a drugi slomio vrat pri katapultiranju.
A ne znam sya trebam da vidim na onom videu, pilot se katapultirao iz F16 pri relativno niskoj brzini i povoljnim uglom, zamisli da je bio naopako :mrgreen:
pa na videu moze opaziti polozaj nogu, narocito stopala nakon samotorpediranja ;-)

ne postoji nepvorijedjen piilot poslije izbacivanja sebe iz pilotske kabine , ali postoje manje ozljede :-D
pa evo ovdje imas bolji snimak kadar po kadar...tacno vidis gdje je sta,,,kako se gleznjevi povlace...(na lutki)

ili ovako
Image
drugo:
. Ejection survival was 89.2% overall, 95.7% for within envelope ejections and 23.8% for out of envelope ejections. There were 29.4% of aircrew who sustained spinal fractures. Another 14.2% of aircrew sustained a head injury and the incidence of head injury in Tornado ejectees was higher than the other aircraft types. Compared with 5.8% of ejectees from aircraft with an arm restraint system, 11.2% of aircrew sustained upper limb flail injuries from ejecting from aircraft without an arm restraint system. Arm flail injuries occurred at a higher aircraft speed at ejection compared with ejections where no arm flail injuries were sustained. There was also 18% of aircrew who sustained lower limb parachute landing injuries. Information from this study has lead to a redesign of the Tornado ejection seat headbox, an improvement in the Tornado ejection catapult dynamics, an upgrade of escape system parachutes, and provided evidence that future aircraft should be fitted with an arm restraint system.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#773 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 07/09/2020 15:57
pa evo ovdje imas bolji snimak kadar po kadar...tacno vidis gdje je sta,,,kako se gleznjevi povlace...(na lutki)
https://www.youtube.com/watch?v=vaWoLoP4hI0
https://fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/eject.htm

pogledaj na stranici tabelu :

Pattern of Ejection Injuries

odlicno opisani uzroci i posljedice povreda piilota :thumbup: :-D
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#774 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Connaisseur Karlin wrote: 08/09/2020 09:40
General War wrote: 07/09/2020 15:57
pa evo ovdje imas bolji snimak kadar po kadar...tacno vidis gdje je sta,,,kako se gleznjevi povlace...(na lutki)
https://www.youtube.com/watch?v=vaWoLoP4hI0
https://fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/eject.htm

pogledaj na stranici tabelu :

Pattern of Ejection Injuries

odlicno opisani uzroci i posljedice povreda piilota :thumbup: :-D
Ok, ovo znam...ali opet ne vidim povrede nogu od udara od prednji poklopac kabine...nisam sve procitao mozda ima u tekstu da se pominje pa pliz navedi.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#775 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 08/09/2020 11:58
Connaisseur Karlin wrote: 08/09/2020 09:40
General War wrote: 07/09/2020 15:57
pa evo ovdje imas bolji snimak kadar po kadar...tacno vidis gdje je sta,,,kako se gleznjevi povlace...(na lutki)
https://www.youtube.com/watch?v=vaWoLoP4hI0
https://fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/eject.htm

pogledaj na stranici tabelu :

Pattern of Ejection Injuries

odlicno opisani uzroci i posljedice povreda piilota :thumbup: :-D
Ok, ovo znam...ali opet ne vidim povrede nogu od udara od prednji poklopac kabine...nisam sve procitao mozda ima u tekstu da se pominje pa pliz navedi.
npasiala sam, pogledaj tabelu , i pisem cijelo vrijeme o stopalima, ne o nogama!

cause:Struck by seat or cockpit object

Injury: Extremity fracture, Foot fractures

Da li si sad zadovoljan?

jos sam ti jucer pisla, bila na predavanju, vijdela prezentacije, i dalje mi ne vjerujes :-)
Post Reply