Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22351 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22352 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan [Vijadukt Raštelica 2] - 12. 05. 2021. @ slow burn73 (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22353 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Na sektoru 4, poddionice Vranduk – Ponirak, u toku su radovi na kosinama iznad nivelete.

U desnoj tunelskoj cijevi tunela Vranduk izvodi se primarna podgrada, te se pristupilo iskopu i primarnom osiguranju iskopa. Do sada je iskopano 56 metara desne tunelske cijevi i 45 metara lijeve tunelske cijevi.

Prema postojećoj dinamici, spajanje lijeve strane mosta Vranduk 1 očekuje se početkom jula, dok spajanje desne strane mosta Vranduk 2, predviđa nešto ranije tj. u prvoj polovini juna.
Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22354 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22355 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Ponirak - Vranduk - 14. 05. 2021. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22356 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 15. 05. 2021. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22357 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22358 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

BiH dobila novih 7,2 kilometra autoceste: Završena poddionica Buna - Počitelj
Image

Asfaltirani radovi na poddionici Buna - Počitelj u potpunosti su završeni čime je BiH dobila nova 7,2 kilometra autoceste na Koridoru 5C, potvrđeno je za Klix.ba iz JP Autoceste FBiH.

Predstavnik investitora Bože Talić za naš portal kaže kako su asfaltni radovi završeni u srijedu nakon čega su ostali sitni poslovi koji se odnose na montiranje opreme, ali je ova dionica autoceste uspješno završena.

Image
Bože Talić

"Asfaltni radovi su u potpunosti završeni, samo naravno sada neće biti zvaničnog otvaranja, jer se dionica ne može koristiti dok se ne završi poddionca Počitej -Zvirovići", kaže Talić za Klix.ba. Ističe da će novih 7,2 kilometara autoceste do tada biti osigurani i zaštićeni.

Ova poddionica pozicionirana je između poddionice tunel Kvanj -Buna na sjevernoj i poddionice Počitelj - Zvirovići na južnoj strani.

Trasa počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbine i ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj.

Trasa je prolaskom pored naselja Stanojevići i Kevčići presjekla putnu komunikaciju, zbog čega su izgrađeni natputnjaci Grabovina i Kevčići, a na djelu trase pored Bivoljeg Brda izgrađen je potputnjak istoimenog naziva. Od ostalih objekata na trasi se nalaze dva prolaza za životinje, kao i dvostrano odmorište Rotimski potok.

Ugovor koji je Hering potpisao u maju 2018. godine s JP Autoceste FBiH vrijedan je 25,7 miliona eura. Sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj, a nadzor nad gradnjom vrši kompanija Aecom S.L.U. iz Španije.

Iako je ova poddionica završena 7,2 kilometra autoceste će bit u funkciji nakon izgradnje kolosalnog mosta Počitelj, gdje se radovi, kao i na cijeloj poddionici Počitelj - Zvirovići, dugoj 11.75 kilometara, izvode punom parom i trebaju biti završeni do kraja naredne godine.

Izgradnjom ovih dionica BiH će dobiti novih 18 kilometara autoceste na Koridoru 5C, koji će biti povezani s evropskom mrežom puteva.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22359 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

FOTO: Pogled sa A1 – Hece, D. Vraca, Banlozi, grad…
Image

Pogledajte današnje kadrove Heca, Donje Vrace, Banloza, Tetova, još uvijek neaktivnog dijela autoputa A1 iznad naselja Hece (dalje od naplatnih kućica ka Nemili), novog mosta preko rijeke Bosne na kojem je i danas radno… Kliknite na foto galeriju od 27 fotografija i virtualno prošetajte ovim područjem..
Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22360 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22361 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22362 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22363 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgrađeni autoput sjeverno od Počitelja neće biti u funkciji čak 4 godine!
Image
Izgradnja dionice Počitelj - Buna

Još prije više od godinu dana pisali smo o tome koliko je zapravo Bosna i Hercegovina zanimljiva država, i to na način na koji se gradi njena putna infrastruktura, odnosno sada već zasigurno višedecenijski historijski projekat – autoput na Koridoru 5c.

Naime, riječ je bila o 7,2 kilometara dugačkoj dionici Počitelj – Buna koja je trebala biti završena početkom 2020. godine, ali je kompanija “Hering” kao izvođač radova više puta prolongirala rokove, pa se sada kao krajnji datum završteka radova navodi kraj mjeseca novembra.

Možda najveći razlog zašto je više puta odgađan završetak radova na ovoj dionici jeste što ista neće biti u upotrebi duži niz godina, što se u najoptimističnijoj varijanti može desiti tek polovinom 2024. godine.

A gdje je priključna petlja!?

Kao glavni razlog za ovako dugačak višegodišnji period neupotrebljivosti dionice Počitelj – Buna jeste da je nakon petlje Počitelj na južnom početku ove dionice, sljedeća priključna petlja na autoputu ona na kraju dionice Buna – tunel Kvanj.

Dakle, na sjevernom kraju dionice Počitelj – Buna, za koju mediji pomepezno najavljuju da će biti asfaltirana u narednih 15-ak dana, ne postoji priključna petlja s koje bi automobili silazili na okolne magistralne ceste, nego će se naredna priključna petlja nalaziti na dionici Buna – tunel Kvanj koja se uopšte nije počela niti graditi!

Zenička zaobilaznica kao primjer

Pojedini bh. mediji jutros su objavili informaciju da je za funkcionalnost dionice Počitelj – Buna “potreban most Počitelj koji je trenutno u izgradnji”, gdje je navedeno da se upravo zbog tog mosta ta dionica “neće koristiti prije 2022. godine”, što zapravo predstavlja potpuno pogrešnu informaciju i obmanu javnosti.

Kako ugovor za izgradnju dionice Buna – tunel Kvanj čak nije niti dodijeljen, te shodno tome nisu niti počeli radovi na ovoj dionici, čija će izgradnja trajati tri godine, vrlo lako je za pretpostaviti da će se prvi automobili dionicom Počitelj – Buna provozati tek polovinom 2024. godine!

Potpuno slična stvar dogodila se u junu 2019. godine na zaobilaznici autoputa kod Zenice kada su završeni radovi na dionici Drivuša – Klopče, dugačkoj nešto više od 2 kilometra. Nakon što skoro 18 mjeseci nije bila u upotrebi, ova će dionica postati operativna tek 25. novembra ove godine kada će biti otvorene i sve preostale dionice.

Image
Izgradnja dionice Počitelj - Buna

Ako je završeno, ne znači i da je u upotrebi

Kako je za razliku od drugih država, za Bosnu i Hercegovinu karakteristična izgradnja jako kratkih dionica autoputa, to po automatizmu ne znači da će završetkom radova na svakoj od njih ista biti odmah u funkciji.

Upravo je medijska objava o funkcionalnosti dionice Počitelj – Buna tokom 2022. godine jedna od onih koje su jako daleko od istine. Čak i takva netačna informacija predstavlja mnogo vremena da neka dionica ne bude u upotrebi, a sve su prilike da će na kraju zapravo biti riječ o minimalno četiri godine!
Vijesti.PLUS
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22364 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Mitrović: Most na Savi kod Gradiške vjerovatno u maju iduće godine
Image

Ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović izjavio je danas u Istočnom Sarajevu da očekuje da će most na rijeci Savi kod Gradiške biti završen u maju iduće godine.

“Za most na Savi kod Gradiške mogu reći da u avgustu očekujemo spajanje dvije obale, odnosno, završetak čelične konstrukcije. Završetak mosta očekuje se u maju naredne godine”, rekao je Mitrović novinarima.

Ministar transporta i komunikacija u Savjetu ministara nije bio u mogućnosti da kaže kada će biti izgrađeno granični prelaz i dionicu auto-puta od šest kilometara od mosta prema Okučanima.

“Taj dio sadrži i granični prelaz koji je u planu da se radi. Za nekih 15 do 20 dana moći ću da kažem više jer imam sastanak s hrvatskim ministrom mora, saobraćaja i infrastrukture Olegom Butkovićem upravo u vezi s tim dijelom puta, kako bi konačno nakon desetina godina i ovaj auto-put zaživio”, rekao je Mitrović.

On je dodao da će s hrvatskim ministrom Butkovićem razgovarati i o pitanju rekonstrukcije mosta kod Brčkog, kao i mogućnosti izgradnje novog mosta.
Biznis Info
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22365 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Poništen tender za gradnju autoputa Vukosavlje – Rača
„Autoputevi Republike Srpske“ poništili su međunarodni tender za gradnju tri dionice autoputa od Vukosavlja, preko Brčkog i Bijeljine, do Rače i granice sa Srbijom, ukupne vrijednosti 1,3 milijarde maraka bez PDV-a. Kao razlog za poništenje tendera navedeno je da „nema nijednog sposobnog kandidata“ za taj posao.

Image

Tender je raspisan u avgustu prošle godine, a bio je podjeljen na tri lota, odnosno na dionicu Vukosavlje – Brčko čija je procijenjena vrijednost 600 miliona, na dionicu Brčko – Bijeljina koja bi trebalo da košta 310 miliona, te na dionicu Bijeljina – Rača vrijednosti 440 miliona KM.

Nabavka je poništena za sva tri lota iz “dokazivih razloga” koji su, kako je navedeno, izvan kontrole “Autoputeva RS” i koji se nisu mogli predvidjeti u vrijeme pokretanja postupka javne nabavke.

„Budući da nijedan od dostavljenih zahtjeva za učešće u postupku javne nabavke finansiranja, projektovanja i izgradnje dionice autoputa Vukosavlje – Brčko, Brčko – Bijeljina i Bijeljina – Rača nije potpun i ne ispunjava zahtjeve iz Javnog poziva, te da ugovorni organ („Autoputevi RS“) nema nijednog sposobnog kandidata, isti ugovorni organ je donio Odluku o poništenju predmetnog postupka javne nabavke“, naveli su u „Autoputevima RS“.

Dionica Vukosavlje – Brčko duga je oko 33 kilometra, dionica Brčko – Bijeljina 17 kilometara, a Bijeljina – Rača 20 kilometara.

Postupak za izbor izvođača radova bio je sproveden putem takmičarskog dijaloga, a bilo je predviđeno da broj kandidata kojima će se dostaviti poziv za učešće u dijalogu bude ograničen na četiri.

CAPITAL je pisao da je za gradnju zainteresovana turska kompanija „Kalyon“. Pored te turske kompanije, za autoput su se interesovale i finansijske institucije, a među njima i banke „Sparkasse“ i „Ziraatbank“ koje su preuzele tendersku dokumentaciju, kao i određene kompanije registrovane u Srbiji.

U igri su bili i Kinezi, a srpski član Predsjedništva Milorad Dodik i delegacija Vlade Republike Srpske razgovarali su sa predstavnicima kompanije „Shandong Hi-Speed Group“ krajem avgusta prošle godine. Tada je saopšteno da su Kinezi zainteresovani za gradnju autoputa Vukosavlje-Rača, bez spominjanja zašto ne poštuju rokove iz ugovora o gradnji dionice Banjaluka-Prijedor.
CAPITAL
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22366 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Mještani Zvirovića u Hercegovini blokirali cestu, prosvjeduju zbog prašine
Image

Mještani Zvirovića blokirali su u srijedu prometnicu koja iz pravca Međugorja vodi prema autocesti i graničnome prijelazu Bijača s Republikom Hrvatskom prosvjedujući zbog prašine koja se stvara nastavkom izgradnje autoceste na koridoru Vc u tome dijelu Hercegovine.

Kako su izvijestili lokalni mediji, mještani su osobnim automobilima i kombijima zapriječili prometnicu u mjestu Zvirovići.

Zbog čega prosvjeduju?

Mještani Zvirovića prosvjeduju zbog odnosa kineske tvrtke China State Construction Engineering Corporation Limited koja gradi autocestu. Tvrde da zbog prašine koju podižu kamioni i drugi radni strojevi doslovno ne mogu disati, uzgajati povrće i normalno funkcionirati.

Oni inzistiraju da se ceste polijevaju vodom kako se ne bi stvarala prašina, što kineski izvođači nisu ispoštovali.
Index.hr
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22367 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 23. 05. 2021. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22368 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22369 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22370 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Traži se izvođač za samo jednu dionicu autoputa Vukosavlje – Rača
Nakon što su prošle sedmice poništili tender za gradnju tri dionice autoputa Vukosavlje – Rača, „Autoputevi Republike Srpske“ sada traže finansijera i izvođača za samo jednu dionicu, od Vukosavlja do Brčkog.

Image

U novom tenderu, koji su „Autoputevi RS“ raspisali, traži se ponuđač koji će obezbijediti finansiranje, projektovanje i gradnju dionice Vukosavlje – Brčko, procijenjene vrijednosti 600 miliona maraka bez PDV-a.

Kada se uračuna porez, ta dionica duga 33 kilometara trebalo bi da košta do 702 miliona KM.

Postupak za izbor izvođača radova biće sproveden putem takmičarskog dijaloga, a nakon sprovedenog postupka pretkvalifikacije, broj kandidata kojima će se dostaviti poziv za učešće u dijalogu ograničen je na četiri.

„Ovaj projekat dio je planiranog autoputa koji će povezati Banjaluku sa Beogradom. Prostor koji je zahvaćen projektom je uglavnom nenaseljeno područje u okviru lokalnih opština, u kojima je dominantna poljoprivredna proizvodnja. Početak projekta je u zoni Modriče (opština Vukosavlje), odnosno predstavlja planiranu obilaznicu oko Vukosavlja kao sastavni dio koridora Vc, dok je završetak na administrativnoj granici sa Brčko Distriktom BiH“, naveli su u „Autoputevima RS“.

Rok da zainteresovane kompanije dostave zahtjev za učešće u postupku ističe 30. juna ove godine.

Portal CAPITAL objavio je prošle sedmice kako su „Autoputevi Republike Srpske“ poništili međunarodni tender za gradnju tri dionice autoputa od Vukosavlja, preko Brčkog i Bijeljine, do Rače i granice sa Srbijom, ukupne vrijednosti 1,3 milijarde KM bez PDV-a. Kao razlog za poništenje tendera navedeno je da „nema nijednog sposobnog kandidata“ za taj posao.

Tender je prvobitno raspisan u avgustu prošle godine, a bio je podjeljen na tri lota, odnosno na dionicu Vukosavlje – Brčko čija je procijenjena vrijednost 600 miliona, na dionicu Brčko – Bijeljina koja bi trebalo da košta 310 miliona, te na dionicu Bijeljina – Rača vrijednosti 440 miliona KM.

Za gradnu je bilo zainteresovano sedam kineskih, dvije turske i jedna tursko-kineska kompanija.

Pored deset pomenutih kompanija, „Autoputevi“ su pregovarali sa američkom kompanijom “Behtel”, koja nastupa zajedno sa turskom kompanijom “Enka”, a koje finansijski prate američka i engleska agencija za finansiranje izvoza – DFC i UKF.

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić ranije je najavio da će Srbija izdvojiti 100 miliona evra za dionicu od Rače do Bijeljine, pa tako ostaje nedefinisano finansiranje gradnje autoputa od Brčkog do Bijeljine.
CAPITAL
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22371 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pogledajte kako izgleda izgradnja mosta Počitelj u sklopu autoputa ka jugu BiH
Image

Most Počitelj se nalazi u okviru poddionice Počitelj - Zvirovići na Koridoru 5C. Radovi su uveliko u toku, a plan je da bude završeno do kraja 2021. godine.

Ovaj most će biti dužine 980 metara s visinom stubova 92, 97, 92, 91, 88 i 66 metara. To je kontinurani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje.

Do sada je urađena zaštita jame na stubovima S2, S3 i S4, temelji stubova S3, S4 i S5 i izgrađeni su segmenti stubova S3, S4 i S5.

Izvođač radova za LOT 2, odnosno most Počitelj, je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenom s Evropskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22372 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
Dozer
Posts: 28353
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#22373 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dozer »

Slike su super, hvala.

A kada su otvaranja svega ovoga....? Zadnjih 6, skoro 7 godina, koliko mi je poznato nije otvoren nijedan metar na 5C, nigdje....
Dr Arsla
Posts: 1177
Joined: 05/01/2013 16:16

#22375 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dr Arsla »

Još jedna dionica od niotkud do nidokle. Tačno smo svjetski prvaci u gluposti :izet: Terzić je za mandata napravio cesticid. FBIH ko fol ima 112 km auto cesta od čega skoro jedna trećina nije u upotrebi :evil:
Post Reply