Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

izvrsni direktor
Posts: 4706
Joined: 20/12/2018 16:11

#21551 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by izvrsni direktor »

costacurta wrote: 13/05/2021 08:26
Cossack wrote: 13/05/2021 07:47
Sljedeci put probajte da ne birate uhljebe pa mozda i bude kakvog efekta :)
Jah.
Eo od januara su zajahali ovi crveni koji tvrde da su sušta suprotnost svojim zelenim prethodnicima. Vidi se to na terenu, na sve strane mašine, gradilišta, hapšenja, istrage..........
:-)








Šalim se naravno
Sta predlazes za sljedece izbore, da probamo sa ovim narandzastim, ili da budemo konkretniji, za enku tvog mozda?
costacurta
Posts: 2442
Joined: 05/05/2005 08:25

#21552 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by costacurta »

izvrsni direktor wrote: 16/05/2021 16:09
costacurta wrote: 13/05/2021 08:26
Cossack wrote: 13/05/2021 07:47
Sljedeci put probajte da ne birate uhljebe pa mozda i bude kakvog efekta :)
Jah.
Eo od januara su zajahali ovi crveni koji tvrde da su sušta suprotnost svojim zelenim prethodnicima. Vidi se to na terenu, na sve strane mašine, gradilišta, hapšenja, istrage..........
:-)








Šalim se naravno
Sta predlazes za sljedece izbore, da probamo sa ovim narandzastim, ili da budemo konkretniji, za enku tvog mozda?
Enko moj? Nisi meščini u vinklu. Jusufović za načelnika, gradsko vijeće PzP.
Ako već pitaš za sledeće izbore za Dinu, što da ne.
Hajd ebeš to,
De nek mi neko objasni kako je ovo moguće:
10 kompanija s najvećim neto profitom u FBiH za 2020:

1. Autoceste FBiH doo 131,67 miliona KM
Imal ekonomista da mi objasne kako 100km puta donese 130M profita u godini najužasnije ekonomske krize?
User avatar
drug_profi
Posts: 28251
Joined: 16/07/2012 16:00

#21553 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ispada da je svaki mjesec cijelom duzinom autoputa prolazilo oko milon vozila, sto naravno nije slucaj.

Znaci samo ako racunaju i prihode od akciza za autoceste.
Ali to onda nije prihod iz osnovne djelatnosti i ne znam kako bi se moglo nazvati profitom.
Jer je to namjenski novac za gradnju.
A sa profitom mozes raditi sta hoces.
Q_Line
Posts: 385
Joined: 29/04/2004 09:48
Location: Zenica

#21554 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Q_Line »

Image

Ovo vam je kraj upravo završene dionice Počitelj - Buna, dakle, na njenom kraju postoji odmorište, ali NE postoji priključna petlja !!!

I kada se dogodine završi most Počitelj, odnosno dionica Zvirovići - Počitelj, i dalje na kraju dionice Počitelj - Buna neće biti priključne petlje, i ona će i TADA i dalje biti neupotrebljiva.

Dakle, ovih 7,2 km će biti u funkciji za 3, a najvjerovatnije tek za 4 godine kada se izgradi dionice Buna - tunel Kvanj na čijem je kraju predviđena privremena pristupna petlja.

Uporna, baš uporna laž da će ovih 7,2 km biti dogodine u funkciji. Evo što lažu mediji, nego laže i predstavnik izvođača radova! Nevjerovatno...
User avatar
jednonogi_Jack
Posts: 787
Joined: 14/12/2005 21:21

#21555 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by jednonogi_Jack »

Koristiće se 1 km, od petlje Počitelj do mosta. :-)
Q_Line
Posts: 385
Joined: 29/04/2004 09:48
Location: Zenica

#21556 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Q_Line »

jednonogi_Jack wrote: 16/05/2021 23:20 Koristiće se 1 km, od petlje Počitelj do mosta. :-)
Taj 1 km je sastavni dio dionice Zvirovići - Počitelj, a ne ove upravo završene!
User avatar
mk ultra
Posts: 11072
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#21557 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra »

Koga vise briga, realno :mrgreen:

Isprana prica, niko vise i ne obraca paznju
User avatar
drug_profi
Posts: 28251
Joined: 16/07/2012 16:00

#21558 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ja se iskreno nadam promjeni price 2022.
Karica spengase u zatvor, radi necega, a Terzica i sve ostale bi trebalo dozivotno zakljucati cini mi se.
emirolini
Posts: 1507
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#21559 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by emirolini »

Hahaha cuj, SDAovac u zatvoru haha, taj film neces gledati. Da je pravde Edhem Bicakcic bi prenosao kamen sa jedne strane na drugu, ovako gradi bog te pita koju hidroelektranu po redu.
User avatar
Zeleni most
Posts: 615
Joined: 01/11/2013 21:18

#21560 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

Q_Line wrote: 16/05/2021 23:08 Image

Ovo vam je kraj upravo završene dionice Počitelj - Buna, dakle, na njenom kraju postoji odmorište, ali NE postoji priključna petlja !!!

I kada se dogodine završi most Počitelj, odnosno dionica Zvirovići - Počitelj, i dalje na kraju dionice Počitelj - Buna neće biti priključne petlje, i ona će i TADA i dalje biti neupotrebljiva.

Dakle, ovih 7,2 km će biti u funkciji za 3, a najvjerovatnije tek za 4 godine kada se izgradi dionice Buna - tunel Kvanj na čijem je kraju predviđena privremena pristupna petlja.

Uporna, baš uporna laž da će ovih 7,2 km biti dogodine u funkciji. Evo što lažu mediji, nego laže i predstavnik izvođača radova! Nevjerovatno...
To je kao da ti tata za 14. rodjendan kupi novo auto i kaze dobices kljuceve od auta tek kada polozis vozacki za svoj 18.rodjendan. :lol:
User avatar
Haris.ba
Posts: 12048
Joined: 08/09/2005 20:08

#21561 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

A sta bi sa onom "nelegalnom" petljom za jonski autoput?
gr0ka
Posts: 14
Joined: 02/03/2021 20:52

#21562 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gr0ka »

Q_Line wrote: 16/05/2021 23:08 Image

Ovo vam je kraj upravo završene dionice Počitelj - Buna, dakle, na njenom kraju postoji odmorište, ali NE postoji priključna petlja !!!

I kada se dogodine završi most Počitelj, odnosno dionica Zvirovići - Počitelj, i dalje na kraju dionice Počitelj - Buna neće biti priključne petlje, i ona će i TADA i dalje biti neupotrebljiva.

Dakle, ovih 7,2 km će biti u funkciji za 3, a najvjerovatnije tek za 4 godine kada se izgradi dionice Buna - tunel Kvanj na čijem je kraju predviđena privremena pristupna petlja.

Uporna, baš uporna laž da će ovih 7,2 km biti dogodine u funkciji. Evo što lažu mediji, nego laže i predstavnik izvođača radova! Nevjerovatno...
Meni nije jasno zasto to rade? Da li su glupi? Ili imaju neku agendu za to? Ja eto ne mogu da shvatim zasto neko gradi autoput koji nece biti u funkciji narednih 4-5 godina. zar nije bilo lakse krenuti sa sjevera i prema dole, imas vezu sa EU, naplacujes putarine, i deres prema jugu...
User avatar
Tesla Edison
Posts: 6225
Joined: 08/05/2017 19:17

#21563 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Tesla Edison »

Pranje para
User avatar
So What!
Posts: 8947
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21564 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Maliodmene wrote: 16/05/2021 13:41 Sta je problem vise sa tom zaobilaznicom?
Nakon višemjesečne kontrole: Nema dozvole za zeničku zaobilaznicu, sporan vijadukt Donja Gračanica
Sve ukazuje da će izvođač „Cengiz Insaat” dobiti dodatni rok od 90 dana da otkloni komisijski uočene nedostatke, a tek treba vidjeti hoće li platiti „penale“ zbog propusta prilikom gradnje vijadukta, koji je zajedno za ostalim dijelom dionice pušten u rad 25.11.2020, a nekoliko dana potom je promet vozila obustavljen.

Image

Kako saznaje Žurnal, stručna komisija koja je posljednjih mjeseci obavljala kontrolu kvalitete izvedenih radova na vijaduktu Donja Gračanica koji se nalazi na poddionici Gračanica – Tunel Zenica, okončala je prije nekoliko dana svoj posao. Izvori Žurnala iz Autocesta FBiH i oni upoznati se dešavanjima na gradilištu, na osnovu upita iz komisije zaključuju kako je malo vjerovatno da će vijadukt dobiti saglasnost za dozvolu.

Pojedini članovi komisije smatraju kako nije obavljena validna kontrola betonske kontrukcije! Za veći dio konstrukcije izuzet je samo jedan uzorak vanjske kontrole čvrstoće betona (!?), dok za pojedine dijelove poput stupova i šipova komisiji nije prezentovani niti jedan kontrolni uzorak čvrstoće!!

„Vanjska kontrola kvaliteta obavljana je tokom decembra, dakle nakon što je već počela kontrola komisije“, navodi izvor uključen u radove na ovoj dionici.

Za komisiju nije validan ni nalaz o kontroli otpornosti na mraz rađen prije godinu dana, a sporan je i sistem odvodnje na vijaduktu. Evidentirano je da su pojedine firme bile angažovane i kao revidenti i kao stručni nadzor, iako je zabranjen angažman na nadzoru ukoliko je neko učestvovao u projektovanju i izvođenju radova. Isti izvori nam navode kako članovima komisije nije bilo jasno kako su nadzor gradnje obavljale firme koje za taj posao nisu ovlaštene!

Image

Sve ovo ne mora značiti da je u pitanju loš kvalitet radova, ali jednostavno rečeno, propisana kontrola nije provedena. Ukoliko kojim čudom izvođač naknadno ne dostavi dokaze o adekvatnoj kontroli, ista će morati stavku po stavku, stup po stup biti obavljena u narednom periodu. Sve ukazuje, tvrde naši sagovornici iz Autocesta i anagažovanih firmi, da će „Cengiz Insaat” dobiti dodatni rok od 90 dana da otkloni komisijski uočene nedostatke, a tek treba vidjeti hoće li platiti „penale“ zbog navedenih propusta.

Druge dvije poddionice - Drivuša – Klopče te Klopče – Donja Gračanica su dobile upotrebnu dozvolu. Podsjetimo, 25. novembra prošle godine iz Autocesta FBiH su najavili konačno otvaranje tzv “zeničke zaobilaznice“ za saobraćaj. Nekoliko dana kasnije dionica je zatvorena. Iz Autocesta su saopštili da je potrebno uraditi dilataciju jednog mosta, no prava istina je da dionica nije imala upotrebnu dozvolu!

Tri mjeseca kasnije i dalje obmanjuju javnost. Federalni premijer Novalić opravdava dodatno kašnjenje, iako vjerovatno zna stvarne razloge.

„Danas se moramo nositi sa tim, stabilizirati taj put i po meni, prije je bila greška preuranjeno otvaranje te dionice, dakle prije nego što je sve uređeno, da se sva klizišta stabiliziraju da bi Ministarstvo prostornog uređenja moglo izdati upotrebnu dozvolu i svi drugi organi koji to prate”, izjavio je Novalić 18. februara, okrivljujući pri tome sve i svakoga, od građana Zenice koji kao nisu željeli da autoput presjeca grad, do nadležnih za loše provedene istražne radove prije 12 godina.

Direktor Autocesta Adnan Terzić, kao kadar SBB-a, cijelu situaciju stavlja u politički kontekst, tačnije skori izbor novog direktora ovog javnog preduzeća.

“Pozadina toga je da u ambijentu kakav imamo u FBiH jedan dio sistema gura investicije, Koridor Vc, sad kad smo ubrzali radove sve to treba staviti u negativan kontekst zato što u petom mjesecu imamo izbor novog direktora Autocesta”, izjavio je nedavno Terzić

Zenička zaobilaznica mogla bi tokom mjeseca maja po drugi put biti otvorena za promet, samo ovoga puta možda svečanije, moguće i sa novim direktorom Autocesta FBiH, zavisno od dogovora SDA-HDZ koalicije. Od 2014 godine niti jedan kilometar nove autoceste nije dovršen za upotrebu. Zenička zaobilaznica građena je šest godina, potrošeno je 450 miliona maraka za 11 kilometara.
Žurnal
User avatar
So What!
Posts: 8947
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21565 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

costacurta wrote: 16/05/2021 15:15
doktor78 wrote: 16/05/2021 14:53 Otvoreno novih 7 km autoputa koji se ne može koristiti :lol: :lol: :lol:
Ja mislim da smo mi rekorderi po broju izgrađenih a neupotrebljivih kilometara autoputa
Ali pazi im priče:
Asfaltni radovi su u potpunosti završeni, samo naravno sada neće biti zvaničnog otvaranja, jer se dionica ne može koristiti dok se ne završi poddionca Počitej -Zvirovići", kaže Talić za Klix.ba. Ističe da će novih 7,2 kilometara autoceste do tada biti osigurani i zaštićeni.
Čuj zaštićeni i osigurani?! :shock:
Od čega?
Pa da. Sad je jasna stvar sa Zeničkom obilaznicom, oni su nju ustvari "konzervirali" do nekih boljih dana da ne bi neko prljao asfalt.
'Oće to oni tako, imamo i kustose u ACFBiH.
Joj, ako ništa, u nevolji koja nas je snašla, a zove se život u tranzicijskoj BiH, najjače mi je što ljudi uvijek imaju jako kreativan smisao za humor.

Čuj kustosi :D

drug_profi wrote: 16/05/2021 20:04 Ispada da je svaki mjesec cijelom duzinom autoputa prolazilo oko milon vozila, sto naravno nije slucaj.

Znaci samo ako racunaju i prihode od akciza za autoceste.
Ali to onda nije prihod iz osnovne djelatnosti i ne znam kako bi se moglo nazvati profitom.
Jer je to namjenski novac za gradnju.
A sa profitom mozes raditi sta hoces.
Potpis ko kuća, ne znam šta je novinarima, pa se prosipaju u naslovima sa ovakvim glupostima. U pitanju su krediti naravno, osnovna djelatnost dobro zarađuje, ali nije da su rudnik zlata kako se predstavljaju.
emirolini wrote: 17/05/2021 00:21 Hahaha cuj, SDAovac u zatvoru haha, taj film neces gledati. Da je pravde Edhem Bicakcic bi prenosao kamen sa jedne strane na drugu, ovako gradi bog te pita koju hidroelektranu po redu.
Ensad Karic je bio SDP-ov kadar.
the_stick
Posts: 1012
Joined: 16/02/2002 00:00

#21566 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by the_stick »

drug_profi wrote: 16/05/2021 20:04 Ispada da je svaki mjesec cijelom duzinom autoputa prolazilo oko milon vozila, sto naravno nije slucaj.

Znaci samo ako racunaju i prihode od akciza za autoceste.
Ali to onda nije prihod iz osnovne djelatnosti i ne znam kako bi se moglo nazvati profitom.
Jer je to namjenski novac za gradnju.
A sa profitom mozes raditi sta hoces.
Zadnji put kad sam gledao prije koju godinu, vise od 80% prihoda AC FBiH je bilo od akciza. Vjerujem da je i sada slicna situacija. Interesantno je kako nakon svih ovih godina novinari to nisu skontali, nego svake godine ponovo i ponovo pisu o tome kako su AC FBiH medju najprofitabilnijim kompanijama. Neupuceni bi cak zakljucili da menadzment radi nevjerovatno dobar posao.
User avatar
drug_profi
Posts: 28251
Joined: 16/07/2012 16:00

#21567 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Novinari kod nas su potpuno neuki ljudi.
Cak ni pravopis nisu savladali, a kamo li osnove neceg drugog o cemu bi da kao izvjestavaju.
User avatar
zomri
Posts: 11089
Joined: 03/05/2006 07:31

#21568 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zomri »

Prosao sam pored Zepca neki dan i vidim da su krenuli radovi i na toj dionici. Priprema se prilaz na mjestu gdje ce vjerovatno biti juzni ulaz u tunel, a desno uz Bosnu je dizalica. Vjerovatno most preko Bosne?
User avatar
So What!
Posts: 8947
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21569 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

zomri wrote: 17/05/2021 10:55 Prosao sam pored Zepca neki dan i vidim da su krenuli radovi i na toj dionici. Priprema se prilaz na mjestu gdje ce vjerovatno biti juzni ulaz u tunel, a desno uz Bosnu je dizalica. Vjerovatno most preko Bosne?
Dva mosta idu s obje strane:

Image

Image
User avatar
zomri
Posts: 11089
Joined: 03/05/2006 07:31

#21570 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zomri »

So What! wrote: 17/05/2021 11:02
zomri wrote: 17/05/2021 10:55 Prosao sam pored Zepca neki dan i vidim da su krenuli radovi i na toj dionici. Priprema se prilaz na mjestu gdje ce vjerovatno biti juzni ulaz u tunel, a desno uz Bosnu je dizalica. Vjerovatno most preko Bosne?
Dva mosta idu s obje strane:

Image

Image
:thumbup: To je to onda.

Vidio sam i neke radove malo sjevernije od ovoga, nisam siguran da li je to kod sjevernog ulaza. Mozda to nema veze sa autoputem.

Jedva cekam da se ovo izgradi. Do Zepca za 40tak min :sretan:
User avatar
drug_profi
Posts: 28251
Joined: 16/07/2012 16:00

#21571 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Sporo to ti nesto vozis Zomri. :mrgreen:
User avatar
Bullet Tooth Tony
Posts: 19362
Joined: 06/09/2007 12:15

#21572 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Bullet Tooth Tony »

drug_profi wrote: 17/05/2021 11:41 Sporo to ti nesto vozis Zomri. :mrgreen:
Zar ne treba sada do Zepca 40tak min :skoljka: :D :D
User avatar
zomri
Posts: 11089
Joined: 03/05/2006 07:31

#21573 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zomri »

Bullet Tooth Tony wrote: 17/05/2021 11:46
drug_profi wrote: 17/05/2021 11:41 Sporo to ti nesto vozis Zomri. :mrgreen:
Zar ne treba sada do Zepca 40tak min :skoljka: :D :D
Sad ce me moci obici svi koji to zele :D
the_stick
Posts: 1012
Joined: 16/02/2002 00:00

#21574 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by the_stick »

drug_profi wrote: 17/05/2021 10:22 Novinari kod nas su potpuno neuki ljudi.
Cak ni pravopis nisu savladali, a kamo li osnove neceg drugog o cemu bi da kao izvjestavaju.
Da se razumijemo, s obzirom da AC FBiH raspolazu akcizama, ispravno je da oni to priznaju kao prihod (nije iz osnovne djelatnosti, ali je prihod). Cak i da im Vlada daje te pare, ako to nije kroz dokapitalizaciju, opet bi bilo ispravno da to priznaju kao ostali prihod. dakle, nije njihov profit upitan, tj. sa racunovodstvene strane je ispravno prikazan, ali valjda bi novinari koji pisu o toj visokoj profitabilnosti trebali dati kontekst.

ovo je navedeno u njihovim revidiranim finansijskim izvjestajima za 2019. godinu:
U okviru poslovnih prihoda DruStvo je iskazalo prihode od akciza u iznosu od 172.563 hiljade KM Sto
predstavlja 82% ukupnog poslovnog prihoda. Naime, skrecemo paZnju na 6injenicu da je Dru5tvo osnovano
na osnovu Zakona o cestama FB|H, u okviru kojeg je clanom 16. definisana djelatnost Dru5tva, a dlanom 88.
istog i nadin finansiranja. Takoder, pomenutim Zakonom, definisano je da Dru5tvo obavlja poslove od op6eg
interesa, ne posluje na komercijalnoj osnovi nitije osnovano radi sticanja dobiti, vec svoje aktivnosti obavlja
na osnovu odobrenog plana i programa rada od strane osnivada. Razlika javnih prihoda i javnih rashoda
predstavlja finansijski rezultat koji je neoporeziv. lskazani finansijski rezultat ne moZe biti predmet ponovne
raspodjele na dividendu ili povecanje kapitala.

AC FBiH je 2019. godine imala blizu milijardu BAM kredita. koliko se sjecam, akcize se ne koriste direktno za gradnju (za to sluze krediti) nego za otplatu kredita. s obzirom da otplata kredita nije trosak (osim tekuceg troska kamate za godinu), AC ce i u narednim godinama morati nastaviti prikazivati ogromnu profitabilnost, sto ne znaci da ce na raspolaganju imati mnogo kesa, tj. profit ce se koristiti za otplatu kredita.
User avatar
drug_profi
Posts: 28251
Joined: 16/07/2012 16:00

#21575 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Pa tako nekako. Ako je guzva, onda 45. :mrgreen:

SA-Žepče biće udaljeno oko 80-85 km autoceste.

Penzioneri će to voziti 40 minuta. :mrgreen:
Post Reply