Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

mistek
Posts: 2088
Joined: 23/05/2010 15:16

#19526 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek » 25/10/2020 01:36

RJ57 wrote:
24/10/2020 11:47
pitanje, kad se govori o petlji poprikuše spominje se veza brzom cestom za tuzlu. kuda bi oni to pravili (pa makar to bilo i 2050 nakon kompletiranja Vc)? to je totalno van zdrave pameti bez obzira na to što je jasno da iza toga stoji ideja cijelokupne trase kroz federaciju.
ja iskreno ne vidim nikakvu mogućnost pravljenja veze za tuzlu bilo kuda drugo osim od doboja, sve ostalo je suludo
Tuzla, pa pored Lukavca, pa oko Modraca, pa dolinom rijeke Turije do Seone, pa onda prema Zavidovićima i konačno Žepču, manje-više prateći Krivaju i Bosnu :D


User avatar
Nivelacija
Posts: 3966
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#19527 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija » 25/10/2020 11:25

RJ57 wrote:
24/10/2020 11:47
pitanje, kad se govori o petlji poprikuše spominje se veza brzom cestom za tuzlu. kuda bi oni to pravili (pa makar to bilo i 2050 nakon kompletiranja Vc)? to je totalno van zdrave pameti bez obzira na to što je jasno da iza toga stoji ideja cijelokupne trase kroz federaciju.
ja iskreno ne vidim nikakvu mogućnost pravljenja veze za tuzlu bilo kuda drugo osim od doboja, sve ostalo je suludo
Zenica i okolina i Tuzla i okolina moraju dobiti vezu preko Vozuce. To su područja sa 500 k stanovnika, Srednja Bosna i TK.

User avatar
Haris.ba
Posts: 10840
Joined: 08/09/2005 20:08

#19528 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba » 25/10/2020 11:42

Zanimljiva je ta nepovezanost Zenice i Tuzle. Imam osjecaj da se sve gleda samo iz vizure Sarajeva.

tec
Posts: 1033
Joined: 15/12/2011 15:25

#19529 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by tec » 25/10/2020 12:42

Pa malo vidjeti na šta liči pa onda razmisliti kako povezati.
Image

https://goo.gl/maps/EjKecoL6ATHKVQT47
Možda čak postoji razlog zašto na tom području ne postoje ni regionalni putevi.

User avatar
ja71
Posts: 4461
Joined: 31/03/2006 14:45

#19530 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ja71 » 25/10/2020 13:30

Razlog više da se povežu tz i ze

User avatar
Haris.ba
Posts: 10840
Joined: 08/09/2005 20:08

#19531 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba » 25/10/2020 13:34

Pa i treba malo razmisliti. Jer, nije sve do topografije terena. Stvar je umnogome i historijskih okolnosti. Postoje i gori tereni od ovoga preko Zepca preko kojih su provucene magistrale i pruge.

Moderna Zenica i Tuzla su ipak za novijeg doba veca naselja. Za vrijeme popisa AU Vares je imao vise stanovnika od Zenice. :D

Zasto za vrijeme Juge nije povucena moderna magistrala je isto spletom okolnosti vise politicke nego ekonomske prirode. Mada, ima i ekonomskih razloga, jer ekonomija je bila manje orjentisana na iskoristavanje medjuregionalne ekonomije, vec izvozu sirovina i proizvoda prema drugim republikama.

mistek
Posts: 2088
Joined: 23/05/2010 15:16

#19532 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek » 25/10/2020 18:25

Ma nije taj put besmislen, ali jednostavno ima većih prioriteta. I samoj Tuzli je puno važnije da put prema Sarajevu bude bolji, pa onda onaj prema Orašju, pa onda prema Doboju, i tek onda ovaj prema Zenici :D

User avatar
Haris.ba
Posts: 10840
Joined: 08/09/2005 20:08

#19533 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba » 25/10/2020 19:18

Pravac Orasje je najbitniji za Tuzlu. Ali, nista od toga nazalost jos dugo, dugo.

Spajanjem na autoput preko Zepca, spajanje i sa Sarajevom je zavrseno sto se tice autoputa.

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19534 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 25/10/2020 19:27

mistek wrote:
25/10/2020 18:25
Ma nije taj put besmislen, ali jednostavno ima većih prioriteta. I samoj Tuzli je puno važnije da put prema Sarajevu bude bolji, pa onda onaj prema Orašju, pa onda prema Doboju, i tek onda ovaj prema Zenici :D
Zanimljivo je da su to tri postojeće veze, dok je ova prema Zenici gotovo nepostojeća, kako znati, da li ti nešto treba ili ne, ako to uopšte i nemaš.

Ko zna kakvi bi se tokovi promjenili sa modernim spojem dva grada (i kantona), jer jedina veza im je zaista siromašna regionalna cesta R469 (Ribnica - Banovići - Živinice).

Malo i u off da se ode, ali eto, ako ništa pričamo o rutama, bivša SFRJ je ostavila funkcionalne pruge do Vareša i Banovića, a između je ostala nedostajuća spona od 30 kilometara, koju je kada pričamo o željeznicama i nije neka naučna fantastika izgraditi.

Trasiranje glavne ceste, Sarajevo - Tuzla, na ruti Šićki Brod - Banovići - Vareš - Podlugovi je mnogo skuplja opcija, u odnosu na nešto manje brdovitiju opciju, Šićki Brod - Banovići - Zavidovići - Papratnica (Žepče).

No međutim trasiranje željeznićke pruge, prvobitnim pravcem, njenom modernizacijom, kao i optimizacijom za putnički saobraćaj, stvorilo bi direktnu željezničku vezu Sarajeva i Tuzle, a ujedno bi imali željezničku vezu koja bi od granice na Savi do granice u blizini mora, 95% prolazila kroz FBiH, a ostalo kroz Brčko Distrikt.

Prava je šteta kratkovidnost naših političara, da se zaista uhvate u koštac sa ozbiljnijim projektima, koji bi promjenili naličje države, pa i društva, ali eto ja vjerujem da je u tim brdima između Vareša i Banovića, mnogo ozbiljnija prilika za vezu između Sarajeva i Tuzle.

Isto tako, vjerujem da će se u RS-u izgraditi autoput do Prijedora, a vjerovatno i do Bosanskog Novog, a političari iz FBiH tu imaju jedinstvenu priliku, da uz pravi dogovor, naprave i krak prema Cazinu i Bihaću, nešto, što bi također u mnogome izmijenilo naličje sjevera naše zemlje.

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19535 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 12:45

Dušan Topić: Vrlo brzo će biti aktuelna izgradnja obilaznice oko Banjaluke duge 20 kilometara
Image

Direktor “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je da je za finansiranje, projektovanje i izgradnju auto-puta od Vukosavlja do Rače pristiglo 10 prijava, od čega je devet kompanija izrazilo interesovanje za sva tri lota, a jedna za drugi i treći lot.

Topić je u intervjuu za Srnu podsjetio da je auto-put dužine 70 kilometara podijeljen u tri dionice – Vukosavlje-Brčko, Brčko-Bijeljina i Bijeljina-Rača.

Pristigle prijave, tvrdi Topić, biće pregledane u narednih nekoliko sedmica, nakon čega će kompanije koje ispunjavaju zadate uslove ući u sljedeću fazu tenderske procedure.

“Ovo je takmičarski dijalog, koji u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, podrazumijeva tri faze. Prva faza je ova pretkvalifikacija, druga je poziv pretkvalifikovanim kompanijama na takmičarski dijalog, odnosno na razgovor o njihovom viđenju realizacije projekata i treća je poziv za dostavljenje konačnih ponuda”, objasnio je Topić.

Topić je naglasio da je procijenjena vrijednost sva tri lota milijardu KM, s tim što je u javnom pozivu izražena cijena od 1,3 milijarde KM, u koju su uključeni i troškove kreditiranja, odnosno kamata, jer je sve predmet javnog poziva.

“Pretpostavka je da ćemo od ovih deset, imati tri ili četiri ponuđača sa kojim ćemo ući u takmičarski dijalog”, istakao je Topić.

Topić je podsjetio da je eksproprijacija zemljišta na trasi auto-puta počela proljetos, te da se radilo bez prekida.

“Krenuli smo na dionici od Rače prema Bijeljine, jer smo htjeli da prvo pripremimo tu dionicu u slučaju da dođe do aranžmana sa Srbijom koja je izrazila uvjerenje da će sa 100 miliona evra pomoći izgradnju tog dijela auto-puta. Kakav god aranžman da bude, Srbija gradi most na Savi i hoćemo da budemo spremni da počnemo gradnju od mosta”, objasnio je Topić.

Ideja je, tvrdi Topić, da se krene od Rače prema Bijeljini, ali ako bude obezbijeđeno finansiranje sva tri lota nije isključeno da krene gradnja svih dionica istovremeno.

Topić je naveo da “Autoputevi” trenutno imaju otvorena dva gradilišta – most na Savi kod Gradiške i prva faza izgradnje Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, dionica od Tovire do Kostajnice.

“Nakon godinu dana izgradnje, oba projekta teku ugovorenom dinamikom. Važno je da nije bilo obustave građenja, iako je virus korona stvarao probleme, prvenstveno u transportu robe i u komunikaciji. To se posebno osjetilo kad je u pitanju most na Savi kod Gradiške, koji je na granici i gdje ljudi prelaze sa jedne na drugu starnu. To je i danas otežano, ali uspijevamo”, rekao je Topić.

Govoreći o Koridoru 5C, Topić je napomenuo da je projekat prvobitno bio podijeljen u četiri faze, od kojih je prva ona koja se trenutno gradi kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 70 miliona evra.

“To je dio od Tovire do Kostajnice. Druga faza je prema jugu, od Kostajnice do entitetske granice na Putnikovom brdu, takozvana obilaznica oko Doboja. Obezbijeđen je kredit EBRD-a od 150 miliona evra, jer je to skuplja dionica, na kojoj imamo dva tunela, veliki most preko rijeke Bosne i veliki zasjek. Tu je u toku izbor izvođača radova i nadzornog organa, što bi trebalo biti završeno do kraja godine, da bi na proljeće počeli radovi”, naveo je Topić.

On je dodao da su treća i četvrta faza ovog projekta spojene u jednu, koja podrazumijeva gradnju od Tovire na sjever do Vukosavlja i entitetske granice na Odžaku.

“Pregovoramo sa Evropskom investicionom bankom za kreditna sredstva. Njihovi ekspertski timovi rade evaluaciju projekta i tehničke dokumentacije. Plan je da na proljeće raspišemo tender za izbor izvođača radova, a sa gradnjom bi mogli početi na proljeće 2022. godine”, tvrdi Topić.

On je dodao da ovu dinamiku prati i nastavak gradnje auto-puta prema Srbiji, od Vukosavlja prema Rači, te da bi izgradnja mogla da bude završena do 2025. godine ali pod uslovom da do kraja ove godine budu obezbijeđeni izvori finansiranja.

Topić je rekao da se pandemija virusa korona negativno odrazila na naplatu putarine, ali da u “Autoputevima” nisu nezadovoljni, jer su mnogo veće posljedice u nekim drugim oblastima života.

“Imali smo pad broja vozila na auto-putevima, posebno u martu, aprilu i maju, kada je broj vozila prepolovljen. Međutim, interesantno je da prihod od putarine nije prepolovljen nego je bio možda na istom nivou kao prošle godine. Objašnjenje je u tome što je prolovljen broj putničkih vozila, dok je broj teških teretnih vozila čak i povećan. Naravno cijena za teško teretno vozilo je daleko veća, tako da u pogledu prihoda nije osjetno smanjenje”, naglasio je Topić.

Kad je riječ o gradnji mosta na Savi kod Gradiške, Topić je istakao da je preostalo još mnogo posla, te podsjetio da je ugovoreni rok proljeće 2022. godine.

“Izvođač nas uvjerava da možemo završiti do 2021. godine, ali sve zavisi od vremenskih uslova. Na našoj strani stubovi su već završeni. U narednih godinu dana najviše posla odnosiće se na montažu čelične konstrukcije”, rekao je Topić.

On je naglasio da je u završnoj pripremi projektna dokumentacija za auto-put Banjaluka-Prijedor, što je preduslov da se krene u eksproprijaciju, koja bi trebalo da bude obavljena tokom naredne godine.

“Kineski partneri će se pripremiti da počinu sa gradnjom kako se završava eksproprijacija”, napomenuo je Topić.

On je dodao da će vrlo brzo biti aktuelan nastavak izgradnje auto-puta Gradiška- Banjaluka, odnosno izgradnja od Glamočana prema Banjaluci.

“Riječ je o obilaznici oko Banjaluke dugoj 20 kilometara, nakon čega bi auto-put nastavio dalje prema jugu, prema Manjači, do Mrkonjić Grada i dalje do Mliništa. To je bio projekat aktivan prije četiri-pet godina, koji je iz određenih političkih razloga u Sarajevu stopiran”, podsjetio je Topić.

Topić je dodao da je bilo zamišljeno da se projekat realizuje sa Kineskom državnom bankom i preferencijalnim povoljnim kreditima kineske države koji je zahtijevao garanciju BiH koju “Autoputevi” tada nisu mogli dobiti.

“Sada su dragičiji odnosi u Sarajevu, dobili smo garanciju i mislim da ćemo nastaviti s aktivnostima. U međuvremenu je došlo do promjene kod obilaznici oko Banjaluke, pošto se ona nalazi na Evropskom koridoru i dostupna su sredstva i Evropske komisije u vidu granta i evropskih banaka u vidu povoljnih kredita”, objasnio je Topić.

On je dodao da je u toku izrada projektne dokumentacije, te bi za dvije godine mogla krenuti izgradnja, ako naredne godine krenu pripremni radovi poput eksproprijacije i izrade glavnog projekta.
Privrednik.ba

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19536 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 12:48

Izgradnja dionice Ponirak - Vranduk [Most Vranduk 1] - 17. 10. 2020.




User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19537 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 12:51

Izgradnja Zeničke obilaznice [Donja Gračanica - Vraca] [Most Željezara] - 16. 10. 2020. @ amarovski1010 (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19538 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 12:58

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan [Vijadukt Raštelica 2] @ slow burn73 / amarovski1010 (Skyscrapercity forum)

18. 10. 2020

Image

23. 10. 2020.

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19539 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:00

Na proljeće 2021. moguć početak gradnje obilaznice oko Doboja
Image

Direktor Autoputeva RS Dušan Topić rekao je u intervjuu Srni, da je projekat gradnje Koridora 5C kroz RS prvobitno bio podijeljen u četiri faze, od kojih je prva ona koja se trenutno gradi kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 70 miliona eura.

"To je dio od Tovire do Kostajnice. Druga faza je prema jugu, od Kostajnice do entitetske granice na Putnikovom brdu, takozvana obilaznica oko Doboja. Obezbijeđen je kredit EBRD-a od 150 miliona evra, jer je to skuplja dionica, na kojoj imamo dva tunela, veliki most preko rijeke Bosne i veliki zasjek. Tu je u toku izbor izvođača radova i nadzornog organa, što bi trebalo biti završeno do kraja godine, da bi na proljeće počeli radovi", naveo je Topić.

On je dodao da su treća i četvrta faza ovog projekta spojene u jednu, koja podrazumijeva gradnju od Tovire na sjever do Vukosavlja i entitetske granice na Odžaku.

"Pregovoramo sa Evropskom investicionom bankom za kreditna sredstva. Njihovi ekspertski timovi rade evaluaciju projekta i tehničke dokumentacije. Plan je da na proljeće raspišemo tender za izbor izvođača radova, a sa gradnjom bi mogli početi na proljeće 2022. godine", tvrdi Topić.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19540 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:09

Novalić će od investitora iz Turske tražiti da finansiraju izgradnju puta Tuzla – Brčko
Image

Izrada glavnog projekta brze ceste ili autoputa Tuzla – Brčko mogla bi početi do kraja godine, a premijer Federacije BiH Fadil Novalić od turskih investitora zatražit će da finansiraju izgradnju. Ovo je potvrđeno na sastaku održanom u Tuzli.

U Tuzli je na inicijativu Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona održan sastanak kojem su prisustvovali premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić, članovi Uprave Autocesta FBiH Adnan Terzić i Ešef Džafić, premijer Tuzlanskog kantona Denijal Tulumović, kantonalni ministri prostornog uređenja i zaštite okolice i trgovine, turizma i saobraćaja Elvir Rožnjaković i Edin Buševac te dekan Rudarsko – geološko-građevinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli Kemal Gutić.

Kako je rečeno tom prilikom, već odavno postoji društveno – ekonomska opravdanost za izgradnju moderne saobraćajnice minimalne strukture dva puta po dvije saobraćajne trake, uz zaustavne trake i druge infrastrukturne elemente ukoliko se bude radilo o karakteru autoceste. S tim u vezi sastanak je za podlogu imao postojeće idejno rješenje za ovaj putni pravac, a koje je uradila grupa profesora, entuzijasta sa Rudarsko – geološko – građevinskog fakulteta u Tuzli.

Image

Premijer TK Denijal Tulumović smatra da izgradnja moderne saobraćajnice u ovom pravcu znači prije svega otvaranje prema evropskoj ekonomskoj zajednici i Evropskoj uniji, kao i saobraćajnu deblokadu koja će omogućiti bolju prohodnost roba i usluga domaćih privrednika prema EU.

"Ovakvi javni radovi će angažovati operativu i privredna društva s područja našeg kantona, a to će otvoriti nova radna mjesta i generisati nove vrijednosti. Imajući u vidu društveno ekonomski značaj ovog projekta s jedne strane, te ozbiljnost pristupa i postojanje volje da se krene sa realizacijom s druge strane, ja bih zamolio gradske službe gradova Tuzla i Srebrenik da svoj dio poslova urade što je prije moguće i time nam pomognu da što prije započnemo i sa konkretnim radovima", rekao je Tulumović.

Uz sastanke koji su mu prethodili, ali i druge projekte koje su započeli, prije svega misleći na dionicu magistralne ceste Šićki Brod – Đurđevik, Novalić je kazao da minuli susret predstavlja pokazatelj konkretnog opredjeljenja Tuzlanskog kantona za putnu deblokadu.

"Moramo biti iskreni i reći da se po prvi puta tek u posljednjih godinu dana na Federalnom nivou osjeti taj pozitivan pritisak Tuzlanskog kantona za rješavanje pitanja putne infrastrukture. Počeli smo konkretno i sa relevantnim akterima razgovarati o realizaciji ovog projekta. Vlada ima konstantnu komunikaciju sa svim finansijskim institucijama koje mogu biti izvori finansiranja ovog projekta. Veoma dobro poznajemo njihova pravila i u tom smislu smo pažnju usmjerili i na bitne aspekte koji će doprinijeti boljem pozicioniranju ovog projekta kod finansijera. U tom smislu je potrebno projektni zadatak i idejni projekat konačno usaglasiti sa revizionim primjedbama, a sve kako bi smo do Nove godine mogli otvoriti tender za glavni projekat. Do tada ja ću sa turskim investitorima razgovarati o osiguranja sredstava za izgradnju", zaključio je Novalić.

Javno preduzeće Autoceste FBiH u planu poslovanja za ovu godinu osiguralo je 12 miliona KM za izradu idejnog i glavnog projekta za ovaj putni pravac.

"S tim u vezi najbitnije je da se krene sa ovim početnim aktivnostima, a sve kako bi smo što prije došli i do glavnog projekta. Do izrade i završetka glavnog projekta, a time i početka konkretnih aktivnosti trebat će nam oko godinu i po dana, a to će zavisiti i od budućih istraživanja koja su nam, kao ulazni podaci, potrebna za utvrđivanje projektnog zadatka", naveo je Terzić.
Klix

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19541 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:14

Izgradnja Zeničke obilaznice [Klopče - Donja Gračanica] [Most Babina Rijeka] - 20. 10. 2020. @ Lamela (Skyscrapercity forum)

Image

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19542 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:23

Probijen tunel Počitelj
Prema ugovoru rok za završetak radova na poddionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 je planiran za rujan 2021. godine.

Image

JP Autoceste su u srijedu svečano obilježile završetak proboja tunela Počitelj, dužine 1.163 m, čime će završiti radovi na iskopu duž desne cijevi tunela.



Na svečanosti nazočnima su se obratili direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, projekt menadžer ispred izvođača radova Cai Lei, ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić i premijer Vlade FBiH Fadil Novalić.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić je rekao kako Koridor Vc ''pruža velike šanse da održi investicijsku temperaturu i da značajno utječe da nam se ekonomija ne sroza''.

Pojasnio je kako se Koridor Vc promatra iz dvije težišne točke - Sarajeva i Mostara.

Image

''Naišli smo na prepreke kad gledamo težište iz Sarajeva, Jedno je Vranduk a drugo Ivan, a one su bile prepreke i osvajačima. Onog momenta, a to će biti za dvije godine, kad izađemo izvan Vranduka na sjever sve nam je čisto i ostaje 40-tak kilometara.

Ako idemo prema jugu, ispriječio se najveći masi Prenj. To je najozbiljniji tehnički izazov u izgradnji Koridora'', rekao je, između ostalog, Novalić i dodao kako ''do 2028. želimo završiti Koridor''.

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19543 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:29

Denis Lasić, ministar prometa Federacije BiH, rekao je kako strojeve nije zaustavila ni pandemija.

Istaknuo je kako je razvoj Koridora je najveći katalizator razvoja zemlje.

Ova dionica, dužine 11,1, kilometara je, kako je naveo Lasić, od izuzetne važnosti, a okončanje radova se očekuje koncem iduće godine dok se radovi na dionici Buna - Počitelj se očekuju krajem ove godine.

''Sretan sam jer je Hercegovina postala veliko gradilište'', rekao je Lasić naglasivši kako je to iznimno važno za turizam.



Adnan Terzić, direktor Autocesta Federacije BiH, rekao je da se trenutno radi na 45 kilometara Koridora.

''Nekima je brzo, nekima je sporo, neki bi voljeli da se nikako ne radi'', rekao je Terzić.

Kaže kako su ovo su pokazatelji da BiH u građevini ''ima perspektivu, ima know-how, i stručnjake''.

''Ovaj je objekt i pored svih okolnosti urađen prije roka. Imamo jasan pokazatelj da naša operativa može 12 metara dnevno može probijati tunela i mislim da svi na tome trebamo čestitati. Naravno, ovo je samo mali dio dionice'', rekao je Terzić.

Image

Sabine Frische iz EBRD-a rekla je da je ovo dio važnog projekta.

''Ovo je spoj s Hrvatskom, odnosno s Europskom unijom. Europska investicijska banka dala je zajam od 100 milijuna eura kako bi podržala ovaj projekt i dala svoj doprinos u financiranju ovog projekta koji se dijelom financija i iz grantova EU. Kada ovaj projekt bude dovršen, stavit će dodatni naglasak na potencijal BiH k gospodarskom razvoju i omogućiti ovoj zemlji da se integrira u gospodarske i socijalne strukture EU'', rekla je Frische.

Image

Image

Poddionica Počitelj – Zvirovići je dio dionice Počitelj – Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a.

LOT 1 obuhvata trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do petlje Zvirovići.

Ugovor za izgradnju potpisan je 20. 06. 2019. godine s kineskom kompanijom China State Construction Engineering Corporation Limited.

Image

Radove na probijanju tunela Počitelj izvodi bh. firma Euro-Asfalt d.o.o. kao podizvođač.

Vrijednost ugovora za radove LOT 1 iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.

Prema ugovoru rok za završetak radova na poddionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 je planiran za rujan 2021. godine.
Bljesak.info

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19544 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:06

Preventivna arheološka istraživanja na trasama autocesta i brzih cesta
Image

Federalna vlada je dala saglasnost na sklopljeni Okvirni sporazum o preventivnom arheološkom istraživanju i zaštiti arheoloških lokaliteta na trasi autoceste na Koridoru Vc, autocesta koje se ne nalaze na trasi Koridora Vc i brzih cesta i za provedbu ovog zaključka zadužila Federalno ministarstvo kulture i sporta, JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar i Federalno ministarstvo finansija.

Podsjetimo, Vlada FBiH je na 227. sjednici održanoj 25.6.2020. godine donijela Odluku kojim je obvezala Autoceste FBiH da, u suradnji s Federalnim ministarstvom prometa i komunikacija, organiziraju preventivna arheološka istraživanja i zaštitu lokaliteta i spomenika kulture na trasama ovih prometnica na teritoriju Federacije BiH.

Za izvođenje preventivnih arheoloških istraživanja i zaštitu lokaliteta i spomenika kulture na ovim trasama angažiran je Zavod za zaštitu spomenika, kao federalna upravna organizaciju u sastavu Federalnog ministarstva kulture i sporta.

Nakon stupanja na snagu Okvirnog sporazuma, sukladno stepenu spremnosti projekata za arheološka istraživanja na pojedinačnim dionicama će biti potpisani pojedinačni ugovori.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19545 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:10

Izgradnja dionice Rudanka - Johovac - 24. 10. 2020. @ Naratus (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19546 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:12

Uskoro obilaznica oko Doboja
Image

Dvije petlje koje niču u Johovcu/Kladarima i Rudanci/Kostajnici na dionici koridora 5C koji prolazi kroz Doboj nagovještavaju da ovaj infrastrukturni projekat napreduje planiranom dinamikom, a njegovim završetkom biće rasterećen saobraćaj na magistralnom putu M17 koji prolazi kroz ovaj grad.

"Potpuno je istrasirana ta dionica. Ono što je u ovom momentu u drugoj fazi je završen tender za dionicu od Kostajnice/Rudanke do Putnikovog Brda, gdje trenutno se vrši eksproprijacija zemljišta, i to je u završnoj fazi, i vrlo brzo ćemo imati uvođenje izvođača u radove, i vrlo brzo ćemo imati obilaznicu oko grada Doboja sto svakako je jedan od kapitalnih i značajnih prijakata za grad iz razloga što će najopterećeniji putni pravac, saobraćajnicu M17 rasteretiti koja prolazi kroz grad", rekao je Boris Jerinić, gradonačelnik Doboja nakon današnjeg sastanka sa Vojinom Mitrovićem, ministrom transporta i komunikacija BiH.

Osim o koridoru 5C razgovaralo se i o gradnji autoputa od Banjaluke do Bijeljine, odnosno Rače.

"Ta dva projekta, koridor 5C i ovaj autoput Banjaluka - Bijeljina - Rača povezivanje sa Beogradom dovešće do toga da i Doboj postane jedno zaista izuzetno značajno čvorište na nivou BiH po pitanju putne infrastrukture jer imaćemo praktično ukrštanje i prema Banjaluci, i prema Sarajevu, time se apsolutno i prespektiva grada Doboja daleko diže na viši nivo. Doboj će biti zaista izuzetno dobrom i kvalitetnom infrastrukturom povezan kako sa Srbijom, tako i Hrvatskom, i Zapadnom Evropom, što je interes i transportne zajednice i okruženja", izjavio je Mitrović.

Revitalizaciji željezničke infrastrukture trebala bi da vrati Doboj na staze stare slave, odnosno da ponovo bude najveće čvorište u BiH što je bio do početka devedesetih godina prošlog vijeka.

"Postoji interes i Srbije da se izvrši rekonstrukcija pruge od Zvornika do Tuzle, a zatim od Tuzle do Doboja, pri čemu će biti osposobljena veza sa Srbijom. U ovom trenutku od Doboja imamo vezu sa Sarajevom, a i prema Banjaluci i prema Novom Gradu, odnosno Hrvatskom", naveo je Mitrović.
Nezavisne

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19547 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:15

Brza cesta Lašva - Nević Polje: Suglasnost za potpis ugovora za dionicu kroz Vitez
Image

Usvojivši informaciju o provedbi projekta izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje, Vlada Federacije BiH je Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo dala suglasnost za donošenje Odluke o dodijeli ugovora najpovoljnijim ponuđačima za izvođenje radova i nadzora za dionicu koja prolazi kroz Vitez.

Javna poduzeća Autoceste FBiH d.o.o. Mostar i Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo Vlada je zadužila da intenziviraju aktivnosti s ciljem početka izvođenja radova na projektu izgradnje ove brze ceste.

U informaciji je istaknuto da je okončan i revidiran glavni projekt cijele dionice, uključujući istražne radove, studijsku dokumentaciju i elaborate eksproprijacije.

Pribavljena je okolišna dozvola, a Federalno ministarstvo prostornog uređenja je izdalo i urbanističku suglasnost za dionicu brze ceste Lašva - Nević Polje. Procijenjena vrijednost projekta je 217 miliona eura.

Ceste FBiH su provele postupak javne nabavke radova za LOT5 - prolaz kroz Vitez i odabrale najpovoljniju ponuda domaćeg ponuđača u iznosu od 32.251.050 KM s PDV-om i za usluge nadzora radova u iznosu od 993.230,55 KM sa PDV-om.

Pošto je projekt izgradnje brze ceste Lašva - Nević Polje jedan od prioritetnih u Federaciji BiH, Ceste Federacije BiH su se 8.10.2020. godine obratile Federalnom ministarstvu prometa zahtjevom da Vlada Federacije BiH da suglasnost za potpisivanje ugovora za radove i nadzor s najpovoljnijim ponuđačima, saopćeno je iz Vlade FBiH.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19548 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:45

Napreduju radovi na mostu kod Gradiške. Angažirani i ronioci
Image

"Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu 888 tona antikorozivno zaštićenih segmenata konstrukcije mosta (1048 tona) od čega je trenutno oko 519 tona podignuto i montirano na stupište s3."
STARA GRADIŠKA - Na obalama rijeke Save, s desne strane u blizini Gradiške (BiH) i lijeve, hrvatske strane kod Gornje Varoši, radnici, unatoč problemima s vodostajem, vrijedno rade na izgradnji važnog međugraničnog mosta kojeg zajednički, i u jednakim omjerima, financiraju Hrvatska i susjedna BiH.

Most će, kada bude gotov, biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara.
Proteklog su tjedna u pomoć zvali i ronioce. - Zbog visokog vodostaja od ponedjeljka 12.10. izvršena je evakuacija dizalica iz inundacije te su ovaj tjedan započele aktivnosti na povratku mehanizacije na poziciju rada. Radi toga, 20.10., angažirani su ronioci kako bi izvukli stope stabilizatora dizalice iz poplavljenog područja. - za SBplus su potvrdili iz Hrvatskih cesta.

- Zbog razine vodostaja te stope su se potopile, a mi smo izvršili kačenje i njihovo izvlačenje, kao i izvlačenje specijalnih utega za dizalicu. Dio elemenata mosta je također potopljen pa će nas vjerojatno opet angažirati, mada su uvjeti rada prilično nepovoljni. Temperatura vode toga dana iznosila je deset stupnjeva, vidljivost je bila nula pa se sve radilo na opip i osjet, a bez specijalnih odjela i grijača sve bi zapravo bilo neizvodivo. Dva sata boravili smo u vodi, a jedina olakotna okolnost je bila ta što su, zbog radova na mostu, iz korita očišćene sve prepreke poput ostataka debala. U isto vrijeme na ruku nam nije išlo niti to što je Sava bila i jako brza, no uspješno smo obavili svoj dio zadaće - za SBplus je kazao Robert Kalanj predsjednik KPA 'Marsonia', iz kojeg su na ovim radovima bila angažirana dva ronioca.

Na poslovima izrade mosta pak angažirano je puno više radnika, koji su do sada, prema onome što su SBplus portalu odgovorili iz Hrvatskih cesta, poslove obavili prema ranije utvrđenom planu.

"Na desnoj obali (BiH) u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Izvedena je velika većina nasipa od postojeće E-661 prema budućem mostu. Izgrađen je propust u trupu cestovnog nasipa, kao i cestovni prolaz na lokaciji krune obrambenog nasipa na desnoj strani Save. Izgrađeno je stupište S3, a u tijeku je izgradnja upornjaka U$, armiranje i betoniranje krilnih zidova upornjaka. Na lijevoj, hrvatskoj obali rijeke Save, u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Na poziciji stupišta S2 izveden je iskop građevne jame pod zaštitom talpi, ugrađen podložni beton, izveden temelj i prva kampada stupa visine tri metra. Građevna jama stupišta S2 je trenutno poplavljena zbog visokog vodostaja Save. Na poziciji upornjaka U1 (RH) izvedena je temeljna stopa i u tijeku je armiranje zidova upornjaka. 21. kolovoza 2020. započela je montaža čelične konstrukcije na poziciji S3 i to segmenta 21, a na strani RH očekuje se tijekom listopada na poziciji stupišta S2.", piše u odgovoru Hrvatskih cesta.

Izrada čelične konstrukcije mosta povjerena je Đuro Đaković Montaži, koja je na naš upit što su i koliko odradili kada je u pitanju njihova zadaća, odgovorili kratko kako su 'u tijeku radovi na izradi i montaži mosta' te da će više detalja dati na konferenciji za medije koju planiraju održati idući tjedan.

No SBplus je iz Hrvatskih cesta doznao kako u proizvodnom poginu ĐĐ Montaže u Slavonskom Brodu čeličnu konstrukciju mosta proizvode sukladno planiranoj dinamici radova. "Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu 888 tona antikorozivno zaštićenih segmenata konstrukcije mosta (1048 tona) od čega je trenutno oko 519 tona podignuto i montirano na stupište s3. U tijeku je zavarivanje elementa segmenta broj 22." opisali su trenutnu situaciju na izgradnji mosta iz Hrvatskih cesta.

Rok za završetak radova je kraj 2022. godine, a ostaje nadati se kako će, kada bude gotov, puštanje u promet čekati puno kraće nego li je slučaj s mostom na rijeci Savi kod Svilaja koji je gotov, ali za puštanje u promet još čeka završetak svih radova s bosanskohercegovačke strane.
Tehnički podaci:
- Građevina: BC granica Republike Mađarske- Virovitica - Okučani -granica BiH
- Lokacijska dozvola: Izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, 03.11.2008. Klasa: UP/I-350- 05/06-01/296, Urbroj: 531-06-2-1-08-30 KM, (III. izmjena i dopuna izdana od istog tijela 05.06.2018. godine, Klasa: UP/I-350-05/18-01/000007)
- Zainteresirane strane i strateški značaj građevine: Brza cesta ''Granica Republike Mađarske – Virovitica – Okučani –granica Bosne i Hercegovine'' osim za Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu ima i europski značaj. Sastavni je dio europskog priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661, koji povezuje Split s Banja Lukom i Balatonom. Zbog svog prometnog i
gospodarskog značaja ovaj cestovni smjer uvršten je u ''III. skupinu prioriteta u mreži'' prema ''Strategiji prometnog razvitka
Republike Hrvatske'' (NN br. 139/1999.) dionica ''Okučani – granica Bosne i Hercegovine'' predstavlja prioritet obzirom na
mogućnost povezivanja na autocestu A3 (Bregana – Lipovac).
Dionica: Okučani – granica BiH

Faza I.
- Međudržavni most preko rijeke Save kod Gradiške
- Građevinska dozvola: izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, Klasa: UP/I-361-03/12-01/105, Urbroj. 531- 04-1-066-13-24, 13.05.2013. (Izmjena i dopuna građevinske dozvole izdana od istog tijela 06.03.2019. godine, Klasa: UP/I-361- 03/18-01/000268, Urbroj: 531-06-2-1-19-0007)
- Naručitelj: Hrvatske ceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH
- Ugovorena vrijednost radova: 19.540.997 € bez PDV-a
- Financiranje radova: Hrvatske ceste 7.947.921,19 € (41 %), MKP BiH 11.593.075,81€ (59 %)
- Ugovorena vrijednost usl. nadzora: 1.875.500,00 € bez PDV-a
- Financiranje usluga nadzora Hrvatske ceste (50 %) i MKP BiH (50 %)
- Financiranje od strane Banaka: Europska investicijska banka osigurala je financiranje ("Grant") u iznosu do 6,8 milijuna eura (MKP BiH) za projekt izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške. Bespovratna sredstva će se koristiti za financiranje troškova za sljedeće kategorije:
I) građevinski radovi na projektu i
II) savjetodavne usluge (nadzor nad Građevinski radovi na
projektu).
- Rok za izvođenje radova: 30 mjeseci (16.04.2022.)
- Očekivani završetak radova: Kraj 2022. godine
- Datum uvođenja u posao: 16.10.2019.
- Izvođač: Zajednica poslovnih subjekata: Integral inženjering a.d. , Đuro Đaković montaža d.o.o., Zagreb montaža d.o.o.
- Nadzor Zajednica poslovnih subjekata: Institut IGH d.d. i Krebs+Kiefer

Opis zahvata:
Projekt se sastoji od izgradnje:
− pristupnog puta do mosta (tipični presjek autoceste) u Republici Hrvatskoj, ukupne duljine 50,79m (financiraju ga 100% HC)
− međudržavnog most preko rijeke Save (tipični presjek brze ceste) ukupne dužine 462,25m (financiraju HC i BiH, svaki po
50%)
− pristupni put do mosta (tipični presjek autoceste) na strani BiH u ukupnoj dužini od 411,54 m (financira BiH 100%)
Most preko rijeke Save kod Gradiške smješten je na graničnoj liniji između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u blizini grada Gradiške u Bosni i Hercegovini i naselja Gornji Varoš u Republici Hrvatskoj. Nakon detaljne analize odabrano je optimalno rješenje čelični nosač mosta sa 3 raspona sa sljedećim elementima: L = 128,0 + 170,0 + 128,0 = 426,0 m.
Izvedba temelja obuhvaća specifične tehnologije: poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem. Predviđeno je da se konstrukcija upornjaka U1 i U4 i stupovi S2 i S3 izvedu u klasičnim oplatama u punoj visini zbog male visine nad tlom. Montaža rasponske konstrukcije U1-S2 i S3-U4 planirana je na skeli, pomoću pokretnih dizalica. Glavni raspon S2-S3 bit će sastavljen pomoću slobodne konzolne konstrukcije. Sastavljanje se odvija simetrično s oba stupa S2 i S3 prema sredini.
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19549 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:52


User avatar
So What!
Posts: 8258
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19550 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:54

Izgradnja Zeničke obilaznice [Donja Gračanica - Vraca] - 25. 10. 2020. @ Lamela (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Post Reply