Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
RJ57
Posts: 1375
Joined: 10/04/2017 15:12

#19426 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 » 15/10/2020 20:29

Nivelacija wrote:
15/10/2020 16:07
RJ57 wrote:
14/10/2020 10:16
http://www.federalna.ba/bhs/vijest/3370 ... IA_YEGVVvc

tekst je ok, ali onda na kraju ide gnjusna laž: “ukoliko bude sve teklo prema planu i ne bude većih problema, novih osam kilometara autoceste bit će u funkciji na ljeto 2022. godine
Nije laz, kraj ove dionice je 15 metara udaljen od m17 i logicno da ce spojiti privremenim spojem odmah po zavrsetku 2022 godine.
15m uvis. vidjećemo.


username_here
Posts: 106
Joined: 03/04/2019 18:05

#19427 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by username_here » 15/10/2020 20:51

https://avaz.ba/bih/eu-bih/602380/satle ... -korupcije

Pozvao ih na raport ko djecicu hahaha, znaci jos samo 27 godina da sacekamo pa se fino provozati ko ljudi :)

https://www.klix.ba/biznis/sattler-orga ... /201015137

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19428 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 12:40


User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19429 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 13:01

Izgradnja Zeničke obilaznice [Klopče - Donja Gračanica] - 01. 10. 2020.

Image

Image

User avatar
Porodice Foht
Posts: 1558
Joined: 14/01/2019 04:56

#19430 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht » 17/10/2020 13:10

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202010 ... 1fdd0d.jpg

Kad Johann Sattler trazi da budu veci lotovi, brze procedure i manje korupcije vlasti BiH, tek tada bi se neki slozili ovdje a inace brane kako eto ne mozemo mi kao u RS graditi autocestu po 30 km u komadu. :twisted:

User avatar
holowey
Posts: 7480
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#19431 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by holowey » 17/10/2020 13:48

jbg, po lotu se cvakne 100k-200k, ne moze vise da ne bi bilo ofirno...pa je bolje 10 manjih lotova nego tri veca...

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19432 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:47

Kod Vranduka se grade vijadukti preko rijeke Bosne kao dio autoputa pored Zenice
Image

Trasa autoceste poddionica Vranduk - Ponirak je dio dionice Poprikuše - Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila - Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak - Vraca.

Ukupna dužina ove dionice prema projektu iznosi 5,3 kilometra, a na trasi se grade mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2 koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz veoma strme padine.

Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku, zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Ekipa portala Klix.ba danas je posjetila ovu dionicu, a prema posljednjim informacijama na dva sektora su završeni geodetski radovi, a u toku su radovi na gradnji vijadukta i mostova koji će spajati desnu i lijevu obalu rijeke Bosne.

Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5C dionice Poprikuše - Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk - Ponirak, potpisan je 15. maja 2019. godine, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Vranduk - Ponirak je 76.592.799 eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

Radovi su počeli 19. augusta prošle godine, a rok za završetak radova je 24 mjeseca.
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19433 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:49


User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19434 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:51

Za dionicu pored Tešnja 340 miliona eura
Vlada FBiH danas je podržala inicijativu da kreditnim zaduženjem kod Evropske investicijske banke (EIB) budu osigurana sredstva za izgradnju dionice autoceste Poprikuše – Medakovo na Koridoru Vc u iznosu do 340.000.000 eura. Također, prihvatila je informaciju o kreditu EIB-a, kao osnovi za vođenje pregovora.

Image

Zaduženi su Federalno ministarstvo finansija, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar zadužila da u tim za pregovore o kreditu imenuju ovlaštene predstavnike.

Konačna odluka o zaduženju bit će donijeta po okončanju pregovora sa EIB-om, s kojom će biti utvrđeni konačni uvjeti kreditnog zaduženja. Krajnji dužnik po ovom kreditnom zaduženju su Autoceste FBiH.

Federalno ministarstvo finansija će Vladi Federacije BiH podnijeti informaciju o pregovorima i tekst usaglašenog Ugovora između Bosne i Hercegovine i EIB-a, a današnje zaključke će dostaviti Ministarstvu finansija i trezora BiH radi provođenja dalje procedure u vezi s kreditnim zaduženjem.

Dionica Poprikuše – Medakovo duga je 35 kilometara, a ukupna procijenjena vrijednost izgradnje inadzora nad izgradnjom je 362 miliona eura. Dionica se sastoji od dva dijela i to Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše. Na ovoj trasi je i tunel dužine 1.800 metara te dvostrana odmorišta Tugovo i Galovac.

Sekcija od Ozimica do Tatarbudžaka je u koridoru trase koju je prethodno usvojila lokalna zajednica. Od Tatarbudžaka se trasa spušta na područje naselja Šećin Han između koridora trase magistralne ceste i željeznice, s jedne, te korita rijeke Bosne, s druge strane. Dalje, trasa uglavnom ide tim koridorom do početka naredne dionice Poprikuše – Zenica sjever. Trasa dodiruje naselja Varišište, Šećin Han, Brezovo Polje i u Golubinji završava. Na samom spoju dionica predviđena je petlja Poprikuše.

Na ovoj trasi je predviđeno 10 mostova dužina od 35 metara do najdužeg od 406 metara. Uglavnom su veći i zahtjevniji objekti projektovani preko korita rijeke Bosne, magistralne ceste i željezničke pruge. Trasa uključuje i četiri tunela dužina od 225 do 770 metara, te jedno odmorište.

Izgradnjom ove dionice Tešanj kao industrijski kraj će izaći na autoput.
Biznis Info

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19435 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:55

Pogledajte hercegovački autoput iz zraka, obavljeno probno postavljanje asfalta


Dionica hercegovačkog autoputa između buduće petlje i mosta Počitelj i sela Hodbina kod Bune gradi se od maja 2018. godine. Kompanija Hering objavila je video snimljen dronom, a koji prikazuje cjelokupnu saobraćajnicu od početka do kraja.

Poddionica Buna – Počitelj je duga 7,2 km i dio je dionice autoceste na Koridoru 5c Mostar jug – Počitelj. Poddionica je locirana na geološki izuzetno povoljnom, relativno ravnom terenu. Počinje na oko 4 km južno od sela Hodbina. Trasa autoputa je položena tako da ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj. Trasa uključuje dva natputnjaka, jedan potputnjak i dva prolaza za životinje, kao i izgradnju dvostranog odmorišta Rotimski potok.

Dionica Buna - Počitelj dugačka je 7,2 kilometra, a karakterišu je relativna ravnica i krš, koštala je oko 32 miliona eura i za njenu funkcionalnost potreban je most Počitelj koji je trenutno u izgradnji.



Iako je gradnja trebala trajati 18 mjeseci, odnosno do juna 2020. godine, rokovi su evidentno probijeni. Ipak, krajem septembra obavljeno je probno postavljanje asfalta koje je svojevrsna najava početka posljednje faze radova.

Trasa počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbine i ne presijeca gušće naseljena područja nego prolazi iznad kanjona Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj, pojašnjeno je iz Autocesta FBiH.

Ugovor koji je Hering potpisao u maju 2018. godine s JP Autoceste FBiH vrijedan je 25,7 miliona eura, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj, a nadzor nad gradnjom vrši kompanija Aecom S.L.U. iz Španije.
Klix

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19436 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:57

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 04. 10. 2020. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19437 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:01

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19438 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:03

Autoceste FBiH - Izgradnja na svih osam gradilišta nije stala i ima kontinuitet
Image

Javno preduzeće Autoceste FBiH je u okolnostima uzrokovanim pandemijom koronavirusa, uz sve preventivne mjere zaštite radnika i stvaranja sigurnih uslova rada, inteziviralo izgradnju Koridora Vc kao kapitalnu investiciju s obzirom na to da je to jedna od ključnih mjera za pomoć domaćoj privredi i domaćim kompanijama u aktuelnim uslovima.

"Tako izgradnja na svih osam gradilišta, čiji su ugovori vrijedni 780 miliona KM, nije stala ni danas. Ključni projekti koje smo započeli imaju svoj kontinuitet i planiramo ih završiti u predviđenim rokovima. Imamo radove u sjevernom dijelu koji sad ide do Nemile, zatim u centralnom dijelu, to je tunel Ivan. Također, tu su dionice na jugu, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, sa jednim impozantnim objektom, sa mostom Počitelj koji je dug gotovo kilometar", kazali su u Autocestama FBiH.

Krajem augusta su počeli i radovi na dionici Tarčin – ulaz u tunel Ivan tako da su trenutno ukupno 43 kilometra u izgradnji. Samo u ovoj godini u Autocestama FBiH planiraju da završe radove vrijedne 420 mililiona KM.

"U sadašnjim uslovima, odgovornost ove kompanije povećava se nekoliko puta i prelazi u formu društvene odgovornosti s obzirom na to da su brojni ekonomski procesi u Federaciji zaustavljeni. Mi smo svjesni da 100 miliona KM uloženih u izgradnju Koridora, kad se primijene multiplikatori, utiče na GDP sa gotovo 300 miliona KM direktnih i indirektnih efekata. To znači, kada se planiranih 420 mililion KM uloži u autocestu, efekt na privredu će biti trostruko veći", ističu u Autocestama FBiH.

Radovi na Zeničkoj zaobilaznici odvijaju se planiranom dinamikom i u završnoj su fazi. Planirano je da u novembru puste u promet novih 11 kilometara autoceste na Koridoru Vc.

"Zenička obilaznica je najzahtjevniji projekt na Koridoru Vc, a posebno poddionica Klopče – Donja Gračanica gdje je zbog složenih terenskih uvjeta, koji nisu bili detaljno obrađeni u glavnome projektu, trebalo mijenjati projektnu dokumentaciju, a još jedno od obilježja izgradnje autoceste na ovom dijelu je aktiviranje klizišta, što je uzrokovalo neželjene zastoje" – kazali su u Autocestama, napominjući da su svi zastoji otklonjeni, te da više stotina radnika kontinuirano radi na izgradnji ove dionice.

Osim na izgradnji Zeničke obilaznice, u zeničkoj regiji se gradi još osam kilometara autoceste. To su dvije dionice Ponirak – Vraca, odnosno tunel Zenica I Vranduk- Ponirak. Za nastavak gradnje prema sjeveru u toku su tenderske procedure za dvije dionice, Nemila – Vranduk i Poprikuše – Nemila.

Kada je riječ o naplati cestarine, Autoceste FBiH su od 16. marta ove godine zabilježile pad prometa vozila na autocesti. Za prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je smanjenje prometa vozila od 18,04 posto, što je rezultiralo padom prihoda od naplate cestarine od 17,07 posto.

Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg projekta na Koridoru Vc - tunela Prenj, planirano je da krene iduće godine i da traje šest godina. Izgradnjom tunela Prenj praktički će biti okončana izgradnja koridora kroz Federaciju BiH te omogućeno prometno povezivanje juga i sjevera zemlje. Dužina tunela Prenj, po idejnom projektu, iznosi 10,165 km, što ga čini najdužim tunelom u regiji.

Vlada FBiH je augustu ove godine donijela odluku kojom je izgradnja dionice autoceste tunel Prenj na koridoru Vc, u dužini od 12 km, od javnog interesa za Federaciju Bosne i Hercegovine, što znači da se može krenuti s procesom eksproprijacije. Nabava radova za izgradnju tunela vršit će se po principu žutog FIDIC-a uz elemente zelenog FIDIC-a kako bi se u pogledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio na minimum. Dosad je za potrebe raspisivanja tendera za izgradnju tunela pripremljen idejni projekt trase, čvorova i objektata, zatim geotehničke i studije utjecaja na okoliš, a urađena je i prometna studija, te su ažurirane studije izvodljivosti novoprojektirane dionice.

S bzirom na pokazatelje aktualnog i perspektivnog inteziteta prometa ovaj tunel će se graditi u dvije etape. U prvoj će se izvršiti probijanje obje tunelske cijevi sa izradom primarne podgrade, sustava odvodnje i nosivih slojeva kolničke konstrukcije, nakon čega se jedna tunelska cijev konzervira i korisit će se za servisne potrebe (ventilacija, putevi evakuacije, pristup hitnih službi). Druga tunelska cijev, namjenski povećanih gabarita, izgrađuje se i oprema do pune funkcionalnosti za dvosmjerni režim prometa.

Procijenjena vrijednost građevinskih radova i nadzora nad izvođenjem radova za tunel Prenj iznosi 240 miliona eura, a izvori finansiranja su Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB), a ostatak sredstava će biti osiguran iz bespovratnih EU grant sredstava i iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.

Kada je riječ o izgradnji brze ceste Sarajevo-Beograd, kako je rečeno, radi se o državnom projektu koji je u nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

JP Autoceste FBiH su za cestovni pravac Sarajevo-Žepče-Tuzla-Brčko-Bijeljina-Beograd uradile projektno-studijsku dokumentaciju i to: za dionicu autoceste Žepče-Tuzla 2015. godine urađena je projektno-studijska dokumentacija na nivou Idejnog projekta i Studije izvodljivosti, a dužina ove dionice autoceste je 55,4 km sa cijenom izgranje bez PDV-a od 726 miliona eura; te za dionicu autoceste Tuzla – Brčko 2012. godine urađena je projektno-studijska dokumentacija na nivou Idejnog projekta i Studije izvodljivosti, a dužina ove dionice autoceste je 44,83 km sa cijenom izgradnje bez PDV-a od 466 miliona eura.

Za cestovni pravac Sarajevo - Višegrad - Beograd, Delegacije EU u BiH je 2017. godine uradila projektno-studijsku dokumentaciju na nivou preliminarnih studija i projekata za izgradnju ceste na Ruti 3: Sarajevo - Vardište.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19439 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:34

Izgradnja dionice Zvirovići - Počitelj [11 km] - 06. 10. 2020.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19440 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:37

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19441 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:41

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19442 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:42

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19443 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:46

Proboj Tunela Počitelj planiran za manje od mjesec dana
Image

Poddionica Počitelj – Zvirovići duga je 11,07 kilometara. Poddionica je podijeljena na dva LOT-a. LOT 1 je podijeljen na dvije sekcije. Sekcija 1 je od početka trase do početka Mosta Počitelj, a sekcija 2 je od kraja Mosta Počitelj do kraja poddionice. LOT 2 je sam Most Počitelj.

U proteklom periodu fokus je bio na zemljanim radovima. U ovom trenutku izvedeni su do značajnog stepena izvršenosti što je omogućilo prelaz na sljedeće faze radova. Trenutno je planiran početak cestarinskih prolaza, pristupnih cesta sa postojećim regionalnim cestama, izvođenje radova na odvodnji i preostalim objektima, kazao je Vanja Podhradski, Šef projekta JP Autoceste FBiH.

Dinamika radova na LOT-u 1 teče kontinuirano. Iskop se vrši metodom miniranja i do sada je izvedenost zemljanih radova 62 %. Prilikom temeljenja nasipa pojavilo se pet kaverni i tri vrtače, što je zahtijevalo dodatne istražne radove, međutim pojave su uspješno sanirane i nastavilo se dalje sa projektom. Izvedenost radova na nasipu je 60 %.

Trenutno se izvode radovi na više lokacija na glavnoj trasi, petlji Počitelj, naplatnoj stanici Počitelj, regionalnom putu R425a, gdje se izvode na nivou zemljanih radova iskopa i nasipa. Također, radovi se izvode na spojnim cestama M17 i M6, te ostalim saobraćajnicama gdje spadaju nekategorisane ceste i lokalne ceste. Izvode se na nivou pripremnih radova uklanjanju grmlja, drveća, površinskog iskopa i iskopa u širokom otkopu, pojasnio je Jasmin Kunovac, Glavni nadzorni inžinjer za trasu.

Na sekciji 2 nalazi se Tunel Počitelj s dužinom desne tunelske cijevi 1163 m i lijeve 1192 m. Cijevi Tunela Počitelj povezane su sa tri pješačke poprečne veze i jednim prolazom za interventna vozila.

U lijevoj cijevi Tunela Počitelj imamo za iskopati još 160 metara, za razliku od desne cijevi gdje nam je još ostalo 60 metara do proboja tunela. Planirana dinamika iskopa tunela je drugi mjesec iduće godine, međutim za mjesec dana biti će proboj tunela. U lijevoj cijevi se vrši bušenje nakon čega će doći miniranje i poslije ugradnja primarne podgrade, saopštio je Hrvoje Antičević, Glavni nadzorni inžinjer za tunel.

Hercegovina je poznata po svom nepokolebljivom kršu u kojem krije veliki broj neistraženih špilja i jama koje još uvijek čekaju na svoje istraživanje i pronalazak. Taj izazov dogodio se i za vrijeme iskopa lijeve tunelske cijevi Tunela Počitelj, gdje je otkrivena kaverna koja zbog svoje veličine nije obeshrabrila napredak iskopa.

Za vrijeme iskopa tunela naišli smo na speološki objekt dosta velikih razmjera 30 m iznad kalote i 30 m ispod nivelete. Za vrijeme iskopa smo sanirali sam speološki objekt tako da smo prebrodili sve stvari koje su nam bile na putu, objasnio je Antičević.

Obzirom na specifičnu situaciju organizacije gradilišta, a s ciljem zaštite zdravlja i ljudskih života, kako naših radnika, tako i njihovih porodica, ali i cjelokupnog društva u kojem se nalazimo JP Autoceste FBiH su u koordinaciji sa službama nadzora i izvođačima radova usaglasile provođenje niza praktičnih mjera zaštite u slučaju pojave i širenja korona virusa.

Ono što želimo naglasiti i na što smo poprilično ponosni je, iako smo imali nekoliko slučajeva COVID 19, da nije bilo lokalne transmisije, nije bilo prijenosa unutar članova tima ni kod izvođača ni kod nadzora, poprilično smo ponosni na to. Sve naše aktivnosti se i dalje nastavljaju. Naravno pratimo sve što su državne naredbe, epidemiološke preporuke i nadamo se da će tj. znamo da će ova situacija ostati pod kontrolom budući da je i izvođač svjestan te važnosti, a i nadzorni tim i investitor, izjavila je Sanda Zorić, Health & Safety inžinjer.

JP Autoceste FBiH

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19444 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:48

Autoceste FBiH će uz Zeničku obilaznicu obnoviti i 22 kilometra lokalnih cesta
Image

Kroz projekt izgradnje Zeničke obilaznice potpisana su i četiri sporazuma o realizaciji projekata iz programa prijateljskog okruženja prilikom provođenja aktivnosti na projektovanju i izgradnji autoceste na Koridoru 5C koji podrazumijevaju obnovu lokalnih cesta i druge radove.

Radi se o projektima koji se prvenstveno odnose na sanaciju lokalnih cesta na području Grada Zenica koje izvođač koristi prilikom izvođenja radova na autocesti, izgradnju i rekonstrukciju komunalne infrastrukture mjesnih zajednica te izgradnje infrastrukture neophodne u izgradnje autoceste na teritoriji Grada Zenica.

Iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine na upit portala Klix.ba o investicijama u Gradu Zenica su kazali da je do sada izvršena sanacija lokalnih cesta od skoro tri kilometra.

"Do sada kroz izgradnju dionica Drivuša – Klopče i Klopče - Donja Gračanica završena je sanacija lokalnih cesta ukupne dužine 2.737 metara. Završena je sanacija 'Ribarske staze', a u toku su radovi na sanaciji lokalnih cesta ukupne dužine 6.309 metara. U toku su radovi i na Južnom spoju u Drivuši koji predstavlja spojnu saobraćajnicu za vezu Grada Zenice sa autocestom i M-17 na južnoj strani u naselju Drivuša i u okviru tog projekta su završeni radovi na kružnom toku i izmještanju dalekovoda, a u toku su radovi na mostu preko rijeke Bosne", kazali su iz Autocesta FBiH.

Pojasnili su i da će po okončanju radova na poddionici Klopče – Donja Gračanica biti urađena sanacija preostalih planiranih lokalnih cesta ukupne dužine 12.027 metara. Do sada je kroz projekat izgradnje Drivuša – Klopče i Klopče – Donja Gračanica uloženo tri miliona eura od ukupno planiranih četiri miliona eura.

"Također u sklopu ugovora za izgradnju Donja Gračanica – Tunel Zenica predviđeni su radovi na Sjevernom spoju ukupne vrijednost tri miliona eura. Sjeverni spoj je trajno priključenje Zenice, R445 i M-17 na autocestu preko petlje u Donjoj Gračanici. Ovu saobraćajnicu čine dvije cjeline: radovi od petlje (naplatnog mjesta) u Donjoj Gračanici do priključka na M-17 te most preko rijeke Bosne i dva spojna kraka na saobraćajnicu na lijevoj strani rijeke Bosne u dužini od četiri kilometra", dodali su iz Autocesta FBiH.

Trenutno se izvodi dio radova od petlje (naplatnog mjesta) u Donjoj Gračanici do priključka na M-17 te mostu preko rijeke Bosne, a do kraja godine će početi radovi i na izgradnji saobraćajnice na lijevoj strani rijeke Bosne koja će imati veliki značaj za Zenicu.

Svečano otvorenje Zeničke obilaznice dužine 11 kilometara bit će upriličeno 25. novembra ove godine.
Klix

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19445 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:51

BHRT: Moguća obustava radova na Koridoru 5C
Image

Izvođači radova na poddionici Koridora V-C, Vranduk – Ponirak, kompanije Hering i azerbejdžanski Azvirt obavijestile su investitora, Autoceste FBiH, da će biti prisiljeni obustaviti radove zbog neizvršavanja finansijskih obaveza, kako je to ugovorom predviđeno, saznaje BHRT.

U dopisima koje su slali u augustu i ovom mjesecu izvođači radova zahtijevaju od Autocesta FBiH da im se plaća shodno potpisanim ugovorima da bi se izbjeglo kašnjenje u izvođenju radova.

Poddionica Vrandukk – Ponirak počinje u južnom dijelu naselja Nemila – lokacija Stara stanica. S dva mosta prelazi rijeku Bosnu, dok tunelom Vranduk trasa prolazi kroz regiju Vranduk.

Dalje se nastavlja iznad naselja Koprivna, s desne strane rijeke Bosne i završava se nadomak naselja Ponirak. Na dužini od 5,3 kilometra grade se potporni zidovi, dva mosta, tri vijadukta i tunel.

Vrijednost Uugovora je 76.592.799,03 Eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).
Indikator

User avatar
So What!
Posts: 8259
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19446 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 17:33

Dok svi spavaju, niču novi kilometri autoputa
Reporter "Avaza" s radnicima treće smjene u tunelu "Ivan".



Tunel “Ivan”, kojim se otvaraju hercegovačka vrata Koridora 5C, gradi se punom parom.

Radovi su organizirani u tri smjene, tako da nema stajanja 24 sata, sedam dana u sedmici. Ekipa “Avaza” provela je jednu noć s radnicima na gradilištu.

- U tunelu je svakako mrak, tako da nemamo osjećaj da je noć. Dok svi spavaju, mi gradimo - govori kroz šalu vozač miksera betona.

Džinovski ventilator

Veliki reflektori osvjetljavaju tunel i plato ispred njega. Mašine ulaze i izlaze iz tunela, vozi se beton, bageri prolaze, dok bubne opne ''maltretira'' zvuk džinovskog ventilatora. Uprkos odličnoj ventilaciji, u tunelu je veoma toplo, što zbog rada hidrauličnih mašina, što zbog utrobe zemlje.

Naši domaćini Enes Ajanović, tehnički rukovodilac gradilišta kompanije “Euro-Asfalt”, i Semir Muslić, šef smjene, pojašnjavaju nam pojedinosti s gradilišta.

- Nalazimo se na južnom izlaznom portalu tunela “Ivan”, gdje se izvode radovi primarne podgrade. Radovi su počeli i na sjevernoj strani u obje cijevi - kaže Ajanović.

Image
Radovi u tunelu: Na gradilištu je živo 24 sata

Radi se bez prekida

- Rezultat je da do sada imamo u obje cijevi iskopano ukupno oko hiljadu metara. Sa sjeverne strane, u desnoj tunelskoj cijevi, iskopano je oko 50 metara, a u lijevoj oko 265 metara. Na južnoj strani, na izlaznom portalu, u lijevoj cijevi iskopano je oko 260 metara, a u desnoj 420 metara - navodi Ajanović.

Tvrdi teren

Vrijednost ugovora za izgradnju tunela “Ivan” je 57.628.570 eura.

- Najmodernije mašine su u pogonu i radi se prema posljednjim sistemima i standardima u gradnji - kažu naši sagovornici.

U tunelu je kao u košnici, mašine probijaju metar po metar tvrdog terena. Električari odmah postavljaju reflektore, a armirači prvu konstrukciju za podgradu. Dok armirači završavaju, kamioni s betonom su na ulazu u tunel. Slijedi betoniranje konstrukcije.

Image
Vrijednost ugovora za izgradnju tunela “Ivan” 57.628.570 eura

Činjenice

- Tunel ''Ivan'' je dvocijevni, sa po dvije trake, i proći će kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo.

- Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721,50 metara, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 metara i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela ''Ivan'' na magistralnoj cesti M-17.

- Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara.

- Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja s magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.

- Privremena spojna cesta je dvosmjerna, sa po jednom trakom, i duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Avaz

Q_Line
Posts: 256
Joined: 29/04/2004 09:48
Location: Zenica
Contact:

#19447 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Q_Line » 17/10/2020 19:33

Jel ovo zadnjih par postova sve redom prekopirano sa skyscrapercity foruma u zadnjih 10-ak dana!?

Jer tako mi se čini, da sve što je tamo mora biti i na ovom forumu!

Dope_Man
Posts: 4610
Joined: 03/06/2016 16:31

#19448 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 17/10/2020 20:59

Covjek prenosi informacije, nije bitno odakle. Ja evo nisam na tom drugom forumu, vjerovatno kao i vecina drugih, i za nas su to nove informacije.

Svakako nema toliko informacija da je to poplava. Gradi se jedan AP.

User avatar
RJ57
Posts: 1375
Joined: 10/04/2017 15:12

#19449 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 » 17/10/2020 21:26

Dope_Man wrote:
17/10/2020 20:59
Covjek prenosi informacije, nije bitno odakle. Ja evo nisam na tom drugom forumu, vjerovatno kao i vecina drugih, i za nas su to nove informacije.

Svakako nema toliko informacija da je to poplava. Gradi se jedan AP.
slažem se, neka se prenosi, odakle će ako neće sa najvećeg svjetskog građevinskog foruma

User avatar
RJ57
Posts: 1375
Joined: 10/04/2017 15:12

#19450 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 » 17/10/2020 21:27

pitanje, ima li negdje tačna trasa žepče jug - žepče sjever?

bolje od ovoga nisam našao, a tu se baš nešto previše detaljno i ne vidi:

Image
Last edited by RJ57 on 17/10/2020 23:51, edited 1 time in total.

Post Reply