
Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
#19376 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
I da, diskutovali smo to negdje prije par sedmica - od Šićkog do Lukavca nema nikakvog problema da se pruži cesta 2x2, odnosno sve do ulaza u Puračić. Eh sad, možda ne poznajem dovoljno prilike tamo, vlasništva, teren i čuda, ali gledajući samo kartu, cesta bi mogla ići uz rijeku Spreču sve do Miričine. Zaobilazak tu zahtijeva vjerovatno neki specijalan poduhvat. Dio do Gračanice je opet ok uz postojeću magistralu, samo da se proširi, pa je i obilaznica Gračanice meščini već sada sasvim ok i ima prostora da se i tu uradi proširenje. Dalje bih cestu usmjerio tik uz entitetsku granicu, južnije od postojeće. Eh sad, kako uvezati do kraja, ne znam 

#19377 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kao sto i kazes na dijelu petlja Sicki brod-ulaz u Puracic je teren manje vise cist. Ima par benzinskih pumpi al neka to rjesava onaj ko im je dozvolu izdao. Eh problem je Puracic i Devetak na podrucju opstine Lukavac, tu su vec kuce na putu. po meni bi najidealnije i najjeftinije rjjesenje bilo skrenut put desno kod BP Sile petrol i uci na obod rudnika Sikulje. Zemlja je drzavna i beskorisna, rudnik je tu zavrsio radove. Tim dijelom bi cesta mogla doci sve do pred ulaz u Dobosnicu gdje bi se mogla ukrstiti sa postojecom magistralom i onda potezom prema Krtovi nastaviti dalje za Gracanicu.
PS dalje od opstine Lukavac nema mjesta za prosirenje postojece ceste. Miricina, Orahovica, Pribava, Lohinja, sve je to naseljeno do asfalta, nema mjesta ni za posten trotoar. Samo se moze spustit u polje sa novim pravcem, nema druge.
Al sve je ovo mastanje
PS dalje od opstine Lukavac nema mjesta za prosirenje postojece ceste. Miricina, Orahovica, Pribava, Lohinja, sve je to naseljeno do asfalta, nema mjesta ni za posten trotoar. Samo se moze spustit u polje sa novim pravcem, nema druge.
Al sve je ovo mastanje
#19378 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa vala bi Tuzlaci i uopšte ljudi od utjecaja iz tog kraja MORALI da pokrenu takve inicijative. Ne ovise ni o kome, a znači im mnogo, stvarno mnogo. Ja generalno nisam puno puta prolazio tom cestom, ali je to klasični haos sa bezbroj priključaka u naseljenim mjestima koliko se sjećam. Doduše, ako bi uradili kako Bog zapovijeda liniju jug-sjever, dakle ovo prema Srebreniku i dalje Orašju, shvatam i da ovo ostane kako jeste (Lukavac svakako treba spojiti brzom cestom).Realno, neće ta cesta onda biti opterećena nikakvim tranzitom. Ali, koliko bi samo cijeli taj kraj procvjetao uz bolju saobraćajnu infrastrukturu. 

-
- Posts: 2106
- Joined: 05/05/2005 08:25
#19380 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
U ovom boldiranom leži sva mudrost. Ima ih mnogo sa TK koji učestvuju u najvišim nivoima vlasti, ali iz nekog razloga čim se ukaže Karaula oni ko da ograjišu.mistek wrote: ↑07/10/2020 00:15Pa vala bi Tuzlaci i uopšte ljudi od utjecaja iz tog kraja MORALI da pokrenu takve inicijative. Ne ovise ni o kome, a znači im mnogo, stvarno mnogo. Ja generalno nisam puno puta prolazio tom cestom, ali je to klasični haos sa bezbroj priključaka u naseljenim mjestima koliko se sjećam. Doduše, ako bi uradili kako Bog zapovijeda liniju jug-sjever, dakle ovo prema Srebreniku i dalje Orašju, shvatam i da ovo ostane kako jeste (Lukavac svakako treba spojiti brzom cestom).Realno, neće ta cesta onda biti opterećena nikakvim tranzitom. Ali, koliko bi samo cijeli taj kraj procvjetao uz bolju saobraćajnu infrastrukturu.![]()
Zaljube se u Sarajevo, šta li, a dok ne pređu Karaulu pina im usta neravnomjerne raspodjele, loših puteva itd itd.
Sve ijedan goli shupak, od Selima, Mašića, SalkA, Jašarevića, Begića, Ilića, Elzine i Kuke(

Kae Branković "naslijeđen model", od koga naslijeđen shupchino jedna?!
Ja sam se pomirio sa tim da neću vidjeti nikakvu novu saobraćajnicu na TK za svog života, još sad nakon ovih "rekonstrukcija" mostića i tunela jasno je da smo ebani.
Ase nadam da ću ih barem vidjeti u novom državnom zatvoru, ako ništa

- studiorum_tuzlaensis
- Posts: 3627
- Joined: 08/07/2015 11:06
- Location: sa vraca
#19381 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Tuzla - Žepče je trebao biti prioritet prije 15 godina i da se gradi zajedno sa Sa-Ze. Nakon toga veza za sa Mostarom i Banjalukom. Brza cesta Lašva - Donji Vakuf (ili barem Travnik) također, fijasko živi 15 godina pripremanja tendera i fingiranja trase po mjeri lokalnih stranačkih glavonja. Uvezivanje gradova BiH je trebao biti prioritet svih koji vole ovu državu a ne veza prema Splitu, Zagrebu ili Osijeku.
Besmisleno je prvo graditi vezu u Orašju ili prema Bijači, prvenstveno iz razloga što BiH neće biti tranzitna ruta u skorije vrijeme. Za tranzit robe može i željeznica odraditi posao. Daleko smo mi od EU i slobodnog kretanja roba i tržišta, zato bi bilo idealno da su gradovi unutar države uvezani...
ali
ali
ali
Besmisleno je prvo graditi vezu u Orašju ili prema Bijači, prvenstveno iz razloga što BiH neće biti tranzitna ruta u skorije vrijeme. Za tranzit robe može i željeznica odraditi posao. Daleko smo mi od EU i slobodnog kretanja roba i tržišta, zato bi bilo idealno da su gradovi unutar države uvezani...
ali
ali
ali
#19382 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Haha.. sve si u pravu. Vecina njih dobije službeno auto i onda boooooli njih briga za rupe na cesticostacurta wrote: ↑07/10/2020 08:19U ovom boldiranom leži sva mudrost. Ima ih mnogo sa TK koji učestvuju u najvišim nivoima vlasti, ali iz nekog razloga čim se ukaže Karaula oni ko da ograjišu.mistek wrote: ↑07/10/2020 00:15Pa vala bi Tuzlaci i uopšte ljudi od utjecaja iz tog kraja MORALI da pokrenu takve inicijative. Ne ovise ni o kome, a znači im mnogo, stvarno mnogo. Ja generalno nisam puno puta prolazio tom cestom, ali je to klasični haos sa bezbroj priključaka u naseljenim mjestima koliko se sjećam. Doduše, ako bi uradili kako Bog zapovijeda liniju jug-sjever, dakle ovo prema Srebreniku i dalje Orašju, shvatam i da ovo ostane kako jeste (Lukavac svakako treba spojiti brzom cestom).Realno, neće ta cesta onda biti opterećena nikakvim tranzitom. Ali, koliko bi samo cijeli taj kraj procvjetao uz bolju saobraćajnu infrastrukturu.![]()
Zaljube se u Sarajevo, šta li, a dok ne pređu Karaulu pina im usta neravnomjerne raspodjele, loših puteva itd itd.
Sve ijedan goli shupak, od Selima, Mašića, SalkA, Jašarevića, Begića, Ilića, Elzine i Kuke() itd. De izaberi koji od njih je politcar al u pravom smislu te riječi? Grohotom se smijem. Uglavnom go seljak kome je njegov džep najbitniji, ebe im se za modernizaciju jer nemaju predstavu šta je to. Ebe im se za narod,
Kae Branković "naslijeđen model", od koga naslijeđen shupchino jedna?!
Ja sam se pomirio sa tim da neću vidjeti nikakvu novu saobraćajnicu na TK za svog života, još sad nakon ovih "rekonstrukcija" mostića i tunela jasno je da smo ebani.
Ase nadam da ću ih barem vidjeti u novom državnom zatvoru, ako ništa![]()
#19383 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
cista glupost bila sto Vc nije zamisljen preko Tuzle.
Sad se ova diskusija ne bi vodila a 2 najveca grada u Federaciji bi davno bila spojena
Sad se ova diskusija ne bi vodila a 2 najveca grada u Federaciji bi davno bila spojena
#19384 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nije glupost što se gradi, kako se gradi, istina nema potrebe da ide dalje od Doboja prema Šamcu, dovoljno je da se priključi na autoput Doboj-Banja Luka.
A trebalo je tu da se napravi trougao, Doboj-Tuzla, Tuzla-Sarajevo i Doboj-Zenica-Sarajevo. Ili još bolje Tuzla-Žepče-Zenica-Sarajevo.
Last edited by Ci-Nick on 07/10/2020 09:51, edited 1 time in total.
- studiorum_tuzlaensis
- Posts: 3627
- Joined: 08/07/2015 11:06
- Location: sa vraca
- studiorum_tuzlaensis
- Posts: 3627
- Joined: 08/07/2015 11:06
- Location: sa vraca
#19386 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Koliku je samo štetu državi napravila rekonstrukcija Vranduka, mislim da se može mjeriti u procentima GDP-a. Isto će biti i sa Crnajom.
Tuneli i mostovi se moraju rekonstruisati, tu nema priče, ali do tada je trebalo napraviti barem jedan alternativni put.
Tuneli i mostovi se moraju rekonstruisati, tu nema priče, ali do tada je trebalo napraviti barem jedan alternativni put.
-
- Posts: 2106
- Joined: 05/05/2005 08:25
#19387 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Upravo.studiorum_tuzlaensis wrote: ↑07/10/2020 09:53Koliku je samo štetu državi napravila rekonstrukcija Vranduka, mislim da se može mjeriti u procentima GDP-a. Isto će biti i sa Crnajom.
Tuneli i mostovi se moraju rekonstruisati, tu nema priče, ali do tada je trebalo napraviti barem jedan alternativni put.
Gledam maloprije prilog na Prvoj, izgradnja autoputeva u Srbiji. Trenutno aktivno gradilište na 250km

Pazi, ne interesuje me jel ga Kinez gradi, Turčin ili domaće firme, koliko zavrću i kradu ali fakat je da grade. Kod nas samo KRADU!! Do kad pichka vam materina prokleta!?.
Neim'o im ko trošiti

#19388 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kod nas se zalijecusa dionicama po 5 km a ugovara je 3 godine. Da li smo ikad imali dionicu preko 20 km u komadu da je ugovorena?
#19389 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Prnjavor - Doboj dionica je bila 36 km duga. Vlakovo-Tarcin su formalno bile tri susjedne dionice koje su otvorene istovremeno i koje su zajedno oko 20 km.
- Alfons Kauders
- Posts: 37050
- Joined: 24/09/2004 13:39
- Location: Glavni Stan NVZ
- Contact:
#19390 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Tehnički neizvodivo radi terena (Nišića). Ogromne razlike u visini na par mjesta, jednostavno preteško za izgraditi autoput - možda je teoretski moguće ali bi koštalo kao da je od suhog zlata.
- Porodice Foht
- Posts: 1539
- Joined: 14/01/2019 04:56
#19391 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ljudi nemojte tu prvu dionicu ni spominjati jer nije Koridor Vc a i zna se da je tamo jedan baja kojem je dvorski neimar Stankovic. Tamo se prirodno sve lakse radi jer se ugradjuje samo jedan ili dva covjeka.
#19392 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
A besmisleno i zamisljati da bi ''davno bila spojena'' kad vidimo da su jedva dogurali do Zenice za ovih 20 godina. Da se gradilo prema Tuzli, ne bi jos ni u Olovo mogli autoputem, a kamoli dalje.Alfons Kauders wrote: ↑07/10/2020 12:01Tehnički neizvodivo radi terena (Nišića). Ogromne razlike u visini na par mjesta, jednostavno preteško za izgraditi autoput - možda je teoretski moguće ali bi koštalo kao da je od suhog zlata.
#19393 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Šta je sa vlastima Tuzlanskog kantona, vlastima gradova i opština, udruženjima privrednika, incijativama, nevladinim organizacijama, svi oni su odavno mogli podići svijest o ovom problemu, ali nisu.costacurta wrote: ↑07/10/2020 08:19U ovom boldiranom leži sva mudrost. Ima ih mnogo sa TK koji učestvuju u najvišim nivoima vlasti, ali iz nekog razloga čim se ukaže Karaula oni ko da ograjišu.
Zaljube se u Sarajevo, šta li, a dok ne pređu Karaulu pina im usta neravnomjerne raspodjele, loših puteva itd itd.
Sve ijedan goli shupak, od Selima, Mašića, SalkA, Jašarevića, Begića, Ilića, Elzine i Kuke() itd. De izaberi koji od njih je politcar al u pravom smislu te riječi? Grohotom se smijem. Uglavnom go seljak kome je njegov džep najbitniji, ebe im se za modernizaciju jer nemaju predstavu šta je to. Ebe im se za narod,
Kae Branković "naslijeđen model", od koga naslijeđen shupchino jedna?!
Ja sam se pomirio sa tim da neću vidjeti nikakvu novu saobraćajnicu na TK za svog života, još sad nakon ovih "rekonstrukcija" mostića i tunela jasno je da smo ebani.
Ase nadam da ću ih barem vidjeti u novom državnom zatvoru, ako ništa![]()
Zatim političara iz TK u federalnim vlastima je oduvijek bilo, ali je li moguće da ih sve zaboli briga za neki ozbiljniji rad kada je saobraćajna infrastruktura u pitanju.
#19394 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Za mjesec probijanje tunela "Počitelj" 1200 m
#19395 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kinezi se ne šale, zadnje fotografije kao i izvještaji sa gradilišta pokazuju da jako brzo napreduju.
Doduše radove izvode na čvrstoj stijeni, pa i nema nekih velikih problema, ali ovo je zaista za tempo izgradnje koji inače prati ostala gradilišta poprilično brzo.
Ipak sam most Počitelj, očigledno se gradi znatno sporije. I izgradnja je nešto kasnije započela, ali eto izvođači obećavaju da čim izađu iznad temelja, da će to ići jako brzo, u šta mogu i da vjerujem nakon što sam se uvjerio u dinamiku izgradnje na ovoj dionici.
-
- Posts: 4138
- Joined: 09/08/2012 23:19
#19396 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Znači da moze brze, itekako. Sve je u radnoj snazi i kapacitetima. Od početka je više dionica trebalo davati Kinezima i Turcima. Kad ne mozes brzom dinamikom, skloni se, ima ko moze.
#19397 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nedvojbeno je da rade brže, čak i tamo gdje je težak teren poput dionice Vlakovo - Tarčin, ali je istina i da štede na materijalu kao i izvedbi, najviše popravljanja je upravo ostalo iza Turaka.last mohicans wrote: ↑07/10/2020 16:50Znači da moze brze, itekako. Sve je u radnoj snazi i kapacitetima. Od početka je više dionica trebalo davati Kinezima i Turcima. Kad ne mozes brzom dinamikom, skloni se, ima ko moze.
Kineze ne mogu komentarisati jer ovo im je svakako prvi posao u našoj zemlji i za sada su odlični. Na ovom potezu oko Zenice, mislim da bi i jedni i drugi svakako naišli na probleme.
Turci su već isprojektovali sebi ovu dionicu Donja Gračanica - Vraca, pa su tunel Vraca sa 350 metara produžili na 1 kilometar dužine, upravo da ih stabilizacija kosina ne bi zezala kao što je Hering i Euro - Asfalt na dvije prethodne dionice.
-
- Posts: 4138
- Joined: 09/08/2012 23:19
#19398 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pametno u vezi tog tunela, nije sveto slovo da se ne moze promijeniti. Ti vjerovatno znas koliko treba love i truda da se te kosine stabilizuju, onda kad uporedis s tunelom, ako ces se manje zajebavati, radije kopaj dublje tunel, pa nek je i skuplje.So What! wrote: ↑07/10/2020 18:46Nedvojbeno je da rade brže, čak i tamo gdje je težak teren poput dionice Vlakovo - Tarčin, ali je istina i da štede na materijalu kao i izvedbi, najviše popravljanja je upravo ostalo iza Turaka.last mohicans wrote: ↑07/10/2020 16:50Znači da moze brze, itekako. Sve je u radnoj snazi i kapacitetima. Od početka je više dionica trebalo davati Kinezima i Turcima. Kad ne mozes brzom dinamikom, skloni se, ima ko moze.
Kineze ne mogu komentarisati jer ovo im je svakako prvi posao u našoj zemlji i za sada su odlični. Na ovom potezu oko Zenice, mislim da bi i jedni i drugi svakako naišli na probleme.
Turci su već isprojektovali sebi ovu dionicu Donja Gračanica - Vraca, pa su tunel Vraca sa 350 metara produžili na 1 kilometar dužine, upravo da ih stabilizacija kosina ne bi zezala kao što je Hering i Euro - Asfalt na dvije prethodne dionice.
#19399 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Tuneli su skuplje rješenje, ali daleko stabilnije, s tim da treba uzeti u obzir da tuneli usporavaju dionice, dakle maksimalna dozvoljena brzina u tunelu je 100 km/h dok na otvorenoj trasi varira od 100 do 130 km/h.last mohicans wrote: ↑07/10/2020 19:31Pametno u vezi tog tunela, nije sveto slovo da se ne moze promijeniti. Ti vjerovatno znas koliko treba love i truda da se te kosine stabilizuju, onda kad uporedis s tunelom, ako ces se manje zajebavati, radije kopaj dublje tunel, pa nek je i skuplje.
Evo imali smo priliku vidjeti šta kosine rade oko Zenice i kakav je to haos bio. Nadam se da će Zenica biti primjer za ubuduće, kako se ne treba raditi, to jeste, projektovati trasa, jer imam osjećaj da bi solucija sa više dužih tunela bila brža nego sve ovo do sada.
Također je primjetno na dionici Ponirak - Vranduk, na mjestima gdje je prema idejnom projektu predviđena duboka kosina sada idu tuneli, pa ćemo između vijadukta Crni Potok i vijadukta Koprivna 1 imati tunel umjesto kosine, a nije isključeno da će se i na nekim drugim mjestima na ovoj dionici isto uraditi.

#19400 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Tuzlu i veći dio Tk najlakše tj najjeftinije izvući iz saobraćajne izolacije je veza preko doboja, ova planirana putanja preko žepča sadrži toliko skupih objekata da se to neće početi graditi ni za 10g
Dionica prema doboju tz-doboj od 1h spustit na realnih 30min bez skupih tunela, vijaduk, pa skoro da nema ozbiljne rijeke velikog mosta itd a u međuvremenu dok se ova dionica izgradi taj dio autoputa će vjerovatno biti izgrađen i spojena zenica sa dobojem.
Možda je opcija preko žepča iz meni nepoznatog razloga bolja opcija ali je preskupo imam osjećaj da je odnos 1000mil vs 350mil
Dionica prema doboju tz-doboj od 1h spustit na realnih 30min bez skupih tunela, vijaduk, pa skoro da nema ozbiljne rijeke velikog mosta itd a u međuvremenu dok se ova dionica izgradi taj dio autoputa će vjerovatno biti izgrađen i spojena zenica sa dobojem.
Možda je opcija preko žepča iz meni nepoznatog razloga bolja opcija ali je preskupo imam osjećaj da je odnos 1000mil vs 350mil