Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18451 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18452 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18453 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18454 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18455 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Niko ne piše ništa satima, i onda kad ja počnem redati ove nizove, neko odluči da ih prekine oftopičarenjem. :D :D
detroit-mercy
Posts: 16089
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#18456 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by detroit-mercy »

Laertes wrote: 28/07/2020 17:28
neki wrote: 28/07/2020 14:37 samo u bosanskom postoji riječ za taj fenomen..(i u hr i sr)
Engl. draught
Durchzug :mrgreen: svapski :mrgreen:
Nisam nikada cuo da neko upotrebljava tu rijec u govornom engeskom za nesto sto mi zovemo promaha :mrgreen:
RJ57
Posts: 3403
Joined: 10/04/2017 15:12

#18457 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

So What! wrote: 28/07/2020 18:34 Niko ne piše ništa satima, i onda kad ja počnem redati ove nizove, neko odluči da ih prekine oftopičarenjem. :D :D
neka, da nema offtopičarenja bili bi kakav švapski forum :-D

nego gledam ove slike, meščini ovi će kinezi prije završiti svoje nego ovi sa druge strane neretve što kofol nešto rade po ravnome. zajebaće i svilaj ako ovako nastave.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18458 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

RJ57 wrote: 28/07/2020 19:35neka, da nema offtopičarenja bili bi kakav švapski forum :-D

nego gledam ove slike, meščini ovi će kinezi prije završiti svoje nego ovi sa druge strane neretve što kofol nešto rade po ravnome. zajebaće i svilaj ako ovako nastave.
Jesu dinamični, tu nema šta, mada se na portalu tunela Počitelj, jasno može vidjeti da je tu i dalje Euro-Asfalt zadužen za takvu vrstu radova uz hint, da su Kinezi s obe strane Neretve kao i da izvode radove na mostu, čija je gradnja dobro kasnije počela.

Ipak temeljenje je oduvijek bilo najsporiji i najdosadniji proces, kada stubovi počnu da niču, uživat ćemo u ovim fotografijama iz Hercegovine.

Od ovih ostalih, pohvalio bi dinamiku na tunelu Ivan, neočekivano su tu napali i baš fino rade, a i oko Vranduka su vrijedni za sada, pa ćemo vidjeti kako bude išlo.

Oko Zenice vazda neke peripetije, tunel Vraca je sa 300 metara porastao na preko 1 kilometar dužine, južni portal Tunela Zenica iz nekog razloga nije započet, kao ni sjeverni portal tunel Vraca, tako da radovi oko sela Donja Vraca su poprimila potpuno drugačiju dimenziju, ali na svu sreću taj dio nije bitan još uvijek s obzirom da nema veze sa Zeničkom obilaznicom.

Sama Zenička obilaznica je napokon poprimila oblik po kojem se može vidjeti da ide prema nekom završetku, mada ovi objekti kao i cifre kojima su plaćene ove tri dionice su brutalno skupe.
BadBoy
Posts: 8088
Joined: 01/11/2005 21:55

#18459 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by BadBoy »

detroit-mercy wrote: 28/07/2020 19:10
Laertes wrote: 28/07/2020 17:28
neki wrote: 28/07/2020 14:37 samo u bosanskom postoji riječ za taj fenomen..(i u hr i sr)
Engl. draught
Durchzug :mrgreen: svapski :mrgreen:
Nisam nikada cuo da neko upotrebljava tu rijec u govornom engeskom za nesto sto mi zovemo promaha :mrgreen:
I nigdje drugo nije tako ubitačna kao na Balkanu :D
RJ57
Posts: 3403
Joined: 10/04/2017 15:12

#18460 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

jel ko zna hoće li biti uopšte izlaza od konjica (ovčari) do tamo negdje kod salakovca?
obzirom da u tom dijelu nema apsolutno ništa bilo bi logično da to bude dionica u cugu, osim možda kakvih servisnih izlaza
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#18461 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

Haris033 wrote: 25/07/2020 11:23
Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 14:16
AmirBaa wrote: 22/07/2020 12:06

Sve to super zvuci tako, ali hajd samo uzmi u zadnje 2 godine koliko je tu saobracajnih nesreca bilo ?
Ne razumijem kakve to veze ima s fizički nemogućom vremenskom uštedom ili tvrdnjom da se uz Ivan i Bradinu vozi iza šlepera?
Uzmimo u obzir da je dionica magistralnog puta M17 Kakanj - Zenica imala sedmično po 10-tak saobraćajnih nesreća, te koliko je ljudi poginulo na istoj toj dionici, izgradnjom autoputa, broj saobraćajnih nesreća skoro pa da ih nema. E sada, zamislite autoput od Sarajeva do Mostara i koliko bi se smanjio broj saobraćajnih nesreća i koliko bi żivota bilo spašeno na kritičnoj relaciji od Tarčina do Mostara :?
Samo ti mogu ponoviti isto pitanje kao i Amiru - kakve to veze ima s ovim o čemu se govorilo?

Govorimo o uštedi vremena i kilometara. To blage veze nema s brojem udesa i nastradalih. Da, autoput je sigurniji, to svi koji prate temu znaju. Nismo mentalno retardirani i nema potrebe da nam papagajski ponavljate da je zemlja ravna. Broj udesa i nastadalih nema nikakve veze s laganjem oko vremenske uštede (o čemu se govorilo).

Isto kao da sad neko prokomentariše Novalićevu najavu ekonomskog oporavka za 18 mjeseci pa kaže da misli da će trebati više vremena, a ti i Amir odgovorite sa "ali tad će smrtnost od korone biti niža, znaš ti da ljudi umiru od toga?"

Bukvalno koji vam je kurac?
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#18462 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

drug_profi wrote: 27/07/2020 23:10
neki wrote: 27/07/2020 12:55 Nema ventilacija s tim veze...tunel će se ventilisati mehanički..Nagib će postojati zbog nejednake nadmorske visine ulaznog i izlaznog portala
Naravno da ce biti ventilatori i vjerovatno i dimnjaci.
Ali prirodni cug pomaze svakako.
Ovo za razliku u visini nisam znao. Dobro nije problematično na toliku dužinu, barem ne što se tiče vožnje, jer je i put uz Neretve blagi uspon (da nema razlike u visini, ne bi bilo jezera i elektrana).

Nego, ima li ko stručan da pojasni šta to znači za sigurnost u slučaju požara? Topliji zrak prirodno ide gore, da li to znači da bi npr. dim nastao u slučaju nekog požara išao isključivo ka sjeveru? Ili je razlika u visini suviše mala, pa bi kretanje dima ovisilo o ventilatorima i vanjskim faktorima (vjetar, razlika u pritisku zraka i sl).
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18463 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Iako postoji tema o analizi isplativosti autoputeva, ja bih ipak ovdje da spomenem cijene izgradnje ovih dionica kao i nekih drugih putnih dionica u BiH, napravio neke komparacije i ovako generalno provukao kroz temu, da li mislite, koliko se isplati to sve, jesmo li mi kao jedna primarno siromašna i netranzitna zemlja za (za europski standard) u mogućnosti da ispomjeramo brda i doline i pretvorimo našu zemlju u Švicarsku.

Završeno, nije u upotrebi:

- Most Svilaj [(0,66 km) - 22,3 miliona € - EIB (kredit), EU (grant)]
- Odžak - Svilaj (10,7 km) - 69,2 miliona € - [EIB (kredit), EBRD (kredit), EU (grant - 17,4 miliona €), JP Autoceste FBiH (vlastita sredstva)]
- Zenička obilaznica - LOT 1: Drivuša - Klopče (2,23 km) - 31 miliona € - [(KFAED (kredit)]

Total: 93,3 miliona €

U izgradnji:

- Granični prijelaz Svilaj - 9,5 miliona € - [Vijeće ministara BiH (vlastita sredstva)]
- Rudanka - Johovac (6,1 km) - 85 miliona € - [EBRD (kredit - 70 miliona €), EU (grant - 15 miliona €)]
- Vranduk - Ponirak (5,3 km) - 49 miliona € - [OFID (kredit)]
- Ponirak - Vraca (tunel Zenica) (2,65 km) - 69 miliona € - [EIB (kredit - 50 miliona €), EU (grant - 19 miliona €)]
- Zenička obilaznica - LOT 3: Donja Gračanica - Vraca (3,9 km) - 68,7 miliona € - [EBRD (kredit - 56,7 miliona €), EU (grant - 12 miliona €)]
- Zenička obilaznica - LOT 2: Klopče - Donja Gračanica (5,78 km) - 96 miliona € - [EBRD (kredit - 36 miliona €), OFID (kredit - 60 miliona €)]
- Ivan - Tarčin - LOT 2: Tunel Ivan (2 km) - 61,5 miliona € - [EBRD (kredit - 50 miliona €), EU (grant - 11,5 miliona €)]
- Počitelj - Buna (7,2 km) - 32,1 miliona € - [EBRD (kredit - 23,3 miliona €), EU (grant - 8,8 miliona €)]
- Zvirovići - Počitelj (11,1 km) - 105 miliona € - [EIB (kredit - 100 miliona €), EU (grant - 5 miliona €)]

Total: 575,8 miliona €

Tender: (Neke finansijske konstrukcije nisu završene ili nisu u potpunosti javne za sada)

- Poprikuše - Nemila (5,5 km) - 70 miliona € + ? € [EIB (kredit - dio od 120 miliona €)), EBRD (grant - 70 miliona €)]
- Vranduk - Nemila (5,7 km) - 36 miliona € - [KFAED (kredit)]
- Ivan - Tarčin - LOT 1: Tarčin - tunel Ivan (4,9 km) - 58,7 miliona € - [EIB (kredit - 40,4 miliona €), EU (grant - 11,8 miliona €), JP Autoceste FBiH (vlastita sredstva - 6,5 miliona €)]
- Buna - Kvanj (5,2 km) - 100 miliona € + ? €- [EIB (kredit - 100 miliona €), EU (grant - ??? miliona €)]

Total: 264 miliona € (ovaj broj je veći, ali puni iznosi za neke dionice su još uvijek nepoznati)

Projekti na magistralnim cestama:

- Izgradnja dionice Stolac - Neum (M17.3) (Stari Neum - Drenovac - 37,6 km) - 42,5 miliona € za izgradnju + 2 miliona € za nadzor = 44,5 miliona € [Značajniji objekti: tunel Žaba (975 m), tunel Oštrovac (190 m)]

- Trajno rješenje klizišta Čemerno (M20) (Vrba - Trnova Luka - 8,9 km) ≈ 36,65 miliona € + 7,63 miliona € dodatnih toškova ≈ 44,3 miliona € [Značajniji objekti: tunel Čemerno (2,1 km), tunel Surdup (196 m), most Trnova Luka (396 m), most Vrba (90 m), most Hrštica (36 m)]

- Izgradnja magistralne ceste na prijevoju Karaula (M18) (Kladanj - Podpaklenik - 4,5 km) - 19,8 miliona € [Značajniji objekti: tunel Karaula (902 m), most Kovačići (130 m), most Duboki Potok (150 m), most Luževac 1 (280 m), most Luževac 2 (120 m)]
User avatar
Hame_
Posts: 5538
Joined: 31/08/2007 21:42
Location: Soba, Srebrnik, Županija tuzlanska, HiB, Evropa, Svjeverna strana Zemlje, Mjesec, Sunce, odosmo u PM
Contact:

#18464 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Hame_ »

So What! wrote: 29/07/2020 20:16 da li mislite, koliko se isplati to sve, jesmo li mi kao jedna primarno siromašna i netranzitna zemlja za (za europski standard) u mogućnosti da ispomjeramo brda i doline i pretvorimo našu zemlju u Švicarsku.
Švica nismo jer ne pomijeramo brda i doline, samim time smo i bez autoputa, te zato netranzitna i siromašna zemlja.

Zato, iskoristimo mogućnost koja nam je pružena od Evrope da napokon budemo evropska zemlja sa evropskim standardom :thumbup:
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#18465 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Postali bi mi tranzitna zemlja vrlo lako kad bi imali da ponudimo dobre puteve istok-zapad, sjever-jug.
Ali vrlo je kompleksno utvrdjivanje uticaja autoputeva na bolji standard građana. Mnogo je tu inputa.
Ali zakljucak moze biti samo jedan - isplati se.
User avatar
zomri
Posts: 12859
Joined: 03/05/2006 07:31

#18466 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zomri »

koridor 5c bih rekao da je ključan za razvoj zemlje, a ovaj istok zapad gore po posavini se može relativno jeftino odraditi pa se i on isplati. mimo toga je pitanje.

meni recimo nije jasno zašto nisu "napali", što novalić kaže, ovaj dio od doboja do nemile koji je lakši, dok se zatvori dio oko zenice gdje je težak teren. ako sam dobro upratio eksproprijacija doboj-žepče je na nekih 30% trenutno.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18467 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

I ja sam tog viđenja, ali evo recimo imamo trenutno 670 miliona eura, što u izgradnji, što završeno i čeka da se otvori, ali u principu, od svega toga, trenutno je funkcionalna cjelina samo Zenička obilaznica i Odžak - Svilaj, dok će sve ostalo čekati okončanje ova preostala četiri tendera, plus peti Kvanj - Mostar Jug koji je pravi pomake, ali je poprilično opstruisan zbog nekih lijevih faktora, kao i činjenice da ni tu nije finansijska konstrukcija u potpunsoti sklopljena.

S druge strane imamo tri jako plemenita projekta na magistralnim cestama, koja su ili će za mnogo manje izosne, napravila čuda u određenim područjima. Koridor Vc je obaveza i nešto što moramo izvesti, kao i konekcija Lašve i Tuzle, ali da li je nama u budućnosti stvarno potrebno da ulupamo milione u nove autoputeve, umjesto da se orijentišemo ka što boljoj optimizaciji magistralnih puteva.

Zatim, umjesto, naučno fantastične ideje o brzoj cesti između Krajine i Srednje Bosne, koja svakako uključuje i tranzitni dio kroz RS, zar ne bi bilo bolje, konektovati Krajinu na Banja Luku ili Prijedor u budućnosti i zatim uložiti neki ozbiljniji novac u regionalnu putnu infrastrukturu u USK.

Ove cifre su zaista, ogromne, pogotovo ove sa tunelima i mišljenja sam da će cijena izgradnje samo rasti, a BiH neravna i brdovita, vazda mostova i tunela fali. Ovo su samo neka razmišljanja, nije fiksno rješenje :D .

I usput, evo jedna lijepa vijest:

Image
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#18468 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ja zaista mislim da bi Jadransko-Jonska autocesta bila pun pogodak. Grcka, Albanija, Makedonija, Turska, pa mozda i Bugarska bi koristili kracu kilometrazu do destinacija u Svici, Italiji, Francuskoj, Spaniji....i obratno naravno.
a mi bi otvorili Neum i Popovo polje, Trebinje, cijelom svijetu.
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#18469 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by high_volume »

drug_profi wrote: 30/07/2020 00:17 Ja zaista mislim da bi Jadransko-Jonska autocesta bila pun pogodak. Grcka, Albanija, Makedonija, Turska, pa mozda i Bugarska bi koristili kracu kilometrazu do destinacija u Svici, Italiji, Francuskoj, Spaniji....i obratno naravno.
a mi bi otvorili Neum i Popovo polje, Trebinje, cijelom svijetu.
Prema kretanju roba, najznačajnija cesta za BiH je crvena. Roza je C5 koridor. Plava je JJ magistrala. Žute su ceste koje bi trebalo graditi zbog tranzita roba koje dolaze morem za kopnenu Evropu. Zelena je postojeća cesta Bg-Zg. Ima i crnogorska cesta za Srbiju i jadranska veza trajektima na našu stranu...

Image
User avatar
Cossack
Posts: 7146
Joined: 22/12/2002 00:00
Location: Sarajevo
Vozim: Astrilaka

#18470 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Cossack »

Evropska unija daje 11,7 miliona eura za izgradnju dionice Tarčin - Ivan

Image

https://www.klix.ba/biznis/evropska-uni ... /200730025
costacurta
Posts: 3515
Joined: 05/05/2005 08:25

#18471 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by costacurta »

So What! wrote: 30/07/2020 00:10 I ja sam tog viđenja, ali evo recimo imamo trenutno 670 miliona eura, što u izgradnji, što završeno i čeka da se otvori, ali u principu, od svega toga, trenutno je funkcionalna cjelina samo Zenička obilaznica i Odžak - Svilaj, dok će sve ostalo čekati okončanje ova preostala četiri tendera, plus peti Kvanj - Mostar Jug koji je pravi pomake, ali je poprilično opstruisan zbog nekih lijevih faktora, kao i činjenice da ni tu nije finansijska konstrukcija u potpunsoti sklopljena.

S druge strane imamo tri jako plemenita projekta na magistralnim cestama, koja su ili će za mnogo manje izosne, napravila čuda u određenim područjima. Koridor Vc je obaveza i nešto što moramo izvesti, kao i konekcija Lašve i Tuzle, ali da li je nama u budućnosti stvarno potrebno da ulupamo milione u nove autoputeve, umjesto da se orijentišemo ka što boljoj optimizaciji magistralnih puteva.

Zatim, umjesto, naučno fantastične ideje o brzoj cesti između Krajine i Srednje Bosne, koja svakako uključuje i tranzitni dio kroz RS, zar ne bi bilo bolje, konektovati Krajinu na Banja Luku ili Prijedor u budućnosti i zatim uložiti neki ozbiljniji novac u regionalnu putnu infrastrukturu u USK.

Ove cifre su zaista, ogromne, pogotovo ove sa tunelima i mišljenja sam da će cijena izgradnje samo rasti, a BiH neravna i brdovita, vazda mostova i tunela fali. Ovo su samo neka razmišljanja, nije fiksno rješenje :D .

I usput, evo jedna lijepa vijest:

Image
I ja sam tog mišljenja,
ali malo smo predaleko otišli da se sad prekidaju projekti. Ogromna sredstva potrošena. Pitanje je samo koliko je nenamjenski potrošeno, da li je trebala određena trasa ići tu i tu, da li je realna cijena koštanja izgradnje kilometra itd.
Snaga ekonomije neke zemlje ogleda se i u kvaliteti saobraćajne infrastrukture. Kad stranac hoće da investira prva stavka mu je saobraćaj. Kargo je ono što donosi profit nekom aerodromu, ne putnici i sad zamisli Nijemac ima pogone u Gradačcu i treba da isporuči materijal sa MAT, de mu objasni da mu treba 2.5 sati da kamionom pređe 60KM.
Da se ispostave računi utroška sredstava skupljenih od akciza, naknade iz goriva i putarina iz registracija, koliko je skupljeno i u šta je utrošeno? Podvući ćizu.
Ukinuti akcize i naknade za gorivo, ostaviti ove putarine, sasvim dovoljno za pristojno održavanje magistralnih cesta.
Ukinuti JP Ceste i Autoceste FBiH. 600tinjk zaposlenika preraspodijeliti na kantonalni nivo, u Tuzli su do 96.-97. postojala 2 preduzeća, "2. Oktobar" i "Tuzlaputevi" koji su se bavili izgradnjom i održavanjem puteva, danas od tih firmi nije ostala cigla na cigli, zato danas imamo JATAu, Cestotehnik, SA Sarajka, Roading i goFno od puteva.
Korior VC je itekako isplativ projekt,
prvo jer kompletna istočna evropa koja preferira južni jadran ne bi koristila A1 radi gužvi na Karlovačkom ipsilonu već bi pravo do Ploča kroz BiH (Mađari, Poljaci, Slovačka, Slavonija i sad i je i Ukrajina krenula). 3-4 mjeseca u godini dobra lova da se uzme i to da ne budemo prokleti da ih deremo sa putarinama, već upravo suprotno, "normalnim" cijenama privući ih na našu džadu, Ne moramo kredite vratiti za 5 godina.
Drugo je kargo.
Eh sad,
Ja sam neko ko je prošao većinom evropskih i svjetkih puteva i znam koja je dobrobi i kako ljudi raspolažu dobrom, koliko treba uložiti da bi imao nekih prihoda i dobiti ali čisto sumnjam da će sa Terzićima i Pravdićima biti nekog hajra u dogledno vrijeme.
Skuplja se ogromna lova od poreza, putarina ali se troši na netransparentan način što nikoga iz tužilaštva posebno ne tangira i imamo fenomen "skuhane žabe". Ja putujem do Sarajeva 3 sata, sjedim na Brgulama na semagoru, na Srebreniku na tunelu, na Ormanici i zamišljam kako će se nekad neko voziti 1.5 sati do Sartjeva ili do orašja za 0.30 min. Far far away.
Belaj je što se više ni ne nerviram, to me brine, znači prihvatio sam činjenicu da nema puta, nema love, smiju mi se i neimari iz HI na svakih par kilometara od Tz do Srebrenika , pišaju po nama a ne mogu ništa učiniti da promijenim bilo šta.
Al negdje u podsvijesti pjevušim "Vratiće se Valter"
Kad tad Bećo, kad tad
BAK-eV
Posts: 1857
Joined: 17/10/2012 18:53

#18472 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by BAK-eV »

high_volume wrote: 30/07/2020 00:53
drug_profi wrote: 30/07/2020 00:17 Ja zaista mislim da bi Jadransko-Jonska autocesta bila pun pogodak. Grcka, Albanija, Makedonija, Turska, pa mozda i Bugarska bi koristili kracu kilometrazu do destinacija u Svici, Italiji, Francuskoj, Spaniji....i obratno naravno.
a mi bi otvorili Neum i Popovo polje, Trebinje, cijelom svijetu.
Prema kretanju roba, najznačajnija cesta za BiH je crvena. Roza je C5 koridor. Plava je JJ magistrala. Žute su ceste koje bi trebalo graditi zbog tranzita roba koje dolaze morem za kopnenu Evropu. Zelena je postojeća cesta Bg-Zg. Ima i crnogorska cesta za Srbiju i jadranska veza trajektima na našu stranu...

Image
Autoput Podgorica - Niksic - Foca - Sarajevo bi bio pun pogodak.
Bosna bi onda bila najbrza ruta prema EU za Crnu goru. Albaniju, Kosovo, dio Grcke (i naravno dio Hrvatske sa 5C).
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#18473 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by high_volume »

BAK-eV wrote: 31/07/2020 12:20
Autoput Podgorica - Niksic - Foca - Sarajevo bi bio pun pogodak.
Bosna bi onda bila najbrza ruta prema EU za Crnu goru. Albaniju, Kosovo, dio Grcke (i naravno dio Hrvatske sa 5C).
Da samo znaš kol'ko nam nedostaje dobar put u tom pravcu. Pa makar dio od Broda do Šćepan Polja, do granice, pa i do Plužina. Dalje je cesta već mnogo bolja.

Teško je kroz Mratinje prokopati put, jako teško... Preskupo.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#18474 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

costacurta wrote: 30/07/2020 23:46
So What! wrote: 30/07/2020 00:10 I ja sam tog viđenja, ali evo recimo imamo trenutno 670 miliona eura, što u izgradnji, što završeno i čeka da se otvori, ali u principu, od svega toga, trenutno je funkcionalna cjelina samo Zenička obilaznica i Odžak - Svilaj, dok će sve ostalo čekati okončanje ova preostala četiri tendera, plus peti Kvanj - Mostar Jug koji je pravi pomake, ali je poprilično opstruisan zbog nekih lijevih faktora, kao i činjenice da ni tu nije finansijska konstrukcija u potpunsoti sklopljena.

S druge strane imamo tri jako plemenita projekta na magistralnim cestama, koja su ili će za mnogo manje izosne, napravila čuda u određenim područjima. Koridor Vc je obaveza i nešto što moramo izvesti, kao i konekcija Lašve i Tuzle, ali da li je nama u budućnosti stvarno potrebno da ulupamo milione u nove autoputeve, umjesto da se orijentišemo ka što boljoj optimizaciji magistralnih puteva.

Zatim, umjesto, naučno fantastične ideje o brzoj cesti između Krajine i Srednje Bosne, koja svakako uključuje i tranzitni dio kroz RS, zar ne bi bilo bolje, konektovati Krajinu na Banja Luku ili Prijedor u budućnosti i zatim uložiti neki ozbiljniji novac u regionalnu putnu infrastrukturu u USK.

Ove cifre su zaista, ogromne, pogotovo ove sa tunelima i mišljenja sam da će cijena izgradnje samo rasti, a BiH neravna i brdovita, vazda mostova i tunela fali. Ovo su samo neka razmišljanja, nije fiksno rješenje :D .

I usput, evo jedna lijepa vijest:

Image
I ja sam tog mišljenja,
ali malo smo predaleko otišli da se sad prekidaju projekti. Ogromna sredstva potrošena. Pitanje je samo koliko je nenamjenski potrošeno, da li je trebala određena trasa ići tu i tu, da li je realna cijena koštanja izgradnje kilometra itd.
Snaga ekonomije neke zemlje ogleda se i u kvaliteti saobraćajne infrastrukture. Kad stranac hoće da investira prva stavka mu je saobraćaj. Kargo je ono što donosi profit nekom aerodromu, ne putnici i sad zamisli Nijemac ima pogone u Gradačcu i treba da isporuči materijal sa MAT, de mu objasni da mu treba 2.5 sati da kamionom pređe 60KM.
Da se ispostave računi utroška sredstava skupljenih od akciza, naknade iz goriva i putarina iz registracija, koliko je skupljeno i u šta je utrošeno? Podvući ćizu.
Ukinuti akcize i naknade za gorivo, ostaviti ove putarine, sasvim dovoljno za pristojno održavanje magistralnih cesta.

Ukinuti JP Ceste i Autoceste FBiH. 600tinjk zaposlenika preraspodijeliti na kantonalni nivo, u Tuzli su do 96.-97. postojala 2 preduzeća, "2. Oktobar" i "Tuzlaputevi" koji su se bavili izgradnjom i održavanjem puteva, danas od tih firmi nije ostala cigla na cigli, zato danas imamo JATAu, Cestotehnik, SA Sarajka, Roading i goFno od puteva.
Korior VC je itekako isplativ projekt,
prvo jer kompletna istočna evropa koja preferira južni jadran ne bi koristila A1 radi gužvi na Karlovačkom ipsilonu već bi pravo do Ploča kroz BiH (Mađari, Poljaci, Slovačka, Slavonija i sad i je i Ukrajina krenula). 3-4 mjeseca u godini dobra lova da se uzme i to da ne budemo prokleti da ih deremo sa putarinama, već upravo suprotno, "normalnim" cijenama privući ih na našu džadu, Ne moramo kredite vratiti za 5 godina.
Drugo je kargo.
Eh sad,
Ja sam neko ko je prošao većinom evropskih i svjetkih puteva i znam koja je dobrobi i kako ljudi raspolažu dobrom, koliko treba uložiti da bi imao nekih prihoda i dobiti ali čisto sumnjam da će sa Terzićima i Pravdićima biti nekog hajra u dogledno vrijeme.
Skuplja se ogromna lova od poreza, putarina ali se troši na netransparentan način što nikoga iz tužilaštva posebno ne tangira i imamo fenomen "skuhane žabe". Ja putujem do Sarajeva 3 sata, sjedim na Brgulama na semagoru, na Srebreniku na tunelu, na Ormanici i zamišljam kako će se nekad neko voziti 1.5 sati do Sartjeva ili do orašja za 0.30 min. Far far away.
Belaj je što se više ni ne nerviram, to me brine, znači prihvatio sam činjenicu da nema puta, nema love, smiju mi se i neimari iz HI na svakih par kilometara od Tz do Srebrenika , pišaju po nama a ne mogu ništa učiniti da promijenim bilo šta.
Al negdje u podsvijesti pjevušim "Vratiće se Valter"
Kad tad Bećo, kad tad
Ko zna šta nas čeka kad krene ekonomska kriza koja će trajati godinama? Sasvim je moguće da se odustane od nekih predimenzioniranih, megalomanskih projekata. U neke nije trebalo ni ulaziti, bez korone i recesije.

Problem od samog početka je odsustvo dugoročne strategije. De napravi 5km autoputa i otvori pred izbore - i to je to. Neko bi trebao da objasni zašto se npr. odlučilo ulupati 7 godina i milijardu u Zenicu umjesto u Prenj? Dogodine će biti otvorena i ta famozna Zenička zaobilaznica, koja će donijeti uštedu od 10-20 minuta, bez uštede goriva i kilometara.

A da smo umjesto nje krenuli raditi Prenj i Ivan? Ok, manji je promet, ali bi dogodine ušteda bila 40 kilometara i skoro sat vožnje ka Mostaru. Hiljade auta i teretnih vozila bi štedile hiljade radnih sati i cisternu goriva svaki dan. To sa Zenicom neće biti slučaj. Ista vremenska ušteda se mogla ostvariti da su krenuli raditi sjeverno preko Vranduka, Nemile ka Doboju. Kilometar bi bio jeftiniji, plus bi izbjegli dvogodišnju dramu oko rekonstrukcije Vranduka.

Da i ne govorimo da za sve te godine nije urađeno skoro ništa za USK i TK, gdje živi trećina stanovništva FBiH. I opet se umjesto Lašve i modernizacije puta od Sarajeva do Tuzle odlučilo ulupati sto miliona u tunel Hranjen, koji će služiti za 25,000 ljudi, dok u USK i TK živi 750,000.

Znam, kasno je sad lamentirati nad propuštenim prilikama, ali mi smo danas mogli imati riješen Prenj. Umjesto njega ćemo dobiti uštedu od desetak minuta oko Zenice. Mogli smo početi raditi Lašvu, izgraditi trake za preticanje na Nišićima, još jedan tunel kod Kladnja, a umjesto toga smo krenuli bušiti megalomanski tunel prema Goraždu, koji će biti pušten u promet za ko zna koliko godina.

Da li je veća korist skratiti put prema Mostaru za 40-50 minuta ili uštediti 10 minuta na Zenici? Da li je korisnije ubrzati put TZ-SA za dvadesetak minuta nego bušiti Hranjen? Nije stvar ni u probijanju rokova i sporoj dinamici, već što se brate mili grade stvari koje će imati mali učinak spram nekih koje su se mogle uraditi...
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#18475 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by high_volume »

Alfons Kauders wrote: 31/07/2020 12:41
Ko zna šta nas čeka kad krene ekonomska kriza koja će trajati godinama? Sasvim je moguće da se odustane od nekih predimenzioniranih, megalomanskih projekata. U neke nije trebalo ni ulaziti, bez korone i recesije.
Zar se ekonomske krize djelomično ne rješavaju i javnim radovima? Novac za veći dio C5 je obezbjeđen, je li tako...
Post Reply