Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18326 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

TVSA: Intezivirani radovi na izgradnji autoceste na dionici Tarčin-Ivan, gradnja napreduje brže nego je planirano


Trenutno se izvode oni na sjevernoj i južnoj strani portala tunela Ivan. Tenderska procedura za izgradnju poddionice od Tarčina do ulaza u tunel trebala bi biti okončana u narednim danima.

Probijanje tunela Ivan izvodi se intenzivno sedam mjeseci. Već je iskopano približno 200 metara na dva pravca sa hercegovačke strane. Gradnja napreduje brže nego je planirano.

„Imamo čak i neke napredke i ispred nekih planiranih dinamika nekih 15 do 20 dana smo ispred. Ovo je dio podionice Tračin Ivan. Podionica je podjeljena na dva dijela. Lot 1 i Lot 2. U ovom momentu je ugovoren Lot 2 iz razloga što je Tunel Ivan nazahtjeviji na toj dionici i zahtjeva više vremena nego ostali objekti na Lotu 1 koji je planiran da se ugovori veoma brzo. Tenderska procedura je u toku u završnoj je fazi“, rekao je Ermin Handžar, Autoceste FBiH.

Rok za završetak kompletne sabraćajnice od Tarčina do Bradine je kraj maja 2022. Njena dužina je približno sedam kilometara, a izgradnjom ovog dijela autoputa vožnja od Sarajeva do Konjica bit će skraćena za 15 minuta. Za sada izvođači ne upotrebljavaju eksploziv, jer u tunelu nema većih stijena.

„Glavni radovi su uglavnom sačinjeni od izgradnje tunela Ivan dvije cijevi dužine 1.760 metara odnosno 1.740 metara. Trenutno obje tunelske cijevi radimo sa dvije strane”, rekao je Senad Mašić, predstavnik izvođača radova.

Ukupna investicija je 57 miliona eura. Novac je osiguran od Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu 50 miliona eura, dok su ostatak bespovratna sredstva Evropske unije.
TVSA
User avatar
Dope_Man
Posts: 7780
Joined: 03/06/2016 16:31

#18327 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Da mi je znati kako ce 7 km ceste skratiti voznju za 15 minuta.

Nije bas da se vozi 40 od trenutnog izlaza sa autoputa do mjesta gdje ce se ova dionica spajati, a i prilicno prava cesta tako da nije ni neka razlika u duzini, sad je nekih 10 km od izlaza sa AP do mjesta gdje ce se spajati.

Super vijest, ali stalno pretjeruju sa tim benefitima.
mistek
Posts: 3394
Joined: 23/05/2010 15:16

#18328 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Od rampi u Tarčinu do mjesta gdje će biti privremeni priključak na Gradini je okruglo 10km ako se vozimo M17. Ako se ne varam, to će autoputem biti spušteno na između 7 i 8 km. Za ovih trenutnih 10km potrebno je 8-9 minuta normalne vožnje (objektivno može i brže, ali evo da ne pretjerujemo). Dakle, taman da se u sekundi skoči iz Tarčina na Bradinu, to je ušteda od 8-9 minuta. Objektivno za taj dio puta će nam trebati barem još 3-4 minute, pa znači da je ušteda jedno 5 minuta.

Obzirom kako je malo parče puta u pitanju, nije ovo ni loše, ali fakat jeste preseravanje ovo sa preuveličvanjem benefita.
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#18329 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Benefiti se osjete najvise na mjestima gdje trasa obilazi naselja.
Moze biti cak i iste duzine, prosjecna brzina je daleko veca.
Ovaj dio od Sarajeva do Tarcina je sad pjesma, da ne kazem kako je onima koji su isli od Josanice do Tarcina.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7780
Joined: 03/06/2016 16:31

#18330 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Ma ne kaze niko da nema benefita, vec da konkretno navedena dionica od nece smanjiti trenutno vrijeme dolaska za 15 minuta ni u snovima. Da se tako smanjuje vrijeme dolaska, dok AP dodje do Konjica vrijeme dolaska bi otislo u minus, covjek bi se podmladio :lol:

Slicna prica kao stalno forsiranje da ce se Sarajevo-Gorazde voziti za 45 minuta sa tunelom Hranjen.. a toliko ce trebati samo do tunela, sa kretanjem od Vijecnice.
Last edited by Dope_Man on 15/07/2020 11:16, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18331 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja tunela Ivan - 03. 07. 2020. @ yimi (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18332 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Most Svilaj završen, čeka se izgradnja graničnog prelaza
Radi se o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata na autoputu Koridora 5C koji će povezati BiH s Hrvatskom i ostatkom Evropske unije (EU).

Image
Svilaj: Most konačno završen

Radovi na izgradnji prekograničnog mosta Svilaj na rijeci Savi kod Odžaka konačno su okončani.

Most je uspješno jučer prošao i tehnički pregled, potvrđeno nam je iz kompanije „Hering“ koja je obavila radove na mostu nakon povlačenje firme „Viadukt“

Radi se o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata na autoputu Koridora 5C koji će povezati BiH s Hrvatskom i ostatkom Evropske unije (EU).

Kompletan projekat vrijedan je 53,8 miliona KM, a ukupna dužina mosta iznosi 660 metara, a širina 29. Dužina dionice koja će povezati BiH s Hrvatskom iznosi ukupno deset kilometara.

Ovaj strateški važan most za našu državu spojen je početkom februara, a radovi su započeli 2016.godine.

No, da bi bio pušten u promet sada je potrebno da bude završena dionica aotoputa koju radi firma „Strabag“. Taj dio posla, kako nam je rečeno bit će završen za sedam dana.

Ranije je Hrvatska završila svoj dio autoputa s svoje strane.

No, izgradnju ovog mosta prati i jedan apsurd, a to je da naša zemlja nikada nije izgradila prekogranični prelaz. Tek nedavno su izabrani izvodači radova, ali prelaz neće biti završen do oktobra. Do tada promet nije ni moguć, rečenoi nam je.
Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18333 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja Ponirak - Vranduk - 05. 07. 2020. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)

Image

Image
Last edited by So What! on 15/07/2020 11:23, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18334 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja Zeničke obilaznice [Klopče - Donja Gračanica] - 06. 07. 2020. @ smogovac (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18335 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18336 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Zvirovići - Počitelj [Most Počitelj] - 07. 07. 2020. @ volimtebola (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18337 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18338 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Do kraja godine bit će poznata trasa za izgradnju Jadransko-jonske magistrale
Image

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović održao je danas sastanak u Trebinju sa gradonačelnikom ovog grada Mirkom Ćurićem, kojem je prisustvovao i izvršni direktor Saveza općina i grada istočne Hercegovine Luka Petrović.

Kako je istaknuto na sastanku, do kraja godine bit će poznato koja će se trasa od pet ponuđenih izabrati za izgradnju buduće Jadransko-jonske magistrale, koja svojim dijelom prolazi i kroz Republiku Srpsku, odnosno preko teritorije Grada Trebinja.

Ministar Mitrović je informirao prisutne o postignutom dogovoru da se do kraja 2020. godine usaglasi trasa te da je za to, osim Republike Srpske, neophodna i saglasnost Federacije BiH, Republike Hrvatske i Crne Gore.

"Vjerujem da možemo postići dogovor. Federacija BiH će finansirati svoj dio trase, a Republika Srpska svoj. Preduvjet za finansiranje je, prije svega, usaglašenje buduće trase“, naveo je Mitrović.

Gradonačelnik Ćurić je rekao da će Grad Trebinje, ali i ostale lokalne zajednice iz Hercegovine, dati svoje mišljenje i prijedlog najbolje trase koja treba spojiti našu zemlju budućom autocestom sa Hrvatskom i Italijom, odnosno Crnom Gorom, Albanijom i Grčkom, dodajući da ponuđene dionice prolaze kroz Popovo polje, preko trebinjskih brda i Zubaca.

Jadransko-jonska autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu počinje u Počitelju, a završava u Aranđelovu kod Trebinja na granici sa Crnom Gorom.

Plansko-projektnom dokumentacijom ove autoceste predviđeno je da njena dužina kroz Federaciju BiH i Republiku Srpsku bude oko 110 kilometara.

Jadransko-jonska autocesta je dio istoimenog koridora dužine oko 1.110 kilometara koji prolazi kroz sedam zemalja - Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Albaniju i završava u luci Igumenica u Grčkoj.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18339 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Saznajemo: EIB odobrio "Autocestama FBiH" kredit za Koridor 5C od 680 miliona maraka
Autoceste FBiH" će na ovaj način zatvoriti kompletnu finansijsku konstrukciju Koridora 5C od Zenice do sjevera, kaže Terzić

Image
Dionica duga 36 kilometara

Evropska investicijska banka (EIB) obavijestila je jučer Upravu "Autocesta Federacije BiH" da im je odobren kredit za dionicu autoputa na Koridoru 5C Poprikuše-Medakovo u dužini od 36 kilometara, saznaje "Avaz".

Radi se o odobrenim finansijskim sredstvima u iznosu od 680 miliona KM (340 miliona eura) , a odobrena je i aplikacija za grant.

Na ovaj način EIB će finansirati komplentnu dionicu prema sjeveru.

Ovu informaciju potvrdio je za "Avaz" Adnan Terzić, direktor ove državne kompanije.

- "Autoceste FBiH" će na ovaj način zatvoriti kompletnu finansijsku konstrukciju Koridora 5C od Zenice do sjevera, tačnije do granice s RS - kaže Terzić.

Sada se još samo očekuje finansijska konstrukcija prema Jugu, a radi se o dionici prema Hercegovini u koju spada i izgradnja megatunela "Prenj".

Ukupna vrijednost ove dionice je 1,4 milijarde eura. Sredstva su također davno osigurana, ali se čeka saglasnost Vlade Federacije.
Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18340 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja tunela Ivan - 08. 07. 2020. @ yimi (Skyscrapercity forum)

ImageImageImage
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18341 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Osigurana sredstva za dionicu autoputa kroz Tešanj
Image

Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić i federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta Amir Zukić posjetili su danas općinu Tešanj gdje su se susreli s načelnikom Općine Suadom Huskićem i privrednicima.

Razgovarano je o javnim infrastrukturnim radovima i investicijima u Tešnju, kao i o uticaju pandemije koronavirusa na oblast zdravstva i ekonomiju općine.

Načelnik Općine Tešanj Suad Huskić potvrdio je da je razgovarano o strateškim projektima u općini koji se tiču izgradnje 110 kilovatne trafostanice uz naselje Jelah, u poslovnoj zoni Glinište, a, u tom smislu, kako je rečeno, otkočen je proces na investicijama i može se očekivati ubrzo početak izgradnje trafostanice.

Također, razgovarano je i o izgradnji kružnog toka u Jelahu te priključku poslovne zone na magistralnu cestu, ali i o izgradnji Koridora Vc. Načelnik kaže da su s Autocestama intenzivno pregovarali posljednjih mjeseci i da imaju iskazane zahtjeve lokalne zajednice u smislu projektiranja i gradnje.

"Očekujemo u naredna dva do tri mjeseca projektiranje na toj trasi i nadamo se da će početi proces ugovaranja javnih nabavki do kraja ove godine", dodao je Huskić.

Kako je novinarima kazao premijer Novalić, namjera je bila vidjeti kako pandemija utiče na industrijsku sredinu, jer u Sarajevu postoji nadzor kako se to reflektira na zajednicu koja dominantno ima privredu oličenu u uslužno-turističkim djelatnostima.

"Tešanj ima veliki obim industrijske proizvodnje te je presjek stanja u općini Tešanj indikativan za cijelu Federaciju BiH, osim zona koje su turističko-uslužno orijentirane", kazao je Novalić.

Premijer je potvrdio da su jučer banke odobrile sredstva za izgradnju dionice od Medakova u Tešnju do iznad Žepča, dužine 41 kilometar, za šta je odobreno 340 miliona eura, plus 60 miliona eura koliko je osigurano ranije.

"Ukupno 400 miliona eura će u naredne tri godine biti uloženo u ovom dijelu Federacije BiH. Sada slijedi tehničko rješavanje izvlaštenja i projektiranja te dionice, što je pri kraju, kako bi se do Nove godine otvorio tender za izgradnju", pojasnio je premijer.

Iz federalnog budžeta kao pomoć privredi u Tešnju kroz "korona zakon" osigurano je 3,6 miliona KM, ali premijer napominje da se još uvijek ne zna kako će pandemija uticati na privredu.

Uime privrednika u Tešnju novinarima se obratio Edin Jabandžić koji je kazao da je svaka pomoć korisna te da se Vlada FBiH na čelu s premijerom Novalićem trudi i pokušava napraviti pozitivne trendove.

Kazao je da je, ovom prilikom, zatražena veća promocija domaće proizvodnje i zaštita granica, te uštede u javnom sektoru.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18342 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Kineske kompanije nalaze se na crnoj listi Svjetske banke zbog korupcije, niskim cijenama žele monopol u BiH
Image

Kineska građevinska operativa pojačala je ofanzivu u Bosni i Hercegovini, pa je tako od devet prijavljenih čak pet kompanija iz ove azijske države predalo ponudu za izgradnju autoceste na Koridoru Vc, dionica Mostar jug – Buna, poddionica Tunel Kvanj – Buna.

Poddionica Tunel Kvanj – Buna finansirat će se iz sredstava osiguranih kod Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 100 miliona eura. Pored toga, aplicirano je i za bespovratna sredstva EU-a putem Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Kinezi već grade u Hercegovini, na poddionici Počitelj – Zvirovići. U novembru prošle godine, prilikom polaganja kamena temeljca, ambasador Kine Ji Ping je izjavio:

- To je prvi infrastrukturni projekt koji realiziraju kineske kompanije u Federaciji BiH. Također, ovo je i prvi autoput i most koje grade kineske firme u BiH.

Rade, rade i samo rade, ponekad prirede vatromet

Neposredno prije pojave koronavirusa u BiH, u februaru ove godine Ji Ping je posjetio gradilište i znakovito poručio kako je uspostavljena dobra privredna komunikacija između Kine i BiH te se nada još većem broju projekata u budućnosti između ovih dviju zemalja. Tako je južni dio BiH dobio svoju malu "kinesku provinciju", uz onu koja već nešto duže postoji na izgradnji Pelješkog mosta.

Međutim, zabrinjava što su pojedine firme koje rade ili žele raditi u BiH na crnoj listi Svjetske banke i Razvojne banke Afrike. Na ovim listama su se našle uglavnom zbog korupcije, objavila je federalna.ba.

Na sumnjive reference građevinskih kompanija iz Kine svojevremeno su upozoravali i mediji u Sloveniji. Mediji u toj državi su ukazivali i na niske cijene se kojima kineske komanije nastoje osvojiti tržište.

Susjedi u Hrvatskoj su unaprijed trljali ruke, očekujući da će radnici iz Kine nemilice trošiti po Pelješcu. Prevarili su se. Prema pisanju hrvatskih medija, Kinezi rade, rade i rade, a ono malo slobodnog vremena provode u montažnim barakama gdje imaju sve što im je potrebno za život, naravno i kuhinju. Nisu primjetni, osim onda kada završe neki značajniji dio posla što proslave vatrometom.

Evropska komisija je u ovaj projekt uložila 357 miliona eura bespovratnih sredstava od ukupno 420 miliona koliko bi trebali iznositi troškovi. Briselu nije baš bilo drago što se Hrvatska opredijelila za kineske izvođače iza kojih u pravilu stoji komunistički državni aparat. Kinezi u ponudama na sto stavljaju niže cijene od uobičajenih čime žele stvoriti svojevrstan monopol na tržištu građevinarstva u ovom dijelu Evrope. I bh. stručnjaci upozoravaju da nižim cijenama od uobičajenih Kinezi ostvaruju monopol na tržištu.

- Mislim da mi imamo odlične kompanije. Na neki način je mnogo lakše kontrolisati efikasnost i rad u tome šta rade i kako rade, nego kada su to u pitanju kompanije koje su nekoliko desetaka hiljada kilometara daleko, pa onda praktično nemamo nikakvu sigurnost u realizaciji projekata za koje smo im ugovor dali i vrlo često i platili - podsjeća ekonomist Zoran Pavlović, prenosi nap.ba.

S druge strane, Muhamed Zlatar, nekadašnji dekan Građevinskog fakulteta u Sarajevu, smatra da Kina ima veliki potencijal, ali se i pita kakav je interes ogromne kineske građevinske operative na tako malom prostoru kakav je BiH.

- Posljednjih 20 godina napravili su čudo. Bio sam u Šangaju, uvjerio sam se u to na licu mjesta. Mnoge države nisu uradile takav obim posla ni za 100 godina. U svakom slučaju, njihova građevinska operativa je izuzetno kvalitetna i iskusna, vrijedan su i disciplinovan narod, i možda što je najvažnije, jeftiniji su od odnosu na većinu kompanija koje dolaze iz Zapadne Evrope. Zato se njih boje Evropljani. Autoceste, mostovi, tuneli, brza željeznica, megagrađevine…, oni su u stanju uraditi po najvišim standardima. No, logično je pitanje zašto dolaze u BiH? Kakav interes kineski građevinci, ali i njihova država imaju na ovako malom prostoru kao što je BiH. Zasad ne znamo odgovor. Možda je kod njih u Kini neki zastoj, teško je reći – kaže Zlatar.

Vrijeme kada se svaka marka treba čuvati

Kinesko osvajanje BiH može utjecati i na smanjenje angažovanja bh. građevinskih firmi. Kompanija HEEZ Gradnja radila je Koridoru Vc na dionici puta Sarajevo – Zenica.

- Da, bili smo angažovani. Što se tiče kineskih građevinskih firmi u BiH, imam informacije da im ne ide baš kako su planirali. Mislim da su se Autoceste FBiH zaštitile stavkama u ugovoru i da za njih neće biti problema.
Kinezi dobijaju poslove uz obrazloženje da bh. firme nemaju reference. Nisam baš siguran u to. Imamo nekoliko kompanija koje bi udružene mogle izvoditi radove na Koridoru Vc. Mislim da imamo taj kapacitet. Kinezi dobiju posao, narodski rečeno "pokupe kajmak", pa onda angažuju naše firme kao podizvođače. Oni nose veliki novac iz BiH, nama ostaje sića. Kada mi radimo kompletan posao, novac ostaje ovdje i ulaže se u zapošljavanje, zdravstvo, infrastrukturu… Došlo je vrijeme da svaku marku moramo čuvati – ističe Azmir Husić, vlasnik HEZZ Gradnje, u javnosti poznatiji kao gazda fudbalskog bh. premijerligaša Tuzla Cityja.
Faktor
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18343 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

FBiH u izgradnji ima 38 kilometara autoceste i osam aktivnih gradilišta
Image

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović održao je jučer sastanak u Mostaru sa ministrom prometa i komunikacija Federacije Bosne i Hercegovine Denisom Lasićem sa kojim je razgovarao o izgradnji Koridora Vc, Jadransko-jonskoj autocesti i stanju u zračnom prometu.

Kako je istakao ministar Lasić, dio Koridora Vc koji prolazi kroz Federaciju BiH iznosi 273 km, a do sada su izgrađena 102 km.

"Trenutno je u izgradnji 38 kilometara autoceste, odnosno osam je aktivnih gradilišta. Također, zatvorena je finansijska konstrukcija za sve planirane dionice, osim od Ovčara do Bradine“, objasnio je ministar Lasić.

Ministar Mitrović je informirao ministra Lasića da će do kraja godine biti poznato koja će se trasa od pet ponuđenih izabrati za izgradnju buduće Jadransko-jonske autoceste, koja treba spojiti našu zemlju sa Hrvatskom i Italijom, odnosno Crnom Gorom, Albanijom i Grčkom.

Naime, Jadransko-jonska autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu počinje u Počitelju, a završava u Aranđelovu kod Trebinja na granici sa Crnom Gorom. Plansko-projektnom dokumentacijom ove autoceste predviđeno je da njena dužina kroz Federaciju BiH i Republiku Srpsku bude oko 110 kilometara.

Uslijed pada zračnog prometa od preko 90% zbog pandemije koronavirusa, i zrakoplovna industrija se suočava sa značajnom finansijskom krizom. Stoga su se sagovornici složili da je potrebno pomoći Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH kako bi lakše prevazišla teške posljedice pandemije.

Ministar Mitrović je naglasio da je Ministarstvo u okviru svojih nadležnosti preduzelo dodatne aktivnosti na iznalaženju rješenja za pomoć institucijama civilnog zrakoplovstva u cilju osiguranja nastavka njihovog nesmetanog rada.

Ministri su izrazili zadovoljstvo dosadašnjom kvalitetnom i uspješnom saradnjom te zaključili da je neophodno uspostaviti što bolju koordinaciju između svih resornih ministarstava o svim pitanjima iz njihovih nadležnosti.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18344 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Vranduk - Ponirak - 09. 07. 2020.

ImageImage

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18345 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Ponovo raspisan tender za gradnju posljednjeg dijela Sarajevske obilaznice
Image

Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine u utorak su raspisale tender za izbor izvođača radova na izgradnji 1.440 metara dugačkom dijelu Sarajevske zaobilaznice.
Izgradnja Sarajevske zaobilaznice (LOT 3B) uključuje izvođenje radova na izgradnji gradske ceste LOT 3B između petlje Vlakovo i Mostarskog raskršća.

Riječ je o cesti vrijednoj 20 miliona konvertibilnih maraka, a izvođač bi trebao da cestu osposobi za saobraćaj u roku od 14 mjeseci. Rok za dostavljanje ponuda je 25. august 2020. godine.

Podsjetimo, prvi tender za gradnju dionice objavljen je u julu 2018. godine i od tada je ponavljan nekoliko puta zbog kontinuiranih žalbi kompanija koje ne dobiju posao.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18346 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Na gradilište stigla čelična konstrukcija za most preko Save kod Gradiške
Image

Na gradilištu novog mosta preko Save kod Gradiške radi se punom parom. Sve vrvi od bagera, kamiona, dizalica. Uporedo se radi na nekoliko tačaka koje će povezivati konstrukciju mosta.Prvi nosivi stub budućeg mosta na Savi danas će dobiti svoje betonske obrise. Na samo radilište već je stiglo 300 tona čelične konstrukcije budućeg mosta.Vrijeme i vodostaj rijeke Save građevinarima idu na ruku. Oko 50-tak njih je angažovano na samom gradilištu na teritoriji BiH. Radove su počeli na 13 metara ispod površine Save.
“Trenutno radimo na samim stubovima, jedan stub je na teritoriji Hrvatske, drugi na teritoriji BiH. Prethodno smo završili samo temeljenje stuba na teritoriji BiH, danas očekujemo beton za izlijevanje samih stubova, tako da nastavljamo planiramo dinamikom. U sam temelj je otišlo oko 800 kubika betona, ovdje očekujemo, oko 500 kubika samog betona u samom stubu”, kaže Davor Vučković, inžinjer za građenje autoputeva JP “Autoputevi Republike Srpske”.
Hrvatske ceste raspisale su tender za izbor izvođača radova na dionici brze ceste Okučani-granica s BiH u koju će investirati oko 91 milion maraka. Dionica je duga četiri kilometra, imaće četiri trake i vodi do mosta na Savi.
“Radovi idu i sa hrvatske strane, isto se radi na stubu S2 na hrvatskoj strani, on se vidi sa teritorije BiH, iza odbrambenog nasipa radi se na samom oporcu i takođe na zemljanim radovima, sličan tip radova kao što je ovdje na vezi između budućeg brzog put ai mosta”, kaže Davor Vučković.
Mještani koji živi u blizini mosta, sa BiH strane, dobiće propust preko nasipa kako bi mogli da dodju do svojih njiva. Uveliko se radi i na zemljanim radovima na spoju autoputa i mosta- donji sloj zemljanog nasipa je ojačan, biće izravnan sa završnom kotom i čeka asfaltiranje.
Banjaluka.com
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18347 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Zbog izgradnje autoputa mještani Klopča ostali bez direktne putne komunikacije do svojih kuća
Image

Stotinjak mještana zeničkog naselja Klopče izgradnjom dionice autoputa, koja prolazi tim naseljem, po njihovim riječima ostat će bez direktne putne komunikacije, koju su imali, što kako navode prvobitno nije tako planirano.

„Aktuelnom izgradnjom koridora 5 C, Kakanjska ulica u Klopču presječena je, a bila nam je direktan put do kuća, dok je izvedbenom dokumentacijom ove dionice stanje trebalo ostati nepromijenjeno, međutim kako stvari stoje, nas stotinjak mještana ovog naselja, koji živimo iznad trase koridora, sada moramo obilaziti najmanje 2 kilometra, prvo u pravcu Bolnice do Popovića, zatim ka releju uzbrdo i onda se odozgo vraćamo da bi stigli do svojih posjeda i kuća“, navodi Ćasif Hrustić, jedan od mještana Klopča.

„Zbog toga već dvije godine tražimo izgradnju nadvožnjaka, koji bi nam omugućio bliži prilaz kućama, kao što smo ga i imali, te smo načinili i peticiju sa prikupljena 102 potpisa mještana, te poslali Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH i izvođaču radova, koji su nam odgovorili da je to za njih skup i zahtjevan izdatak i da tome ne mogu da udovolje“, pojašnjava Ćasif Hrustić, naglašavajući da tako pitanje putne komunikacije i dalje ostaje neriješen problem za stotinjak mještana naselja Klopče.
Visoko.co.ba
mistek
Posts: 3394
Joined: 23/05/2010 15:16

#18348 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Vidim gore članak o Jadransko-jonskom koridoru i opet moram reagovati da se fakat nadam da nećemo imati ozbiljnu realizaciju te dionice za naših života. Sramota je da i 1KM ulažemo u to, prije nego se riješi TK, prije nego se riješi Goražde komplet, prije nego se riješi Krajina, prije nego se završi kompletan VC.

Ako je to ovima u RS nekakav interes, a daBogdo da je, onda ih makar treba ucijeniti da istovremeno makar srede cestu do Prače, ili da riješe onaj koridor između Jezera i Ključa na korektan način i sl.
User avatar
un1ted
Posts: 9957
Joined: 20/10/2012 13:29
Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676

#18349 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by un1ted »

Kada se optimisticno moze očekivati da mozemo koristiti AP od Zenice do Vranduka?
gonzalez
Posts: 107
Joined: 30/05/2013 22:05

#18350 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gonzalez »

un1ted wrote: 15/07/2020 14:49 Kada se optimisticno moze očekivati da mozemo koristiti AP od Zenice do Vranduka?
Na osnovu dinamike radova i izjava izvođača radova, negdje sredinom/ drugom polovicom 2022. godine.
Post Reply