Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
-
- Posts: 27897
- Joined: 20/03/2013 15:38
-
- Posts: 3391
- Joined: 23/05/2010 15:16
#15452 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
A šta je fol s ovim Mostar Jug-Kvanj-Buna? Tamo je u toku eksproprijacija? Prema ovim vizuelizacijama, dionica Mostar Jug-Kvanj je jedna od lakših na cijelom koridoru. S druge strane, Kvanj-Buna ima taj tunel koji će oduzeti godine vremena. I tu čekamo da neko od podobnih stekne reference? Znači, da sve ide idealno, ne mogu tender za ovu dionicu pokrenuti prije kraja 2020. godine. Taman da prođe odmah i sve bude ok, za ovaj tunel će trebati najmanje 2,5 ili 3 godine. Dakle, kad bi sve bilo idealno, 2024. da autoput dođe do Bišća Tromo, da tromije ne može biti.
Čak ne bi bio nikakav problem da oni u ovom istom periodu napadnu i na Ivan, spuste sve to do Ovčara, dođu pred Žepče i sl. Ali, previše je tu tunela za podobne, treba po redu očito.
Čak ne bi bio nikakav problem da oni u ovom istom periodu napadnu i na Ivan, spuste sve to do Ovčara, dođu pred Žepče i sl. Ali, previše je tu tunela za podobne, treba po redu očito.
- Alfons Kauders
- Posts: 37199
- Joined: 24/09/2004 13:39
- Location: Glavni Stan NVZ
- Contact:
#15453 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Može, hvala, ovo je malo iznad Ševaš Njiva ako se ne varam. Dobra opcija za one koji idu zapadno od Ploča, a nama koji idemo istočno će rasteretiti Doljane.So What! wrote:Nadam se da se može orijentisati na ovoj mapi ...Alfons Kauders wrote:
Aha, ok onda do mene, mislio sam da je to isti spoj. Ima li gdje detaljna skica gdje bi trebala biti ta petlja i spoj na M17 na Počitelju? Zanima me kuda će ići radi razlike u visini.
- Alfons Kauders
- Posts: 37199
- Joined: 24/09/2004 13:39
- Location: Glavni Stan NVZ
- Contact:
#15454 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Mostar Jug 2024-2025 ako ne bude kašnjenja.mistek wrote:A šta je fol s ovim Mostar Jug-Kvanj-Buna? Tamo je u toku eksproprijacija? Prema ovim vizuelizacijama, dionica Mostar Jug-Kvanj je jedna od lakših na cijelom koridoru. S druge strane, Kvanj-Buna ima taj tunel koji će oduzeti godine vremena. I tu čekamo da neko od podobnih stekne reference? Znači, da sve ide idealno, ne mogu tender za ovu dionicu pokrenuti prije kraja 2020. godine. Taman da prođe odmah i sve bude ok, za ovaj tunel će trebati najmanje 2,5 ili 3 godine. Dakle, kad bi sve bilo idealno, 2024. da autoput dođe do Bišća Tromo, da tromije ne može biti.
Čak ne bi bio nikakav problem da oni u ovom istom periodu napadnu i na Ivan, spuste sve to do Ovčara, dođu pred Žepče i sl. Ali, previše je tu tunela za podobne, treba po redu očito.
Ivan 2022-2023 ako ne bude kašnjenja.
-
- Posts: 3391
- Joined: 23/05/2010 15:16
#15455 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Sasvim ok ako ne bude kašnjenja. A biće Nego, na temelju čega su te procjene?
-
- Posts: 17013
- Joined: 08/01/2014 12:37
#15456 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Haman ce se kod nas ovaj autoput graditi nekih 50 godina
-
- Posts: 4591
- Joined: 13/10/2013 22:38
#15457 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ako ne i duze jer rade 3 firme, a u nas je sve na 3 podjeljeno.channel10 wrote:Haman ce se kod nas ovaj autoput graditi nekih 50 godina
Da daju kinezima sve ovo od sjevera do juga bi zavrsili za najvise 6 godina.
- drug_profi
- Posts: 50609
- Joined: 16/07/2012 16:00
#15458 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Za istočno će najbolja opcija biti Stolac-NeumAlfons Kauders wrote:
Može, hvala, ovo je malo iznad Ševaš Njiva ako se ne varam. Dobra opcija za one koji idu zapadno od Ploča, a nama koji idemo istočno će rasteretiti Doljane.
- Haris.ba
- Posts: 24840
- Joined: 08/09/2005 20:08
#15459 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
To kod ševas njiva planirana raskrsnica za jonski koridor?
-
- Posts: 3391
- Joined: 23/05/2010 15:16
#15460 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Mislim da je petlja par stotina metara južnije od ovog, jer je ovo kao privremeni priključak.Haris.ba wrote:To kod ševas njiva planirana raskrsnica za jonski koridor?
Međutim, nećemo mi tu JJ autocestu doživjeti sigurno, a mislim da nije ni bitno toliko. Nisam uopšte siguran u ekonomsku korist iste.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15461 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ovo što je na mapi sivom je taj konceptom zamišljeni spoj, ali to je nešto o čemu ćemo mi razmišljati u nekoj daljoj budućnosti.
- drug_profi
- Posts: 50609
- Joined: 16/07/2012 16:00
#15462 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kako nisi siguran?
Crna gora, Albanija, Grcka, Turska, sva roba koja ide za italiju, Francusku ili juznije isla bi tuda, kao i obratno, a da ne govorim o turistima.
Crna gora, Albanija, Grcka, Turska, sva roba koja ide za italiju, Francusku ili juznije isla bi tuda, kao i obratno, a da ne govorim o turistima.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15463 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
drug_profi wrote:Kako nisi siguran?
Crna gora, Albanija, Grcka, Turska, sva roba koja ide za italiju, Francusku ili juznije isla bi tuda, kao i obratno, a da ne govorim o turistima.
-
- Posts: 3391
- Joined: 23/05/2010 15:16
#15464 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ma kad se to stavi na papir, ne mislim da tako prosto izgleda. Što danas nema te robe i transporta uopšte u tom dijelu? Ne mislim ni da je nešto hrvatska tu opterećena. Preusmjerili bi neki promet tuda, ali i dalje bi dosta toga išlo starim rutama, odnosno sjevernije, kroz Srbiju i Hrvatsku. S turistima je slika još manje optimistična, jer ne kontam kome bi od turista to bilo zanimljivo. Eventualno samo onim što skakuću po obali, kao što i sad skakuću. U krajnjoj liniji, previše je tu nekakvih prelazaka granice da bi se neko odlučio iz Turske prema zapadnoj Evropi tarlahati tuda. Da bi došao do Ljubljane, kamion iz Istanbula bi tuda morao proći najmanje 7 granica, a "starim putem" 4.drug_profi wrote:Kako nisi siguran?
Crna gora, Albanija, Grcka, Turska, sva roba koja ide za italiju, Francusku ili juznije isla bi tuda, kao i obratno, a da ne govorim o turistima.
Znači, taj put ni na tom nekom jonsko-jadranskom planu nema neku aman vrijednost. Na mikro planu pogotovo. Kada spoje Mostar sa Bijačom, plus odlična magistrala Mostar-Stolac-Neum, sve što možeš još u Hercegovini (FBiH) uraditi je eventualno ta neka brza cesta koja će spojiti Mostar sa Širokim. Takvo stanje može ostati narednih 100 godina bez problema Taj dio države bi makar mogao biti riešen u narednih 5-10 godina.
- Alfons Kauders
- Posts: 37199
- Joined: 24/09/2004 13:39
- Location: Glavni Stan NVZ
- Contact:
#15465 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Da. Autoput je za one koji piče za Makarsku, Stolac-Neum će biti varijanta za istok, a svakako će biti gotov za 2 godine, dok autoput neće. Pitam se da li će se isplatiti produžiti Jadranskom ili okrenuti na zapad, pa preko mosta i Pelješca (Hrvati će izgleda kasniti s tim putem od mosta do Dubrovnika).drug_profi wrote:Za istočno će najbolja opcija biti Stolac-NeumAlfons Kauders wrote:
Može, hvala, ovo je malo iznad Ševaš Njiva ako se ne varam. Dobra opcija za one koji idu zapadno od Ploča, a nama koji idemo istočno će rasteretiti Doljane.
- Alfons Kauders
- Posts: 37199
- Joined: 24/09/2004 13:39
- Location: Glavni Stan NVZ
- Contact:
#15466 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa, ovo oko mosta Počitelj već kasni koji mjesec, tj. radovi su već trebali početi a nisu. Kad počnu, računaj 30-36 mjeseci ovisno od lota (zaboravio sam koji su rokovi za koji). To je dakle ljeto-jesen 2022 u najboljem slučaju. A onda valja uraditi dalje za Mostar Jug, što će opet biti barem tri godine, dakle 2025 ako ne zajebu. Teoretski bi mogli uzeti raditi Mostar Jug i ranije, ali u praksi ne mogu, jer nema operative dok se ostalo ne završi.mistek wrote:Sasvim ok ako ne bude kašnjenja. A biće Nego, na temelju čega su te procjene?
Tunel Ivan bi se mogao uraditi za 18-24 mjeseci, ali tu već kasni tender i o tome niko ne priča, tako da nemam pojma. Da to završe do kraja godine, bio bi gotov krajem 2021, ali to sad nije realno očekivati, pa je 2022 po meni najizgledniji scenarij.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#15467 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Neobično dug raspon između središnjih stubovaNaslovnica wrote:U ponedjeljak je spajanje prvog mosta Babina Rijeka.
-
- Posts: 452
- Joined: 29/04/2004 09:48
- Location: Zenica
#15468 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Gradiće se pristupna cesta s M-17 na petlju Počitelj ... to se jasno vidi u onoj YouTube prezentacijikakaljin wrote:Zar nece biti kod Savaš njive neki put prema autoputu sa M17.So What! wrote:Dionica je podijeljena na dva LOT-a, LOT1 je petlja iza mosta i trasa od mosta prema petlji Međugorje i rok za izgradnju ovog dijela je 24 mjeseca, a LOT2 je sam most, i rok za njegovu izgradnju je 30 mjeseci.jednonogi_Jack wrote: I koji je rok za Zvirović-Počitelj i ako se to dvoje spoji, hoće li biti neke pristupne ceste da se može od Bune do granice voziti u jednom komadu?
Sve dok se ne izgradi kompletna dionica od petlje Počitelj do petlje Mostar Jug, neće biti privremenih priključaka. Dakle dionica Počitelj - Buna, Buna - Kvanj i Kvanj - Mostar Jug, moraju biti u potpunosti izgrađene kako bi se moglo voziti istima.
Znači s M-17 pa na petlju Počitelj i nakon 23 km ste na granici. Isto tako u povratku s mora, na petlju Počitelj pa se spustite na M-17 pa prema sjeveru.
Ovo što se sada gradi Počitelj - Buna nevodi nigdje, jer prije južnog ulaza u Mostar nije predviđena nijedna petlja - znači još dionice Buna - tunel Kvanj i tunel Kvanj - Mostar jug i tek će sve biti u funkciji... za jedno 5-6 godina (malo sam optimističan).
Slično je i kod Zenice, otvorena nova trasa, ali je neupotrebljiva jer nema se gdje s nje sići pa se čeka s izgradnjom novih dionica... naša posla!
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15469 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Održan sastanak predstavnika JP Autoceste FBiH i predstavnika i mještana MZ Donja Gračanica
JP Autoceste FBiHDana 09.09.2019. godine u prostorijama izvođača radova na izgradnji dionice autoceste na Koridoru Vc Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica, Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S., u Donjoj Gračanici održan je sastanak između predstavnika investitora JP Autoceste FBiH, izvođača radova i predstavnika mjesne zajednice i predstavnika grupe mještana naselja Donja Gračanica.
Predstavnici JP Autoceste FBiH su iznijeli stav da se tri objekta ne nalaze u pojasu eksproprijacije, te samim tim ne mogu biti stranke u postupku eksproprijacije.
Predmetne nekretnine za koje se traži izuzimanje tačnije nijedan od njihovog dijelova nije u sastavu eksproprijacionog elaborata zbog čega ne postoji zakonski osnov da se izvrši otkup spornih nekretnina.
Zakon o cestama FBiH se pogrešno tumači u predmetnom slučaju, jer zakonska odredba koja govori o zaštitnom pojasu od 40 m odnosi se na novu gradnju, a na ne faktičko zatečeno stanje objekata. Dakle zakonom nije precizirano koliko se određeni objekat koji je zatečeno stanje na terenu mora nalaziti od pojasa eksproprijacije, odnosno od krajnje linije autoceste.
Ovako pogrešno tumačenje zakonske odredbe od 40 m značilo bi u krajnjem slučaju obavezu eksproprijacije svih objekata koji se nalaze unutar 40 m i sa jedne i sa druge već izgrađene autoceste, što bi značilo eksproprijaciju na hiljade objekata samo na potezu od Tarčina do Zenice.
Vlasnicima objekata prezentovana je i činjenica ne samo da objekti moraju ostati, da nema osnova za eksproprijaciju, nego i činjenica da tokom izgradnje može doći do određenih štetnih posljedica za sporne objekte, npr. pucanja, raznih oštećenja i sl. zbog čega su u mogućnosti podnijeti tužbu nadležnom općinskom sudu za nadoknadu štete u koliko do takve pojave dođe.
Činjenica jeste da je izvođač dužan tehniku izvođenja radova prilagoditi stanju i uslovima terena kako do pomenutih oštećenja ne bi došlo, a sve u skladu sa ugovorom o izvođenju kojeg je potpisao sa investitorom.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15470 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
U ponedjeljak spajanje vijadukta Babina Rijeka
Jedan od najzahtjevnijih građevinskih objekata na poddionici Klopče – Donja Gračanica, u ponedjeljak 16.09.2019. godine, vijadukt Babina Rijeka će biti spojen. Vijadukt se gradi tehnologijom slobodne konzolne gradnje i prelazi preko doline tj. korita Babine Rijeke na maksimalnoj visini od 120 metara i to od nivoa rijeke do nivoa kolovoza. Krajnji rasponi su dužine 110 metara, a glavni raspon iznosi 165 metara.
„Spajanjem desnog vijadukta bit će uspostavljena nesmetana komunikacija kroz gradilište, tako da će doći do rasterećenja transporta materijala lokalnim cestama. Što se tiče radova desne strane vijadukta Babina Rijeka ostalo je još da se uradi betoniranje i kompletiranje spojnog segmenta rasponske konstrukcije, završni radovi na krilima upornjaka i prelazne ploče, betonske sigurnosne ograde, hidroizolacija i asfalt“, kazao je Samir Pirić, inžinjer JP Autoceste FBiH.
Na svakom stubu će biti 16 parova segmenta i jedan spojni 17. između stubova. Osim ove slobodne konzolne gradnje na centralnom rasponu vijadukta Babina Rijeka izvesti će se i dio rasponske konstrukcije od 30 metara.
Nadzorni inžinjer za mostove i ostale objekte ispred IPSA instituta Kenan Fočo nam je izjavio da će na betonskoj sigurnosnoj ogradi vijadukta biti montirana zaštita od vjetra, a za krajnji izgled vijadukta predviđena je i dekorativna rasvjeta, koja će se paliti na večer u bojama žute i plave.
Finalni radovi na poddionici Klopče – Donja Gračanica bit će završeni na kraju građevinske sezone iduće godine.
JP Autoceste FBiH
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15471 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Eh sad @Naslovnice, kažu iz JP Autocesta FBiH sljedeće:Naslovnica wrote:Evo friških, nema ni sat vremena.
Uglavnom, oko 2.5m do spajanja (vidi se na slikama), slikano u trupu i na ploči.
No na slici se vidi da trasa još nije ni približno na nivou da stigne visinski nivo vijadukta, pa me zanima kako su kontali ovu nesmetanu komunikaciju vijaduktom.„Spajanjem desnog vijadukta bit će uspostavljena nesmetana komunikacija kroz gradilište, tako da će doći do rasterećenja transporta materijala lokalnim cestama.“
-
- Posts: 27897
- Joined: 20/03/2013 15:38
#15472 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Standardna šuplja, za neupućene.
Tek kada se završe ploče upornjaka i poveže sa trasom može se donekle očekivati rasterećenje pojedinih pristupnih cesti, pogotovo je to važno zbog lijevog mosta Babina rijeka jer mislim će se betoniranja izvoditi sa desnog, ovog koji se spaja ovih dana.
Ne znam kada tačno planiraju spajanje mosta s ostatkom trase kako bi postao upotrebljiv za mehanizaciju, ali mislim da Strabag neće gubiti vrijeme da to okonča što prije.
Tek kada se završe ploče upornjaka i poveže sa trasom može se donekle očekivati rasterećenje pojedinih pristupnih cesti, pogotovo je to važno zbog lijevog mosta Babina rijeka jer mislim će se betoniranja izvoditi sa desnog, ovog koji se spaja ovih dana.
Ne znam kada tačno planiraju spajanje mosta s ostatkom trase kako bi postao upotrebljiv za mehanizaciju, ali mislim da Strabag neće gubiti vrijeme da to okonča što prije.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15473 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Hvala puno.Naslovnica wrote:Standardna šuplja, za neupućene.
Tek kada se završe ploče upornjaka i poveže sa trasom može se donekle očekivati rasterećenje pojedinih pristupnih cesti, pogotovo je to važno zbog lijevog mosta Babina rijeka jer mislim će se betoniranja izvoditi sa desnog, ovog koji se spaja ovih dana.
Ne znam kada tačno planiraju spajanje mosta s ostatkom trase kako bi postao upotrebljiv za mehanizaciju, ali mislim da Strabag neće gubiti vrijeme da to okonča što prije.
Da li Strabag izvodi radove s obe strane mosta, jer sam vidio da rade i onaj manji vijadukt, Perin Han, ako se ne varam.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#15474 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Brza cesta Lašva - Nević Polje koja se najavljuje devet godina još nije dobila ni prvi metar
Klix
Izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje koja je najavljivana kao cesta od velikog značaja još uvijek nije dobila ni svoj prvi metar iako je još rebalansom federalnog budžeta 2017. godine planiran i kapitalni transfer u iznosu od 107 miliona KM.
Iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine su kazali da je stepen realizacije projekta direktno povezan s dobijanjem urbanističke saglasnosti, odnosno usaglašavanje trase s Prostorno-planskom dokumentacijom Srednjobosanskog kantona. Kako kažu, isto je imperativ za završetak aktivnosti na finalnom usaglašavanju projektne dokumentacije, a što je i osnovni preduslov za početak izgradnje.
Brza cesta je trebala biti izgrađena novcem Klirinškog duga Ruske Federacije, a planirana sredstva sa 100 miliona KM su smanjena na 66 miliona KM.
“Vlada FBiH 27.07.2018. godine donijela je Odluku o usvajanju programa utroška dijela sredstava ‘Kapitalnih transfera javnim preduzećima – transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta“ (Službene novine FBiH, broj 5/18) utvrđenih Budžetom FBiH, usvojen od strane Parlamenta FBiH, kojom je utvrđeno finansiranje izgradnje brze ceste Lašva – Nević Polje u visini od 100 miliona KM. Odlukom o izmjeni i dopuni naprijed navedene Odluke na jednom dijelu dionice brze ceste je promijenjen implementator, te je smanjen iznos koji se planira doznačiti JP Autoceste FBiH na 66 miliona KM. Naprijed navedena sredstva nisu bila efektivna u 2018. godini", kazali su iz Autocesta te dodali:
"Međutim, Planom poslovanja za 2019. godinu i Trogodišnjim planom poslovanja za 2019.-2021. godinu planirani su naprijed navedeni projekti s izvorom finansiranja u skladu s Odlukama Vlade FBiH – finansiranje iz Budžeta FBiH. Ostalo je još da se definiše položaj petlje u Nević Polju, a njeno usaglašavanje očekujemo ubrzo."
Za navedenu dionicu završeni su glavni projekti te korigovani u području poslovne zone Vitez prema zahtjevu lokalne zajednice. Dio projekta, LOT1 Vitez - Nević Polje bi mogao početi do kraja ove godine nakon usaglašavanja prostornog plana.
Prema Planu poslovanja za 2019. godinu planira se provođenje tenderske procedure za izbor izvođača i nadzora za izgradnju LOT-a 1 na dionici Vitez – Nević Polje, odnosno završetak pripreme tenderske dokumentacije i objava tendera. Eksproprijacija za navedenu dionicu je u toku”, zaključili su iz Autocesta FBiH.
-
- Posts: 27897
- Joined: 20/03/2013 15:38
#15475 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pretpostavljam da si mislio na Pehare?So What! wrote:Hvala puno.Naslovnica wrote:Standardna šuplja, za neupućene.
Tek kada se završe ploče upornjaka i poveže sa trasom može se donekle očekivati rasterećenje pojedinih pristupnih cesti, pogotovo je to važno zbog lijevog mosta Babina rijeka jer mislim će se betoniranja izvoditi sa desnog, ovog koji se spaja ovih dana.
Ne znam kada tačno planiraju spajanje mosta s ostatkom trase kako bi postao upotrebljiv za mehanizaciju, ali mislim da Strabag neće gubiti vrijeme da to okonča što prije.
Da li Strabag izvodi radove s obe strane mosta, jer sam vidio da rade i onaj manji vijadukt, Perin Han, ako se ne varam.
https://www.vidotrend.info/igrat/23ELDjQpoJE