Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
neki
Posts: 6701
Joined: 17/02/2005 07:57

#13776 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

drug_profi wrote:
MMM1977 wrote:Koja korist kad nece biti GP jos 3 godine
Pa koliko to treba vremena da se GP uredi?
Da se postavi propisan privremeni granični prelaz sa montažnim objektima..5-6 dana...dovoljno dok se ne izgrade trajni objekti.
Ovo svakako nije predviđeno da bude granični prelaz za izvoz robe tako da nije ni planiran gabarit kakav je na Bijači ili Bosanskoj Gradiški.
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#13777 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Seyfo wrote:ZAISTA IZGLEDA IMPRESIVNO!
Kad se još pogleda granični prelaz Gradiška,i prisjeti autoputa do Odžaka, dolazim do zaključka da smo prvi po izgradnji objekata koji su neupotrebljivi.
A autoput po visoravni iznad Neretve? Pista za NLO-e.
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#13778 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

neki wrote:
drug_profi wrote:
MMM1977 wrote:Koja korist kad nece biti GP jos 3 godine
Pa koliko to treba vremena da se GP uredi?
Da se postavi propisan privremeni granični prelaz sa montažnim objektima..5-6 dana...dovoljno dok se ne izgrade trajni objekti.
Ovo svakako nije predviđeno da bude granični prelaz za izvoz robe tako da nije ni planiran gabarit kakav je na Bijači ili Bosanskoj Gradiški.
Kako moze GP na glavnom autoputu iz zemlje, na međunarodnom koridoru, ne biti predviđen za izvoz robe?
Nema logike. Čak ni kod nas.
mistek
Posts: 3393
Joined: 23/05/2010 15:16

#13779 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Logičnije je vala ovo, nego ono u Bosanskoj Gradišci. Kad završe most, lahko je napraviti privremeni granični prijelaz. A normalan kad bude, bude. Uglavnom, to neće onemogućiti prelazak preko mosta i da bude neupotrebljiv godinama. Da je logično da je već u postupku tender ili čak izgradnja objekata za prijelaz, jeste, ali nismo ni očekivali da sve bude idealno.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7778
Joined: 03/06/2016 16:31

#13780 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Pitanje je pak da li ce uopste postaviti privremeno onu sramotu od kontejnera kakve imamo i na skoro svim drugim prelazima. Ne bi me nimalo iznenadilo i da ovaj most stoji zavrsen, a neupotrebljiv, par godina.
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2829
Joined: 14/01/2019 04:56

#13781 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht »

Dope_Man wrote:Pitanje je pak da li ce uopste postaviti privremeno onu sramotu od kontejnera kakve imamo i na skoro svim drugim prelazima. Ne bi me nimalo iznenadilo i da ovaj most stoji zavrsen, a neupotrebljiv, par godina.
Pa nema u Orasju sramote, Izacicu,Samcu...nemoj tako.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#13782 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by tec »

drug_profi wrote: Da se postavi propisan privremeni granični prelaz sa montažnim objektima..5-6 dana...dovoljno dok se ne izgrade trajni objekti.
Ovo svakako nije predviđeno da bude granični prelaz za izvoz robe tako da nije ni planiran gabarit kakav je na Bijači ili Bosanskoj Gradiški.
Kako moze GP na glavnom autoputu iz zemlje, na međunarodnom koridoru, ne biti predviđen za izvoz robe?
Nema logike. Čak ni kod nas.[/quote]
Za izgradnju tog graničnoga prelaza je potrebno samo montaža istog (max 3 mjeseca) zemljani radovi su odavno urađeni ali sve visi na istome kao i sto je dosada visio granični prelaz kod Bratunca, znači politička patka. Sva ova diskusija da godinama neće biti otvoreno je glupost, most neće biti gotov do ljeta a procedura za izgradnju je davo otpočeta samo sto se ne dopusta okončanje dok drugi projekti nisu odobreni.
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#13783 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

tec wrote:
drug_profi wrote:
Kako moze GP na glavnom autoputu iz zemlje, na međunarodnom koridoru, ne biti predviđen za izvoz robe?
Nema logike. Čak ni kod nas.
Za izgradnju tog graničnoga prelaza je potrebno samo montaža istog (max 3 mjeseca) zemljani radovi su odavno urađeni ali sve visi na istome kao i sto je dosada visio granični prelaz kod Bratunca, znači politička patka. Sva ova diskusija da godinama neće biti otvoreno je glupost, most neće biti gotov do ljeta a procedura za izgradnju je davo otpočeta samo sto se ne dopusta okončanje dok drugi projekti nisu odobreni.
Ispravka citata druze tec.
statixx
Posts: 8804
Joined: 15/12/2011 14:40
Location: Sarajevo

#13784 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by statixx »

Sta bi sa ovom emisijom, zasto propade?

http://www.sase.ba/v1/Tr%C5%BEi%C5%A1te ... 56&type=30
User avatar
Thorgerson
Posts: 8549
Joined: 15/04/2015 11:26

#13785 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Thorgerson »

Dope_Man wrote:Pitanje je pak da li ce uopste postaviti privremeno onu sramotu od kontejnera kakve imamo i na skoro svim drugim prelazima. Ne bi me nimalo iznenadilo i da ovaj most stoji zavrsen, a neupotrebljiv, par godina.
Slazem da granicni prelaz ne treba sad izgledati kao da smo kakava vukojebina, ali isto tako sam misljenja da ne treba graditi ni grandionzne objekte i lupati milione maraka u nesto sto nam nece trebati za nekih 10 godina.

Mislim radimo na ulasku u EU, optimalne procjene su da bi mogli uci 2030. godine. Naravno, moguce je to i ubrzati, ali poznavajuci nas mislim da je ovaj rok ok. Dakle, cemu onda grandiozni objekti ako od njih nece biti nikakve fajde za 10-15 godina i bice napusteni? Ja bih to radio sa minimalnim zahtjevima koji se mogu ispuniti, dakle minimalno da minimalnije ne moze bit. A ne gradit GP od desetinu miliona i jos se hvaliti s tim kako si kvalitetno to odradio. :roll:


I ova politika zatezanja, povuci, potegni vidimo sta nam donosi. Srbi su ocigledno bili navalili da se kod njih bude izgradjen carinski prelaz, pa je izgradjen - ali nemaju mosta, koji boga pitaj kad ce bit izgradjen. Pa ce prelaz zjapit prazan.

S druge strane, gradi se most, mogao se graditi ovdje GP umjesto u Bosanskoj Gradsici, ali ne. Ne damo vam, pa makar.

A sve zbog sitnih interesa. I sad cemo izgubit i tamo i ovamo po 3 godine i opet se jebavati, jer oni nemaju most, a mi nemamo GP, a ustvari niko nema pameti. :run:
User avatar
burekodsira
Posts: 3535
Joined: 09/07/2006 00:23

#13786 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by burekodsira »

Thorgerson wrote:
Dope_Man wrote:Pitanje je pak da li ce uopste postaviti privremeno onu sramotu od kontejnera kakve imamo i na skoro svim drugim prelazima. Ne bi me nimalo iznenadilo i da ovaj most stoji zavrsen, a neupotrebljiv, par godina.
Slazem da granicni prelaz ne treba sad izgledati kao da smo kakava vukojebina, ali isto tako sam misljenja da ne treba graditi ni grandionzne objekte i lupati milione maraka u nesto sto nam nece trebati za nekih 10 godina.

Mislim radimo na ulasku u EU, optimalne procjene su da bi mogli uci 2030. godine. Naravno, moguce je to i ubrzati, ali poznavajuci nas mislim da je ovaj rok ok. Dakle, cemu onda grandiozni objekti ako od njih nece biti nikakve fajde za 10-15 godina i bice napusteni? Ja bih to radio sa minimalnim zahtjevima koji se mogu ispuniti, dakle minimalno da minimalnije ne moze bit. A ne gradit GP od desetinu miliona i jos se hvaliti s tim kako si kvalitetno to odradio. :roll:


I ova politika zatezanja, povuci, potegni vidimo sta nam donosi. Srbi su ocigledno bili navalili da se kod njih bude izgradjen carinski prelaz, pa je izgradjen - ali nemaju mosta, koji boga pitaj kad ce bit izgradjen. Pa ce prelaz zjapit prazan.

S druge strane, gradi se most, mogao se graditi ovdje GP umjesto u Bosanskoj Gradsici, ali ne. Ne damo vam, pa makar.

A sve zbog sitnih interesa. I sad cemo izgubit i tamo i ovamo po 3 godine i opet se jebavati, jer oni nemaju most, a mi nemamo GP, a ustvari niko nema pameti. :run:
Ulaskom u EU neće granice biti ukinute dok god ne uđemo u ŠenZen, a vidi koliko je npr Hrvatska već u EU i još imaju aktivne granice
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#13787 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ne zanositi se ulaskom u EU. Predaleko smo mi od toga.
Decenije, a ne decenija.
Seyfo
Posts: 4338
Joined: 23/08/2011 14:12

#13788 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo »

Ma kakve decenije, decenija ipo možda. Samo je problem što tada u EU neće biti Njemačke, Austrije, Francuske, i ostalih zemalja koje je drže na okupu.
User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 5953
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: dogodine u Mariupolju

#13789 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studiorum_tuzlaensis »

Seyfo a.k.a. Nostradamus, veliki politički analitičar :D
User avatar
Dope_Man
Posts: 7778
Joined: 03/06/2016 16:31

#13790 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Thorgerson wrote:
Dope_Man wrote:Pitanje je pak da li ce uopste postaviti privremeno onu sramotu od kontejnera kakve imamo i na skoro svim drugim prelazima. Ne bi me nimalo iznenadilo i da ovaj most stoji zavrsen, a neupotrebljiv, par godina.
Slazem da granicni prelaz ne treba sad izgledati kao da smo kakava vukojebina, ali isto tako sam misljenja da ne treba graditi ni grandionzne objekte i lupati milione maraka u nesto sto nam nece trebati za nekih 10 godina.

Mislim radimo na ulasku u EU, optimalne procjene su da bi mogli uci 2030. godine. Naravno, moguce je to i ubrzati, ali poznavajuci nas mislim da je ovaj rok ok. Dakle, cemu onda grandiozni objekti ako od njih nece biti nikakve fajde za 10-15 godina i bice napusteni? Ja bih to radio sa minimalnim zahtjevima koji se mogu ispuniti, dakle minimalno da minimalnije ne moze bit. A ne gradit GP od desetinu miliona i jos se hvaliti s tim kako si kvalitetno to odradio. :roll:


I ova politika zatezanja, povuci, potegni vidimo sta nam donosi. Srbi su ocigledno bili navalili da se kod njih bude izgradjen carinski prelaz, pa je izgradjen - ali nemaju mosta, koji boga pitaj kad ce bit izgradjen. Pa ce prelaz zjapit prazan.

S druge strane, gradi se most, mogao se graditi ovdje GP umjesto u Bosanskoj Gradsici, ali ne. Ne damo vam, pa makar.

A sve zbog sitnih interesa. I sad cemo izgubit i tamo i ovamo po 3 godine i opet se jebavati, jer oni nemaju most, a mi nemamo GP, a ustvari niko nema pameti. :run:
Nisam ja s tim komentarom htio reci da ne bih zelio vidjeti te kontejnere privremeno. Koliko god oni bili sramotni, bolje da i njih stave nego da zjapi most neupotrebljiv. Samo sam izrazio sumnju da ce i njih staviti i da bi lako most mogao stajati dugo nakon sto bude gotov bez koristenja.

A sto se tice prelaza inace, nece se ukinuti prelazi samim ulaskom u EU. Hrvatska ti je primjer. Usli su u EU vec podavno, ganjali i Sengen ozbiljno, ali ne mogu da udju jos. Slovenci (zbog spora oko granice) i Madzari (zbog migranata) su prijetili da ce staviti veto na prihvatanje Hrvatske u Sengen zonu. Uglavnom, sve i da udje Hrvatska tu do kraja 2020 kako trenutno planiraju, mi cemo i dalje biti daleko od toga, i imacemo potrebu za prelazima jos dugo.
Seyfo
Posts: 4338
Joined: 23/08/2011 14:12

#13791 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo »

studiorum_tuzlaensis wrote:Seyfo a.k.a. Nostradamus, veliki politički analitičar :D
Krenulo me, a?
;-)
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13792 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

drug_profi wrote:
Kako moze GP na glavnom autoputu iz zemlje, na međunarodnom koridoru, ne biti predviđen za izvoz robe?
Nema logike. Čak ni kod nas.
Ići će i robe, samo ne sve vrste roba, kao što će to slučaj biti sa Gradiškom i Bijačom.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13793 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Zbog vodostaja rijeke Save upitno spajanje mosta kod Svilaja
Image

Iako su nam iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH prije nekoliko dana potvrdili da se spajanje mosta na Savi kod Svilaja očekuje naredne sedmice, iz ovog ministarstva danas su saopćili da je spajanje dovedeno u pitanje, a kao razlog je naveden vodostaj rijeke.

"Prognoza za vodostaj rijeke Save je nepovoljna i dovodi u pitanje mogućnost spajanja mosta u narednih nekoliko dana", objavljeno je na Facebook stranici Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Image

Podsjećamo, sekretar ministarstva nam je u ponedjeljak kazao da će se 6. februara održati sastanak s hrvatskom stranom i da se spajanje mosta očekuje u narednih nekoliko dana. Tada je kazao da tačan datum nije preciziran jer na radove mogu utjecati vjetar, mekoća nasipa i slično.

Most kod Svilaja je veliki infrastrukturni projekt na Koridoru 5C kojim će se povezati autocesta s bosanskohercegovačke i hrvatske strane rijeke Save.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13794 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja mosta Svilaj - 31. 01. 2019. @ theAlien (SSC)

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13795 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Vlada odgađa gradnju autoputa Banjaluka – Prijedor
Vlada Republike Srpske odgađa gradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, saopštio je danas premijer RS Radovan Višković. Autoput, za koji je portal CAPITAL u više navrata pisao kako je neisplativ, a za koji su resorno ministarstvo i „Autoputevi RS“ tvrdili suprotno, krijući istovremeno studiju ekonomske opravdanosti. Zbog spornih odredbi za Ugovor o koncesiji sklopljen s Kinezima svoj stav nikada nije dalo Ministarstvo finasija RS, saznaje CAPITAL.

Image

Višković: Prioritet autoput od Doboja prema granici sa Srbijom

Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković rekao je danas u Laktašima da sa kineskim partnerima razgovara da prvi prioritet bude izgradnja autoputa od Doboja prema Bijeljini i granici sa Srbijom, dok bi drugi prioritet bila izgradnja autoputa od Banjaluke prema Prijedoru.

“Gradnju tog puta ćemo odgoditi dok ne izgradimo ovaj do granice prema Srbiji kako bismo na kraju povezali Banjaluku i Beograd”, rekao je Višković novinarima nakon sastanka sa načelnikom opštine Laktaši Rankom Karapetrovićem.

On je u vezi sa putnim povezivanjem Beograda i Banjaluke, preko Bijeljine i Brčkog, podsjetio da će Srbija polovinom godine početi izgradnju autoputa od Kuzmina prema Rači.

“Ponoviću, naš osnovni strateški pravac u izgradnji autoputeva u narednom periodu jeste povezivanje Doboja i Rače, preko Vukosavlja, Brčkog i Bijeljine”, naglasio je Višković i dodao da bi radovi na putu od Doboja trebali početi početkom građevinske sezone i da će most na Savi finansirati Srbija.

On je istakao da Vlada pregovara sa kineskim partnerima i ostalim zainteresovanim stranama da se krene u eksproprijaciju za izgradnju nastavka auto-puta od Doboja prema Brčkom i Bijeljini.

Nepoznate posljedice odgađanja gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor

Višković nije pojasnio kakve će po Republiku Srpsku biti posljedice odgađanja gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, s obzirom da je Ugovor o koncesiji s Kinezima potpisan.

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju je trebala da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Ugovor o koncesiji potpisali su ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić i Jang Sju, generalni direktor kompanije „SDHS-CSI BH“, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kineske kompanije “China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group”, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “Firma sa kapitalom od jedne KM gradiće autoput”.

Autoput Banjaluka – Prijedor trebalo je da grade Kinezi, a Republika Srpska da im u idućih 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Taj iznos trebalo je da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak je trebalo da bude obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi su, s druge strane, trebali da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa trebala je da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.
„Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima bi na kraju Republika Srpska platila 975 miliona evra.“
Sada je sasvim jasno da se u projekat išlo zbog dobijanja naklonosti birača jer je i sam Ugovor o koncesiji parafiran tri dana pred izbore u oktobru, nakon čega je kineska kompanija zakasnila dan sa uplatom klix koncesione naknade od 4,4 miliona evra, da bi zatim bilo utvrđeno da nedostaje oko 40.000 evra, a što se “izgubilo” prilikom konverzije valuta.

Nakon niza peripetija i oko dobijanja saglasnosti nadležnih institucija, koncesioni ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor je potpisan.

„Autoputevi Republike Srpske“ i direktor tog preduzeća Dušan Topić od javnosti su međutim krili dokumente o blizu milijardu evra vrijednom ulaganju u autoput Banjaluka – Prijedor.

Ranija analiza portala CAPITAL pokazala je da bi građani Republike Srpske mogli ostati bez stotina miliona maraka jer je Vlada RS bez analize o prometu vozila obećala kineskoj kompaniji da će na autoputevima godišnje prikupiti 32,5 miliona evra putarine, a sve manje od toga biće plaćeno iz Budžeta RS.

Zbog računice koja je pokazala neisplativost autoputa predsjednik kompanije „Boksit“ iz Milića Rajko Dukić najavio je podnošenje krivičnih prijava protiv odgovornih za taj projekat.
CAPITAL.ba
User avatar
Dope_Man
Posts: 7778
Joined: 03/06/2016 16:31

#13796 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Jedina pozitivna stvar iz tog ispada da bi RS mogla uraditi svoju dionicu AP-a u sklopu trke prema Srbiji. A sa Kinezima dogovorit kakvu odstetu koju ce podijeliti i svi sretni :izet:
Seyfo
Posts: 4338
Joined: 23/08/2011 14:12

#13797 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo »

Interesantna trasa ce biti Doboj-granica. Mimo struke,logike i svake ekonomske opravdanosti,samo da obidje Federaciju a kroz Brcko,koje opet nije njihovo. Tuzlanski bazen koji je jedini logican se naravno obilazi.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13798 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Danas je spojen most kod Svilaja
Image

Iznad mutne i nabujale rijeke Save danas je spojen most kod Svilaja koji će povezati BiH s Europom! Čestitke za dobro odrađeni posao!

Most Svilaj na rijeci Savi ključni je infrastrukturni projekt kada se govori o izgradnji koridora VC.

Najvažniji infrastrukturni projekt za BiH, most Svilaj, spojio je tako obale Save kao najljepši rođendanski dar te posavske općine.

Odžak obilježava Dan općine 8. veljače. Most je veliki infrastrukturni projekt na koridoru Vc kojim će se povezati autocesta s bosanskohercegovačke i hrvatske strane rijeke Save.

Nalazi se na trasi autoceste A-5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj - Ploče u sklopu izgradnje dijela međunarodnoga paneuropskoga cestovnog koridora Vc.

Most dug 660 metara

Izgradnju mosta sufinancira Europska unija iz Instrumenta za povezivanje (Connecting Europe Facility - CEF) s udjelom od 7,2 milijuna eura, što je 58 posto vrijednosti hrvatskoga dijela investicije. Radi se o projektu vrijednom 53,8 milijuna maraka. Dužina mosta je 660 metara, a širina 29. Imat će po tri traka u svakom smjeru. Dužina dionice autoceste koja će povezati BiH s Hrvatskom iznosi deset kilometara. Glavni izvođač radova je poduzeće Hering, a radovi su počeli u rujnu 2016. godine.

Most je najznačajniji infrastrukturni projekt u regiji, ne samo s obzirom na njegove gabarite nego zato što je spona koja na međunarodnom koridoru Vc prometno spaja Bosnu i Hercegovinu s Republikom Hrvatskom, odnosno Europskom unijom. Dodatnu važnost tom infrastrukturnom objektu daje i činjenica da se nalazi na završetku koridora Vc, koji je prioritet svih prioriteta u cestovnoj infrastrukturi BiH jer povezuje BiH s Europom.

Sastanak 6. veljače

A upravo je ulazak u Europsku uniju u konačnici opredjeljenje Bosne i Hercegovine. Sastanak svih sudionika mjerodavnih za izgradnju mosta Svilaj predviđen je 6. veljače u 12 sati u Svilaju. Tada će i cjelokupna javnost biti upoznata sa svim detaljima napredovanja projekta, izjavio je Igor Pejić, tajnik u Ministarstvu prometa i veza BiH.
Hercegovina.info
User avatar
geralt
Posts: 5200
Joined: 14/09/2017 12:45

#13799 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Seyfo wrote:Interesantna trasa ce biti Doboj-granica. Mimo struke,logike i svake ekonomske opravdanosti,samo da obidje Federaciju a kroz Brcko,koje opet nije njihovo. Tuzlanski bazen koji je jedini logican se naravno obilazi.
Od Doboja do Odzaka se svakako pravi dionica A1 koju bi RS morao praviti i sa ovim putem preko Race, a i bez njega. Pretpostavljam da ce ga dalje pravolinijski pruziti od Modrice prema Bijeljini kroz ravnicu.
llull
Posts: 3067
Joined: 20/02/2014 19:36

#13800 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by llull »

Direktor “Auto-puteva Republike Srpske” Dušan Topić rekao je danas da će u perspektivi kod Bijeljine postojati dva prelaska u Srbiju auto-putem – jedan preko Save u Rači i drugi preko Drine u zoni Pavlovića ćuprije.
Topić je rekao da se posao izgradnje auto-puta proširuje dijelom auto-puta do rijeke Save.

On i gradonačelnik Bijeljine Mićo Mićić saglasni su da su se stekli uslovi za finalizaciju planske dokumentacije grada Bijeljina, na osnovu inicijative kolega u Srbiji, da se krene u posao u vezi sa kontaktnom tačkom izgradnje auto-puta preko rijeke Save.

“Poznato je da je sa strane Srbije ugovoreno projektovanje izgradnje tog dijela auto-puta. Na nama je da nastavimo ono što je započeto još 2014. godine kada smo uradili plansku i studijsku dokumentaciju za dio auto-puta Brčko-Bijeljina do rijeke Drine”, rekao je Topić nakon sastanka sa Mićićem.

Prvi poslovi na izgradnji, kaže Topić, ne zavise samo od “Auto-puteva Republike Srpske” nego i od kolega iz Srbije.

“Važno nam je, da inicijativa koja je krenula iz Srbije, ne kasni, da idemo u korak s njima, prije svega u finalizaciji planske dokumentacije, a onda i u izradi studija i projektne dokumentacije, jer je to neophodno da bi se krenulo iznalaženje finansijskih sredstava, zatvaranje finansijske konstrukcije i traženje partnera”, rekao je Topić.

On je podsjetio da još iz 2014. godine postoje kontakti sa nekim kineskim kompanijama, a u međuvremenu je razrađen veoma dobar model finansiranja, što putem koncesije što putem kreditnog aranžmana.

“Voljeli bismo da to bude model koncesije i koncesionog ugovora, a pred nama je da radimo na tome”, rekao je Topić novinarima i dodao da se do polovine ove godine može doći do konkretnijih podataka i da se može ući u ozbiljnije pregovore sa odabranim partnerom.

Govoreći o preliminarnoj procjeni iznosa izgradnje ove dionice auto-puta, on je podsjetio da je 2014. godine, kada je dobijena ponuda za dionicu od Brčkog do rijeke Drine dužine 31 kilometar, gruba procjena bila oko 240 miliona evra.

Mićić je izrazio zahvalnost svima koji najavljuju izgradnju auto-puta Beograd-Banjaluka preko Bijeljine.

“Sve što je neophodno za pretpostavke da se to ostvari, mi smo danas sa Topićem pokušali da definišemo. Dogovarali smo se da vidimo gdje je spojna tačka sa auto-putem prema Beogradu na rijeci Savi u mjestu Rača i da se dogovorimo da izradimo prostorno-plansku dokumentaciju, sa postojećom, kako bismo došli do realizacije auto-puta”, rekao je Mićić.

Mićić je rekao da je Bijeljina danas predložila da trasa auto-puta Banjaluka-Brčko-Bijeljina koja prelazi preko Drine bude osnov za budući auto-put.

“Prijedlog je da to bude osnov za budući auto-put i da u dijelu Bijeljine prema Janji i Patkovači ide krak koji bi išao do Rače i bio spojna tačka sa auto-putem prema Beogradu”, rekao je Mićić novinarima.

On smatra da su kod predstavnika “Auto-puteva Republike Srpske” naišli na razumijevanje.

“Auto-put bi značio mnogo za razvoj grada, kao i za spajanje Banjaluke i Beograda sa gradom Bijeljina. To je dobro za sve”, ocijenio je Mićić.

https://www.bijeljina.live/2019/02/06/b ... f5sSE5R-1U
Post Reply