jes kralju niko nema pojma, vidimo godinama
lupala se lova i sakom i kapom
Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
-
- Posts: 81562
- Joined: 10/02/2010 07:54
- Location: Bunker :D Saj ops
-
- Posts: 4591
- Joined: 13/10/2013 22:38
#13677 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ako se znalo da je teren tezak i nepredvidiv zar se moralo tuda ici? Je li bilo kakve alternative
-
- Posts: 5366
- Joined: 24/08/2018 23:15
- Location: Travnik
#13678 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ovo je nista sta je sjevernije do Zepca kroz Nemilu itd.probook wrote:Ako se znalo da je teren tezak i nepredvidiv zar se moralo tuda ici? Je li bilo kakve alternative
Kada su ovo savladli mogu i dalje.
Iskustvo imaju, do sada se niko nije u BIH susretao sa ovim.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#13679 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Da se ide trasom sadašnje magistrale ili pored, ali to bi značilo prolazak kroz naselja i u tom trenutku je djelovalo kao isplativija opcija, praviti viseću trasu tunelima iznad grada.probook wrote:Ako se znalo da je teren tezak i nepredvidiv zar se moralo tuda ici? Je li bilo kakve alternative
Sada je i previše jasno, da je ipak bolje bilo isplatiti ljude i napraviti autoput kroz naselje, ako ništa brže, jer ova će se dionica napraviti i naravno po Zenicu je bolja opcija, ali i mnogo sporija.
Zemlja od Kaknja sve do Maglaja je trusna, a to smo se imali priliku vidjeti u vrijeme poplava 2014. godine. Dakle, ovih scena klizišta i problema u izgradnji ćemo se nagledati sve do Maglaja, tako da ovo je neki početak.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#13680 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Problemi na izgradnji Zeničke obilaznice: Zbog nestabilnog tla projekat se mora mijenjati
Klix
Izgradnja Zeničke obilaznica na Koridoru 5C ne teče planiranim tokom, a razlog je nestabilno tlo na kojoj se gradi autoput zbog čega je potrebno mijenjati projekt koji je napravljen 2009. godine.
Ova informacija za Klix.ba potvrđena je iz Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine iz kojeg još navode da je Zenička obilaznica locirana na veoma zahtjevnoj i geološki nestabilnoj sredini. Projektna dokumentaciju za ovu obilaznicu 2009. godine koordiniralo je Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
“Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine preuzele su predmetne projekte, samim tim i rješenja koja tretiraju stabilnost kosina, koja će pokazati da nisu adekvatna zbog izuzetno teških geomorfoloških prilika na terenu. Projektna rješenja iz osnovnog projekta nisu osiguravala dovoljan stepen sigurnosti trupa autoceste, što je potvrđeno na samom početku realizacije projekta prilikom izvođenja pripremnih radova kada su rađeni dodatni istražni radovi”, kazali su za Klix.ba iz JP Autoceste FBiH.
Kašnjenje izgradnje Zeničke obilaznice najmanji je problem u izgradnji Koridora 5C okolo Zenice. Brojni odroni, klizišta te problemi na izgradnji tunela obilježili su gradnju najzahtjevnije dionice autoputa. O svim problemima i o tome ko snosi najveću odgovornost, do povećanja troškova, najmanje se priča.
Međutim, cijeli proces je bio pod kontrolom nadzornog tima, a nove analize i proračuni sa stvarnim inžinjersko-geološkim karakteristikama terena nametnuli su izmjenu projekte dokumentacije.
“Zbog složenosti u rješavanju ovih problema pored stručnih osoba izvođača, nadzora i investitora, uključeni su i stručnjaci iz ove oblasti i profesori s Građevinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu i Rudarsko geološko građevinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli. Proces geoloških istraživanja i izrada novih projektnih rješenja je zahtijevao određeni vremenski period, a uzročno-posljedično se odrazilo na produženje roka izvođenja radova”, dodali su iz Autocesta FBiH.
Na kraju su naveli da ih je i pored navedenog prilikom izvođenja radova na pojedinim dijelovima trase iznenadila pojava nestabilnosti i klizanja zemljišta, koja su zahtijevala mjere sanacije, što je dodatno usporilo odvijanje radova na Zeničkoj obilaznici.
Kada će biti završena Zenička obilaznica i kojim tokom će radovi teći u budućnosti niko ne može potvrditi, ali apeli mještana da se radi o trusnom tlu na lokaciji gradnje autoputa Koridora 5C bili su uzaludni, a sada će vjerovatno iziskivati dodatne troškove i probijanje rokova izgradnje obilaznice.
- Grean
- Posts: 9334
- Joined: 30/11/2013 19:47
#13681 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ja priznam da ne znam niti me interesuje ista sem vremena izgradnje.
Samo kontam, cetiri godine da se prodje Zenica i koliko je to godina da se dodje do Maglaja ako je sve ovakav teren a onda jos do Doboja uz bolje preduslove.
Samo kontam, cetiri godine da se prodje Zenica i koliko je to godina da se dodje do Maglaja ako je sve ovakav teren a onda jos do Doboja uz bolje preduslove.
- drug_profi
- Posts: 50609
- Joined: 16/07/2012 16:00
#13682 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ovo oko Zenice traje ko da se Prenj busi. A taman toliko ce i da kosta.
-
- Forum administrator
- Posts: 32162
- Joined: 30/10/2002 00:00
- Location: http://www.klix.ba
- Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
- Vozim: TDI sve crveno
- Contact:
#13683 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Hajmo opklade, sta ce se prije napraviti, Pelješki most ili obilaznica oko Zenice
Peljesški most-Obilaznica oko Zenice
1 x 2
1,15 1,5 9,00
Peljesški most-Obilaznica oko Zenice
1 x 2
1,15 1,5 9,00
- sinuhe
- Posts: 11483
- Joined: 03/06/2011 11:33
#13684 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Je li tu rijec o tom pravcu gdje je ta betonska konstrukcija?
- mk ultra
- Posts: 19516
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#13685 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nije prvi put da se mijenja projekat, a projektant ne zeli da kaze ko je tlo ispitivao i sta pise u izvjestaju
- славянин
- Posts: 11281
- Joined: 30/05/2013 21:43
- Location: Tuzla,Sarajevo i dalje :)
#13686 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Sta sad bilo je zemljotresa geologija se promijenila , ozbiljno ovo je veoma tuzno... nevjerovatno...mk ultra wrote:Nije prvi put da se mijenja projekat, a projektant ne zeli da kaze ko je tlo ispitivao i sta pise u izvjestaju
- mk ultra
- Posts: 19516
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#13687 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa ako je neka firma ispitala teren i rekla kakav je, sa recimo velikom pouzdanosti, i stranacki aktivisti natjerali projektante da urade projekat bez obzira na sve da krene izgradnja, onda se zna ko je kriv
A isto tako moze biti da je neko nestrucan busio i mjerio
Meni je logicnija opcija 1 jer tako funkcionise
Ovi uzeli da dobiju posao, da nisu oni neko bi drugi i tako u krug...
Ovako je za svaki objekat, donesu ti skoro pa idejni projekat na ovjeru, ti vratis on ode drugom, drugi ovjeri
Ili mu ovjeris i usmeno dogovoris da ce oopraviti, on ne popravi, prođe tehnicki prijem, izadje inspekcija za koju godinu kaze ne valja, a on kaze oni mi ovjerili projekat...
Sa kakvim se sve ljudima radi ovdje to je fantazija
A isto tako moze biti da je neko nestrucan busio i mjerio
Meni je logicnija opcija 1 jer tako funkcionise
Ovi uzeli da dobiju posao, da nisu oni neko bi drugi i tako u krug...
Ovako je za svaki objekat, donesu ti skoro pa idejni projekat na ovjeru, ti vratis on ode drugom, drugi ovjeri
Ili mu ovjeris i usmeno dogovoris da ce oopraviti, on ne popravi, prođe tehnicki prijem, izadje inspekcija za koju godinu kaze ne valja, a on kaze oni mi ovjerili projekat...
Sa kakvim se sve ljudima radi ovdje to je fantazija
- славянин
- Posts: 11281
- Joined: 30/05/2013 21:43
- Location: Tuzla,Sarajevo i dalje :)
#13688 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kada prodje tehnicki .. nema vise drugi kriv nego komisija koja je primila objekt.. posle se mogu natezati jedino da je naknadno modifikovan..mk ultra wrote:Pa ako je neka firma ispitala teren i rekla kakav je, sa recimo velikom pouzdanosti, i stranacki aktivisti natjerali projektante da urade projekat bez obzira na sve da krene izgradnja, onda se zna ko je kriv
A isto tako moze biti da je neko nestrucan busio i mjerio
Meni je logicnija opcija 1 jer tako funkcionise
Ovi uzeli da dobiju posao, da nisu oni neko bi drugi i tako u krug...
Ovako je za svaki objekat, donesu ti skoro pa idejni projekat na ovjeru, ti vratis on ode drugom, drugi ovjeri
Ili mu ovjeris i usmeno dogovoris da ce oopraviti, on ne popravi, prođe tehnicki prijem, izadje inspekcija za koju godinu kaze ne valja, a on kaze oni mi ovjerili projekat...
Sa kakvim se sve ljudima radi ovdje to je fantazija
-
- Posts: 1798
- Joined: 04/09/2013 10:02
- Contact:
#13689 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
HAAA HAAA HAAAA. LAgano se pokrale pare od te dionice. Naravno neko se potrbušio i skontao da proglase teren nepogodnim, iako je bio pogodan. Kada prođu 2-3 godine, malo se zaboravi, biće hajmo akcize, hajmo krediti da radimo dionicu.
2080 godina: otvaraju se radovi na prvom lotu od 10 podionica, prve od 3 glavne dionice u ukupnoj dužini od 8 kilometara i to samo 3D projekat. 98 % prevoznog sredstva leti a bošnje prave autoputeve započete 2001 tj 2003 puštena u promet prvi dio autoputa Podlugovi-Visoko (ko ukljući klikere zna da su dvije trake postojeće magistrale samo malo preuredili)
2080 godina: otvaraju se radovi na prvom lotu od 10 podionica, prve od 3 glavne dionice u ukupnoj dužini od 8 kilometara i to samo 3D projekat. 98 % prevoznog sredstva leti a bošnje prave autoputeve započete 2001 tj 2003 puštena u promet prvi dio autoputa Podlugovi-Visoko (ko ukljući klikere zna da su dvije trake postojeće magistrale samo malo preuredili)
-
- Posts: 4580
- Joined: 26/02/2009 08:42
#13690 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Uopcd nije tacnl. Laksi je 3x od ovogславянин wrote:Sada sta kada se krene prema Mostaru ... gdje teren jos 3x zahtjevniji...
- славянин
- Posts: 11281
- Joined: 30/05/2013 21:43
- Location: Tuzla,Sarajevo i dalje :)
#13691 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Sta kada nalete na granit pa kazu ne moze za 3 nego ce trebati 6 mjeseci ili 60 mjeseci .Nisam mislio na stabilnost tla nego na cjelokupan projekt - a dole znamo na sta to lici ..SSemir wrote:Uopcd nije tacnl. Laksi je 3x od ovogславянин wrote:Sada sta kada se krene prema Mostaru ... gdje teren jos 3x zahtjevniji...
- drug_profi
- Posts: 50609
- Joined: 16/07/2012 16:00
#13692 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa najlakse je granit (cvrsto tlo) busiti.
Nemas iznenadjenja. Rupa, eksploziv, bager, pa opet rupa, eksloziv, bager i tako napredujes bez sekiracije.
Nemas iznenadjenja. Rupa, eksploziv, bager, pa opet rupa, eksloziv, bager i tako napredujes bez sekiracije.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#13693 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Cesta za narednih 100 godina gradi se na klizištima
Svi radovi, osim vijadukta Pehare, trebali bi biti gotovi u ovoj godini, kaže Kadrić
Dionica Drivuša - Donja Gračanica na projektu zeničke zaobilaznice do sada je trebala biti završena, ali nije. Novi rok za završetak ovog zahtjevnog posla je kraj ove godine. Problem su, kako tvrde stručnjaci, složena geologija i klizišta na području na kojem se gradi ovaj dio Koridora 5C.
Nema izmjena
Iako je bilo ideja i prijedloga da se projektirana trasa zbog toga promijeni, to se neće dogoditi. Potvrdio je to za naš list Reuf Kadrić, predstavnik JP “Autoceste FBiH”.
- Trasa i projekt ostaju isti, samo se neke kosine na dijelu trase moraju mijenjati. Radit će se dodatna osiguranja i dublji temelji nego što je prvobitno planirano. Umjesto pet metara dubine sidra, ići ćemo sa 20 metara. Nema govora o promjeni projekta – govori Kadrić.
Do sada se, kaže Kadrić, uradilo mnogo. Čim temperature uđu u plus, nastavlja se s radom.
Gradi se i na dionici Klopče – Donja Gračanica. Pri kraju je vijadukt Ričice, dug 180 metara, koji spaja dva tunela - Pečuj, dužine od 1.000 metara, i Ričice, dužine od 625 metara.
- Svi su građevinski radovi završeni, ostalo je još da se uradi hidroizolacija i asfalt. Tunel Pečuj probijen je prošle godine, završeni su radovi na sekundarnoj oblozi, osim na desnoj cijevi. Ima još malo posla, koji zaostaju zbog problema s geologijom – pojašnjava Kadrić.
I na tunelu Ričice završene su obje strane s kolovozom.
Vijek trajanja
Posebno je specifičan vijadukt Pehare, koji se, ističe Kadrić, veže na tunel Ričice, jer se dijelom nalazi na klizištu Pehare, a dijelom na čvrstom tlu.
U nastavku vijadukta Pehare veže se vijadukt Babina rijeka, koji je jedan od kapitalnih projekata na ovoj dionici. Karakterističan je, jer za sada ima najduži raspon stubova na cijelom Koridoru, i to 165 metara.
- Svi bi radovi trebali biti gotovi u ovoj godini, osim vijadukta Pehare, koji je na kritičnom tlu. Ovaj projekt, pa i naša rješenja koja smo radili, služit će najmanje 100 godina, to je okvirni vijek trajanja – zaključuje Kadrić.
Mještani nisu dali da trasa ide kroz grad
Kompletna dionica na kojoj se trenutno izvode radovi, itekako je komplicirana i često su pojave klizišta. Kadrić ističe da je bilo boljih rješenja.
- Kad se 2009. godine govorilo o tome, plan je bio da autoput ide kroz grad, ali mještani nisu bili saglasni. Izmještanje Koridora na ovu dionicu izazvao je minimalno 50 miliona maraka više troškova, ali i otežalo realizaciju – kaže Kadrić.
Avaz
- славянин
- Posts: 11281
- Joined: 30/05/2013 21:43
- Location: Tuzla,Sarajevo i dalje :)
#13694 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Bumo vidili na dionici Sarajevo Mostardrug_profi wrote:Pa najlakse je granit (cvrsto tlo) busiti.
Nemas iznenadjenja. Rupa, eksploziv, bager, pa opet rupa, eksloziv, bager i tako napredujes bez sekiracije.
- mk ultra
- Posts: 19516
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#13695 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
dole je voda problem, i što često imaš bazene vode u sred kamena...drug_profi wrote:Pa najlakse je granit (cvrsto tlo) busiti.
Nemas iznenadjenja. Rupa, eksploziv, bager, pa opet rupa, eksloziv, bager i tako napredujes bez sekiracije.
ali opet lakša je opcija neko pomicanje tla
-
- Posts: 217
- Joined: 24/10/2005 23:50
#13696 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nije na jugu granit, nego krečnjak. Šuplje ko babini zubi.
-
- Posts: 4008
- Joined: 14/06/2005 02:47
#13697 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Zna li iko jesu li stigli ACC uređaji, kada sam pitao početkom mjeseca nisu ih imali?
- drug_profi
- Posts: 50609
- Joined: 16/07/2012 16:00
#13698 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ja bas htjedoh reci otkuda vam granit? Ima granita ali zapadno od planiranog koridora.
-
- Posts: 321
- Joined: 09/01/2019 22:28
#13699 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Krečnjaci u Bosni i Hercegovini su mahom kompaktni i stabilni. Krečnjak je inače jedna od stabilnijih podloga za gradnju ukoliko između njega nema uklještenih podzemnih voda.jasmind wrote:Nije na jugu granit, nego krečnjak. Šuplje ko babini zubi.
- славянин
- Posts: 11281
- Joined: 30/05/2013 21:43
- Location: Tuzla,Sarajevo i dalje :)
#13700 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Vidim trebao si ti raditi na projektu , od kuda ja znam - laicki okom kada pogledam teren dole i ovaj pored zenice izgleda mi 3x teze bilo sta praviti dole... ali bumo vidilidrug_profi wrote:Ja bas htjedoh reci otkuda vam granit? Ima granita ali zapadno od planiranog koridora.