Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Haris.ba
Posts: 24762
Joined: 08/09/2005 20:08

#13451 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:Nekada je bilo da se najskuplji i najjeftiniji ponuđač automatski izbacuju.
:-)
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija
Jest da nije tema, ali koji fakultet i profa? Valjda nije tajna?
User avatar
mk ultra
Posts: 19446
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#13452 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra »

kurty wrote:Cijene postaju jako cudne... A svi podizvodjaci se samo ubijaju cijenom... :skoljka:
Prevelike su ovo razlike
sve se to preko domaćeg radnika prebije i to dobro...
kakaljin
Posts: 11633
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13453 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by kakaljin »

Haris.ba wrote:
kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:Nekada je bilo da se najskuplji i najjeftiniji ponuđač automatski izbacuju.
:-)
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija
Jest da nije tema, ali koji fakultet i profa? Valjda nije tajna?
Ekonomski fakultet u Sarajevu

Marketing - Boris Tihi
Menadzment - Aziz Šunje
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#13454 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Gray »

kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:Nekada je bilo da se najskuplji i najjeftiniji ponuđač automatski izbacuju.
:-)
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija

To su razni tipovi odabira najpovoljnijih ponuđača u javnim nabavkama, ima tu raznih modela širom svijeta, ali kod nas su trenutno dva kriterija, najniža tehnički zadovoljavajuća ponuda, ili ekonomski najpovoljnija ponuda, gdje se mogu gledati i drugi kriteriji (npr. cijena 70% bodova, rok isporuke 20%, rok plaćanja 10% i slično).
detroit-mercy
Posts: 16058
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#13455 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by detroit-mercy »

kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:Nekada je bilo da se najskuplji i najjeftiniji ponuđač automatski izbacuju.
:-)
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija
Interesantno :mrgreen: veoma interesantno :mrgreen:.
Zasto be se najjeftinija ponuda apriori odbacivala bez da se u detalje pregleda.
Recimo ja proizvodim odredjene dijelove i proizvodim ih u ogromnoj kolicini jer imam kapacitet (cime snizavam svoje fixne troskove po jedinici), imam kolicinu da mogu uticem na cijenu sirovine putem svoje kupovne moci (snizavam varijabilne troskove po jedinici) i imam isti kvalitet kao i ostali proizvodjaci a pored toga imam bolji nego ostali supply chain i moja ponuda se odbija jer je najjeftinija :mrgreen:. Vode li ovi profesori firme ili samo predaju na fakultetima :mrgreen: .
User avatar
Matzan
Posts: 7008
Joined: 16/01/2015 13:25

#13456 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Matzan »

detroit-mercy wrote:
Interesantno :mrgreen: veoma interesantno :mrgreen:.
Zasto be se najjeftinija ponuda apriori odbacivala bez da se u detalje pregleda.
Recimo ja proizvodim odredjene dijelove i proizvodim ih u ogromnoj kolicini jer imam kapacitet (cime snizavam svoje fixne troskove po jedinici), imam kolicinu da mogu uticem na cijenu sirovine putem svoje kupovne moci (snizavam varijabilne troskove po jedinici) i imam isti kvalitet kao i ostali proizvodjaci a pored toga imam bolji nego ostali supply chain i moja ponuda se odbija jer je najjeftinija :mrgreen:. Vode li ovi profesori firme ili samo predaju na fakultetima :mrgreen: .
Proizvode stručnjake koji onda uspješno vode firme.
Kod zapošljavanja odmah odbiješ one sa najnižim i najvišim prosjekom ocjena. :mrgreen:
detroit-mercy
Posts: 16058
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#13457 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by detroit-mercy »

Matzan wrote:
detroit-mercy wrote:
Interesantno :mrgreen: veoma interesantno :mrgreen:.
Zasto be se najjeftinija ponuda apriori odbacivala bez da se u detalje pregleda.
Recimo ja proizvodim odredjene dijelove i proizvodim ih u ogromnoj kolicini jer imam kapacitet (cime snizavam svoje fixne troskove po jedinici), imam kolicinu da mogu uticem na cijenu sirovine putem svoje kupovne moci (snizavam varijabilne troskove po jedinici) i imam isti kvalitet kao i ostali proizvodjaci a pored toga imam bolji nego ostali supply chain i moja ponuda se odbija jer je najjeftinija :mrgreen:. Vode li ovi profesori firme ili samo predaju na fakultetima :mrgreen: .
Proizvode stručnjake koji onda uspješno vode firme.
Kod zapošljavanja odmah odbiješ one sa najnižim i najvišim prosjekom ocjena. :mrgreen:
Ne kazu dzabe "zlatna sredina" :mrgreen: .
User avatar
holowey
Posts: 8424
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#13458 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by holowey »

detroit-mercy wrote:
kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:Nekada je bilo da se najskuplji i najjeftiniji ponuđač automatski izbacuju.
:-)
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija
Interesantno :mrgreen: veoma interesantno :mrgreen:.
Zasto be se najjeftinija ponuda apriori odbacivala bez da se u detalje pregleda.
Recimo ja proizvodim odredjene dijelove i proizvodim ih u ogromnoj kolicini jer imam kapacitet (cime snizavam svoje fixne troskove po jedinici), imam kolicinu da mogu uticem na cijenu sirovine putem svoje kupovne moci (snizavam varijabilne troskove po jedinici) i imam isti kvalitet kao i ostali proizvodjaci a pored toga imam bolji nego ostali supply chain i moja ponuda se odbija jer je najjeftinija :mrgreen:. Vode li ovi profesori firme ili samo predaju na fakultetima :mrgreen: .
ima nesto sto se zove neprirodno niska cijena...ako su drugi ponudjaci u par deka, a ti prodajes za kikiriki, ozbiljna firma ce ti traziti da objasnis kako ti uspijevas po toj cijeni drugi ne...
detroit-mercy
Posts: 16058
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#13459 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by detroit-mercy »

holowey wrote:
detroit-mercy wrote:
kakaljin wrote:
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija
Interesantno :mrgreen: veoma interesantno :mrgreen:.
Zasto be se najjeftinija ponuda apriori odbacivala bez da se u detalje pregleda.
Recimo ja proizvodim odredjene dijelove i proizvodim ih u ogromnoj kolicini jer imam kapacitet (cime snizavam svoje fixne troskove po jedinici), imam kolicinu da mogu uticem na cijenu sirovine putem svoje kupovne moci (snizavam varijabilne troskove po jedinici) i imam isti kvalitet kao i ostali proizvodjaci a pored toga imam bolji nego ostali supply chain i moja ponuda se odbija jer je najjeftinija :mrgreen:. Vode li ovi profesori firme ili samo predaju na fakultetima :mrgreen: .
ima nesto sto se zove neprirodno niska cijena...ako su drugi ponudjaci u par deka, a ti prodajes za kikiriki, ozbiljna firma ce ti traziti da objasnis kako ti uspijevas po toj cijeni drugi ne...
Ima i ta, ali ima i ona, zasto neko nudi tako nisku cijenu. Cesto firme idu sa nizim ponudama da bi usle na odredjeno trziste, da bi osovojile projekt koji im moze biti odskocna daska za buduce projekte, ili visak kapaciteta pa daj sta das samo da pokrijem osnovne troskove.
Ne moze se tek tako tvrditi da se apriori odbija najvisa ili najniza ponuda, te se stvari ne odbijaju tek tako.
User avatar
studeni76
Posts: 5417
Joined: 03/06/2009 14:12

#13460 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 »

Drug ti govoriš iz američkog iskustva, ovdje je ipak riječ o Bosni. Kod nas ima logike ovo sa odbacivanjem najniže ponude, u startu znaš da će te zavalit kasnije u toku realizacije! Dovedu te u situaciju da moraš platit više jer ti ono do tada urađeno nije od neke koristi bez da se završi sve.
User avatar
drug_profi
Posts: 50525
Joined: 16/07/2012 16:00

#13461 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ja znam da su ljudi iz Energoinvesta koji su radili ponude za dalekovode i trafo stanice sirom svijeta uvijek gledali da ne budu najjeftiniji jer je bilo poznato da investitor odbacuje najjeftinijeg i najskupljeg, a onda evaluira ostale i trazi dlaku u jajetu. Koja je logika toga ne mogu objasniti, ali ocigledn je da je ima.
Isto tako prilikom otvaranja ponuda predstavnik ponudjaca mogao je reci da spusta cijenu za 3-4% jer je to bila ugrađena margina ako vidis da neces biti najbolja ponuda.
Naslovnica
Posts: 27842
Joined: 20/03/2013 15:38

#13462 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Naslovnica »

studeni76 wrote:Drug ti govoriš iz američkog iskustva, ovdje je ipak riječ o Bosni. Kod nas ima logike ovo sa odbacivanjem najniže ponude, u startu znaš da će te zavalit kasnije u toku realizacije! Dovedu te u situaciju da moraš platit više jer ti ono do tada urađeno nije od neke koristi bez da se završi sve.
Dohakalo se i tome.
"Zec" firma svjesno ide s najmanjom ponudom i zna da će biti izbačena.
A u pozadini se dogovori sa drugom firmom (kojoj se šilji tender) u vezi cijene, naprave minornu razliku u ponudi.
Zeca izbace, ovaj drugi ostaje u igri, a formalno nije najjeftiniji.
8-)
Ovo s našim tenderima i prihvatanjem najjeftinijih ponuđača (bilo za materijal ili za radove) je fakat uvrnut sistem.
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#13463 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Gray »

Kao što sam rekao prije, to su razni modeli odabira ponuđača, ali ne može niko sam reći e ja ću odbiti najjeftinijeg ili ja ću prihvatiti najjeftinijeg, to je sve regulisano zakonom. Različite države imaju različite zakone, kod nas je po zakonu o javnim nabavkama moguć odabir jednog od dva modela: najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda. Mislim da je u Švicarskoj npr. tako da se odbacuje najniža ponuda (čini mi se da su mi neke kolege tako objašnjavale).
probook
Posts: 4589
Joined: 13/10/2013 22:38

#13464 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by probook »

Na nekom poslu biti regularno 50% jedtiniji od drugih? Pa to ni Kinezi ne mogu
User avatar
drug_profi
Posts: 50525
Joined: 16/07/2012 16:00

#13465 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

probook wrote:Na nekom poslu biti regularno 50% jedtiniji od drugih? Pa to ni Kinezi ne mogu
To bi značilo da su druge dvije kompanije zaračunale minimalno 100% profita, jer cijena ulaznih materijala je uvijek tu negdje.
A to nije moguće, te je sasvim sigurno da ponuda ne pokriva kompletan projekat.
Max_Bunker
Posts: 51
Joined: 20/11/2017 15:53

#13466 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Max_Bunker »

Činjenica je da je za Integral i brodski ĐĐ izgradnja u Gradišci maltene posao "u dvorištu", što donosi brojne uštede, ali baš dvostruko...
Moguće je da Integral želi da pokupi reference za mostogradnju, pa idu sa minimalnom cijenom da bi prošli. Na BL - Doboj, mostove na Vrbasu i Bosni im je gradio ŽGP.
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#13467 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Gray »

Naslovnica wrote:
studeni76 wrote:Drug ti govoriš iz američkog iskustva, ovdje je ipak riječ o Bosni. Kod nas ima logike ovo sa odbacivanjem najniže ponude, u startu znaš da će te zavalit kasnije u toku realizacije! Dovedu te u situaciju da moraš platit više jer ti ono do tada urađeno nije od neke koristi bez da se završi sve.
Dohakalo se i tome.
"Zec" firma svjesno ide s najmanjom ponudom i zna da će biti izbačena.
A u pozadini se dogovori sa drugom firmom (kojoj se šilji tender) u vezi cijene, naprave minornu razliku u ponudi.
Zeca izbace, ovaj drugi ostaje u igri, a formalno nije najjeftiniji.
8-)
Ovo s našim tenderima i prihvatanjem najjeftinijih ponuđača (bilo za materijal ili za radove) je fakat uvrnut sistem.
Pa u ozbiljnim državama se i tome dohaka kad tad, to je bid rigging I kažnjivo je u skladu sa pravilima o zaštiti konkurencije. Ima toga i vani koliko hoćeš, posebno u građevinskom sektoru, ali često dobiju i visoke kazne zbog toga.
Naslovnica
Posts: 27842
Joined: 20/03/2013 15:38

#13468 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Naslovnica »

Obzirom da smo mi banana država...
User avatar
drug_profi
Posts: 50525
Joined: 16/07/2012 16:00

#13469 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Max_Bunker wrote:Činjenica je da je za Integral i brodski ĐĐ izgradnja u Gradišci maltene posao "u dvorištu", što donosi brojne uštede, ali baš dvostruko...
Moguće je da Integral želi da pokupi reference za mostogradnju, pa idu sa minimalnom cijenom da bi prošli. Na BL - Doboj, mostove na Vrbasu i Bosni im je gradio ŽGP.
Mislim da u razlici od duplo ne moze biti da je jedan ponudjac izbio svu zaradu i troskove, uracunao samo materijal, a da su druga dva nabili sebi marku na marku.
Seawolf
Posts: 7678
Joined: 14/06/2012 22:59

#13470 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seawolf »

detroit-mercy wrote:
kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:Nekada je bilo da se najskuplji i najjeftiniji ponuđač automatski izbacuju.
:-)
To je po pravilima i tako smo svi ucili na fakultetu da se najjeftinija i najskuplja ponuda automatski odbacuju a da se ostale pregledaju i najkvalitetnija prolazi a ne najjeftinija
Interesantno :mrgreen: veoma interesantno :mrgreen:.
Zasto be se najjeftinija ponuda apriori odbacivala bez da se u detalje pregleda.
Recimo ja proizvodim odredjene dijelove i proizvodim ih u ogromnoj kolicini jer imam kapacitet (cime snizavam svoje fixne troskove po jedinici), imam kolicinu da mogu uticem na cijenu sirovine putem svoje kupovne moci (snizavam varijabilne troskove po jedinici) i imam isti kvalitet kao i ostali proizvodjaci a pored toga imam bolji nego ostali supply chain i moja ponuda se odbija jer je najjeftinija :mrgreen:. Vode li ovi profesori firme ili samo predaju na fakultetima :mrgreen: .
Naravno da se najjeftinija ponuda ne odbacuje apriori, zbog toga što je najjeftinija.

Štaviše, takva ponuda ima i najviše šansi da prođe, jer cijena ponude mora nositi najveći koeficijent težine prilikom bodovanja.

Ko god tvrdi da se najjeftinija ponuda odbacuje, neka referiše na dio u Zakonu o javnim nabavkama (bosanskohercegovačkom, ili bilo čijem drugom), gdje je tako definisano.

Štaviše, Zakon o javnim nabavkama BiH, ne dopušta ugovornom organu niti odbacivanje ponude sa neprirodno niskom cijenom, nego je propisano da ugovorni organ, kada ocijeni da je ponuđena cijena neprirodno niska, pismeno od ponuđača zahtijeva da obrazloži ponuđenu cijenu. (Član 66. stav (1)):

http://komorabih.ba/wp-content/uploads/ ... JN_BiH.pdf
Last edited by Seawolf on 21/12/2018 08:35, edited 2 times in total.
User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 5949
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: dogodine u Mariupolju

#13471 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studiorum_tuzlaensis »

Bravo seawolf, jedini čovjek koji ustvari ima pojma o čemu se priča ovdje.

Komisija traži obrazloženje kako je postigao nisu cijeu, predračune dobavljača materijala pogotovo, zašto su usluge daleko ispod cijene u državi i slično. Poslije može jednoglasno odbiti ponudu ako Ponuđač nije dostavio dokaze.


Mi nismo direktno uključeni u ovo i možemo samo nagađati šta se desilo.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13472 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice autoceste Tarčin - Konjic javni interes FBiH
Image

Vlada Federacije BiH utvrdila je da je izgradnja dionice autoceste Tarčin - Konjic na Koridoru Vc u dužini od 20,2 kilometra od javnog interesa za Federaciju BiH i da je JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar korisnik eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju ovog objekta, koje je zaduženo da pokrene postupak eksproprijacije nekretnina.

Sredstva za realizaciju ove odluke osigurat će JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, u skladu sa Planom poslovanja za 2018. godinu i Trogodišnjim planom poslovanja za razdoblje 2018. - 2020. godina.
SA-C
User avatar
Thorgerson
Posts: 8525
Joined: 15/04/2015 11:26

#13473 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Thorgerson »

Tarčin - Konjic bi svima olakšalo život. Pa evo i da se tamo dalje načekamo, prevoj Ivan i Bradina su katastrofa. A to se narocito vidi sada zimi.
kakaljin
Posts: 11633
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13474 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by kakaljin »

Thorgerson wrote:Tarčin - Konjic bi svima olakšalo život. Pa evo i da se tamo dalje načekamo, prevoj Ivan i Bradina su katastrofa. A to se narocito vidi sada zimi.
Jeste bitna dionica Tarcin-Konjic, ali po meni je bolje da Naprave Konjic-Jablanica jer je tu sve skoro kroz naseljena mjesta i dosta bi se rasteretilo da iz Konjica do Jablanice ides autoputem, pa izadjes prije Tunela Prenj na izlazu pa ponovo M17 do Mostara. Jer uz ivan i niz Izvan imas Dvije trake uzbrdo. Koje koliko toliko rasterete, i samo malo pvecaju dionice gdje se moze preticati da lakse se obidju kamioni koji idu.
User avatar
Dozer
Posts: 28378
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#13475 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dozer »

Ijepo je sve graditi, ali kad bi jos gradili smisleno, a ne ovako kako sad idu pojedine dionice, bilo bi super...

Npr., koja je logika da se narednih 18 mjeseci zatvori jedan pravac (Nemila > Zenica), a da bi se prosirivali tuneli na toj relaciji, umjesto da se prvo napravio jos jedan tunel koji ce se morati praviti svakako, i da se saobracaj odvija normalno, pa da se onda prosiruju postojeci tuneli?
Zar ovo nije logicniji potez, kojim se ljudi ne bi maltretirali 45 minuta od Nemile do Zenice?!
Post Reply