costacurta wrote:
Radi se o kantonu sa 400k stanovnika, najjačom privredom u državi a i šire, ima 130k registrovanim motornih vozila, a ima najkatastrofalniju putnu infrastrukturu.
Nek se Sarajevo opasalo zaobilaznicom, koja polazi od nikud i završava nigdje. Milijarda se zgruhala u to, a kakve koristi imamo od nje mi iz TK koji najviše izdvajamo za puteve, što kroz akcize iz goriva što kroz putarine?
300M od akciza stoji na računu UIO, živi bili pa vidjeli koliko će (ako i podijele) se izdvojiti za TK.
Čuj ga "stotinjak hiljada"?!
Jedna napomena ovima što imaju razumijevanja za putare, putari su dobili pare koje sam opet JA, TI, On, Mi i Vi izdvojili kroz registraciju, cijenu goriva, poreze. Prijaviti se na tender, dobiti posao održavanja puteva i staviti svoj potpis na to znači da se ti obavezuješ da ćeš za sumu od npr 1.5M KM održavati prohodnim put Stupari-Kladanj, Ili Jablanica-Konjic. Eh, fol je što si ti dobio taj tender ispred firme XY koji su za isti posao ponudili 3M jer su računali da će snijeg pasti u novembru i ostati do marta, 6 mjeseci čišćenja treba toliko tona posipnog materijala, goriva, struje za punktove itd itd. Ti, bosanski međed, si se dosjetio da bi mogao UKRASTI neku kintu računajući da snijeg padne u februaru i da umjesto soli forsiraš rizlu i prodaješ raji muda pod bubrege tvrdeći da je rizla dobra za šlajdranje, a sad ako e snijeg padne u decembru ti ćeš se pozivati na stanje puteva u Njemačkoj i Austriji, Srbiji, Kosovu......
Jel jasnije?
Nevjerovatno je kakve ti gluposti pišeš ovdje, Sarajevo tvoj i moj glavni grad čovječe, pa u svakoj normalnoj zemlji glavni grad je prioritet.
Zaobilaznica oko Sarajeva, ima tačno svoj pravac i o tvom intelektu dovoljno govori činjenica da si izjavio da "polazi od nikud i završava nigdje" i da je plaćena milijardu.
Ostale netačnosti se ne isplati ni objašnjavat ti.
Alfons Kauders wrote:
Malo si protivrjecan ovdje. Kazes da se ne isplati ulagati, ali da je treba poboljsavati, peglati, odrzavati. Pa to zagovaramo i mi koji je koristimo. Niko ovdje nije rekao da treba graditi autoput tu, jer je nemoguce, niti izvoditi neke nemoguce projekte. Niko nije izmisljao projekte tek tako, jer smo laici.
Npr. nije moja ideja da se rade trake za preticanje, vec ideja direkcije i cesta FBiH. Ako mi ne vjerujes, proguglaj, naci ces to na netu. To ti odgovara i na pitanje uspona kod Olovo. Da, mi koji tuda vozimo smo svjesni da uspona mora biti, jer se penje na visoravan i ne moze se pravit tunel od 40km kako bi se zaobisla. Zato su tu i predvidjali trake za preticanje.
Drugi primjer su zaobilaznice - vec je radjena studija za zaobilaznicu oko Kladnja, ne znam da li je i projekt uradjen, ali opet to nisam radio ja ili neko deseti, vec nadlezni. Sto se tice Zivinica, ponavljam sto sam ti rekao prije koji mjesec - grijesis i u to se lako uvjeriti ako pogledas Google Maps.
Nego, pitanje je zasto se ne ide u realizaciju tih projekata ako alternativni pravac preko Zepca nece biti u upotrebi narednih 15, a mozda i 20 godina? Smatras da su i oni preskupi i besmisleni? Ok, mozda jesu, ali zasto je onda struka radila na njima? Zasto su usvajani, projektovani, obecavani i nerealizirani ako su besmisleni kao sto ti kazes?
Apsolutno sam upoznat sa svakom korekcijom zamišljenoj na ovoj dionici, prioritetno uključujući treću traku na Nišićima i između Stupara i Kladnja, obilaznice itd...
Samo sam naveo problematičnost izvedbe pojedinih, u svakom slučaju, postoje planovi za obilaznicu i oko Olova, ali trasa je manje više još uvijek upitna.
Nisam proturječan, ulaganja u korekcije nisu skupe, i sve što se da ispeglati, neka se ispegla.
Recimo radovi na Karauli otprilike koštaju oko 35 hiljada KM, što nije puno za takav poduhvat.
Oni tunelčići prije Karaule, također nisu koštali puno, a izgradnja trećih traka bi trebala koštati najmanje po svakoj logici.
Dakle nikada nisam rekao da ne treba ulagati, odavno postoje planovi za mnoge korekcije na ovoj dionici.
Ono čemu bi se protivio je, pokušaj spuštanja ove dionice, u tunele, mostove, jer bi to bilo preskupo, a ne bi se dobilo puno.
Da ne ponavljam, kolega Haris se na prethodnoj stranici ljepše izrazio o brzoj cesti Sarajevo - Žepče.