Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#11976 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by breuer »

ma ja...
archi_a
Posts: 10395
Joined: 11/12/2011 18:11

#11977 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by archi_a »

Tako je, nije ma ja. Mnogi se prave neupućeni a kroz pisanje, vidim da mnogi i ne znaju kako funkcioniše sistem. Nije samo u autocestama, već u svim javnim preduzećima. Da bi se i kilometar izgradio, odnosno poslao projekat prema investitoru, potrebna je saglasnost parlamenta, odnosno vlade entiteta fBiH. U svakom trenutku jedan od "konstitutivnih" putem poluga to može oboriti, zaustaviti, stopirati. I bilo je tako cijelo vrijeme dosadašnje izgradnje. Natezanja, uslovljavanja. I mogao bih i razumjeti stopiranja u vidu: nije ok da se pravi samo u Bosni, treba malo u Hercegovini, Posavini. Problem je odavno nastao kada se počelo uslovljavati za bilo šta. Sutra ti može blokirati nastavak izgradnje od Žepča, zato jer traži da direktor aerodroma bude njihov čovjek ili direktor DKPT-a ili glavni urednik ftv-a. Pa dragan čović javno prijeti: "ako se ne usvoji zakon oko izbornih jedinica, blokirat ćemo svako funkcionisanje fBiH". Nije važno što neka druga odluka nema veze sa izborima i dobra bi bila za sve građane. Jednostavno, lik odlučio da postavi uslove ili nema napretka. I tako je od kad je entitet uspostavljen. To, ko ne vidi ili je neupućen ili zlonamjeran. Politički sistem je truho i nema veze ko obnaša vlast. "Nacionalni interes" se poteže i kad je cvijeće u pitanju. Klasična trgovina.
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#11978 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by breuer »

niđe veze
archi_a
Posts: 10395
Joined: 11/12/2011 18:11

#11979 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by archi_a »

breuer wrote:niđe veze
Ma sve ok :)
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#11980 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by breuer »

pa kako se za prošlog mandata ipak uspjelo izgraditi ono do Tarčina? tenderisati Drivuša-Klopče, izgraditi Bijača - Zvirovići?
archi_a
Posts: 10395
Joined: 11/12/2011 18:11

#11981 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by archi_a »

Pravo je glupo "mjeriti" koliko je ko izgradio, čiji je veći, bez sagledavanja kompletne priče od prve odluke za početak gradnje autoputa. Činjenica je da ga građani dobrano glabaju bez obzira na to ko je u vlasti a ko opozicija. Ta priča, šta je kad počelo sa izgradnjom, koja je odluka prethodila, ko je postavio kamen temeljac a ko presjekao vrpcu..... dosadna i tjera na povraćanje. Ali evo, malo vraćanje u prošlost..... Do 2011 god, kada je vlast preuzeo sdp, na koridoru Vc je bilo izgrađeno 40-tak kilometara dionice i završeni projekti, odnosno otvorena gradilišta za još 20-30 kilometara. Dolazi ugovor sa SCT-om koji bankrotira, slijede tužbe, kontra tužbe. Šarada.
Dolazak na vlast sdp-a se podudara sa pritiskom međunarodnih kreditora koji insistiraju da se iz federalnog ministarstva izdvoji i formira javno preduzeće Autoceste FBiH 2011 god. Igrom slučaja, na vlast u tom trenutku dolazi sdp. I da je sejdić bio vlast, isto bi se desilo jer su formiranjem dirigirali međunarodni stručnjaci. To je bio uslov da se počnu odobravati kreditna sredstva. Do tada se koridor gradio uglavnom iz entitetskog budžeta na dionici već postojeće ceste sa-ze, odnosno njenim proširivanjem, dobio si prve kilometre autoputa. Od 2011 si imao sdp i Željka Komšića i ostale stranke tzv. "platformaše" koji su parilali hdz-u. Mogao se nastaviti period izgradnje, uz svesrdnu pomoć međunarodnih kreditora.(ebrd-a, eib-a isl.) U mandatu sdp-a 2011-2014 završeno je 10 km na jugu, kakanj-lašva 10 km, te već prije započeta zaobilaznica vlakovo-tarčin 20 km, i u 2013 godini započet projekat sjever, svilaj odžak 11 km.
I oni su planirali 10 km oko počitelja ali su imali probleme koji stoje i danas. Forsiranje izvođača, žalbe, tužbe, obaranja. Intervencije stranačkih centrala. A međunarodni kreditori hoće sve da imaju čisto ili kako njima odgovara. U međuvremenu se desilo i to da je od međunarodnih kreditinih institucija stigao i novi zahtjev za daljnje kreditiranje, jer su procijenili da zemlja ne može izdržati nove rate, za usvajanjem akciza + desetine žalbi vlasnika parcela od bune do počitelja koji traže velika obeštećenja ili promjenu trase koridora, pa je zaključeno da se sve do aada koridor gradio bez usvojenog prostornog plana fBiH, a to je zamisli promaklo i sda-u i sdp-u koji su u određenom periodu obnašali vlast :P ..... I imamo ovo što imamo. Dakle, zaključak je da mi građani "pušimo foru", životi nam prođoše čekajući, jednostavno politički sistem, u kojem nema odgovornih za stopiranje, gdje se uslovljavanjima može stopirati višegeneracijski projekat za dobrobit svih u Bosni i Hercegovini...... sranje. Ja kao građanin ove zemlje, posmatram, čitam, gledam, čitam i između redova, i ovim putem direktno upirem na hdz-ovu secesionističku politiku koja ne donosi dobro nikome u našoj zemlji, pa ni puku koji ih slijedi!!!! A vi kako hoćete. Bio sdp, sbb ili sda, sa hdz-om ovakvim kakav je i sa karamatićem, nema napretka!!!!

P.s. i u ovom mandatu kada se ništa nije izgradilo, ili se gradi "malo" oko zenice i postavili su završni sloj oko odžaka na autocestu, još uvijek za "nigdje", ali je ova i ovakva garnitura, sa usvajanjem prostornog plana, usvajanjem akciza, završavanjem projektne dokumentacije, eksproprijacijom, i pregovorima na kojima su odobrena sredstva za nastavak izgradnje,uspjela uraditi nekakvu pripremu. Vlast koja dobije izbore 2018 god. imat će pripremljenih 100-njak kilometara za početak izgradnje. Igrom slučaja bi mogao pobijediti i sdp. Hoće li oni pokupiti kajmak u narednom mandatu, a ovi sad im sve pripremili ??? Hajte molim vas, ljudi su kratke pameti, brzo zaboravljaju i sjećaju se samo stvari koje se trenutno dešavaju. :razz:
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11982 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

breuer wrote:pa kako se za prošlog mandata ipak uspjelo izgraditi ono do Tarčina? tenderisati Drivuša-Klopče, izgraditi Bijača - Zvirovići?
Tako što su majorizovani Hrvati, uspostavljena platformaška vlada, a propale slovenske firme po našim gradilištima je zamijenio Euro-Asfalt i ŽGP.

Tadašnja vlada je imala pripremljene finansijske konstrukcije koje nisu korištene kako treba, a isto ponovo nam se dešava i sada (Zvirovići - Počitelj).

U novom sazivu vlade SDA+HDZ, dvije nezainteresovane stranke za bilo šta normalno očigledno.

U principu u ovom mandatu su postavljeni temelji što se tiče finansijskih konstrukcija za sljedeći saziv vlade koji će moći graditi, ali pod uslovom da tu SDA i HDZ ne dominiraju, što je teško.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11983 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

archi_a wrote:P.s. i u ovom mandatu kada se ništa nije izgradilo, ili se gradi "malo" oko zenice i postavili su završni sloj oko odžaka na autocestu, još uvijek za "nigdje", ali je ova i ovakva garnitura, sa usvajanjem prostornog plana, usvajanjem akciza, završavanjem projektne dokumentacije, eksproprijacijom, i pregovorima na kojima su odobrena sredstva za nastavak izgradnje,uspjela uraditi nekakvu pripremu. Vlast koja dobije izbore 2018 god. imat će pripremljenih 100-njak kilometara za početak izgradnje. Igrom slučaja bi mogao pobijediti i sdp. Hoće li oni pokupiti kajmak u narednom mandatu, a ovi sad im sve pripremili ??? Hajte molim vas, ljudi su kratke pameti, brzo zaboravljaju i sjećaju se samo stvari koje se trenutno dešavaju. :razz:
K'o da sam ja pisao post. :D

Znači uglavnom su sve ubo, znači u ovom mandatu su udareni temelji za dosta stvari, a kajmak kupi sljedeća garnitura.

U kombinaciji HDZ i SDA teško da će se otkočiti šta, ali ko zna.

Uglavnom ja mislim da pored činjenice da je SDP pokupio kajmak 2010-2014 i dalje je tu dosta odigralo ulogu njihova odlučnost da nešto naprave.
User avatar
drug_profi
Posts: 50579
Joined: 16/07/2012 16:00

#11984 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

So What! wrote:
archi_a wrote:P.s. i u ovom mandatu kada se ništa nije izgradilo, ili se gradi "malo" oko zenice i postavili su završni sloj oko odžaka na autocestu, još uvijek za "nigdje", ali je ova i ovakva garnitura, sa usvajanjem prostornog plana, usvajanjem akciza, završavanjem projektne dokumentacije, eksproprijacijom, i pregovorima na kojima su odobrena sredstva za nastavak izgradnje,uspjela uraditi nekakvu pripremu. Vlast koja dobije izbore 2018 god. imat će pripremljenih 100-njak kilometara za početak izgradnje. Igrom slučaja bi mogao pobijediti i sdp. Hoće li oni pokupiti kajmak u narednom mandatu, a ovi sad im sve pripremili ??? Hajte molim vas, ljudi su kratke pameti, brzo zaboravljaju i sjećaju se samo stvari koje se trenutno dešavaju. :razz:
K'o da sam ja pisao post. :D

Znači uglavnom su sve ubo, znači u ovom mandatu su udareni temelji za dosta stvari, a kajmak kupi sljedeća garnitura.

U kombinaciji HDZ i SDA teško da će se otkočiti šta, ali ko zna.

Uglavnom ja mislim da pored činjenice da je SDP pokupio kajmak 2010-2014 i dalje je tu dosta odigralo ulogu njihova odlučnost da nešto naprave.
Malo ste nelogični. Znači vlast SDA-HDZ stvorila pretpostavke za gradnju, ali neće da grade jer nisu zainteresovani.
Jbg. nesto mi klimavo tu.
Bice prije da su silom prilika stvoreni uslovi radi pritisaka, ali da ovi koce koliko mogu.
archi_a
Posts: 10395
Joined: 11/12/2011 18:11

#11985 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by archi_a »

:D pa upravo to što si napisao, koči se koliko se može zakočiti. Uslovljavanja su konstantna. Daćeš mi ovo ili neću potpisati i usvojiti neophodne zakone i planove. Hdz-ovi kadrovi su zaustavljali procese maximalno. Svi smo manje više na tragu onoga što se dešava samo se razlikujemo u stilu pisanja. Ovo što sada pišemo nije kontradiktorno, i poentirao si tvrdnjom da je sve rezultat pritisaka iz EU, da su gore spomenuti kadrovi natjerani da se vrate u okvire i pristanu da stave svoj potpis na neophodne zakone. A da je puno vremena izgubljeno, vidljivo je i u nezadovoljstvu svih koji posjećuju ovaj topic. Opoziciji je najlakše reći da su svi isti, jer im je kao kec na desetku legla ova situacija da se obračunaju sa direktnim konkurentima na izborima, a to je sda. Trebali bi biti malo realniji pa uperiti prstom na pravi izvor koji koči.
User avatar
drug_profi
Posts: 50579
Joined: 16/07/2012 16:00

#11986 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

archi_a wrote::D pa upravo to što si napisao, koči se koliko se može zakočiti. Uslovljavanja su konstantna. Daćeš mi ovo ili neću potpisati i usvojiti neophodne zakone i planove. Hdz-ovi kadrovi su zaustavljali procese maximalno. Svi smo manje više na tragu onoga što se dešava samo se razlikujemo u stilu pisanja. Ovo što sada pišemo nije kontradiktorno, i poentirao si tvrdnjom da je sve rezultat pritisaka iz EU, da su gore spomenuti kadrovi natjerani da se vrate u okvire i pristanu da stave svoj potpis na neophodne zakone. A da je puno vremena izgubljeno, vidljivo je i u nezadovoljstvu svih koji posjećuju ovaj topic.
Apsolutno.
kada je tamo neke 1998. najavljen koridor autoputa od Save do mora, ja sam bio odusevljen, ali i razocaran najavom da ce gradnja trajati bar do 2013.
Eeeeh....
Sad ne vjerujem ni da cu imati vozacku kada bude sve zavrseno. Ako uopste budem ziv.
User avatar
Haris033
Posts: 3862
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#11987 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris033 »

Dugo vremena će proći dok se koridor 5c ne napravi u punom profilu. Razlog, Hrvatska politika to ne dozvoljava, iz razloga što bi se promet na njihovom AP prepolovio, jer bi se većina tranzita prema moru obavljala prko BiH.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#11988 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

Haris033 wrote:Dugo vremena će proći dok se koridor 5c ne napravi u punom profilu. Razlog, Hrvatska politika to ne dozvoljava, iz razloga što bi se promet na njihovom AP prepolovio, jer bi se većina tranzita prema moru obavljala prko BiH.
To su priče za brijačnice. Naročito u kontekstu kada ćemo biti izvan šengena sigurno slijedećih 20 godina. A u Hrvatskoj ipak ima sposobnih ljudi. Koji znaju da sve što izgube na mostu (naplati cestarine) dobijaju na povećanju turizma (ćupriji).

Evo u Sarajevu nema HDZ. Pa saobraćajnice se grade kilavo. A da ne pričam o drugim investicijama.
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#11989 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Naslovnica »

Ako znate ko sjedi (čiji ljudi) u Skupštini, Nadzornom odboru i Upravi JPAC FBiH, i kakvi su međusobni odnosi i korelacije, možda vam neke stvari budu malo jasnije.
8-)
Ci-Nick
Posts: 5174
Joined: 15/03/2015 17:38

#11990 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Ci-Nick »

Glavni problem realizacije projekata (dionica) za koje su sredstva već davno obezbjeđena je samo to što se SDA i HDZ ne mogu dogovoriti, čiji igrači treba da dobiju posao.
U subotu sam vozio od Zenice do Jošanice pa onda do Nišićke i Bijambare i nazad i moj zaključak je da se broj vozila na cestama u zadnje dvije godine uduplao. Ranije na naplatnim kućicama bivalo po par auta sad je to po pedesetak auta s obe strane.
Imam osjećaj da broj vozila koja dnevno prođu od Sarajeva do Zenice nije ništa manji nego npr. na relaciji Slavonski Brod - Gradiška.
Ljudi putuju, ljudi se vozaju, na Bijambare vozić vrti svakih 15 minuta pun do posljednjeg mjesta.
Jednostavno rečeno treba kritikovati vlast ali napredak postoji čak i u ovakvom korumpiranom sistemu.
User avatar
cadburry
Posts: 1291
Joined: 27/04/2013 13:40
Location: Šeher

#11991 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by cadburry »

Ci-Nick wrote:Glavni problem realizacije projekata (dionica) za koje su sredstva već davno obezbjeđena je samo to što se SDA i HDZ ne mogu dogovoriti, čiji igrači treba da dobiju posao.
U subotu sam vozio od Zenice do Jošanice pa onda do Nišićke i Bijambare i nazad i moj zaključak je da se broj vozila na cestama u zadnje dvije godine uduplao. Ranije na naplatnim kućicama bivalo po par auta sad je to po pedesetak auta s obe strane.
Imam osjećaj da broj vozila koja dnevno prođu od Sarajeva do Zenice nije ništa manji nego npr. na relaciji Slavonski Brod - Gradiška.
Ljudi putuju, ljudi se vozaju, na Bijambare vozić vrti svakih 15 minuta pun do posljednjeg mjesta.
Jednostavno rečeno treba kritikovati vlast ali napredak postoji čak i u ovakvom korumpiranom sistemu.
Samo sto ova vlast nije 1% doprinijela tom napretku. Ako cak nije i radila protiv tog progresa.
Ci-Nick
Posts: 5174
Joined: 15/03/2015 17:38

#11992 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Ci-Nick »

cadburry wrote:
Ci-Nick wrote:Glavni problem realizacije projekata (dionica) za koje su sredstva već davno obezbjeđena je samo to što se SDA i HDZ ne mogu dogovoriti, čiji igrači treba da dobiju posao.
U subotu sam vozio od Zenice do Jošanice pa onda do Nišićke i Bijambare i nazad i moj zaključak je da se broj vozila na cestama u zadnje dvije godine uduplao. Ranije na naplatnim kućicama bivalo po par auta sad je to po pedesetak auta s obe strane.
Imam osjećaj da broj vozila koja dnevno prođu od Sarajeva do Zenice nije ništa manji nego npr. na relaciji Slavonski Brod - Gradiška.
Ljudi putuju, ljudi se vozaju, na Bijambare vozić vrti svakih 15 minuta pun do posljednjeg mjesta.
Jednostavno rečeno treba kritikovati vlast ali napredak postoji čak i u ovakvom korumpiranom sistemu.
Samo sto ova vlast nije 1% doprinijela tom napretku. Ako cak nije i radila protiv tog progresa.
Ne kažem da je doprinjela ali me nervira svakodnevni totalni pesimizam.
Svakodnevna kuknjava, gledanje u prošlost, nacionalizam, mržnja koja svima šteti.
Tvrdnja da nikad nije bilo gore, da se nikad nije lošije živjelo,.. itd.
User avatar
drug_profi
Posts: 50579
Joined: 16/07/2012 16:00

#11993 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Realno, zivjelo se i losije, ali je uvijek postojala nada i vjera u buducnost. Sada toga nema jer je ocigledno da stvari niko ne kontrolise, odnosno pozitivne promjene niko ne moze donijeti osim ako se one sticajem okolnosti same ne dese.

zato svako voli otici tamo gdje su okolnosti koliko-toliko pod necijom kontrolom.
Last edited by drug_profi on 23/07/2018 11:55, edited 1 time in total.
User avatar
cadburry
Posts: 1291
Joined: 27/04/2013 13:40
Location: Šeher

#11994 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by cadburry »

Ci-Nick wrote:
cadburry wrote:
Samo sto ova vlast nije 1% doprinijela tom napretku. Ako cak nije i radila protiv tog progresa.
Ne kažem da je doprinjela ali me nervira svakodnevni totalni pesimizam.
Svakodnevna kuknjava, gledanje u prošlost, nacionalizam, mržnja koja svima šteti.
Tvrdnja da nikad nije bilo gore, da se nikad nije lošije živjelo,.. itd.
To se slažem.
User avatar
drug_profi
Posts: 50579
Joined: 16/07/2012 16:00

#11995 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Evo jedan tekst sa jedine slobodne teritorije koji može pomoći da se stvori jasnija slika.

http://www.zurnal.info/novost/21258/sam ... i-neznanja
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#11996 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Naslovnica »

drug_profi wrote:Evo jedan tekst sa jedine slobodne teritorije koji može pomoći da se stvori jasnija slika.

http://www.zurnal.info/novost/21258/sam ... i-neznanja
VIdim da je ovo prvi dio, izgleda da nastavak slijedi.
U ovom teksu ima dosta čula-kazala, ali definitivno ima i istine.
Sramota je da zbog pojedinaca u JPAC i politike koja stoji iza njih ispašta kompletna država.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11997 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Ci-Nick wrote:Ne kažem da je doprinjela ali me nervira svakodnevni totalni pesimizam.
Svakodnevna kuknjava, gledanje u prošlost, nacionalizam, mržnja koja svima šteti.
Tvrdnja da nikad nije bilo gore, da se nikad nije lošije živjelo,.. itd.
Situacija se miče definitivno, pesimizam našeg naroda ubija, ali je bolje i to nego prihvatiti stanje kao dobro, onda se ne ostavlja prostora za napredak.
drug_profi wrote:Evo jedan tekst sa jedine slobodne teritorije koji može pomoći da se stvori jasnija slika.

http://www.zurnal.info/novost/21258/sam ... i-neznanja
Avdo nije slobodna teritorija, on je debil, koji piše uglavnom po sistemu čula-kazala. Čovjek je onaj uhljup, negativac, koji paše našem narodu jer vole tu crnu hroniku kojom se on bavi.

Kritičara ima na svim stranama, svako ima neke svoje motive i razloge. Tekst kao tekst na tragu je mnogo stvari, ali ponavljam Avdo i njegova četa vole lupiti, znajući da nikome nisu dužni odgovarati.
User avatar
drug_profi
Posts: 50579
Joined: 16/07/2012 16:00

#11998 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Pošto si ti neka vrsta insajdera, mozes li reci da li se koriste geofoam blokovi ili nesto slicno, za utvrdjivanje nosivosti slabe podloge, vlazno tlo i sl.
i kakav je pogled struke na to obzirom da mi YT prezentacije izgledaju fascinantno.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11999 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

drug_profi wrote:Pošto si ti neka vrsta insajdera, mozes li reci da li se koriste geofoam blokovi ili nesto slicno, za utvrdjivanje nosivosti slabe podloge, vlazno tlo i sl.
i kakav je pogled struke na to obzirom da mi YT prezentacije izgledaju fascinantno.
Nažalost nisam takva vrsta insajdera i to fakat ne znam. Mislim za te detaljnije stvari kolega @Naslovnica i @kurty mogu dati mnogo relevantniji odgovor.
User avatar
notsure
Posts: 1129
Joined: 31/07/2008 19:57

#12000 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by notsure »

Ima li iko trunku mozga da prebaci sav saobraćaj u lijevu traku autoputa?

Image

Image
Post Reply