Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
ja71
Posts: 5400
Joined: 31/03/2006 14:45

#11551 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ja71 »

2014 ?
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11552 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

ja71 wrote:2014 ?
Greška je u pitanju, hvala na ispravci, evo i ja sam ispravio. :D
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#11553 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ne mogu da skontam sad. Jel se U ovo naljeva beton ili se NA ovo pravi nosiva ploča sa armaturom, a ovo ostaje kao servisni prolaz?
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11554 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Federacija želi više: "Zarobljeno" 50 miliona KM od akciza na gorivo
Image

Entitetska preduzeća za izgradnju puteva još ne mogu do novca od povećanja akciza na gorivo. Na sjednici Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje nije bilo dogovora o raspodjeli sredstava. Iz Federacije poručuju da je vrijeme za promjenu dugovažeće formule zbog koje ovaj entitet godišnje gubi milione maraka, izvijestila je Federalna televizija.

Glasovima članova Upravnog odbora iz Federacije više od 50 miliona maraka ostaje neraspoređeno. Sporna je dugogodišnja praksa prema kojoj Federacija dobiva 59, naspram 39 posto - koliko ide RS-u.

"Sve analize pokazuju da tokom svih ovih godina Federacija jako puno gubi na ovakvoj raspodjeli i da se puno novca iz Federacije prelijeva u drugi entitet. Neke procjene govore da se čak u posljednjih nekoliko godina tako prelilo oko milijardu maraka", kaže Safet Softić, zamjenik potpredsjedavajućeg Doma naroda BiH (SDA).

Glavni razlog - u Federaciji BiH naprosto se više troši. Gotovo 70 posto cestovnog saobraćaja odvija se na području ovog entiteta, što znači da je povećana i potrošnja naftnih derivata na koje su akcize i povećane. Da će Federacija ovakvom raspodjelom biti u minusu, ranije su upozoravali i pojedini zastupnici.

"Više od dvije trećine nafte, naftnih derivata se koristi u Federaciji za razliku od nešto manje od jedne trećine koja se koristi u RS-u, tako da je šteta na strani Federacije desetine miliona maraka", ističe Damir Bećirović, šef Kluba DF-a u Zastupničkom domu BiH.

U RS-u su iznenađeni ovakvim razvojem situacije. Tehnička pitanja, poručuju, nisu trebala biti problem.

"Umjesto na računima tih preduzeća za koje bi koristili za izgradnju cesta i autocesta oni ostaju na računu poslovnih banka", zaključuje ministar finansija RS-a Zoran Tegeltija.

Kada se usvajao set Zakona o akcizama, kriteriji raspodjele nisu bili u prvom planu. Tada su se pravili kompromisi. Sada je na vidjelu neozbiljnost vlasti, poručuju stručnjaci.

“Sad imamo situaciju da imamo novac na računu, a da se vlasti u BiH svađaju između sebe ko će koliki procenat da uzme, što govori o tome da je ovdje važnije hoće li komšiji da crkne krava nego kako ćemo mi u tome proći", ocjenjuje ekonomski analitičar Damir Miljević.

U februaru ove godine, prikupljeno je oko 16 miliona maraka više na osnovu posebnih putarina u odnosu na isti period prošle godine. No, umjesto da se ulože u izgradnju puteva, dugo čekana sredstva ostat će nedostupna za one kojima su namijenjena.
Indikator
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11555 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Uvažena žalba: IPSA institut i IG Banja Luka rade dokumentaciju za Jadransko-jonsku cestu
Image

Ured za razmatranje žalbi je prije nekoliko dana donio rješenje, kojim je uvažio žalbu IPSA instituta Sarajevo i IG Banja Luka, te na snazi ostavio obavještenje o dodjeli ugovora za izradu planersko studijske dokumentacije za Jadransko – jonsku autocestu na dijelu kroz Bosnu i Hercegovinu, potvrdio je u intervju za Hrvatski Medijski Servis zamjenik ministra prometa i komunikacija BiH Saša Dalipagić.

Ovim konačnim rješenjem, prema Dalipagićevim riječima, posao izrade dokumentacije je dobio IPSA institut Sarajevo i IG Banja Luka.
Dalipagić kaže kako narednim danima očekuje intenziviranje aktivnosti izrade dokumentacije, što je početni, ali možda i najvažniji korak u realizaciji cjelokupnog projekta.

Trasa Jadransko-jonske autoceste je položena istočnom obalom Jadrana i Jonskog mora, od Trsta u Italiji do Igoumenitse u Grčkoj, približno 1.110 km, s mogućnošću produženja do Kalmate na krajnjem jugu Grčke, i tada bi dužina bila oko 1.600 km.

Prolazila bi kroz 7 zemalja, Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Albaniju i Grčku, s tim da je u Italiji, Sloveniji i Hrvatskoj, a dijelom i u BiH već izgrađen jedan dio te autoceste, odnosno tog cestovnog koridora.

Konkretno, izgrađena je zajednička dionica autoceste na Koridoru Vc (A1) i Jadransko-jonske autoceste od Bijače do čvorišta Međugorje, te su osigurana sredstva za nastavak izgradnje ovog dijela autoceste do Počitelja, kao buduće lokacije interregionalnog čvorišta.

- Trasu koja bi se protezala od čvorišta Počitelj pa dalje južnim i jugoistočnim dijelom Hercegovine treba još analizirati, ali radi se okvirno o područjima općina Stolac, Neum, Ravno, Berkovići Ljubinje, Bileća i Trebinje, a u širem kontekstu bi se trebala analizirati i mogućnost povezivanja sa Stocem, Neumom, Ravnim, Ljubinjem i Trebinjem kao i sa Stonom (poluotok Pelješac), Zatonom i Dubrovnikom u Republici Hrvatskoj, te dalje od Trebinja prema spojnoj točci s Crnom Gorom Aranđelovo/Nudo, kazao je Dalipagić te dodao da je cilj da ta trasa bude položena dijelom kroz BiH u u dužini 110 km.

Naglasio je da je sada na BiH da okonča postupak oko izrade planersko-studijske dokumentacije, koja će dati egzaktne pokazatelje i okvire, te da se u skladu s time preduzmu potrebne aktivnosti kako bi se osigurala realizacija ovog projekta u optimalnom dijelu kroz BiH.

Ukupni troškovi izgradnje Jadransko-jonske autoceste procijenjeni su na gotovo 8 milijardi američkih dolara.
Indikator
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11556 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Nakon odluke Vijeća ministara: Radovi na Koridoru Vc počinju za četiri mjeseca
Vijeće ministara BiH je na posljednjoj sjednici donijelo odluku kojom se odobravaju zaduženja kod Evropske investicijske banke (EIB) i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj (KFAED) za izgradnju dvije dionice autoputa na Koridoru Vc i to Ponirak-Vraca i Nemila-Vranduk. Prve građevinske mašine bi trebale početi raditi za oko četiri mjeseca, u julu ove godine, i to na dionici Ponirak-Vraca.

Image

To je ujedno i prva dionica sjeverno od Zenice na kojoj bi trebali početi radovi. Naime, Ponirak-Vraca i Nemila-Vranduk su dijelovi dionice Nemila-Donja Gračanica, duge 18 kilometara, koja je podijeljena na četiri dijela, a svaki od tih dijelova su u različitoj fazi priprema za gradnju, saznajemo od naših izvora.

Najjužnija od njih je Vraca-Donja Gračanica, za koju je već raspisan tender i dodjela ugovora bi trebala biti objavljena za dva do tri mjeseca, a radovi bi trebali početi za oko pet mjeseci. Ona se nastavlja na Zeničku zaobilaznicu koja je trenutno u izgradnji.

Duga je četiri kilometra, njena izgradnja bi trebala koštati oko 120 miliona KM, a radovi bi trebali početi za oko pet mjeseci. Na njoj će biti izgrađena petlja Donja Gračanica, dva tunela i pet mostova, a u toku njene izgradnje bit će obnovljen i veliki dio regionalnih cesta. Izgradnja ove dionice bit će finansirana kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Na nju se nastavlja dionica Ponirak-Vraca. Za nju je, kako saznajemo, već je raspisan tender, ali je procedura zaustavljena do potpisivanja ugovora o zaduženju s EIB-om. Izgradnja ove dionice trebala bi koštati oko 140 miliona maraka. Nakon što je Vijeće ministara donijelo odluku o zaduženju, za sedam do 10 dana bit će nastavljena tenderska procedura, koja bi trebala biti završena za tri mjeseca, a mjesec dana nakon toga prve mašine bi trebale početi gradnju. Iako je dionica duga samo tri kilometra, veoma je zahtjeva, jer se skoro u cijelosti nalazi pod zemljom, odnosno na njoj će biti izgrađen tunel dužine oko 2,5 kilometara, kao i jedan most.

Dionica Vranduk-Ponirak bi se, kako saznajemo, trebala naći na naredoj sjednici Vijeća ministara, koje bi trebalo odobriti zaduženje kod OPEC-ovog fonda za međunarodni razvoj (OFID) u iznosu od 96 miliona maraka. Nakon toga slijedi raspisivanje tendera. Na ovoj dionici, dugoj pet kilometara, bi trebao biti izgrađen jedan tunel i pet mostova.

Druga dionica o kojoj je raspravljalo Vijeće ministara je Nemila-Vranduk, duga šest kilometara. Putem KFAED-a će biti osigurano nešto više od 70 miliona maraka za njenu gradnju. Ova dionica će, uglavnom, ići trasom postojećeg magistralnog puta, uz njegovo proširivanje i dogradnju.

Zbog toga će se morati izgraditi magistralni put na potpuno novoj trasi, preko rijeke Bosne. Za petnaestak dana bi trebao biti potpisan ugovor s KFAED-om i raspisan tender, ali će procedura izbora izvođača radova trajati osam do 10 mjeseci, tako da sama izgradnja neće početi do kraja ove godine.

- Radi se o tome da se tenderska procedura, kada je u pitanju KFAED, definiše samim ugovorom o zajmu, tako da ćemo tek tada moći definisati uslove tendera. Procedure za gradnju koja se finansira kreditima EIB-a i EBRD-a su standardizovane, tako da su JP Autoceste FBiH mogle provesti proces pretkvalifikacije i prije nego što su potpisani ugovori o zaduživanju, čime se uštedilo na vremenu. Zbog toga će gradnja dionica koje se finansiraju iz ovih izvora početi znatno ranije – pojasnili su nam naši izvori.

Podsjećamo, ove četiri dionice je oko godinu i po dana "u ladici" čuvala ministrica finansija Jelka Milićević, ne dajući potrebnu saglasnost za zaduživanje.

- Da se krenulo u pripreme, odnosno u proceduru potpisivanja ugovora o zajmu, kao i u raspisivanje tendera kada su bili spremni projekti za ove četiri dionice, u decembru 2015. godine, do sada je dobar dio radova mogao biti završen. Osim toga, treba znati i da novac od kredita postaje operativan godinu dana nakon potpisivanja ugovora o zajmu. To znači da bi nam, da se krenulo u pripreme 2015. godine, usvajanje izmjena Zakona o akcizama bilo potrebno tek sredinom ove godine, kada bi mogli početi povlačiti novac, a do tada su radovi mogli početi. I sada ćemo, da bi počela gradnja, morati privremeno obezbijediti novac iz drugih izvora, kao što su krediti kod komercijalnih banaka, ili putem emisije obveznica. Taj novac ćemo vratiti iduće godine kada sredstva od ovih kredita koje ćemo potpisati, postanu operativna. Time se na najbolji način ilustruje besmislenost odluke ministrice finansija da ne da saglasnost za zaduživanje prije usvajanja izmjena Zakona o akcizama – dodali su naši izvori.
Faktor
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11557 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Akcizama će se izgraditi "žila kucavica" BiH
Image

Samo mjesec dana nakon što su usvojene izmjene i dopune Zakona o akcizama, prihodi preduzeća zaduženih za izgradnju autocesta povećani su za 16 miliona KM, potvrđeno je nedavno od Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO).

Kako je rečeno iz UIO BiH, u februaru 2018. godine, po osnovu putarine za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju drugih puteva, iz cijene uvozne i domaće nafte i naftnih derivata prikupljeno je 25.873.072 KM, što je za 16.648.277 KM više u odnosu na februar 2017. godine.

No, osim što je novi Zakon donio veći prihod od putarina, BiH su otvoreni i mnogobrojni finansijski kanali Evropske unije, njenih banaka i fondova. Upravo su predstavnici EU bili najveći zagovornici usvajanja ovakvog zakona koji bi našoj državi omogućio milionska sredstva, ali i učešće u Transportnoj zajednici, kroz koju projektima možemo aplicirati za evropski novac.

Kako je kazao ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko, osim usvajanja Transportne strategije, za dobivanje 500 miliona KM, akcize su bile osnovni uvjet i upravo se u tome ogleda njihov značaj za BiH i gradnju infrastrukture.

"Onog momenta kada je stupio na snagu ovaj zakona odmah smo dobili obavještenje da je 500 miliona maraka, koje smo dobili na Samitu u Trstu, oslobođeno i da će biti uplaćeno nama. Isto je bilo i s ovih 750 miliona eura iz Londona, koji su sada namijenjeni za Koridor 5C. Izašla je cifra koliko je sredstava prikupljeno do sada od akciza i sve će biti usmjereno isključivo u izgradnju infrastrukture. Više puta sam istakao, kada počnu nicati prva gradilišta i kada se otvore prve dionice, građani će shvatiti važnost ovog zakona. Od tog novca će se graditi, faktički, "žila kucavica" BiH, i s tim će se otvarati radna mjesta, firme će dobivati poslove...dakle, samo benefiti", naveo je Jusko.

Direktor JP "Autoceste Federacije BiH" Adnan Terzić kazao je da su akcize otvorile nove mogućnosti zaduženja, te je otvoren novi investicioni ciklus od 1,5 milijardi KM.

"To je nešto što nova akciza donosi, pojavile su se nove mogućnosti zaduženja. Od te 1,5 milijarde, sredstva Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) ću učestvovati s dvije trećine ili oko milijarde. Dakle, doprinos Evropske unije je ogroman, zato što ova sredstva koja ćemo dobiti preko EIB-a i EBRD-a su najpovoljnija na tržištu. S obzirom na to da EU ima i Investicijski fond za zapadni Balkan (WBIF), kroz koji dolaze i značajna grant sredstva, onda možemo zaključiti da od EU sa skoro nultom kamatom dobivamo sredstva. Do sada imamo dogovoreno oko 160 miliona KM grantova, što ukazuje da je doprinos EU u izgradnji Koridora 5C ogroman", naveo je Terzić.

On je dalje dodao da cestogradnja ima zaista ogroman značaj za društvo u BiH.

"Svi oni koji se bave poslovnim ambijentom moraju shvatiti da jedan radnik uposlen na izgradnji Koridora za sobom povlači četiri radnika u proizvodnji. Tako da je cestogradnja od velikog značaja za BiH", zaključio je Terzić.

Dušan Topić, direktor "Autocesta RS", kazao je za „Avaz“ da su dosadašnji projekti iscrpili nivo akciza te da je došlo vrijeme da se novac od akciza troši na servisiranje starih dugova, te da je zbog toga bilo vrijeme za njihovo povećanje.

"Još nije profunkcioniralo i još se ne osjeti dovoljno, ali se nadam da će ubrzo sve krenuti. To nam je osnova za nova zaduženja i servisiranje starih", naveo je Topić.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11558 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Provjerili smo - gradi li se Koridor 5C
Image

Gradi li se Koridor 5C, ili su gradilišta u zastoju? Česta je dilema. Naša ekipa obišla je aktivna gradilišta i uvjerila se kako teku radovi. Pitali smo nadležne i kada će bageri na nove dionice?

Radnici i mehanizacija Heringa iz Širokog Brijega na jednoj od tri aktivna gradilišta na Koridoru 5C. Radovi kasne, ali se očekuje da će ova dionica biti gotova do kraja juna.

Bili smo na dionici Drovuša - Klopče, ukupne dužine 2,3 kilometra. Most dužine 650 metara, najduži na koridoru 5C. Vrijednost ove dionice je 33 miliona eura i financira se kreditnim sredstvima Kuvajtskog fonda. Inžinjeri kažu da je ovo jedna od najzahtjevnijih dionica. Gradi se tri godine i trebala je biti završena 15. marta. Ali, nije.

Rok je već jednom probijen. Kao razlog se navodi nepovoljna geologija, ali i veliki broj objekata i dodatnih zahvata. Na ovoj dionici srušeno je 37 kuća. Ove kuće su posebnom metodom zaštićene od klizišta. Na gradilištu je svakodnevno indirektno uključeno blizu hiljadu radnika. Izmješteni su dalekovodi, ali i plinovod.

"Trebali smo izmjestiti 2,5 kilometara magistralnog plinovoda Sarajevo - Zenica, ali tako da je Željezara Zenica morala imati cijelo vrijeme dotok plina. I to smo uspješno izveli", kazao je Ahmed Mušija, predstavnik investitora.

Ekvivalent ovdašnjih 2,3 kilometra je 20 kilometara autoputa u nekom ravničarskom terenu, kaže Mušija.

Radovi na ovoj dionici su u punom jeku. Međutim, kritičari kažu da je i ovo što se radi, radi se suviše sporo, te da u posljednjih nekoliko godina u FBiH nije otvoren nijedan kilometar novog autpouta. Izvršne vlasti tvrde da su omogućili uvjete da se novi kilometri nasatave graditi.

"Mi smo stvorili pretpostavke financijske za ubrzanu izgradnju puteva i autoputeva. Dalje nadležnosti su na entitetskim ministarstvima", kaže Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.

Te pretpostavke se odnose na usvajanje povećanja akciza. No, postojeća tri gradilišta na Koridoru financiraju se iz ranije dogovorenih sredstava. Kada će bageri na nove dionice?

"Za projekat Počitelj - Buna u dužini 7, 2 kilometra, da najdalje do kraja aprila potpišemo ugovor i da do kraja maja izvođač uđe u te radove", kazao je Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH.

Nakon usvajanja akciza, Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila je 700 miliona eura, sa kojima bi u naredne dvije godine trebalo početi graditi još pet dionica.
N1
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11559 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja mosta Svilaj - 27. 03. 2018.

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11561 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Borba najvećih građevinaca za naplatne kućice na autoputu
Na tender za izgradnju naplatnih kućica na autoputu Banjaluka – Gradiška, težak više od 3,5 miliona KM, stiglo je šest ponuda, potvrdili su za CAPITAL u „Autoputevima RS“

Image

Na tender su se prijavili „Niskogradnja“ iz Laktaša, „Integra inženjering“ Banjaluka, „MG Mind“ iz Mrkonjić Grada te firma iz Zenice „ITC Zenica“.

Pored njih, ponude na milionski tender „Autoputeva“ dostavile su i dvije grupe ponuđača i to jedna koju čine „Prijedorputevi“ iz Prijedora, „Kozaraputevi“ i „Dos Elektro“ Banjaluka, dok drugu grupu ponuđača čine firme „Geokop“ iz Dervente i „Ferrostil-MONT“ iz Prnjavora.

U „Autoputevima“ su rekli da izvođač koji će graditi naplatne kućice još nije izabran jer je u toku analiza pristiglih ponuda.

„Izvođač radova koji će graditi naplatne kućice na autoputu Gradiška-Banjaluka još nije izabran. Pristigle ponude su otvorene 27. marta, a postupak analize i ocjene tih ponuda je u toku“, kazali su u ovom javnom preduzeću.

„Autoputevi RS“ raspisali su tender za izgradnju naplatnih kućica u Novoj Topoli, Čatrnji i Aleksandrovcu polovinom februara, a firma koja bude izabrana imaće rok od 120 dana da završi posao.

Među uslovima koji su navedeni u tenderu, između ostalog, navedeno je da ponuđači moraju imati pozitivno poslovanje u posljednje tri godine te da im je ukupan promet u tom periodu iznosio šest miliona KM. Takođe, izabrani ponuđač bi iza sebe trebalo da ima uspješno sprovedene slične poslove u vrijednosti od oko tri miliona KM bez uračunatog poreza na dodatu vrijednost.
Capital
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11562 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Zakazana javna rasprava: Novi kilometri na autoputu prema Mostaru
Image

Ako sve bude išlo po planu okolinska dozvala uskoro bi mogla biti izdata za dionicu Konjic (petlja Ovčari) - Mostar Sjever koja se nalazi na Koridoru Vc.

Federalno ministarstvo okoliša i turizma 23. aprila ove godine je zakazalo Javnu raspravu o ocjeni Studije o procjeni utjecaja na okoliš, saznaje poslovni portal Akta.ba.

U Službenim novinama FBiH krajem decembra prošle godine je objavljen Ukaz o proglašenju odluke o donošenju prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju Bosne i Hercegovine "Autocesta na Koridoru Vc" za razdoblje od 20 godina. U ovom ukazu se između ostalog našla i dionica Konjic – Mostar Sjever.

Kako je nedavno, pisao poslovni portal Akta.ba radi se o veoma važnom projektu koji će da dorinese otvaranju novih radnih mjesta u periodu izgradnje projekta, povećanju konkurentnosti domaćih prozvoda na globalnom tržistu, smanjenju vremena utrošenog na putovanje ljudi, što pozitivno utječe i na turistički potencijal države, a i na kvalitetu života njenih stanovnika.

Početak ove dionice nalazi se u rejonu Ovčari. Nakon Petlje Ovčari dionica prelazi mostom preko rijeke Trešanice, magistralne prometnice M17 i željezničke pruge Bradina – Mostar i ulazi u tunel T8 duljine 2100 metara istočno od Konjica.

Izlaz iz tunela smješten je u podnožju brda Dedinovac odakle trasa prelazi preko rijeke Neretve i dolazi u Polje Bijela. U nastavku se trasa pruža obodima brda Paklena, naseljem Medaškovići te lijevim obodom kanjona rijeke Bijela sve do ulaza u tunel Prenj duljine koji je približno 10.000 metara. Izlaz iz tunela je na južnoj strani planine Prenj odakle se trasa pruža visokim nasipom, mostovima i tunelom dolazi iznad naselja Podgorani, prolazi kroz lokalitet Dolac gdje presijeca postojeću regionalnu prometnicu, prolazi kroz lokalitet Rudežina sve do ponovnog ulaza u tunel u mjestu Bošnjaci. Izlaz iz tunela je smješten prije naselja Kuti. U nastavku trasa izlazi na Petlju Mostar sjever gdje se autocesta veže na magistralnu prometnicu M17 kojom se ostvaruje sjeverna veza sa gradom Mostarom.

Inače, tokom javne rasprave planirana je prezentacija zakonskog temelja u postupku izdavanja okolišne dozvole i prezentacija Studije o procjeni utjecaja na okoliš.
Akta
Nadzorna_ploca
Posts: 11043
Joined: 05/12/2013 16:06

#11563 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nadzorna_ploca »

Rasprave idu ali kilometri nicht .
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#11564 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Pa sad ce tek da se zakuha na javnoj raspravi. Janjeci lobi kad zakuka ko da je autoput trebao da im prolazi kroz restorane.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11565 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Nadzorna_ploca wrote:Rasprave idu ali kilometri nicht .
Hobotnica na bosanski način

Sastojci:

- 1 manje janje (do 15 kg)

- 1 veca hobotnica (cca 2 kg)

- krompir

Priprema:

Dok se janje vrti na ražnju, hobotnica se kuha sa krompirom u puno vode i posoljena.

Kada je hobotnica gotova, a janje ispečeno izvadi se krompir, voda prolije, a hobotnica baci mačkama i psima da ne smetaju dok se jede janjetina.

Janje servirati uz hladno pivo.
Otprilike bi išlo, čitajte tekstove i komentarišite na forumima da ne smetate dok mi ne radimo ništa. :bih:
User avatar
Inteligencija
Posts: 384
Joined: 10/03/2018 11:28

#11566 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Inteligencija »

@so what

Sta je sa zavrsim dijelom kod Zenice jesi upoznat?
Zar nisu masine vec trebale biti na terenu?
Ili je to tog nesposobnog Terzica?
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11567 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Inteligencija wrote:@so what

Sta je sa zavrsim dijelom kod Zenice jesi upoznat?
Zar nisu masine vec trebale biti na terenu?
Ili je to tog nesposobnog Terzica?
Još ništa ...
User avatar
kurty
Posts: 45059
Joined: 17/08/2008 23:29
Location: Made in Breza

#11568 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by kurty »

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11569 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Vodostaj Save usporio radove na izgradnji mosta u Svilaju
Image

Prema informacijama s terena na lokaciji izgradnje međudržavnog mosta na rijeci Savi u mjestu Svilaj, situacija s visokim vodama dodatno je usporila tijek planiranih radova na potpornim stupovima.

Radovi na ovom dijelu će se nastaviti u ovisnosti od vremenskih uvjeta i vodostaja, kada bi se trebali završiti preostali radovi u riječnom koritu. Trenutno su u tijeku radovi na montaži čelične konstrukcije.

Izvođač radova smatra da bi posao trebao da bude okončan u svibnju 2019 godine.

Podsjetimo kako je ovaj most najznačajniji infrastrukturni projekt u regiji, ne samo s obzirom na njegove gabarite nego zato što je spona koja na međunarodnom Koridoru Vc prometno spaja Bosnu i Hercegovinu s Republikom Hrvatskom, odnosno Europskom unijom, stoji u priopćenju iz Općine Odžak.
Image

Image
Dnevnik.ba
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11570 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

↑↑↑

Počeli su radovi na rasponima i sa bosanske strane međudržavnog mosta Svilaj.

@kurty

Hvala najljepša na slikama. :)
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11571 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Vlada FBiH povećala boračke naknade, 107 miliona KM za prometnicu Lašva - Nević Polje
Image

Vlada Federacije BiH je na današnjoj 111. hitnoj sjednici u Mostaru utvrdila koeficijente i osnovice kojima su, prvi put nakon pet godina, visine braniteljskih novčanih naknada povećane za 1,5 posto, a donesene odluke bit će primjenjivane od 1. januara 2018. godine.
Usvojivši izvještaj o izvršenju budžeta FBiH za 2017. godinu Vlada je zaključila da iz ostvarenog suficita, nastalog na temelju sredstava iz ruskog klirinškog duga, koja lani nisu mogla biti realizirana zbog kratkih rokova u kojima parlamentarni domovi nisu stigli dati saglasnost na predloženi program, kroz rebalans budžeta za 2018. godinu, iznos od 107 miliona KM usmjeri u izgradnju prometnice Lašva - Nević Polje, što su bili i zahtjevi oba doma Parlamenta FBiH.

Federalna vlada odobrila je realizaciju projekta "Rehabilitacija regionalne ceste R425a, dionica Tromeđa - Trebižat", a za implementatora odredila JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar. Sredstva za realizaciju ovog projekta od 5.000.000 KM bit će osigurana iz budžeta Federacije BiH za 2018. godinu i vlastitih prihoda Autocesta FBiH namijenjenih za finansiranje autocesta i brzih cesta.

Povećanje boračkih naknada

Vlada Federacije BiH je utvrdila koeficijente i osnovice kojima su, prvi put nakon pet godina, visine braniteljskih novčanih naknada povećane za 1,5 posto.

Tako koeficijent za obračune i isplate mjesečnih novčanih naknada dobitnika ratnih priznanja i odlikovanja i članova njihovih porodica za 2018. godinu iznosi 0,979727.

Također, danas je utvrđena i osnovica za isplatu ovih naknada za 2018. godinu u iznosu od 641,66 KM.

Budžetom Federacije za 2018. godinu je, kroz transfer za implementaciju Zakona o posebnim pravima dobitnika ratnih priznanja i odlikovanja i članova njihovih porodica, predviđeno 17.000.000 KM.

Koeficijent 0,979736 i osnovicu u iznosu od 867,50 KM Vlada FBiH je utvrdila za obračune i isplate mjesečnih novčanih naknada korisnika boračko-invalidske zaštite u FBiH za 2018. godinu.

Ovogodišnjim Federalnim budžetom je za ove naknade odobreno 280.330.000 KM.
Danas donesene odluke bit će primjenjivane od 1. januara 2018. godine.

Za cestu Tromeđa - Zvirovići 5.000.000 KM

Federalna vlada odobrila je realizaciju projekta "Rehabilitacija regionalne ceste R425a, dionica Tromeđa - Trebižat", a za implementatora odredila JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar.

Sredstva za realizaciju ovog projekta od 5.000.000 KM bit će osigurana iz budžeta Federacije BiH za 2018. godinu i vlastitih prihoda Autocesta FBiH namijenjenih za finansiranje autocesta i brzih cesta.

Ovo javno poduzeće je zaduženo da namjenski investira odobrena sredstva i kvartalno izvještava o realizaciji projekta.

Kako je stanje regionalne ceste R-425a na dionici Tromeđa - Zvirovići i prije otvaranja autoceste na Koridoru 5C bilo relativno loše, dodatnim opterećenjem od generiranog prometa, posebno prema Međugorju, dovedena je gotovo do stanja neupotrebljivosti pa je potrebno hitno izvršiti rehabilitaciju ove dionice u dužini od 6,4 kilometra.
Klix
User avatar
Inteligencija
Posts: 384
Joined: 10/03/2018 11:28

#11572 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Inteligencija »

@kurty svaka cast na slikama, sta je sa kruznim na m17 i mostom preko Bosne prema vangradskom dijelu GGM ?
User avatar
zanimljiv
Posts: 291
Joined: 19/08/2013 10:13

#11573 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zanimljiv »

Par laičkih pitanja:
Hoće li se pustiti u promet ova dionica Drivuša-Klopče ili se čeka nastavak do Donje Gračanice?
Gdje je uopće Donja Gračanica, nema je ni na Google Maps? :D
Ima li ikakvih novosti za dionicu Tarčin-Konjic?
User avatar
Inteligencija
Posts: 384
Joined: 10/03/2018 11:28

#11574 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Inteligencija »

zanimljiv wrote:Par laičkih pitanja:
Hoće li se pustiti u promet ova dionica Drivuša-Klopče ili se čeka nastavak do Donje Gračanice?
Gdje je uopće Donja Gračanica, nema je ni na Google Maps? :D
Ima li ikakvih novosti za dionicu Tarčin-Konjic?
Ne moze se pustiti nista dok ne bude gotova petlja Zenica sjever, tender zavrsen za tu dionicu sve spremno Terzic odugovlaci jer je nesposoban da pokrene radove.
Gradi se od Drivuse do Gracanice tih 9 kilometara ali da bi se to pustilo potrebna je petlja na iducoj dionici koja ce povezati koridor sa m17 sjeverno od Zenice
lajkujMe
Posts: 12257
Joined: 06/04/2011 17:44
Location: Na svom mocnom racunaru

#11575 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by lajkujMe »

Sve neke pare legle, koliko sam ja vidio pravo ozbiljne pare ali gdje su masine? Sta se ceka, gdje su gradilista i tenderi.
Post Reply