Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#11451 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Maraschino »

studeni76 wrote:Ja ovdje nesto ne kontam, na osnovu cega su opravdani ovi autoputevi po RSu. Jbt pa golim okom se vidi razlika kad se iz Federacije predje u RS, gustina saobracaja drasticno opada! Ili ce dodik nakon izgradnje nabavit hrpu kineza da se vozaju. Pa to sve zjapi poluprazno
Pogotovu tamo se ne rade autoputevi radi potrebe nego radi izvlacenja para. Sutra ce probijati tunel i gdje ne treba samo da KUM dobije posao a onda, zna se.
neki
Posts: 6684
Joined: 17/02/2005 07:57

#11452 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

Koncesijom na koju vlada ne daje garanciju za minimalan promet na toj trasi će izgraditi autoput kad na vrbi rodi grožđe...
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#11453 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Maraschino »

BANJALUKA - Predsjednik PDP-a Branislav Borenović tvrdi da je Vlada Republike Srpske povećala cijenu izgradnje autoputa Banjaluka - Doboj za 503 miliona KM.

Borenović je rekao da to znači da je "cijena po kilometru ovog auto-puta veća za sedam miliona KM, odnosno da je ukupan projekat skuplji za 75 odsto".

On je podsjetio da je prema odluci iz 2012. godine, cijena autoputa iznosila oko 670 miliona KM, odnosno po kilometru 9,3 miliona KM.

"Konačna cijena koju smo dobili na osnovu odluke o dodatnom zaduženju koja je na ratifikaciji u zajedničkim institucijama BiH iznosi 1,17 milijardi KM, po kilometru 16,3 miliona KM", rekao je Borenović na konferenciji za novinare.

On je dodao da se iz ugovora o finansiranju između BiH, Republike Srpske, Evropske investicione banke i preduzeća "Autoputevi Republike Srpske" vidi da su, prema procjeni banke, ukupni troškovi projekta 565 miliona evra, a da je Vlada Srpske tražila da se taj iznos zaokruži na 600 miliona evra.

"To dovodi do toga da će auto-put koštati pola milijarde KM više nego što je planirano. Nevjerovatno je da o tome nema ništa u odluci koju smo dobili u Narodnoj skupštini prije nekoliko dana", rekao je Borenović
Negdje gore sam upotrijebio izraz ''pranje novca'' sto je bio moj nesvjesni lapsus. Znam sta je to ALI ovo je otvorena pljacka.
Dobro se razumijem u sve procedure od projektovanja, preko revizija, tendera i odabira izvodjaca, nadzora i samog izvodjenja. Ovo je model za izvlacenje para. Ne moze na jednom projektu biti 75% nepredvidjenih, naknadnih radova i viska radova. Neko je zakazao, ili projektant ali opet ima revizija ili nadzor(koji to potpisuje). Kriminal je ocit.

Ne mislim samo na ovaj posao. Mahom su svi takvi.
neki
Posts: 6684
Joined: 17/02/2005 07:57

#11454 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

Maraschino wrote:
BANJALUKA - Predsjednik PDP-a Branislav Borenović tvrdi da je Vlada Republike Srpske povećala cijenu izgradnje autoputa Banjaluka - Doboj za 503 miliona KM.

Borenović je rekao da to znači da je "cijena po kilometru ovog auto-puta veća za sedam miliona KM, odnosno da je ukupan projekat skuplji za 75 odsto".

On je podsjetio da je prema odluci iz 2012. godine, cijena autoputa iznosila oko 670 miliona KM, odnosno po kilometru 9,3 miliona KM.

"Konačna cijena koju smo dobili na osnovu odluke o dodatnom zaduženju koja je na ratifikaciji u zajedničkim institucijama BiH iznosi 1,17 milijardi KM, po kilometru 16,3 miliona KM", rekao je Borenović na konferenciji za novinare.

On je dodao da se iz ugovora o finansiranju između BiH, Republike Srpske, Evropske investicione banke i preduzeća "Autoputevi Republike Srpske" vidi da su, prema procjeni banke, ukupni troškovi projekta 565 miliona evra, a da je Vlada Srpske tražila da se taj iznos zaokruži na 600 miliona evra.

"To dovodi do toga da će auto-put koštati pola milijarde KM više nego što je planirano. Nevjerovatno je da o tome nema ništa u odluci koju smo dobili u Narodnoj skupštini prije nekoliko dana", rekao je Borenović
Negdje gore sam upotrijebio izraz ''pranje novca'' sto je bio moj nesvjesni lapsus. Znam sta je to ALI ovo je otvorena pljacka.
Dobro se razumijem u sve procedure od projektovanja, preko revizija, tendera i odabira izvodjaca, nadzora i samog izvodjenja. Ovo je model za izvlacenje para. Ne moze na jednom projektu biti 75% nepredvidjenih, naknadnih radova i viska radova. Neko je zakazao, ili projektant ali opet ima revizija ili nadzor(koji to potpisuje). Kriminal je ocit.

Ne mislim samo na ovaj posao. Mahom su svi takvi.
Sigurno da ima lopovluka (kao uostalom uvijek kad je u pitanju izgradnja infrastrukture) ali nerealno je očekivati da će troškovi izgradnje biti jednaki procjeni iz 2012 kad je ekonomska kriza bila na vrhuncu..od tada do danas cijena rada se uvećala, cijena betonskog čelika se udvostručila, a većina materijala je otišla 20-50% gore, nove akcije na gorivo Itd..
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#11455 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Maraschino »

neki wrote: Sigurno da ima lopovluka (kao uostalom uvijek kad je u pitanju izgradnja infrastrukture) ali nerealno je očekivati da će troškovi izgradnje biti jednaki procjeni iz 2012 kad je ekonomska kriza bila na vrhuncu..od tada do danas cijena rada se uvećala, cijena betonskog čelika se udvostručila, a većina materijala je otišla 20-50% gore, nove akcije na gorivo Itd..
Ni jedan od navedenih razloga ne utice na povecanje cijene. Cijene su ugovorene po jedinici mjere i one se ne mogu mijenjati nego kolicine kroz naknadne, ne predvidjene ili visak kolicina. Da tako moze svako bi isao sa manjom cijenom pa trazio u toku izvodjenja povecanje. Cijene se formiraju na osnovu kalkulacija a tvoje je da ih uvecas ili smanjis u zavisnosti od mogucnosti i prilika. Na nekim se ide sa jacim cijenama a na drugim realna ili cak ispod trzisne pa se vadi na drugim stavkama.
neki
Posts: 6684
Joined: 17/02/2005 07:57

#11456 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

Maraschino wrote:
neki wrote: Sigurno da ima lopovluka (kao uostalom uvijek kad je u pitanju izgradnja infrastrukture) ali nerealno je očekivati da će troškovi izgradnje biti jednaki procjeni iz 2012 kad je ekonomska kriza bila na vrhuncu..od tada do danas cijena rada se uvećala, cijena betonskog čelika se udvostručila, a većina materijala je otišla 20-50% gore, nove akcije na gorivo Itd..
Ni jedan od navedenih razloga ne utice na povecanje cijene. Cijene su ugovorene po jedinici mjere i one se ne mogu mijenjati nego kolicine kroz naknadne, ne predvidjene ili visak kolicina. Da tako moze svako bi isao sa manjom cijenom pa trazio u toku izvodjenja povecanje. Cijene se formiraju na osnovu kalkulacija a tvoje je da ih uvecas ili smanjis u zavisnosti od mogucnosti i prilika. Na nekim se ide sa jacim cijenama a na drugim realna ili cak ispod trzisne pa se vadi na drugim stavkama.
Eh..firme koje su ugovarale radove sa fiksnom cijenom čelika u ovoj državi odavno ne postoje..to je siguran put u propast građevinske firme jer cijena čelika u sedam dana može da varira i 20% a da ne govorim dugoročno..
Za materijale je moguće tražiti korekciju cijene iz ugovora ukoliko postoje tržišni pokazatelji da se mijenjala, to i fidic po kojem se ugovaraju autoputevi kod nas priznaje..
S druge strane, ovo povećanje cijene na ap doboj-bl se odnosi na predracunsku cijenu na osnovu koje je dogovoren kredit a ne ugovorenu :wink:
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#11457 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Maraschino »

Predracunska cijena je okvirna, da se vidi priblizna cijena radova i nema nikakve veze sa ugovorenom sto ne znaci da se neke stavke ne mogu poklopiti.
Predmjer radova(detaljan opis radova sa kolicinama a bez cijena) se dostavlja zainteresovanim stranama da ubace cijene i urade finalnu ponudu.
...nakon odabira najpovoljnijeg izvodjaca po mnogo kriterija, dolazi do ugovaranja izvodjenja radova. Postoji mogucnost da se ugradi stavka ''u slucaju naglih skokova cijena bla,bla...koje uvecavaju cijenu lupam 30% od trenutne cijene, da se radi aneks ugovoru i uradi korekcija.
Znam da je velika oscilacija cijena celika sto ne znaci uvijek uvecanje cijene.

Mucke se najvise desavaju na nepredvidjenim i viskom radova a rjedje na naknadnim radovima. Rijetko ili nikada se na ovakvoj vrsti radova poslovi ugovaraju ''kljuc u ruke''.

...i da ne idemo vise off.
The BEN10
Posts: 7563
Joined: 19/09/2011 09:03

#11458 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by The BEN10 »

Ma jel moguće, pa to sigurno ide... :-D

https://www.klix.ba/vijesti/bih/kako-iz ... /180208070
"Treba prepustiti struci da odradi svoje i zauzme stav. Nadam se da će neko promijeniti ovu priču kroz jednu stručnu elaboraciju i poredati stvari na način da se, prije svega, angažuju stručnjaci koji će kroz studiju izvodljivosti predložiti način finansiranja. Ono što se u javnosti pojavljuje volio bih i da se realizuje – to je BOT sistem. Ono što se treba znati je to da za takav način finansiranja treba imati odgovarajući promet, ali poznavajući prostor koji je nominovan, mali broj dionica će biti isplativ osim ako investitor nema golemu ljubav. Ako goleme ljubavi nema, država će morati stati iza toga jer investitori neće moći izvući svoj novac", kazao je Lindov.

On podsjeća na to da Bosna i Hercegovina u svojoj ponudi ima isplativijih dionica koje trebaju biti prioritet.

"Mi imamo mnogo više isplativijih dionica. Volio bih da smo iskoristili dobru volju investitora radi dionica koje su neophodne i gdje je to opravdano, a to je Koridor 5C ili brza cesta od Lašve prema Jajcu i Krajini", zaključio je Lindov.

Mali promet

Dobro obaviješten izvor je za Klix.ba kazao kako postoji velika vjerovatnoća da će, jednom kada struka kaže svoje, turska strana ponuditi koncesioni model finansiranja koji podrazumijeva garanciju države da prosječni dnevni promet saobraćajnice preko Višegrada bude više od 12.000 vozila.

Poređenja radi, a što ilustruje surovu realnost, na cesti Sarajevo-Mostar prosječni dnevni promet saobraćajnice kreće se od 6.000 do 10.000 vozila.

Štaviše, prema podacima iz 2009. godine, putevi od Višegrada do Sarajeva jedva da prelaze 7.000 vozila dnevno, dok veći dio prometnica broji između 600 i 3.000 vozila dnevno. Ruta preko Tuzle, naravno, nema taj problem sa blizu 10.000 vozila dnevno na dionicama prema Brčkom i krajnjem istoku BiH.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24798
Joined: 08/09/2005 20:08

#11459 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

The BEN10 wrote:Dobro obaviješten izvor je za Klix.ba kazao kako postoji velika vjerovatnoća da će, jednom kada struka kaže svoje, turska strana ponuditi koncesioni model finansiranja koji podrazumijeva garanciju države da prosječni dnevni promet saobraćajnice preko Višegrada bude više od 12.000 vozila.
Da ne bi ostalo nejasno, neće država garantirati promet. Već će entiteti u slučaju da nema zacrtanog prometa plaćati koncesionaru kao da je promet ostvaren (za nedostajući promet).

Na teritoriji FBiH je sve prema zelenom, u RS je uglavnom u crvenom (što se tiče prometa, a izgleda i u svemu ostalom :D ).

Tako, da mislim da kada i naprave dokumentaciju (a to neće biti prije izbora :D ), pojaviće se plan da prvo se radi dionica Tuzla - Brčko. Možda i čitava dionica Žepče - Brčko. Zanimljivo je kako bi rješavali granični prelaz u Brčkom, jer to ne može bez Hrvatske. A znamo kako kilavo idu mostovi preko Save. A o konekciji na hrvatski A3 da i ne pričamo.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#11460 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by shake69 »

Maraschino wrote:
BANJALUKA - Predsjednik PDP-a Branislav Borenović tvrdi da je Vlada Republike Srpske povećala cijenu izgradnje autoputa Banjaluka - Doboj za 503 miliona KM.

Borenović je rekao da to znači da je "cijena po kilometru ovog auto-puta veća za sedam miliona KM, odnosno da je ukupan projekat skuplji za 75 odsto".

On je podsjetio da je prema odluci iz 2012. godine, cijena autoputa iznosila oko 670 miliona KM, odnosno po kilometru 9,3 miliona KM.

"Konačna cijena koju smo dobili na osnovu odluke o dodatnom zaduženju koja je na ratifikaciji u zajedničkim institucijama BiH iznosi 1,17 milijardi KM, po kilometru 16,3 miliona KM", rekao je Borenović na konferenciji za novinare.

On je dodao da se iz ugovora o finansiranju između BiH, Republike Srpske, Evropske investicione banke i preduzeća "Autoputevi Republike Srpske" vidi da su, prema procjeni banke, ukupni troškovi projekta 565 miliona evra, a da je Vlada Srpske tražila da se taj iznos zaokruži na 600 miliona evra.

"To dovodi do toga da će auto-put koštati pola milijarde KM više nego što je planirano. Nevjerovatno je da o tome nema ništa u odluci koju smo dobili u Narodnoj skupštini prije nekoliko dana", rekao je Borenović
Negdje gore sam upotrijebio izraz ''pranje novca'' sto je bio moj nesvjesni lapsus. Znam sta je to ALI ovo je otvorena pljacka.
Dobro se razumijem u sve procedure od projektovanja, preko revizija, tendera i odabira izvodjaca, nadzora i samog izvodjenja. Ovo je model za izvlacenje para. Ne moze na jednom projektu biti 75% nepredvidjenih, naknadnih radova i viska radova. Neko je zakazao, ili projektant ali opet ima revizija ili nadzor(koji to potpisuje). Kriminal je ocit.

Ne mislim samo na ovaj posao. Mahom su svi takvi.
Ovo je strasno, koja pljacka. Sta vele, ''da zaokruzimo na 600 miliona''! :lol:
Pitam se, iako je naivno malo, da li je iko ikada odgovarao za ovaj vjestacki damping cijena u gradnji autocesta kako kod nas tako i u svijetu? Nemoguce je da inflacija ili cijena celika, asflata sta sve ne na trzistu u tom periodu bude pola milijarda vise od dogovorene cijene.
Znam da se moraju mnogi ugraditi kad se treba rastaliti, ali to je bruka para fakat. :-x
User avatar
studeni76
Posts: 5419
Joined: 03/06/2009 14:12

#11461 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 »

Haris.ba wrote:
The BEN10 wrote:Dobro obaviješten izvor je za Klix.ba kazao kako postoji velika vjerovatnoća da će, jednom kada struka kaže svoje, turska strana ponuditi koncesioni model finansiranja koji podrazumijeva garanciju države da prosječni dnevni promet saobraćajnice preko Višegrada bude više od 12.000 vozila.
Da ne bi ostalo nejasno, neće država garantirati promet. Već će entiteti u slučaju da nema zacrtanog prometa plaćati koncesionaru kao da je promet ostvaren (za nedostajući promet).

Na teritoriji FBiH je sve prema zelenom, u RS je uglavnom u crvenom (što se tiče prometa, a izgleda i u svemu ostalom :D ).

Tako, da mislim da kada i naprave dokumentaciju (a to neće biti prije izbora :D ), pojaviće se plan da prvo se radi dionica Tuzla - Brčko. Možda i čitava dionica Žepče - Brčko. Zanimljivo je kako bi rješavali granični prelaz u Brčkom, jer to ne može bez Hrvatske. A znamo kako kilavo idu mostovi preko Save. A o konekciji na hrvatski A3 da i ne pričamo.
Mislim da taj imaginarni autoput nece ni prelaziti u HR. Ide na Bijeljinu, prelazi u Srbiju i tek tamo se spaja sa BratstvoJedinstvo. Al nema od toga svakako nista. 2 paralelna autoputa na udaljenosti od cca20km moze samo kod nas
User avatar
Haris.ba
Posts: 24798
Joined: 08/09/2005 20:08

#11462 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

studeni76 wrote:Mislim da taj imaginarni autoput nece ni prelaziti u HR. Ide na Bijeljinu, prelazi u Srbiju i tek tamo se spaja sa BratstvoJedinstvo. Al nema od toga svakako nista. 2 paralelna autoputa na udaljenosti od cca20km moze samo kod nas
Da dođe do Brčkog, pa samo skrene na Bijeljinu - nema šanse.

Upravo računicu prometa popravlja prelaz prema Hrvatskoj. I o kakvim 20 km se radi?
User avatar
studeni76
Posts: 5419
Joined: 03/06/2009 14:12

#11463 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 »

Upravo ti je u clanku koji si kvotao predstavljena ta nekakva trasa koja ide pravcem Sarajevo-Zepce-Tuzla-Brcko-Bijeljina i onda tamo oko Sremske Mitrovice se spaja na postojeci Bratstvo-Jedinstvo. Kopirao bih link al ne znam preko moba :-D
Ne znam odakle im mapa al po njoj ni jedan km autoputa nebi isao kroz HR (sto i ima smisla jer je ovo prica za nase izbore a ne za hrvatske).
A 20km je okvirno receno. Od Brckog pa do Mitrovice bi u tom slucaju imao 2 autoputa na veoma malom rastojanju. Dobro jedino turcima i bugarima da ljeti ne cekaju na Batrovcima po par sati
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11464 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

U izgradnju autoputa Banja Luka - Doboj bit će utrošeno oko 402 miliona eura
Image

U izgradnju autoputa Banja Luka – Doboj, kao najznačajnijeg infrastrukturnog projekta u Republici Srpskoj, bit će utrošeno oko 402 miliona eura, koliko je obezbijeđeno kroz kreditne sporazume sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicionom bankom (EIB), saopšteno je iz preduzeća "Autoputevi Republike Srpske".

Iz ovog preduzeća podsjećaju da se izgradnja ovog autoputa odvijala kroz dva zasebna projekta, odnosno izgradnjom dionice Doboj–Prnjavor, u dužini od 36,6 kilometara, što je finansirano kreditom EBRD-a, a osnovna cijena ugovora je 185 miliona eura.

"Drugi projekat, odnosno dionica, je Banja Luka–Prnjavor, u dužini od 35,3 kilometra, što je finansirano kreditnim sporazumom sa EIB u iznosu od 160 miliona eura", navodi se u saopštenju.

Zbog dodatnih radova, nepredviđenih okolnosti na samoj trasi, kao i zbog posljedica katastrofalnih poplava iz 2014. godine, Javno preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" zatražilo je dodatna sredstva kod obje banke i to 10 miliona evra kod EBRD i 47 miliona evra kod EIB, kako bi projekat u potpunosti bio završen sredinom ove godine.

"Sa dodatnim zaduženjem od 47 plus 10 miliona eura, konačna cijena autoputa '9. januar' iznosit će oko 402 miliona evra ili 5,5 miliona eura po kilometru, što je povećanje u iznosu od 15 posto od prvobitno ugovorene cijene", precizirali su iz preduzeća "Autoputevi RS-a".

U saopštenju se napominje da za projekte ove veličine i složenosti, navedeno povećanje nije ništa neobično ili nesvakidašnje, kako već danima pokušavaju da prikažu pojedini predstavnici opozicije, iznoseći netačne i zlonamjerne podatke o vrijednosti projekta autoputa.

"Najnoviji primjer je tvrdnja da će autoput Republiku Srpsku koštati 75 posto više od planiranog, te da će njegova cijena premašiti 1,17 milijardi KM, odnosno 16,3 KM po kilometru", navodi se u saopštenju.

Javno preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" Banja Luka najoštrije odbacuje paušalne i neutemeljene izjave pojedinih predstavnika opozicije, koji i na taj način pokušavaju da u negativan kontekst stave najznačajniji infrastrukturni projekat u Republici Srpskoj.

"Projekat izgradnje autoputa '9. januar' Banja Luka-Doboj, odvija se pod budnim okom nadzornog organa, kao i konsultanata samih evropskih banaka, koji od početka realizacije navedenog projekta, pa do danas, nisu imali nijedan jedini prigovor na način izvođenja i praćenja radova", navodi se u saopštenju.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11465 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja Zeničke obilaznice [Drivuša - Donja Gračanica] - Februar

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#11466 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Haris.ba
Posts: 24798
Joined: 08/09/2005 20:08

#11467 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

studeni76 wrote:Upravo ti je u clanku koji si kvotao predstavljena ta nekakva trasa koja ide pravcem Sarajevo-Zepce-Tuzla-Brcko-Bijeljina i onda tamo oko Sremske Mitrovice se spaja na postojeci Bratstvo-Jedinstvo. Kopirao bih link al ne znam preko moba :-D
Ne znam odakle im mapa al po njoj ni jedan km autoputa nebi isao kroz HR (sto i ima smisla jer je ovo prica za nase izbore a ne za hrvatske).
A 20km je okvirno receno. Od Brckog pa do Mitrovice bi u tom slucaju imao 2 autoputa na veoma malom rastojanju. Dobro jedino turcima i bugarima da ljeti ne cekaju na Batrovcima po par sati
Tuzla - Brčko - Orašje je saobraćajnica koja je planirana neovisno od ove priče prema Beogradu. I naravno da ko god ovo bude radio, moraće sa Hrvatima da se dogovori. Jer upravo dio Brčko - Orašje povećava isplativost Tuzla - Brčko. Pa i dalje prema Bijeljini.

A kad je u pitanju "paralelan autoput", i da nema granice šengena vidio bih logiku da dvije susjedne države imaju direktnu vezu autoputem. A u režimu šengena da i ne pričamo.
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#11468 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Maraschino »

So What! wrote:U izgradnju autoputa Banja Luka - Doboj bit će utrošeno oko 402 miliona eura
Image

U izgradnju autoputa Banja Luka – Doboj, kao najznačajnijeg infrastrukturnog projekta u Republici Srpskoj, bit će utrošeno oko 402 miliona eura, koliko je obezbijeđeno kroz kreditne sporazume sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicionom bankom (EIB), saopšteno je iz preduzeća "Autoputevi Republike Srpske".

Iz ovog preduzeća podsjećaju da se izgradnja ovog autoputa odvijala kroz dva zasebna projekta, odnosno izgradnjom dionice Doboj–Prnjavor, u dužini od 36,6 kilometara, što je finansirano kreditom EBRD-a, a osnovna cijena ugovora je 185 miliona eura.

"Drugi projekat, odnosno dionica, je Banja Luka–Prnjavor, u dužini od 35,3 kilometra, što je finansirano kreditnim sporazumom sa EIB u iznosu od 160 miliona eura", navodi se u saopštenju.

Zbog dodatnih radova, nepredviđenih okolnosti na samoj trasi, kao i zbog posljedica katastrofalnih poplava iz 2014. godine, Javno preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" zatražilo je dodatna sredstva kod obje banke i to 10 miliona evra kod EBRD i 47 miliona evra kod EIB, kako bi projekat u potpunosti bio završen sredinom ove godine.

"Sa dodatnim zaduženjem od 47 plus 10 miliona eura, konačna cijena autoputa '9. januar' iznosit će oko 402 miliona evra ili 5,5 miliona eura po kilometru, što je povećanje u iznosu od 15 posto od prvobitno ugovorene cijene", precizirali su iz preduzeća "Autoputevi RS-a".

U saopštenju se napominje da za projekte ove veličine i složenosti, navedeno povećanje nije ništa neobično ili nesvakidašnje, kako već danima pokušavaju da prikažu pojedini predstavnici opozicije, iznoseći netačne i zlonamjerne podatke o vrijednosti projekta autoputa.

"Najnoviji primjer je tvrdnja da će autoput Republiku Srpsku koštati 75 posto više od planiranog, te da će njegova cijena premašiti 1,17 milijardi KM, odnosno 16,3 KM po kilometru", navodi se u saopštenju.

Javno preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" Banja Luka najoštrije odbacuje paušalne i neutemeljene izjave pojedinih predstavnika opozicije, koji i na taj način pokušavaju da u negativan kontekst stave najznačajniji infrastrukturni projekat u Republici Srpskoj.

"Projekat izgradnje autoputa '9. januar' Banja Luka-Doboj, odvija se pod budnim okom nadzornog organa, kao i konsultanata samih evropskih banaka, koji od početka realizacije navedenog projekta, pa do danas, nisu imali nijedan jedini prigovor na način izvođenja i praćenja radova", navodi se u saopštenju.
Klix
Image

Izvini @So What!, morao sam. Cijenim tvoj trud ali...
Meni je drago kada vidim bilo sta da se gradi a pogotovu ovi autoputevi ali mi nije jasno ovolika razlika.
Jedan milion je puno za bilo koga a 500 miliona je megalomanija.
Forumerrer
Posts: 836
Joined: 14/06/2014 17:27

#11469 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Forumerrer »

Ma nek se probija budzet, bitno je da se gradi. Pricajte sta hocete, ali otvoriti dionicu od 70 km, kakav god bio teren, je fenomenalna stvar za BIH.

Sreca pa makar RS zadnje 4 godine gradi.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#11470 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by seln »

Forumerrer wrote:Ma nek se probija budzet, bitno je da se gradi. Pricajte sta hocete, ali otvoriti dionicu od 70 km, kakav god bio teren, je fenomenalna stvar za BIH.

Sreca pa makar RS zadnje 4 godine gradi.
Zaloziti gace i kosulju da bi se kupile nove "Nike" prije mrskog komsije...
sreca pa ce volina iz Laktasa sjebati Genocidiju bolje od 5. korpusa.
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#11471 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by breuer »

Psi laju, a karavane prolaze...
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#11472 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by shake69 »

Mene cudi da Laktashenko nije zapovidio tim njegovim neimarima da vascijeli autoput od Banjaluke do Doboja ne ofarba u bojama Republike Mrske, crvena, plava i bijela. Jesam li pogodio, ili je to Rusija? :?
Kad ih je krenulo s pricom o nezavisnosti i odvajanju sta fali dodati jos koji milion na koliko potrebne farbe kad su svakako probili budzet. Jos bi bili jedini na svijetu koji su ofarbali autoput u bojama drzavetine u nastajanju. Ima li toga gdje? Nema!
Faka mi cudno da se toga nisu sjetili komesari RS.
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#11473 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by breuer »

nije ni Sa. humor što je nekad bio

srpska zastava je obrnuta ruska, tako da ti ga je skoro pa svejedno...
Forumerrer
Posts: 836
Joined: 14/06/2014 17:27

#11474 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Forumerrer »

Serite sad o laktasenku. Jos ga optuzite za probleme u Grasu, Vik-u i ostalima...

Niko nije rekao da je izgradnja jeftina, ali u konacnici se sve to debelo isplati. Znate li da aktivna izgradnja moze povecati BDP drzave za preko 25%?

Hrvatska se zaduzila ko zna koliko milijardi dolara da plati Bechtelu izgradnju ZG-ST i svaka im cast. Jednom izgradili i imaju za sva vremena.

Ne kontam ljude koji osporavaju izgradnju????
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#11475 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by breuer »

forumske pametnice
Post Reply