Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 8005
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#1 Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by So What! » 03/09/2020 12:57

Naziv teme je jasan, jer tema Autoputevi u BiH - pregled izgradnje je preopterećena diskusijama na ovu temu, a tema Autoputevi u BiH - analiza isplativosti je neaktivna poprilično.

Evo ovu temu da započnemo prigodnim članom The Bosnia Timesa.


KORIDOR KRIMINALA: Kako JP Auto-ceste Federacije pod Terzićevom upravom pljačkaju BiH ?!
Prva, nužna i najpotrebnija mjera Vlade FBiH morala biti smjena Adnana Terzića sa mjesta direktora JP Autoceste FBiH!

Image

Iako je tema ne-izgradnje autoputeva u BiH u kontinuitetu prisutna u javnosti i to kao primjer enormne korupcije i zloupotrebe javnog novca (građana), ni državni, ni istražni, ni sudski organi i dalje ne reagiraju. Također, niko ne demantira ozbiljne optužbe za korupciju, a nema ni novih gradilišta koja bi razuvjerila javnost u vezi sa opravdanim sumnjama da je Koridor Vc poprište kriminala gigantskih razmjera.

Da podsjetimo, država je tokom 2018. godine od građana kroz akcize uzela 621 milion KM, a u 2017. godini 383 miliona KM! Akumuliranim kapitalom u 2019. godini nije izgrađen ni jedan novi kilometar. Zašto je to tako i dalje su pitanja na koja odgovor moraju dati Vlada FBiH (premijer Fadil Novalić/SDA), Ministarstvo prometa i komunikacija (ministar Denis Lasić / HDZBiH) i JP Autoceste FBiH (direktor Adnan Terzić), ali i razni investitori, izvođači i podizvođači čiji fiktivni i često nepostojeći resursi vrlo često više služe za nabijanje cijene puta po kilometru, nego za izgradnju! Tako je BiH ostala na skromnih 208 kilometara autoputa (FBiH 102 / RS 106) pri čemu je vidna bolja efikasnost u RS, gdje se pitanja eksproprijacije i projektiranja po geološki najjeftinijim trasama završavaju najekonomičnijim rješenjima.

Trase kriminalne logike

Nasuprot tome, u FBiH se biraju geološki i konfiguracijski najzahtjevnije trase! Zašto? Iz prostog razloga da bi bile – najskuplje!!! Ova ekonomska nelogičnost ima svoju logiku u kriminalnoj pozadini procesa projektiranja, ugovaranja, građenja, probijanja rokova, plaćanja… kojim dominantno upravlja direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić! Naravno, to ne bi bilo moguće da nema podršku izvršne vlasti u entitetu FBiH kojom upravlja sprega SDA i HDZ BiH. Političko-tajkunska oligarhija iz ovih stranaka ima svoje milionske interese u svakoj dionici Koridora Vc, a na pojedinačne lične interese ukazuju upravo nelogične trase kroz Hercegovinu, gdje se autoput skreće preko privatnih zemljišta HDZ-ovih vrhovnika kako bi im se mogli isplatiti enormni iznosi pri eksproprijaciji zemlje koju su prethodno kupili za bagatelu. Štete koje se činepoljoprivrednom zemljištu i građanima pri tome nisu uzimane u obzir (npr. u području Mostara), a zanemaruje se čak i očuvanje kulturne baštine (npr. Počitelj). Slično je i sa ugađanjem SDA-ovim zemljoposjednicima na dionicama kroz dolinu Bosne. Međutim, to predstavlja mizeran pljačkaški plijen u odnosu na ono što se od države čerupa po kilometru puta prilikom gradnje. Kako se to radi?

Za razliku od ranije uprave JP Autoceste FBiH, koja je i izgradila najveći dio postojeće kilometraže, aktuelna uprava pod Terzićevim vođenjem iz svojih sve jasnijih razloga bira trase puteva koje nemaju niti graditeljsku logiku, niti morfološko-geološku opravdanost, a najmanje ekonomsku. Jer, usvojene trase najvećim dionicama idu preko mostova i kroz tunele (!) što razumljivo znatno poskupljuje kilometar ceste. Ovakav izbor najskupljih dionica u najmanju ruku se može okvalificirati kao nestručno, bahato i rasipničko raspolaganje državnim (ili kreditnim) novcima, što je trošak koji ide na teret građana kroz namete što će ih država propisati ili već jeste. No, znamo li da tim procesom upravlja dominantno direktor Adnan Terzić, onda će nam bit jasno da je forsiranje najskupljih trasa zapravo njegov svjesni izbor sa krajnjom namjerom da se otvori veliki prostor za mešetarenje stotinama miliona KM budžetskih sredstava pri čemu se tokovima novca teško može ući u trag. Poznato je da su tenderi, javne nabavke i državni projekti u BiH prostor najvećeg kriminala u BiH!

Zašto je sada kilometar 6 puta skuplji ?!

Obratite pažnju – na prvim dionicama prosječna cijena kilometra autoputa bila oko 3.2 miliona € i nije bilo probijanja rokova. Sada je cijena oko 19.5 miliona € i gotovo da nema ugovora gdje rokovi nisu probijeni! Postoji za ovo jedan objektivan razlog. Dijelovi ceste na vijaduktima, mostovima i tunelima su tri puta skuplji od dijelova na otvorenom pravcu. Ali, to i dalje ne objašnjava činjenicu da je aktuelni menadžment cijenu kilometra nabio za više od šest puta, nego je gradnja koštala na početnim dionicama. Čak ni poskupljenja materijala, cijene rada itd. to ne opravdavaju pa elementarna logika sugerira da je ovdje došlo do ozbiljnih mahinacija o čemu bi konačno odgovore od Terzića i svih uključenih aktera morale potražiti institucije za provođenje zakona.

Pregledna tabela slikovito ilustrira efiksnost i ekonomičnost prethodne uprave JP Autoceste FBiH i učinak Terzićeve ekipe na ovim poslovima.

Astronomska cijena ceste posljedica je činjenice da se prilikom izbora trase i projektiranja akteri nisu držali prirodnog i postojećeg koridora komunikacija koji diktiraju reljef i kapacitet prostora. Birali su se nelogični pravci i veliko je pitanje na kakve će se još tehničke probleme i poskupljenja naići prilikom gradnje.

Drugi problem su kašnjenja. U Direkciji JP Autoceste prilikom biranja izvođača morali su znati su unaprijed da pojedini izvođači nemaju kapaciteta da posao urade u roku tj. unaprijed su pristali na poskupljenja po tom osnovu!?

Treći činilac od uticaja na cijenu jeste model ugovaranja. Poslovi gradnje autocesta ugovaraju se ugovorima po tzv. FIDIC modelu („žuta knjiga“) što znači potpuno upravljanje projektom od izvođača radova, a investitor je u poziciji da sve plati. Na ovaj način štetu za kašnjenje ne trpi nesposoban izvođač, nego investitor. U konkretnom slučaju gradnja dionica na Koridoru Vc sada kasni, jer izvođači nemaju kapaciteta da postignu ugovoreni rok. Dakle, iako svi znaju za ograničene mogućnosti izvođača, dva-tri posla se ugovore i započnu. Zatim se odmah i prekinu, a nastavljaju se tek kada završe prethodni posao. Na taj način izvođači upravljaju rokovima, povećavaju troškove i zapravo – u tome je kvaka. U napuhanoj cijeni skoro svi akteri nađu prostor za svoj interes.

Extra profit iznad društvenog interesa

Radi ilustracije objektivne cijene kilometra autoputa recimo da je autocesta „Dalmatina“ u Hrvatskoj koštala 6.7 miliona € po kilometru i to sa pretpostavljenim „ugrađivanjem“ aktera tamošnjih investicija. Dakle, sa cifrom od 19,5 miliona € po kilometru JP Autoceste FBiH sa Adnanom Terzićem, SDA i HDZ BiH na čelu zasigurno su ekstremni primjer nestručnosti, javašluka, javnog bezobrazluka i koruptivnog kriminala. Ovo je odavno stav javnog mnijenja u BiH. S druge strane, od prozvanih faktora dosad nikad nismo čuli niti jedan suvisli argument o opravdanosti cijene ili objektivan razlog za kašnjenje radova, a ponajmanje o nelogičnim trasama koje prate jedino nezajažljivi interes pojedinaca i uvezanih grupa.

Treba li reći da je društveni interes, iako ga Terzić povremeno istura kao „argument“, sasvim zanemaren? Radi se o koncentraciji stanovništva uz postojecu magistralu sjever-jug pri čemu je i sav privredni potencijal vezan za komunikacije na postojećem koridoru. Sada će se svako bitno zaobilaženje naseljenih mjesta bitno odraziti na privredni potencijal, a odmah zatim na već destruiranu demografsku sliku države. Naselja koja ostaju izolirana od glavne komunikacije (npr. Jablanica, Konjic) za sigurno će pretrpjeti ozbiljnu štetu, a to će se desiti bez realne potrebe, odnosno samo da bi se ispunile želje izvođača i interesnih grupa/skupina da prigrabe nezakoniti extra profit.

Sve su ovo već nastale ili realno očekivane posljedice dosadašnjeg pristupa izgradnji komunikacija u BiH. I dalje tako ne može! Vlada FBiH morala bi uvesti strog i transparentan monitoring nad svim poslovima vezanim za koridor Vc, ako se želi vratiti povjerenje građana. Sljedeći pokušaj uvođenja nekog nameta građanima „za izgradnju“ bilo čega sigurno neće proći.

Prva, nužna i najpotrebnija mjera Vlade FBiH morala biti smjena Adnana Terzića sa mjesta direktora JP Autoceste FBiH! Jasno je da već poznate i ko zna kakve još neotkrivene mahinacije u projektima cestogradnje Terzić ne bi mogao raditi da nema političku podršku, a u tome je lična odgovornost na resornom ministru i liderima stranaka koje dominiraju Vladom FBiH. Pa ako premijer Fadil Novalić želi tvrditi da to nije tako, nego da je Terzić i krug ljudi oko njega zapravo „odmetnuta grupa“ koja harči društveni novac, onda se ta Vlada konkretnim mjerama mora i ograditi od Terzića i smijeniti ga. Ne poduzme li se ništa, samo će se potvrditi stara poslovica da riba uvijek smrdi od glav(ešin)e.
The Bosnia Times


User avatar
spreca
Posts: 63885
Joined: 07/11/2006 19:31
Location: Na Spreci fatam ribe....... za guzicu

#2 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by spreca » 03/09/2020 13:25

Treba pohapsiti sve od dana osnivanja JPAutoceste pa do danas i to sve i jednog koji je bio u vrhu te piramide,JP AC nemozes nazvati drugacije nego kriminalna Piramida i vidjeti gdje problem ali da to ispita neka strana auditorska kuca


Seyfo
Posts: 3144
Joined: 23/08/2011 14:12

#4 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Seyfo » 04/09/2020 13:11

Pa ima na ovim temama o AC uposlenih iz AC, nek oni malo to poguraju iz anonimnosti tj iza nicka jer se kao ne zna ko je ko. Sta mi obicni smrtnici mozemo,samo da se sekiramo.

User avatar
nineinchnails
Posts: 1492
Joined: 24/02/2009 12:09

#5 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by nineinchnails » 04/09/2020 13:16

Novi uhljeb koji bi trebao uraditi nešto tu, zove se Eric Larson na čelu Agencije za Korupciju.
Naravno, neće on ništa učiniti baš zato što je uhljeb. AC će ostati kako jeste za vijeke vijekova i trudiće se svim silama da se autoput završi nekada 2100 godine jer služi za besramno bogaćenje velikoj mreži kriminalaca.
Autoput se gradi evo 20 godina, i evo šta imamo danas.

User avatar
VladaFBiH
Posts: 2235
Joined: 01/02/2012 12:32
Location: rajvoSa

#6 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by VladaFBiH » 04/09/2020 14:04

tekst ima i gluposti npr.: "Naselja koja ostaju izolirana od glavne komunikacije (npr. Jablanica, Konjic) za sigurno će pretrpjeti ozbiljnu štetu, a to će se desiti bez realne potrebe, odnosno samo da bi se ispunile želje izvođača i interesnih grupa/skupina da prigrabe nezakoniti extra profit."

Zbog Janjećeg lobija treba da plaćamo trasu skuplje cca 300 miliona eura a petlja im je u Konjicu što opet govori da tekst nije baš tačan i da Konjic neće biti odsjećen kako su naveli

User avatar
So What!
Posts: 8005
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#7 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by So What! » 04/09/2020 14:46

VladaFBiH wrote:
04/09/2020 14:04
tekst ima i gluposti npr.: "Naselja koja ostaju izolirana od glavne komunikacije (npr. Jablanica, Konjic) za sigurno će pretrpjeti ozbiljnu štetu, a to će se desiti bez realne potrebe, odnosno samo da bi se ispunile želje izvođača i interesnih grupa/skupina da prigrabe nezakoniti extra profit."

Zbog Janjećeg lobija treba da plaćamo trasu skuplje cca 300 miliona eura a petlja im je u Konjicu što opet govori da tekst nije baš tačan i da Konjic neće biti odsjećen kako su naveli
Tekst je tu, da zazeli dobrodoslicu, nisam rekao da je u potpunosti tacan.

User avatar
Nivelacija
Posts: 3743
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#8 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Nivelacija » 04/09/2020 19:56

Jos nema dodjele ugovora Nemila-Žepče.
Fuj Terzicu, 12 mjeseci od tendera proslo.

Nadzorna_ploca
Posts: 11070
Joined: 05/12/2013 16:06

#9 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Nadzorna_ploca » 05/09/2020 07:23

Meni i dalje zao raje koja nema mogucnost da se vozi putevima dostojnim covjeka u 21.vijeku. Sve ostalo je dobro uhodana prica, bogacenje pojedinaca stranackih koje ne mozes sprijeciti.

User avatar
spreca
Posts: 63885
Joined: 07/11/2006 19:31
Location: Na Spreci fatam ribe....... za guzicu

#10 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by spreca » 05/09/2020 08:07

Nadzorna_ploca wrote:
05/09/2020 07:23
Meni i dalje zao raje koja nema mogucnost da se vozi putevima dostojnim covjeka u 21.vijeku. Sve ostalo je dobro uhodana prica, bogacenje pojedinaca stranackih koje ne mozes sprijeciti.
S obzirom kako se to kod nas radi ,treba se dici na proteste da se ukine JP AC i da se obustavi gradnja auto cesta i da se sva ta gona istjeraju na ulicu i neka kupe kartu za bus i pravac evropa.Ionako necemo imati AC a samo ce nas krasti i zaduzivati se ,odnosno zaduzivati nas

zippoo87
Posts: 7788
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#11 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by zippoo87 » 05/09/2020 21:48

ne trebaju protesti...olovkom se moze puno toga uraditi ali mi ovdje nismo pametni da to vidimo i radije cemo sve drugo raditi,uciti strane jezike 1-2 godine,ici tamo i raditi bog zna kakve poslove,putovati tamo-vamo svaka 3 mjeseca i sta sve ne ali necemo da na izborima skinemo ovu mafiju...kada treba mijenjati nesto ovdje,naci cemo milion i jedan razlog zasto je nama ustvari ovdje "dobro" ,pa makar se po makadamu vozali ia na krompiru zivjeli do smrti

pa pola gradjana BiH nije izaslo iz BiH od rata na ovamo...nemaju oni pojma kako je svijet napredovao i sta znaci uredjeno stanje

User avatar
VladaFBiH
Posts: 2235
Joined: 01/02/2012 12:32
Location: rajvoSa

#12 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by VladaFBiH » 07/09/2020 09:09

So What! wrote:
04/09/2020 14:46
VladaFBiH wrote:
04/09/2020 14:04
tekst ima i gluposti npr.: "Naselja koja ostaju izolirana od glavne komunikacije (npr. Jablanica, Konjic) za sigurno će pretrpjeti ozbiljnu štetu, a to će se desiti bez realne potrebe, odnosno samo da bi se ispunile želje izvođača i interesnih grupa/skupina da prigrabe nezakoniti extra profit."

Zbog Janjećeg lobija treba da plaćamo trasu skuplje cca 300 miliona eura a petlja im je u Konjicu što opet govori da tekst nije baš tačan i da Konjic neće biti odsjećen kako su naveli
Tekst je tu, da zazeli dobrodoslicu, nisam rekao da je u potpunosti tacan.
:) nisam navikao od tebe da stavljaš netačne tekstove bez komentara :)

User avatar
So What!
Posts: 8005
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#13 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by So What! » 07/09/2020 12:02

VladaFBiH wrote:
07/09/2020 09:09
:) nisam navikao od tebe da stavljaš netačne tekstove bez komentara :)
Haha, hvala, ali dio tekstove koje ovdje podijelim su precesto neke novinarske gluposti, u kojima se pronadje i poneka korisna informacija.

8)

User avatar
So What!
Posts: 8005
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#14 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by So What! » 07/09/2020 12:05

Gradnja autoputeva u BiH ili kako puno baba pravi kilavo dijete
Image

Zrno po zrno pogača, kamen po kamen palača, stara je poslovica o tome da marljiv i ustrajan rad donose rezultat. Nju na previše doslovan način u praksi implementiraju neimari kapitalne izgradnje u BiH kroz usitnjene i rasute dionice i poddionice autoputa.
Minimalistički koncept koji primjenjuju JP Autoceste FBiH tako danas donosi potpis za gradnju novih samo 4,9 kilometara autoputa na koridoru 5C na dionici Tarčin – ulaz u tunel Ivan. Bit će to još jedno od ukupno osam aktivnih gradilišta JP Autoceste FBiH...

Pravi apsurd imali smo kod izgradnje autoputa na dionici Odžak - Svilaj koji godinama "visi u havi", a samo malo bolje izgleda dionica u Hercegovini, otvorena 2014. godine koju će se s ostatkom države spajati narednih desetljeća. Kad u jednačinu ubacimo da drugi entitet svoje autoputeve gradi po nekim svojim mjerilima i ciljevima kompletan kapitalni "raspašoj" dobija na težini.

Željko Šain, profesor na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, za Klix.ba kaže kako je izgradnja infrastrukturnih objekata u BiH imperativ naše budućnosti, međutim očito je da ukupna politička zbivanja utječu na obim, oblik, a i dinamiku tih infrastrukturnih objekata, prije svega autoputeva ili drugih komunikacijskih projekata.

Image

"Gledajući nas u odnosu na svjetski prosjek mi jako sporo gradimo, ne gradimo racionalno, a sve to povećava troškove, direktne, indirektne, a posebno opurtunitetne. Sinergetski efekt svih tih troškova govori da imamo skupu i neracionalnu izgradnju, onda i takvo korištenje te ne ostvarujemo željene efekte koje bi trebala napraviti ta infrastrukturna izgradnja", smatra Šain.

Parcijalizacija, nedovoljna pripremljenost za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, nekad i višestruka izmjena trase za sobom, dodaje on, povlači za sobom da na kraju imamo skupu gradnju, sporije dolazimo do prihoda, a i kroz lošu reputaciju u međunarodnim okvirima udaljavamo se od boljih izvora finansiranja što ima posljedice i mimo gradnje autoputeva.

"Trebao bi se napraviti srednjoročan, ali racionalan plan s ciljem ubrzavanja dinamike gradnje autoputeva jer postojeća dinamika, obim i oblik gradnje još ns više udaljava u ekonomskom, ali i društvenom razvoju jer je infrastruktura svojevrstan krvotok savremenog života", izjavio je.

Image

Mnogi ljudi u našoj zemlji gradnju cesta porede s susjednom Hrvatskom koja je posljednjih dvadesetak godina daleko bolje iskoristila, a profesor Šain glavni razlog za to vidi u tome da je "Hrvatska jedinstvena država, koja ima jedinstvenu ekonomsku politiku i na jednom mjestu se odnose sve ključne odluke".

"Mi čak nemamo ni jedinstvenu ni zajedničku ekonomsku politiku na nivou države. To što je ekonomska politka po Dejtonu na nivou entiteta, ne znači da Vijeće ministara BiH ne može entitetska ovlaštenja harmonizirati i na taj način gradnju infrastrukture racionalizirati. Kad još uzmemo u FBiH kantonalni nivo sa svojim ovlaštenjima dođemo do one narodne da kad je puno baba bude i kilavo dijete", zaključio je Šain.
Klix


User avatar
zomri
Posts: 10704
Joined: 03/05/2006 07:31

#16 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by zomri » 09/09/2020 00:20

šta pučanstvo misli koliko će biti km ovog puta od bl prema mrkonjiću u rs? kad su onoliko koštali putevi po ravnici, ili ove cifre za onu crkavicu oko doboja, ovo će oboriti svjetske rekorde :D

User avatar
So What!
Posts: 8005
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#17 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by So What! » 26/10/2020 12:43

DVA PISMA UMJESTO OTVORENOG POSTUPKA: Integral inženjering dobio posao vrijedan 10,4 miliona maraka!
Bez obzira na višemilionsku vrijednost ugovora, umjesto otvorenog postupka posao je dodijeljen pregovaračkim postupkom bez objave obavještenja. Jedina firma sa kojom su Autoputevi RS pregovarali bila je firma Integral inženjering u vlasništvu Slobodana Stankovića - bliskog prijatelja Milorada Dodika.

Image

Dušan Topić kadar je Demos-a i direktor Autoputeva RS. Zoran Adžić gradonačelnik je Gradiške i kadar SNSD-a. Adžić je i na ovim izborima kandidat SNSD-a za gradonačelnika Gradiške a ima i podršku koalicionih partnera SNSD-a, između ostalih i DEMOS-a. Na osnovu dva dopisa koje je Zoran Adžić uputio Dušanu Topiću, a uz saglasnost Vlade RS-a, Autoputevi RS dodijelili su posao vrijedan 10, 4 miliona maraka firmi Integral inženjering u vlasništvu Slobodana Stankovića - bliskog prijatelja Milorada Dodika.

Da bi posao vrijedan 10, 4 miliona maraka Autoputevi RS dodijelili firmi u vlasništvu Slobodana Stankovića, bliskog prijatelja Milorada Dodika, bila su dovoljna dva dopisa SNSD-ovog gradonačelnika Gradiške Zorana Adžića .

Prvi dopis poslao je u junu ove godine Vladi Republike Srpske. Tražio je rješenje pristupa novom carinskom terminalu u Gradišci navodeći da je zbog pojačanih saobraćajnih gužvi ugrožena bezbjednost građana, “naročito djece iz obližnje osnovne škole”.

Image

U drugom dopisu, od prvog septembra ove godine, Zoran Adžić je upozorio Autoputeve RS da se što hitnije preduzmu radnje na rješavanju saobraćajnih gužvi “jer su radovi na izgradnji mosta na Savi sa bosanske strane u završnoj fazi i da će izvođač u skorijoj budućnosti prenijeti mehanizaciju i ljudske kapacitete na hrvatsku stranu rijeke Save te i da ta činjenica predstavlja još jedan od razloga hitnosti da se pitanje izgradnje pristupa graničnom prijelazu, novom carinskom terminal i samom mostu na Savi riješi u što kraćem roku”.

Izvođač radova na izgradnji mosta na Savi, kojeg u svom dopisu spominje gradonačelnik Adžić, je konzorcij koji čine Integral inženjering i još dvije firme iz Hrvatske.

Direktor Autoputeva RS Dušan Tomić odlučio je da je hitno potrebno riješiti ovaj problem pa su se obratili zahtjevom Evropskoj investicionoj banci da im odobri da za ove svrhe uzmu sredstva iz granta namijenjenog za izgradnju prekograničnog mosta na rijeci Savi.

“Budući da je Evropska investiciona banka odbila da se iz dijela granta za izgradnju mosta na rijeci Savi finansira izgradnja investicije saobraćajnog pristupa graničnom prelazu, novom carinskom terminalu i mostu na rijeci Savi do autoputa Gradiška-Banja Luka a imajući u vidu odredbe Zakona o javnim putevima i Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, navedene razloge hitnosti a postupajući u skladu sa Odlukom Vlade RS ispunili su se uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja u skladu sa članom 21. Stav 1 tačka d Zakona o javnim nabavkama BiH, te finansiranje iste investicije iz sredstava ostvarenih po osnovu putarine kao indirektnog poreza”, naveli su iz Puteva RS.

Direktor Autoputeva RS Dušan Tomić 18-tog septembra šalje poziv za dostavljanje ponuda Integral inženjeringu. U pozivu je naveo da se gradonačelnik Grada Gradiške obratio Vladi Republike Srpske aktom radi rješavanja pitanja prilaza graničnom prelazu, a Vlada RS ovlastila je Autputeve RS da preduzme sve neophodne radnje.

“S obzirom na izloženo i polazeći od činjenice da je sa vašim privrednim društvom kao nosiocem grupacije zaključen ugovor o izgradnji mosta na rijeci Savi kod Gradiške, te da se realizacije ove investicije ima realizovati kroz izgradnju istog mosta u smislu Odluke Vlade RS od 26.6.2020. godine, ovim pozivom pozivate se da dostavite početnu ponudu za nabavku radova za izgradnju saobraćajnog pristupa graničnom prelazu, novom carinskom terminalu i samom mostu na rijeci Savi", naveo je direktor Tomić.

Deset dana kasnije, direktor Tomić donosi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača te posao “izgradnje saobraćajnog pristupa graničnom prelazu, novom carinskom terminalu i samom mostu na rijeci Savi do autoputa E-661, Gradiška - Banja Luka” dodjeljuju firmi Integral Inženjering iz Laktaša. Posao je vrijedan 10.432.990,84 KM bez PDV-a.

Bez obzira na višemilionsku vrijednost ugovora, umjesto otvorenog postupka posao je dodijeljen pregovaračkim postupkom bez objave obavještenja. Jedina firma sa kojom su Autoputevi RS pregovarali bila je firma Integral inženjering u vlasništvu Slobodana Stankovića bliskog prijatelja Milorada Dodika.

Image

I to je bilo dovoljno da Autoputevi RS dodijele Integral inženjeringu posao od 10, 4 miliona KM.
Žurnal

Ci-Nick
Posts: 3278
Joined: 15/03/2015 17:38

#18 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Ci-Nick » 26/10/2020 13:13

https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih ... uta-407496

Prvo treba krenuti od onog što je vidljivo.
Zadnji objavljeni finansijski izvještaj na njihovoj web stranici je za prvo polugodište 2019.
Dakle kriju se podaci kao što su se krili i u Aluminiju.
Dva i po puta veći troškovi za plate bez ijednog izgrađenog kilometra.
Kako?
Zašto?

Ci-Nick
Posts: 3278
Joined: 15/03/2015 17:38

#19 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Ci-Nick » 05/11/2020 12:59

Evo objaviše finansijski izvještaj za prvih devet mjeseci ove godine.
Opet 20 uposlenih više nego prošle godine, sad ukupno 444 uposlena.
Trošak plata po uposlenom 3.300 KM mjesečno.
Nije im loše, prosječna plata više nego duplo veća od prosjeka FBiH.

Možda još da dodam vrijednost imovine 2, 32 milijarde KM. Kapital 1,2 milijarde i krediti 1,12 milijardi KM.
Godišnji prihodi oko 170 miliona KM.
Ima još prostora za zaduživanje.

Post Reply