walk_M-A-N wrote:Autoceste koje se gradi u BiH imaju trošak „puta tri“.
Koliko bi realno koštao uzmu još lopovi kroz tendere i nepotrebne zaposlene.
A onda još kamate na sve to.
Pročitati kako se krade i kome su autoputevi i ceste isplativi.
http://www.zurnal.info/novost/21292/cla ... smjenjuje-
http://www.zurnal.info/novost/21258/sam ... i-neznanja
Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Moderator: anex
-
- Posts: 7563
- Joined: 19/09/2011 09:03
#1176 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
- geralt
- Posts: 5184
- Joined: 14/09/2017 12:45
#1177 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Ja i ti smo gradjani BiH, a ne FBiH, i ovaj autoput je moj i tvoj isto koliko i Dodikov. Nije mi drago sto ce ga Dodik iskoristiti u predizborno reklamiranje, ali mi jeste drago sto se izgradio. Sutra ces i ti i tvoje dijete taj put koristiti da ides, ako ne u Banja Luku, onda barem u Bihac.Inteligencija wrote:A jes nas Milicevic HDZ -srbi koalicija zajebala covjece , pa bukvalno ja gradim put Dodiku..cuj 40 % zamalo entitetu srpska ??
Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..
Zivim za dan kada cemo mi nekog presvuci kao sto nas svakodnevno..
- Haris.ba
- Posts: 24802
- Joined: 08/09/2005 20:08
#1178 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Pa ista je logika i sa autoputevima u FBiH. Iste ćeš sutra koristiti iz Banja Luke kada budeš sa djetetom išao u Istočno Sarajevo.geralt wrote:Ja i ti smo gradjani BiH, a ne FBiH, i ovaj autoput je moj i tvoj isto koliko i Dodikov. Nije mi drago sto ce ga Dodik iskoristiti u predizborno reklamiranje, ali mi jeste drago sto se izgradio. Sutra ces i ti i tvoje dijete taj put koristiti da ides, ako ne u Banja Luku, onda barem u Bihac.Inteligencija wrote:A jes nas Milicevic HDZ -srbi koalicija zajebala covjece , pa bukvalno ja gradim put Dodiku..cuj 40 % zamalo entitetu srpska ??
Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..
Zivim za dan kada cemo mi nekog presvuci kao sto nas svakodnevno..
Kada se dijele pare, valjda postoji neki kriterij, ili više njih. Recimo, kod vraćanja međunarodnih obaveza RS nije vraćao 40%. Već samo 1/3. Ali, kada treba dijeliti akcize, onda može i veći koeficijent. Jer, ako nije kriterij mjesto gdje su plaćene akcize, onda kriterij može biti i da RS dobija samo 5%. Što da ne.
- Inteligencija
- Posts: 384
- Joined: 10/03/2018 11:28
#1179 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Sta mislis da im prebacimo jedno 100 miliona poreskih obveznika federacije da jos sta izgrade pa cu mozda ja nekada koristiti, nema veze sto kod mene nema toga ali eto nek on izgradi od mojih poreza pa cu abd koristiti nekada. Npr neki aerodrom u Trebinju od 100 miliona pa vjerovatno cu ga koristiti nekada dok se Tuzla TZL raspada?geralt wrote:Ja i ti smo gradjani BiH, a ne FBiH, i ovaj autoput je moj i tvoj isto koliko i Dodikov. Nije mi drago sto ce ga Dodik iskoristiti u predizborno reklamiranje, ali mi jeste drago sto se izgradio. Sutra ces i ti i tvoje dijete taj put koristiti da ides, ako ne u Banja Luku, onda barem u Bihac.Inteligencija wrote:A jes nas Milicevic HDZ -srbi koalicija zajebala covjece , pa bukvalno ja gradim put Dodiku..cuj 40 % zamalo entitetu srpska ??
Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..
Zivim za dan kada cemo mi nekog presvuci kao sto nas svakodnevno..
Evo ko sve moze komentarisati danas na interentu, znaci njemu je svjejedno sto porez gradjana npr tuzle se preljeva u laktase i prnjavor koji ce voziti autocestama dok tuzlaci konjskim stazama dolaze do svog grada, do sarajeva , zenice, mostara..
- geralt
- Posts: 5184
- Joined: 14/09/2017 12:45
#1180 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Da se kriterij "koliko uplatis, toliko i dobijes" pratio u SFRJ, pola sadasnje infrastrukture u BiH se nikad ne bi napravilo. Isto su tako Slovenci odvajali pare za ceste kojima se ti danas vozis, i isto tako danas Francuz i Svedjanin placaju za projekte u Bugarskoj i Rumuniji. Da ne spominjem kanadske, svedske, australijske, ruske, americke... pustare u kojima zive 3 covjeka i 5 vukova, a opet je neko platio da se dovede infrastruktura do njih.Haris.ba wrote:Pa ista je logika i sa autoputevima u FBiH. Iste ćeš sutra koristiti iz Banja Luke kada budeš sa djetetom išao u Istočno Sarajevo.geralt wrote:Ja i ti smo gradjani BiH, a ne FBiH, i ovaj autoput je moj i tvoj isto koliko i Dodikov. Nije mi drago sto ce ga Dodik iskoristiti u predizborno reklamiranje, ali mi jeste drago sto se izgradio. Sutra ces i ti i tvoje dijete taj put koristiti da ides, ako ne u Banja Luku, onda barem u Bihac.Inteligencija wrote:A jes nas Milicevic HDZ -srbi koalicija zajebala covjece , pa bukvalno ja gradim put Dodiku..cuj 40 % zamalo entitetu srpska ??
Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..
Zivim za dan kada cemo mi nekog presvuci kao sto nas svakodnevno..
Kada se dijele pare, valjda postoji neki kriterij, ili više njih. Recimo, kod vraćanja međunarodnih obaveza RS nije vraćao 40%. Već samo 1/3. Ali, kada treba dijeliti akcize, onda može i veći koeficijent. Jer, ako nije kriterij mjesto gdje su plaćene akcize, onda kriterij može biti i da RS dobija samo 5%. Što da ne.
I za tvoju informaciju, ja sam u Sarajevu (skoro citav zivot), a Banja Luku sam jednom u zivotu posjetio
- Haris.ba
- Posts: 24802
- Joined: 08/09/2005 20:08
#1181 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Znam ja dobro poreznu raspodjelu u SFRJ. I ista nema veze sa nama danas. Niti ista utiče na trenutnu raspodjelu akciza za puteve. Niti punjenje i trošenje EU budžeta ima veze sa raspodjelom akciza za puteve u BiH.geralt wrote:Da se kriterij "koliko uplatis, toliko i dobijes" pratio u SFRJ, pola sadasnje infrastrukture u BiH se nikad ne bi napravilo. Isto su tako Slovenci odvajali pare za ceste kojima se ti danas vozis, i isto tako danas Francuz i Svedjanin placaju za projekte u Bugarskoj i Rumuniji. Da ne spominjem kanadske, svedske, australijske, ruske, americke... pustare u kojima zive 3 covjeka i 5 vukova, a opet je neko platio da se dovede infrastruktura do njih.
I za tvoju informaciju, ja sam u Sarajevu (skoro citav zivot), a Banja Luku sam jednom u zivotu posjetio
Nije problem odlučiti i da se 100% iznosa da RS, ako ima neki razlog. Samo treba javno reći taj razlog.
- Inteligencija
- Posts: 384
- Joined: 10/03/2018 11:28
#1182 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
pa nista ti napravi komsiju fasadu na kuci a kod sebe na kuci nemoj jer kad odes jednom kod komsije bice ti ugodnije..geralt wrote:
I za tvoju informaciju, ja sam u Sarajevu (skoro citav zivot), a Banja Luku sam jednom u zivotu posjetio
kakva su ti druze to razmisljanja jbt ?
- geralt
- Posts: 5184
- Joined: 14/09/2017 12:45
#1183 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
RS nama nije "komsija". Ponasas se kao da se izdvajaju pare za neke puteve u Kirgistanu, a ne u tvojoj zemlji.Inteligencija wrote:pa nista ti napravi komsiju fasadu na kuci a kod sebe na kuci nemoj jer kad odes jednom kod komsije bice ti ugodnije..geralt wrote:
I za tvoju informaciju, ja sam u Sarajevu (skoro citav zivot), a Banja Luku sam jednom u zivotu posjetio
kakva su ti druze to razmisljanja jbt ?
Bosnjo ce radije prihvatiti Dodikovu tezu o BiH kao zajednici drzava nego halaliti marku "cetnicima". Jedini adut kojim se Srbi iz RS mogu namamiti da prihvate BiH kao svoju je ekonomski, a bez njih ova dejtonska drzava ne moze funkcionisati.
Mogu misliti kakvo ce tek kmecanje nastati jednog lijepog dana kad udjemo u EU i kad neki skontaju da se zajednicka kasa ne puni od have.
- Haris.ba
- Posts: 24802
- Joined: 08/09/2005 20:08
#1184 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
A sta fali da RS da citav iznos od akciza da iz FBiH prihvate RS kao svoju?
-
- Posts: 1996
- Joined: 24/06/2013 14:37
#1185 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Aha, srbuj makar slamu jeo!! RS nama nije komšija, upravu si , rs je nužno zlo koje treba prije svega ekonomski uništiti (jer realno drugi način ne postoji) a ne upumpavati im po ćejfu dodatne desetine miliona koji će tobože ići na autoput kojeg će opet oni nazvati 9.januarom ili stradom svetog save... Što ne mogu pacifista gdje iole imamo poziciju i mogućnost da ne budemo...geralt wrote:RS nama nije "komsija". Ponasas se kao da se izdvajaju pare za neke puteve u Kirgistanu, a ne u tvojoj zemlji.Inteligencija wrote:pa nista ti napravi komsiju fasadu na kuci a kod sebe na kuci nemoj jer kad odes jednom kod komsije bice ti ugodnije..geralt wrote:
I za tvoju informaciju, ja sam u Sarajevu (skoro citav zivot), a Banja Luku sam jednom u zivotu posjetio
kakva su ti druze to razmisljanja jbt ?
Bosnjo ce radije prihvatiti Dodikovu tezu o BiH kao zajednici drzava nego halaliti marku "cetnicima". Jedini adut kojim se Srbi iz RS mogu namamiti da prihvate BiH kao svoju je ekonomski, a bez njih ova dejtonska drzava ne moze funkcionisati.
Mogu misliti kakvo ce tek kmecanje nastati jednog lijepog dana kad udjemo u EU i kad neki skontaju da se zajednicka kasa ne puni od have.
- un1ted
- Posts: 9957
- Joined: 20/10/2012 13:29
- Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676
#1186 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Samo glup covjek misli da ekonomskim unistavanjem prčije RS-a nece doci do ekonomskog uništavanja pederacije.
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#1187 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
elaborirajte.un1ted wrote:Samo glup covjek misli da ekonomskim unistavanjem prčije RS-a nece doci do ekonomskog uništavanja pederacije.
usput objasnite kako je ekonomska propast detroita dovela da ekonomskog unistenja Seattla, San Francisca, Houstona i New Yorka.. i da li je uopste.
- un1ted
- Posts: 9957
- Joined: 20/10/2012 13:29
- Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676
#1188 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Je li ti shvataš da mi živimo u zemlji uslova? Sve se može blokirati, a blokirati pederaciju moru ovi genocidaši, kao i obrnutno, pa dok ne krepemo svi. Da će jedni osjetiti posljedicu, a drugi neće, kao što i napisah, misli samo glup čovjek. Radi se o ISTOJ DRŽAVI i ne može porediti uređene zemlje pobogu.
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#1189 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
pa nek propadne i pederacija
i svih 10 kantona u istoj, sto se mene tice
nek propadne plutokratija(oligarsi) i salarijat (budzetlije), ne pripadam im…
i svih 10 kantona u istoj, sto se mene tice
nek propadne plutokratija(oligarsi) i salarijat (budzetlije), ne pripadam im…
-
- Posts: 6684
- Joined: 17/02/2005 07:57
#1190 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Za većinu kredita koje u banjaluci uzimaju od međunarodnih kreditora garant je država BiH. Šta misliš šta će se desiti kad ih entitet više ne bude u stanju vraćati?Hajvan wrote:elaborirajte.un1ted wrote:Samo glup covjek misli da ekonomskim unistavanjem prčije RS-a nece doci do ekonomskog uništavanja pederacije.
usput objasnite kako je ekonomska propast detroita dovela da ekonomskog unistenja Seattla, San Francisca, Houstona i New Yorka.. i da li je uopste.
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#1191 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
neki wrote: Za većinu kredita koje u banjaluci uzimaju od međunarodnih kreditora garant je država BiH. Šta misliš šta će se desiti kad ih entitet više ne bude u stanju vraćati?
vec se odgovor moze nazrijeti u mojem prethodnom komentaru.
da ne idemo dalje u off
- un1ted
- Posts: 9957
- Joined: 20/10/2012 13:29
- Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676
#1192 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Pa ok, ali neki su u zabludi da jedan entitet moze bez drugog, ili da propast jednog ne vodi propasti drugog.Hajvan wrote:pa nek propadne i pederacija
i svih 10 kantona u istoj, sto se mene tice
nek propadne plutokratija(oligarsi) i salarijat (budzetlije), ne pripadam im…
- geralt
- Posts: 5184
- Joined: 14/09/2017 12:45
#1193 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
U tvoj "salarijat" spadaju i uciteljice koje ti uce djecu, i policajac kojeg zoves kad ti udare auto, i inzinjer koji ti projektuje ceste, i doktor iz Hitne, i ratni invalid koji te odbranio, i penzioner koji je u taj isti budzet uplacivao 40 godina (i od cijih para si se ti skolovao)...Hajvan wrote:pa nek propadne i pederacija
i svih 10 kantona u istoj, sto se mene tice
nek propadne plutokratija(oligarsi) i salarijat (budzetlije), ne pripadam im…
Ako ti sve to nista ne znaci, ti bujrum kartu u jednom smjeru i furaj za Somaliju, tamo ti nema ni plutokratije ni salarijata.
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#1194 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
geralt wrote:U tvoj "salarijat" spadaju i uciteljice koje ti uce djecu, i policajac kojeg zoves kad ti udare auto, i inzinjer koji ti projektuje ceste, i doktor iz Hitne, i ratni invalid koji te odbranio, i penzioner koji je u taj isti budzet uplacivao 40 godina (i od cijih para si se ti skolovao)...Hajvan wrote:pa nek propadne i pederacija
i svih 10 kantona u istoj, sto se mene tice
nek propadne plutokratija(oligarsi) i salarijat (budzetlije), ne pripadam im…
Ako ti sve to nista ne znaci, ti bujrum kartu u jednom smjeru i furaj za Somaliju, tamo ti nema ni plutokratije ni salarijata.
u pravusi, a-ha..
nek si mi reko, meni-papku kreubom sto za hljeba nema
-
- Posts: 2003
- Joined: 09/05/2007 16:35
#1195 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Odlika hajvana je da pišu gluposti i to u velikim količinama. Često iznose mišljenje, koje nema vrijednost ni bilo kakvu korisnu informaciju. Ali u demokratiji i na forumu svačiji glas je jednak.
Ne bih to ni znao, jer mi je dotični na ignore, ali se uvijek neko naše da citira.
Što se tiče teme, stvarno moraš biti glup da se usudiš trpati sve u isti koš.
Upoznat sam iz druge ruke da u kantonalnim cestama nedostaje stručnih ljudi jer su dosta male plate (iako ima drugih nepotrebnih).
Sa druge strane, u federalnim cestama i autocestama su plate puno veće, nepotrebno previsoke, a kad se ne prave ceste, zapošljava se, pa je broj enormno porastao i ima viška, ili se podižu ionako visoke plate i rasipa na sve strane.
Pored toga izađe afera ko uzima naveliko, za stranku ili u svoj džep.
Ali kredit sve pokrije.
Za glupane je sve nebitno i sve isto, budžetarijat koji bi oni ukinuli. I onda je najgore ovim koji rade a najbolje lopovima i višku jer ionako ispadaju isti.
Ne bih to ni znao, jer mi je dotični na ignore, ali se uvijek neko naše da citira.
Što se tiče teme, stvarno moraš biti glup da se usudiš trpati sve u isti koš.
Upoznat sam iz druge ruke da u kantonalnim cestama nedostaje stručnih ljudi jer su dosta male plate (iako ima drugih nepotrebnih).
Sa druge strane, u federalnim cestama i autocestama su plate puno veće, nepotrebno previsoke, a kad se ne prave ceste, zapošljava se, pa je broj enormno porastao i ima viška, ili se podižu ionako visoke plate i rasipa na sve strane.
Pored toga izađe afera ko uzima naveliko, za stranku ili u svoj džep.
Ali kredit sve pokrije.
Za glupane je sve nebitno i sve isto, budžetarijat koji bi oni ukinuli. I onda je najgore ovim koji rade a najbolje lopovima i višku jer ionako ispadaju isti.
- bingov buraz
- Posts: 11329
- Joined: 14/04/2009 20:23
#1196 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Namamitigeralt wrote:RS nama nije "komsija". Ponasas se kao da se izdvajaju pare za neke puteve u Kirgistanu, a ne u tvojoj zemlji.Inteligencija wrote:pa nista ti napravi komsiju fasadu na kuci a kod sebe na kuci nemoj jer kad odes jednom kod komsije bice ti ugodnije..geralt wrote:
I za tvoju informaciju, ja sam u Sarajevu (skoro citav zivot), a Banja Luku sam jednom u zivotu posjetio
kakva su ti druze to razmisljanja jbt ?
Bosnjo ce radije prihvatiti Dodikovu tezu o BiH kao zajednici drzava nego halaliti marku "cetnicima". Jedini adut kojim se Srbi iz RS mogu namamiti da prihvate BiH kao svoju je ekonomski, a bez njih ova dejtonska drzava ne moze funkcionisati.
Mogu misliti kakvo ce tek kmecanje nastati jednog lijepog dana kad udjemo u EU i kad neki skontaju da se zajednicka kasa ne puni od have.
Jok samo će se smijati budali koja plaća tuđe račune
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#1197 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
walk_M-A-N wrote:Odlika hajvana je da pišu gluposti i to u velikim količinama. Često iznose mišljenje, koje nema vrijednost ni bilo kakvu korisnu informaciju. Ali u demokratiji i na forumu svačiji glas je jednak.
Ne bih to ni znao, jer mi je dotični na ignore, ali se uvijek neko naše da citira.
Što se tiče teme, stvarno moraš biti glup da se usudiš trpati sve u isti koš.
Upoznat sam iz druge ruke da u kantonalnim cestama nedostaje stručnih ljudi jer su dosta male plate (iako ima drugih nepotrebnih).
Sa druge strane, u federalnim cestama i autocestama su plate puno veće, nepotrebno previsoke, a kad se ne prave ceste, zapošljava se, pa je broj enormno porastao i ima viška, ili se podižu ionako visoke plate i rasipa na sve strane.
Pored toga izađe afera ko uzima naveliko, za stranku ili u svoj džep.
Ali kredit sve pokrije.
Za glupane je sve nebitno i sve isto, budžetarijat koji bi oni ukinuli. I onda je najgore ovim koji rade a najbolje lopovima i višku jer ionako ispadaju isti.
- vivaldi
- Posts: 7308
- Joined: 16/08/2008 15:56
#1198 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
odakle si pokupio tu "realnost"?Inteligencija wrote:Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..
- Inteligencija
- Posts: 384
- Joined: 10/03/2018 11:28
#1199 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Premijer Novalić je pozvao na odgovornost ministricu Milićević koja je trebala glasati u interesu FBiH, tražeći da se izjasni na osnovu kojih analiza je glasala za ovakvu štetnu odluku.vivaldi wrote:odakle si pokupio tu "realnost"?Inteligencija wrote:Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..
"Ovom odlukom je narušena transparentnost kompletnog zakona kojim su akcize usvojene, jer je ona zagovarana ne samo u smislu namjenskog utroška sredstava, nego i u smislu njihove pravične raspodjele između entiteta. Uprava za indirektno oporezivanje se ovom odlukom svela na privatnu instituciju HDZ-a i Milorada Dodika, iako Bošnjaci finansiraju kompletan sistem indirektnog oporezivanja sa blizu 70 posto", rekli su nam naši izvori.
Ovo sam procitao nakon moje prognoze, sto znaci da sam relativno blizu.
Vlada ima svoje izvore a ja sam odokativno onako posmatrajuci situaciju na terenu..
Inace sam dobar prognozer
- vivaldi
- Posts: 7308
- Joined: 16/08/2008 15:56
#1200 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
to sto je rekao premijer novalic - nije argument!Inteligencija wrote:Premijer Novalić je pozvao na odgovornost ministricu Milićević koja je trebala glasati u interesu FBiH, tražeći da se izjasni na osnovu kojih analiza je glasala za ovakvu štetnu odluku."Ovom odlukom je narušena transparentnost kompletnog zakona kojim su akcize usvojene, jer je ona zagovarana ne samo u smislu namjenskog utroška sredstava, nego i u smislu njihove pravične raspodjele između entiteta. Uprava za indirektno oporezivanje se ovom odlukom svela na privatnu instituciju HDZ-a i Milorada Dodika, iako Bošnjaci finansiraju kompletan sistem indirektnog oporezivanja sa blizu 70 posto", rekli su nam naši izvori.Ovo sam procitao nakon moje prognoze, sto znaci da sam relativno blizu.Vlada ima svoje izvore a ja sam odokativno onako posmatrajuci situaciju na terenu..Inace sam dobar prognozer
to sto su im rekli anonimni "nasi izvori" - nije argumet!
to sto si ti prognozirao - nije argument!
kada je rijec o potrosnji nafte jedini validni i zvanicni podaci su naftni bilansi koje izbacuju zavodi za statistiku. federalni zavod to izbacuje od 2014, a rs od 2011.
podataka za 2017 jos nema, i oni ce biti tek krajem godine
prema podacima za 2016, 2015 i 2014, finalna potrosnja nafte i naftnih derivata u stotinama hiljada tona po entitetima je sljedeca:
2016
fbih (707.804), rs (403.806) - odnos fbih - rs: 63,4% : 36,6%
2015
fbih (670) rs (404) - odnos: 62,4% - 37,6%
2014
fbih (608) rs (496) - odnos 55% - 45%
podataka o potrosnji za rs ima jos i za 2013,12 i 11 godine, ali nema za federaciju pa ne mozemo izracunati omjer. Uglavnom kada saberes ove tri godine dodjes otprilike na postojeci omjer.
evo i ilustracija cisto da potkrijepim (potrosnja u rs po godinama od 2012 do 2016, ali fbih nema takvu tabelu po godinama vec svaka godina posebno pa sam printscreen samo za 2016)
ovo su jedini zvanicni podaci o potrosnji, ali ni oni nisu najprecizniji jer obuhvataju i neke naftne derivate na koje se ne placa akciza poput mazuta bitumena i sl, koji cine mali dio potrosnje, ali eto i to treba imat na umu. treba tu vidjeti i ko je sve osim rudnika i koliko ukupno oslobodjen akciza na gorivo, i vjerovatno jos neki zajebancija koje mi ne padaju na pamet. jos jedan problem je sto ove statsitike se ne racunaju brzo i lako jer kao sto sam napisao iako je sad sredina 2018, tek cemo krajem godine dobit podatke za proslu godine. kako god, ovi podaci ce vjerovtano biti polazna osnova buduceg preciznijeg dogovora o podjeli prihoda.
e sad naravno, logicno je pitanje zasto ovaj koeficijent malo odudara od svih drugih koji su uvijek u omjeru 1:2, ili vrlo blizu tome?
razlog je geografija jer je cijela rs prakticno pogranicni pojas, a oduvijek imaju najjeftinije gorivo pa u velikom broju tamo dolaze da sipaju i srbijanci i hrvati - od zvornika do broda (dolaze naravno i u fbih, u orasje i u kladusu, ali u rs dolaze i preko save i preko drine). imas o tome svake godine bezbroj priloga, a evo dva svjeza primjera i to nakon povecanja akciza. i dalje im se isplati
https://vijesti.rtl.hr/novosti/hrvatska ... -150-kuna/
po jednom rezervoaru hrvati u brodu ustede i po 130 kuna
evo iz srbije
http://rs.n1info.com/a394017/Biznis/Jef ... u-BiH.html
Nakon poslednjeg poskupljenja goriva s druge strane Drine, čak devedest odsto mušterija im čine vozila sa srpskim registracijama.
velika razlika u cijeni, a ovo su najbolje musterije jer ne sipaju za 20 maraka vec do vrha. a zamisli tek autobuse iz srbije, kamione...Razlika u ceni evro-dizela iznosi i do 35 dinara po litru, dok je benzin jeftiniji oko dvadeset dinara - pa kažu, ne sećaju se kad su gorivo sipali u Srbiji.
e vala napati me dobro sa ovim...moram sad pivu popit