Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1151 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

Haris.ba wrote:
seln wrote:NI javne bolnice ne vrate troskove izgradnje, ali se ipak grade.
Ne gradi se autoput zbog "return of investment", vec zbog opsteg efekta na razvoj privrede.
Ne valja ti primjer. Koja je javna bolnica napravljena od 1991? Javne bolnice se finansiraju iz fondova na principu solidarnosti i osiguranja. Skroz drugačija matematika i društvena opravdanja. I u našim okolnostima, npr. kantonalna bolnica Zenica ima duga 20 miliona, pa moraju da štrajkuju da im vlada da garanciju da bi uzeli kredit.

A autoputevi su prirodni monopol. Bolnice nisu.

Ako se autoput pravi zbog opšteg efekta na razvoj privrede koji je smisao naplate? Da se vrate krediti? Vraćaju se iz poreza. Da se održava autoput? Može se održavati iz poreza kao i druge ceste.
Drugo, za finansiranje izgradnje cesta ima fantastičnu robu za oporezivanje - naftu. Ko se više vozi - više plaća poreza (princip pravednosti).
Prihodi od naplate korištenja cestarina nisu mali. Ali, oni su dostatni za pokrivanje održavanja, te pravljenja nekoliko kilometara godišnje autoceste. Bolje odustati od njih, a na drugoj strani tražiti računicu.

Stvar je što će gradnju autoputeva platiti građani vraćajući kroz poreze rate za kredite koji su uzimani za taj autoput. I porezi će se i dalje uzimati desetljećima. I imaš izbor. Sačuvati radna mjesta na naplatnim kućicama, i imati manji promet na cestama. Ili napraviti autoceste sa istim režimom ko i magistralne i maknuti promet na autoput sa magistralnih cesta. Učiniti privredu konkurentnijom time što joj je smanjen trošak transporta. Povećava se sigurnost, biće manje nesreća. A da ne pričamo o otvaranju novih poslovnih kombinacija koje će dovesti i do povećanja potrošnje goriva, te još poreza za održavanje.

Po istom principu može se onda kazati da iako plaćaš održavanje tzv magistralnih cesta kroz registraciju, država može postaviti naplatne kućice i na njima. Šta fali. Što se i one ne bi održavale od naplate putarine?
Ne valja ni tebi primjer. Ti se uvijek govoris o stanju u Bosni, a ja o civiliziranim drzavama. I zbilja, je li tebi period od 1991. naovamo primjer za bilo sta normalno?
Kako god, slazem se da je najbolji nacin naplate putarina kroz oporezivanje goriva. Zapravo, gorivo je optereceno sa dva poreza: akciza plus PDV.
A nasi hahari su sa ovim najnovijim akcizama gorivo poskupjeli apsolutno disproporcionalno kupovnoj moci stanovistva.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#1152 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba »

seln wrote:Ne valja ni tebi primjer. Ti se uvijek govoris o stanju u Bosni, a ja o civiliziranim drzavama. I zbilja, je li tebi period od 1991. naovamo primjer za bilo sta normalno?
Ja govorim o najboljem modelu koji bi zadovoljio cilj u BiH (konkretno u FBiH). Valjda je cilj imati zemlju sa modernim saobraćajnicama u razumnom vremenu, sa razumnim troškovima.

Uspoređivanje sa cestogradnjom sa "civiliziranim" zemljama ne shvatajući kontekst vremena kada su se te ceste pravile može dovesti do pogrešnih zaključaka. NIkada u svijetu nije bilo ovoliko likvidnosti. Novca ima na pasja preskakala. Nema više straha od inflacije. Nema više straha od vanjskotrgovinskog deficita. Ali, i nakon iskustva sa Grčkom, kreditori pušu u jogurt kada su u pitanju države kakva je naša.

Koncesijski model u regionu nije dobar. Imamo Hrvatsku i Y u Istri. Užurbana izgradnja ko što je bila sa Dalmatinom isto nije dobra. Jer u koncesijskom modelu se pokazalo da se gleda samo promet, a u gradnji kreditima od strane države da se lahko dođe do opterećenosti vraćanjem rata kredita. I onda samo biraš "monetizirati autocestu" i plaćati nedostajući promet koncesionaru ili uspjeti nažicati kredite kojima će se vratiti rate kredita.

Mi smo u idealnoj poziciji da uradimo šta je najbolje za nas. Strani povjerioci imaju "osiguranje" da će se njihovi krediti vraćati. Tempo izgradnje će biti spor i nećemo u slijedećih 10 godina vidjeti završetak koridora. I zašto još maltretirati privredu i građane plaćanjem putarine?

FBiH konkretno ima takvu teritorijalnu raspodjelu da može reći svakom kantonu da će dobiti autoput, brzu cestu, ili modernu saobraćajnicu do istih. Tako da porezna opterećenost čitave teritorije neće biti problematična. Neko će imati više km autoceste, neko manje. A, nije država samo lokalpatriotizam.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1153 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

Haris.ba wrote:
seln wrote:Ne valja ni tebi primjer. Ti se uvijek govoris o stanju u Bosni, a ja o civiliziranim drzavama. I zbilja, je li tebi period od 1991. naovamo primjer za bilo sta normalno?
Ja govorim o najboljem modelu koji bi zadovoljio cilj u BiH (konkretno u FBiH). Valjda je cilj imati zemlju sa modernim saobraćajnicama u razumnom vremenu, sa razumnim troškovima.

Uspoređivanje sa cestogradnjom sa "civiliziranim" zemljama ne shvatajući kontekst vremena kada su se te ceste pravile može dovesti do pogrešnih zaključaka. NIkada u svijetu nije bilo ovoliko likvidnosti. Novca ima na pasja preskakala. Nema više straha od inflacije. Nema više straha od vanjskotrgovinskog deficita. Ali, i nakon iskustva sa Grčkom, kreditori pušu u jogurt kada su u pitanju države kakva je naša.

Koncesijski model u regionu nije dobar. Imamo Hrvatsku i Y u Istri. Užurbana izgradnja ko što je bila sa Dalmatinom isto nije dobra. Jer u koncesijskom modelu se pokazalo da se gleda samo promet, a u gradnji kreditima od strane države da se lahko dođe do opterećenosti vraćanjem rata kredita. I onda samo biraš "monetizirati autocestu" i plaćati nedostajući promet koncesionaru ili uspjeti nažicati kredite kojima će se vratiti rate kredita.

Mi smo u idealnoj poziciji da uradimo šta je najbolje za nas. Strani povjerioci imaju "osiguranje" da će se njihovi krediti vraćati. Tempo izgradnje će biti spor i nećemo u slijedećih 10 godina vidjeti završetak koridora. I zašto još maltretirati privredu i građane plaćanjem putarine?

FBiH konkretno ima takvu teritorijalnu raspodjelu da može reći svakom kantonu da će dobiti autoput, brzu cestu, ili modernu saobraćajnicu do istih. Tako da porezna opterećenost čitave teritorije neće biti problematična. Neko će imati više km autoceste, neko manje. A, nije država samo lokalpatriotizam.

OK, da cujemo: kako bi ti radio?
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#1154 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba »

Pa napisao sam.

Do kraja dati Autocestama izvorni prihod od poreza radi izgradnje i održavanja autocesta (akcize, pdv...). I učiniti korištenje autocesta besplatno (bez naplate).

Donijeti plan izgradnje čitave mreže autocesta i brzih cesta sa vremenom realizacije da bi građani mogli razumjeti zašto se oporezuju i šta da očekuju za te poreze.To bi i politički relaksiralo situaciju jer bi se znalo koliki je kolač, i ne bi bilo problema oko raspodjele koja će firma graditi.

Ja lično bih bio zadovoljan i sa 10 km godišnje. To je za jednoga mandata od 4 godine 40 km. Ugrubo, ako je oko 20 miliona KM po km cijena autoceste. To je oko 800 miliona. To bi se trebalo moći pokriti sa trenutnim porezima. Imali bi zaposlenu operativu koja bi mogla planirati višegodišnje prihode bez balona izgradnje kakav se desio u Hrvatskoj.
SSemir
Posts: 4577
Joined: 26/02/2009 08:42

#1155 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by SSemir »

Haris.ba wrote:
seln wrote:Ne valja ni tebi primjer. Ti se uvijek govoris o stanju u Bosni, a ja o civiliziranim drzavama. I zbilja, je li tebi period od 1991. naovamo primjer za bilo sta normalno?
Ja govorim o najboljem modelu koji bi zadovoljio cilj u BiH (konkretno u FBiH). Valjda je cilj imati zemlju sa modernim saobraćajnicama u razumnom vremenu...
Samo sto je to razumno vrijeme davno proslo. Razvijenost nasih cesta kasni 30tak godina svijetom. Shvatite da je saobracaj kocnica bih u mnogo cemu.
Mora se traziti nacin da se modernizacija ubrza, sto prije. U svim segmentima. Vozovi, magistralne ceste, brze ceste, autoputevi, sve nam vapi za modernizacijom, obnovom, unapredjenjem
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1156 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

Haris.ba wrote:Pa napisao sam.

Do kraja dati Autocestama izvorni prihod od poreza radi izgradnje i održavanja autocesta (akcize, pdv...). I učiniti korištenje autocesta besplatno (bez naplate).

Donijeti plan izgradnje čitave mreže autocesta i brzih cesta sa vremenom realizacije da bi građani mogli razumjeti zašto se oporezuju i šta da očekuju za te poreze.To bi i politički relaksiralo situaciju jer bi se znalo koliki je kolač, i ne bi bilo problema oko raspodjele koja će firma graditi.

Ja lično bih bio zadovoljan i sa 10 km godišnje. To je za jednoga mandata od 4 godine 40 km. Ugrubo, ako je oko 20 miliona KM po km cijena autoceste. To je oko 800 miliona. To bi se trebalo moći pokriti sa trenutnim porezima. Imali bi zaposlenu operativu koja bi mogla planirati višegodišnje prihode bez balona izgradnje kakav se desio u Hrvatskoj.
:D

Dvadeset godina!
Vec dvadeset godina pokusavaju napraviti auto put. Preko akciza su uzeli ne 800 miliona, vec deset puta vise.
Dakle, sve je to lijepo sto ti pises, ali to je bas ono "da su babi muda...".
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#1157 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba »

seln wrote:
:D

Dvadeset godina!
Vec dvadeset godina pokusavaju napraviti auto put. Preko akciza su uzeli ne 800 miliona, vec deset puta vise.
Dakle, sve je to lijepo sto ti pises, ali to je bas ono "da su babi muda...".
1001 put prežvakana tema oko akciza. Akcize nisu samo za puteve išle. Ne idu ni danas.

Koliko znači 10 km godišnje vidimo poslije 3 godine ovoga mandata. Nama treba kontinuitet. pa barem 10 km godišnje da se otvori.
SSemir wrote:Samo sto je to razumno vrijeme davno proslo. Razvijenost nasih cesta kasni 30tak godina svijetom. Shvatite da je saobracaj kocnica bih u mnogo cemu.
Mora se traziti nacin da se modernizacija ubrza, sto prije. U svim segmentima. Vozovi, magistralne ceste, brze ceste, autoputevi, sve nam vapi za modernizacijom, obnovom, unapredjenjem
Da su samo ceste, pa hajde. Ali, mi smo šuplji svugdje. Tako da ipak treba biti konzervativan.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1158 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

Haris.ba wrote:
seln wrote:
:D

Dvadeset godina!
Vec dvadeset godina pokusavaju napraviti auto put. Preko akciza su uzeli ne 800 miliona, vec deset puta vise.
Dakle, sve je to lijepo sto ti pises, ali to je bas ono "da su babi muda...".
1001 put prežvakana tema oko akciza. Akcize nisu samo za puteve išle. Ne idu ni danas.

Koliko znači 10 km godišnje vidimo poslije 3 godine ovoga mandata. Nama treba kontinuitet. pa barem 10 km godišnje da se otvori.
Tako je. I da su samo akcize od goriva, ne bih se ibretio.
Ali oni su oporezovali sve sto moze i sto ne moze, samo jos zrak nisu (a nemoj se zakleti da nece) i sve su sjebali na uhljebe i kupovinu socijalnog mira.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#1159 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba »

seln wrote:
Ali oni su oporezovali sve sto moze i sto ne moze, samo jos zrak nisu (a nemoj se zakleti da nece) i sve su sjebali na uhljebe i kupovinu socijalnog mira.

Pa to je upravo razlog zašto naplata korištenja cesta nema smisla.

A nije tačno da je sve oporezovano.

Nisu npr.:
- kapitalni dobitak
- dodaci na plaću (to će uskoro)
- vlasništvo nad imovinom (jeste u nekim kantonima, ali simbolično)
- neaktivni kapital...

Polahko.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1160 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

Haris.ba wrote:
seln wrote:
Ali oni su oporezovali sve sto moze i sto ne moze, samo jos zrak nisu (a nemoj se zakleti da nece) i sve su sjebali na uhljebe i kupovinu socijalnog mira.

Pa to je upravo razlog zašto naplata korištenja cesta nema smisla.

A nije tačno da je sve oporezovano.

Nisu npr.:
- kapitalni dobitak
- dodaci na plaću (to će uskoro)
- vlasništvo nad imovinom (jeste u nekim kantonima, ali simbolično)
- neaktivni kapital...

Polahko.
Prema ostalim zemljama BiH ima najniže akcize (i to ubjedljivo najniže) na bilo šta i nepostojanje na mnoge stvari, a da ne govorim porezu nekretninama i ostalu imovinu, najniži PDV, itd. :run:
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1161 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

tec wrote: Prema ostalim zemljama BiH ima najniže akcize (i to ubjedljivo najniže) na bilo šta i nepostojanje na mnoge stvari, a da ne govorim porezu nekretninama i ostalu imovinu, najniži PDV, itd. :run:
Prema ostalim zemljama BiH ima najniže plate (i to ubjedljivo najniže) bilo gdje i nezaposlenost je najveca, a da ne govorim o losim socijalnim izdacima i ostale vidove socijalne pomoci, najniže porodiljsko itd. :run:
elcaliente
Posts: 4555
Joined: 13/06/2012 15:52

#1162 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by elcaliente »

seln wrote:
tec wrote: Prema ostalim zemljama BiH ima najniže akcize (i to ubjedljivo najniže) na bilo šta i nepostojanje na mnoge stvari, a da ne govorim porezu nekretninama i ostalu imovinu, najniži PDV, itd. :run:
Prema ostalim zemljama BiH ima najniže plate (i to ubjedljivo najniže) bilo gdje i nezaposlenost je najveca, a da ne govorim o losim socijalnim izdacima i ostale vidove socijalne pomoci, najniže porodiljsko itd. :run:
Od svih zemalja u okruzenju BiH ima najvise socijalnih davanja. Tu smo u rangu skandinavskih zemalja. Ko nije pitao nije nista ni dobio.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1163 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

seln wrote:
tec wrote: Prema ostalim zemljama BiH ima najniže akcize (i to ubjedljivo najniže) na bilo šta i nepostojanje na mnoge stvari, a da ne govorim porezu nekretninama i ostalu imovinu, najniži PDV, itd. :run:
Prema ostalim zemljama BiH ima najniže plate (i to ubjedljivo najniže) bilo gdje i nezaposlenost je najveca, a da ne govorim o losim socijalnim izdacima i ostale vidove socijalne pomoci, najniže porodiljsko itd. :run:
Nema najniže plate u okruženju niti BLIZU NAJNIŽE. A malo provjeri kako se formiraju akcize i pdv prije nego sto se nastaviš brukati. Lošu socijalnu pomoć???? Elicalient ti je dobro odgovorio na to.

Vidim tvoje znanje formiraš u kafiću sa ostalim nulitetima koji rade ništa a imaju para za sjediti u kafenišu, pušiti, cviliti, i kukati cjeli dan.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#1164 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba »

Imamo generalno niske porezne stope. I to je istina. Ali, imamo i jadnu masu za oporezivanje. I to je istina.

Sutra možemo prekopirati danske porezne stope i oporezivati ko oni oko 50% GDP. I opet nećemo imati autoputa.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1165 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

tec wrote:
seln wrote:
tec wrote: Prema ostalim zemljama BiH ima najniže akcize (i to ubjedljivo najniže) na bilo šta i nepostojanje na mnoge stvari, a da ne govorim porezu nekretninama i ostalu imovinu, najniži PDV, itd. :run:
Prema ostalim zemljama BiH ima najniže plate (i to ubjedljivo najniže) bilo gdje i nezaposlenost je najveca, a da ne govorim o losim socijalnim izdacima i ostale vidove socijalne pomoci, najniže porodiljsko itd. :run:
Nema najniže plate u okruženju niti BLIZU NAJNIŽE. A malo provjeri kako se formiraju akcize i pdv prije nego sto se nastaviš brukati. Lošu socijalnu pomoć???? Elicalient ti je dobro odgovorio na to.

Vidim tvoje znanje formiraš u kafiću sa ostalim nulitetima koji rade ništa a imaju para za sjediti u kafenišu, pušiti, cviliti, i kukati cjeli dan.
Momak, ohani... nemoj se ljutiti, poslacu ti vitre.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1166 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

elcaliente wrote: Od svih zemalja u okruzenju BiH ima najvise socijalnih davanja.
:D
Da ti nisi pomijesao socijalna davanja i "boracke" nadoknade?
elcaliente
Posts: 4555
Joined: 13/06/2012 15:52

#1167 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by elcaliente »

seln wrote:
elcaliente wrote: Od svih zemalja u okruzenju BiH ima najvise socijalnih davanja.
:D
Da ti nisi pomijesao socijalna davanja i "boracke" nadoknade?
Sve je to isto, sve su to socijalna davanja; nadoknde za demobilisane borce , nadoknade za demobilisane vojnike sadasne vojske, nadoknade za ratne invalide, penzije za ove ili one itd, itd. Osnujes neko udruzenje ili samo skupis par ljudi blokiras neku saobracajnicu par dana , malo protestvujes i eto nadoknada.
Sjecate se prije par godina kada su momci sa 30+ i 40+ demonstrirali ispred predsjednistva i trazili penziju i na kraju je dobise.

Zato sam i rekao ko nepita da i nedobije, imamo socijalnih davanja ko Svedska.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1168 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

Haris.ba wrote:Imamo generalno niske porezne stope. I to je istina. Ali, imamo i jadnu masu za oporezivanje. I to je istina.

Sutra možemo prekopirati danske porezne stope i oporezivati ko oni oko 50% GDP. I opet nećemo imati autoputa.
I to je to. 50% od nule je opet nula.
Ali, ne mislim da imamo tako niske poreze. Tacno je da je PDV 17%,a u vecini drzava je oko 20%...
ali mi smo jedna od rijetkih drzava koja ima jednu stopu poreza, pa su luksuzni parfemi i hrana za bebe isto oporezovani.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1169 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

elcaliente wrote:
seln wrote:
elcaliente wrote: Od svih zemalja u okruzenju BiH ima najvise socijalnih davanja.
:D
Da ti nisi pomijesao socijalna davanja i "boracke" nadoknade?
Sve je to isto, sve su to socijalna davanja; nadoknde za demobilisane borce , nadoknade za demobilisane vojnike sadasne vojske, nadoknade za ratne invalide, penzije za ove ili one itd, itd. Osnujes neko udruzenje ili samo skupis par ljudi blokiras neku saobracajnicu par dana , malo protestvujes i eto nadoknada.
Sjecate se prije par godina kada su momci sa 30+ i 40+ demonstrirali ispred predsjednistva i trazili penziju i na kraju je dobise.

Zato sam i rekao ko nepita da i nedobije, imamo socijalnih davanja ko Svedska.
O tome bi se, naravno, dalo diskutirati... ali ja nisam mislio na uhljebe, vec na "normalna" socijalna davanja: naknada za porodiljsko, djecji dodatak, naknada za bezaposlene, socijalna pomoc...
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#1170 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by supercali »

seln wrote:
Haris.ba wrote:Imamo generalno niske porezne stope. I to je istina. Ali, imamo i jadnu masu za oporezivanje. I to je istina.

Sutra možemo prekopirati danske porezne stope i oporezivati ko oni oko 50% GDP. I opet nećemo imati autoputa.
I to je to. 50% od nule je opet nula.
Ali, ne mislim da imamo tako niske poreze. Tacno je da je PDV 17%,a u vecini drzava je oko 20%...
ali mi smo jedna od rijetkih drzava koja ima jednu stopu poreza, pa su luksuzni parfemi i hrana za bebe isto oporezovani.
Po nekim parametrima mi smo porezni raj
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1171 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by seln »

supercali wrote: Po nekim parametrima mi smo porezni raj
Za superbogate, bez sumnje...
belaj je u tome sto 90% stanovnistva jedva placa i te nase "male" poreze.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#1172 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by shake69 »

''Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH razmatrao je danas stanje u vezi sa raspodjelom prihoda od cestarina na posebnom podračunu za izgradnju autocesta nakon što su 1. februara stupile na snagu izmjena i dopuna seta zakona koji se odnose na akcize.
S obzirom na to da nije postignuta saglasnost o istovjetnom načinu raspodjele prikupljenih sredstava, nisu ni donesene odluke o raspodjeli i sredstva će do daljnjeg biti na računu Centralne banke BiH.

Protiv prijedloga odluka da sredstva od cestarina budu raspodijeljena na način da FBiH pripadne 59 posto, Republici Srpskoj 39 posto, a Brčko distriktu dva posto, bili su članovi UO iz FBiH.''
___________________
Paaa, Laktashenkova gubernija ne zasluzuje ni 30% ako vidimo koliko se vozi od Gradiske do Banja Luke i Banja Luke do Doboja u usporedbi s autocestom na koridoreu Vc u FBiH.
Valjda brojke govore dovoljno.
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#1173 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by walk_M-A-N »

Autoceste koje se gradi u BiH imaju trošak „puta tri“.
Koliko bi realno koštao uzmu još lopovi kroz tendere i nepotrebne zaposlene.
A onda još kamate na sve to.

Pročitati kako se krade i kome su autoputevi i ceste isplativi.

http://www.zurnal.info/novost/21292/cla ... smjenjuje-

http://www.zurnal.info/novost/21258/sam ... i-neznanja
User avatar
Inteligencija
Posts: 384
Joined: 10/03/2018 11:28

#1174 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Inteligencija »

A jes nas Milicevic HDZ -srbi koalicija zajebala covjece , pa bukvalno ja gradim put Dodiku..cuj 40 % zamalo entitetu srpska ??

Realno je 70 % federaciji 28% srpskoj i 2% distriktu..

Zivim za dan kada cemo mi nekog presvuci kao sto nas svakodnevno..
User avatar
Hajvan
Posts: 9637
Joined: 25/10/2008 13:21
Location: SaraJovo

#1175 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajvan »

tMujo glupi iz vicova.
Post Reply