Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1076 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Uzalud autoputevi, razlog što IKEA ne dolazi u BiH je isključivo naš kokuzluk.
Istovremeno, nepostojanje autoputa do sada uopće nije bila prepreka da se proizvodi za IKEU.
Imate prodavnicu u Zagrebu, gradi se u Beogradu, ima li planova za otvaranje prodavnice u BiH?

- BiH je za nas iznimno važna zemlja zbog proizvodnje. Već dugo godina surađujemo sa nizom proizvođača koji puno proizvode za nas, to su višemilionski ugovori, tako da BiH preko IKEA izvozi proizvode u naše prodavnice diljem svijeta. Na taj način podupiremo izvoznu bilancu BiH.

Što se tiče dolaska maloprodaje u BiH, u ovom trenutku ne postoje planovi. BiH kao zemlja, po broju stanovnika, može imati IKEA robnu kuću, ali još puno čimbenika se mora poklopiti. Ako ćemo biti vrlo plastični, naši proizvodi, da bismo mi ostvarili našu poslovnu ideju, osim što moraju biti kvalitetni i to je naš posao, moraju biti dostupni i prihvatljivi cijenom za većinu ljudi. Nekakav stolić košta u Hrvatskoj 10 eura i prihvatljiv je za većinu ljudi, ako isti taj stolić u BiH vrlo mali broj ljudi može priuštiti, onda naša poslovna filozofija ne može doći do izražaja. Tako da to puno ovisi o kupovnoj moći jedne zemlje. Radije ćemo pričekati da zemlja dođe na taj stadij da može priuštiti naše proizvode nego da dođemo na tržište gdje će se naši proizvodi smatrati ekskluzivnim i na taj način brendirati sebe kao robnu kuću sa skupim namještajem.
http://www.oslobodjenje.ba/ekonomija/bi ... bih/172142
User avatar
VladaFBiH
Posts: 4366
Joined: 01/02/2012 12:32
Location: rajvoSa

#1077 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VladaFBiH »

Ned071 wrote:[quote="Alfons
To je stvar politike, a ne struke. Ovo je sve i pocelo od politike - niko nije kritikovao izgradnju autoputa prije pet godina, vec je to krenulo kada je SDP dosao na vlast... Ne zato jer su gradili put, vec zato jer taj isti put nisu gradili SDA-ovci. :D

I onda se krenulo u sabotiranje projekta (SDA opstrukcije oko zaobilaznice) i u negativni medijski spin. FTV i Avaz su npr. javljali da se zaobilaznica NE MOZE koristiti jer nigdje nije spojena, sto je valjda razlog zasto se nekoliko sedmica nakon otvorenja na njoj nije kretalo nista - znao sam bukvalno proci od Vogosce do Tarcina da vidim samo jedan auto. Sada je bolje, jer su u medjuvremenu i najgluplji skontali da je taj put zaista napravljen, mada su mediji govorili da nije.

Volio bih da grijesim, ali ne grijesim. Ako grijesim, zamolio bih kriticare da pronadju slicni kritike koje su se iznosile kada je SDA bila na vlasti? Nema ih. Nema ih ni danas u tom obimu, jer je SDA opet na vlasti. :D Takodjer nema ni mase SDA trollova koji su silovali onu drugu temu, radi koje sam i predlozio otvaranje ove teme (na kojoj su se opet provaljivali ko tipicni SDA idioti, ali barem nisu spamali temu o pregledu izgradnje).

Za kriticare samo mogu izvuci onu staru narodnu - ko vas ne zna skupo bi vas platio. :wink:

Dakle, narodu ne treba nista govoriti jer im nije bitno. Kada put grade "njihovi" sve je ok... Kada ga gradi druga politicka opcija, e tad nije. :D
Grijesis. Ili izvrces. Dobro se sjecam sta je objavljeno. Da se iz hadzica prema sarajevu ne mozes nakacit na ac. I da cuke pice cestom. Al njima se, kao i obicno, zurilo...[/quote]

Za cuke je istina - ja sam zamalo "zaglavio" kada mi je, u sred noći, istrčao čopor na cestu a ja vozim 140 km/h...
User avatar
prdimahovina
Posts: 160
Joined: 01/09/2006 15:46

#1078 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prdimahovina »

Malo sa zakašnjenjem.
Gdje sam se to pogubio, ti ne objasni.

"Država i entiteti su napravili model, projekciju, istraživanje, itd i pokazali i dokazali kako sve to utječe na ekonomskom, sigurnosnom, socijalnom, itd" - postoji li to negdje objavljeno? da li je to iskomunicirano sa javnošću?
Zašto, na kraju krajeva, ako na moju dobronamjernu primjedbu odgovaraš nadmeno i arogantno i politikantski ako već imaš te sve papire. Zašto ne kažeš da će po tom-i-tom papiru svaka marka uložena u autoput rezultirati sa npr. 0,30KM povećanjem GDP-a, da će svaki milion uložen u AC rezultirati sa npr. 50 radnih mjesta, da zaduživanje po stopi od 200 mil EUR godišnje neće dovesti do problema sa vanjskim dugom Federacije, a da bi, prema tom-i-tom proračunu, zaduživanje od 400 mil EUR bilo problematično.....
Ako to sve postoji, zašto se tim argumentima na ušutkaju svi ti koje navodiš, i mnogi drugi? Zašto se, umjeto floskula, ne pokažu brojke i jasna matematika - ako već postoji u nekoj ladici "model, projekcija, istraživanje, itd"?

Ne mislim, naravno, da Eb i IBRD daju pare "na lijepe oči". Isto kao ni MMF. Ali oni imaju svoje kriterije, svoje računice i svoje interese.
Ja kažem da nije jasno postoje li sve te računice i strategije u FbiH , i da, ako postoje, javnost nije upoznata sa istima nego se priče, čak i među ekonomistima vode u smislu nagađanja i "Hrvatska ovo", "Slovenija ono"...

tec wrote:
prdimahovina wrote:U pravu je Alfons. Slažem se da je ovo jedna od pametnijih investicija. Ovaj kredit je više nego povoljan. kamata 1,5 posto, pa inflacija pojede tu kamatu :)

Mislim, volio bih ja više da uzmemo milijardu kredita i napravimo tehnološki bum i zaposlimo 10.000 ljudi...ali taj film nećemo gledati.

Razumijem i ljude koji su skeptični, jer država nije napravila model, projekciju, istraživanje...bilo šta kako bi dokazala da se ta investicija isplati (ekonomski, sigurnosno, sociološki...znači po više parametara). Siguran sam da takve projekcije pozitivnih učinaka jedne investicije mogu napraviti. Ali jok, i dalje se vode demagogijom. Kao, skontalo se da je to prioritet i udri.
Fali ozbiljnosti u diskusiji.
Kao neki vrhunski argument se uzima Hrvatska, pa jedni kažu vidi što imaju fine ceste a drugi kažu ali to ih je dovelo na prosjački štap. Izgradili su oko 1000km autocesta, i to im je u ukupnom dugu oko 10%. A uzimali su puno nepovoljnije kredite, kratkoročne sa većim kamatama. Pa su uzimali još nepovoljnije da vrate te kredite.
Bitno je napraviti ozbiljnu računicu koliko kredita i koliko kilometara godišnje možemo sebi priuštiti. Što bi narod rekao, da se protegnemo koliko je jorgan širok. Mislim da možemo priuštiti sebi dodatna zaduženja, ali to je moje mišljenje. Država bi trebala napraviti projekciju i reći: možemo se po ovoj stopi zaduživati 100 mil godišnje i praviti 10ak KM godišnje.
A energiju bi trebalu usmjeriti u smanjenje zaduženja za održavanje administracije - ako će nas nešto dokrajčiti - to će biti to.
Dobro si počeo pa se onda izgubio. Jeli stvarno misliš da EiB i Ebrd daju kredite na lijepu riječ? Država i entiteti su napravili model, projekciju, istraživanje, itd i pokazali i dokazali kako sve to utječe na ekonomskom, sigurnosnom, socijalnom, itd. Ali postoje ovdje i na vlasti ljudi koji to ne prihvaćaju, negiraju i izokreću da bi gurali svoju neku socijalno, nacionalno, vjersku perverziju (politiku). Jer njima je bolje gurati sto vise ljudi na budžetska jasla bez da služe neku potrebnu svrhu, negu insistirati na razvojnim i kapitalnim projektima. A tu im nije kraj jer usput napadaju ili usporavaju sve razvojne i kapitalne projekte jer bilo sta je pozitivno im prijeti kontroli na ovcama (biračima).
Zato postoji ovaj bastardni politički sistem gdje ima vise političara i administracije po glavi stanovnika nego igdje drugdje na svijetu.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1079 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

prdimahovina wrote:Malo sa zakašnjenjem.
Gdje sam se to pogubio, ti ne objasni.

"Država i entiteti su napravili model, projekciju, istraživanje, itd i pokazali i dokazali kako sve to utječe na ekonomskom, sigurnosnom, socijalnom, itd" - postoji li to negdje objavljeno? da li je to iskomunicirano sa javnošću?
Zašto, na kraju krajeva, ako na moju dobronamjernu primjedbu odgovaraš nadmeno i arogantno i politikantski ako već imaš te sve papire. Zašto ne kažeš da će po tom-i-tom papiru svaka marka uložena u autoput rezultirati sa npr. 0,30KM povećanjem GDP-a, da će svaki milion uložen u AC rezultirati sa npr. 50 radnih mjesta, da zaduživanje po stopi od 200 mil EUR godišnje neće dovesti do problema sa vanjskim dugom Federacije, a da bi, prema tom-i-tom proračunu, zaduživanje od 400 mil EUR bilo problematično.....
Ako to sve postoji, zašto se tim argumentima na ušutkaju svi ti koje navodiš, i mnogi drugi? Zašto se, umjeto floskula, ne pokažu brojke i jasna matematika - ako već postoji u nekoj ladici "model, projekcija, istraživanje, itd"?

Ne mislim, naravno, da Eb i IBRD daju pare "na lijepe oči". Isto kao ni MMF. Ali oni imaju svoje kriterije, svoje računice i svoje interese.
Ja kažem da nije jasno postoje li sve te računice i strategije u FbiH , i da, ako postoje, javnost nije upoznata sa istima nego se priče, čak i među ekonomistima vode u smislu nagađanja i "Hrvatska ovo", "Slovenija ono"...
Očigledno ti si jedan od onih koji je jučer pao sa drveta, postoji nešto zvano 'feasibility study' koje ti odgovara na sva ta pitanja ako te interesira. Postoje analize tržišta/projekta/utjecaja na okolinu itd koji se rade i rađeni za sve to, pa idejni projekat, javna rasprava, usklađivanje trase, glavni projekat ekonomska analiza, predstavljanje vladi za opravdanje itd. Sve to prije nego sto se zatraži zaduženje za pojedini projekat. A to je jedini način da bi jedna zemlja kao BiH mogla dobiti kredit kod EiB ili Ebrd. I nakon dobivanja tog kredita svaka stavka ugovora, projekta, radova, ali i poslovanja je provjerena od tih banaka. Veličina zaduženja JP Autoceste je direktno povezana sa prihodima i financijskih mogućnosti otplate JP Autoceste a ne federacije ili rs i zato nemaju nikakav utjecaj na otplatu vanjskog duga istih a to ne odlučujem ja, ti ili vlada nego EiB i Ebrd.

Sve to ti je slobodno dostupno i ne negdje zabiti nego na situ JP Autocesta i Ministarstva Prometa i Komunikacija BiH, a takve iste analize možeš naći na hiljade na netu jer se rade za bilo koji projekat ne samo autoceste. Ako ti je teško pogledati onda te ne interesira istina nego samo guranja tvog način gledanja stvari, linkove sam davno postavio na ovom forum i očigledno nisu služili nikome. Ako te interesiraju EiB i Ebrd interesi imaju obilne informacije o koji tipovi banaka su i koja je njihova funkcija na njihovim sajtovima.

Naravno za pojedine eksperte kao što si ti u BiH se to radi kako kome padne na pamet povuče liniji i daj pare da kopam. Ili pare dolaze u vrećama ili krediti legnu na račun, itd. Javnost je vrlo dobro upoznata i obavještena u sve to ali ju uopšte to ne interesira sve dok neki čaršiski političar počne bacati jeftine populističke bombe da to u BiH ne postoji.
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1080 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

prdimahovina wrote:Malo sa zakašnjenjem.
Gdje sam se to pogubio, ti ne objasni.

"Država i entiteti su napravili model, projekciju, istraživanje, itd i pokazali i dokazali kako sve to utječe na ekonomskom, sigurnosnom, socijalnom, itd" - postoji li to negdje objavljeno? da li je to iskomunicirano sa javnošću?
...
Ima samo ovaj smiješni, tragično netačni uradak.
http://www.jpautoceste.ba/images/studija.pdf
User avatar
prdimahovina
Posts: 160
Joined: 01/09/2006 15:46

#1081 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prdimahovina »

tec wrote: Očigledno ti si jedan od onih koji je jučer pao sa drveta, postoji nešto zvano 'feasibility study' koje ti odgovara na sva ta pitanja ako te interesira...
Jašta sam nego pao s drveta juče kad mislim da bismo imali neke ozbiljne ekonomske projekcije bilo čega u ovoj državi.

Fizibiliti studija stara 10 godina, po njoj čitav projekat gotov 2017. U međuvremennu se izmijenilo masu stvari...Na webu JP AC informacije se po 2 godine ne apdejtiraju, i to one na naslovnoj stranici...
Nadam se da tamo radiš tamo kao građevinski inžinjer ili rehničar (to je svijetliji dio te priče) a ne u press odjelu :)

Da još jednom ponovim, ja sam stvarno ZA ovaj projekat i podržavam izgradnju AC. Ali toliko diletantizma oko tako važnog projekta je nedopustivo, pogotovo od strane političkih stranaka...ali da ne duljim previše priču...
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1082 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

prdimahovina wrote:
Jašta sam nego pao s drveta juče kad mislim da bismo imali neke ozbiljne ekonomske projekcije bilo čega u ovoj državi.

Fizibiliti studija stara 10 godina, po njoj čitav projekat gotov 2017. U međuvremennu se izmijenilo masu stvari...Na webu JP AC informacije se po 2 godine ne apdejtiraju, i to one na naslovnoj stranici...
Nadam se da tamo radiš tamo kao građevinski inžinjer ili rehničar (to je svijetliji dio te priče) a ne u press odjelu :)

Da još jednom ponovim, ja sam stvarno ZA ovaj projekat i podržavam izgradnju AC. Ali toliko diletantizma oko tako važnog projekta je nedopustivo, pogotovo od strane političkih stranaka...ali da ne duljim previše priču...
Tipični odgovor malog djeteta koji nije ni otišao na stranicu nego samo ponavlja standardne nebuloze, pojma nemaš o planiranju, projektiranju, financiranju ili realizaciji . Za te kao ti neće nikada biti odgovarajuće informacije jer bilo šta se predstavi neće odgovarati jer to je u BiH urađeno (iako isto se radi u svim drugim zemljama), pa neka ti je sa srečom sa tvojom inteligencijom.
krater
Posts: 6991
Joined: 27/09/2012 07:00

#1083 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by krater »

Projekti na listi prioriteta, sredstva već osigurana

Za četiri tunela na Koridoru 5C spremna 783 miliona KM

Image

Gradnja četiri tunela na Koridoru 5C, koja se nalaze na listi prioriteta Vlade Federacije, a čijom će se realizacijom znatno skratiti vrijeme putovanja, prvenstveno prema jugu, koštat će ukupno 783 miliona maraka, saznaje „Dnevni avaz“.

Krajem godine

Radi se o projektima „Autocesta FBiH“ koji su već u potpunosti spremni za realizaciju i čija je dokumentacija pripremljena za investiranje već krajem ove ili početkom 2017. godine, dok su sredstva za gradnju već osigurana putem stranih kreditora.

Gradnja tunela kroz planinu Prenj, gdje bi Koridor 5C prolazio dolinom Bijela, a tiče se dionice autoputa od Konjica prema Mostaru, koštat će ukupno 400 miliona KM. Ovo će biti najskuplji i najzahtjevniji tunel na Koridoru, čija je ukupna dužina deset kilometara.

Ova dionica, kako i izgradnja tunela jednim dijelom finansirat će se sredstvima „Autocesta FBiH“, a drugim putem kredit kineske države banke EXIM. Njegovom izgradnjom skratit će se trasa za 18 kilometara.

Gradnja tunela na dionici Vranduk - Ponirak (ulaz tunel Zenica) koštat će ukupno 96 miliona maraka. Ovaj tunel finansirat će se putem Fonda za međunarodni razvoj OFID.
Gradnja i drugog tunela u Zenici, od ukupno tri na dionici Koridora 5C, Ponirak - Vraca (tunel Zenica) koštat će 171 milion maraka, a ovaj tunel finansirat će Evropska investicijska banka (EIB).

Zenica jug

Treći tunel na području Zenice, na dionici Vraca – Pečuj (tunel izlaz iz Zenice), koštat će 116 miliona maraka. Svi ovi tuneli obuhvaćeni su dionicom Zenica jug - Zenica sjever.
User avatar
prdimahovina
Posts: 160
Joined: 01/09/2006 15:46

#1084 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prdimahovina »

tec wrote:
prdimahovina wrote:
Jašta sam nego pao s drveta juče kad mislim da bismo imali neke ozbiljne ekonomske projekcije bilo čega u ovoj državi.

Fizibiliti studija stara 10 godina, po njoj čitav projekat gotov 2017. U međuvremennu se izmijenilo masu stvari...Na webu JP AC informacije se po 2 godine ne apdejtiraju, i to one na naslovnoj stranici...
Nadam se da tamo radiš tamo kao građevinski inžinjer ili rehničar (to je svijetliji dio te priče) a ne u press odjelu :)

Da još jednom ponovim, ja sam stvarno ZA ovaj projekat i podržavam izgradnju AC. Ali toliko diletantizma oko tako važnog projekta je nedopustivo, pogotovo od strane političkih stranaka...ali da ne duljim previše priču...
Tipični odgovor malog djeteta koji nije ni otišao na stranicu nego samo ponavlja standardne nebuloze, pojma nemaš o planiranju, projektiranju, financiranju ili realizaciji . Za te kao ti neće nikada biti odgovarajuće informacije jer bilo šta se predstavi neće odgovarati jer to je u BiH urađeno (iako isto se radi u svim drugim zemljama), pa neka ti je sa srečom sa tvojom inteligencijom.
Ipak radiš u press odjelu :evil: :run:
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1085 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

prdimahovina wrote:
Ipak radiš u press odjelu :evil: :run:
Znači kao i profesor, ako ti informacije ne odgovaraju onda ne postoje. :thumbup:
User avatar
prdimahovina
Posts: 160
Joined: 01/09/2006 15:46

#1086 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prdimahovina »

tec wrote:
prdimahovina wrote:
Ipak radiš u press odjelu :evil: :run:
Znači kao i profesor, ako ti informacije ne odgovaraju onda ne postoje. :thumbup:
Jaooo, pa ti si i duhovit? Pa to je divno. :kiss:
Slika i prilika uhljeba:
1. priča o stvarima koje ne razumije
2. sugovornike vrijeđa i obraća im se s visine (prikrivajući time nedostatak argumenata)
3. prošao neki kurs propagande - "1000 puta ponovljena laž postaje istina"
4. (bonus) duhovtim doskočicama zakucava sugovornika.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1087 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

prdimahovina wrote: Jaooo, pa ti si i duhovit? Pa to je divno. :kiss:
Slika i prilika uhljeba:
1. priča o stvarima koje ne razumije
2. sugovornike vrijeđa i obraća im se s visine (prikrivajući time nedostatak argumenata)
3. prošao neki kurs propagande - "1000 puta ponovljena laž postaje istina"
4. (bonus) duhovtim doskočicama zakucava sugovornika.
:lol: :thumbup:
Rečeno ti je gdje možeš naći informacije ali to ti nije odgovaralo jer očigledno si očekivao da svi u BiH nemaju pojma kako i šta se treba raditi. I sada ponavljaš dobro staro: kako niko ne zna, sve je propaganda, svi ti se loše obračaju, svi su nesposobni, itd. Ovdje si ti jedini koji ponavlja laž i nastoji je ponavljati jer činjenice ne odgovaraju tvojim teorijama. Klasična maska ne znanja, sve su drugi krivi samo ti si dobar.

Perfektan primjer prosječnog građanina :bih:
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#1088 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by walk_M-A-N »

http://www.klix.ba/vijesti/bih/vijece-m ... /160629096
Postoje 2 vrste ljudi, oni koji ovo podržavaju i oni koji ne. Ja sam od drugih, jer NE ŽELIM da plaćam izgradnju autoputa za druge i ne želim da sve, od hljeba nadalje, opet poskupi.
Ali se sva politika svodi na to da manjina koja ovo pravi i voza se njime uzme od većine koja se ne vozi (redovno). I to DODATNE akcize.

BŽS....
Kad se treba dogovoriti oko povecanja cijena i zavaljivanja naroda to bude za 2-3 sata gotovo, bez svađe, pokretanja vitalnih nacionalnih interesa i drugih zajebancija. Ali kad treba sebi smanjiti platu, onda je frka, nema kvoruma, pokrecu se vitalni nacionalni interesi, odgađa se.....
JimMorrison
udri po narodu kad već nesmijete naplatiti kladionicama
The BEN10
Posts: 7558
Joined: 19/09/2011 09:03

#1089 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 »

walk_M-A-N wrote:http://www.klix.ba/vijesti/bih/vijece-m ... /160629096
Postoje 2 vrste ljudi, oni koji ovo podržavaju i oni koji ne. Ja sam od drugih, jer NE ŽELIM da plaćam izgradnju autoputa za druge i ne želim da sve, od hljeba nadalje, opet poskupi.
Ali se sva politika svodi na to da manjina koja ovo pravi i voza se njime uzme od većine koja se ne vozi (redovno). I to DODATNE akcize.
Kako jedne prilike napisa jedan vrli forumaš - pa dobro, al nećemo valjda dopustiti da nam se drugi smiju što nemamo autoput! :evil:
User avatar
djigibau
Posts: 337
Joined: 16/02/2006 11:21
Location: Sarajevo

#1090 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by djigibau »

walk_M-A-N wrote:http://www.klix.ba/vijesti/bih/vijece-m ... /160629096
Postoje 2 vrste ljudi, oni koji ovo podržavaju i oni koji ne. Ja sam od drugih, jer NE ŽELIM da plaćam izgradnju autoputa za druge i ne želim da sve, od hljeba nadalje, opet poskupi.
Ali se sva politika svodi na to da manjina koja ovo pravi i voza se njime uzme od većine koja se ne vozi (redovno). I to DODATNE akcize.

BŽS....
Kad se treba dogovoriti oko povecanja cijena i zavaljivanja naroda to bude za 2-3 sata gotovo, bez svađe, pokretanja vitalnih nacionalnih interesa i drugih zajebancija. Ali kad treba sebi smanjiti platu, onda je frka, nema kvoruma, pokrecu se vitalni nacionalni interesi, odgađa se.....
JimMorrison
udri po narodu kad već nesmijete naplatiti kladionicama
Potpuno se slazem sa tvojom opaskom. Samo meni jedna stvar nije jasna do kada ce ovaj narod pustiti da ga jasu? Prvo ce povecati akcizu na gorivo, a kasnije naplacivati putarinu od nas. Em sam im finansirao izgradnju em moram placati putarinu, odnosno stavljam novac njima direktno u kasu.
veliki_ah
Posts: 1080
Joined: 28/09/2008 23:42

#1091 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by veliki_ah »

walk_M-A-N wrote:http://www.klix.ba/vijesti/bih/vijece-m ... /160629096
Postoje 2 vrste ljudi, oni koji ovo podržavaju i oni koji ne. Ja sam od drugih, jer NE ŽELIM da plaćam izgradnju autoputa za druge i ne želim da sve, od hljeba nadalje, opet poskupi.
Ali se sva politika svodi na to da manjina koja ovo pravi i voza se njime uzme od većine koja se ne vozi (redovno). I to DODATNE akcize.

BŽS....
Kad se treba dogovoriti oko povecanja cijena i zavaljivanja naroda to bude za 2-3 sata gotovo, bez svađe, pokretanja vitalnih nacionalnih interesa i drugih zajebancija. Ali kad treba sebi smanjiti platu, onda je frka, nema kvoruma, pokrecu se vitalni nacionalni interesi, odgađa se.....
JimMorrison
udri po narodu kad već nesmijete naplatiti kladionicama
Sve te akcize i svako to povećanje bi bilo svakako, samo što ćemo sada kao nus produkt imati autoput, a inače ne bi imali ništa. Svakako bi oni nesto izmislili i upakovali da se dodatno plaća. Pa plaćamo toliko gluposti i idiotarija za koje niko nikad i ne pita, tako da je ovo upravo onaj najjadniji način da se izabere manje zlo i da se ako nista uradi nesto vidljivo, pa makar to kostalo 5x vise nego sto bi bilo normalno.

Pa kako nas evo mjesecima zavaljuju cijenama goriva, pa niko ništa. Trebale su se cijene svih osnovnih zivotnih namirnica prepoloviti, ali nista. Samo ce sada dodatno poskupiti kada se cijene goriva vrate na staro i dodaju akcize.

Jbg, jadan smo narod i to ti je. Al bolje biti jadan narod sa autoputem, nego bez. Gledano kroz licni primjer, meni vise odgovara da imamo autoput jer je bolji i sigurniji nacin prevoza.
User avatar
Thorgerson
Posts: 8509
Joined: 15/04/2015 11:26

#1092 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Thorgerson »

Sta je problem jos 15kf.

Niste se bunili za haman 1 KM nameta koje su nabili u proteklih 10 godina i sad problem eto 15kf, za koje se konkretno zna gdje idu, dok je ona 1 KM isla u havu.
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#1093 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by walk_M-A-N »

Čović i njegovi kriminalci nadigraše i Izetbegovića o Radončića

http://nap.ba/new/vijest.php?id=27905

Čović nastavlja svoje planove: SBB i SDA dozvolili da nacionalno podijeli i JP Autoceste

Od imenovanja nove uprave JP Autoceste FBiH u novembru 2015. godine evidentan je zastoj u gradnji autoputa, te osim izgradnje dionice Koridora Vc Klopče - Pečuj (Donja Gračanica), nema značajnijih projekata, piše novinska agencija Patria.
Poznavaoci prilika u ovom preduzeću navode da se nova Uprava koju čine kadrovi SBB, HDZ BiH i SDA bave nacionalnom podjelom umjesto izgradnjom putne infrastrukture.
Tako je prošle sedmice u dnevnim novinama Večernji list i Dnevni avaz objavljen javni poziv za nabavku uredskih kancelarija u Mostaru koje trebaju biti udaljene maksimalno 100 metara od ulice Kralja Zvonimira. Oglas je objavljen 12. i 13. avgusta, a otvoren je do 18. avgusta.
U isto vrijeme JP Autoceste FBiH otkazale su ugovor o najmu uredskog prostora BH Telecomu i BH Poštama u čijim prostorijama u Fejićevoj ulici je do sada bilo smješteno sjedište JP Autoceste.
Izvori agencije Patria iz ove kompanije tvrde da na ovaj način počinje nacionalno dijeljenje kompanije.
- Podjela uredskog prostora je samo prvi korak ka podjeli kompletne kompanije na nacionalnoj osnovi. Nedavno su u nove prostorije JP Autoceste koje su locirane na desnoj obali Neretve uselili uposlenici JP Autoceste hrvatske nacionalnosti koji su radili u kancelarijama u istočnom dijelu Grada Mostara dok su Bošnjaci ostali. Međutim, prostor na zapadnoj strani je očigledno nedovoljan da bi se preselili svi uposlenici hrvatske nacionalnosti zbog čega je raspisan javni poziv – kaže naš izvor.
Više detalja htjeli smo saznati od direktora Autocesta FBiH Đenana Salčina (SBB) ali nije odgovarao na pozive novinara agencije Patria.
Kako otkriva izvor Patrije, nakon što se Hrvati isele iz sjedišta kompanije u postojećoj zgradi ostat će viška prostora zbog čega je postojeći ugovor o najmu otkazan (Fejićeva ulica), a direktor Autocesta traži novi manji prostor u istočnom dijelu Mostara navodno u prostorijama Islamske zajednice.
- Time će se do jučer uspješna multinacionalna kompanija prvo fizički podijeliti na dva dijela po nacionalnoj osnovi što je tek uvertira. Unutar sektora na čijem su čelu izvršni direktori iz reda hrvatskog naroda (HDZ BiH) već se uposlenici iz Sarajeva hrvatske nacionalnosti preseljavaju u Mostar i obratno, a u srednji menadžmet imenuju se isključivo uposlenici hrvatske nacionalnosti – dodaje naš izvor.
S obzirom da je na djelu stvaranje paralelnih struktura unutar ovog preduzeća jasno je kako se radi o naredbi Dragana Čovića, lidera HDZ-a BiH. Čudi da su predvodnici „svebošnjačke“ koalicije Bakir Izetbegović (SDA) i Fahrudin Radončić (SBB) čiji su kadrovi također u ovom preduzeću (dva izvršna i generalni direktor) tako olako popustili Čovićevim željama.
Čak je i dodjela stipendija nadarenim studentima bila na čekanju dok na listi nije bio ciljani broj studenata hrvatske nacionalnosti.
Blokade traju mjesecima
Blokada rada Autocesta FBiH trajala je od novembra 2015. godine, a imenovanje direktora Saličina bilo je na čekanju od marta 2016. godine zbog svađe SDA i HDZ BiH oko jedne pozicije izvršnog direktora. Omjer snaga u izvršnim direktorima je 2:2, pa su tako v.d. izvršnih direktora Ivica Ćurić (v.d. izvršnog direktora za ekonomsko-finansijske poslove - HDZ BiH), Marin Jelčić (v.d. izvršni direktor za upravljanje i održavanje - HDZ BiH), Jasmin Bučo (v.d. izvršni direktor za projektiranje i građenje - SDA), i Adem Zolj (v.d. izvršni direktor za opće, kadrovske i pravne poslove - SDA).
Prema dostupnim podacima, HDZ-ovi kadrovi u Upravi Autocesta nemaju iskustva u građevinskom sektoru. Ivica Ćurić je prema pisanju medija „propali tajkun iz Žepča", a obavljao je i funkciju ministra za rad, socijalnu politiku i izbjeglice u Vladi Zeničko-dobojskog kantona, a njegova firma „NBI Ćurić“ duguje više od 6,6 miliona KM poreza državi.
Marin Jelčić (HDZ BiH) radio je u Croatia osiguranju i ranije nije imao rukovodećeg iskustva. Jelčić je i član GO HDZ BiH Mostar.
S druge strane Bučo i Zolj imaju višegodišnje iskustvo u ovom sektoru. Bučo je obavljao i funkciju direktora Autocesta, a Zolj je bio na čelu Direkcije za ceste KS.
kakaljin
Posts: 11596
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#1094 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by kakaljin »

Zato i dalje treba da se glasa za iste i da nam autoput bude gotov do 2100 godine kada se automobili više ne budu koristili. I sve ostalo u državi.
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#1095 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Truba »

podrzavam put ka dnu

jer je narod to zaiskao
User avatar
Santasa
Posts: 48
Joined: 06/08/2009 20:39
Location: Sarajevo
Contact:

#1096 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Santasa »

VjecitiStudent wrote:Pita li se ko, šta će se desiti kad napravimo sve te željene autoputeve, ko će ih koristiti?

Evo šta se desi kad kokuzi dobiju autoputeve. Duži je tekst, no vrijedan čitanja.

Za one kojima je mrsko čitati, ukratko: Portugal je izgradio veliku mrežu autoputeva čije je korištenje bilo besplatno. Prije nekolikog godina, pod pritiskom ekonomske krize, bili su prisiljeni uvesti naplatu putarine, što je dovelo do toga da promet na auto-cestama dramatično opadne pa i građani i komercijalni promet sada masovno koriste sporedne puteve.

Portugal:
GDP: 27 000 USD
Prosječna plata: 1120 EUR
Putarina (automobili): 0.13-0.14 KM/km

BiH
GDP: 4600 USD
Prosječna plata (FBiH): 431 EUR
Putarina (automobili): 0.11-0.12 KM/km

https://next.ft.com/content/59949c24-0a ... 144feabdc0
@"VjecitiStudent", svaka čast za ovaj post !
Ja bih dodao da će trasa od Sarajeva do mora uništiti velike površine prirodnog nasljeđa i veliki broj kulturno-historijskih spomenika, koji nemaju cjenu i od kojih zavisi razvoj turizma. Mi doduše nemamo nikakav turizam u ovom trenutku, pošto srpski, hrvatski i bošnjački lideri ovu zemlju vide kao plijen, i tako se ponašaju - prodaju plijen i pokušavaju da ga unovče, najčešće u korist familija i najboljem slučaju u korist stranačke elite.

Dobićemo auto-put koji niko neče koristiti (koja će budala plačati putarinu od Konjica do Sarajeva?), a uništićemo jedino što je ostalo vrijedno u ovoj zemlji do danas: prirodu između Sarajeva i hrvatske granice sa kulturno-historijskim nasljeđem.
Uništenje Prenja i prenjskih dolina Glogošnice i Mostarske Bijele, zaljevanjem betonom i asfaltom kanjona-pečine rijeke Mostarska Bijela, koja bi mogla završiti u cijevima umjesto u svom svjetski poznatom kanjonu-pečini !
Zatim je na udaru Blagaj sa rijekama Bunom i Bunicom sa ugrožavanjem nevjerovatnog vrela Bunice, manastir Žitomislići, Počitelj, a Trebižat i divljina u okruženju vodopada Kravica su već upropašteni, a velikim mostom koji se nadnio nad Kravicom uništen je ambijent samog vodopada !

Hrvatska koja živi od turizma, pogotovo od ljetnog-morskog turizma, ima saobračajnu frekvenciju koja se može porediti sa bilo kojom važnom prometnicom na planeti, ali im to ne pomaže u problemu sa JP Auto-put (ili kako se zove, JP Hrvatski autoputevi ?). Ne znaju šta će s njim, ikome će ga uvaliti ili prodati.

Šta će biti sa ovom državom kad računi dođu na naplatu ? Ko će plačati ?
Građani će plačati, a ovi koji su se obogatili na izgradnji će svoju djecu držati podalje - uglavnom po Saudijskoj Arabiji, Maleziji, Hrvatskoj, Rusiji, itd.
User avatar
Santasa
Posts: 48
Joined: 06/08/2009 20:39
Location: Sarajevo
Contact:

#1097 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Santasa »

walk_M-A-N wrote:Čović i njegovi kriminalci nadigraše i Izetbegovića o Radončića

http://nap.ba/new/vijest.php?id=27905

Čović nastavlja svoje planove: SBB i SDA dozvolili da nacionalno podijeli i JP Autoceste
Pa s obzirom da je autoput projekat koji korist donosi samo stranačkim elitama i njihovim odabranim prijateljima i biznis-saradnicima iz sfere građevinarstva, razumljivo je da i Čović i HDZ traže svoj dio kolača !
Na njegovom mjestu bi to uradioo i ti.

Ova je zemlja plijen za SDA, SBB, SNSD, SDS i HDZ - tako je sve u njoj podložno podjelama: čitave planine i livade se prodaju Arapima, ceste se grade na trasama prema željama HDZ-ovaca i SDA-ovaca, pa se grade na mjestima visoke prirodne i kulturne vrijednosti koje su odabrali političari a ne ekolozi+urbanisti+građevinci.
Nisu đaba HDZ-ovci kupovali bezvrijedne parcele u kršu i šikari, na kojim se sad bogate prodajući te parcele državi i JP Autoput.
Zato je frka i oko Počitelja i Blagaja - narod ne da ono što vrijedi da bude upropašteno, a to se protivi volji i sitnosopstveničkim biznis-planovima stranačkih elita HDZ-SDA.
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#1098 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by walk_M-A-N »

http://www.klix.ba/vijesti/bih/turska-f ... /161006033
Turska kompanija Cengiz Insaat donirat će 1.000.000 eura Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu, kao izraz dobre volje i želje da podrži razvoj zdravstva u Bosni i Hercegovini.
"Interesovanje prijateljske Turske za Bosnu i Hercegovinu traje već duži niz godina, u okviru čega turske kompanije žele pomoći razvoju, u svim oblastima.
Podsjećamo, kompanija Cengiz Insaat učestvovala je u izgradnji autoputa A1 na dionici Tarčin – Suhodol.
Isplatan je put, evo prijatelji nam poguraše "naše".. znači biće još dionica a i bolje će biti liječenje, jednim potezom podmireno dvoje.

A ovo je vrh:
http://www.zurnal.info/novost/20069/kad ... gradilista
Image
Dakle, i formalno i službeno – problema na gradilištu Drivuša nema. Svi su sretni i obostrano zadovoljni. Inženjeri Euroasfalta, oficijelnog graditelja svih cesta u FBiH i finansijera svih vladajućih partija, ministru Juski neće otkriti stvarno „stanje na putevima“. A ono je, uistinu, loše. Ukratko ćemo, zbog stručne terminologije, prepričati zaključke nadzornih tijela.

Radovi na prvoj dionici kasne već godinu. Na drugoj dionici, radovi će kasniti najmanje tri godine. Projekti su loši, jer je odabir trase bio loš. Dio projekata naknadno je izmijenjen, a za drugi dio tek slijedi izmjena. I ono što je najbitnije, za desetak kilometara ove trase, procjena je inženjera, bit će izdvojeno 100 miliona maraka više nego što je planirano.

No, sve će biti riješeno na „obostrano zadovoljstvo“ investitora Autocesta FBiH i izvođača Euroasfalta i Heringa. A onaj koji bude kritikovao „neće biti na gradilištu“.
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#1099 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by walk_M-A-N »

Učio se malo Salčin i trošio milione, pa evo sad Terzića. Ali neka niko ne kritikuje.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/djenan-s ... /161118086
User avatar
JoseMujica
Posts: 27556
Joined: 11/01/2011 14:33
Location: škripe oko Lištice
Grijem se na: Legitimnost
Vozim: Političko Sarajevo
Horoskop: Poskok

#1100 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by JoseMujica »

walk_M-A-N wrote:Učio se malo Salčin i trošio milione, pa evo sad Terzića. Ali neka niko ne kritikuje.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/djenan-s ... /161118086

šta li ovo Salčin nije slušo pa dovedoše iskusnog hapca Terzu?
Post Reply