Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#101 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

VjecitiStudent wrote:
Alfons Kauders wrote: nije sporno - ali radi se o 2 mjeseca zestokog prometa, 2 mjeseca 'nako' i 8 mjeseci pustosi... zato sad i idu na monetizaciju dijela autocesta... ko sto rekoh - ne da se porediti

plus oni na toj dionici nemaju znacajnog skracenja - zapravo kada bi radili preko peljeskog, pa zavrnuli od draca do stona terenom na kojem divokoze pasu pod rucnom, izaslo bi ih jos duze (pride bi od stona morali natrag prema unutrasnjosti, upravo radi turizma - a i sam ston bi bio cirkus jer je tu peljeska prevlaka i jer jednostavno nema mjesta za 60-70m sirok pojas... nagrdili bi divan spomenik arhitekturi dubrovacke republike na svom vrhuncu...

a vidim nonsalantno si preskocio moj post s prosle stranice koji se odnosi na konjic - mostar... pa i dalje pricas iskljucivo o broju vozila i putarini :D
Naravno da ću preskočiti tvoju "analizu" s prošle stranice, jer je netačna.
Protabiri ovo, pa pravi opet
http://www.fueleconomy.gov/feg/driveHabits.jsp
hajde sad fino priznaj da nemas vozacku i da nikad nisi sjeo za volan :D

evo iz TVOG jebenog linka
Aggressive driving (speeding, rapid acceleration and braking) wastes gas. It can lower your gas mileage by 33% at highway speeds and by 5% around town.

Idling can use a quarter to a half gallon of fuel per hour, depending on engine size and air conditioner (AC) use.

Using cruise control on the highway helps you maintain a constant speed and, in most cases, will save gas.

When you use overdrive gearing, your car's engine speed goes down. This saves gas and reduces engine wear.
ah da, jedino mjerilo je naplata putarine :D jebo skracenje puta i ustedu goriva :D i jebo cinjenicu da npr. od tuzle do sarajeva imam prosjek preko 7.5 litara, redovno, prosjecna brzina na putnom kompjuteru 55km/h... toliko imam i na autocesti pri 110-120km/h

fakat se sramotis bezze
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#102 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

madner wrote:Vjeciti u borbi protiv vozaca. Sta vi imate opste voziti preko 60 km/h. :D
stvarno sramota... ja na bajku svaki dan naguram na 40-45... mos mislit kako se kurcim u autu, kad odvrnem 60km/h u cetvrtoj, a nekad dobacim i do 65 :D
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#103 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Da mu neko objasni da je manja potrosnja voziti konstatno 120 nego ubrzavat/usporavat od 30 do 80? :D
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#104 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Alfons Kauders wrote:
VjecitiStudent wrote:
Naravno da ću preskočiti tvoju "analizu" s prošle stranice, jer je netačna.
Protabiri ovo, pa pravi opet
http://www.fueleconomy.gov/feg/driveHabits.jsp
hajde sad fino priznaj da nemas vozacku i da nikad nisi sjeo za volan :D

evo iz TVOG jebenog linka
Aggressive driving (speeding, rapid acceleration and braking) wastes gas. It can lower your gas mileage by 33% at highway speeds and by 5% around town.

Idling can use a quarter to a half gallon of fuel per hour, depending on engine size and air conditioner (AC) use.

Using cruise control on the highway helps you maintain a constant speed and, in most cases, will save gas.

When you use overdrive gearing, your car's engine speed goes down. This saves gas and reduces engine wear.
ah da, jedino mjerilo je naplata putarine :D jebo skracenje puta i ustedu goriva :D i jebo cinjenicu da npr. od tuzle do sarajeva imam prosjek preko 7.5 litara, redovno, prosjecna brzina na putnom kompjuteru 55km/h... toliko imam i na autocesti pri 110-120km/h

fakat se sramotis bezze
Nije mi jasno šta želiš dokazati gornjim citatom, uopće.
A na gornjem linku je i ovaj grafikon, koji pokazuje zašto je tvoja "analiza" potpuno netačna.

Image

Također, da nam onda napraviš sličnu analizu i za Sarajevo - Zenica i dalje, ka Savi?
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#105 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

madner wrote:Da mu neko objasni da je manja potrosnja voziti konstatno 120 nego ubrzavat/usporavat od 30 do 80? :D
I opet
Image

Ili, potrošnja na prosjeku od 120km/h je preko 40% veća nego na 60-75km/h.

Alfons Kauders wrote:
madner wrote:Vjeciti u borbi protiv vozaca. Sta vi imate opste voziti preko 60 km/h. :D
stvarno sramota... ja na bajku svaki dan naguram na 40-45... mos mislit kako se kurcim u autu, kad odvrnem 60km/h u cetvrtoj, a nekad dobacim i do 65 :D
Nije rasprava o brzini, već o "uštedama" na autoputu.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#106 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

covjece pa tebi uopste nije jasno kako radi motor na unutrasnje sagorijevanje... :roll:
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#107 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Rekao sam ubrzavat/usporavat. :roll:

Ili ti, zasto je potrosnja u gradu kod svakog automobila veca nego izvan istog. :roll:
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#108 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

madner wrote:Rekao sam ubrzavat/usporavat. :roll:

Ili ti, zasto je potrosnja u gradu kod svakog automobila veca nego izvan istog. :roll:
Ne poredimo vožnju novom zaobilaznicom oko Sarajeva sa dionicom Jošanica-Rajlovac-Stup-Ilidža, već hipotetički autoput sa trenutnom trasom od Sarajeva do Mostara.
Nakon izlaza iz Sarajeva, na trenutnoj trasi postoji još sedam-osam kilometara koji bi se mogli možda kvalifikovati u gradsku vožnju (ako imaš peh pa te zakače sva tri semafora na trasi), sve ostalo se vozi brzinama od 50 do 90km/h.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#109 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Ti nas sada zajebavas.
Gradska voznja je primjer da trosis vise zbog ubrzavanja/usporavanja nego kada se kreces konstatno vecom brzinom. Na ovoj relaciji, ukoliko ne krenes oko 3 ujutru, to se non stop desava do kanjona Neretve.
A_A_AKCIJA
Posts: 5886
Joined: 16/11/2009 02:54

#110 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by A_A_AKCIJA »

VjecitiStudent wrote:
Za razliku od nas, Hrvatska ima proizvod - turizam, kojim može opravdati gradnju, ...

Koji mi to proizvod imamo koji bi opravdao trošenje čitave milijarde između Konjica i Mostara?

Gustoća saobraćaja između Konjica i Mostara je približno jednaka onoj između Ploča i Dubrovnika.
Da postoji autoput kroz BiH, svaki Mađar i Poljak bi na južni Jadran išao kroz BiH da ne bi čekao pola dana na Lučkom u koloni, obišao Međugorje, pojeo janjetinu koja je 3 puta jeftinija nego u Hrvatskoj, sipao gorivo koje je jeftinije nego u Hr... U ovu kalkulaciju ubaci efekat makroekonomskog multiplikatora, pa dodaj efekat sovereign riska i eto direktnog efekta na ekonomiju.

Kolika je frekvencija automobila u Moldaviji na blatnjavim putevima? Ima li potrebe za asfaltnim, kada ih svi zaobilaze, a svakako svi ruralni Moldavci imaju konje (da asociram na Đurinu izjavu)?

Bezveze je rasprava, totalno. Diskutuje se treba li nam jedan od osnovnih pokazatelja civiliziranosti zemlje. Ponavljam, država mora nečim pokazati ostatku svijeta da vjeruje u sebe i da investira svoj novac u infrastrukturu. To je jedan od direktnih pokazatelja ekonomske atmosfere u državi. Kako očekivati da iko dođe sa kapitalom kada nismo u stanju da obezbjedimo sigurne i moderne putne komunikacije?
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#111 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Mah glupost se opste raspravljati, das mu konkretne primjere i on opet nadje razlog da to nije tako. Jer Prevent ne zna sta radi, a manifestacije su tako i tako gubljenje love. :D
User avatar
webby-x
Posts: 2343
Joined: 18/12/2011 12:38

#112 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by webby-x »

Najekonomičnija vožnja jeste od 90-100 na sat, peta brzina.
Autoput nije baš ekonomična vožnja, ali je svakako brža.
User avatar
vivaldi
Posts: 7308
Joined: 16/08/2008 15:56

#113 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi »

misim da se bavite totalno perifernim razlozima, rijec je projektu cija je vrijednost 7-8 milijardi maraka, a s kamatama mozda i na dvocifren izadje, a vi raspravljate o nekim ustedama na gorivu, poljacima koji jedu janjetinu u jablanici i ne znam ni ja cemu.

pa jebemu majku ljudi moji mi samo ove godine na kamatu dajemo 22 miliona, za ovo do sada sto smo uzeli, ustede na gorivu i zarada na janjetini su totalno besmisleni argumenti.

ekonomski boom moze biti jedini argumnet za toliko zavalu i nista vise.

to je jednostavno nebitno i nevazno bas kao i famozni poljaci i cesi koje kada zajedno saberes prosle godine bilo ih je u hrvatskoj tek par posto vise od slovenaca. niti svi idu na jug, niti svi dolaze autom, niti svi cak i hrvatskoj idu autputem jer na jug idu oni kokuznije. u svakom trenutku ih je vise na magistrali neko na dalamtini.

na kraju krajeva po ovim cijenama putarina bi u 1 smjeru kostala oko 25 maraka, sto znaci 50 maraka u oba pravca.

pa da bi samo 1 milion maraka na njima zaradio treba ih prodji 20 hiljada u oba pravca i to 20 hiljada auta, a ne ljudi. da bi im uzeli 5 miliona treba proci ravno 100 hiljada auta u oba pravca. pa i da ih prodje 100 hiljada to nije dovoljno cak ni samo za plate trenutno zaposlenih u autocestama jer im samo za plate treba 8 miliona godisnje, ne racunajuci troskove odrazavanje, naftu, vozila..
User avatar
vivaldi
Posts: 7308
Joined: 16/08/2008 15:56

#114 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi »

madner wrote:
vivaldi wrote:
madner wrote:
Minimium 1500 :D

Jasta, tvoja je teorija da je Srpski model bolji od BiH.
No empirijski nije, mada imaju povoljnije druge uslove.

Zasto bi na osnovu srpskih iskustava trebali preuzeti njihovu metodu kada imaju losije rezultate? :roll:

Osim sto imam empiriju, imam i teoretsko objasnjene zasto je njihova metoda ekonomski inferiorna, mada politicki skuplja vise poena.
ne postoji srpski model madnere, nisu srbi izmislili toplu vodu. pare za radna mjesta daju mnogi i to puno prije srbije.

madjari su audiju dali 80 miliona eura, i to kada je prosiravao proizvodnju. Madjari su generalno davali starsne subvencije, i pare i proeske olaksice, svasta nesto..

mislim da i sada daju maskimalno koliko smiju kao clanica eu. zato u madjrskoj prviatni sektor totalno dominira u gdp-u.

ali ovdje nije rijec o modelima vec o isplativosti autoputa.

ulozena je milijarda i po, a efekti skoro nikakvi.

krediti za autoputeve su se poceli uzimati 2008. Da su se tada poceli uzimati za blok 7 (tacno toliki iznos), on bi prve megavate vec pustio prosle godine.

to znaci da bi bar jos nekoliko godina mogli uporedo raditi i 7-ca i stari blokovi prije nego sto ugase.

to bi po meni sa ekonomskog apsekta bilo neuporedivo pametnije trosenje pare, pogotovo zato sto bi par godina imali uduplane kapacitete prije zatvranja starih blokova.

on bi inetnzivno sam sebe otplacivao, a ovako cemo ovih 80 kilometara puta islacivati poskupljnjem goriva, a za koju godinu i iz federalne kase jer ni akcize ne mogu povecavati unedogled
Naravno da postoji Srpski model, to je model koji se primjenjuje u Srbiji i koji ima odredjenje i mjerljive rezultate. Posto si iste hvalio, imao sam dojam da si mislio da su imali bolje rezultate nego drugi modeli. Sto jednostavno nije tacno, empirijski gledano.
Mozemo i o Madjarskoj, no onda bi se trebalo drzati do 2010, jer Orbanov model je dosta drugciji od prijasnjeg.

Kako mozes reci da su efekti skoro nikakvi? :roll:
BiH je izasla iz recesije, dok je Hrvatska jos u istoj a Srbija je samo prihvatanjem velikog deficita izbjegla drugu veliku recesiju. Po teoriji, upravo to je efekt ovakvog ulaganja u infrastrukturu.

Autoput je odvojen od Bloka 7, investitor je drugi, kredit je drugi, kreditna linija je potpuno odvojena. Slazem se da bi bilo jos bolje da su oba projekta zapoceta kako bi imali fin rast privrede.
haj dobro, slazem se da je ono sto se primjenjuje u srbiji srpski model mada u njemu nema nista inovativno vec kombinacija tudjih iskustava prilagodjena vlastitim specificnostima.

ali nisam govorio o generalnom modelu, mada mozemo i o tome, vec konkretno o parama, o keshu koji se daje za radna mjesta. mislim da je to pravi potez koji i mi trebamo primjeniti.

mi sami sebe ne mozemo razviti i tu nema rasprave. nama trebaju ocajnicki strane investicije jer se od 2008 vrtimo u mjestu, malo skoci gdp, pa malo padne, ali stagnacija je ocigledna. ove godine ce opet pasti zbog poplava 2-3%, dogodine porasti 2-3 posto i tako ukrug

sto se tice madjara o njima se moze ali ne od 2010 vec od 1990-2004, do trenutka kada su usli u eu, jer su tada pocela vaziti briselska pravila.
The BEN10
Posts: 7562
Joined: 19/09/2011 09:03

#115 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 »

vivaldi wrote:misim da se bavite totalno perifernim razlozima, rijec je projektu cija je vrijednost 7-8 milijardi maraka, a s kamatama mozda i na dvocifren izadje, a vi raspravljate o nekim ustedama na gorivu, poljacima koji jedu janjetinu u jablanici i ne znam ni ja cemu.
ekonomski boom moze biti jedini argumnet za toliko zavalu i nista vise.
Ma pusti, @Vječiti ih naložio, a oni se raspalili. Ko mala djeca. :lol:
Nažalost, i dalje stoji činjenica da su braća Hrvati u banani, zadužili se do guše, a Hrvatske autoceste u ogromnim gubicima. I sve to ne bi bio problem da u Hrvatsku dolaze investitori ko muhe na g****- Jest' vraga, oni i dalje tonu, iako su autoceste tu, Hr je članica EU, turisti su tu...
A_A_AKCIJA
Posts: 5886
Joined: 16/11/2009 02:54

#116 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by A_A_AKCIJA »

vivaldi wrote: to je jednostavno nebitno i nevazno bas kao i famozni poljaci i cesi koje kada zajedno saberes prosle godine bilo ih je u hrvatskoj tek par posto vise od slovenaca. niti svi idu na jug, niti svi dolaze autom, niti svi cak i hrvatskoj idu autputem jer na jug idu oni kokuznije. u svakom trenutku ih je vise na magistrali neko na dalamtini.

na kraju krajeva po ovim cijenama putarina bi u 1 smjeru kostala oko 25 maraka, sto znaci 50 maraka u oba pravca.

pa da bi samo 1 milion maraka na njima zaradio treba ih prodji 20 hiljada u oba pravca i to 20 hiljada auta, a ne ljudi. da bi im uzeli 5 miliona treba proci ravno 100 hiljada auta u oba pravca. pa i da ih prodje 100 hiljada to nije dovoljno cak ni samo za plate trenutno zaposlenih u autocestama jer im samo za plate treba 8 miliona godisnje, ne racunajuci troskove odrazavanje, naftu, vozila..
Da ti ja postavim kontra pitanje: koliko je do sada na nivou BiH, u sva tri telekoma u državnom vlasništvu uloženo od kraja 90ih do danas u razvoj interneta? Koliko je ljudi, inžinjera sa visokim platama radilo u protekloj deceniji ipo, da bi mi mogli stavljati glupe statuse na Fb i slike ćevapa na instagram? Koliko nam je para donio taj internet? Koliko je ljudi završilo škole online? Mizeran broj, pa se opet nije niko bunio, jer ti lično odgovara.

Da totalno banaliziramo priču o razvoju. Priča o nepotrebnosti autoputeva je upravo to, priča o civilizacijskoj tekovini iz 30ih godina prošlog vijeka. U normalnom svijetu ne postojiš, ako se do tebe ne može doći autoputem. Isključen si iz svih tokova, jer šalješ sliku retrogradnosti i nazadnosti. Pričamo o autoputevima, ne o maglev vozovima.

Nemoj da podcjenjuješ priču o janjetini, gorivu, posjeti gradovima... Šta misliš koliko u Hrvatskoj uđe vozila u sezoni, za tri dana vikenda? Da ne lutaš:

http://www.dalmacijanews.hr/clanak/yin0 ... -cestarina

Samo 10% ovog broja je 60-70 hiljada vozila. 1.500.000 KM samo od putarine, ako je računamo po 25 KM. Na gorivo će potrošiti 35 KM, od čega će najmanje pola ostati državi, dakle još jedan milion. Dakle, za jedan vikend imamo direktnog priliva državi od 2.5 miliona. Naravno, ovakvi vikendi su rjetkost, ali je i ova kalkulacija minimum koji se može očekivati.

Nagradno pitanje za tebe i ostale oponente glasi, koliki će efekat na GDP imati ovih vrlo konzervativnih 2.5 miliona KM od stranih turista u proputovanju (da se samo na njih ograničimo) od jednog vikenda u sezoni?
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#117 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

Kako ste krenuli, ispada da je najbolje da su ovdje ostali oni osmanski, volovski, putevi, a da kvarove na autima koji nastanu uslijed vožnje po istim, trebaju da plate uposlenici javnog sektora u BiH.
Stvarno se ponekada pitam kako samo nasjedate na gluposti. :mrgreen:
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#118 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

vivaldi wrote:
madner wrote: Naravno da postoji Srpski model, to je model koji se primjenjuje u Srbiji i koji ima odredjenje i mjerljive rezultate. Posto si iste hvalio, imao sam dojam da si mislio da su imali bolje rezultate nego drugi modeli. Sto jednostavno nije tacno, empirijski gledano.
Mozemo i o Madjarskoj, no onda bi se trebalo drzati do 2010, jer Orbanov model je dosta drugciji od prijasnjeg.

Kako mozes reci da su efekti skoro nikakvi? :roll:
BiH je izasla iz recesije, dok je Hrvatska jos u istoj a Srbija je samo prihvatanjem velikog deficita izbjegla drugu veliku recesiju. Po teoriji, upravo to je efekt ovakvog ulaganja u infrastrukturu.

Autoput je odvojen od Bloka 7, investitor je drugi, kredit je drugi, kreditna linija je potpuno odvojena. Slazem se da bi bilo jos bolje da su oba projekta zapoceta kako bi imali fin rast privrede.
haj dobro, slazem se da je ono sto se primjenjuje u srbiji srpski model mada u njemu nema nista inovativno vec kombinacija tudjih iskustava prilagodjena vlastitim specificnostima.

ali nisam govorio o generalnom modelu, mada mozemo i o tome, vec konkretno o parama, o keshu koji se daje za radna mjesta. mislim da je to pravi potez koji i mi trebamo primjeniti.

mi sami sebe ne mozemo razviti i tu nema rasprave. nama trebaju ocajnicki strane investicije jer se od 2008 vrtimo u mjestu, malo skoci gdp, pa malo padne, ali stagnacija je ocigledna. ove godine ce opet pasti zbog poplava 2-3%, dogodine porasti 2-3 posto i tako ukrug

sto se tice madjara o njima se moze ali ne od 2010 vec od 1990-2004, do trenutka kada su usli u eu, jer su tada pocela vaziti briselska pravila.
Vidi, to kada cujes zvuci stvarno super i kao nacin da drzava uradi nesto za ekonomiju. No problem je sto empirijski to nije tako jak potez kao sto mislis. Puno je bolje prepustiti trzistu da nadje opravdanje za novo radno mjesto nego vjestacki stvarati isto. Jer za godinu dvije, ako to mjesto nije odrzivo, samo si bacio pare. Sto se desava u Srbiji, firme uzmu pare i zatvore radna mjesta za godinu dvije.
Sa druge strane, autoput i ulaganje u infrastrukturu ima isti efekt, samo sto ne placas radno mjesto nego stvaras potrebu za istim.

BiH je super kako je okruzenje i nasa glavna izvozna trzista. Upravo zato sto imamo anticiklicno djelovanje kroz ove izdatke drzave. Kada u Evropi pocne novi ciklus rasta, sasvim sigurno ce i BiH imati period duzeg rasta od 3-5%. Za vise je potrebno uraditi dosta vise, pogotovo jer dolazimo do naseg potencijala radne snage koji bi se morao povecati za nesto vise. No to je druga tema. Poenta je da bi stanje u BiH bilo puno gore da nema ovih kredita koji se trose na autoput, te da nehotice drzava radi ono sto je ispravno u datom momentu.
User avatar
vivaldi
Posts: 7308
Joined: 16/08/2008 15:56

#119 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi »

mi vec 20 godina pustamo trzistu da samo nadje realno rando mjesto, ali se nista ne desava i ako se nista ne poduzme, nece se nista desiti ni narednih 20 godina.

mislim da su pare dobra motivacija, puno bolja od autoputa koji ni da da nam neko pokloni pare ne bi gotov ni za 10 godina. sto se tice srbije, ne znam ni za jedan slucaj da ih je neko zajebo za pare, a kamoli da je to praksa kako ti rece. druga stvar, to se uvijek moze zakonski rijesit/uslovitii.

sto se tice gradnje autoputeva, naravno da oni uticu pozitivno na nekoliko makroekonomskih indikatora, ali to nije odrzivi razvoj vec privremeni.

posljednjih 4-5 godina na autoput se trose stotine miliona godisnje, ali sta kada krediti prestanu?

rast ce preko noci preci u pad, uz vrlo vaznu napomenu da ce nam decenijama ostati dugovi jer i ovo sto imamo puta jos nismo haman ni poceli vracati
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#120 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

vivaldi wrote:mi vec 20 godina pustamo trzistu da samo nadje realno rando mjesto, ali se nista ne desava i ako se nista ne poduzme, nece se nista desiti ni narednih 20 godina.

mislim da su pare dobra motivacija, puno bolja od autoputa koji ni da da nam neko pokloni pare ne bi gotov ni za 10 godina. sto se tice srbije, ne znam ni za jedan slucaj da ih je neko zajebo za pare, a kamoli da je to praksa kako ti rece. druga stvar, to se uvijek moze zakonski rijesit/uslovitii.

sto se tice gradnje autoputeva, naravno da oni uticu pozitivno na nekoliko makroekonomskih indikatora, ali to nije odrzivi razvoj vec privremeni.

posljednjih 4-5 godina na autoput se trose stotine miliona godisnje, ali sta kada krediti prestanu?

rast ce preko noci preci u pad, uz vrlo vaznu napomenu da ce nam decenijama ostati dugovi jer i ovo sto imamo puta jos nismo haman ni poceli vracati
Stvari koji bi se trebale uraditi da bi se stanje poboljsalo su u drugim domenima, gledamo iskljucivo ove dvije mjere i koja je bolja.

Mozes to misliti, no kazem imas empirijske dokaze da to nije tako. Nekad to nije intuitivno no pogledas rezultate tih mjera i vidis sam. Ima li Srbija manje nezaposlenih sada nego tada? Ima li manji deficit od BiH, veci rast BDP? Dobri smo za poredjenje jer smo tu negdje sa platama, stopom nezaposlenosti itd... a Srbija ima bolje pravne okvire od nas. Znaci ako su mjere bolje, moraju imati puno bolje rezultate.

To je odrziv razvoj jer drzava po toj teoriji uvijek treba da gradi nesto (i povecanje duga kompenzira rastom privrede), autoput, tenkove itd...
Naravno ovo pod uslovom da imamo svjesnu ekonomsku politiku, a ne ko hrvati da u trenutku kada drzava treba pomoci privredi predju na najgoru mogucu politiku u tom momentu: javnu stednju.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#121 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

madner wrote:
vivaldi wrote:mi vec 20 godina pustamo trzistu da samo nadje realno rando mjesto, ali se nista ne desava i ako se nista ne poduzme, nece se nista desiti ni narednih 20 godina.

mislim da su pare dobra motivacija, puno bolja od autoputa koji ni da da nam neko pokloni pare ne bi gotov ni za 10 godina. sto se tice srbije, ne znam ni za jedan slucaj da ih je neko zajebo za pare, a kamoli da je to praksa kako ti rece. druga stvar, to se uvijek moze zakonski rijesit/uslovitii.

sto se tice gradnje autoputeva, naravno da oni uticu pozitivno na nekoliko makroekonomskih indikatora, ali to nije odrzivi razvoj vec privremeni.

posljednjih 4-5 godina na autoput se trose stotine miliona godisnje, ali sta kada krediti prestanu?

rast ce preko noci preci u pad, uz vrlo vaznu napomenu da ce nam decenijama ostati dugovi jer i ovo sto imamo puta jos nismo haman ni poceli vracati
Stvari koji bi se trebale uraditi da bi se stanje poboljsalo su u drugim domenima, gledamo iskljucivo ove dvije mjere i koja je bolja.

Mozes to misliti, no kazem imas empirijske dokaze da to nije tako. Nekad to nije intuitivno no pogledas rezultate tih mjera i vidis sam. Ima li Srbija manje nezaposlenih sada nego tada? Ima li manji deficit od BiH, veci rast BDP? Dobri smo za poredjenje jer smo tu negdje sa platama, stopom nezaposlenosti itd... a Srbija ima bolje pravne okvire od nas. Znaci ako su mjere bolje, moraju imati puno bolje rezultate.

To je odrziv razvoj jer drzava po toj teoriji uvijek treba da gradi nesto (i povecanje duga kompenzira rastom privrede), autoput, tenkove itd...
Naravno ovo pod uslovom da imamo svjesnu ekonomsku politiku, a ne ko hrvati da u trenutku kada drzava treba pomoci privredi predju na najgoru mogucu politiku u tom momentu: javnu stednju.
kratko i jasno

predsjednik zna poso

razlika je samo u populizmu, tj u vucicu i njegovim PR kampanjama... od beograda na vodi do ko zna cega... medjutim stanje na terenu bas i nije toliko ohrabrujuce... samo sto to niko ne smije reci
User avatar
Hajlac
Posts: 3843
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#122 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajlac »

A_A_AKCIJA wrote:
VjecitiStudent wrote:
Za razliku od nas, Hrvatska ima proizvod - turizam, kojim može opravdati gradnju, ...

Koji mi to proizvod imamo koji bi opravdao trošenje čitave milijarde između Konjica i Mostara?

Gustoća saobraćaja između Konjica i Mostara je približno jednaka onoj između Ploča i Dubrovnika.
Bezveze je rasprava, totalno. Diskutuje se treba li nam jedan od osnovnih pokazatelja civiliziranosti zemlje. Ponavljam, država mora nečim pokazati ostatku svijeta da vjeruje u sebe i da investira svoj novac u infrastrukturu. To je jedan od direktnih pokazatelja ekonomske atmosfere u državi. Kako očekivati da iko dođe sa kapitalom kada nismo u stanju da obezbjedimo sigurne i moderne putne komunikacije?
:lol:
Ti kad se bogu ocu zadužiš da bi:
-vozao dobro auto,
-dičio se kućerinom,
-pokupovao najskuplju kućansku tehniku...

svak iole pametan (a rejting agencije i "investitori" jesu) znaće da nisi pouzdan za "ulaganje".

Zašto srozavaju rejting Argentini, Grčkoj itd. uz bježaniju "investitora" nego zbog neotplativog duga kojeg su stvorile izuzetno korumpirane vlade devetesetih godina, šurujući s mešetarskim Goldman Sachsima, AIG-ima, UBS-ima...

Identično onom što danas rade Hrvatska, BiH i ostale ex-Yu zemlje - 1990-ih zaduživali naredne generacije za lažni napredak/prosperitet da bi taj balon neminovno pukao 2000-itih.
User avatar
OldMayor
Posts: 2999
Joined: 30/10/2013 11:21

#123 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by OldMayor »

Dobro ljudi, je li vi mislite samo na sebe?

Pa jebemu nekome ce ostati ovi autoputevi, nasoj djeci, unucima. To su dugorocne investicije, vi ovdje pricate ko da neko trazi povrat za 5 godina. Hrvatska zaduzena - pa jeste - ali zato ce Hrvatska za 20 godina nesto i otplatit, a mi cemo tek za 20 godina bit zaduzeni i na njihovom mjestu.

Zamislite da su nasi ocevi, djedovi ovako razmisljali kad su pravili pruge, magistrale prije 40-50 godina. Mislite da je njima to trebalo? Neke moderne magistrale koje mi i dan danas normala koristimo, mislite da im je to trebalo prije 40-50 godina kad je bilo 10 puta manje automobila?

Ono ok raspravljajte vi o isplativosti, ali jednostavno izgradnja infrastrukture je neminovna. Narocito kad izadjes van iz ove vukojebine pa vidis dokle su u svijetu dosli, a gdje smo mi.

I pobogu mislite na svoju djecu, mislite malo unaprijed. Zato i jesmo gdje jesmo jer gledamo sta cemo danas-sutra, a vec prekosutra ma ajde nesto cemo skotat.
User avatar
Hajlac
Posts: 3843
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#124 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajlac »

Drinski wrote:Kako ste krenuli, ispada da je najbolje da su ovdje ostali oni osmanski, volovski, putevi, a da kvarove na autima koji nastanu uslijed vožnje po istim, trebaju da plate uposlenici javnog sektora u BiH.
Stvarno se ponekada pitam kako samo nasjedate na gluposti. :mrgreen:
Omiljeni "argument" dežurnih gurua - karikiranje :lol:

Lijepo su ljudi na temi više puta govorili o modernizaciji i povećanju sigurnosti magistrala kao 100 puta isplativijoj alternativi autoputu ;-)
+Prebacivanju dijela tereta koji voze za vozače opasni šleperi i cisterne na modernizovane Željeznice(za šta je potreban djelić od tuđih para koje se istopiše za autoput).

Al' džaba, konstruktivnije je karikirati i ismijavati. Jer šta bi inače dežurni forumski "stručnjaci" radili po čitav dan.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#125 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Kako ti mislis nekoga natjerati da se prebaci na zeljeznice? Kojim trikom, odnosno zakonom?

Slobodno trziste hoce kamione, voli kamione, zeli kamione.
Post Reply