Autoput, svrha, cijene?????

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#326 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by johntra »

Rješava se metodom da se nafta prevozi željeznicama, a to upravo opravdava ulaganja u željeznice...jer budućnost bh. željeznica je u prevozu robe, a ne putnika...zato bi gorivo uvijek i bilo ispod dvije marke, a na cestama bi bilo stotinu manje kamiona....minimum...
a kad bi cijena zbog toga bila manja, onda bi se mogle uvesti i dodatne akcize...ali, lobi je lobi..
User avatar
Haris.ba
Posts: 24848
Joined: 08/09/2005 20:08

#327 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by Haris.ba »

To bi donekle riješilo problem. Ali, to udara i na prevoznički lobi. I ja se slažem da je to trebalo jučer uvesti.

Glavno rješavanje bi bilo da ima volja da se primjene antikartelni propisi i udruženju naftaša pristupi kao kartelu koji spriječava konkurenciju i iskorištava dominantni položaj.

Ali, nemamo mi hrabrosti da biramo ljude koji imaju hrabrosti da to urade.
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#328 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by 530i »

Povećanje akciza na litar goriva dovodi automatski do toga da poskupi kila hljeba i litar mlijeka. Ovdje pojedinci negoduju i to im je skupa druga kategorija...šta bi onda trebali da kažu iz kompanija čiji kamioni i autobusi svakodnevno voze po autoputu, i to u više navrata!? Idemo "sjajnom" lokalnom cestom, dajte nam džaba, nešto treće?? Fol je u povećanju plate ili nadoknade za prevoz. U dijeljenju troškova sa drugim kolegama...

Vis a vis ove priče o željeznici, pronađite mi samo jedan primjer gdje je to željeznica profitabilna od putničkog saobraćaja? Nije ni u najrazvijenijim državama...našu željeznicu u životu drži firma Mittal, mogli su komotno Indijcima iznajmiti komplet sve željezničke firme koje egzistiraju kod nas.
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#329 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by condy »

Svako treba da se nauči da cijeni svoj novac. Osima ako je postalo normalno da ti drugi lopatom kopa po dzepu :wink:
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#330 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by Bakir1 »

nekome je u direktnoj vezi novac sa vremenom...
meni pola sata mog zivota za 3 KM nije malo
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#331 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by condy »

da li bi tebi neko dao veću platu jer posao brže završiš :D
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#332 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by Bakir1 »

naredali ste oko autoputa svacega od politickih govora, ekonomskih analiza, jadikovki i socijalnih prica...
poenta price je meni treba da odem u vitez, pola sata zivota vise u automobilu ne vrijedi 3 KM koliko kosta putarina visoko-lasva.
onome ko je napravio autoput hvala, da ga i dalje nastave praviti.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#333 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by tempuser »

Haris.ba wrote:Opet brkaš stvari. Mnoge stvari građani ne koriste, pa opet plaćaju za njih. Već sam spominjao željeznicu.

Ko je od nas sjeo u voz da bi se opravdalo to što je u zadnjih desetak godina otišlo stotine miliona za željeznicu?

Zato i pišem da je ovo odlična tema za referendum. Da građani odluče šta hoće.
Onda nema pobune u kokošinjcu kako pišeš. Iako građani posredno odlučuju na izborima. To što nam se ne sviđa naš izbor - je ipak do nas.

Imamo potpuno drugačije gledanje na autoput. Ja ga vidim kao javno dobro, ti kao ekonomski instrument. Ti govoriš o instrumentu koji omogućuje profit, a ja o instrumentu koji povećava konkurenciju i gdje država/društvo subvencionira korištenje autoputa čineći ga besplatnim za korištenje/bez naplate.

Upravo u slabo razvijenoj ekonomiji ovakav način subvencioniranja bi bio pravi instrument.

Sve dok imamo jeftiniju naftu od Hrvatske mi smo dobro. A to što je gorivo 2.30 na 40 USD je zbog naftnog lobija u FBiH. i to se rješava drugim metodama.
Ne brkam nista, oduvijek se placalo za puteve, a to sto ti zagovaras je otprilike da se odvajanje za zeljeznice podigne na taj nivo da oni koji ih koriste ne placaju kartu.
Svrha autoputa je brzi i sigurniji transport, to se svugdje u svijetu placa i naplacuje. Drzava ga mora subvencionirati iz nekog izvora, taj izvor je budzet, gradjani pune budzet, dobio si istu stvar, gradjani ga placaju, jedino cu ja koji ne koristim autoput placati jos vise da neko ko ga koristi svaki dan ne mora placati.
Naftni lobi kazes? Jest al drzavni! U cijeni goriva na fiksne drzavne namete i PDV namete otpada nekih 0,95 KM, sad to hoce da uvecaju za narednih 0.17 KM, a ti bi to jos da uvecas umjesto naplate autocesa?!?!?!
Da dodatni nameti na gorivo ne bi izazvali lancana poskupljenja potrebno je razviti zeljeznicu kako cijena nafte ne bi uticala na cijenu proizvoda, da bi to uradio potrebno je razviti proizvodnju i razbiti drzavno-prevoznicke lobije, kad sve to podvuces dobijes ono sto ja tvrdim, da ostali segmenti drzave nisu razvijeni da bi tvoj sistem bio odrziv.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#334 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by tempuser »

530i wrote:Povećanje akciza na litar goriva dovodi automatski do toga da poskupi kila hljeba i litar mlijeka. Ovdje pojedinci negoduju i to im je skupa druga kategorija...šta bi onda trebali da kažu iz kompanija čiji kamioni i autobusi svakodnevno voze po autoputu, i to u više navrata!? Idemo "sjajnom" lokalnom cestom, dajte nam džaba, nešto treće?? Fol je u povećanju plate ili nadoknade za prevoz. U dijeljenju troškova sa drugim kolegama...

Vis a vis ove priče o željeznici, pronađite mi samo jedan primjer gdje je to željeznica profitabilna od putničkog saobraćaja? Nije ni u najrazvijenijim državama...našu željeznicu u životu drži firma Mittal, mogli su komotno Indijcima iznajmiti komplet sve željezničke firme koje egzistiraju kod nas.
Spanija je jedina zemlja u kojoj zeljeznica posluje pozitivno, a koja BTW ima vise autocesta od Njemacke.
Druga stvar, kao sto napisah, ovdje se naopacke postavljaju stvari, zagovarati da se autoputevi ne naplacuju nego finansiraju iz subvencija i dodatnih nameta na gorivo u BiH je isto kao zagovarati da postavis luster na kuci za koju si tek izlio temelje.
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#335 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by condy »

Sve se radi da se smanje troskovi puta u EU. Vozila manje trose, vozila se odrzavaju svake dvije godine u pravilu, registruju svake dvije godine, putarine su daleko manje nego kod nas, avio prevoz daleko povoljnije kao i prevoz zeljeznicom. Prema tome, sto bi mi bili izuzetak i pitali se sto nam je sve skuplje a standard daleko slabiji.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#336 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by tempuser »

condy wrote:Sve se radi da se smanje troskovi puta u EU. Vozila manje trose, vozila se odrzavaju svake dvije godine u pravilu, registruju svake dvije godine, putarine su daleko manje nego kod nas, avio prevoz daleko povoljnije kao i prevoz zeljeznicom. Prema tome, sto bi mi bili izuzetak i pitali se sto nam je sve skuplje a standard daleko slabiji.
Sve se to primjenjuje tamo gdje su svi aspekti drustva svjetlosnim godinama ispred nas! Kuca se gradi od temelja, a ne od krova!
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#337 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by mali_milojica »

Evo ja prelazim cca 25k godisnje sa svojim autom.
Neka trosi 10l zbog lakse racunice. To je 2500lit nafte. Ili ti cca 4500 KM.
Da dignu akcizu za 20 pf zbog auto puta,meni to izbija 500 KM iz djepa direktno preko goriva,a indirektno Bog te pita koliko preko poskupljenja svega ostalog.
Izbija meni,petom,desetom,penzioneru,studentu,radniku,zbog glupana koji zivi u Zenici i vozi na posao u Sarajevo i placa autoput,umjesto da preseli i ustedi.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#338 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by madner »

Akcize su za izgradnju autoputa, ne za subvenciju koristenja.

Mada je to klasicna suplja, nece da uzmu kredit ko ljudi pa izmisljaju kako da dodju do love za gradjevinske projekte.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#339 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by tempuser »

madner wrote:Akcize su za izgradnju autoputa, ne za subvenciju koristenja.

Mada je to klasicna suplja, nece da uzmu kredit ko ljudi pa izmisljaju kako da dodju do love za gradjevinske projekte.
Pa ovdje se upravo radi o tome da se jos vise dignu akcize kako bi se od niih bez naplate i gradilo i odrzavalo.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#340 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by madner »

I vracao kredit za dosadasnju gradnju.

Autoput nije pekara da se tako postavlja, drzava ulaze u infrastrukturu i kada nije isplativo ili nije kratkorocno isplativo.

Samo je fora da kada se jednom digne akciza, nece je niko nikad ukinuti.
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#341 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by Naslovnica »

mali_milojica wrote:Evo ja prelazim cca 25k godisnje sa svojim autom.
Neka trosi 10l zbog lakse racunice. To je 2500lit nafte. Ili ti cca 4500 KM.
Da dignu akcizu za 20 pf zbog auto puta,meni to izbija 500 KM iz djepa direktno preko goriva,a indirektno Bog te pita koliko preko poskupljenja svega ostalog.
Izbija meni,petom,desetom,penzioneru,studentu,radniku,zbog glupana koji zivi u Zenici i vozi na posao u Sarajevo i placa autoput,umjesto da preseli i ustedi.
A šta ako neko živi u Sarajevu, s porodicom?
Žena mu radi u Sarajevu, on radi u Zenici i vozari autoputem?
Glupan?
User avatar
Haris.ba
Posts: 24848
Joined: 08/09/2005 20:08

#342 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by Haris.ba »

Pojednostavljeno. Akciza će se dizati bez obzira bilo "pobune u kokošninjcu". I biće još veća nego kakav je sada plan.

Ja samo kažem da je bolje da zauzvrat se dobije nešta (osim obećanja da će to omogućiti novi investicioni zamah), i to nešta je besplatan autoput. Isto ko što su i "besplatne" ceste niže kategorije (mi zaboravljamo da plaćamo pri registraciji održavanje i izgradnju istih), ne vidim zašto ne bi bio i besplatno korištenje autoputa.

Pa povećanje akciza uključuje i određene iznose za ceste osim autoputa. Isto traže i željeznice.
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#343 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by mali_milojica »

Naslovnica wrote:
mali_milojica wrote:Evo ja prelazim cca 25k godisnje sa svojim autom.
Neka trosi 10l zbog lakse racunice. To je 2500lit nafte. Ili ti cca 4500 KM.
Da dignu akcizu za 20 pf zbog auto puta,meni to izbija 500 KM iz djepa direktno preko goriva,a indirektno Bog te pita koliko preko poskupljenja svega ostalog.
Izbija meni,petom,desetom,penzioneru,studentu,radniku,zbog glupana koji zivi u Zenici i vozi na posao u Sarajevo i placa autoput,umjesto da preseli i ustedi.
A šta ako neko živi u Sarajevu, s porodicom?
Žena mu radi u Sarajevu, on radi u Zenici i vozari autoputem?
Glupan?
Zavisi ko ima bolji posao. Shodno tome jedno od njih daje otkaz i trazi novi posao u Zenici ili Sarajevu. Matematika je jednostavna i nikada ne laze. Sve se baci na papir i izracuna.
Evo pomoci cu im. Cca 550-600 KM stede na gorivu i putarini za 22 radna dana u mjesecu. Vrijeme i amortizaciju auta nisam racunao.
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#344 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by condy »

Znaci tako. Treba dati neko od njih otkaz ako se ne moze/nece preseliti i nece placati putarinu :roll:

Pa ne ide iz drzave da se mora preselit iz grada....

Vi kao mala djeca. Jebem vas u glavu bili vi dali otkaz?
Bi, dali bi otkaz, preselili se i onda trazili novi posao, novi stan, novu skolu za djecu, ..... Nije dobar onaj ko tako napusti posao.

Jeli to svrha bh autoputa, da razdvaja gradove i ljude ili da ih spaja ? Celik, Zeljo, Vratnik, Sarajevo, tim redom :D

Sasvim normalno je bilo gdje u EU putovati vise od 100 km svaki dan na posao i niko se ne seli zbog 130 kilometara dnevno. Toliko imas putovat u jednom vecem gradu dnevno.
Last edited by condy on 29/08/2016 17:55, edited 1 time in total.
User avatar
xamp
Posts: 1545
Joined: 31/03/2010 18:43

#345 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by xamp »

condy wrote:Znaci tako. Treba dati neko od njih otkaz ako se ne moze/nece preseliti i nece placati putarinu :roll:

Pa ne ide iz drzave da se mora preselit iz grada....

Vi kao mala djeca. Jebem vas u glavu bili vi dali otkaz?
Bi, dali bi otkaz, preselili se i onda trazili novi posao, novi stan, novu skolu za djecu, ..... Nije dobar onaj ko tako napusti posao.

Jeli to svrha bh autoputa, da razdvaja gradove ?

Sasvim normalno je bilo gdje u EU putovati vise od 100 km svaki dan na posao i niko se ne seli zbog 130 kilometara dnevno. Toliko imas putovat u jednom vecem gradu dnevno.
Da. I onda tamo placaju autoput i ne zale se... Ako ne placaju autoput, onda masno plate gorivo preko kojeg je to sve placeno.
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#346 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by condy »

Sta " Da" ? :mrgreen:

Nije nikom ovdje sporno da je vani jeftiniji autoput. Neko je vec pisao u Sloveniji godisnja vinjeta kosta 100 eura. Itd
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#347 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by 530i »

condy wrote: putarine su daleko manje nego kod nas,
Samo ako radiš u Kopru a živiš u Mariboru pa svaki dan dvaput koristiš benefit onih 100 eura godišnje vinjete za putnička vozila. U ostalim slučajevime skuplje. Pa i sam znaš koliko se po Austriji plaćaju tuneli, po jednom prolasku. Kilometar košta jedan euro ili više...
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#348 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by tempuser »

Haris.ba wrote:Pojednostavljeno. Akciza će se dizati bez obzira bilo "pobune u kokošninjcu". I biće još veća nego kakav je sada plan.

Ja samo kažem da je bolje da zauzvrat se dobije nešta (osim obećanja da će to omogućiti novi investicioni zamah), i to nešta je besplatan autoput. Isto ko što su i "besplatne" ceste niže kategorije (mi zaboravljamo da plaćamo pri registraciji održavanje i izgradnju istih), ne vidim zašto ne bi bio i besplatno korištenje autoputa.

Pa povećanje akciza uključuje i određene iznose za ceste osim autoputa. Isto traže i željeznice.
Jest bolje, ajmo odma' gorivo na 3 KM i da se iz akciza namiri sve i magistralni put i autiput i izgradnja i odrzavanje!
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#349 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by tempuser »

condy wrote:Znaci tako. Treba dati neko od njih otkaz ako se ne moze/nece preseliti i nece placati putarinu :roll:

Pa ne ide iz drzave da se mora preselit iz grada....

Vi kao mala djeca. Jebem vas u glavu bili vi dali otkaz?
Bi, dali bi otkaz, preselili se i onda trazili novi posao, novi stan, novu skolu za djecu, ..... Nije dobar onaj ko tako napusti posao.

Jeli to svrha bh autoputa, da razdvaja gradove i ljude ili da ih spaja ? Celik, Zeljo, Vratnik, Sarajevo, tim redom :D

Sasvim normalno je bilo gdje u EU putovati vise od 100 km svaki dan na posao i niko se ne seli zbog 130 kilometara dnevno. Toliko imas putovat u jednom vecem gradu dnevno.
Zasto se postavlja tako ultimativno ili autoput ili nista? Eto svi rodjeni na autputu?!?!? :lol:
Ako ne zelis da se selis, ako ne mozes priustiti autuput imas alternativu mimo autoputa pa bujrum!
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#350 Re: Autoput, svrha, cijene?????

Post by mali_milojica »

condy wrote:Znaci tako. Treba dati neko od njih otkaz ako se ne moze/nece preseliti i nece placati putarinu :roll:

Pa ne ide iz drzave da se mora preselit iz grada....

Vi kao mala djeca. Jebem vas u glavu bili vi dali otkaz?
Bi, dali bi otkaz, preselili se i onda trazili novi posao, novi stan, novu skolu za djecu, ..... Nije dobar onaj ko tako napusti posao.

Jeli to svrha bh autoputa, da razdvaja gradove i ljude ili da ih spaja ? Celik, Zeljo, Vratnik, Sarajevo, tim redom :D

Sasvim normalno je bilo gdje u EU putovati vise od 100 km svaki dan na posao i niko se ne seli zbog 130 kilometara dnevno. Toliko imas putovat u jednom vecem gradu dnevno.
Pa svugdje u svijetu ljudi sele zbog posla. Sve ostave u jednom gradu i odu u drugi. Samo je kod nas to bauk.
Imaju par opcija.
Placaju autoput.
Presele se u grad u kojem rade i ne vozare.
Idu starim putem.
Ima bus,voz,mora li se ici svojim autom.
Pokusaju zaraditi vise ilj da im poslodavac namiri putarinu.
Ja sam pomogao koliko sam mogao.
Post Reply