možemo li malo o vrlinama i manama današnjih transmisija, ali nepristrasno ako je ikako moguće s obzirom da je i dalje u saobraćaju vjerovatno 90% manualaca - mnogi vlastitim izborom, ali i iz navike, predrasuda, nemogućnosti...
kad biste mogli da vaše sljedeće auto birate sa mjenjačem CVT ili DGS, Manual ili Automatic, Multitronic ili Sekvencijalni... šta biste odabrali, koji je najbolji i odgovarajući po vašem stilu i načinu vožnje?
koje vrste se danas koriste u WRC autima, a koje u domaćem brdskom prvenstvu???
hoće li elektromobili biti konačno slobodni od bilo kakve transmisije, kakvim sve uštedama to vodi...
Automatik ili Manual?
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 134
- Joined: 02/09/2011 23:25
#2 Re: Automatik ili Manual?
ja ne znam mnogo o tim transmisijama i bas bi volio vidjeti sta ovi pametnjakovici pisu o tome.
meni je licno bolju automatic, vozio sam obje vrste, al jbg, stanes na gas i ide, nema filozofije mnogo.
meni je licno bolju automatic, vozio sam obje vrste, al jbg, stanes na gas i ide, nema filozofije mnogo.
-
- Posts: 3225
- Joined: 30/05/2009 14:29
- Location: Manila
#4 Re: Automatik ili Manual?
strogo manual
-
- Posts: 634
- Joined: 26/07/2005 13:30
#5 Re: Automatik ili Manual?
Probao sam oba, meni je ipak manual zakon za BMW, posebno osjećaj kad ga vratiš iz četvrte u treću... Mada je nekad peglancija u koloni stalno ganjati prvu i ganjati kvačilo. Tada bih rado da imam automatik, što me navodi na zaključak da je najbolji SMG mjenjač. Dakle, radi bez kvačila, ali mijenja kad ja hoću...
Eh sad, nisam siguran za potrošnju goriva, znam samo da se brzina mijenja u najbržem mogućem roku. Pretpostavljam da svaki automatic troši malo više u prosjeku nego manual (kad se voze ekonomično do oko 2500-3000 obrtaja po brzini).
Eh sad, nisam siguran za potrošnju goriva, znam samo da se brzina mijenja u najbržem mogućem roku. Pretpostavljam da svaki automatic troši malo više u prosjeku nego manual (kad se voze ekonomično do oko 2500-3000 obrtaja po brzini).
-
- Posts: 1429
- Joined: 31/10/2008 22:28
#6 Re: Automatik ili Manual?
Samo automatik, pogotovo za gradsku voznju. Kome uposte treba nekakvo saltanje brzina i to non-stop? Pogotovo je automatik dobar za slabije vozace, pocetnike...Ma vrijedi makar samo za uzbrdice.
Za cistokrve sportase ili one koji vole sportsku voznju, onda rucni mjenjac jer kod automatka nema onog osjecaja kontrole obrtaja motora, mada, mojne ba trke po gradu.
A opet, i kod pravih sportskih auta, i tu su neki poluautomatski mjenjaci jer za dobro prolazno vrijeme nemas vremena da nesto puno saltas....
Za cistokrve sportase ili one koji vole sportsku voznju, onda rucni mjenjac jer kod automatka nema onog osjecaja kontrole obrtaja motora, mada, mojne ba trke po gradu.
A opet, i kod pravih sportskih auta, i tu su neki poluautomatski mjenjaci jer za dobro prolazno vrijeme nemas vremena da nesto puno saltas....
- Qler
- Posts: 23608
- Joined: 18/10/2004 14:49
- Location: Sarajevo
#7 Re: Automatik ili Manual?
Samo ko nije vozio automatika moze reci da je manuelac bolji I ne mislim vozio "ispred zgrade" nego ko je bas presao kilometara. Automatik zakon, sad DSG, SMG, 7GTronic, ovaj, onaj... to je druga rasprava. Jedino gdje volim manuelca po krivudavim cestama, uz brdo
- Zvek
- Posts: 1430
- Joined: 16/10/2010 19:58
#8 Re: Automatik ili Manual?
DSG, TCT i slicni su napravili pometnju u sistemima prenosa snage i sigurno su najbolji mjenjaci. Problem ce biti kad bude trebalo servisirati takav mjenjac, sigurno nece biti jeftino. Tiptronic mi se svidio.
Za auta do B segmenta manualac je zakon, preko duplo kvacilo.
Za auta do B segmenta manualac je zakon, preko duplo kvacilo.
-
- Posts: 314
- Joined: 25/10/2006 09:40
- Location: Rajvosa - Grbavica
- Contact:
#9 Re: Automatik ili Manual?
U WRC-u se koristi sekvencijalni mjenjac a u domacem brdskom prvenstvu zavisi od mogucnosti i auta. Ko si moze priustiti bolje auto, sekvencija a ostali manuelni.
- vozač
- Posts: 1731
- Joined: 19/02/2010 11:46
#10 Re: Automatik ili Manual?
ne znam za ove neke verzije mjenjača koje pominjete, ali generalno kad bi mi nudili da biram, uvijek automatik neovisno gdje po gradu ili van grada
po gradu ... kad samo pomislim koliko puta prešaltam od kuće do posla i nazad, povraća mi se
a na otvorenom ... ista priča, ubaciš u brzinu u sarajevu, izbaciš iz brzine ispred npr. STADE DE FRANCE (lijevu nogu možeš izbaciti kroz prozor), neprocjenjivo
po gradu ... kad samo pomislim koliko puta prešaltam od kuće do posla i nazad, povraća mi se
a na otvorenom ... ista priča, ubaciš u brzinu u sarajevu, izbaciš iz brzine ispred npr. STADE DE FRANCE (lijevu nogu možeš izbaciti kroz prozor), neprocjenjivo
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#11 Re: Automatik ili Manual?
manuelac je bolji ako zelis da ti kontrolises auto ovo govorim u odnosu na standardni automatik bez ovig dgs tiptronic klinaca palaca
automatic je bolji jer ne zahtjeva da ti desna ruka vise bude na mjenjacu nego na volanu a takodje i stopalo na kvacilu
oboje ima svoje prednosti i mane
man.+ kontrola
"uzivanje" u autima
potrosnja
cijena servisa
aut. + "slobodno" vrijeme
"vjecnost" motora
to je uglavnom ukratko to
automatic je bolji jer ne zahtjeva da ti desna ruka vise bude na mjenjacu nego na volanu a takodje i stopalo na kvacilu
oboje ima svoje prednosti i mane
man.+ kontrola
"uzivanje" u autima
potrosnja
cijena servisa
aut. + "slobodno" vrijeme
"vjecnost" motora
to je uglavnom ukratko to
-
- Posts: 3088
- Joined: 14/04/2011 15:03
#12 Re: Automatik ili Manual?
Za gradsku voznju bolji je automatic, ali otvorena cesta preferiram manuelni.
Imam dosta kilometara sa oba mjenjaca i moj izbor bi bio manuelni zbog bolje kontrole vozila u svim uslovima voznje.
Tiptronic i steptronic su dobri jer imaju opciju manuelnog saltanja, ali tu se javlja povecana potrosnja, skupi servis, i slicni moguci problemi.
Moj rodjak imao automatik koji se pokvario, jedva nasao servis u Hrvatskoj. Dijagnoza. stampana ploca koja kontrolise promjenu brzina "crkla", cestitka 1300 Eura popravak plus troskovi puta i ostalog.
Imam dosta kilometara sa oba mjenjaca i moj izbor bi bio manuelni zbog bolje kontrole vozila u svim uslovima voznje.
Tiptronic i steptronic su dobri jer imaju opciju manuelnog saltanja, ali tu se javlja povecana potrosnja, skupi servis, i slicni moguci problemi.
Moj rodjak imao automatik koji se pokvario, jedva nasao servis u Hrvatskoj. Dijagnoza. stampana ploca koja kontrolise promjenu brzina "crkla", cestitka 1300 Eura popravak plus troskovi puta i ostalog.
- drndalo
- Posts: 22825
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#13 Re: Automatik ili Manual?
Kod mene 70%:30% za manuelac... Navika, zadovoljstvo (posebno kad sam sa BMWovim mjenjacem) je na strani manuelca. Nekada mi je lijeno mjenjati brzine, tada pozelim automatika... Opet, kad vozim automatika, zafali mi saltanje... Proklet je covjek, kad sam s plavusom, vidim onu crnku, kad sam s crnkom, vidim onu ridju, kad sam s ridjom vidim onu brinetu, kad sam s brinetom, vidim onu celavu...
Uvijek je u tudjoj basti sladje voce... Moje iskustvo...
Uvijek je u tudjoj basti sladje voce... Moje iskustvo...
- jufka developer
- Posts: 399
- Joined: 14/10/2008 07:22
#14 Re: Automatik ili Manual?
koliko si ti automatika vozio i o kakvoj kontroli govoris?respo wrote:manuelac je bolji ako zelis da ti kontrolises auto ovo govorim u odnosu na standardni automatik bez ovig dgs tiptronic klinaca palaca
automatic je bolji jer ne zahtjeva da ti desna ruka vise bude na mjenjacu nego na volanu a takodje i stopalo na kvacilu
oboje ima svoje prednosti i mane
man.+ kontrola
"uzivanje" u autima
potrosnja
cijena servisa
aut. + "slobodno" vrijeme
"vjecnost" motora
to je uglavnom ukratko to
-
- Posts: 116
- Joined: 17/11/2009 22:24
#15 Re: Automatik ili Manual?
ehhh i ovdje je pitanje sta ko voli Po meni je automatik dobar ako je malo jace auto, jaci motor...Kod mene je recimo tdi 90 ks, 66KW sto smatram standardom nekim i sve je ok dok ne dojem do uspona, tada "uzivaj" na max 80 km/h i bez nesigurnih preticanja jer nije pod tvojom kontrolom, za razliku od manualnog. Na ravnom dijelu mogu voziti 70km/h na 15 000 obrtaja i prosjecna potrosnja je 4,5 l. Dakle, ko je ekonomican i voli da se ne zamara, za njega je automatik. Ali mislim da ce moje slj auto aBd biti ipak manuelni mj.
-
- Posts: 1048
- Joined: 25/09/2008 22:55
#16 Re: Automatik ili Manual?
kod sportaša manuelac, kod malih gradskih autića ili kakvih krstarica-automatik
- olensoner
- Posts: 1151
- Joined: 24/01/2008 19:34
#17 Re: Automatik ili Manual?
Danasnje automatik transmisije su dovedene skoro do perfekcije, pogotovo VW-Audi grupacija tu prednjaci. Mislim da su ove teme u dobroj mjeri prevazidjene i da je nezahvalno raspravljati o ovome iz razloga sto ljudi ocjenjuju u globalu na osnovu toga sto su vozili Corsu 1.0 automatik iz '95. godine...
- corolla02
- Posts: 10389
- Joined: 18/02/2009 22:12
- Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!
- Horoskop: Gemini
#18 Re: Automatik ili Manual?
automatic with paddle shifters
@Jeff, ovo je ipak tiptronic na slici, mada mozda prave za druga trzista i one manualne
@Jeff, ovo je ipak tiptronic na slici, mada mozda prave za druga trzista i one manualne
Last edited by corolla02 on 09/09/2011 23:22, edited 1 time in total.
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#19 Re: Automatik ili Manual?
navozao se i dovoljno da znam o cemu pricamjufka developer wrote:koliko si ti automatika vozio i o kakvoj kontroli govoris?respo wrote:manuelac je bolji ako zelis da ti kontrolises auto ovo govorim u odnosu na standardni automatik bez ovig dgs tiptronic klinaca palaca
automatic je bolji jer ne zahtjeva da ti desna ruka vise bude na mjenjacu nego na volanu a takodje i stopalo na kvacilu
oboje ima svoje prednosti i mane
man.+ kontrola
"uzivanje" u autima
potrosnja
cijena servisa
aut. + "slobodno" vrijeme
"vjecnost" motora
to je uglavnom ukratko to
govorim o kontroli mjenjanja brzina sto u standardnom automatiku ne mozes i nikad neces moci
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#20 Re: Automatik ili Manual?
ako mislis na ono p n d 1 2 3 to nisu brzinesencho wrote:Nije mi jasno ovo o nedostatku kontrole kod automatika, ja koliko znam i kod najobičnijeg automatika možeš manuelno mijenjati brzine.
- Karabaja
- Posts: 2157
- Joined: 18/04/2004 16:12
- Location: Njemačka
#21 Re: Automatik ili Manual?
Mislim da nije na to mislio, a de nam ti objasni šta su "to" po tvom mišljenju?respo wrote:ako mislis na ono p n d 1 2 3 to nisu brzinesencho wrote:Nije mi jasno ovo o nedostatku kontrole kod automatika, ja koliko znam i kod najobičnijeg automatika možeš manuelno mijenjati brzine.
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#22 Re: Automatik ili Manual?
nije po mom misljenju nego je tako pravljeno
voznja uz brdo niz brdo uz teret uglavnom su te 3 stavke
ps ili zavisno po morkoj travi blatu i tako to
uglavnom u izvanrednim situacijama nesto kao ona tipka s za sportsku voznju
voznja uz brdo niz brdo uz teret uglavnom su te 3 stavke
ps ili zavisno po morkoj travi blatu i tako to
uglavnom u izvanrednim situacijama nesto kao ona tipka s za sportsku voznju
Last edited by respo on 09/09/2011 14:52, edited 1 time in total.
- Qler
- Posts: 23608
- Joined: 18/10/2004 14:49
- Location: Sarajevo
#23 Re: Automatik ili Manual?
De respo, provozaj automatika, pa onda pircaj uzbirdo/nizbrdo...
To su brzine. Mozes saltati kako hoces, s time da ako su u 2. kada stanes nece se ugasiti nego vratiti u 1. A i onako vecina starijih automatika krece iz druge... Isto tako ako pretices, a nema ti auto kick-down, onda ga samo usaltas u nizu, kao i kod manuelca i vozi misko... Nije to taraba kao sto ti mislis...
i kod dosta auta to S je Standard, i W winter...
To su brzine. Mozes saltati kako hoces, s time da ako su u 2. kada stanes nece se ugasiti nego vratiti u 1. A i onako vecina starijih automatika krece iz druge... Isto tako ako pretices, a nema ti auto kick-down, onda ga samo usaltas u nizu, kao i kod manuelca i vozi misko... Nije to taraba kao sto ti mislis...
i kod dosta auta to S je Standard, i W winter...
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#24 Re: Automatik ili Manual?
ovako jesu brzine i rikverc je "brzina"
ali nisu klasicne brzine kao kod manuelca prvom kreces druga treca
kod automatika mozes odmah u 3 ubaciti i voziti
sad sve zavisi za sta je namjenjeno uz brdo niz brdo blato pod teretom i tako neke iznimne situacije
nesto slicno kao onaj nivelator na svjetlima
ako je samo vozac na 0 ako je suvozac na 1 ako je pun auto putnika na 2 ako je i putnici i teret 3
ali nisu klasicne brzine kao kod manuelca prvom kreces druga treca
kod automatika mozes odmah u 3 ubaciti i voziti
sad sve zavisi za sta je namjenjeno uz brdo niz brdo blato pod teretom i tako neke iznimne situacije
nesto slicno kao onaj nivelator na svjetlima
ako je samo vozac na 0 ako je suvozac na 1 ako je pun auto putnika na 2 ako je i putnici i teret 3
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#25 Re: Automatik ili Manual?
jebem ga ja citas li ti sta ja pisemQler wrote:De respo, provozaj automatika, pa onda pircaj uzbirdo/nizbrdo...
To su brzine. Mozes saltati kako hoces, s time da ako su u 2. kada stanes nece se ugasiti nego vratiti u 1. A i onako vecina starijih automatika krece iz druge... Isto tako ako pretices, a nema ti auto kick-down, onda ga samo usaltas u nizu, kao i kod manuelca i vozi misko... Nije to taraba kao sto ti mislis...
i kod dosta auta to S je Standard, i W winter...
ne da sam vozao automatike nego rastavljao bukvalno
znam o cemu pricam
al dobro nema veze samo vi nastavite