tuzlak1212 wrote:
Zasto imam dvostruke arsine? Ja nisam rekao da Evandjelje nije tacno niti da nije vjerodostvojno. I ti i JVC mi ubacujete rijeci koje ja nisam izgovorio.Ja sam pitao po kojem kriteriju zakljucujete da li je necije djelo vjerodostojno ili nije.
Mi imamo Kur'an iz tog vremena, namaz je u tih 200 godina prezivio autentican jer se prenosio i 5 puta dnevno klanjao, nije bilo moguce ista promjeniti. A ostatak hadisa su morali biti u saglasnosti sa Kur'anom... Ukoliko hadis neki prica pricu koju Kur'an nije dodirnuo onda se gleda iz tih nekih, za sad dobro pokazanih 3-4 hadiske zbirke da li odredjena stvar je saglasna u svakoj zbirci i sta makar indirektno Kur'an kaze na tu temu. I koji su prenosioci hadisa sta historija i krivicni zapisnik kaze o tim ljudima da li mogu biti takvog posla. Jer zbirke su pisali ljudi koji se nisu sretali u svom zivotu i nisu razmjenjivali stavove niti znanje oko hadisa.
Ja pitam kako vi u krscanstvu radite ove stvari jer ni jedna knjiga kako vi vjerujete nije u vrijeme Isusa napisana. Sta je vama referentni sudija u donosenju pravila vjere, da li bas vjerujete sta pisu ljudi mimo Isusa i to je sav izvor svetih tekstova?
Mi s druge strane vjerujemo da je bas Isusu knjiga Indžil objavljena, mimo svih njegovih apostola i sta oni pisu i kad i gdje pisu... Npr jedan dokaz mog argumenta iz Kur'ana:
I dođe ona s njim porodici svojoj, noseći ga. "O Merjemo" – rekoše oni – "učinila si nešto nečuveno! Ej ti, koja u čednosti ličiš Harunu, otac ti nije bio nevaljao, a ni mati tvoja nije bila nevaljalica." A ona im na njega pokaza. "Kako da govorimo djetetu u bešici?" – rekoše. "Ja sam Allahov rob" – ono reče – "meni će On Knjigu dati i vjerovjesnikom me učiniti i učiniće me, gdje god budem, blagoslovljenim, i narediće mi da dok sam živ molitvu obavljam i milostinju udjeljujem, i da majci svojoj budem dobar, a neće mi dopustiti da budem drzak i nepristojan. I neka je mir nada mnom na dan kada sam se rodio i na dan kada budem umro i na dan kada budem iz mrtvih ustajao!"
(Kur'an, Merjem, 27–33)
@ Kur'an nije govor Muhammeda, nego Božiji Allahov govor.
Govori Muhammeda su hadisi. Tu se razlikujemo jer vi ne distancirate jedno od drugog i tu su se apostoli umjesali, naravno nije da ja nekog od vas optuzujem ili degradiram daleko bilo, ravnopravno i jedni i drugi grabimo ono sto je u religijskom nasljedju. Eto nadam se da si sad razumio pitanje i da ces odgovoriti kad me vec nekoliko postova pozivas
Pa eto moze se reci da i ne skrecemo s teme, tice se ovo i Pavla itekako.
Pokvarismo covjeku temu, ali se iskreno nadam da se nece naljutiti.
(btw @Sadie, da znas koliko ne znas, skontala bi po nacinu kako oslovljavam Pavla, tj. znala bi da li sam ja katolik ili protestant, nema veze, nadam se da si mlada pa naucis vremenom)
@tuzlak, Isa iz Kurana uopste nije povijesna figura. Njegov identitet i uloga proroka islama temelji se iskljucivo na navodnom Muhamedovom otkrivenju i to vise od pola tisucljeca nakon sto je povijesni Isus zivio i umro.
Isusov materinji jezik bio je aramejski. U svom je zivotu na zemlji zvali su ga Jesua na aramejskom i i Jesu na grckom jeziku.
Jesua kao ime je samo po sebi oblik hebrejskog Yehoshua, sto znaci "Gospodin je spasenje".
Zanimljivo je da ime Isus "ime Yehoshua" sadrzi u sebi odgovarajuce Hebrejsko ime za Boga, prvi slog "Yeh" je u biti kratica za YHWH, Jahve/Gospodin. Jesua iz Nazareta nikada nije bio Isa, imenom koje mu Kuran daje. Krscani koji govore arapski Isusa zovu Yasou - od Jesue, a ne Isa.
Kao sto sam rece, prema Kuranu "knjiga" koja je objavljena Isi se zove Injil/Evandelje.
Rijec Injil je korumpirani oblik grcke rijeci "euanggelion" "dobra vijest" ili gospel. Sta je euanggelion? Upravo je tako Isus uputio svoju poruku za vrijeme svoje sluzbe na zemlji: DOBRA VIJEST.
Isti taj grcki izraz nije se odnosio na "fiksni" objavljeni tekst i nema apsolutno nikakvih dokaza da je Isus primio "knjigu" objave od Boga.
Kao prorocka povijest, Kuran sadrzi mnoge greske i anakronizme. Jedan od najvecih problema u svemu tome kad vi govorite je da Islam prisvaja svu povijest judaizma i krscanstva za sebe.
Citiram: "The Muslim supersessionist current claims that the whole biblical history of Israel and Christianity is Islamic history, that all the Prophets, Kings of Israel and Judea, and Jesus were Muslims. That the People of the Book should dare to challenge this statement is intolerable arrogance for an Islamic theologian. Jews and Christians are thus deprived of their Holy Scriptures and of their salvific value." Bat Ye’or in Islam and Dhimmitude: where civilizations collide