SamoVasGledam wrote:Antihrist je hrišćanska inovacija kojeg su hrišćani izmislili kako bi opravdali odbijanje Jevreja da prihvate Isusa kao Hrista. Pošto Jevreji nisu prihvatili Isusa kao Hrista (zato što nije ispunio mesijanska proročanstva), hrišćani su morali izmisliti nešto kao objašnjenje za to odbijanje. Pa su izmislili Isusov drugi dolazak u kojem će navodno ispuniti ta proročanstva i lažnog Mesiju koji će zabluđene Jevreje prevariti i navesti ih da slede njega umesto Isusa.
Pogrešno je eshatologiju vezati samo za bliskoistočni krug. I sam si gore naveo da kod Jevreja Isus nije ispunio mesijanska proročanstva, što samo govori da koncept mesijanstva kojem prethodi konačni obračun dobra i zla (u hebrejskoj eshatologiji pojava Goga i Magoga) postoji i kod Jevreja. Ehtatološki koncept "posljednjeg doba", kojem prethode ratovi, nesreće i bolesti i gdje se na kraju pojavljuje Soter, Spasitelj, Obnovitelj, Saoshyant, Meshiyah, Maitreya, koji će donijeti kraj svim mukama i uspostaviti mir i ravnotežu, pristuni su u skoro svim religijama. Koncept konačnog obračuna
Ragnarok prisutan je i u Nordijskoj mitologiji, gdje će mnogi doživjeti smrt, čak i bogovi poput Odina, Thora, Freyr-a...Kod grčke mitologije imaš poznati mit o "pet ljudskih vjekova". U eshatologiji drevnih Azteca imaš izraz "Pet Sunca", u kontekstu mitova o stvaranju, gdje opisuje doktrinu Azteca i naroda Nahua po kojima su stvaranju svijeta prethodila četiri ciklusa stvaranja i razaranja. To sve proizlazi iz mitoloških, kozmoloških i eshatoloških uvjerenja i tradicije ranijih kultura iz centralnog Meksika. Kod Hindusa imaš četiri
yuge, gdje se posljednje doba
Kali Yuga, odlikuje bezbožnošću, propadanjem i dekadencijom. U ovo doba zla, konačna inkarnacija Višnua poznata kao Kalki će se pojaviti na bijelom konju i okupit će nekoliko pobožnih duša, koje su još preostale. Oni svi zajedno predstavljaju inkarnacije božanstava (
avatare) i na kraju će uništiti sve demone. U zoroastrizmu je
Saoshyant taj koji donosi
Frashokereti, tj. konačnu obnovu svijeta. Ime mu doslovno znači "onaj koji donosi korist". Prema budističkoj tradiciji,
Maitreya je
bodhisattva (ko je motiviran velikim saosjećanjem), koji će se pojaviti na Zemlji u budućnosti, i ostvariti potpuno prosvjetljenje, te učiti čistu
dharmu .
Sama eshatologija je usko povezana i sa doktrinom
milenarijanizma što je vjerovanje da će u ciklusu od hiljadu godina u vjerskom, društvenom ili političkom pogledu doći do velike preobrazbe društva, nakon čega će se mijenjati sve. Milenarianizam je koncept ili tema koja postoji u mnogim kulturama i religijama.
Što se tiče eshatologije tj.
"doktrine konačnog kraja" u islamu, ona se odnosi na dvije stvari: na posljednje dane prije kraja manifestacionog ciklusa, i na konačna posthumna stanja duša. Posljednji dani, kako ih opisuje islam, bit će obilježeni pojavljivanjem Jedžudža i Medžudža, Mehdija, Dedžala i Isaa a.s.. Arapski komentatori simbolički interpretiraju imena
Jedždudž i
Medžudž kao "rasplamsana vatra" i "nabujala voda", tj. nasilje, uništavanje, nemiri. Prema qur'anskoj priči u suri Pećina (18,93), Jedžudž i Medžudž pošto predstavljaju snage haosa, spriječeni su da se pokrenu neko vrijeme, tako što je podignuta barijera od željeza i rastaljenog bakra: ovu pregradu podigao je čovjek
"s Dva Roga" (Zul-Karnejn). Na kraju vremena, haos će se probiti kroz zid Bogom uspostavljenog poretka, i svijet će podleći "vanjskoj tami".
U isto vrijeme, vjeruje se, postojat će i suprotno djelovanje, ili kratki povratak u stanje duhovne čistoće primordijalnog integriteta kakvo je bilo na samom početku vremena (npr. Zlatno doba iz grčkog mita o Pet ljudskih vjekova). To će biti vladavina Mehdija, tj. "Ispravno Vođenog".
Vladavina Mehdija doći će poslije vladavine
El-Mesiha el-Dedžala (ar.
Dajjal, Dedžal - "varalica"). Riječ
Masih (mesija, pomazani) dodavanjem jedne tačke iznad zadnjeg arapskog slova, neznatna je razlika koja transformiše duhovnu istinu u laž, izmijenjena je u
masikh - "deformisani", što simbolički pokazuje jednostavnost izvrtanja istine u neistinu, i ovo ime koriste sufijski učitelji da bi označili posljednjeg velikog varalicu.
Dedžal je dakle lažni prorok, poslanik, onaj koji zavodi ljude u pitanju vjere. U hadisima se navodi da će u historiji biti velik broj dedžala (ovo se može shvatiti u smislu sistema, vladavine, ali i onih koji će stajati na čelu naroda i država). Posljednji i najveći varalica prema predajama bit će
Al-Masih ad-Dajjal, "lažni Mesija" ili Antikrist, koji će se pojaviti neposredno prije Isaovog (Isusovog) silaska na Zemlju, na kraju svijeta. Ovaj Dedžal vodit će ljude u nevjerovanje ili lažno vjerovanje, tj. prakticiranje lažne vjere. U hadisu se navodi da će mnogi nesretnici poći njegovim stopama pod izgovorom da to oni čine
"jer im daje hranu". U svijetu gdje prevladava haos, za Dedžala će se pogrešno smatrati da će povratiti ravnotežu i sklad u svijetu. U Dedžalovoj je prirodi upravo to da deformiše istinu u njenu suprotnost, te potpuno izvrtanje, ili parodija duhovnosti (s obzirom da je to svojstveno čovjeku, ljudima, nema sumnje da će Dedžal biti biti od krvi i mesa, može se raditi i o grupi ljudi, vladara, i onih koji će ih u masama slijediti, pomagati). Ovaj Varalica (ili više njih) će doći u vrijeme kada svijet bude u krajnjoj neravnoteži, i kada čovjek ne bude mogao razlikovati istinsku vjeru i duhovnost od lažne. Varalica će obećati, u terminologiji tradicije Dalekog Istoka, da će zaustaviti okretanje kosmičkog točka, ali će sam biti utjelovljenje nereda, čiste nevjere, izvanjskoga i izokrenutoga; ukratko parodija duhovnosti.
Za posljednje dane Poslanik je rekao:
"Glavnina mog naroda neće se prestati boriti za Istinu sve do dolaska Dedžala", i
"Islam je počeo u egzilu (kao nešto strano i čudno) i vratit će se u egzil". Ovo se, također, citira kao proročanski znak nadolazećih vremena:
"Robinja će roditi sebi gospodara" (inferiorni će vladati, a superiorni će prihvatiti ono inferiorno za svoj model).
Premda zadnji dani imaju aspekt užasne patnje, tradicija govori da nakon njihovog završetka počinje novi ciklus, a s njim i novo zlatno doba. Također, na kraju će duhovno postati lahko pristupačno, mada će ga malo ljudi željeti doseći. Poslanik je rekao:
"Na početku onaj koji izostavi deseti dio vjere bit će osuđen; a na kraju onaj koji ispuni jednu desetinu bit će spašen."