Evo vec nekoliko godina iz Njemacke putujem (a i mnogi koje znam) pretezno autobusom.Zasto? Pa kad sracunam troskove ne isplati mi se. Naime dok do Bihaca platim takse za autoputeve,vinjetu,tunele pa tome dodam potrosnju benzina (a amortizacija auta nije za zanemariti) jednoj pa cak i dvijema osbama sa autom, ne ispalati se.Autobusom - nemoram se voznjom zamarati, nego prst u uho i stignem odmornija nego sa autom.Ako mi u Bihacau auto zatreba ima u porodici a i za iznajmiti. Znaci, pusti malo i siromasne da se avionom vozaju a ovim bogatim sa svojim merdzama,porseima,audijima,BMV-ima da im na putevima guzvu i stres ne prave.Dope_Man wrote: ↑12/11/2017 15:00 Ne znam stvarno zasto bi komercijalni, medjunarodni aerodrom bio potreban Bihacu. Ima Krajina ljepota zbog kojih vrijedi, ali svaki turist bi tu mnogo lakse dosao dobrim putevima prema HR, BL, i naravno Sarajevu. Ili su ljudi i Bihacu toliko bogati od rada vani da im se isplati umjesto auta voziti se avionom na vikend kuci?
Pare bi definitivno daleko bolje bilo uloziti u putnu infrastrukturu.. ali hebes to, bice i tu prilike da se nekad maznu pare.
Aerodrom Bihać
Moderator: anex
-
- Posts: 1722
- Joined: 07/04/2009 00:46
#101 Re: Aerodrom Bihać
-
- Posts: 32809
- Joined: 24/04/2019 18:10
- Contact:
#102 Re: Aerodrom Bihać
Bit ce para od ovoga
Zračni prostor BiH: Deseci miliona otišli u nebo
05.11.2019. 13:04 / Izvor: Al-Jazeera Balkans
Od 5. decembra 2019. godine, Bosna i Hercegovina će kontrolisati kompletno svoje nebo u međunarodnom zračnom prometu.
Konačno, jer, od 2014. godine, njegov gornji dio, tačnije, iznad visine od približno 10.000 metara nadmorske visine (32.500 stopa), kontrolisale su susjedne zemlje, zbog čega je novac od zračnog saobraćaja koji je, po svakoj logici, trebao završavati u Sarajevu, punio zagrebačke i beogradske kase.
No, u zemlji poput Bosne i Hercegovine, i to je „nešto“, jer do 2014. godine, bh. vlasti nisu imale kontrolu niti na „nižem“ dijelu svog zračnog prostora, već su i to od 1998. godine radile Srbija i Hrvatska.
Da li je BiH spremna zagospodariti svojim nebom?
Sto posto veći prihodi
Iz Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) tvrde da jeste, te nazivaju 5. decembar „povijesnim događajem za BiH i „zatvaranju iznimno važnog poglavlja u povijesti civilnog zrakoplovstva BiH“.
Tim događajem će, kako tvrde, u potpunosti će biti realizirana druga faza Strategije razvoja sistema za upravljanje zračnim prometom u Bosni i Hercegovini (ATM Strategija BiH).
Iz BHANSE tvrde da se, preuzimanjem odgovornosti pružanja usluga u cjelokupnom zračnom prostoru Bosne i Hercegovine, u 2020. očekuje povećanje prihoda Agencije za oko 20 posto u odnosu na 2019., tačnije, za oko pet miliona eura.
"BHANSA-e u proteklih nekoliko godina konstantno ostvaruje povećanje prihoda. Planirani za 2020. godinu iznose oko 37 miliona eura, dok su u 2015. godini iznosili oko 18 miliona, što predstavlja povećanje od preko 100 posto za petogodišnji period", navodi Davorin Primorac, direktor BHANSA-e.
Da bi BiH preuzela gornji dio svog nebo, bilo je neophodno načiniti nekoliko strateških koraka, a to su, između ostalog, bili pokretanje Centra oblasne kontrole leta u Banjoj Luci, formiranje Jedinice za upravljanje zračnim prostorom, certificiranje za pružanje usluge u zračnoj plovidbi, usluge zrakoplovnog informisanja..., dok je u završnoj fazi realizacija projekta školovanja kontrolora zračnog prometa.
No, pitanje koje se samo po sebi nameće je zašto BiH tek sada počinje raditi ono što je trebala početi raditi u godinama nakon završetka ratnih dejstava u zemlji? To pitanje postavlja se već godinama.
'Interesi vodili u Zagreb i Beograd'
"Sve to o čemu govorimo je zapravo postignuto u vrlo kratkom roku, jer je BHANSA osnovana zakonom iz 2009. godine, a nakon tranzicije entitetskih agencija je tek 1.siječnja 2014. preuzela odgovornost za pružanje usluga prilazne i aerodromske kontrole zračnog prometa s pripadajućim servisima, u kontroliranim zonama međunarodnih zračnih luka u Banja Luci, Mostaru, Sarajevu i Tuzli", kaže Primorac, te dodaje:
"U studenom iste godine smo započeli pružanje usluga kontrole zračnog prometa s pripadajućim servisima u dijelu zračnog prostora Bosne i Hercegovine na visini do 10.000 metara iz Operativne jedinice Oblasne kontrole leta Sarajevo, a onda je uslijedio čitav niz tehnički, proceduralno i na druge načine zahtjevnih aktivnosti. Tako da smo zapravo sve uradili u rekordno kratkom roku“.
No, Omer Kulić, stručnak za avijaciju i nekadašnji prvi čovjek BHANSA-e, tvrdi da se cjelokupan proces preuzimanja kompletnog bh. neba mogao završiti mnogo ranije, no, da to nije bilo po volji različitih interesnih grupa, koje su novac svjesno usmjeravali u susjedne zemlje.
Odgovornost za to Kulić pripisuje Direkciji civilne avijacije Bosne i Hercegovine.
"Ona snosi najveći dio odgovornosti. Na njih su utjecali Zagreb i Beograd, kojima nije bilo u interesu da BiH preuzeme svoj zračni prostor. I danas za to uzimaju veliki novac", kaže Kulić, koji tvrdi da je BiH svo to vrijeme imala podršku međunarodnih faktora, u prvom redu Eurocontrola.
"Dok sam ja bio u BHANSA-i, prema nama su se odnosili prijateljski. Govorili su nam da imamo njihovu maksimalnu podršku da preuzmemo nebo, no, da prije toga trebamo riješiti svoje unutrašnje probleme. Međutim, sve se to nepotrebno rasteglo, Prije pet godina smo preuzeli donje nebo, a tek sada preuzimamo gornje. Sloveniji je, primjera radi, trebala samo godina da završi sav proces, a Sjevernoj Makedoniji tri, a mi to ne možemo više od dvije decenije", istakao je on.
Novi kontrolni toranj u Sarajevu
BHANSA, kaže Primorac, u narednom periodu planira niz kapitalnih ulaganja u infrastrukturne projekte kako bi, kako navodi, „omogućili najbolje uvjete za pružanje usluga u zračnoj plovidbi“.
"Tu posebno mislimo na izgradnju novog kontrolnog tornja na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, kao i investicije u naše objekte u Banja Luci, Tuzli i Mostaru. Uz infrastrukturne projekte nećemo zanemariti ni modernizaciju postojeće opreme, uz primjenu novih modernih tehnologija iz našeg područja djelovanja. Tako bismo našim kontrolorima zračnog prometa, ali i ostalim stručnim službama poput zrakoplovne tehnike, meteorologije, zrakoplovnog informiranja, spasilačkog koordinacijskog središta, jedinice za upravljanje zračnim prostorom i drugih, dali mogućnost da još sigurnije i efikasnije obavljaju svoj složen i zahtjevan posao“, kaže on, pojašnjavajući da se radi o nabavci novih i modernizaciji postojećih radara, nadogradnji i modernizaciji sistema za obradu podataka i sistema govornih komunikacija, meteorološkoj opremi.
Osim toga, predviđena su ulaganja i u aerodrome u Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli, kao i u novu zgradu BHANSA-e u Mostaru.
Opstrukcije sa svih strana
Odgovor druge strane na Kulićeve tvrdnje nismo dobili, jer nas je Direkcija za civilnu avijaciju BiH, koju smo zamolili za izjave, preusmjerila na BHANSA-u, koja je, kako su rekli, „nadležna za sprovođenje aktivnosti na preuzimanju odgovornosti za pružanje usluga u zračnom prostoru BiH“.
Odgovor na pitanje koliko je BiH novca do sada izgubila, teško da neko može imati precizan odgovor, no, Kulić procjenjuje da su u pitanju deseci miliona eura.
"Da budemo precizniji, BiH nije izgubila taj novac, jer nije niti pružala nikakvu uslugu da bi ih zaradila. To su činile Hrvatske i Srbija. Nismo bili sposobni za to, a opstrukcija je bilo sa svih strana. Moja je pretpostavka da se radi o desecima miliona eura", dodao je Kulić.
S tim je, kako i sam kaže, gotovo, jer Srbija i Hrvatska, kako navodi, teško mogu zaustaviti proces iza kojeg stoji Eurocontrol, a prema kojem će u ponoć, nastupanjem 5. decembra, BiH potpuno zagospodariti svojim nebom.
'BiH kreće novim putem'
Tada, kako navodi Primorac, BiH „kreće novim putem.“
"Realizacija preuzimanja kontrole zračnog prometa u cjelokupnom zračnom prostoru Bosne i Hercegovine nipošto ne predstavlja kraj našeg puta nego, naprotiv, to je početak jednog novog vremena koje podrazumijeva kontinuirano ulaganje u infrastrukturu, opremu i ljudske resurse kako bi zadržali i unaprijedili sposobnost koju smo mukotrpno gradili“, dodao je on, koji je za naredni korak naveo usklađenost s propisima Evropske unije i punu primjenu legislative poznate kao „Zajedničko evropsko nebo“ (Single European Sky), dok će poseban fokus biti na razvoju sigurnog i ekonomski isplativog zračnog prometa koji neće biti štetan po okoliš.
"Neki od ključnih planova za naredni period uključuju i razvoja Centra za obuku osoblja za kontrolu zračne plovidbe s ATC simulatorom u Mostaru s ciljem postizanja sposobnosti da sami školujemo kontrolore zračnog prometa, kako za naše potrebe, tako i za potrebe ostalih pružatelja usluga u zračnoj plovidbi", dodao je Primorac.
-
- Forum administrator
- Posts: 32279
- Joined: 30/10/2002 00:00
- Location: http://www.klix.ba
- Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
- Vozim: TDI sve crveno
- Contact:
-
- Posts: 3616
- Joined: 13/02/2008 04:52
- Location: Tullarosa
#105 Re: Aerodrom Bihać
podrska aerodromu jer morebit da bi se i migrantsko pitanje lakse rijesilo, moglo bi se lakse dolazit i odlazit da ne kaem odlecat i dolecat
- So What!
- Posts: 11176
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#106 Re: Aerodrom Bihać
Izgradnja probne dionice poletno-sletne staze Aerodroma Bihać - 22. 12. 2019.
-
- Posts: 4403
- Joined: 24/02/2011 12:06
#107 Re: Aerodrom Bihać
koja je ovo ubleha sa aerodromom..
eno ga direktor aerodroma ode za direktora ZZO USK, pa ga i od tamo otjeraše. kažu veliki struĆnjak..
eno ga direktor aerodroma ode za direktora ZZO USK, pa ga i od tamo otjeraše. kažu veliki struĆnjak..
- Maraschino
- Posts: 18997
- Joined: 10/11/2006 16:15
- Location: ...
- So What!
- Posts: 11176
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#109 Re: Aerodrom Bihać
Pri kraju izgradnja testne piste u Bihaću
Biznis Info
Radovi na testnoj dionici poletno-sletne staze budućeg aerodroma u Bihaću nalaze se u završnoj fazi i ovih dana očekuje se izrada završnog sloja, potvrdili su iz Javnog preduzeća “Aerodrom”, koje realizira ovaj projekat.
Kako je izjavio Adnan Bajrić, v.d. direktora ovog preduzeća, dužina dionice iznosi 300, a širina 45 metara, i u samu stazu su ugrađeni uređaji za mjerenje nosivosti, slijeganja i kretanja tla, te će se u narednih šest mjeseci obaviti sva planirana i potrebna mjerenja, pišu Nezavisne novine.
– Sve ovo treba da potvrdi ranija mjerenja i pretpostavke da na ovom terenu može biti sagrađen aerodrom. Vjerujemo kako ćemo u nastavku projekta ovu testnu dionicu inkorporirati u poletno-sletnu stazu, čija je predviđena dužina 2.450 metara sa svim sigurnosnim pojasevima koji su predviđeni – kazao je Bajrić.
Ovaj projekat se finansira sredstvima koje je osigurala Vlada FBiH, a njegova realizacija usmjerit će aktivnosti ka odabiru konačne varijante izgradnje buduće piste. Metoda izgradnje testne dionice se primjenjuje radi potrebnih ispitivanja i dokazivanja stabilnosti isprojektovane piste.
Inače, Vlada FBiH je u ovoj godini povećala izdvajanja za izgradnju bihaćkog aerodroma, pa je u ove svrhe izdvojeno 5,3 miliona maraka, a sem pomenutih aktivnosti, tim novcem biće nastavljena eksproprijacija privatnog zemljišta kako bi se u konačnici kompletirala građevinska parcela za budući aerodrom.
Koštat će 100 miliona KM
U protekle dvije godine eksproprijacijom je ukupno obuhvaćeno 260.000 metara kvadratnih zemljišta i u te svrhe je potrošeno dva miliona maraka.
Vlada Federacije BiH, koja je najveći finansijer ovog projekta, do sada je, skupa s pomenutim sredstvima, izdvojila ukupno osam miliona maraka za potrebe izgradnje aerodroma čija će ukupna vrijednost, prema posljednjim procjenama, iznositi preko 100 miliona maraka.
Kako bi se olakšalo finansiranje ovog projekta u proteklom periodu su vođeni razgovori o tome da se pomenuto preduzeće s grada Bihaća prenese u nadležnost Federacije BiH.
Inače, Vlada FBiH je projekat bihaćkog aerodroma uvrstila među kapitalne projekte u naredne dvije godine kako bi osigurali sredstva ili izdali garanciju potencijalnim investitorima.
- So What!
- Posts: 11176
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#110 Re: Aerodrom Bihać
Izgradnja probne dionice poletno-sletne staze Aerodroma Bihać - 05. 01. 2020.
-
- Posts: 11043
- Joined: 05/12/2013 16:06
#111 Re: Aerodrom Bihać
Ne kontam. Sta se ovdje konkretno gradi ili se izgradilo?
-
- Posts: 12057
- Joined: 25/03/2011 17:44
#112 Re: Aerodrom Bihać
znas li citati?
- Šunj
- Posts: 1621
- Joined: 13/02/2010 04:02
- Location: American Samoa
#113 Re: Aerodrom Bihać
Treba se pripremiti u slucaju nove agresije sa istoka BiH
-
- Posts: 11043
- Joined: 05/12/2013 16:06
#114 Re: Aerodrom Bihać
-
- Posts: 12057
- Joined: 25/03/2011 17:44
#115 Re: Aerodrom Bihać
pa da si procitao i jedan tekst u vezi ove izgradnje ne bi postavljao takvo pitanje. mozda neko konkretnije pitanje u vezi procitanog teksta a ne tipa "sta se ovo gradi".Nadzorna_ploca wrote: ↑06/01/2020 10:06Mani me se majke ti.
-
- Posts: 11043
- Joined: 05/12/2013 16:06
#116 Re: Aerodrom Bihać
Sta i da nisam procitao, lakse se praviti pametan nego zalijepiti neki link ili u par recenica odgovoriti.155_mm wrote: ↑06/01/2020 10:12pa da si procitao i jedan tekst u vezi ove izgradnje ne bi postavljao takvo pitanje. mozda neko konkretnije pitanje u vezi procitanog teksta a ne tipa "sta se ovo gradi".
-
- Posts: 3616
- Joined: 13/02/2008 04:52
- Location: Tullarosa
#117 Re: Aerodrom Bihać
sam da avioni ne budu probni a putnici pravi
-
- Posts: 1193
- Joined: 05/01/2013 16:16
#118 Re: Aerodrom Bihać
NASA gradi kosmodrom
- So What!
- Posts: 11176
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#119 Re: Aerodrom Bihać
Testiranja budućeg aerodroma u Bihaću dala pozitivne rezultate
Akta
Dosadašnja ispitivanja nosivosti poletno-sletne staze na budućem aerodromu u Bihaću pokazala su pozitivne rezultate, koji su čak bolji od očekivanih, potvrdio je Adnan Bajrić, direktor Javnog preduzeća "Aerodrom Bihać". Prema njegovim riječima, u posljednja dva mjeseca testira se i mjeri slijeganje tla i sve se prati specijalnim instrumentima.
"Planirali smo da testiranje traje još mjesec ili dva, a svi dosadašnji rezultati pokazuju da tlo može izdržati potrebnu nosivost, pa i mnogo više od toga", istakao je Bajrić.
Prema njegovim riječima, dužina testne dionice iznosi 300, a širina 45 metara i u samu stazu su ugrađeni sofisticirani uređaji za mjerenje nosivosti, slijeganja i kretanja tla.
U nastavku projekta dionica na kojoj se vrše pomenuta ispitivanja biće inkorporirana u poletno-sletnu stazu čija je predviđena dužina 2.450 metara sa svim sigurnosnim pojasevima koji su predviđeni. Bajrić ističe kako je sve više potencijalnih investitora koji se interesuju za projekat aerodroma i mogućnost ulaganja, a za to su sada stvoreni i zakonski preduslovi nakon što je usvojen Zakon o javno-privatnom partnerstvu USK.
"Lobiramo kod potencijalnih investitora i razmjenjujemo informacije. Postoje zainteresovani partneri s Istoka, ali i ostali, pokušavamo da radimo svoj dio posla i budemo spremni za ono što nas očekuje", istakao je Bajrić.
Inače, federalna vlada je nedavno projekat bihaćkog aerodroma uvrstila u kapitalne projekte od federalnog značaja, pa se u narednom periodu očekuje prenos vlasništva ovog objekta s grada Bihaća na Vladu FBiH.
S federalnog nivoa je i ove godine u svrhu realizacije projekta izdvojeno 2,5 miliona maraka i ova sredstva će biti uložena u završetak postupka testiranja i nastavak ekspropriacije zemljišta kako bi se u konačnici kompletirala građevinska parcela za budući aerodrom.
U protekle dvije godine eksproprijacijom je ukupno obuhvaćeno 260.000 kvadratnih metara zemljišta i u te svrhe je potrošeno dva miliona maraka. Vlada Federacije BiH je dosad, skupa s pomenutim sredstvima, izdvojila ukupno devet miliona maraka za potrebe izgradnje aerodroma, čija će ukupna vrijednost, prema posljednjim procjenama, iznositi preko 100 miliona maraka.
- So What!
- Posts: 11176
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#120 Re: Aerodrom Bihać
Aerodromu Bihać uručena okolišna dozvola - Irfan Ljubijankić prijedlog za budući naziv
eKapija
Federalna ministrica okoliša i turizma Edita Đapo u petak, 18. septembra u Sarajevu je v.d. direktoru Javnog preduzeća Aerodrom Bihać Adnanu Bajriću uručila okolišnu dozvolu za izgradnju ovog međunarodnog aerodroma.
Bajrić se zahvalio ministrici Đapo istaknuvši da će okolišna dozvola doprinijeti daljnjoj realizaciji projekta izgradnje ovog aerodroma. Naglasio je da je bihaćki aerodrom jedan od ključnih strateških projekata koje je neophodno realizirati u smislu budućeg razvoja ovog dijela BiH i zračnog povezivanja sa Evropom i svijetom.
Ministrica Đapo je naglasila značaj izgradnje aerodroma u Bihaću za Krajinu i cijelu državu.
Ranije je ovo ministarstvo odobrilo Studiju utjecaja na okoliš nakon čega su započeti radovi. U julu ove godine Vlada FBiH izdvojila je 300.000 KM, a ranije je planirano ukupno 2,5 mil KM za ovaj projekat.
Za izgradnju aerodroma potrebno je oko 25 mil EUR.
Direktor ovog javnog preduzeća kandidovao je ime Irfan Ljubijankić kao budući naziv aerodroma, za što će tražiti izjašnjavanje NO i Skupštine USK te Gradskog vijeća kada za to dođe vrijeme.
- jednonogi_Jack
- Posts: 2719
- Joined: 14/12/2005 21:21
#121 Re: Aerodrom Bihać
U jednom članku stoji cijena izgradnje 100 miliona KM u drugom 50 miliona.
-
- Posts: 4403
- Joined: 24/02/2011 12:06
#122 Re: Aerodrom Bihać
So What! wrote: ↑20/09/2020 08:12 Aerodromu Bihać uručena okolišna dozvola - Irfan Ljubijankić prijedlog za budući naziv
eKapija
Federalna ministrica okoliša i turizma Edita Đapo u petak, 18. septembra u Sarajevu je v.d. direktoru Javnog preduzeća Aerodrom Bihać Adnanu Bajriću uručila okolišnu dozvolu za izgradnju ovog međunarodnog aerodroma.
Bajrić se zahvalio ministrici Đapo istaknuvši da će okolišna dozvola doprinijeti daljnjoj realizaciji projekta izgradnje ovog aerodroma. Naglasio je da je bihaćki aerodrom jedan od ključnih strateških projekata koje je neophodno realizirati u smislu budućeg razvoja ovog dijela BiH i zračnog povezivanja sa Evropom i svijetom.
Ministrica Đapo je naglasila značaj izgradnje aerodroma u Bihaću za Krajinu i cijelu državu.
Ranije je ovo ministarstvo odobrilo Studiju utjecaja na okoliš nakon čega su započeti radovi. U julu ove godine Vlada FBiH izdvojila je 300.000 KM, a ranije je planirano ukupno 2,5 mil KM za ovaj projekat.
Za izgradnju aerodroma potrebno je oko 25 mil EUR.
Direktor ovog javnog preduzeća kandidovao je ime Irfan Ljubijankić kao budući naziv aerodroma, za što će tražiti izjašnjavanje NO i Skupštine USK te Gradskog vijeća kada za to dođe vrijeme.
vijaj avijona okomito uzliće kaj penkalo
-
- Posts: 3507
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#123 Re: Aerodrom Bihać
Irfan Ljubljaljullbjajlkkuajkokkcuakksdaoić?
Divno internacionalno ime aerodroma - ipak Airport Biatch je previse vulgarno.
Divno internacionalno ime aerodroma - ipak Airport Biatch je previse vulgarno.
- So What!
- Posts: 11176
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#124 Re: Aerodrom Bihać
Kako volim krajiški naglasak, to je nevjerovatno.
- konektovan
- Posts: 40822
- Joined: 19/01/2015 19:12
- Location: Mahala
- Vozim: Francusku kantu